نمایش پست تنها
قدیمی 08-28-2013, 10:36 AM   #102
rezaomo
Senior Member
 
آواتار rezaomo
 
تاریخ عضویت: Jul 2012
محل سکونت: Tehran
پستها: 364
سپاس: 5,039
در 319 پست 2,859 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Roger Federer
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط PowerVu نمایش پست ها

دوست عزیز من مسابقه‌ی ورداسکو رو به دلیل همزمانی با دیگر مسابقات نتونستم ببینم و در مورد اون بازی نمی‌تونم نظری بدم. بنابراین تنها در مورد شیوه‌ی بازی فرناندو می‌نویسم که پرسیده بودید.

نخست اینکه همونطور که می‌دونین ورداسکو با دست چپ بازی میکنه و در اکثر مواقع برگ برنده براش محسوب میشه چون اکثر بازیکنان حرفه‌‌ای جهان راست دست هستند و بازی جلوی یک Lefty مثل بقیه، براشون Predictable و قابل پیش‌بینی نیست. سبک بازی ورداسکو Offensive Baseliner هست. یعنی هجومی از انتهای زمین. روی تمام سطوح راحته و بر خلاف اکثر اسپانیایی‌ها محدود به خاک نیست. البته هارد کورتهای سریع محبوبترین سطحش هست. خودش معتقده که بهترین سلاحش «فورهند»ش هست. آقای Brad Gilbert بازیکن سابق و مربی و مفسر کنونی تلویزیون ESPN امریکا از ضربات فورهند محکم ورداسکو با عنوان Fearhand یاد می‌کنه.

ورداسکو موقع سرویس زدن با دست چپش، سعی می‌کنه با بهره‌گیری از اسلایس، بر روی توپ Top Spin زیادی ایجاد کنه. سرویس ورداسکو با این مختصات، توانایی ایجاد سرعت‌های وحشتناک بالای 230 کیلومتر در ساعت رو داراست.

ورداسکو به عنوان حریفی قابل، در مقابل رافا نادال هموطنش شناخته می‌شه. چرا که بهترین بازیکنی هست که پس از رافا می‌تونه با چرخش درست دست و راکتش، روی توپ Topspin زیادی ایجاد کنه. اگر چه بهره‌گیری از تاپ اسپین خیلی در بهبود نتایج ورداسکو پس از 2009 نقش داشته اما فرناندو همیشه با مشکلاتی روحی مقابل بازیکنان بزرگ دنیا روبرو بوده و همه میدونیم که داشتن روحیه ی بالا چقدر در نتیجه گیری مقابل بازیکنان تاپ دنیا، برای یک تنیس‌باز کلیدی هست.

راکت ورداسکو در بیشتر سال‌های دوران حرفه‌ای‌ش تکنیفایبر بود. بعد برای مدتی کوتاه در سال 2010 از یونکس استفاده کرد و از میانه 2013 هم (مطمئن نیستم) که داره از راکت Babolat Aeropro Drive 2013 استفاده می‌کنه.


بايد اين جواب ها رو 2 -3 مرتبه بخوني تا مانند خوردن يك كاپاچينو در زمستان به آدم سرخوشي بده
rezaomo آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر از شما کاربر گرامی rezaomo به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: