نمایش پست تنها
قدیمی 07-06-2013, 01:36 PM   #623
rezaomo
Senior Member
 
آواتار rezaomo
 
تاریخ عضویت: Jul 2012
محل سکونت: Tehran
پستها: 364
سپاس: 5,039
در 319 پست 2,859 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Roger Federer
پیش فرض

گزارش از BBC فارسي

چهارده سال پس از آن که استفى گراف قهرمان نامدار آلمانى براى نهمین و آخرین بار به فینال ویمبلدون راه پیدا کرد و مغلوب لیندزى دونپورت قهرمان آمریکایى شد، یک بازیکن آلمانى براى اولین بار، چه در میان زنان و چه مردان، به مرحله نهایى این مسابقات رسیده است.
سابین لیسیکى بازیکن ٢٤ ساله آلمانى روز پنجشنبه با شکست دادن اگنیشکا رادوانسکا نفر چهارم جهان از لهستان جاى خود را در فینال و مقابله با ماریون بارتولى بازیکن پرتحرک فرانسوى رزرو کرد.
پیروزى لیسیکى آلمانى هاى مغرور را که به ورزشکاران موفق و قهرمانان خود را تا سرحد عبادت ستایش مى کنند به وجد آورد. آنها سال هاست که در آرزوى موفقیت مجدد تنیس بازان خود حسرت مى خورند.
حضور قهرمانان آلمانى در رده هاى بالاى تنیس جهان در سال ١٩٨٥ با پیروزى بوریس بکر در ویمبلدون در سن ١٧ سالگى آغاز شد و در سال ١٩٩٩ با بازنشستگى استفى گراف به پایان رسید.
در این ١٤ سال سه قهرمان بزرگ آلمانى یعنى گراف، بکر و مایکل اشتیک مجموعا ٢٩ گرانداسلم از جمله ١١ ویمبلدون را فتح کردند و تنها در زمین چمن این ورزشگاه لندنى ١٧ بار به فینال رسیدند.
در آن دوران تب تنیس آلمان را فرا گرفته بود و نوجوانان آلمانى گروه گروه در مدارس تنیس جهان ثبت نام مى کردند. اما جالب اینکه از این خیل عظیم علاقمندان و تنیس بازان نوجوان یک نفر هم پیدا نشد که به آن سه نفر حتى نزدیک شود.
البته در میان مردان بازیکنانى چون تامى هاس و فیلیپ کولشرایبر در میان بیست نفر اول رده بندى جهانى هستند اما موفقیت هاى آنها در همین سطح متوقف مانده و هردو به پایان خط نزدیک شده اند. هاس ٣٥ ساله از مسن ترین بازیکن هاى فعال است و کولشرایبر هم ٢٩ سال دارد.
در میان زنان آنگلیکه کربر نفر هفتم جهان است اما تاکنون موفقیت چشمگیرى نداشته. حالا لیسیکى که در دور چهارم ویمبلدون سرینا ویلیامز نفر اول جهان و مدافع عنوان قهرمانى را شکست داد، با رسیدن به فینال یک شبه محبوب آلمانى ها و روزنه امید آنان شده است.
لیسیکى که پدر و مادرش از لهستانى هاى مهاجر به آلمان هستند در آلمان به دنیا آمده و از کودکى تحت نظر پدر پزشکش به صورت فشرده به تنیس پرداخته است.
لیسیکى که در حال حاضر در ایالت فلوریداى آمریکا زندگى مى کند ٩ سال است که حرفه اى شده است. او سال گذشته در جدول رده بندى تا ردیف دوازدهم بالا آمده بود اما اکنون در رده بیست و چهارم است. او در صورت قهرمانى در ویمبلدون جزو ١٠ نفر اول جهان خواهد شد و اگر در فینال ببازد احتمالا نفر پانزدهم رده بندى مى شود.
لیسیکى خودش مى گوید که از بازى روى چمن ویمبلدون لذت مى برد و به همین دلیل هم هست که عملکرد او در اینجا از گرانداسلم هاى دیگر بهتر بوده است. او قبلا دو بار به مرحله یک چهارم نهایى و یک بار دیگر هم به نیمه نهایى این تورنمنت رسیده بود.
البته هنوز خیلى زود است که فکر کنیم لیسیکى جاى خالى گراف را پر خواهد کرد اما پیروزى او در ویمبلدون جاى او را در میان قهرمانان محبوب آلمانى ها تضمین مى کند.
تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg ليسيسكي.jpg (31.7 کیلو بایت, 130 نمایش)
rezaomo آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
21 کاربر زیر از شما کاربر گرامی rezaomo به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: