نمایش پست تنها
قدیمی 09-14-2015, 10:20 AM   #375
mspayam
Moderator
 
آواتار mspayam
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
محل سکونت: Karaj
پستها: 1,137
سپاس: 2,347
در 1,048 پست 7,309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Federer, Nadal, Sharapova, Azarenka
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرنداسلم سال US OPEN)نیویورک- 2015)

من بخش هایی از بازی رو امروز از یورواسپورت دیدم و رقابت بسیار نزدیک بود، اما اگه بر مبنای آمار بازی رو بررسی کنیم می بینم که فدرر توی فینال عملکردش از کل تورنمنت پایین تر بود.
اول از همه اینکه تعداد ایس هاش کمتر شده بود و دابل فالت های بیشتری داد. بالا رفتن تعداد دابل فالت ها قابل درکه چون داشته تلاش می کرده که فشار بیشتری روی سرو دومش بیاره، اما اصلاً نمی تونم درک کنم که چرا تعداد ایس هاش کمتر بوده. مگر اینکه بگیم نواک خوب پیش بینی می کرده سمت سرویس رو که اون هم با توجه به توپ بالا انداختن فدرر و اینکه هیچ سرنخی به حریفش نمی ده، عملاً امکانپذیر نیست.

از طرف دیگه تعداد خطاهای غیرعمد فدرر افزایش چشمگیری داشته که دلیل اون بیشتر استرس می تونه باشه تا چیز دیگه ای. فدرر هجومی بازی می کنه و این سبک بازی معنیش اینه که خطاهای غیرعمدت بالا می رن، ولی نکته ای که فدرر رو از سایرین متمایز می کرد همین بود که برخلاف بازی هجومیش همیشه خطاهای غیرعمدش به حد قابل توجهی کمتر از وینرهاش بودن. خطای غیرعمد هم بر خلاف خطای عمد ربطی به بازی حریف نداره و زمانی پیش میاد که بازیکن به خاطر اشتباه خودش توپ رو بزنه توی تور یا بیرون.

بر همین اساس، تنها دلیلی که به ذهن من می رسه، و دست کم یکی دیگه از دوستان هم بهش اشاره کرد، همین دلیل ذهنیه که فدرر در این زمینه ضعیف تر از نواکه و می شه بر اساس نکات بالا اون رو دلیل باخت فدرر به حساب آورد.
ولی جوکوویچ برخلاف فدرر نیروی ذهنی فوق العاده ای داره. دوستانی که تنیس بازی کردن می دونن که تلاش برای برگردوندن هر برک پوینت نیاز به تلاش مضاعف ذهنی داره و اینکه بازیکنی در برابر هجومی ترین بازیکن تور بتونه از 19 برک پوینت دفاع کنه و فقط 4 تا رو ببازه یعنی اینکه اون بازیکن ذهنی فولادین داره و به خوبی تونسته تمرکزش رو حفظ کنه. اما بر عکس اون فدرر، با و جود سرو اول فوق العاده ای که داره، فقط 7 برک پوینت رو برگردوند و 6 تای دیگه رو به نواک باخت.

خود فدرر هم توی مصاحبه اش به طور ضمنی به بعد ذهنی شکستش اشاره می کنه:

به نظر من در مسابقات 5 ستی ای که بیش از دوساعت و نیم یا سه ساعت و نیم طول می کشند، شما به طور طبیعی فراز و فرودهایی دارید و هر بار نمی توانید دو پوینت بی نقص را پشت سر هم بازی کنید. طبیعتاً ناچار به جنگیدن می شوید. آن موقع است که نکات زیادی در مورد بازی، روحیه،و آمادگی جسمانی تان یاد می گیرید. من فکر می کنم این طولانی ترین مسابقه ی من در طول فصل بود.
mspayam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
11 کاربر زیر از شما کاربر گرامی mspayam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: