نمایش پست تنها
قدیمی 09-12-2015, 12:17 PM   #263
sinraf
Junior Member
 
تاریخ عضویت: Sep 2015
پستها: 10
سپاس: 14
در 10 پست 126 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Roger , Stan
پیش فرض پاسخ : بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرنداسلم سال US OPEN)نیویورک- 2015)

سلام به دوستای طرفدار تنیس

طبق پیشبینی ها دو تایی که همه میخواستیم رسیدن فینال . نمیدونم در مورد نواک چی بگم چون حریف سختی بهش نیفتاده انصافن . فکر میکردم چیلیچ بتونه نواک رو اذیت کنه ولی خیلی بد بازی کرد . به نظرم دلیل اصلیش بازیای سخت و اکثرا 4 ست 5 ستی بود و هم اینکه راضی شد از اینکه رسیده نیمه نهایی و اون عطش و خواست سال قبل یا حتی بازیای قبلو نداشت . کاملا flat و بی جون بازی میکرد ، هرچند نواک هم خوب بود . باید رسیدن به هر چهار تا فینال رو به هوادارای نواک تبریک بگیم که بعد از فدرر (07-06 و 09) و راد لاور (69) سومین نفری شد که این کارو انجام داده ( البته تو open era ) . نواک فصل خوبی رو داره پشت سر میزاره و یکی اشاره کرد که اگه آمریکا رو ببره از سرنا به کلندر اسلم نزدیک تر می بود :) بردن نیمه نهایی آمریکا تو کمتر از یه ساعت و نیم نشون از آمادگی جوکره و نوید فینالی خوب رو میده . به هر حال من چون سبک بازی جوکر رو نمی پسندم توضیح بیشتری نمی تونم بدم و سکوت می کنم .

اما برسیم به فدرر و استن . یک بازی بی نقص و زیبا از راج . دوستان به اوایل بازی و یه کم افت و خیز فد اشاره کردن که باید بگم این مسئله کاملا طبیعیه چونکه راج داشت واوا رو آنالیز می کرد و بعد از اینکه دید استن هنوز تو فاز فرنچ اوپن و خاک رس مونده بازی تهاجمی خودشو شروع کرد و استن رو از نظر روانی کاملا به هم ریخت . طولانی ترین رالی این مسابقه 20 شات بود که چون راجر آماده بود می تونیم نتیجه بگیریم که استن خیلی نتونست جواب فد رو بده و اکثر توپ ها رو یا تو تور می زد یا اینور و اونور .آنفورسد ارور های کاملا بی موقع کلا بازیشو به هم ریخت . مشکل استن مثل مشکل راجر تو فینال ویمبلدون امسال بود . راجر تو اون بازی بعد ست دوم وقتی جوکر بیشتر جلو اومد و ریتم سرویساشو عوض کرد تا ایس نزنه و با رالی بیشتر راج رو خسته کنه ، جواب تاکتیکی قابل ملاحظه ای نداد و رو همون استایل بازیش پا فشاری کرد . واورینکا هم هنوز تو باد اون شرت فرنچ اوپنش مونده بود :) ( یه نسخه مینیشو وصل کرده بود به ساکش ) خیال کرد خاک رسه که با فاصله زیاد از بیس لاین و منتظر خطای راجر موندن بتونه راحت امتیاز بگیره ولی راجر کاملا تهاجمی و به قصد وینر زدن و تموم کردن امتیازا به دست خودش بازی میکرد که نتیجه هم داد . تنها چیز دیگه ای که می تونم بگم جمله ای بود که گزارشگر آخر بازی گفت : A masterclass by the master himself

اما فینال . یه نکته همیشه تو بازی های جوکر و فد تاثیر گذار بوده و اون هم جنگ روانی قبل بازیه . بوریس بکر که کاملا محبوبیت خودشو با حرف های بیجا ( که اغلب وقت ها هم صرفا برای جوسازی بوده ، مثله همون حرف یکی دو ماه قبلش که گفت راجر و نواک از هم بدشون میاد ) از بین برده این بار سراغ تاکتیک جدید فدرر رفت . بوریس SABR رو یه نوع بی احترامی به حریفی که داره سرو میزنه توصیف کرد و گفت که اگه تو دوران ما فدرر اینو می زد قطعا بازیکنا رو در روش وای میستادن و باهاش مخالفت می کردن چونکه مثلا یکی مثله مکنرو قطعا همچین چیزیو تحمل نمی کرد . ظاهرا ضدش رو هم پیدا کرده و گفته که باید بعد ریترن راج مستقیما به سمت بدنش ضربه بزنی که فد هم دچار مشکل بشه و ندونه با فورهند بزنه یا بکهند . تو سایت ESPN یه مقاله نوشته بود که اگه بکر با این تاکتیک مشکل داره میتونه بره یه طومار بنویسه و بازیکنام امضاش کنن بعد بیان به فدرر بگن که دیگه این کارو نکنه . همچنین پیشنهاد داده بود که مثلا برای تاپ اسپین زیاد نادال هم یه طومار بنویسن یا مثلا کارلویچ سرویساش سرعتش زیاده ممکنه به یه جای حریف صدمه بزنه ، اونم جلوشو بگیرن کی به کیه :) مشخصا بکر اگه همین کارو جوکوویچ انجام میداد ازش حمایت میکرد و میگفت نبوغ جوکره که اینجوری میتونه ریترن کنه . البته خود فدرر هم جواب بوریس رو داد که چون طولانی میشه خودتون می تونین تو مصاحبش بخونین . به هر حال اون چیزی که واضحه SABR تو فینال نقشی کلیدی خواهد داشت حالا یا به نفع نواک اگه پاد زهرشو پیدا کرده باشه یا به نفع راجر .

یک سری آمار هم از مسیر جوکو و فد تا فینال :
میانگین رنکینگ بازیکنایی که باهاشون بازی کردن : فدرر 26.5 - جوکوویچ 36.5 ( اینکه دوران اوج فد weak era بوده واقعا خنده داره . )
زمانی که روی کورت بودن : فدرر 9:48 - جوکوویچ 12:57 ( جوکو سه ساعت بیشتر بازی کرده با وجود اینکه حریفاش رنکینگشون پایین تر بوده )
میانگین زمان برای هر بازی : فدرر 1:38 - جوکوویچ 2:10 ( اگه فد ببازه باید دنبال بهانه دیگه ای به جز خستگی باشه :) )
امتیاز های برده-باخته : فدرر 570 در مقابل 166 - جوکوویچ 607 در مقابل 430 ( فدرر در این مورد بی نظیر بوده )
و در آخر اینکه جوکو 2 ست تا الان داده ولی فد همه برد هاش straight بوده . البته این قضایا تو ویمبلدونم صادق بود اما در نهایت فد بازی رو وا داد و نواک قهرمان شد . اما یه نکته ای که اینجا هست اینه که من فک میکنم تو لندن فد میخواست همه رو به بهترین شکل ممکن ببره و بگه که من پادشاه اینجامو از این حرفا و این بود که فینال کم آورد و اسیر بازی تاکتیکی نواک شد . اما این گرند رو تا اینجا خیلی با برنامه تر اومده و همه بازیا رو تقزیبا بی زحمت و بدون A-game اش برده . اگه بردای ویمبلدونو با اینجا مقایسه کنین به این نتیجه می رسین که فد بازیای سبک تر و بی دردسر تری رو انجام داده . مثلا جلو ماری تو ویمبلدون راج یکی از بهترین بازیای زندگیشو کرد که اشتباهش تو فینال مشخص شد .

سابقه این دو تا تو آمریکا هم که طولانیه . از اون مچ پوینتای معروف بگیرین تا اولین فینال گرند اسلم که این دو تا برگزار کردن (2007) . h2h اینطوریه که از 5 بازی 3-2 فدرر جلوه و جوکو اگه ببره به یه نحوی حکومت خودشو رو هارد کورت های مدیوم و اسلو تحکیم میکنه و تهدیدی جدی برای امپراطوری راج رو هارد کورتای سریع و نسبتا سریع میشه . در هر حال فینال 2015 با نیمه نهایی های 2010 و 2011 کاملا متفاوت خواهد بود چرا که دو تا بازیکن متفاوت رو الان داریم . اون موقع جوکر challenger محسوب میشد و فد یه پادشاه در حال افول . الان جوکوویچ در اوجه دوران حرفه ایشه و فدرر underdog . به نوعی جاشون عوض شده و فشار بیشتر روی نواکه تا راج . این نکته هم مورد توافق همه هستش که برای پایان پرونده گرند اسلم ها از این بهتر نمیشد :)

من به شخصه امیدوارم که بازی خوبی رو ببینیم که همینطور میشه قطعا ، یه چیزی تو مایه دو ست اول ویمبلدون امسال و 5 ست ویمبلدون سال قبل . اما فک میکنم که راجر برای ششمین قهرمانی شایسته تر از نواکه و امیدوارم بتونه باخت دو فینال ویمبلدون اخیرو جبران کنه .

یه گله هم بکنم از دوستان دیگه که واقعا تاپیک رو به گند کشیدن . خیلی دوست داشتم این تورنمنتو مفصل تحلیل بکنیم و اطلاعات هممون بره بالا ولی متاسفانه یه سری از کاربرا که معلومه تجربشون کمه و سن وسال پایینی دارن با جنگ های بیخود و بی مورد تاپیک رو منحرف کردن و با اعصاب سایر اعضا بازی کردن و اعتبار فرومو آوردن پایین . امیدوارم مدیریت فروم فکری برای این مسایل بکنه .

بابت طولانی شدن عذر میخام .

ویرایش توسط sinraf : 09-12-2015 در ساعت 12:40 PM
sinraf آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
19 کاربر زیر از شما کاربر گرامی sinraf به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: