PowerVu
Xpelled Mentor

آواتار PowerVu

تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: The GR8 Gig in the Sky
پستها: 10,227
سپاس: 35,479
در 11,020 پست 99,859 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Bryan Bros. ✔Sanaz Marand, Hingis, Evert, Black, Huber, Safina, Minella, Robson, Tsurenko, Bencic, Halep, Muguruza, Wozniacki, Siniakova, Diatchenko, Townsend, Gajdosova, Siegemund Pavlyuchenkova, Jovanovski, Gasparyan, Azarenka, Sharapova, Kirilenko, Rodionova, Lisicki, Shvedova, Goerges, Bacsinszky, Keys, Petkovic, Voegele, Rogers, Myskina, Svitolina, Makarova, Stosur, Mertens, Brengle, Strycova, Beck, Mattek, Falconi, Davis, Riske, Bertens, Dellacqua, Broady, Erakovic, J. Rae ✔Bahrami, N
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون تورنمنت مایمی 2014

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Sorou$h نمایش پست ها
دوستان این که راکت نواک توی زمین ماری بود خطا حساب میشه؟ خود نواک بعد بازی گفته من نمیدونم خطا حساب میشه یا نه من میدونم اگه با تور برخورد کنم خطا محسوب میشه. این امتیاز اول گیم هفتم بود و در نهایت ماری برک شد و ست اول رو باخت.

این حرکت صد در صد خطا بود و امتیازش «باید» به ماری داده می‌شد. گزارشگران و مفسران هم اسکای اسپورتس بریتانیا و هم ESPN امریکا در این خصوص اتفاق نظر داشتند. سرداور مسابقه بزرگترین اشتباه ممکن رو مرتکب شد و با این‌که دقیقاً در زاویه‌ای نشسته بود که صحت این مورد رو می‌تونست تأیید یا رد کنه اما رأی رو به اشتباه صادر کرد.

حالا موضوع از چه قرار بود؟

توپی از سمت ماری به طرف جوکوویچ اومد. جوکوویچ با رسوندن خودش به تور، پیش از این‌که توپ از روی تور عبور کنه، با والی توپ رو در زمین ماری خوابوند.

آیا این کار خطاست؟

بله. صد در صد خطاست. چون طبق مسابقات تنیس و قوانین ATP، اگر بازیکن پیش از این‌که توپ به طور کامل از روی تور عبور کنه، با راکت ضربه بزنه، بدون برو برگرد امتیاز رو از دست می‌ده.

این اتفاق دقیقاً در این صحنه افتاد و جوکوویچ صبر نکرد که توپ از روی تور بگذره و سپس ضربه‌ش رو بزنه. بنابراین امتیاز باید به ماری داده می‌شد اما سرداور با این اشتباه فاحش امتیاز رو به جوکوویچ داد. بعد از این اشتباه، ماری چندین دقیقه با سرداور صحبت کرد و بهش گفت در بازبینی ویدیویی این صحنه خواهی دید که مرتکب اشتباه شدی.

اما خب در ورزش تنیس به جز Hawk-Eye برای این جور صحنه‌ها بازبینی ویدیویی وجود نداره.

مقصر این صحنه نه ماری بود و نه جوکوویچ.
فقط سرداور آرژانتینی آقای Damián Steiner مقصر بود و بس.

این باخت باعث شد اندی ماری به رده‌ی هشتم سقوط کنه. (پایین‌ترین رنک ماری از اوت 2008 تا به امروز)

نقل قول:
The point in question for Murray occurred at the start of the 12th game with him serving at 5-6. Djokovic charged forward to volley a short ball and hit it for a winner.

Murray argued - and TV replays confirmed - he should have be awarded the point because Djokovic's racquet was on the far side of the net when he hit the ball. Chair umpire Damian Steiner declined to change his call, and such rulings can't be appealed for video review.

Djokovic won the next three points to take the game and the set with an irritated Murray telling the umpire: "You're having a laugh, you can see it on the replay. He [Djokovic] said his racquet was over the net!"

"Look, it might be my mistake," Djokovic said. "I think I crossed the net with the racquet. I didn't touch the net. Maybe the rule is that you are not allowed to pass on his side with the racquet. I'm not sure. You tell me."

That is indeed the rule. After the match, Murray played down the incident. "I wasn't sure, from where I was standing, it was a very hard thing to see," he said.

"I knew it was close, so that's why I went and asked Novak, and he told me he was over the net. That was it.

"[The chair umpire] said, 'yes, he was over the net but he was in line with the net,' so I didn't really understand.

"It maybe had a slight bearing on that game but I was still up a break in the second set."

"Obviously, that [umpire call] distracted him mentally, and after that he gave the set away," Djokovic said.

ESPN
PowerVu آنلاین نیست.  
32 کاربر زیر از شما کاربر گرامی PowerVu به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: