نمایش پست تنها
قدیمی 06-03-2014, 10:32 AM   #1155
mspayam
Moderator
 
آواتار mspayam
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
محل سکونت: Karaj
پستها: 1,137
سپاس: 2,347
در 1,048 پست 7,309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Federer, Nadal, Sharapova, Azarenka
پیش فرض پاسخ : مشاوره در مورد انتخاب راکت تنیس

نقل قول:
نوشته اصلی توسط miladroozbeh نمایش پست ها
یکم گیج شدم.ببین ی نفر مثل ماری چون حرفه یی هست میاد از راکتی استفاده میکنه ک کنترلی باشه پس سطح قدرت راکت رو low میگیره ولی وزن سوینگ راکتش چرا زیاد در نظر میگیرن ک هنگام ضربه پاور باشه؟اگه راکت کنترلی بخواد خب اینم کم بگیرن دیگه!حالا راکت شارا برعکس شده.اول از راکت کمی قدرت خواستن پس سطح قدرت شدهl-m و حالا ک قدرت بیشتر خواسته پس چرا وزن سویینگ اینقد کم شده که باعث بشه توپ فلت نره؟....اینجا جنوبیا ی اصطلاح دارن میگن:تو هم بیریزوهه... . اصلا راکت شارا جز چ نوعی هست؟یعنی پاور کنترل یا پاور اسپین ....؟
میلاد جان، همونطور که گفتم بحث وزن سویینگ می تونه یه کم گیج کننده باشه. به همین خاطر برای روشن تر شدن بحث سعی می کنم تا جایی که می شه توضیح بدم تا شاید این بار بهتر متوجه بشی.
قبل از هرچیز یادت باشه که راکت قدرتی راکتی هستش که نمی تونه باهاش سویینگ کامل داشته باشی چون توپ رو مطمئناً بیرون می فرسته. سویینگ کامل هم به کنترل بهتر ضربه کمک می کنه به همین خاطر بازیکن های حرفه ای که می تونن قدرت ضربه هاشون رو تولید کنن نیاز دارن که سویینگ کامل داشته باشن که توپ رو هر جایی که خواستن بفرستن نه اینکه قدرت راکتشون به قدری زیاد باشه که نشه کنترلش کرد.

یه نکته ی دیگه رو هم که توی بحث سویینگ باید بهش دقت کنی همون Plow Through هستش که مستقیماً به وزن سویینگ مربوط می شه و یکی از دلایلی که باعث می شه بازیکن های حرفه ای وزن سویینگ بالاتر رو ترجیح بدن همینه. اگه به برخورد توپ و راکت به عنوان یه تصادف نگاه کنی، هرچقدر که وزن سویینگ بالاتر باشه Plow Through هم افزایش پیدا می کنه و تاثیر ضرب توپ روی راکت کمتر می شه و هر چقدر وزن سویینگ راکت بیشتر باشه می تونه تاثیر ضرب توپ رو کمتر کنه و تاثیر خودش رو بر توپ اضافه کنه. برای بازیکن های حرفه ای که اکثراً ضربه های قدرتی حریف هاشون را باید ریترن کنن، این وزن سویینگ و Plow Through اهمیت زیادی پیدا می کنه و عملکرد راکت ثبات (Stability) بیشتری پیدا می کنه. پس وزن سویینگ بالا در عین بالا بردن قدرت به افزایش کنترل هم کمک می کنه و به همین دلیله که وزن سویینگ راکت ماری زیادتره.


اما همونطورکه گفتم وزن سویینگ بالا Maneuverability یا همون قدرت مانور راکت رو پایین تر میاره و همچنین برای طولانی مدت بازی کردن با راکتی که وزن سویینگ بالا به شونه آسیب می رسونه. به همین خاطر بعضی از بازیکن های حرفه ای ترجیح می دن با راکتی که وزن سویینگ کمتری داره بازی کنن و برای اینکه توازن و قدرت ضربه هاشون رو حفظ کنن از راکتی استفاده می کنن که مجموعه ی ویژگی هاش باعث بشه که قدرت راکت در حد low-medium باشه. در این راکت ها (که یکی از اون ها همون راکت شاراپواست که گفتی) ثبات (Stability) پایین میاد ولی در عوض توانایی مانور بالاتر می ره،
پس در واقع اتفاقی که اینجا میوفته اینه که بازیکن های حرفه ای بر اساس سبک بازیشون بین توانایی مانور و ثبات مجبور می شن یکی رو انتخاب کنن. اگه دنبال ثبات باشن راکتی با وزن سویینگ بالا انتخاب می کنن (یا اینکه با اضافه کردن سرب به سر راکت وزن سویینگش رو افزایش می دن) و اگه دنبال توانایی مانور باشن به دنبال راکتی می رن که وزن سویینگش کمتر باشه.

معنی اون اصطلاح جنوبی رو هم نفهمیدم. منظورت اینکه که قروقاطیه؟

ویرایش توسط mspayam : 06-03-2014 در ساعت 01:40 PM
mspayam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از شما کاربر گرامی mspayam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: