PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : از« اش» تا «ویلیامز» ها ...


Hossein Murray
06-12-2010, 08:56 PM
.::. از« اش» تا «ویلیامز» ها ... برترین تنیسور های سیاه آمریکا .::.

مردان :
http://resources.sportingo.com/gallery/Getty-Images/Tennis/Arthur-Ashe_275x189.jpg
آرتور اش ( Arthur Ashe ) : بدون شک ماندگار ترین تنیسور آفریقایی - آمریکایی در تمامی ادوار آرتور اش است . که امروزه بزرگترین استادیوم تنیس جهان در نیویورک آمریکا نیز به نام همین تنیسور شناخته می شود . آرتور از کودکی و در مدرسه ی خود استعداد ورزشی خود را بروز داد . او در انجام انواع ورزش ها مانند بسکتبال و فوتبال و تنیس در مدرسه ی خود حرف اول را می زد و رهبری تیم های ورزشی مدرسه ی خود را بر عهده داشت . پس از پایان دوران مدرسه او در سال 1963 به UCLA ( دانشگاه ایالت کالیفرنیا واقع در لس آنجلس ) رفت . آرتور هم چنین اولین افریقایی-امریکایی بود که توانست در دیویس کاپ برای آمریکا بازی کند . در سال 1995 او توانست قهرمانی انفرادی رقابت های NCAA را کسب کند . این عنوان از موفقیت های بزرگ برای اش تا آن دوران محسوب می شد . در سال 1968 او موفق شد در گرند اسلم خانگی یعنی US Open عنوان قهرمانی را کسب کند و در همان سال رهبری تیم آمریکا در دیویس کاپ را بر عهده گرفت . پس از آن او توانست دو عنوان گرند اسلم دیگر را نیز برای خود بدست بیاورد : رقابت های اپن استرالیا سال 1970 و ویمبلدون 1975 . هم چنین او در سالهای 1971 و 1972 توانست به تریتیب به فینال رقابت های us open و australian open برسد اما در فینال بازی را به حریفان خود واگذار کرد . آرتور اش علاوه بر اینکه تنیسور ماهر و بسیار چیره دستی بود در اخلاق نیز ورزشکار تمامی بود . خاطراتی که از او به جا مانده او را تبدیل به بزرگترین تنیسور سیاه پوست آمریکا در تاریخ کرده است !!
http://optimistworld.com/files/james%20blake%20230%20x%20230.jpg
جیمز بلیک ( James Blake ): او از کودکی و به کمک برادرش توماس شروع به یادگیری تنیس کرد . سپس از طریق مدرسه ی خود در تیم های مختلف عضو شد و فراگیری تنیس را دنبال کرد . جیمز در کلینیک تنیس واقعا در هارلم صحبت های آرتور اش را شنید ... و این حرف ها جیمز را تشویق کرد تا تنیس را بصورت جدی تر دنبال کند و به تنیسوری حرفه ای مبدل شود ! پس از دبیرستان جیمز موفق شد به دانشگاه هاروارد راه یابد . او دو سال را در دانشگاه سپری کرد و سپس به صورت جدی و کاملا حرفه ای دنباله رو ورزش خود یعنی تنیس شد . او تا کنون موفق به کسب عنوان گرند اسلمی نشده است اما به گفته خودش به سختی در پی آن است ... مخصوصا us open . بالاترین رنکینگ وی در جدول ATP رتبه ی 4 بوده است که در نوامبر 2006 موفق به کسب آن شد . او هم اکنون 30 ساله است و تلاش می کند هم چنان بازی اش در سطح بالایی باقی بماند .

زنان :
http://rhapsodyinbooks.files.wordpress.com/2009/01/althea.jpg
آلتیئا گیبسون ( Althea Gibson ) : مشهورترین تنیسور زن در دهه ی 50 . او نخستین افریقایی-آمریکایی بود که موفق شد به عنوان گرند اسلم دست یابد ! ( در سال 1956 و در رقابت های French Open ) . سپس نوار موفقیت های وی ادامه یافت و او موفق شد در همان سال عنوان قهرمانی ٌWimbledon و US Open را هم کسب کند . در سال 1957 نیز او موفق شد هر سه گرند اسلم سال به جز French Open را از آن خود کند . آلتیئا در تنیس دابل هم سری در سرها داشت . او تمامب عناونین قهرمانی دابل در گرند اسلم ها را با 5 پارتنر مختلف کسب کرد . بعد از سالها او از تنیس کناره گیری کرد و در سال 1970 روی به ورزش گلف آورد . جالب اینجاست که او به اولین گلف باز حرفه ای افریقایی-امریکایی نیز بدل شد !! و از همین جهت او را همیشه از برترین ورزشکاران آمریکا می نامند ...
http://explorepahistory.com/images/ExplorePAHistory-a0k7t7-a_349.jpg

اورا واشنگتن ( Ora Washington ) : او قبل از آلتیئا متولد شد . او در ورزش های بسکتبال و تنیس خبره بود و آنهارا ادامه داد . او 12 سال را بدون باخت در تنیس پشت سر گذاشت و توانست 201 تروفی را در تنیس و بسکتبال به همراه تیم های مختلف کسب کند . نام اورا می توانیم در بین برترین ورزشکاران قرن بیستم ببینیم !
http://www.giftofstrength.com/images/DSC_0555,%20zina%20garrison,%205-13-06.jpg
زینا گریسون ( Zina Garrison ) : او تقریبا وقتی به دنیا آمد که آلتیئا گیبسون دوران بازیگریش در تنیس را به اتمام رسانیده بود . او از 10 سالگی شروع به بازی تنیس کرد و در 12 سالگی به یک نوجوان با استعداد در تنیس تبدیل شده بود . او اولین عنوان ملی خودرا توانست در 14 سالگی کسب کند . سپس در سن 19 سالگی روی به تنیس حرفه ای آورد و از اوقات فراغت از تحصیل خود برای شرکت در مسابقات French Open استفاده کرد . او در گرند اسلم ها بازی خوبی به نمایش می گذاشت و حتی در سال 1990 توانست به فینال رقابت های Wimbledon راه پیدا کند و مدال برنز المپیک 1988 را از آن خود کند . اما زینا در تنیس دابل چهره ی شناخته تری بود . از موفقیت های او در تنیس دابل می توان به فینال های 1987 , 1992 در استرالیا و هم چنین مدال طلای المپیک 1988 اشاره کرد .
http://www.independent.co.uk/multimedia/archive/00121/Serena-Williams-of_121642t.jpg
سرینا ویلیامز ( Serena Williams ) : سرینا و خواهرش ونوس تا به امروز توانسته اند 12 عنون گرند اسلم و دو مدال طلای المپیک را کسب کنند . سرینا به تنهایی توانسته 12 عنوان قهرمانی گرند اسلم بدست بیاورد و هنوز آنقدر جوان هست که بتواند عناوین بیشتری را به کارنامه ی درخشانش اضافه کند .
http://ripleyms.jack.k12.wv.us/2011%20Students/Kristin%20M/Venus%20Williams.jpg
ونوس ویلیامز ( Venus Williams ) : او نیز مانند خواهر کوچکترش در تنیس حرفه ای بسیار موفق عمل کرده است . در کارنامه ی او 7 عنوان گرند اسلم و یک مدال طلای المپیک دیده می شود . به قطع این دو خواهر از نه تنها از بزرگترین تنیسور های سیاه پوست و افتخار کشور امریکا هستند بلکه در زمینه ی تنیس ATP زنان هم هنوز بعد از سالها حرف اول را می زنند !
ترجمه از sportingo.com