نمایش پست تنها
قدیمی 09-07-2014, 10:38 AM   #415
roger 4 ever
Senior Member
 
تاریخ عضویت: Aug 2012
پستها: 203
سپاس: 258
در 202 پست 2,325 بار سپاسگزاری شده
پیش فرض پاسخ : تاپیک بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرنداسلم سال US OPEN 2014

خب در راستای تحلیل موشکافانه دوستان در مورد بازی نیشیکوری و جوکوویچ بد ندیدم چند مورد در مورد نیشیکوری بگم، بازیکنی که دنیای تنیس در حال ستایشش هست اما خب گویا فقط چون هوا گرم بوده جوکوویچ باخته!!!!:


نیشیکوری توسط مایکل چانگ هدایت می شه...فردی که در زمان بازیش همواره به هوش بالا شهرت داشته و دقیقا بهترین فرد برای هدایت بازیکنی مثل نیشیکوری هستش. نیشکوری بازیکنیه که یک سری فاکتورهای مهم در تنیس مثل سرو رو در اختیار نداره و برای جبران این فاکتورها نیاز داره یک سری اسلحه های دیگه به بازیش اضافه کنه.

یکی از مهم ترین این اسلحه ها هوش و تجربه بالای مایکل چانگ هست. به عنوان مثال یکی از تاکتیک های بی نظیر نیشیکوری در بازی دیشب ارائه بازی تهاجمی در امتیازهای حساس و مهم بود، مسئله ای که نواک رو به شدت غافلگیر کرده بود چرا که به هیچ عنوان تصور چنین نیشیکوری تهاجمی رو اون هم در امتیاز های حساس نداشت. این نمونه ای کوچک از بازی تاکتیکی نیشیکوری هست که البته مدیون فردی همچون مایکل چانگه...

نیشیکوری عملا جوکوویچ را از لحاظ تاکتیکی مغلوب کرد. نواک به هیچ عنوان آنالیز درستی از نیشیکوری نداشت. ارائه بازی passive و منتظر اشتباهات نیشیکوری نشستن یک اشتباه روتین بود و من تعجب می کنم که چه طور جوکوویچ نتوست در حین بازی آنالیز درستی از نیشیکوری داشته باشه. البته که نواک عادت به چنین بازی داره ولی اگر آنالیز درستی در حین بازی وجود داشت، شرایط می تونست تغییر کنه.

گرمای هوا؟ نیشیکوری 2 بازی پنج سته فوق العاده سنگین پست سر گذاشته بود در طول سال هم به شدت درگیر مصدومیت بوده و گرمی و رطوبت هوا اون رو هم می تونه به شدت از لحاظ فیزیکی دچار مشکل کنه. این مسئله رو می شد در ست دوم به شدت حس کرد که تا چه اندازه نیشی تحت تاثیر شرایط جوی قرار داشت. تنیس اون چیزی نیست که با یک جمله حکم صادر کردن بشه تمومش کرد، هوا گرمه جوکوویچ می بازه؟! حریفشم هیچی؟! همه دارن از نیشی ستایش می کنن بابت نمایش خیره کننده تاکتیکی، ذهنی و فیزیکی در نیمه نهایی یو اس و این هیچ ربطی به گرمای هوا نداره...دریایی از مطلب هست پشت شگفتی آسیایی مرحله نیمه نهایی که باز هم هیچ ربطی به گرمای هوا نداره...

ویرایش توسط roger 4 ever : 09-07-2014 در ساعت 01:39 PM
roger 4 ever آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر از شما کاربر گرامی roger 4 ever به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: