نمایش پست تنها
قدیمی 07-03-2015, 05:41 PM   #1308
mspayam
Moderator
 
آواتار mspayam
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
محل سکونت: Karaj
پستها: 1,137
سپاس: 2,347
در 1,048 پست 7,309 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: Federer, Nadal, Sharapova, Azarenka
پیش فرض پاسخ : مشاوره در مورد انتخاب راکت تنیس

نقل قول:
نوشته اصلی توسط miladroozbeh نمایش پست ها
با سلام.کسایی که ضربات فلت میزنن،چرا راکت های 18 در 20 براشون مناسبتره تا 16 در 19؟
پترن 18 در 20 کنترلش بیشتره میشه گفت برای ضربات فلت خوب باشه اما من فکر میکنم کسایی که فلت میزنن راکت 16 در 19 که واسه اسپین دادن راحتتره استفاده کنن مناسبتر.تا شاید شاید شاید مثلا فلت همراه با کمی اسپین باشه!!!
از ی طرف دیگه هم راکت فدرر،واورینکا،... 16 در 19 و 16 در 20 هستش.اما توی بازی هاشون میبینم که دارن حجومی و ضربات تیزی میزنن.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط miladroozbeh نمایش پست ها
یسوال دیگه.اینکه میگین راکت های سنگین برای بازیکنان حرفه یی طراحی شدن یعنی بازیکن های حرفه یی چه سبکی رو بازی میکنن که بازیکن متوسط یا اماتور حرفه یی نمیتونه انجام بده؟
بازیکنای حرفه یی چرا باید راکتشون سنگین باشه حتما، که راکت با کمی وزن پایین تر نمیتونه اون کار خاص رو واسشون انجام بده؟
راکت با وزن متوسط(280 تا 325 گرم)فرقش چیه با راکت با وزن حرفه یی(325 گرم به بالا) که میگین حرفه یی ها از راکت سنگین استفاده میکنن؟
در اخر یک بازیکن وقتی حرفه یی میشه یا نیمه حرفه یی میشه و موقع اش رسیده راکتش رو سنگین تر کنه تا چقدر باید سنگینش کنه؟
میلاد جان
به این دلیل راکت پترن بسته (18 در 20) برای افرادی که فلت می زنن بهتره که این راکت ها کنترل بهتری روی ضربه به نسبت راکت هایی که پترنشون باز هستش (16 در 19 و حتی کمتر) به بازیکن می دن.
البته این حرف به این معنا نیست که مثلاً نمی شه با راکت پترن باز ضربه ی فلت زد یا اینکه با راکت پترن بسته نمی شه تاپ اسپین زد. نادال گاهی ضربه های فلت خیلی خوبی با راکت پترن بازش می زنه و نواک هم گاهی ضربه های تاپ اسپین خیلی خوبی با راکت پترن بسته اش می زنه. از طرف دیگه بیشتر بازیکن های حرفه ای با راکت هایی با پترن باز بازی می کنن چون به خوبی می تونن ضربه شون رو کنترل کنن. به همین خاطر این انتخاب پترن باز و بسته برای بازیکن های آماتور بیشتر مهمه تا بازیکن های حرفه ای.

در پاسخ به پرسشی که در مورد راکت سنگین پرسیده بودی باید بگم که شاید بشه گفت که غیر از تکنیک، تفاوت اصلی بازیکن های حرفه ای بدنسازی و آماده بودن اونا از لحاظ فیزیکیه. بازی با راکت سنگین برای بازیکن های آماتور در صورتی که سویینگ به درستی اجرا نشه می تونه باعث مصدومیت بشه و در صورتی هم که سویینگ به درستی اجرا بشه باعث خستگی عضلانی می شه و بازیکن های آماتور در ست سوم دیگه اون عملکرد ست اول رو نمی تونن داشته باشن. اما مزیت اصلی راکت های سنگین اینه که باعث می شه وزن سویینگ بالایی هم داشته باشن و این یعنی ضربه ی قویتر. از طرف دیگه راکت سنگین تر، فشار ضربه رو بیشتر دفع می کنه و
با این حال همه ی بازیکن های حرفه ای هم سراغ راکت های سنگین نمی رن و بازیکن هایی از قبیل نادال، بردیچ و شاراپووا از جمله بازیکن هایی هستن که بار راکت هایی با وزن متوسط بازی می کنن.
مقدار سنگین تر کردن راکت هم بستگی به توان عضلانی بازیکن داره، ولی نهایتا تا 350-360 گرم دیگه بیشتر نمی شه. در بین بازیکن های حرفه ای معروف فکر می کنم فدرر سنگین ترین راکت رو داشته باشه که اون هم 357 گرم وزن داره.
mspayam آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از شما کاربر گرامی mspayam به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: