نمایش پست تنها
قدیمی 06-14-2013, 12:19 PM   #865
mspayam
Moderator
 
آواتار mspayam
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
محل سکونت: Karaj
پستها: 1,137
سپاس: 2,347
در 1,048 پست 7,309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Federer, Nadal, Sharapova, Azarenka
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط milad.nazari نمایش پست ها
میشه لطفا توضیح بدید سوینگ چیه ؟؟؟ یا مثلا بگید من چه چیزهایی رو از نوع بازیم باید بگم تا شما بتونید کمکم کنید ؟؟ ممنون میشم ، من حدود 100 ساعت بازی کردم دلیل اینکه میخوام راکتم رو عوض کنم اینه که صفحش 100 بود زیر راکت هم 3 سوراخ زه داشت و پاورش خیلی برام زیاد بود ، میخواستم زاویه بدم خیلی کج میشد اوت میشد امتحان کردم دیدم با راکتهای 4 سوراخه دقیقتر میتونم زاویه بدم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط milad.nazari نمایش پست ها
والا اینی که شما گفتید رو الان بهش فک کردم تو شرایط بازی متفاوت به نظرم ، ولی در حالت کلی روی توپ های ساده و بی دردسر من راکت رو از کنار شونم می برم به سمت عقب بعد پایین و ضربه میزنم که از کنار پهلوم رد میشه بعدشم که جم کردن سر راکت و اسپین . راکت من Head Youtek IG Instinct بود الان یه سه هفته هست انگشت دستم شکسته نمیتونم بازی کنم بهترین موقع برای عوض کردن راکت هست برام ، بابت اون قضیه هم من منظورم این بود که راکتهای 4 سوراخه کنترلی تر هستن با پاور کمتر نسبت به 3 سوراخه ها و چون کنترل بیشتری دارن زاویه دادن باهاشون بهتره برای من.

http://www.stevegtennis.com/wp-conte...IGInstinct.jpg
میلاد جان
با توجه به چیزی که گفتی به نظر میاد سویینگ متوسط داشته باشی و بهتره که یه راکتی بگیری که برای اون نوع سویینگ مناسب تر باشه. هم اون دو تا راکت و هم راکت فعلیت راکت های حرفه ای هستن و برای اینکه بتونی ازشون به خوبی استفاده کنی باید سویینگ طولانی یا بزرگ و سریع داشته باشی. البته راکت فعلیت به سبک بازیت نزدیکتره تا راکت هایی که می خوای بخری. اما در نهایت راکت فعلیت از لحاظ مشخصات و کارکرد تفاوت خیلی کمی با اون دو تا راکت داره و هر سه ی این راکت ها، راکت های کنترلی هستن.
اما چطور می شه فهمید چه راکتی کنترلیه و چه راکتی پاور؟ خیلی ساده اس، راه های زیادی داره (مثل سرسبک بودن و بزرگ نبودن سر راکت و اینجور چیزا) اما راحت ترینش اینه که به مشخصاتی که وبسایت های فروش راکت می زنن دقت کنی و به عنوان مثال بری سراغ سایت معتبری مثل Tennis Warehouse و اونجا ببینی این گزینه ها رو چی نوشته:

Power Level:
Stroke Style:
Swing Speed:

سطح قدرت راکت های پاور همیشه بالاست و راکت های کنترلی یا low یا medium - low هستن. همچنین شکل ضریه یا همون شکل سویینگ راکت های کنترلی کامل یا مدیوم-کامل هستش و سرعت سویینگ هم بالا یا متوسط بالاست. هر چی برعکس اینا بود می شه قدرتی. الان قدرت راکت شما کم-متوسطه و به همین دلیل راکت کنترلی به حساب میاد. توصیه ای که من می کنم اینه که راکتی بخری که برای هر سه تا medium باشه.
در پایان باز هم تاکید می کنم که تعداد اون سوراخ ها مطلقاً ربطی به کنترلی یا پاور بودن نداره و ملاک درستی برای انتخاب راکت به حساب نمیاد. شما اگه می بینی قدرت ضرباتت زیادتر از حد لارمن و زه پلی استر هم بستی، وقتشه که زهت رو عوض کنی و یه زه نو با تنشن مناسب واسش بندازی.
mspayam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از شما کاربر گرامی mspayam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: