نمایش پست تنها
قدیمی 01-30-2013, 01:06 AM   #359
Nima93
Roger's Fan
 
آواتار Nima93
 
تاریخ عضویت: Jul 2010
محل سکونت: Kermanshah
پستها: 1,051
سپاس: 20,047
در 1,047 پست 14,527 بار سپاسگزاری شده
پیش فرض

احتمال اثبات وجود دوپينگ در تنيس بعد از صحبت هاي پزشك اسپانيايي


يوفِميانو فونتس پيش از ورود به اولين جلسه دادگاه در روز دوشنبه

پزشك اسپانيايي، يوفِميانو فونتِس (Eufemiano Fuentes) كه متهم به برنامه ريزي زنجيره دوپينگ در دوچرخه سواري شده، روز دوشنبه در دادگاه اعلام كرد كه در ورزش هاي ديگر شامل فوتبال، تنيس، دو و ميداني و بوكس هم ارباب رجوع داشته است. فونتس و چهار متهم ديگر پس از حدود هفت سال در مقابل دادگاه مادريد حاضر مي شوند، پس ازينكه پليس داروهاي استروئيدي، لوازم انتقال خون و بسته هاي خون را در جستجويي كه به نام “عمليات”Puerto رمزگذاري شده بود پيدا كرد.
اين محاكمه توجه بين المللي را جلب كرده چون مسئولان ضد دوپينگ كه در دادگاه حضور دارند اميدوارند بالاخره اين محاكمه منجر به ثابت شدن اعمال غير قانوني ورزشكاران در ديگر ورزش ها به غير از دوچرخه سواري شود. كارشناسان قضايي مي گويند اين محاكمه مي تواند نحوه برخورد با موضوع دوپينگ توسط نظام هاي قضايي در سراسر دنيا را تغيير دهد.
قرار بود فونتس، كه اتهام دوپينگ را رد مي كند، روز دوشنبه در اولين روز دادگاه مورد بازجويي قرار گيرد اما قاضي پرونده، جوليا سانتاماريا (Julia Santamaria) به علت مشكلاتي در روند پرونده اظهاريه او را به تعويق انداخت. او همچنين اعلام كرد تقاضاي آژانس بين المللي ضد دوپينگ (WADA) را مبني بر دسترسي سه روزه به كيسه هاي خون براي تهيه اظهاريه در نظر خواهد گرفت. فونتس به مدت سه ساعت سوال هاي سانتاماريا درباره انتقال خون و ديگر اعمالش را جواب داد. از آنجا كه قانون فعلي ضد دوپينگ اسپانيا در سال 2006 و هنگامي كه عمليات پليس انجام گرفت برقرار نبود، سعي مي شود فونتس و ديگر متهمان، از جمله خواهرش يولاندا (Yolanda) را به نقض قانون سلامتي عمومي متهم كنند و دادستان عمومي درخواست دو سال زندان كرده است.
با وضوح و اعتماد به نفس، فونتس به همراه جزئياتي رنجبر توضيح داد كه چگونه به ورزشكاران كمك كرده تا مقدار گلبول هاي قرمز خونشان را با خارج كردن خون در صورت بالا بودن تعداد يا تزريق خون ذخيره شده در صورت كمبود، كنترل كنند. كيسه هاي خون كه در بعضي از آن ها نشانه هايي از ماده اریتروپویتین (EPO) يافت شده، به گروهي از دوچرخه سواران حرفه اي از جمله يان اولريچ آلماني و ايوان باسو ايتاليايي پيوند دارند. هر دو آن ها از حضور در مسابقات تور دو فرانس 2006 منع شدند.
فونتس به قاضي گفت كه با ورزشكاران “همه رشته ها” كار كرده. او مشخصا نام دوچرخه سواري، فوتبال، تنيس، دو و ميداني و بوكس را به زبان آورد و گفت اكثر مشتريانش دوچرخه سوار بودند. سانتاماريا از او درباره ورزش هاي ديگر يا نام و مليت ورزشكاران سوال نپرسيد. كيسه هاي خون داراي كد و نام براي هر ورزشكار خاص بودند و سانتاماريا از فونتس درباره دليل كدگذاري آن ها و دليل انجام بعضي از درمان ها در هتل هاي اطراف مادريد سوال كرد.
فونتس پاسخ داد: “گاهي اوقات بيماران درخواست استفاده از نام مستعار مي كردند كه هميشه به نسبت استفاده از نام و نام خانوادگي مناسب تر است. آن ها همچنين نمي خواستند يكديگر را ببينند. اگر شما عمل كاشت سينه انجام دهيد نمي خواهيد در كلينيك با كسي كه او را مي شناسيد روبرو شويد.”


جمهوري چك بدون استپانك

رادك استپانك از مسابقه دور اول جام ديويس كه پايان اين هفته در ژنو برابر سويس برگزار مي شود انصراف داد. استپانك در جريان مسابقه فينال جام ديويس 2012 برد تثبيت كننده را مقابل اسپانيا رقم زد. رسانه هاي جمهوري چك گزارش داده اند كه احتمالا لوكاس روسول جايگزين استپانك به عنوان دومين بازيكن انفرادي شود و در تيمي كه آن را توماس برديچ رهبري مي كند، ايوو ماينار اضافه شود.
استپانك در پيامي ويديويي گفت: “من نمي توانم همراه بچه ها باشم، متاسفانه ديسك كمرم مشكل دارد و بايد بر رويش عمل جراحي انجام دهم.”
همچنين به گزارش Le Matin، توماس برديچ به علت مشكلات پرواز هواپيمايي مجبور شده 50 ساعت زمان براي بازگشت از ملبورن به خانه صرف كند.
استانيسلاس واورينكا برترين بازيكن سويس در اين مرحله خواهد بود، چرا كه راجر فدرر از حضور در مسابقه دور اول سرباز زده.

ویرایش توسط Nima93 : 01-30-2013 در ساعت 11:38 AM
Nima93 آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
26 کاربر زیر از شما کاربر گرامی Nima93 به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: