بازگشت   تنیس تاکرز > عمومي > اخبار تنيس جهان > اخبار تنيس مردان

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 10-09-2013, 03:31 PM   #1
Meysam94
Senior Member
 
آواتار Meysam94
 
تاریخ عضویت: Aug 2012
محل سکونت: اصـفـهـان
پستها: 976
سپاس: 5,147
در 960 پست 7,548 بار سپاسگزاری شده
پیش فرض در تعقیب فدرر تا لندن

در تعقیب فدرر تا لندن


چه کسانی ممکن است راه‌یابی راجر فدرر به مسترز پایان سال را برای اولین بار بعدِ 11 سال به خطر بیاندازند؟

رافائل نادال دوباره نفر اول جهان است و نواک جوکوویچ هم در برابر او از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد. اما این‌ها در حال حاضر جنگ‌های قدرتی است که راجر فدرر کاری به‌شان ندارد. این بازیکن سوییسی فعلاً درگیر مسائل دیگری است. او امسال سخت‌ترین دوران زندگی حرفه‌ایش را دارد می‌گذراند و در نیمه پایینی 10 نفر اول رده‌بندی دست‌وپا می‌زند. همان طور که خود او هم بارها گفته رده و رتبه شاید تنها یک عدد باشد و وقتی او اول نیست، دیگر خیلی اهمیت ندارد که کجای 10 نفر برتر قرار گرفته. این درست است، اگر چهار هفته دیگه فینال مسترز لندن ـ یا همان جام جهانی غیررسمی تنیس ـ که هشت نفر برتر تور تنیس امسال در آن حضور دارند، برگزار نمی‌شد. مسترز بدون فدرر؟ یک جورهایی غیرقابل تصور است. این بازیکن 32 ساله در 11 سال گذشته همواره در این تورنمنت مهم حضور داشته و شش بار هم قهرمان شده. اما امسال حتی راه‌یابی او نیز در خطر است. فدرر حالا هفتم است و چهار نفر دیگر سخت در تعقیب‌اش هستند. او از این هفته تلاش‌اش را برای راه‌یابی به لندن شروع می‌کند. اما فرصت زیادی ندارد. زمان و حریفان بر علیه‌اش هستند.

راجر فدرر (رده هفتم / 3055 امتیاز): با توجه به اینکه او سال گذشته در مسترز هزار امتیازی شانگهای تا نیمه‌نهایی و در تورنمنت 500 امتیازی بازل سوییس ـ که دو هفته دیگر برگزار می‌شود ـ تا فینال بالا رفته، باید از 660 امتیاز دفاع کند. کار سختی است، با توجه به عملکرد نه چندان خوبی که امسال داشته. خود فدرر هم ظاهراً از اول احتمال‌اش را می‌داده که ممکن است در چین زیاد نتیجه خوبی نگیرد، وگرنه نمی‌گفت مسئولین تورنمنت 250 امتیازی وین که بین شانگهای و بازل برگزار می‌شود، برایش یک وایلدکارت کنار بگذارند تا اگر تشخیص داد در آن تورنمنت نیز شرکت کند. می‌شود حدس زد که اگر فدرر در شانگهای زود حذف شود، با استفاده از این وایلدکارت در وین شرکت کند تا امتیازهای لازم را برای لندن جمع‌آوری کند. فدرر ممکن است در یک‌چهارم نهایی به جوکوویچ بخورد. تنها امید فدرر این است که فصل تورنمنت‌های سالنی در پاییز همیشه قلمرو او بوده است. ضمن آن که او در مسترز هزار امتیازی پاریس که بعدِ بازل انجام می‌شود، کلی می‌تواند امتیاز بگیرد چون پارسال در آن شرکت نکرد. البته اگر آن موقع دیر نشده باشد. چون شاید آخر سر حتی کناره‌گیری اندی ماری از لندن هم دیگر به داد او نرسد. و اگر این اتفاق بیفتد، او 800 امتیاز دیگر را به خاطر اینکه پارسال در آنجا فینالیست بوده، از دست خواهد داد و احتمالاً از 10 نفر اول رده‌بندی بیرون خواهد افتاد.


استانیسلاس واورینکا (رده هشتم / 2970 امتیاز): سرسخت‌ترین رقیب فدرر عدل دوست و هموطن اوست. واورینکا برعکس فدرر بهترین فصل عمرش را دارد بازی می‌کند و فاصله بسیار اندکی با فدرر دارد. از وقتی که ماگنوس نورمن سوئدی مربی‌اش شده، خیلی پیشرفت کرده. با اینکه واورینکا توی مسابقات سالنی پاییز هیچ وقت درست و حسابی ندرخشیده، اما در کوالالامپور تا نیمه‌نهایی بالا آمد و امتیازهای مهمی اندوخت. البته کار او در شانگهای خیلی سخت است. در یک‌چهارم که به نادال می‌خورد و تازه قبل‌اش هم باید احتمالاً با میلوس رائونیچ نفر دهم،‌روبرو شود که یک رقیب مستقیم در راه به لندن است. مزیت رقابتی دیگر واورینکای 28 ساله این است که او تا لندن تنها باید از 180 امتیاز دفاع کند. فدرر باید امیدوار باشد که هموطن‌شان این آخر سالی کم بیاورد.


ریشار گسکه (رده نهم / 2950 امتیاز): این فرانسوی سال 2007 یک بار در مسترز آخر سال حضور داشته و امسال از اوپن آمریکا دوباره آدم را یاد همان بازیکن بااستعداد سابق می‌اندازد. در اصل سالن زمین مورد علاقه اوست، اما در پکن از جوکوویچ در یک‌چهارم نهایی شکست سختی خورد و در شانگهای هم در همان راند اول به پوسپیسیل کانادایی باخت که ممکن است در راه صعود به لندن برایش گران تمام شود. با این حال اگر از حالا به بعد او همان گاسکه هفته‌های گذشته باشد، فدرر باید بترسد.


میلوس رائونیچ (رده دهم / 2680 امتیاز): در بانکوک حتی توماس بردیچ هم از پس او برنیامد. در توکیو نیز خوان مارتین دل پوترو به زحمت توانست او را در فینال شکست دهد. حضور موفقیت‌آمیز این غول کانادایی در این دو تورنمنت باعث شد تا رده دهم بالا بیاید. او از این هم می‌تواند بالاتر رود. شاید این بازیکن 22 ساله بیشترین شانس را برای به چالش کشیدن فدرر داشته باشد. به‌خصوص اگر در راند سوم شانگهای واورینکا را ببرد. ضمن آنکه او با آن سرویس‌های قدرتمندش تا به حال آن طور که باید در تورنمنت‌های داخل سالن به حق‌اش نرسیده است. رائونیچ با مربی جدید کروات‌اش ایوان لوبیچیچ پیشرفت بیشتری هم کرده است. او هم تا لندن تنها باید از 135 امتیاز دفاع کند. اگر او در شانگهای یا در پاریس به فینال راه یابد، به احتمال زیاد راه‌یابی‌اش به لندن قطعی خواهد بود.


جو ویلفرید سونگا (رده یازدهم / 2650 امتیاز): بعد از چند آسیب‌دیدگی این فرانسوی در تورنمنت متز بازگشت موفقی داشت، هر چند در فینال به هموطن‌اش ژیل سیمون باخت. حذف در راند دوم توکیو البته برای این بازیکن 28 ساله یک ضربه سنگین در راه صعود به لندن بود. اگر زانوی او امسال این قدر برایش مشکل‌ساز نمی‌شد، احتمالاً خیلی پیش از این راه‌یابی‌اش به مسترز لندن مسجل شده بود. او به خاطر این آسیب‌دیدگی در تابستان تقریباً کل تورنمنت‌های روی هاردکورت که زمین مورد علاقه‌اش است را از دست داد. با این حال لندن در دسترس است. البته او با وجود قهرمانی پارسال‌اش در مسترز هزار پاریس، باید از 810 امتیاز دفاع کند. حتی بیشتر از فدرر. او باید امیدوار باشد که هموطنان‌اش در پایان تورنمنت پاریس دوباره مثل پارسال قهرمانی او را جشن بگیرند.




منبع : tennis3sixty
Meysam94 آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
21 کاربر زیر از شما کاربر گرامی Meysam94 به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 10-09-2013, 06:31 PM   #2
Mohammad
Tech Support
 
آواتار Mohammad
 
تاریخ عضویت: Nov 2008
پستها: 3,759
سپاس: 22,285
در 3,465 پست 31,086 بار سپاسگزاری شده
پیش فرض

اگه صحبت لندنه، دفاع از امتیازات چه معنی داره؟ هر چی بگیری میره تو جیبت دیگه.
Mohammad آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از شما کاربر گرامی Mohammad به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 10-09-2013, 08:44 PM   #3
S.A.IVI.A.N
Former Staff
 
آواتار S.A.IVI.A.N
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: اهواز
پستها: 831
سپاس: 14,528
در 826 پست 5,963 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: رافااااااااا!(ONLY)
پیش فرض

مرسی از مطلب خوبتون!

البته با این اصلاح که سونگا قهرمان مسترز پاریس نشده و تا کوارتر بیشتر نرفته !
دیوید فرر برای نخستین بار در سن 31 سالگی تونست اولین مسترز عمرش رو بدست بیاره و فاتح پاریس 2012 بشه.


سپاس
S.A.IVI.A.N آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
10 کاربر زیر از شما کاربر گرامی S.A.IVI.A.N به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 12:42 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.5
استفاده از مطالب TennisTalkers.com تنها با ذکر منبع بلامانع است