بازگشت   تنیس تاکرز > تورنمنت های گذشته > آرشـیـو فصلهای گذشته > آرشیو فصل 2017 > تورنمنت‌های پیشین (مردان) > آزاد امریکا (US Open)

آزاد امریکا (US Open)

6-19 شهریور - نیویورک، ایالات متحده

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 09-11-2017, 09:49 AM   #101
archi
Senior Member
 
تاریخ عضویت: Aug 2011
پستها: 301
سپاس: 311
در 294 پست 1,412 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Andre agassi - Monica Seles - Arthur Ashe - Rafael Nadal -Maria Sharapova - Roger Federer - Billie Jean King - Maureen Connolly - Bryan Brothers - Bjorn Borg - Mansour Bahrami - Justine Henin - Mats Wilander - Jack Sock - Serena Williams - Martina Hingis
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

قهرمانی امسال رافا در یو اس اوپن بسیار معنادار بود . وارون بسیاری ، بیرون از کورت نه برای کسی کری می خواند ، نه مدام پالس منفی می فرستاد و اساسا به پالس های منفی توجهی داشت ، مثبت اندیش بود ، هدفش از آغاز سال ادامه ی تنیس و لذت بردن از این ورزش بود ، گام به گام پیش رفت بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن کرد ، اگر عمو تونی نبود رافا تنیسور نمیشد اگر کارلوس مویا نبود رافای نسخه ی 2017 هم تا این پایه درخشان نبود . رمز موفقیتهای رافا بی توجهی به حاشیه هاست ، نادال تنیسوری هست که وارون نواک و بسیاری از جوانان جویای نام سرش تو کار خودشه ، در پی تخریب تنیسور دیگری نبود ، جنگ روانی نمی کرد ، چپ و راست از تحفیر حریفان دم نمی زد ، داخل کورت مبارز بود و کوشنده ، بیرون کورت بی حاشیه . بازیگوشی و شیطنت نواک کار دستش داد ، چیزی که رافا را ورزشکارترین راکت به دست گیتی کرده ، سخت کوشی و استقامت و تلاش بی نظیرش هست . نادال با بردن ازاد امریکا خود را در میان بهترین راکت به دستان این تورنمنت جای داد و نشون داد که هارد باز قابلی هم هست . بله رافائل نادال پاررا All court player شمرده میشه ولی درخشش پررنگش و دستاوردهای برجسته اش در سطوح خاکی باعث شده مهارتش در زمین های دیگر کمرنگ جلوه کنه . رافا در فینال ازاد امریکا تنها یازده انفورسد ارور داشت در مقابل چهل انفورسد اندرسون . 84 درصد موفقیت در سرو یک ، 73 درصد در سرو دوم ، بکهندهای موثر ، سالید و با ثبات ، فورهندهای سهمگین و توفنده ، فوت ورک عالی و سروهای تماشایی ، رافا روبروی دلپوترو چهل تا وینر زد ، تو فینال سی تا وینر زد در حالیکه اندرسون 32 تا وینر داشت . این نشون میده کاستن از شمار انفورسد ارور تا چه اندازه میتونه در نتیجه ی بازی تنیس موثر باشه . شیوه ی بازی این روزهای رافا مبتنی بر Controlled Aggression هست از انتهای زمین ، اگرسیو بیس لاینری که خیلی پخته و سنجیده تر از سه سال گذشته بازی میکنه . رافا نادال اعجوبه ی کم مانندیه در دنیای تنیس که باید ارج او را دانست . فدال امسال شاهکار کردند ، متاسفانه در حسرت فدال در ازاد امریکا ماندیم ولی قهرمانی رافا بسیار شیرین بود . با هم مهربونتر باشید بچه ها . تبریک به نادال و نادالیون .
archi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از شما کاربر گرامی archi به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 09-11-2017, 10:46 AM   #102
sorina_1100
Member
 
آواتار sorina_1100
 
تاریخ عضویت: May 2010
محل سکونت: iran :D
پستها: 89
سپاس: 41
در 68 پست 309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: رافائل نادال کرولاین وزنیاکی
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

اندرسون فقط سرویس بود و تقریبا دیگر هیچ ، برای شکست دادن این نادال به چیزای بیشتری احتیاج داشت
درکل نادال خیلی منطقی بازی کرد و بازی رو گیم به گیم جلو برد و تقریبا خیلی مسلط بود به اعصابش فقط یکم به خاطر تماشاگرا 1 2 توپ رو خراب کرد اونم زود به بازی برگشت
درمجموع نبود نواک و اندی و ... تاثیر داشت و حیف بود این نادال یه فینال یه طرفه برگزار کنه ، ایکاش با رقیبی تو مایه های فدرر یا نواک فینال بود ولی خب قهرمان شد و بسی لذت بردیم
تبریک به طرفدارای نادال
sorina_1100 آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از شما کاربر گرامی sorina_1100 به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 09-11-2017, 10:47 AM   #103
archikam
Junior Member
 
تاریخ عضویت: May 2012
پستها: 9
سپاس: 42
در 9 پست 88 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: RoGeR FeDeReR
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

درود به همه دوستان و هواداران تنیس.
رافا عالی کرد و شایسته و بایسته قهرمانی بود.
با گذشت بخش اعظم سال 2017 میبینیم که این فصل تور جهانی تنیس به یاد ماندنی و خاطره ساز شد و فکر می کنم در سالهای دور هم از فصل 2017 یاد خواهد شد. دو تنیسوری که در ابتدای فصل شانس کمی برای موفقیت براشون متصور میشد، تونستن درخشش سالهای نه چندان دور رو با اینکه کسی هم ازشون توقع نداشت، تکرار کنند.
دل پوترو هم سطح بازیش داره بهبود پیدا می کنه و شاید در سال بعد از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب بیاد.
یک بار دیگه قهرمانی نادال مبارک و گوارای وجود خودش و هوادارانش.
حس خوبتون برای ما هوادارای راجر واقعا قابل درکه چون خودمون دو بار امسال اونو تجربه کردیم.
archikam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از شما کاربر گرامی archikam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 09-11-2017, 10:52 AM   #104
Navidi
Junior Member
 
تاریخ عضویت: Jun 2015
پستها: 23
سپاس: 3
در 21 پست 153 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: The Maestro
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

سلام به همه دوستان. اول تبریک به همه طرفداران نادال، امیدوارم حسابی لذت برده باشید و تا اوپن استرالیا میشه از این قهرمانی لذت برد. فقط یک چیز برای من خیلی عجیب و شگفت انگیز هست و اون هم شروع دوباره این بحث هست که بهترین تنیسور تاریخ فدرر هست یا نادال. هم جالب و کمی هم مسخره هست که وقتی راجر استرالیا رو میبره میشه ابر مردی دست نیافتنی و اسطوره جاودان کل دنیای ورزش ( و نه فقط تنیس) و وقتی رافا رولند رو میبره این لقب به نادال میرسه و دوباره وقتی فدرر ویمبلدون رو میبره با قاطعیت بیشتری همه اون رو بهترین تنیسور تاریخ میدونن و وقتی صبح امروز نادال اوپن آمریکا رو برد همه این لقب ها بر میگرده به سمت اون. بنابراین زیاد خودتون رو درگیر این مسائل نکنید چون با شروع اولین گرند اسلم بعدی و اتفاقاتی که برای هر کدوم از این دو تنیسور میتونه بیفته دوباره همین مسائل تکرار میشه. آمار نشون دهنده این هستن که چه کسی برتر هست.

نکته دیگه ای که برای من باور نکردنی هست این هست که قهرمانی امروز نادال در اوپن آمریکا بسط داده بشه به کل عملکردش و اینکه بر طبق این نتایج نادال تنیسوری هست که در همه کورت ها میتونه راحت برنده بشه. برای نقض این مسئله (که قطعا طرفداران نادال باهاش مخالفت میکنن) ارجاعتون میدم به قرعه باورنکردنی اون توی همین مسابقات که الان باعث شده قهرمانیش تا این حد سرو صدا به پا کنه. به غیر از دل پوترو هیچ کسی در حد و اندازه هایی نبود که بخواد حریف نادال بشه و وقتی اسم ها رو میخونم فکر می کنم چطور ممکنه یک نفر در مسیر رسیدن به فینال و حتی در مسابقه فینال انقدر قرعه آسونی نصیبش بشه. اگر یک لحظه تعصب رو کنار بگذارید می بینید که صرف بردن این اسلم نمیتونه ثابت کننده این باشه که نادال به غیر از خاک رس در کورت های دیگه هم موفق هست. به نظرم اگر نادال حتی با قرعه فدرر مواجه میشد که واقعا سخت بود با دو نفر حتما مشکل پیدا می کرد: اولی تیافوبه و دومی فلیسیانو لوپز. ولی وقتی در مرحله یک هشتم و یک چهارم تنیسورهایی در حد دولگوپولف و روبلف حریفت باشن و در فینال اندرسون (که با همه وجود بازی کرد و با اینکه اولین تجربه اش در این سطح بود تقریبا از اکثر تواناییش که سرو اول مخربش بود در حد توان استفاده کرد) باید یک مقدار بعد از خوابیدن این شور و شوق از فردا یا پس فردا فکر کنید و ببینید آیا واقعا این پیروزی به معنای این هست که نادال خیلی راحت میتونه سه تا گرند دیگه رو بگیره یا نه و آیا بردن این اسلم با این قرعه بی نهایت آسون که من تقریبا مورد مشابهی ازش در سال های اخیر به یاد ندارم نشون دهنده توانایی تقریبا مشابه در همه کورت ها هست یا نه.
نکته دیگه حرف های متس ویلاندر درباره رافا هست. به نظرم نادال احتیاجی به تعریف ویلاندر نداره چون یک قهرمان واقعی و به اندازه کافی بزرگ هست ولی قضاوت یک طرفه ویلاندر که همیشه به آنتی-فدرر بودن معروفه و در تمام این سال ها نه خواسته و نه تونسته عدم ضدییت خودش رو با فدرر ثابت کنه و اینکه الان میگه به نظرم رافا راحت رکورد راجر رو میشکنه یک مقدار مسخره هست، همونجوری که عرض کردم صبر می کنیم تا اولین گرند اسلم 2018 و میبینید که همه حرف ها بر می گرده. ایشون در ضمن چون میخوان خودشون با زور نادال رو در تعداد بردن اسلم ها از فدرر بالاتر ببینن از همین الان حداقل دو تا رولند رو در سال های پیش رو برای نادال ثبت کردن که این رو هم گذر زمان ( خیلی زود) ثابت میکنه که چقدر ناشیانه هست. ویلاندر هم به عنوان تنیسور و هم به عنوان مفسر فردی بسیار قابل هست اما وقتی پای فدرر به هر کدوم از بحث هایی که ایشون یک طرفش باشن باز میشه حرف هایی میزنه به شدت یک جانبه.
در مورد بازی فینال هم باید گفت همه چیز خیلی ساده بود، حربه اصلی اندرسون سرویس های اولش و والی بود و هر وقت درصد خطای سرویس های اولش پایین میومد نادال نمی تونست مقابله ای باهاش بکنه و هر وقت مثل ست دوم 62 درصد سرویس های اولش به تور می خورد یا به اوت می رفت (که از این نظر نمیشه کردیتی به نادال داد) مشخص بود که اندرسون مثل اکثر بیگ سروها پلن بی، سی و دی برای این فینال نداره و برک شدنش به قول انگلیسی ها No Brainer و بدیهی بود.

در نهایت باز هم به همه طرفداران نادال تبریک میگم و با این فاصله 1960 امتیازی که بین اون و فدرر به وجود اومده و با توجه به اینکه نادال هم مثل فدرر در مسترزهای شانگهای و پاریس پارسال شرکت نکرد تقریبا نامبر وانی انتهای سال برای نادال قطعی هست ولی یک نکته میتونه لذت اون رو کمی پایین بیاره و اون هم تور آخر سال هست. اگر کسی به غیر از نادال (مثلا فدرر) در سالن O2 لندن قهرمان بشه به نظرم در بک گراند ذهنی همه آخرین تصویری که از سال 2017 باقی میمونه نه نامبر وانی بلکه قهرمانی در لندن خواهد بود، هفته خوبی داشته باشید.

ویرایش توسط Navidi : 09-11-2017 در ساعت 01:10 PM
Navidi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از شما کاربر گرامی Navidi به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 09-11-2017, 11:00 AM   #105
Navidi
Junior Member
 
تاریخ عضویت: Jun 2015
پستها: 23
سپاس: 3
در 21 پست 153 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: The Maestro
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

Mats Wilander : Fed is not the GOAT | Talk Tennis
Navidi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 09-11-2017, 11:19 AM   #106
masa
Senior Member
 
آواتار masa
 
تاریخ عضویت: Mar 2014
محل سکونت: Tehran
پستها: 260
سپاس: 29
در 189 پست 752 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: فدرر، نیشیکوری، ماری، سرنا ویلیامز، ایوانویچ، شاراپووا
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

نقل قول:
نوشته اصلی توسط i.emad1990 نمایش پست ها
عجب ماجرای اختلاف سه گراند اسلمیه نادالو فدرر هم جالبه دوس دارم نادال دوتا استرالیا و یه دونه ویمبلدون دیگه بگیره تا صابت کنه ال کورت واقعی یعنی چی هرچند همین الانم چهار گراند تو هارد کورت دوتا چمن خودش نشونه ال کورت بودنه اینایی میگن ال کورت نیست حسودن این نتایج ضعیف ویمبلدونم بخاطر فشار زیاد فصل خاکه وگرنه قبل 26سالگی که بدنش کشش داشت هروقت شرکت کرد تو فینال ویمبلدون بود رافا فقط تورنومنت بارسلونا و مسترز رم رو از برنامه فصل خاکش حذف کنه مطمئنم دوباره میتونه ویمبلدونو بگیره ضمنا اون دوستانی که قصد دارن نبودن جکوویچو ماریو بهونه کنن تا قهرمانیه اسطوره رو چرک کنن خودشون میدونن هیچ تنیسوری حریف نادال رو فرمو اماده نمیشه نادال رو فرم باشه بهترین بازیکنه تاریخه
ضمن تبریک برای قهرمانی نادال
آقا چرا اینقدر حرص میخوری. از نظر ما طرفداران فدرر، نادال و جوکوویچ هم آل کورت هستن. این دو در هر گرند اسلم حداقل ۴ بار به فینال رسیدن و نابخردانه هست که بگیم آل کورت نیستن درست مثل فدرر که در هر گرند اسلم حداقل ۵ بار به فینال رسیده.
فدرر ۷۱ حضور ۵۱ کوآرتر ۴۲ سمی ۲۹ فینال گرند ۱۹ قهرمانی
نادال ۵۰ حضور ۳۲ کوآرتر ۲۶ سمی ۲۳ فینال گرند ۱۶ قهرمانی
جوکوویچ ۵۱ حضور ۳۹ کوآرتر ۳۱ سمی ۲۱ فینال گرند ۱۲ قهرمانی
ماری ۴۶ حضور ۳۰ کوآرتر ۲۱ سمی ۱۱ فینال گرند ۳ قهرمانی

ویرایش توسط masa : 09-11-2017 در ساعت 03:03 PM
masa آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از شما کاربر گرامی masa به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند:
قدیمی 09-11-2017, 11:59 AM   #107
i.emad1990
Senior Member
 
تاریخ عضویت: Jun 2012
پستها: 146
سپاس: 5
در 44 پست 93 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Behtarine tarikh bodan be seta grand bishtaro number vani nist recordaye matador inghad ziadan ke beshe azash be onvane behtarin yad kard
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

نقل قول:
نوشته اصلی توسط masa نمایش پست ها
ضمن تبریک برای قهرمانی نادال
آقا چرا اینقدر حرص میخوری. از نظر ما طرفداران فدرر، نادال و جوکوویچ هم آل کورت هستن. این دو در هر گرند اسلم حداقل ۴ بار به فینال رسیدن و نابخردانه هست که بگیم آل کورت نیستن درست مثل فدرر که در هر گرند اسلم حداقل ۵ بار به فینال رسیده.
فدرر ۲۹ فینال گرند ۱۹ قهرمانی
نادال ۲۳ فینال گرند ۱۶ قهرمانی
جوکوویچ ۲۱ فینال گرند ۱۲ قهرمانی
ماری ۱۱ فینال گرند ۳ قهرمانی
دوست عزیز من شما جز معدود راجریای منطقی هستی همین نظر قبل از خودت رو بخون ببین هم نادالو ال کورت نمیدونه هم قرعه اسون رو بهنونه کرده درصورتی اگه منصف باشین میدونین اگه فدرر هم بالا میومد با توجو به بازیش تو راند یک دو و بازی دلپوترو میشه گفت نادال رو فرم بود و راجرو میبرد بعد از این سه برد راجر جلو نادال راجریا یادشون رفته فدرر برا نادال بین سالهای 2008تا 2016 زنگ تفریح بود و فک کنم یک یا دوبار برد نادالو حالا شاخ شدن
i.emad1990 آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
کاربر زیر از شما i.emad1990 به خاطر این پست سپاسگزاری کرده است:
قدیمی 09-11-2017, 02:28 PM   #108
rezaomo
Senior Member
 
آواتار rezaomo
 
تاریخ عضویت: Jul 2012
محل سکونت: Tehran
پستها: 364
سپاس: 5,039
در 319 پست 2,859 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Roger Federer
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Navidi نمایش پست ها
سلام به همه دوستان. اول تبریک به همه طرفداران نادال، امیدوارم حسابی لذت برده باشید و تا اوپن استرالیا میشه از این قهرمانی لذت برد. فقط یک چیز برای من خیلی عجیب و شگفت انگیز هست و اون هم شروع دوباره این بحث هست که بهترین تنیسور تاریخ فدرر هست یا نادال. هم جالب و کمی هم مسخره هست که وقتی راجر استرالیا رو میبره میشه ابر مردی دست نیافتنی و اسطوره جاودان کل دنیای ورزش ( و نه فقط تنیس) و وقتی رافا رولند رو میبره این لقب به نادال میرسه و دوباره وقتی فدرر ویمبلدون رو میبره با قاطعیت بیشتری همه اون رو بهترین تنیسور تاریخ میدونن و وقتی صبح امروز نادال اوپن آمریکا رو برد همه این لقب ها بر میگرده به سمت اون. بنابراین زیاد خودتون رو درگیر این مسائل نکنید چون با شروع اولین گرند اسلم بعدی و اتفاقاتی که برای هر کدوم از این دو تنیسور میتونه بیفته دوباره همین مسائل تکرار میشه. آمار نشون دهنده این هستن که چه کسی برتر هست.

نکته دیگه ای که برای من باور نکردنی هست این هست که قهرمانی امروز نادال در اوپن آمریکا بسط داده بشه به کل عملکردش و اینکه بر طبق این نتایج نادال تنیسوری هست که در همه کورت ها میتونه راحت برنده بشه. برای نقض این مسئله (که قطعا طرفداران نادال باهاش مخالفت میکنن) ارجاعتون میدم به قرعه باورنکردنی اون توی همین مسابقات که الان باعث شده قهرمانیش تا این حد سرو صدا به پا کنه. به غیر از دل پوترو هیچ کسی در حد و اندازه هایی نبود که بخواد حریف نادال بشه و وقتی اسم ها رو میخونم فکر می کنم چطور ممکنه یک نفر در مسیر رسیدن به فینال و حتی در مسابقه فینال انقدر قرعه آسونی نصیبش بشه. اگر یک لحظه تعصب رو کنار بگذارید می بینید که صرف بردن این اسلم نمیتونه ثابت کننده این باشه که نادال به غیر از خاک رس در کورت های دیگه هم موفق هست. به نظرم اگر نادال حتی با قرعه فدرر مواجه میشد که واقعا سخت بود با دو نفر حتما مشکل پیدا می کرد: اولی تیافوبه و دومی فلیسیانو لوپز. ولی وقتی در مرحله یک هشتم و یک چهارم تنیسورهایی در حد دولگوپولف و روبلف حریفت باشن و در فینال اندرسون (که با همه وجود بازی کرد و با اینکه اولین تجربه اش در این سطح بود تقریبا از اکثر تواناییش که سرو اول مخربش بود در حد توان استفاده کرد) باید یک مقدار بعد از خوابیدن این شور و شوق از فردا یا پس فردا فکر کنید و ببینید آیا واقعا این پیروزی به معنای این هست که نادال خیلی راحت میتونه سه تا گرند دیگه رو بگیره یا نه و آیا بردن این اسلم با این قرعه بی نهایت آسون که من تقریبا مورد مشابهی ازش در سال های اخیر به یاد ندارم نشون دهنده توانایی تقریبا مشابه در همه کورت ها هست یا نه.
نکته دیگه حرف های متس ویلاندر درباره رافا هست. به نظرم نادال احتیاجی به تعریف ویلاندر نداره چون یک قهرمان واقعی و به اندازه کافی بزرگ هست ولی قضاوت یک طرفه ویلاندر که همیشه به آنتی-فدرر بودن معروفه و در تمام این سال ها نه خواسته و نه تونسته عدم ضدییت خودش رو با فدرر ثابت کنه و اینکه الان میگه به نظرم رافا راحت رکورد راجر رو میشکنه یک مقدار مسخره هست، همونجوری که عرض کردم صبر می کنیم تا اولین گرند اسلم 2018 و میبینید که همه حرف ها بر می گرده. ایشون در ضمن چون میخوان خودشون با زور نادال رو در تعداد بردن اسلم ها از فدرر بالاتر ببینن از همین الان حداقل دو تا رولند رو در سال های پیش رو برای نادال ثبت کردن که این رو هم گذر زمان ( خیلی زود) ثابت میکنه که چقدر ناشیانه هست. ویلاندر هم به عنوان تنیسور و هم به عنوان مفسر فردی بسیار قابل هست اما وقتی پای فدرر به هر کدوم از بحث هایی که ایشون یک طرفش باشن باز میشه حرف هایی میزنه به شدت یک جانبه.
در مورد بازی فینال هم باید گفت همه چیز خیلی ساده بود، حربه اصلی اندرسون سرویس های اولش و والی بود و هر وقت درصد خطای سرویس های اولش پایین میومد نادال نمی تونست مقابله ای باهاش بکنه و هر وقت مثل ست دوم 62 درصد سرویس های اولش به تور می خورد یا به اوت می رفت (که از این نظر نمیشه کردیتی به نادال داد) مشخص بود که اندرسون مثل اکثر بیگ سروها پلن بی، سی و دی برای این فینال نداره و برک شدنش به قول انگلیسی ها No Brainer و بدیهی بود.

در نهایت باز هم به همه طرفداران نادال تبریک میگم و با این فاصله 1960 امتیازی که بین اون و فدرر به وجود اومده و با توجه به اینکه نادال هم مثل فدرر در مسترزهای شانگهای و پاریس پارسال شرکت نکرد تقریبا نامبر وانی انتهای سال برای نادال قطعی هست ولی یک نکته میتونه لذت اون رو کمی پایین بیاره و اون هم تور آخر سال هست. اگر کسی به غیر از نادال (مثلا فدرر) در سالن O2 لندن قهرمان بشه به نظرم در بک گراند ذهنی همه آخرین تصویری که از سال 2017 باقی میمونه نه نامبر وانی بلکه قهرمانی در لندن خواهد بود، هفته خوبی داشته باشید.


عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز . از معدود پست ها و یا میتونم بگم تنها پستی که در تاپیک اوپن آمریکا خوندم و لذت بردم همین بود . یادش بخیر هر روز به این تاپیک در سالهای گذشته سر می زدیم کلی مطالب مفید و تخصصی میخوندیم . اما اکنون شده بحث های غیر تخصصی و کری خوندن که ارزشی نداره . در خصوص بهترین بازیکن تاریخ که فرمودید همیشه این بحث ها بوده. اما به نظر من بهترین تاریخ را با تعداد گرند اسلم ها و تعداد هفته های نامبروانی می سنجند . هر شاخصی که غیر از این دو مورد در نظر گرفته بشه . به نظرم واقعیت رو خدشه دار میکنه . مثل اینه که بگیم جام قهرمانی اروپا و یا جهان را در فوتبال به تیمی بدن که بیشترین گل رو زده . مشخصه هست که این شاخص گیری به مذاق کسی خوش نخواهد آمد . نادال تا اینجا نمیتونه بهترین تاریخ باشه . چون نه در صدر بیشترین هفته های نامبروانی بوده و نه بیشترین تعداد گرند اسلم . متس ویلاندر هم کاملا مشخصه که تحت تاثیر لحظه ای قهرمانی قرار میگیره و حرف هایی می زنه که خیلی راحت میشه ردشون کرد. با تمام احترامی که برای قهرمانی نادال قایل هستم و به طرفداراش تبریک میگم . ولی گرفتن این گرند به نظرم راحترین گرند اسلمی بود که نادال بین این 16 تا گرند اسلم تا الان دریافت کرده. این موضوع هیچی از ارزشهای نادال کم نمیکنه . اما این قهرمانی بدون دردسر برای نادال بدست اومد. فدرر هم با اشتباهات مبتدی گونه واقعا به دلپوترو مفت باخت . و همین اینکه به نظرم راحت نامبروانی رو تقدیم نادال کرد که حالا حالاها باید افسوس بخوره چون سال بعد کارهای سختی داره که باید به انجام برسونه . به هر حال این گرند اسلم واقعا بهم نچسبید . نه از بابت قهرمانی نادال و یا حذف فدرر در یکچهارم نهایی بلکه سطح این بازیها در این اوپن به دلیل نبودن جوکو ، استن ، ماری و رائونیچ به شدت افت محسوسی داشت . باز هم تبریک به نادالیون عزیز بخصوص پاور عزیز که وجودش غنیمتی است در سایت تنیس تاکرز شاد باشید .
rezaomo آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 09-11-2017, 02:33 PM   #109
zhako
Senior Member
 
آواتار zhako
 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: کردستان
پستها: 186
سپاس: 388
در 162 پست 1,248 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: راجرفدرر.گریگوری دیمیتروف.خوان مارتین دلپوترو
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

به نظر من تخمی ترین گرنداسلم تمام ادوار همین گرند اسلمی هست که نادال برد.هیچ شکی نیست که خیلی تخمی برد.نبود جوکویچ،آماده نبودن فدرر کبیر،ماری ،واورینکا،راوونیچ.بهرحال مبارکش باشه ولی هیچ وقت دیگه این گرند مفت برای نادال تکرار نمیشه.
zhako آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
کاربر زیر از شما zhako به خاطر این پست سپاسگزاری کرده است:
قدیمی 09-12-2017, 10:06 AM   #110
D3ADMAN
Senior Member
 
آواتار D3ADMAN
 
تاریخ عضویت: Jan 2012
محل سکونت: Tehran
پستها: 578
سپاس: 1,862
در 505 پست 1,987 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: مردها :جکوویچ - ماری - مونفیلس - نیشیکوری - دلپو - سونگا (متنفر از فدرر) زن ها : لی نا - هانتوکووا - شاراپووا - سرنا - بوشارد
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال (آزاد امریکا)

نقل قول:
نوشته اصلی توسط i.emad1990 نمایش پست ها
عجب ماجرای اختلاف سه گراند اسلمیه نادالو فدرر هم جالبه دوس دارم نادال دوتا استرالیا و یه دونه ویمبلدون دیگه بگیره تا صابت کنه ال کورت واقعی یعنی چی هرچند همین الانم چهار گراند تو هارد کورت دوتا چمن خودش نشونه ال کورت بودنه اینایی میگن ال کورت نیست حسودن این نتایج ضعیف ویمبلدونم بخاطر فشار زیاد فصل خاکه وگرنه قبل 26سالگی که بدنش کشش داشت هروقت شرکت کرد تو فینال ویمبلدون بود رافا فقط تورنومنت بارسلونا و مسترز رم رو از برنامه فصل خاکش حذف کنه مطمئنم دوباره میتونه ویمبلدونو بگیره ضمنا اون دوستانی که قصد دارن نبودن جکوویچو ماریو بهونه کنن تا قهرمانیه اسطوره رو چرک کنن خودشون میدونن هیچ تنیسوری حریف نادال رو فرمو اماده نمیشه نادال رو فرم باشه بهترین بازیکنه تاریخه
ثابت


دیگه واقعآ نقل قول کردن شما کار بس پوچ و بیهوده ایه ، چون به نظر میرسه شما حتی به حرف معلم هاتون هم توجهی نمیکردید
D3ADMAN آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 12:54 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.5
استفاده از مطالب TennisTalkers.com تنها با ذکر منبع بلامانع است