نمایش پست تنها
قدیمی 09-17-2010, 10:52 PM   #836
M∂hdi
Author
 
آواتار M∂hdi
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
پستها: 3,313
سپاس: 16,491
در 3,306 پست 31,684 بار سپاسگزاری شده
پیش فرض در ستایش از تنیسور صرب

با افتخار باختن، او (جوکوویچ) ثابت کرد یک قهرمان است.







این یک ژست ساده بود. زمانیکه رافائل نادال قهرمانیش را در یو اس اوپن جشن میگرفت، مردی که او شکست داده بود نواک جوکوویچ ، در زمین کنار نادال راه رفت و به او تبریک گفت. آن دو به گرمی همدیگر را در آغوش گرفتند، حرفهایی رد و بدل کردند و بعد شروع کردن به راه رفتن در زمین دست در دست:

یک نمایش تلخ از مردانگی در بزرگترین مرحله ورزشکاری.

چند دقیقه قبل، جوکوویچ در آستانه رسیدن به بزرگترین پیروزی زندگی حرفه ای خود بود. هنگامیکه ، او به امتیاز نهایی ضربه میزد، باید دل شکسته شده باشد. او به کنار تور رفته و منتظر نادال بود تا برسد، دستی سرسری با او رد و بدل کرد و سپس زمین را ترک کرد، هیچکس نمیتونست فکر بدی درموردش بکند. این چیزی است که اکثر بازیکنان انجام میدهند. اما جوکوویچ عجیب با اکثرا فرق دارد. او در لحظاتی که در بدترین شرایط بود خالصانه تبریک گفت، شاید این ستوده تر از هرچیزی است که او در این دو هفته در نیویورک بدست آورد. در مقابل عکس العمل جوکوویچ با راجر فدرر دو روز قبل. زمانیکه جوکوویچ 5 ست هیجان انگیز در برابر فدرر داشت، او با نگاه کردن به باکس خود جشن گرفت و در نزدیکی بیس لاین با دستان کشیده ایستاده بود. فدرر نمیتوانست ببیند، با عجله شروع به گذاشتن راکت هایش در کیف کنار زمین بود. هنگامیکه جوکوویچ بلاخره برای دست دادن آمد، فدرر کیف را ترک کرد و با یک دست دادن ناگهانی به نواک، زمین بازی را بسرعت ممکن ترک کرد. این یک اخلاق ورزشکاری نامناسب در فدرر نبود اما خوب هم نبود. خیلی از ورزشکاران بعد از باختن اینجوری هستند. پیتون مانینگ بعد از باختن در سوپر بول امسال حتی دست هم نداد. لبرون جیمز در مسابقات پلی آف NBA سالهای پیش هم اینکار را کرد. هنگامی که شما میبازید، بعضی اوقات سخت است که خوب رفتار کنید.

همیشه یک تعادل ظریف در اینکه یک نفر چگونه بعد از پایان تنیس جشن بگیرد وجود دارد. قهرمان نیاز دارد که لذت بردن را نشان دهد و احساسات مقید از مسابقه را رها کند. اما باید به بازنده هم فکر کرد. هنگامی که برنده یک پیروزی بزرگ میشوند ، بازیکنی که آنها شکست دادند در کنار تور منتظر دست دادن میباشد و ترسیده اند و معمولا سعی میکنند تا سریعا زمین را ترک کنند پس آنها میتوانند بسمت اتاق رختکن بروند و احساساتشان را آزاد کنند. در بعضی مواقع برنده نیاز دارد که به بازنده در هنگام جشن گرفتن فکر کند. سریع رسیدن به تور و شما خود را از بهترین لحظات در تنیس محروم میکنید. به آرامی رفتن و بشدت شاد بودن و شما نمک به زخم کسی که لحظات نا امیدکننده ای را تجربه میکند میریزید. رافا به زمین افتاد و به یکی از بزرگترین موفقیت ها در ورزش رسید. زمانی که بلند شد ، صورت او بی تفاوت بود. او درد جوکوویچ را میدانست. در آغوش گرفتن آنها واقعی و این اخلاق ورزشکاری بهترین بود. جوکوویچ بخوبی یک بازنده بود، نادال بخوبی یک برنده .


اگر شما یک ورزشکار جوان در هر ورزشی هستید، از نواک و رافا سرمشق بگیرید. با افتخار بردن و با وقار باختن. جوکوویچ را نگاه کنید هنگامی که به داور اصلی دست میدهد. سرش بالاست. باید همین باشه. بازنده شدن در یو اس اوپن ، نواک جوکوویچ نشان داد که شما نباید کسی باشید که برای بدست آوردن جایزه قهرمان میشود.



By Chris Chase / Thu Sep 16

منبع به همراه ویدئو
M∂hdi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
13 کاربر زیر از شما کاربر گرامی M∂hdi به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: