نمایش پست تنها
قدیمی 06-01-2014, 10:15 AM   #116
mspayam
Moderator
 
آواتار mspayam
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
محل سکونت: Karaj
پستها: 1,137
سپاس: 2,347
در 1,048 پست 7,309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Federer, Nadal, Sharapova, Azarenka
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون دومین گرند اسلم سال رولندگاروس 2014

نقل قول:
نوشته اصلی توسط ARY143 نمایش پست ها
سلام دوستان و همراهان همیشگی


با اینکه این گولبیس را دوست دارم ( تنها وقتی که سمت نادال و نواک هست ) نسبت به بازی امروز حضرت آقا با گولبیس شدیدا دلواپسم

از این جماعت ذوب شده در حضرت آقا کسی پیدا میشود با استدلال و منطق این دلواپسی ما را برطرف کند
دوست عزیز متاسفانه نمی شه با استدلال منطقی نتیجه ی بازی رو از قبل مشخص کرد. گولبیس امسال نتایج خوبی به دست آورده و داره رفته رفته به یه بازیکن خیلی خوب تبدیل می شه. البته هنوز نظر نهایی در این زمینه دادن سخته، چون سال 2008 هم گولبیس در سن 18 سالگی به یک چهارم نهایی همین رولن گروس رسیده بود و جیمز بلیک رو که سید 8 بود شکست داده بود.
همچنین رکورد گولبیس در بازی های فینال 6 از 6 هستش که یعنی هر موقع به فینال رسیده تونسته پیروز بشه. اهمیت این نکته در اینجاست که نشون می ده گولبیس تحت تاثیر محیط قرار نمی گیره و در مسابقات مهم می تونه خودش رو خوب نشون بده.
از ابتدای امسال هم گولبیس 30 پیروزی در برابر 10 شکست داشته که رکورد خوبیه و باعث شده که به بالاترین رده بندیش در طول سال های اخیر دست پیدا کنه. همچنین از 3 باری که با فدرر بازی کرده یک بارش رو برنده شده که اون پیروزی روی خاک رس رم در سال 2010 بوده و اون دو بار دیگه ای که با هم بازی کردن هم بازی به ست سوم رسیده.
سبک بازی گولبیس و اون فورهند عجیبش به شیوه ای هستش که می تونه برای بازیکن های بزرگ دردسر ساز بشه. حالا چه در برابرش هارد هیترها از قبیل جیمز بلیک باشن و چه تاپ اسپین بازها از قبیل نادال. نادال هم غیر از پیروزی هایی که در دوحه در برابر گولبیس داشته بقیه ی بازی هاش به ست سوم کشیده. با اینکه تا حالا نادال به گولبیس نباخته اما هم جوکویچ و هم ماری هر دو یک شکست از گولبیس رو در کارنامه ی خودشون دارن.
با این همه باید صبر کرد و دید امروز فدرر در برابر او چه خواهد کرد.

اگر گولبیس بازی اولترا اگرسیو همیشگی خودش رو ارایه بده و سبک بازیش رو عوض نکنه، فدرر با تجربه ای که از بازی در برابر این قبیل بازیکن ها در طول سال ها به دست آورده بتونه پیروز بشه. در این جور مواقع باید ریتم حریف رو به هم ریخت و با تغییر عمق توپ ها و استفاده از ضربه هایی که باعث می شن توپ زیاد بالا نیاد (مثل اسلایس بکهند)، اون رو وادار به اشتباه کرد تا تعداد خطاهای غیرعمد در برابر وینرها بیشتر بشن و بعد با ارایه بازی تهاجمی حریف رو وادار به بازی تدافعی کرد تا به طور کامل از اون منطقه ی امن خودش بیرون بره و نتونه بازی همیشگیش رو ارایه بده. یه روش دیگه هم روش معمول زدن توپ به زاویه هاست چون حرکت به سمت توپ در قسمت عرضی زمین فرصت کمتری برای آماده شدن برای ضربه های تهاجمی به حریف می ده و احتمال خطاش رو بالاتر می بره.

http://www.rolandgarros.com/en_FR/ne...romo=menu_news

ویرایش توسط mspayam : 06-01-2014 در ساعت 10:32 AM
mspayam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
18 کاربر زیر از شما کاربر گرامی mspayam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: