نمایش پست تنها
قدیمی 09-07-2014, 10:21 AM   #411
289
Banned Users
 
تاریخ عضویت: Apr 2014
محل سکونت: گیلان
پستها: 214
سپاس: 594
در 188 پست 597 بار سپاسگزاری شده
بازیکن (های) مورد علاقه: نواک رافا گولبیس ماشا هالپ موگوروزا کویتووا
پیش فرض پاسخ : تاپیک بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین گرنداسلم سال US OPEN 2014

شگفتی بزرگ پس از حذف جوکوویچ: چیلیچ فدرر را حذف کرد





نیمه‌نهایی مسابقات یواس اوپن با بزرگ‌ترین شوک ممکن همراه شد و کی نیشیکوری و مارین چیلیچ با حذف نواک جوکوویچ و راجر فدرر به فینال رسیدند



تنیس 360: نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان و راجر فدرر، پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ که مجموعا 24 قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس دارند نتوانستند به فینال اوپن امریکا برسند.

کی نیشیکوری، تنیس‌باز ژاپنی که بخت دهم قهرمانی مسابقات به شمار می‌رود با پیروزی 6 – 4، 1 – 6، 7 – 6 و 6 – 3 موفق شد جوکوویچ را ببرد و اولین مرد آسیایی تاریخ باشد که به فینال یک گرنداسلم می‌رسد.

او که در گرمای طاقت‌فرسای 40 درجه سانتیگراد نیویورک بازی می‌کرد اولین آسیایی پس از سال 1918 بود که به نیمه‌نهایی اوپن امریکا می‌رسد.

در سوی دیگر هم مارین چیلیچ، تنیس‌باز کروات هم طی یک بازی 3 سته 6 – 3، 6 – 4 و 6 – 4 راجر فدرر، قهرمان 5 دوره اوپن امریکا را شکست داد و به فینال رسید.

این اولین فینال گرنداسلم از سال 2005 است که بدون یکی از 3 بازیکن بزرگ تنیس یعنی فدرر، جوکوویچ و رافائل نادال برگزار می‌شود.

آخرین فینال گرنداسلمی که بدون این 3 بازیکن برگزار شد برمی‌گردد به فینال اوپن استرالیای سال 2005 که مارات سافین و لیتون هیوییت به مصاف هم رفتند.

نیشکوری ژاپنی که تا پیش از این بهترین عملکردش در یک گرنداسلم رسیدن به یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیای سال 2012 بود پس از بازی گفت:«برای اولین بار رسیدن به فینال یک گرنداسلم حس خیلی خاصی دارد ولی از سوی دیگر بردن مرد شماره یک هم حس بزرگی دارد. شرایط خیلی سختی بود. گرما و رطوبت بالا شرایط را سخت کرده بود اما لذت من از این بازی باعث موفقیت من شد».

جوکوویچ هم اعتراف کرد نیشیکوری بهتر از او بازی کرد:«او خیلی خوب بازی کرد. به او تبریک می‌گویم. به خاطر تلاشش. او بهتر از من بازی کرد».

مارین چیلیچ که به خاطر فینالیست شدن بعد از پیروزی بر جوکوویچ به خود می‌بالید گفت:«هرگز در رویاهایم هم فکر نمی‌کردم اینقدر خوب بازی کنم. بهترین عملکردم در کل زندگی‌ام بود».

چیلیچ هم اولین کروات از سال 2001 است که به فینال یک گرنداسلم می‌رسد.

آخرین بار گوران ایوانیسویچ در سال 2001 به فینال ویمبلدون رسیده بود که قهرمان هم شد.

فدرر هم پس از این بازی اعتراف کرد دلیل شکستش هیچ ربطی به ماراتن 5 سته بازی قبلش مقابل مونفیس نداشته:«من حالم در اینب ازی خوب بود. مشکلی نداشتم. به نظرم مارین خیلی خوب بازی کرد و نبض بازی را به دست گرفت. در کل بازی هیچ ترسی نداشت و با اعتماد به نفس کامل بازی کرد. ممکن است که من به اندازه همیشه‌ام خوب بازی نکردم اما مارین عالی بود».

بازی فینال سینگل مردان ساعت 20:30 دوشنبه برگزار می‌شود.
289 آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از شما کاربر گرامی 289 به خاطر این پست سپاسگزاری کرده اند: