PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بحث ,گفتگو و تبادل نظر پیرامون آخرین گرند اسلم سال 2016 آزاد امریکا (US Open)


مسعود 289
08-27-2016, 12:42 PM
دوستان درود
آخرین گرنداسلم سال ساعاتی پیش قرعه کشی شد و مسیر مدعیان در جدول را میشه طراحی کرد
بنظرمیاد قرعه ها نسبتا متعادله ولی در میان چهار سید برتر سخت ترین مسیر را واورینکا داره که با ورداسکو شروع میکنه و در صورت ادامه ممکنه با زورف کیریوس و دلپوترو تا کوارتر مواجه بشه
اما به روال چندماه اخیر بختهای اصلی جام مردان شماره یک و دو شایسته دنیا هستند
که الان دیگه میشه گفت وارد کورس سنگینی شدند برای به دست آوردن عنوان نامبر وان آخرسال
چرا که در جدول امتیازات۲۰۱۶یا همون race to londonفاصله امتیازی اونها به حدود ۱۲۰۰امتیاز رسیده و کجا مناسب تر از یک رویداد۲۰۰۰امتیازی برای افزایش فاصله یا کاهش اون ضمن گرفتن گرنداسلم
نواک تا اینجای فصل دوگرند و چهار مسترز اضافه کرده و اندی یک گرند و یک مسترز و المپیک که البته امتیازی در رنکینگ نداشته براش
این نشون دهنده سلطه بی چون و چرای این دو بر فصل فعلی تنیسه چرا که این دو تنها عناوین اصلی که به دیگران واگذار کردند مونته کارلو و سینسیناتی بوده
خیلیها فکر میکنند نواک بعد از اولین رولند گاروس خودش اشباع یا دچار تزلزل شده و در حال افته اما بنظرمن باخت زود هنگام در ویمبلدون یک حادثه بود ضمن اینکه اخیرا نواک به مشکلات شخصی در اون هنگام اشاره کرده که الان ظاهرا حل شده
بعد از ویمبلدون نواک با گرفتن مسترز تورنتو بازگشت خوبی داشت
اما در المپیک باز هم میشه گفت یک قرعه بد و روبروشدن با یک دلپوتروی اوج گرفته در راند اول و باخت در دو تایبرک ضربه سنگینی بود که الان وقت خلاصی از تبعات اونه
در هرصورت نواک اگر بنا به هر دلیلی موفق به کسب این گرند نشه با همین چیزهایی که تا اینجای فصل به دست آورده عملکرد خیلی خوبی داشته و حتی در بدترین حالت و در صورت قهرمانی اندی هم همچنان شانس مناسبی برای افزایش هفته ها و به پایان بردن سال با عنوان نامبر وان داره


در زیر نگاه میکنیم به چهار شاخه ای که مسیر کوارتر را مشخص میکنند

شاخه یک :نواک ایزنر گسکه سونگا اندرسون چیلیچ
شاخه دو:نادال باتیستا اگوت مونفیس رائونیچ
شاخه سه:استن زورف تومیک کیریوس خوان دلپوترو جانسون کوئری تیم
شاخه چهار:ماری سیمون دیمیتروف فلی لوپز گوفن کارلویچ نیشیکوری

همانطور که می بینید نیمه پایین جدول شلوغتره و دانه درشتهای بیشتری به چشم میخورند
روی کاغذ و براساس سابقه گذشته میشه به سمی فاینال جذاب نواک نادال فکر کرد
ولی بنظر من احتمالش خیلی ضعیفه نادال متاسفانه هنوز با نادال ۲۰۱۳فاصله چشمگیری داره
و مشخصه تبعات مصدومیتهای قبلی در عملکردش بنظرمن رافا اگر به سمی برسه کار بزرگی کرده
در این گرند به دلپو خیلی امیدوارم که عملکرد عالیش در المپیک را اینجا هم ادامه بده و نوید بازگشت قطعی همون دلپوی دوست داشتنی را بده
دلپوترو در سه ماه گذشته سه نفر از تاپ تن یعنی نواک نادال و استن را با شایستگی و در مهمترین مسابقات شکست داده
و شاید اگر فرصت ریکاوری بعد از اون نبرد ۴ساعته سهمگین با نادال را داشت میتونست اندی را هم ببره و قهرمان المپیک شه
واقعا دوست دارم دلپوترو با رسیدن به فینال یواس اوپن یکبار دیگه خاطره ۲۰۰۹را زنده کنه
جایی که در ۲۰سالگی موفق شد فدرر آماده و در اوج را شکست بده و تنها گرند اسلم خودش را به دست بیاره
دلپوترو باید قدر این فرصت را بدونه چرا که در مسیرش تا سمی نه اندی و نه نواک وجود ندارند
و باید حداقل با رسیدن به جمع ۴نفر و کسب حداقل ۷۲۰امتیاز موقعیت خودش را از رنک ۱۴۰ارتقای خوبی بده تا در قرعه های بعدی نقره داغ نشه
دلپوترو طبق نظر کارشناسان و بنگاهها بخت چهار تا هفت تورنمنت هست بعد از نواک اندی و رائونیچ و خیلیها به ادامه درخشش اون امیدوارند
شاید یواس اوپن ۲۰۱۶تولد دوباره ای باشه برای این آرژانتینی خوش قدوقامت دوست داشتنی و تنیس بلد

مسعود 289
08-28-2016, 10:14 AM
نواک جوکوویچ در کنفرانس خبری خود در یو اس اوپن گفت:
" شرایط دستم در سه هفته اخیر ایده آل نبوده.اما همراه با تیم پزشکی هر کاری داریم انجام میدیم تا به امادگی صد در صد برسم.
دارم هر کاری در توانم هست انجام میدم تا مطمئن بشم که در طی تورنمنت یا اگر ممکن باشه در ابتدای تورنمنت به آمادگی کامل برسم.
داره اوضاعم بهتر میشه و امیدوارم که روز دوشنبه بتونم بخوبی بکهند بزنم.
بعضی اوقات به عنوان یک ورزشکار شما نیاز به زمان دارید ، اما بخاطر یو اس اوپن زمان زیادی نداشتم ،
بنابراین سعی کردم بهترین راه رو پیدا کنم تا خودم رو اماده کنم.
از نظر اعتماد بنفس در بالاترین سطح هستم.اتفاقات یکماه گذشته باعث نشده که آشفته خاطر بشم.
فقط امیدوارم که سلامت باشم و بتونم به شکلی که میخواهم بازی کنم.خوش شانس بودم که تونستم در سطح بالای بازی کنم و در گرند اسلمها سطح بالایی رو بطور مستمر داشته ام.
باخت در دور سوم ویمبلدون بهم این اجازه رو داد که زمان بیشتری داشته باشم و خوب تجدید قوا کنم.
سخته که الان به گذشته برگردم و درباره اش صحبت کنم.اون موقع مشکل فیزیکی نداشتم.مصدومیتی در کار نبود.یکسری مسائل شخصی باعث شده بود که خیلی آماده نباشم.
درست در همون موقع بوجود اومده بود. الان مشکلات حل شده.
من دوران حرفه ای فوق العاده ای از نظر گرند اسلم داشتم که خیلی بابتش افتخار میکنم.در حال حاضر بیست و نه سالمه و باور دارم که در اوج توانائیهای خودم به عنوان یک بازیکن تنیسم.
سعی میکنم تاجائیکه ممکنه در همین سطح بالا بمونم .
این یک افتخاره که جزو نوابغی نامبرده میشم که در ورزش تنیس بیش از ده گرند اسلم برنده شدند و نامشون در کتاب تاریخ ثبت شده.
من فصل فوق العاده ای تا بدین جا داشتم ، قطعا یکی از بهترین فصلهای دوران حرفه ایم بوده."


برگرفته از اینستاگرام هواداران ایرانی جوکویچ و با تشکر از سروش عزیز و رفقا

مسعود 289
08-28-2016, 10:30 AM
یک متن خواندنی از سایت خوب تنیسفا با تشکر از نگارنده

تنیس آزاد آمریکا؛ نگاهی به قرعه بخش مردان: بازهم جوکوویچ یا ماری؟

۷ شهریور , ۱۳۹۵ تنیس مردان


تنیسفا: تنیس آزاد آمریکا (یو اس اوپن) از روز دوشنبه در نیویورک آغاز می‌شود تا عاشقان تنیس برای آخرین بار در سال ۲۰۱۶ شاهد یک رقابت گرند اسلم باشند. نواک جوکوویچ و اندی ماری، ۲ دیدار از ۳ فینال گرند اسلم سال ۲۰۱۶ را برگزار کرده‌اند که هر دو با قهرمانی تنیس‌باز صرب به پایان رسید: آزاد استرالیا و رولند گروس؛ در ویمبلدون جوکوویچ به فینال نرسید اما ماری قهرمان شد. آیا در آخرین گرند اسلم سال نیز شاهد قهرمانی یکی از دو این تنیس‌باز خواهیم بود؟
بالای جدول تنیس آزاد آمریکا، چارک اول: یکه‌تازی جوکوویچ؟
تنیس‌بازان مهم: جوکوویچ، چیلیچ، سونگا، گسکه، ایزنر، اندرسون، ساک، یوژنی، یانوویچ، کلیژان، فریتز، استاخوفسکی.
بازی جالب در دور اول: جوکوویچ-یانوویچ، کلیژان-یوژنی، ساک-فریتز.
نواک جوکوویچ، بهترین تنیس‌باز سال‌های اخیر جهان و مدافع عنوان قهرمانی، با مسیر نسبتا ساده‌ای برای صعود به جمع ۸ نفر برتر روبروست. او در دور نخست به مصاف یرزی یانوویچ لهستانی می‌رود. بازیکنی که با صعود به فینال مسترز پاریس در سال ۲۰۱۲ خود را مطرح کرد و با راه‌یابی به نیمه‌نهایی ویمبلدون ۲۰۱۳ تا رده ۱۴ تنیس مردان هم بالا آمد اما ثبات لازم را برای باقی ماندن در این جایگاه نداشت و مصدومیت‌های طولانی او را از جمع ۱۰۰ نفر برتر خارج کرد.
نوله در دورهای بعد احتمالا با وسلی از چک و کلیژان از اسلواکی دیدار می‌کند و برای صعود به یک‌چهارم نهایی، ریشار گسکه یا جان ایزنر را پیش رو خواهد داشت. هیچ‌کدام ازین بازیکنان توانایی بردن جوکوویچ در مسابقات تنیس آزاد آمریکا را در شرایط عادی ندارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، بعید است صربیناتور تا یک‌چهارم نهایی بیش از ۱ ست از دست بدهد.
در بخش پایین چارک اول، مارین چیلیچ و جو-ویلفرد سونگا مدعیان جدی صعود به جمع ۸ نفر برتر یو اس اپن هستند. کوین اندرسون و جک ساک نیز در این قسمت حضور دارند که تنیس‌باز آفریقای جنوبی می‌تواند سونگای فرانسوی را با مشکل مواجه کند.
نهایتا محتمل‌ترین یک‌چهارم نهایی در این چارک می‌تواند تقابل جوکوویچ و چیلیچ باشد. اگر چنین شود، تنیس‌باز بلندقامت کروات که فاتح سینسیناتی شد و در ویمبلدون نیز نمایش فوق‌العاده‌ای در برابر راجر فدرر داشت، اولین محک جدی مرد شماره ۱ تنیس جهان خواهد بود و می‌توانیم شاهد نبرد قهرمانان سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ یو اس اپن برای صعود به نیمه‌نهایی باشیم.
بالای جدول تنیس آزاد امریکا، چارک دوم: بازگشت نادال؟
تنیس‌بازان مهم: نادال، رائونیچ، مانفیس، بائوتیستا آخوت، پویی، کوئواس، پر، وینیولاس، سپی، گارسیا لوپز، مولر، الماگرو، بگدتیس، هریسون.
بازی جالب در دور اول: نادال-ایستومین، بائوتیستا-گارسیا لوپز، مانفیس-مولر، رائونیچ-براون.
رافائل نادال در سال گذشته سنت بازی‌های خوب خود در تنیس آزاد آمریکا را شکست و در کمال ناباوری، بازی ۲-۰ برده را به فابیو فونینی واگذار کرد. او که از سال ۲۰۱۰ هر بار در یو اس اپن شرکت کرده بود حداقل به فینال بازی‌ها راه‌یافته بود، با آن بازی نگرانی شدیدی میان هواداران خود ایجاد کرد. ایستومین، سپی، بلوچی، پویی و تنیس‌بازان اسپانیایی چون وینیولاس، گارسیا لوپز و بائوتیستا آخوت که تا چند سال پیش هیچ شانسی در برابر نادال نداشتند، حالا با انگیزه‌های زیادی مقابل ماتادور قرار خواهند گرفت.
با توجه به فرم نسبتا خوب نادال در مسابقات المپیک که مدال طلای بخش دونفره را برای اسپانیا به ارمغان آورد و در بخش انفرادی طی یک بازی نزدیک با دلپوترو از صعود به فینال بازماند، او با آمادگی ذهنی و جسمی خوبی به نیویورک پا می‌گذارد. شکست در برابر برنا چوریچ در سینسیناتی هم می‌تواند یک انحراف کوچک تلقی شود؛ زیر سلطان خاک اعلام کرده برای بازی در تنیس آزاد آمریکا مشکلی احساس نمی‌کند.
اگر این‌چنین باشد می‌توانیم شاهد مصاف احتمالی او در یک‌چهارم نهایی با رائونیج و حتی نیمه‌نهایی با جوکوویچ هم باشیم.
در قسمت پایین این بخش هم رائونیچ با مسیری هموار مواجه است: براون، مانارینو، بگدتیس/پر، مانفیس/کوئواس/الماگرو، حریفان احتمالی فینالیست ویمبلدون در ۴ دور نخست خواهند بود. تنیس‌باز بلندقامت کانادایی که با شکست راجر فدرر در نیمه‌نهایی ویمبلدون، دوران ورزشی‌اش را وارد مرحله‌ای تازه کرد، امیدوارست این موفقیت را در امریکا نیز ادامه دهد. باید دید که آیا نادال مانع او خواهد بود یا خیر.
پایین جدول تنیس آزاد آمریکا، چارک سوم: شگفتی اینجاست؟
تنیس‌بازان مهم: واورینکا، تیم، فرر، کیریوس، دلپوترو، جانسون، تامیک، کوئری، زورف، تیپسارویچ، فونینی، دولگوپولوف، مایر، ورداسکو.
بازی جالب در دور اول: فرر-دولگوپولوف، تیپسارویچ-کوئری، واورینکا-ورداسکو.
استن واورینکای سوییسی ظاهرا بیشترین شانس را برای صعود از این قسمت دارد؛ اما او در این سال‌ها نشان داده که به این راحتی ها نمی‌توان میزان شانسش را تخمین زد. اگر ثبات خوبی داشته باشد، ممکن است تا فینال بالا بیاید و حتی به قهرمانی سومش در مسابقات گرند اسلم نیز فکر کند. در مقابل احتمال اینکه حذف او نخستین شگفتی بازی‌های امسال باشد هم اصلا کم نیست. ورداسکو، زورف و کیریوس شاید نتوانند واورینکای آماده را از پیش رو بردارند؛ اما کوچکترین لغزش این تنیس‌باز سوییسی که در نبود فدرر تنها امید کشورش در یو اس اپن امسال محسوب می‌شود، می‌تواند راه پیروزی را مخصوصا برای حریفان جوانش باز کند.
در دیگر مقطع ازین بخش دومینیک تیم اتریشی حضور دارد. این امید اول نسل جدید تنیس که با صعود به نیمه‌نهایی رولند گروس همه را امیدوار کرد، در ویمبلدون نتوانست به انتظارات پاسخ دهد و در سه تایبرک مغلوب وسلی شد تا در دور دوم از این گرند اسلم کنار برود. تیم با راه‌یابی به یک‌چهارم نهایی مسترز سینسیناتی (حذف با شکست مقابل رائونیچ) با انگیزه و امید بیشتری در تنیس آزاد آمریکا شرکت خواهد کرد تا ثابت کند نمایشش در رولند گاروس اتفاقی نبوده‌است.
داوید فرر با تجربه که به پایان کار خود در تنیس نزدیک می‌شود، با مسیر سختی روبروست. دولگوپولوف در دور اول، فونینی در دور دوم و دلپوترو یا جانسون در دور سوم. هرکدام ازین بازی‌ها می‌تواند جذاب و تماشایی از آب در آید. رقابت‌های امسال یو اس اپن برای خوان مارتین دلپوترو که با سهمیه اهدایی در این تورنمنت شرکت کرده است نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این تنیس‌باز آرژانتینی که قهرمانی در سال ۲۰۰۹ تنیس آزاد آمریکا را در کارنامه دارد، پس از نمایش فوق‌العاده‌اش در المپیک که با کسب مدال نقره و پیروزی مقابل جوکوویچ و نادال همراه بود، به دنبال آن است تا کابوس مصدومیت‌های طولانی را پشت سر بگذارد و بار دیگر به یکی از قطب‌های تنیس بدل شود.
در این بخش از سم کوئری هم نباید گذشت. او که در ویمبلدون با حذف جوکوویچ، یکی از مهم‌ترین شگفتی‌های چند سال اخیر را رقم زد، احتمالا در دور سوم با دومینیک تیم روبرو خواهد شد. نهایتا به نظر می‌رسد این بخش متعادل‌ترین قسمت جدول بازی‌های امسال باشد و ممکن است واورینکا، دلپوترو، تیم، کیریوس یا یک تنیس‌باز شگفتی‌ساز راهی نیمه‌نهایی شود.
پایین جدول تنیس آزاد آمریکا، چارک آخر: شکستن طلسم نیمه‌نهایی ماری؟
تنیس‌بازان مهم: ماری، نیشیکوری، گافن، لوپز، دیمیتروف، کولشرایبر، کارلوویچ، سیمون، ترویسکی، چوریچ، شاردی، استپانک، موناکو.
بازی جالب در دور اول: ماری-روسول، لوپز-چوریچ، سیمون-استپانک، گرانویرز-موناکو.
اندی ماری که با قهرمانی در یو اس اپن ۲۰۱۲ نخستین گرند اسلم خود را کسب کرد، در سال‌های اخیر در این مسابقات ناکام بوده است. قهرمان المپیک و ویمبلدون در سه سال گذشته نتوانسته به نیمه‌نهایی راه پیدا کند و حالا بهترین فرصت برای جبران است. ماری اسکاتلندی که حضور در هر ۳ فینال قبلی گرند اسلم‌های امسال را تجربه کرده، به چیزی جز فینال تنیس آزاد آمریکا در سال ۲۰۱۶ فکر نمی‌کند.
او برای این مهم، به ترتیب روسول، گرانویرز/موناکو، سیمون/استپانک و لوپز/دیمیتروف/شاردی/چوریچ را در دورهای اول تا چهارم پیش روی خود می‌بیند که حریفان آسانی نیستند؛ اما ماری نشان داده که اگر در گرند اسلم آماده باشد بعید است از کسی جز فدرر، نادال و جوکوویچ شکست بخورد.
در مقطع دیگر این بخش نیز، برنده مدال برنز المپیک و نایب قهرمان یو اس اپن ۲۰۱۴ حضور دارد: کی نیشکوری. تنیس‌باز سخت‌کوش ژاپنی برای صعود به یک‌چهارم نهایی باید حریفانی چون فیلیپ کولشرایبر، داوید گافن و یا ایوو کارلوویچ کهنه‌کار را از پیش رو بردارد.
مصاف دوباره اندی ماری و نواک جوکوویچ در دیدار نهایی، محتمل گزینه برای کارشناسان است اما فلاشینگ مدوز بارها ثابت کرده همه‌چیز آن طوری نیست که در ظاهر به نظر می‌رسد. مصاف‌های احتمالی نادال-رائونیچ، جوکوویچ-چیلیچ، واورینکا-دلپوترو، ماری-نیشیکوری، جوکوویچ-نادال و ماری-واورینکا می‌تواند هر بیننده‌ای را از تنیس سیراب کند؛ اما از هر زاویه‌ای بنگریم بازهم نبود راجر فدرر حس می‌شود. تنیس آزاد امریکا ۲۰۱۶، اولین دوره این بازی‌ها در ۱۷ سال اخیر است که اسطوره سوییسی این ورزش پر هیجان در آن حضور نخواهد داشت. فدرر که سابقه ۵ قهرمانی در یو اس اپن را دارد، قبل از بازی‌های المپیک کناره‌گیری خود را از ادامه فصل اعلام کرده بود.

mohammad97
08-28-2016, 04:17 PM
هنوز خیلی زوده که نظر بدم چون هیچ بازی برگزار نشده، دوست دارم نادال قهرمان این گرند بشه، امیدوارم شاهد بازی های زیبایی باشیم. تا به اینجای فصل نواک و اندی عالی کار کردن و احتمال اینکه این دو به فینال برسند زیاده اما هنوز هیچی معلوم نیست چون با حضور شخصیت های مثل دلپوترو و نادال پیش بینی خیلی سخت میشه.

از اول سال 2016 امیدوار بودم نادال یو اس اپن ببر.

taban
08-30-2016, 10:16 AM
بازی جوکوویچ رو کی نگاه کرد.. یه ست هم باخته..
حریفش قوی بوده یا خودش تزلزل پیدا کرده؟

mohammad97
08-30-2016, 07:29 PM
فکر نکنم جوکوویچ بتونه این گرند ببره، اگه دیشب به یه ادم مرموز خورده بود درجا حذف بود، نادال بهتر شده و من امیدوارم این گرند ببره. امشب ببینیم ماری چطور بازی میکنه

taban
08-31-2016, 09:06 AM
دوست عزیز، این جوکوویچ دو سه ساله که با این شیوه قهرمانیهاشو بدست میاره.. یعنی بازیه ساده با حریفاش تا کوارتر آروم بازی میکنه بعدش اوج میگیره... ولی اگه مصدومیت مچ دستش باشه اونو نمیتونم بگم.

mohammad97
08-31-2016, 01:20 PM
ماری بازی دیشب راحت برد. احتمال اینکه به فینال برسه خیلی زیاده و میشه تنها کسی که امسال در هر چهار گرند به فینال رسیده، اگه این گرند ببره میشه بهترین سال زندگیش. امشب نادال و جوکوویچ بازی دارند

دوستا کسی کانال رایگانی میشناسه که بازی ها به صورت زنده پخش کنه؟

rezaomo
08-31-2016, 03:33 PM
دوست عزيز ،؛ امشب ساعت 23 ( 11 شب ) بازي جوكوويچ و يري وسلي به صورت زنده و مستقيم از شبكه ورزش پخش خواهد شد . كانال رايگان هم پاور عزيز توي تاپيك پخش تلويزيوني آورده اند . اما بهترين كانال رايگان شبكه AFN بر روي يوتلست 9A است كه پخش و كيفيت خوبي داره .

ehsm
08-31-2016, 04:57 PM
دوستان برای پخش از طریق اینترنت سایتی رو میشناسید که مسابقات رو نشون بده؟ برای ویمبلدون سایت بی بی سی اسپورت تمام کورتها رو پوشش میداد. اینجا هم البته شبکه ای اس پی ان مسابفات رو نشون میده ولی نه همه کورتها رو. گاهی بعد از نشون دادن یک مسابقه بکدفعه میره یه مسابقه دیگه رو نشون میده.

ehsm
08-31-2016, 05:04 PM
نواک جوکوویچ در کنفرانس خبری خود در یو اس اوپن گفت:
" شرایط دستم در سه هفته اخیر ایده آل نبوده.اما همراه با تیم پزشکی هر کاری داریم انجام میدیم تا به امادگی صد در صد برسم.
دارم هر کاری در توانم هست انجام میدم تا مطمئن بشم که در طی تورنمنت یا اگر ممکن باشه در ابتدای تورنمنت به آمادگی کامل برسم.
داره اوضاعم بهتر میشه و امیدوارم که روز دوشنبه بتونم بخوبی بکهند بزنم.
بعضی اوقات به عنوان یک ورزشکار شما نیاز به زمان دارید ، اما بخاطر یو اس اوپن زمان زیادی نداشتم ،
بنابراین سعی کردم بهترین راه رو پیدا کنم تا خودم رو اماده کنم.
از نظر اعتماد بنفس در بالاترین سطح هستم.اتفاقات یکماه گذشته باعث نشده که آشفته خاطر بشم.
فقط امیدوارم که سلامت باشم و بتونم به شکلی که میخواهم بازی کنم.خوش شانس بودم که تونستم در سطح بالای بازی کنم و در گرند اسلمها سطح بالایی رو بطور مستمر داشته ام.
باخت در دور سوم ویمبلدون بهم این اجازه رو داد که زمان بیشتری داشته باشم و خوب تجدید قوا کنم.
سخته که الان به گذشته برگردم و درباره اش صحبت کنم.اون موقع مشکل فیزیکی نداشتم.مصدومیتی در کار نبود.یکسری مسائل شخصی باعث شده بود که خیلی آماده نباشم.
درست در همون موقع بوجود اومده بود. الان مشکلات حل شده.
من دوران حرفه ای فوق العاده ای از نظر گرند اسلم داشتم که خیلی بابتش افتخار میکنم.در حال حاضر بیست و نه سالمه و باور دارم که در اوج توانائیهای خودم به عنوان یک بازیکن تنیسم.
سعی میکنم تاجائیکه ممکنه در همین سطح بالا بمونم .
این یک افتخاره که جزو نوابغی نامبرده میشم که در ورزش تنیس بیش از ده گرند اسلم برنده شدند و نامشون در کتاب تاریخ ثبت شده.
من فصل فوق العاده ای تا بدین جا داشتم ، قطعا یکی از بهترین فصلهای دوران حرفه ایم بوده."


برگرفته از اینستاگرام هواداران ایرانی جوکویچ و با تشکر از سروش عزیز و رفقا

البته این مورد نمیتونه مورد بخث باشه. دور سوم حذف شد در عوض تونست استراحت کنه!!!؟؟؟ جامو که از دست داد! پس اینجا هم دور سوم حذف بشه که بتونه استراحت کنه؟ بین تورنومنتها فرصت کافی برای ریکاوری هست.

PowerVu
08-31-2016, 08:38 PM
حریف دور بعد جوکوویچ یعنی وه‌سه‌لی از جمهوری چک به دلیل التهاب ساعد چپ قادر به ادامه تورنمنت نیست.

بنابراین جوکوویچ بدون انجام مسابقه به دور سوم U.S. Open 2016 صعود کرد و برای بازی بعدی خود حداقل سه روز می‌تواند استراحت کند.

این جوان چک که با دست چپ بازی می‌کنه، توانست در مسترز مونته کارلو امسال، روی خاک رس جوکوویچ را حذف کند و یکی از معدود باخت های فصل 2016 جوکوویچ را رقم بزند. ضمن این‌که نبرد مونته کارلو، نخستین دیدار جوکوویچ با وه‌سه‌لی بود.

حالا که مسابقه جوکوویچ کنسل شده، بازی مونفیس فرانسوی به استادیوم آرتور اش منتقل خواهد شد.

taban
09-03-2016, 12:33 AM
جوکوویچ باز هم با قرعه ریتایرد یا همان مصدومیت حریف در طول ست 1 مواجه شد و به دور بعد صعود کرد..
فک کنم اگه اینطوری پیش بره 3 ساعت هم بازی نکنه و قهرمان بشه.. داره استراحت خیلی خوبی میکنه...

mohammad97
09-03-2016, 05:34 AM
بازی نادال دیدم حریفش خوب بود قشنگ بازی میکرد، پیش بینی من اینه که نادال این گرند میبره

mspayam
09-03-2016, 08:45 AM
از نتابج روز پنجم بازی ها باید به حذف زودهنگام قهرمان دو سال قبل، تویینر نادال و صعود جوکوویچ از راند یک به راند چهارم اشاره کرد اون هم با فقط با شش گیم بازی و نیم ساعت حضور در زمین. این هم یکی دیگه از نشونه های خوش شانسی جوکر. با این اوصاف قهرمانی در مسابقات امسال براش راحت تر و راحت تر شد. حریف بعدیش هم کایل ادموند بریتانییه. این جوان بیست ساله برای نخستین بار داره به راندی بالاتر از راند دوم در یه گرند اسلم می رسه و بعیده بتونه دردسر خاصی برای جوکوویچ درست کنه.

نشاط
09-03-2016, 07:05 PM
امان امان از این هیترهای بیمنطق!چرا این تصورات پوچ را اشاعه میدین؟ اینقدر نفرت از جوکو و سعی در بی ارزش کردن دستاوردهاش با انگ خوش شانسی و ... دیگه نوبره...کی گفته خوش شانسیه کم بازی کردن جوکو؟کی گفته جوکو براش بهتره اینطوری بره دور چهارم؟اتفاقا جوکو برای آمادگی و ریتم گرفتن به این بازیها احتیاج داشت ویسلی و یوژنی را هم راحت میبرد کایل را هم کوچک جلوه ندید کسی که به دور چهارم میرسه حتما قدرت و لیاقتش را داشته و حریف کمی نیست

taban
09-04-2016, 09:36 AM
فکر کنم لورنزی بهترین بازیه تاریخشو انجام داد گرچه بازی رو به ماری باخت اما شاید با یه کم منطقی بازی کردن میتونست چه بسا بازی رو از ماری ببره..
استن هم به سختی و با نتیجه 3بر2 حریف بریتانیایی اش رو مغلوب کرد و به دور بعد صعود کرد.

PowerVu
09-04-2016, 07:54 PM
سرینا ویلیامز بانوی شماره یک رده بندی جهانی از ایالات متحده امریکا، با برد دیشب مقابل لارسون سوئدی، رکورد تاریخی بیشترین تعداد برد تنیس‌بازان خانم در مسابقات گرند اسلم را به نام خود ثبت کرد.


[/URL]http://www.tennis-image.com/images/57137580564973767282.jpg (http://www.tennis-image.com/images/57137580564973767282.jpg)


در حال حاضر سرینا ویلیامز با 307 برد در مسابقات گرند اسلم با رکورد راجر فدرر مساوی کرده و این فرصت رو داره تا با کسب پیروزی در مسابقه بعدی، از راجر فدرر سوییسی هم عبور کرده و به تنهایی با بیشترین تعداد برد در گرند اسلم ها صدر نشین تاریخ بشه.



مسابقات امشب رده انفرادی آقایان (دور یک هشتم پایانی):

[URL="http://www.tennis-image.com/images/51220144985874734488.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/51220144985874734488.jpg (http://www.tennis-image.com/)

mohammad97
09-05-2016, 03:36 AM
نادال حذف شد واقعا حالم گرفته شد امید داشتم که این گرند ببره

behsen
09-05-2016, 03:37 AM
ینی هر کی بازی نادال-پویله رو ندید دو سوم عمرش بر فناست:242:

یه بازی استثنایی، یه تنیس واقعی که تا آخر میلی ثانیه ی بازی برنده مشخص نبود و چقدر تلخ تموم شد واسه رافا:243: هر چند پویله فوق العاده بازی کرد اما خیلی دوست داشتم نادال ببره:243: نادال هم انصافا خیلی خوب بود ولی بازی به شکل حیرت انگیزی نزدیک بود. باید گفت حق هیچکدوم باخت نبود:242:

و اینجا باید اشاره کرد به سلیقه کپک زده و نادانی مسوولان شبکه ورزش که بهترین بازیای تورنومنت رو پخش نمیکنن، ولی به جاش بازی کورتای فرعی رو پخش میکنن تا هیجان و جذابیت این ورزش پیش چشم بیننده ها خراب شه!

KING OF CLAY
09-05-2016, 11:44 AM
خیلی حیف شد با اینکه تقریبا غیرممکن بود ولی خیلی امید داشتم به رافا تو این تورنمنت .

انقدر نگران رافا بودم که به بازی پویله توجهی نکردم ولی خب رافا به طور کلی مستحق باخت نبود و حتی میتونست 3-1 تموم کنه بازی رو ‌‌،ولی خب اشتباهاتی که که از رنک 50 هم بعید بود باعث شد که سرویس گیم هایی که خیلی راحت میتونست ببره رو واگذار کنه چه برسه به اینکه بریک کنه.
مخصوصا در ست سوم که از نظر روحی بهترین فرصت برای تموم کردن کار پویله بود. بعد از ستی که 6-2 به نادال باخته بود و اون امید و انگیزه ای که با برد ست اول کسب کرده بود کم کم داشت تبدیل میشدبه استرس. کافی بود در همون زمان یک بریک هم بده که دیگه ست چهارمم از پیش باخته باشه. ولی خب نخواد بشه نمیشه دیگه.

_____________________________

دیگه خودمم خسته شدم از قانع کردم خودم که این پایان عمر ورزشی رافا نیست و فقط یک افت مقطعیه.
ولی خب تنها نکته امیدوارکننده بازی دیشب این بود که رافا نسبتا از نظر جسمی چیزی کم نداشت.
اون جنگندگی که همیشه تو بازی رافا دیدیم داشت، و به جز سرویس بقیه ضرباتش چه در دفاع و چه در حمله قدرت و هوش کافی رو داشت.
و مشکل اصلیش از نظر روحی بود که در بهترین موقعیت برای تموم کردن رالی، رالی رو واگذار میکرد.

به نظر من اگه قرار در بقیه فصل هم همینطور باشه کلا خیلی به خودش فشار نیاره بهتره (مخصوصا در این قسمت فصل که در سال های اوجش هم زیاد توفیقی نداشته)و تو این فرصت 4ماهه ای که تا استرالیا داریم بتونه از نظر روحی خودش رو آماده کنه و به فرم اصلی خودش برگرده تا حداقل اونجا یک خودی نشون بده.


_____________________________

پ. ن:مزخرف تر از قانون تایبریک ست(پنجم/سوم) داریم مگه؟
تمام هیجان ست پنجم رو منتقل میکنه به 3-4 رالی که احتمال دخیل شدن شانس هم توش زیاده.
ولی اگر مثل 3 گرند اسلم دیگه ست پنجم تایبریک نداشته باشه کسی برنده میشه که بعد از حداقل 2-3 ساعت بازی نزدیک و برابر همچنان اون توان و انرژی لازم برای بریک کردن و هوش و مدیریت کافی برای بردن سرویس گیم خودش رو داشته باشه.که این دو گیمی که گفتم شامل حداقل 10 رالی میشه.
نه اینکه اگر امتیاز های بازیکن هارو در 4ست اول و 12 گیم ست پنجم نادیده بگیریم(که عملا تاثیری در جلو افتادن یا عقب افتادن بازیکن نداره) فقط برای دو امتیاز اختلاف برنده بازی معلوم شه
ای کاش این قانون مزخرف هر چه زودتر از usopen هم برداشته بشه.

Sent from my E6633 using Tapatalk

masa
09-05-2016, 12:38 PM
از باخت نادال ناراحت شدم:243:
دوس داشتم به فینال برسه
امیدوارم دلپوترو برسه فینال

mspayam
09-06-2016, 09:04 AM
با شکست نادال دومین سال بدون گرند اسلم اون هم داره به پایان خودش نزدیک می شه، امسال برای نخستین بار در طول سیزده سال اخیر نه فدرر و نه نادال در فینال هیچکدوم از گرند اسلم ها حضور نداشتن. در واقع آخرین گرند اسلمی که هر دو نفر در اون بازی کردن گرند اسلم استرالیا بود. با توجه به اینکه نادال تازه به سی سالگی رسیده هنوز فرصت خوبی برای بازگشت داره و می شه بهش امید داشت.

ولی در این دو سال اخیر به نظر میاد که بازیکن هایی که در برابر نادال به میدان مسابقه می رن، با بازی شدیداً تهاجمی و تلاش برای زدن وینرهای زیاد سعی می کنن که نتیجه ی بازی رو به نفع خودشون تغییر بدن. در این سه گرند اسلم آخری که نادال شکست خورده این روند رو به خوبی می شه دید. فونینی در تورنمنت پارسال یو اس اوپن و ورداسکو در اوپن استرالیا بالای 70 تا وینر زدن و لوکاس پوئی هم 59 تا وینر زد. با توجه به این آمار می شه گفت که ظاهراً سرعت نادال در این یکی دو سال اخیر کمتر شده و این نقطه ضعفیه که حریف هاش با روی آوردن به سبک انتحاری و بازی های ریسک دارن ازش استفاده می کنن و اگه رافا فکری براش نکنه ممکنه در سال 2017 هم با مشکل روبرو بشه.

مسعود 289
09-06-2016, 01:40 PM
بازیها به کوارتر و هشت نفر پایانی رسیده و بسیار حساس و زیبا
اول از همه خوشحالم از پیشروی دلپوترو که تا همین جا ۳۶۰امتیاز دشت کرده و همین الان رنکینگش با یک جهش عالی از ۱۴۰به حدود ۶۵ارتقا پیدا کرده
دلپوترو اگر استن را ببره که توانش را داره به رنک ۴۰میرسه اگر فینالیست بشه تا ۲۵بالا میاد و اگر قهرمان بشه رنک ۱۵
خوشحال میشم فینال موردنظر من نواک خوان محقق بشه
اما نواک مرد شماره یک و اسطوره دوران معاصر تنیس برای رسیدن به فینال دو حریف فرانسوی را پیش رو داره
سونگا و احتمالا مونفیس دو نام آشنا و دو تنیسور خوب که در شرایط عادی نواک از هر ده بازی با اینها ۹تاش را میبره
اما همه چیز به شرایط روز بستگی داره نواک شانس خیلی خوبی داره برای فینالیست شدن
در سمت دیگه نمیشه از اندی ماری یاد نکرد کسی که شاید تنها کسی باشه در یکسال اخیر پابه پای نواک اومده و فقط منتظر لغزش اونه
نیشیکوری فعلا خیلی خوب و روی فرم نشون داده و میتونه رقیب سختی برای اندی در کوارتر باشه
بسیار مطلوب خواهد بود اگر نیشی اندی را غافلگیر کنه و پای به سمی بگذاره
هرچند فیوریت من برای فینالیست شدن اون سمت خود حضرت دلپو ست
نه از این لحاظ که حریف آسانتری برای نواک هست اگر به فینال برسه که واقعا اینطور نیست و حریف سخت تریه به نسبت اندی و نیشی، بلکه از لحاظ رشد خودش در رنکینگ و جبران سالهای از دست داده.
خلاصه باخت سریعتر اندی در این تورنمنت میتونه عنوان نامبروان پایان سال نواک را تا حدود زیادی گارانتی کنه و استمرار حرکت نواک در مسیر شکستن رکورد هفته های راجر که بهش نزدیک و نزدیک تر میشه ضمنا نواک ۲۹ساله اگر امسال را با عنوان نامبروان تمام کنه با رکورد سالهای راجر ۳۵ساله و تمام شده برابری میکنه

#سامان#
09-06-2016, 03:59 PM
خوشحال میشم فینال موردنظر من نواک خوان محقق بشه

بعید میدونم نوله هم به اندازه تو از رسیدن خوان به فینال خوشحال بشه
بدون شک از الان داره کابوس سوپر فورهند وینرهای خوان رو میبینه:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

rezaomo
09-06-2016, 05:40 PM
گاف به اين بزرگي از سايت ورزش 3

http://www.varzesh3.com/news/1355808/%D9%88%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%B2-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA

ehsm
09-07-2016, 06:44 AM
فک کنم این راحتترین تورنومنت برای جوکوویچ بود.

behsen
09-07-2016, 07:43 AM
جوکو استرالیا و رولند قرعه ها و برنامه های سخت و پر از تعطیلی و مسابقات 2 3 روزه بهش خورد، اما بازم این دوستمون mspayam ول کن نبود و هی میومد میگفت قرعه جوکوویچ راحته آسونه ماسته دوغه، در حالیکه واقعا آسون که نبود هیچی، حتی خیلیم سخت و ناهموار بود. حالا این قرعه ی یو اس جوری واسه جوکو در اومده که دوست عزیزمون بره توبه کنه و دیگه به قرعه ی سپی-سیمون-نیشیکوری-ماری-فدرر نگه راحت وگرنه وضع از اینم خراب تر میشه:434:

این دهمین سال متوالیه که نواک به نیمه نهایی یو اس اوپن میرسه، رکوردی استثنایی:443:

rojhin
09-07-2016, 08:36 AM
این دهمین سال متوالیه که نواک به نیمه نهایی یو اس اوپن میرسه، رکوردی استثنایی:443:[/QUOTE]

و ایضاً تنها کسی تو تاریخ که با دو برد و سه تا ریتایر میرسه سمی گرند اسلم ...

sina1993
09-07-2016, 08:56 AM
جوکو استرالیا و رولند قرعه ها و برنامه های سخت و پر از تعطیلی و مسابقات 2 3 روزه بهش خورد، اما بازم این دوستمون mspayam ول کن نبود و هی میومد میگفت قرعه جوکوویچ راحته آسونه ماسته دوغه، در حالیکه واقعا آسون که نبود هیچی، حتی خیلیم سخت و ناهموار بود. حالا این قرعه ی یو اس جوری واسه جوکو در اومده که دوست عزیزمون بره توبه کنه و دیگه به قرعه ی سپی-سیمون-نیشیکوری-ماری-فدرر نگه راحت وگرنه وضع از اینم خراب تر میشه:434:

این دهمین سال متوالیه که نواک به نیمه نهایی یو اس اوپن میرسه، رکوردی استثنایی:443:

از به بعد قبل از اینکه دراو دربیاد شما قرعه درخواستیت رو بنویس عمرا به این آسونی بتونی تنظیم کنی برای نواک قرعه اکثر مواقع جوری تنظیم میشه که یه جنازه به عنوان حریف نواک توی فینال باهاش مسابقه بده
رولند امسال ماری توی نیمه نهایی با واورینکا داشت نواک با تیم , ویمبلدون 2015 باید ماری با راجر و نواک با گاسکه , نیمه نهایی یو اس 2015 با چیلیچ مصدوم.

اپن استرالیا امسال باید با نیشیکوری مصدوم بازی کنه تا عملا یه ریکاوری خوب بعد از بازیش با سیمون باشه به هر حال نباید به نواک زیاد فشار بیاد
جدای از انصراف حریفاش در یو اس اپن امسال , ماری با نیشیکوری(فینالیست 2014) که فرمش هم خوبه بازی میکنه بعدش هم با برنده واورینکا و دل پوترو که هر دو سابقه قهرمانی توی گرند رو دارن بازی میکنه با فرض رسیدن به فینال بعید میدونم حتی جنازش به نواک برسه.
بررسی کامل قرعش از حوصله خارجه تبانی هم اگه انجام بدن آخرش اینجوری درنمیاد.

شما که حریفاش رو لیست میکنی , کدوم تنیسوری توی مراحل بالا قرعش آسون بوده که باید همیشه برای نواک اینطور باشه که حالا اگه یه بار (طبق روال معمول برای بقیه) نواک با مدعیان بازی کنه اعتراض می کنید اگه میخوای تا خودم و خودت از این به بعد توی نیمه نهایی و فینال باهاش بازی کنیم

behsen
09-07-2016, 08:57 AM
و ایضاً تنها کسی تو تاریخ که با دو برد و سه تا ریتایر میرسه سمی گرند اسلم ...

ایضا تنها کسی تو تاریخ که بعد از عقب افتادن دو ست و سیو دو مچ پوینت روی سرو حریف توی نیمه نهایی همین یو اس اوپن به فینال رفت و قهرمانم شد:443:

حریفشم اگه اشتباه نکنم شخصی به نام راجر فدرر بود:379:

rojhin
09-07-2016, 09:12 AM
ایضا تنها کسی تو تاریخ که بعد از عقب افتادن دو ست و سیو دو مچ پوینت روی سرو حریف توی نیمه نهایی همین یو اس اوپن به فینال رفت و قهرمانم شد:443:

حریفشم اگه اشتباه نکنم شخصی به نام راجر فدرر بود:379:

خوب این الان چه ربطی به حرف من داشت ؟؟ گویا جوابی نداری که زدی به کوچه خاکی
مثل ابنکه کلام همنشین کاملا موثر بوده ...

behsen
09-07-2016, 09:17 AM
جدای از انصراف حریفاش در یو اس اپن امسال , ماری با نیشیکوری(فینالیست 2014) که فرمش هم خوبه بازی میکنه

خیلی جالبه میدونید چرا؟ پارسال که نواک تو نیمه نهایی چیلیچ رو مث پشم برد، قرعه ی نواک آسون محسوب میشد، الان که ماری باید با نیشیکوری بازی کنه قرعه سخت حساب میشه. البته درست میفرمایید، حواسم نبود که نیشیکوری تو فینال 2014 به انوشا شاهقلی باخت:434:


اکثر مواقع جوری تنظیم میشه که یه جنازه به عنوان حریف نواک توی فینال باهاش مسابقه بده
پارسال فدرر با 6 برد 3-0 و کمترین زمان ممکن حضور در کورت به فینال رسید، نتیجه؟
ویمبلدون 2014 فدرر با فقط از دست دادن یک ست در کل تورنومنت به فینال رسید، نتیجه؟
استرالیای 2015 نواک تو نیمه نهایی یه بازی 5 سته با استن داشت و ماری با بیگل کردن بردیچ به فینال رسید، نتیجه؟


ویمبلدون 2015 باید ماری با راجر و نواک با گاسکه .
ویمبلدون 2013 نواک تو نیمه باید یه بازی 4 5 ساعته با دلپوترو داشته باشه و ماری با یانویچ.

از این موارد بخوای مثال بزنی من 2 برابرشو برات میارم عزیزم:443:


خوب این الان چه ربطی به حرف من داشت ؟؟ گویا جوابی نداری که زدی به کوچه خاکی
مثل ابنکه کلام همنشین کاملا موثر بوده ...
مگه اون حرفی که شما زدی به حرف من ربط داشت؟! شما یه حرف بی ربط زدی، منم یه حرف بی ربط زدم، چه اشکالی داره:379:

البته اونیم که موثره، کمال همنشینه نه کلامش:443:

rojhin
09-07-2016, 09:26 AM
خیلی جالبه میدونید چرا؟ پارسال که نواک تو نیمه نهایی چیلیچ رو مث پشم برد، قرعه ی نواک آسون محسوب میشد، الان که ماری باید با نیشیکوری بازی کنه قرعه سخت حساب میشه. البته درست میفرمایید، حواسم نبود که نیشیکوری تو فینال 2014 به انوشا شاهقلی باخت:434:


پارسال فدرر با 6 برد 3-0 و کمترین زمان ممکن حضور در کورت به فینال رسید، نتیجه؟
ویمبلدون 2014 فدرر با فقط از دست دادن یک ست در کل تورنومنت به فینال رسید، نتیجه؟
استرالیای 2015 نواک تو نیمه نهایی یه بازی 5 سته با استن داشت و ماری با بیگل کردن بردیچ به فینال رسید، نتیجه؟


ویمبلدون 2013 نواک تو نیمه باید یه بازی 4 5 ساعته با دلپوترو داشته باشه و ماری با یانویچ.

از این موارد بخوای مثال بزنی من 2 برابرشو برات میارم عزیزم:443:



مگه اون حرفی که شما زدی به حرف من ربط داشت؟! شما یه حرف بی ربط زدی، منم یه حرف بی ربط زدم، چه اشکالی داره:379:

البته اونیم که موثره، کمال همنشینه نه کلامش:443:
این سخن فرسایی هایی که کردی به من ارتباط پیدا نمیکنه و دوستان خودشون جواب خواهند داد اگه صلاح بدونن . اما حرفی که من زدم کاملا مرتبط با حرف شما بود چرا که یکی از این ده تا سمی رو با دو برد و سه تا ریتایر بدست آورده . پس وقتی جوابی نداری همچینجوری یه چیزی رو هوا پرتاب نفرمایید ...
ضمنا استفاده کلامی و لفظ به لفظ ضرب المثل منظور نظر من نبوده استاد ...

sina1993
09-07-2016, 09:29 AM
خوب این الان چه ربطی به حرف من داشت ؟؟ گویا جوابی نداری که زدی به کوچه خاکی
مثل ابنکه کلام همنشین کاملا موثر بوده ...

در تایید این پست باید دوباره بگم خیلی میزنی توی جاده خاکی تاکید کردم چیلیچ مصدوم بوده(اصلا بحث روی همین مسائل بود) خوشت نیومد حذفش کردی؟ نیشیکوری که اگه روی فرم باشه اظهرمن الشمسه توی یو اس حریفی سختیه حریف بعدی ماری رو هم روش تاکید کردم اینم خوشت نیومد حذف کردی؟

به اندازه کافی استفاده بردم افتخار بحث با شما رو به بقیه میدم چون بنده با روی مستندات بحث میکنم شما هم هر جور راحتی تحریف کن

behsen
09-07-2016, 09:40 AM
در تایید این پست باید دوباره بگم خیلی میزنی توی جاده خاکی تاکید کردم چیلیچ مصدوم بوده(اصلا بحث روی همین مسائل بود) خوشت نیومد حذفش کردی؟ نیشیکوری که اگه روی فرم باشه اظهرمن الشمسه توی یو اس حریفی سختیه حریف بعدی ماری رو هم روش تاکید کردم اینم خوشت نیومد حذف کردی؟

به اندازه کافی استفاده بردم افتخار بحث با شما رو به بقیه میدم چون بنده با روی مستندات بحث میکنم شما هم هر جور راحتی تحریف کن


حالا فرض میکنیم همونطور که شما میفرمایید چیلیچ مصدوم بوده و حق رو در این مورد به شما میدیم.
شما که نمیزنی جاده خاکی و روی مستندات بحث میکنی و تحریف نمیکنی لطف کن جواب این سوالات بنده رو بده. در باب اینکه فرمودید نواک تو فینال با جنازه ها بازی میکنه.

پارسال فدرر(در یو اس اوپن) با 6 برد 3-0 و کمترین زمان ممکن حضور در کورت به فینال رسید، نتیجه؟

ویمبلدون 2014 فدرر با فقط از دست دادن یک ست در کل تورنومنت به فینال رسید، نتیجه؟

استرالیای 2015 نواک تو نیمه نهایی یه بازی 5 سته با استن داشت و ماری با بیگل کردن بردیچ به فینال رسید، نتیجه؟


آیا این 3 مورد که عرض کردم جز موارد جنازه ها به حساب میان یا خیر؟

sina1993
09-07-2016, 10:18 AM
حالا فرض میکنیم همونطور که شما میفرمایید چیلیچ مصدوم بوده و حق رو در این مورد به شما میدیم.
شما که نمیزنی جاده خاکی و روی مستندات بحث میکنی و تحریف نمیکنی لطف کن جواب این سوالات بنده رو بده. در باب اینکه فرمودید نواک تو فینال با جنازه ها بازی میکنه.

پارسال فدرر(در یو اس اوپن) با 6 برد 3-0 و کمترین زمان ممکن حضور در کورت به فینال رسید، نتیجه؟

ویمبلدون 2014 فدرر با فقط از دست دادن یک ست در کل تورنومنت به فینال رسید، نتیجه؟

استرالیای 2015 نواک تو نیمه نهایی یه بازی 5 سته با استن داشت و ماری با بیگل کردن بردیچ به فینال رسید، نتیجه؟


آیا این 3 مورد که عرض کردم جز موارد جنازه ها به حساب میان یا خیر؟


درباره ویمبلدون 2014 حرف نزدم ولی اون مورد رو درست میگی قرعش معمولا یا متعادل بوده یا به نفعش بوده.توی این مواردی که گفتم یا نواک با یه جنازه توی فینال بازی کرده یا قبلش با مصدومیت حریفاش مثل نیشیکوری و چیلیچ (یو اس 2015) در حال ریکاوری بوده

استرالیا 2015 که آبرو ریزی بود توی فینال , صدای ماری هم دراومد. این روش نواک رو یادم نبود اینم راهیه که اگه مواردی که توی پست اولم گفتم پیش نیومد یا کارساز نبود نواک ازش استفاده میکنه و همیشه هم بحث برانگیز بوده.

#سامان#
09-07-2016, 10:18 AM
لوک خوش شانس که میگن همینه:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

djoker
09-07-2016, 01:48 PM
جوکوویچ در سال 2006 با شکست سه نفر اول رنکینگ در مسترز مونترال قهرمان شد.پس این که بگیم با قرعه سخت نمی تونه قهرمان شه یاوه ای بیش نیس.
این که فدرر و نادال آماده نیستن که تقصیر نواک نیس.
خود فدررم تنها رولندشو بدون حضور نادال و با تقدیر خوب برده.
در ضمن من بعید می دونم نواک قهرمان شه ولی اگه هم قهرمان شه و بازی نیمه نهایی اون سمت سه یا چهار ست باشه حریف فرصت کافی برای ریکاوری داشته و جای حرفی نمی زاره

نشاط
09-07-2016, 02:25 PM
اینکه جوکو با این جدول و دوتا برد و سه تا ریتایر رسید به سمی بی ارزش نیست مگر کسی انتظار داشت وسلی جوکو را ببره یا یوژنی که همان ست اول برک شد ببره سونگا هم که شاخ بود تو اینا دو ست باخت و بعد کنارکشید الان دیگه حریف آسان در تنیس به اون صورت که قبلا بود وجود نداره بازیکنها با آمادگی و روحیه بالا و ذهنیت برد در مقابل بزرگان به زمین میان متاسفانه حرفهایی که اینجا میبینیم بیشتر ناشی از حسادت و ترس از نزدیک شدن جوکو به فدرر هست نه چیز دیگه بحث قرعه آسان هم که پیش کشیدن نمونه نزدیکش برای فدرر قرعه فوق العاده راحتش در ویمبلدون امسال بود برید ببینید با کیا بازی کرد و به کوارتر رسید بحث شانس را اگر پیش میکشید به شانس فدرر نگاه کنید که چطور از دست چیلیچ خلاص شد در اولین بازی سختش در ویمبلدون از اون طرف قرعه بد جوکو مثلا در مسترز رم امسال که قبل از فینال با نیشیکوری و نادال دوتا بازی سخت و نزدیک داشت از اون طرف ماری مثل آب خوردن رسید فینال و جوکوی خسته را برد تازه اونجا بازیها هرروز و بدون فرصت ریکاوری بود قرعه فقط بازی با الفاظه همه تنیسورها کم و زیاد هم قرعه سخت داشتن هم آسان خوشبختانه هیچ جا و هیچ منبع معتبری هم تا حالا به دستکاری در قرعه اشاره نشده فراموش نکنید که جوکو قرار بود در کوارتر با چیلیچ قهرمان یواس و سینسیناتی و در سمی با نادال یا راونیک بازی کنه اما اینها زودتر حذف شدند

milikan
09-07-2016, 03:06 PM
بچه ها حرص نخورين
بياين قبول كنين كسي بهترينه حتي اگه مطلوب شما نيست :866:

sina1993
09-07-2016, 03:29 PM
اینکه جوکو با این جدول و دوتا برد و سه تا ریتایر رسید به سمی بی ارزش نیست مگر کسی انتظار داشت وسلی جوکو را ببره یا یوژنی که همان ست اول برک شد ببره سونگا هم که شاخ بود تو اینا دو ست باخت و بعد کنارکشید الان دیگه حریف آسان در تنیس به اون صورت که قبلا بود وجود نداره بازیکنها با آمادگی و روحیه بالا و ذهنیت برد در مقابل بزرگان به زمین میان متاسفانه حرفهایی که اینجا میبینیم بیشتر ناشی از حسادت و ترس از نزدیک شدن جوکو به فدرر هست نه چیز دیگه بحث قرعه آسان هم که پیش کشیدن نمونه نزدیکش برای فدرر قرعه فوق العاده راحتش در ویمبلدون امسال بود برید ببینید با کیا بازی کرد و به کوارتر رسید بحث شانس را اگر پیش میکشید به شانس فدرر نگاه کنید که چطور از دست چیلیچ خلاص شد در اولین بازی سختش در ویمبلدون از اون طرف قرعه بد جوکو مثلا در مسترز رم امسال که قبل از فینال با نیشیکوری و نادال دوتا بازی سخت و نزدیک داشت از اون طرف ماری مثل آب خوردن رسید فینال و جوکوی خسته را برد تازه اونجا بازیها هرروز و بدون فرصت ریکاوری بود قرعه فقط بازی با الفاظه همه تنیسورها کم و زیاد هم قرعه سخت داشتن هم آسان خوشبختانه هیچ جا و هیچ منبع معتبری هم تا حالا به دستکاری در قرعه اشاره نشده فراموش نکنید که جوکو قرار بود در کوارتر با چیلیچ قهرمان یواس و سینسیناتی و در سمی با نادال یا راونیک بازی کنه اما اینها زودتر حذف شدند

همونطور که خودت اشاره کردی توی رم نواک قرعه سختی بهش خورد و برای همین باخت پس جمله اولت که حریف آسون و سخت نداریم رو خودت رد کردی کسی هم نگفت دراو دستکاری میشه بحث روی شانسهایی بود که نواک میاره درست میگی کسی انتظار نداشت امثال یوژنی یا وسلی , نواک رو ببرن ولی گویا از این مسئله اطلاع ندارید که از اول تورنمنت صحبت روی مصدومیت دست نواک بود اینکه احتمالا به مشکل میخوره حتی در راند اول مقابل یانوویچ که به جز چند بازی توی مسابقات چلنجر!! , تقریبا امسال مصدوم بود ست داد.

سونگا هم مطمئنا مصدومیتش جدی بوده که انصراف داده سابقه سونگا نشون داده حتی اگه دو ست هم عقب بیفته باز هم خودش رو شکست خورده نمیبینه نمونش مقابل ماری توی ویمبلدون امسال.

اگه نواک هم مثل بقیه بازیهاش رو انجام میداد احتمال اینکه مشکلش حادتر بشه دور از انتظار نبود ولی در کمال شگفتی حریفاش یکی پس از دیگری انصراف دادن تا نواک توی یو اس اپن عملا دوره نقاهت بعد از مصدومیتش رو بگذرونه و خودش رو برای دو بازی آخر آماده کنه.

behsen
09-07-2016, 03:54 PM
برای اینکه دوستان عزیز صحبت با مستندات و مدرک دوست دارن، یه آمار مستند جالب خدمتشون عرض میکنم.

جوکوویچ تنها بازیکنیه که تمام ترکیب های ممکن از 3 بازیکن دیگه ی بیگ فور رو به صورت متوالی در نیمه و فینال یک گرند اسلم برده و قهرمان شده.

ترکیب فدرر-نادال (یو اس اوپن 2011) فدرر:نیمه نهایی ، فینال:نادال

ترکیب ماری-نادال (استرالین اوپن 2012) ماری:نیمه نهایی ، فینال:نادال

ترکیب فدرر-ماری (2 بار استرالین اوپن 2011 و 2016) فدرر:نیمه نهایی ، ماری:فینال


به زبان ساده جوکوویچ 4 بار با از پیش رو برداشتن سخت ترین قرعه ی ممکن در نیمه نهایی و فینال قهرمان گرند شده، کاری که هیچ کدوم از اعضای دیگه ی بیگ فور نتونستن انجام بدن:443:

sina1993
09-07-2016, 04:34 PM
برای اینکه دوستان عزیز صحبت با مستندات و مدرک دوست دارن، یه آمار مستند جالب خدمتشون عرض میکنم.

جوکوویچ تنها بازیکنیه که تمام ترکیب های ممکن از 3 بازیکن دیگه ی بیگ فور رو به صورت متوالی در نیمه و فینال یک گرند اسلم برده و قهرمان شده.

ترکیب فدرر-نادال (یو اس اوپن 2011) فدرر:نیمه نهایی ، فینال:نادال

ترکیب ماری-نادال (استرالین اوپن 2012) ماری:نیمه نهایی ، فینال:نادال

ترکیب فدرر-ماری (2 بار استرالین اوپن 2011 و 2016) فدرر:نیمه نهایی ، ماری:فینال


به زبان ساده جوکوویچ 4 بار با از پیش رو برداشتن سخت ترین قرعه ی ممکن در نیمه نهایی و فینال قهرمان گرند شده، کاری که هیچ کدوم از اعضای دیگه ی بیگ فور نتونستن انجام بدن:443:

دقیقا نمیدونم منظور از این آمار چی بود!
سمپراس توی ویمبلدون 93: کوریر و آگاسی
ویمبلدون 94 : ایوانیسویچ و چانگ
یو اس اپن 95: آگاسی و کوریر
یو اس اپن 96: چانگ و ایوانیسویچ
سمپراس همدوره ای های خودش رو چهار بار برده مثل نواک منتظر نمونده تا افت کنن یا لطف مسئولان شامل حالش بشه و کورتها رو تغییر بدن.

اینکه نواک چهار بار برده ولی راجر دو بار این ضعف راجره؟!!!!
دوره اوج راجر با نواک همزمان نبوده این دیگه بحث سن هست نه بحث شانس و قرعه و انصراف حریفان.
همین که راجر بعد از 2008 توی کورس قهرمانی موند نشان از توانایی خارق العادشه زمینهای تنیس رو که برای تنوع تغییر ندادن(چون اون موقع به اندازه کافی تنوع داشت) , تغییر دادن تا امثال نواک که سالید بیس لاینرن به یه جایی برسن.

مسعود 289
09-07-2016, 04:40 PM
باز هم همون ترسها و بهانه جوییهای همیشگی
دست بردارید عزیزان هنوز هم چیزی معلوم نیست
از کجا معلوم که نواک بتونه دوبازی بعدیش را ببره و قهرمان شه که از الان گارد گرفتین و سعی در بی ارزش کردن دستاوردهای نواک دارید!
به هرحال نواک در سمی فاینال با کسی بازی میکنه که عملکرد خوبی امسال داشته
و با ۷۲۰امتیازی که تا الان سیو کرده در رتبه پنجم سینگلز ریس و بالاتر از نادال و استن قرار داره
و شانس مناسبی برای رسیدن به بارکلیز پس مونفیس حریف محکم و قابل احترامیه
که نمیشه از الان نواک را فینالیست دونست دیدیم که مونفیس فینالیست مونته کارلو شد در کانادا رائونیچ را برد و در سمی به نواک باخت و اینجا هم که تا حالا ست نداده
به هر حال من همیشه دلیلی برای راضی بودن دارم نواک هم تا الان ۷۲۰امتیاز سیو کرده و جمع امتیازات امسالش حتی در صورت باخت در سمی به ۹۷۶۰می رسه
از اونطرف اندی هنوز دیدار سختش در کوارتر را برگزار نکرده اما حتی اگر با سه برد دیگه قهرمان بشه امتیازش به ۹۸۲۵می رسه یعنی در بدترین حالت برای نواک اختلافشون فقط ۶۵امتیاز میشه
و برای نواک همچنان فرصت خواهد بود تا برای سومین سال متوالی و جمعا پنجمین بار سال را با عنوان نامبروان به پایان برسونه
در هر حال همه چیز برای ما طرفداران نواک در شمارش گرند اسلمها خلاصه نمیشه و ما دنبال دستاوردها و رکوردهای بیشتری از سوی اسطوره گرانقدرمون هستیم
و انتظار داریم همچنان هفته به هفته به رکورد ۳۰۲نزدیکتر بشیم
تا پارسال نواک تعداد مسترزهاش از رافا و راجر کمتر بود و شاید سه سال قبل کسی تصورش را نمیکرد کسی رکورد مسترز رافا را بزنه
اما الان نواک اوله در این زمینه و دوتا مسترز بیشتر داره و حتی تنوع مسترزهاش از راجر هم بیشتره
به شخصه در فاصله کمتر از چهارماه تا پایان فصل از عملکرد نواک بسیار راضی هستم
حتی اگر امسال جام دیگه ای هم اضافه نکنه همین دوگرند و چهارمسترز به اندازه کافی برای ما مایه شادی و مباهات وبرای بعضیها رشک برانگیز و مایه حسد و حسرت هست

پ.ن:نمی دونم چی باعث شده زری جان دوباره شروع کنه ولی جالبه و من استقبال میکنم یادش بخیر پارسال چه شبهای خاطره انگیزی با زری و جواد داشتیم

مسعود 289
09-07-2016, 04:54 PM
دقیقا نمیدونم منظور از این آمار چی بود!
سمپراس توی ویمبلدون 93: کوریر و آگاسی
ویمبلدون 94 : ایوانیسویچ و چانگ
یو اس اپن 95: آگاسی و کوریر
یو اس اپن 96: چانگ و ایوانیسویچ
سمپراس همدوره ای های خودش رو چهار بار برده مثل نواک منتظر نمونده تا افت کنن یا لطف مسئولان شامل حالش بشه و کورتها رو تغییر بدن.

اینکه نواک چهار بار برده ولی راجر دو بار این ضعف راجره؟!!!!
دوره اوج راجر با نواک همزمان نبوده این دیگه بحث سن هست نه بحث شانس و قرعه و انصراف حریفان.
همین که راجر بعد از 2008 توی کورس قهرمانی موند نشان از توانایی خارق العادشه زمینهای تنیس رو که برای تنوع تغییر ندادن(چون اون موقع به اندازه کافی تنوع داشت) , تغییر دادن تا امثال نواک که سالید بیس لاینرن به یه جایی برسن.

تا کی میخوای ماله کشی کنی!؟
لطف مسئولان کیلو چند!
۵ سال قبل نواک کاملا زیر سایه فدال بود و از لحاظ محبوبیت و افتخار با الان غیر قابل مقایسه
چرا باید مافیای مسئولان! کاری کنند نواک به جایی برسه!؟
همه جا تحت تاثیر توهم دشمن و توطئه قرار گرفته:160:
افکار دایی جان ناپلئونی:434:

sina1993
09-07-2016, 05:17 PM
تا کی میخوای ماله کشی کنی!؟
لطف مسئولان کیلو چند!
۵ سال قبل نواک کاملا زیر سایه فدال بود و از لحاظ محبوبیت و افتخار با الان غیر قابل مقایسه
چرا باید مافیای مسئولان! کاری کنند نواک به جایی برسه!؟
همه جا تحت تاثیر توهم دشمن و توطئه قرار گرفته:160:
افکار دایی جان ناپلئونی:434:

سیروس جان نصف زمانی که صحبت میکنی اگه مطالعه میکردی دیگه اینقدر پست نمیدادی یه مقدار فکرت رو بازتر کن گفتم سالیدبیس لاینرها حالا یکیش نواکه
کارشناسا که نظر زیاد میدن ولی اون چیزی که واضحه اینه که تنیسورهایی که تمایل به رالی کردن دارن بیشترین سود رو با این تغییرات میبرن(همونطور که گذشت زمان اینو نشون داد)

یه نظر این بود که اینکار رو برای جلوگیری از افزایش فاصله راجر با بقیه انجام دادن چون زیبایی ورزش به رکوردشکنیه با اون وضع اگه راجر پیش میرفت کسی دیگه به رکوردشکنی فکر نمیکرد.

نمیگم چقدر این نظریه ها درسته به هر حال اون چیزی که توی عمل اتفاق افتاده اینه که راجر از این قضیه ضربه خورد و امثال نواک بیشترین استفاده رو بردن دلایل اینکه چرا اینکارو کردن و ویدیوهای مقایسه زمینها(حتی ویمبلدون اختلاف فاحش بین ویمبلدون 2003 و 2008) قبل و بعد از تغییر هم هست برو بخون مسعود جان

نشاط
09-07-2016, 05:35 PM
اگر منظورشما اینه که کورتها را جوری اصلاح کردند که شاهد رالیهای طولانیتری باشیم واقعا دستشون درد نکنه این سیستم سرو اند والی یا رالیهای زیر سه شات اصلا هیجان و زیبایی رالیهای طولانی را نداره اگر چنین عملی صورت گرفته واقعا عقلانی و منطقی بوده کسی که واقعا تنیسور خوب و مطرحیه باید کیفیت کار و دقت ضرباتش جوری باشه بتونه طولانی رالی کنه نه اینکه با ایس و سریع پریدن روی تور پوینت بگیره

khamooshy
09-07-2016, 09:26 PM
اگر منظورشما اینه که کورتها را جوری اصلاح کردند که شاهد رالیهای طولانیتری باشیم واقعا دستشون درد نکنه این سیستم سرو اند والی یا رالیهای زیر سه شات اصلا هیجان و زیبایی رالیهای طولانی را نداره اگر چنین عملی صورت گرفته واقعا عقلانی و منطقی بوده کسی که واقعا تنیسور خوب و مطرحیه باید کیفیت کار و دقت ضرباتش جوری باشه بتونه طولانی رالی کنه نه اینکه با ایس و سریع پریدن روی تور پوینت بگیره
حالت درست و منطقیش اینه که یه تعداد زمین رو کند کنن مثل میامی و ایندین ولز و زمین های خاک و یه تعداد بقیه سریع باشه.اینجوری خیلی هم خوبه و همه نوع بازیکنی میتونه از فرصت استفاده کنه.ولی مشکل اینجاست که همه زمین ها حتی ویمبلدون رو هم کند کردن و اینه که بده.

فکرشو بکن که فددری که تو سن 34 و 35 سالگی با دادن کمترین ست در همین زمین کند به فینال ویمبلدون و us open میرسه و در فینال ها هم فقط از نظر استقامت بدنی کم میاره،اگه زمین ها مثل قبل بود چه عملکردی از خودش نشون میداد.

پس اگه واقع بین باشین میبینین که این حرف که میگن به خاطر فددر همه زمین ها کند شدند آنچنان هم حرف های توهمی و دایی جان ناپلئونی نیست.



یه نکته دیگه اینکه چقدر امسال گرنداسلم ها مضخرف و کم جذابیت بودند.رولندگاروس که یکی از بی کیفیت ترین مسابقاتش رو از 2000 به اینور تجربه کرد،us open هم که ناگفته پیداست.
فقط استرالیای امسال بد نبود.بقیه گرند ها آنچنان با کیفیت نبودند.مسترز رم از خیلی از مسابقات امسال قشنگ تر بود حتی

behsen
09-08-2016, 02:34 AM
نیشی با یه بازی عالی و شجاعانه راه فرودگاه نیویورک رو به ماری نشون داد
http://uupload.ir/files/1o0z_14305300_10153712916737187_7199836233830968793_o.jpg


غصه نخور اندی جون، استرالیا جبران میکنی و به فینال میرسی:243::434:
http://uupload.ir/files/9qlv_14191934_10153712894777187_7122428338530503474_n.jpg

مسعود 289
09-08-2016, 03:09 AM
شاهد یک بازی بسیار جذاب و زیبا بودیم در کوارتر یواس اوپن که واقعا ارزش وقت گذاشتن و دیدن داشت این بازی ۴ساعته نفسگیر و نزدیک
واقعا این سامورایی دوست داشتنی و شجاع لیاقت حضور در سمی را شدیدا داشت و بازی بسیار حذابی را ارائه داد و باعث شد
از طرفی این نتیجه یک کادوی ارزشمند و یک ادای دین از طرف نیشی برای نواک بود و تقریبا دیگه میشه با درصد اطمینان بالایی نواک را نامبروان ۲۰۱۶دانست حتی اگر نواک موفق به کسب این گرند نشه
در واقع اندی آخرین دژ دفاعی و امید فدرر و دوستدارانش بود برای جلوگیری از نواک در راه رسیدن به دوتا از رکوردهای دم دست فدرر که رکورد سالها و هفته ها باشه امشب این دژ دفاعی توسط این ژنرال ژاپنی تسلیم شد و فروریخت
وارد جزئیات و ریاضیات که بشیم و به رنکینگ نگاه کنیم متوجه فاصله ۱۲۰۰امتیازی قبل از یواس اوپن میان نواک و اندی میشیم
درست در همین مرحله این فاصله به حدود ۱۵۰۰امتیاز رسیده و نواک با رسیدن به فینال و یا قهرمانی میتونه فاصله را به حدود۲۰۰۰یا ۲۷۰۰افزایش بده
هرچند همان فاصله ۱۵۰۰امتیازی فعلی هم حاشیه اطمینان خوبیه با توجه به رویدادهای باقیمانده پس با اطمینان به دوستداران نواک از همین الان سومین عنوان نامبروانی متوالی و پنجمین اون در مجموع را تبریک میگم
با شرایط موجود بنظر میاد نواک حتی با یک عملکرد متوسط تا اوپن استرالیا نامبروانی خودش را حفظ میکنه و از الان میشه ۲۳۲هفته نواک را قطعی دونست
در آخرین بازی کوارتر تا ساعتی دیگه دلپوتروی محبوب و اوج گرفته به دیدار استن میره که براش آرزوی پیروزی میکنم رسیدن دلپوترو به جمع ۴نفر پایانی حکم صعود اون به رنک ۳۶-۴۲را خواهد داد که کمترین پاداش عملکرد درخشان ماههای اخیرشه

ehsm
09-08-2016, 03:56 AM
اندی ماری توی ویمبلدن هم یک مقدار بخاطر مسیر راحتش بود که قهرمان شد. اکثر تنیسورهایی که میتونستن قهرمان بشن توی یک مسیر بودن. درنهایت فدرر چیلیچ رو شکست داد ولی قدری خسته شد و نتونست راوونیک رو که حریف آسونتری بود نسبت به چیلیچ رو ببره. تو المپیک هم با دل پوترو باری کرد که خستگی دل پوترو از همون اول بازی مشهود بود بخاطر بازی قبلش با نادال.
اینجا جوکوویچ شرایط بهتری داره نسبت به بقیه چون هنوز یک بازی درست حسابی هم نکرده. درحالی که بعقیه بازیهای سختی داشتن بخصوص دل پوترو که از همون دور اول با بازیکنهای خوب بازی کرد.

sina1993
09-08-2016, 07:57 AM
http://tennis-image.com/images/54500475881138956740.jpg


http://tennis-image.com/images/69863499244037067127.jpg

siavash4
09-08-2016, 09:45 AM
خوب واورینکا هم دل پوترو خسته رو برد و رفت نیمه نهایی
با توجه به بازی سنگین نیشیکوری احتمال باختش بالاست و از اونور هم جوکو میاد و یه فینال
جوکو واورینکایی داریم

mspayam
09-08-2016, 12:27 PM
جوکو استرالیا و رولند قرعه ها و برنامه های سخت و پر از تعطیلی و مسابقات 2 3 روزه بهش خورد، اما بازم این دوستمون mspayam ول کن نبود و هی میومد میگفت قرعه جوکوویچ راحته آسونه ماسته دوغه، در حالیکه واقعا آسون که نبود هیچی، حتی خیلیم سخت و ناهموار بود. حالا این قرعه ی یو اس جوری واسه جوکو در اومده که دوست عزیزمون بره توبه کنه و دیگه به قرعه ی سپی-سیمون-نیشیکوری-ماری-فدرر نگه راحت وگرنه وضع از اینم خراب تر میشه:434:

این دهمین سال متوالیه که نواک به نیمه نهایی یو اس اوپن میرسه، رکوردی استثنایی:443:

با این قرعه ی امسال جوکوویچ واقعاً باید تعریف جدیدی از قرعه ی راحت ارائه داد که قبلاً به هیچ عنوان قابل تصور نبود. جوکوویچ همونطور که یکی از دوستان اشاره کرد رکورد رسیدن به نیمه نهایی با انصراف حریفان قبل از بازی و در حین بازی رو هم شکست. :434:

این حرف دوستان رو قبول دارم که اگه اون حریفاش انصراف نمی دادن باز هم به احتمال زیاد به نیمه نهایی می رسید، ولی با این نتیجه مشخص شد که خوش اقبال ترین بازیکنه.حالا باید دید بازم کسی روش می شه بیاد بگه جوکر خوش شانس نیست؟

Mogwai
09-08-2016, 12:28 PM
و باز هم این اندی عجیب و غریب و حرص در آر
دیگه امیدوار بودیم با این فرم فوق العاده امسالش بهترین سال ورزشی عمرش رو رقم بزنه اما بازم جایی که کسی انتظارش رو نداشت لغزید
البته خستگی این فصل بی نهایت فشرده براش هم بود ولی نیشیکوری به حدی خوب و مسلط و با "مغز" بازی کرد و مثل قدیما اندی ماری رو عصبی کرد که بازی رو از چنگش در آورد
قطعا ما که طرفدارشیم بهتر از هر کسی ضعف ها و نقص های ماری رو میدونیم و میشناسیم اما با عملکرد این فصلش بسیار امیدوار کننده بود و و مثل فصل 2012 نشون داد اگه بتونه به اعصابش مسلط باشه و از نظر روانی تحت تاثیر قرار نگیره میشه مثل مسترز رم و ویمبلدون امسال المپیک ریو و لندن و us open 2012 با اون عملکرد های درخشان و قهرمانی
خلاصه پیش بسوی پایان فصل و فصل جدید با یکی از پر نوسان ترین و رو اعصاب ترین ورزشکاران عصر جدید :دی
در مورد این گرند اسلم هم بگم فینال واورینکا جوکو معرکه ای خواهیم داشت اما مونفیس هم حسابی قراره اذیت کنه جوکو رو و لذت این گرند اسلم نایس و بی دغدغه تا به اینحا رو از دماغش در بیاره

پ.ن: وقتی ماری حذف شد عضو شدم که انگ اینکه چون رو فرمه و موفقه طرفدارش شدیم نخوره بهمون :)

نشاط
09-08-2016, 03:08 PM
متاسفانه دلپوترو پراشتباه بود و اونطور که باید نتونست بازی را دربیاره نیشیکوری که دیشب فوق العاده بود و به حقش رسید و خیلی سریع باخت المپیک را جبران کرد نیشیکوری با حمایت استادیوم و روحیه و بازی با کیفیت شانس بیشتری برای دومین فینال گرنداسلم خودش داره اما بهترین اتفاق ممکن برای واورینکا همین حذف اندی بود اندی ماری راحت توانایی بردن واورینکا را داشت اما نیشیکوری برای برد احتیاج به یک بازی سطح بالای دیگه داره جوکو الان روی کاغذ شانس اول قهرمانیه اما تنیس همیشه چیزی برای غافلگیرکردن ما داشته دربین چهارنفر باقیمانده امسال بعد از نواک نیشیکوری بهترین ثبات و عملکرد را داشته برنز المپیک و چندحضور در نیمه نهایی و فینال مسترزها امیدوارم مشکل بدنی نداشته باشه و با بازی جذاب و تماشاگر پسندش حداقل به فینال برسه

omidd
09-08-2016, 04:10 PM
با اینکه راجر عزیز حضور نداره دلم نیومد بحثی نکنیم راجبع اپن امریکا که اصلا بحث فنی نشده و همش بحث سر خوش شانسی و بدشانسی که فلانی چیکار کرده به هر حال دوستان بحث زیادی داشتن بعضی دوستان بعضی حرفاشون که ماورای تفکر بود بر علیه راجر اما چون بحث طولانی و تیکه تیکه علاقه ای به بحثش ندارم ولی بعنوان کسی که شیفته راجر وقتی چند بازی المپیک و امریکا دیدم خدایش تنیس باید مدیون راجر باشه اصلا نوع بازی فدرر ی چیز دیگست نادال جنگندگیش و نواک ثبات عجیبش باقی تنیسورا اعم از ماری اصلا در حد این 3نبودنو نیستن انصافا هر چند ماری بدشانسم بوده با این 3 رقابت داشته.
نواک بقول دوستان قرعش خ خوب بود همه هم مصدوم شدن اما بازم با این قرعه من فینالو براش متصور بودم و نادالم میومد سمی باخته بود و نباید کم ارزش کرد شایستگی ثبات نواک رو هرچند قبول دارم شرایط قرعه و دوران اوجش خوب زمانی بوده و خودشم لیاقتشو داشته که به این مهم رسیده.
نادال تنیسور بزرگی ولی واقعا سبک بازیش ناجور دلنشین نیست برخلاف شخصیت بی نظیرش که باعث این محبوبیت بالا بوده و البته دوران بی نظیری داشت ، چند سال که تنیسورای دیگه که هجومین در این نوع زمینا میبرن نادالو و نادال بعید بتونه سبک بازیشو عوض کنه و بنظرم نادال شاید 1گرند دیگه بگیره اما بیشتر بنظرم بعید با توجه به سبکش.
نواک مدعی اصلی قهرمانی هرچند نامشخص و تنیس نشون داده هر اتفاقی میتونه بیفته ولی اگه قهرمان بشه شرایط خوبی برای شکستن گرندها داره سبک بازی نواک که واقع ادم اهنی و تنیسور بسیار باهوش که نتیجشو دیده.
خوان دوس داشتنی کسی بود که فکر میکردم بیاد فینال اما نشد اما عالی بود چند مدت اخیر گیم اخرش با استن تماشاگرا نشون دادن سبک بازی زیبا و هجومی و شخصیت خوب داشتن چقدر میتونه محبوبیت ایجاد کنه لحظه احساسی بود و امیدوارم این پسر ارژانتینی که تنها شخص ارژانتینی که دوسش دارم در ادامه بهترو بهتر بشه چقدر بدشانس که المپیک امتیاز نداشت حیف.
نیشیکوری خوبه اما دیگه بسشه بنظرم سمی پایان این سامورایی و استن همچون قبل که گفتم اگه رو فرم باشه بهترین تنیسور تور میشه ولی ثبات و تعادل نداره ولی باید ازش ترسید خصوصا نواک.نواک بنظرم در 3گرند دیگه بهتر بازی میکنه و قوی تر با اینکه بقول دوستمون 10بار به سمی اومده اما اینجا بنظرم ضعیف تر از 3گرند دیگست و شکننده تر هنوز یادم نرفته سال پیش راجر چه بازی خوبی جلوش کرد و اون همه بریک از دست داد و من شدیدا چند روز دپرس بودم و استن اگه بیاد فینال و بکهند داون د لاینش بگیره نابود میکنه بنظرم خصوصا جلو نواک خیلی داون د لاین بیشتر تاثیر داره هرچند در اپن امریکا سخت زدنش با توجه به سرعتی که داره برای استن اما استن ژن قهرمانی داره.
در انتها شدیدا دلتنگ راجریم حدود 3.4 ماده دیگه در تور میبینیش و امیدوارم در فرم خوب برگرد و انگیزش که قطعا خیلی خیلی زیاد میشه.
در انتها پیشاپیش قهرمانی این گرندو به دوس دارانش تبریک میگم.:583:
:443:

behsen
09-08-2016, 05:29 PM
آمار مستند(Fact)

تعداد رویارویی جوکوویچ با فدرر، ماری، نادال در 9 گرند اسلم قبل: 9 بار

تعداد پیروزی: 9 بار (7 بار در نیمه نهایی و فینال مقابل ماری و فدرر)


نتیجه: عدم حضور فدرر و ماری در مراحل بالا نه تنها شانس قهرمانی جوکوویچ رو افزایش نمیده، بلکه احتمال قهرمان نشدنش رو بیشتر میکنه. ضمن اینکه هر دو تنیس بازی که عامل آخرین شکست های جوکوویچ در نیمه نهایی و فینال گرنداسلم ها بودند در مسابقات هستند.

نشاط
09-08-2016, 06:20 PM
با این قرعه ی امسال جوکوویچ واقعاً باید تعریف جدیدی از قرعه ی راحت ارائه داد که قبلاً به هیچ عنوان قابل تصور نبود. جوکوویچ همونطور که یکی از دوستان اشاره کرد رکورد رسیدن به نیمه نهایی با انصراف حریفان قبل از بازی و در حین بازی رو هم شکست. :434:

این حرف دوستان رو قبول دارم که اگه اون حریفاش انصراف نمی دادن باز هم به احتمال زیاد به نیمه نهایی می رسید، ولی با این نتیجه مشخص شد که خوش اقبال ترین بازیکنه.حالا باید دید بازم کسی روش می شه بیاد بگه جوکر خوش شانس نیست؟

دوست محترم نمی دونم چندسالتونه و چقدر تنیس دیدین ولی این لجبازیهای کودکانه و سعی در تخریب و تحقیر جوکو واقعا زشته و در شان اینجا نیست آمار و ارقام و مستندات جناب behsen کاملا گویا و باطل کننده حرفهای عجیب شماست
شما که ظاهرا طرفدار فدرر و نادال هستید بفرمایید این دو بزرگوار که در چهارسال و دوسال گذشته هیچ گرنداسلمی نبردن دلیلش قرعه سخت و بدشانسی بوده یا چیز دیگه؟ تا اونجا که حافظه من یاری میکنه در یکی دوسال اخیر جوکو جشنواره برد در مقابل فدرر و نادال به راه انداخته و آمار رودرروی اینها با هم کاملا گویاست
لطف کنید از تکرار این ادعاهای بی ارزش و نابجا که باعث کدورت هم میشه اجتناب کنید

مسعود 289
09-08-2016, 06:58 PM
خوب جالبه هنوز خبری نشده درد و سوزش داره یک عده را اذیت میکنه:443:
من توصیه میکنم کسی جواب اینها را نده و اجازه بدید دردنیای کوچیک خودشون
با تصورات فانتزی و دلخوشکنکیهای نازنازیشون خوش باشند:151:

مسعود 289
09-08-2016, 07:05 PM
و باز هم این اندی عجیب و غریب و حرص در آر
دیگه امیدوار بودیم با این فرم فوق العاده امسالش بهترین سال ورزشی عمرش رو رقم بزنه اما بازم جایی که کسی انتظارش رو نداشت لغزید
البته خستگی این فصل بی نهایت فشرده براش هم بود ولی نیشیکوری به حدی خوب و مسلط و با "مغز" بازی کرد و مثل قدیما اندی ماری رو عصبی کرد که بازی رو از چنگش در آورد
قطعا ما که طرفدارشیم بهتر از هر کسی ضعف ها و نقص های ماری رو میدونیم و میشناسیم اما با عملکرد این فصلش بسیار امیدوار کننده بود و و مثل فصل 2012 نشون داد اگه بتونه به اعصابش مسلط باشه و از نظر روانی تحت تاثیر قرار نگیره میشه مثل مسترز رم و ویمبلدون امسال المپیک ریو و لندن و us open 2012 با اون عملکرد های درخشان و قهرمانی
خلاصه پیش بسوی پایان فصل و فصل جدید با یکی از پر نوسان ترین و رو اعصاب ترین ورزشکاران عصر جدید :دی
در مورد این گرند اسلم هم بگم فینال واورینکا جوکو معرکه ای خواهیم داشت اما مونفیس هم حسابی قراره اذیت کنه جوکو رو و لذت این گرند اسلم نایس و بی دغدغه تا به اینحا رو از دماغش در بیاره

پ.ن: وقتی ماری حذف شد عضو شدم که انگ اینکه چون رو فرمه و موفقه طرفدارش شدیم نخوره بهمون :)

به شما خوش آمد میگم دوست عزیز
این سایت به یک طرفدار پروپاقرص اندی احتیاج داشت

zarin
09-08-2016, 09:13 PM
با سلام خدمت دوستان عزیز
هیچکس شک نداره که فدرر یکی از بهترین تنیسورهای جهان تنیس هستش و نادال هم همانطور و جوکو زیر سایه این 2 نفر بود هم از لحاظ محبوببت و هم بازی و چند سال پیاپی مقام سوم رنکینگ رو در اختیار داشت ... ولی در چند سال اخیر جوکو بهترینه و قابل احترام و حتی فدال هم بهش احترام میزارن ... نمیدونم شماها چرا اینقدر عصبانی و نگران هستید و داره تمام رکوردهای تنیس رو از آن خود میکنه ... و چند سال آینده فردی دیگر میاد و آمار رو مال خودش میکنه ... جوکو و فدرر و نادال برای کسانی که 10 سال اخیر تنیس رو دنبال میکنن بهترین هستند ... و الان هم دنیای تنیس به نواک افتخار میکنه ... شما هم از بازیش لذت ببرید

sina1993
09-08-2016, 09:23 PM
http://tennis-image.com/images/37243058047400955183.jpg


جوکوویچ در نیمه نهایی به مصاف مونفیس خواهد رفت که در سن سی سالگی برای اولین بار به نیمه نهایی یو اس اپن رسیده.

نواک جوکوویچ پس از پیروزی بر سونگا گفت: "این سناریویی است که دوست داشتم و به آن نیاز داشتم. روزهای زیادی برای استراحت داشتم و بدنم بهبود پیدا کرد. حالا احساس می‌کنم که به نقطه اوجم نزدیک شده‌ام و این موقعیتی است که می‌خواستم داشته باشم."

لازم به ذکر که نواک در شروع تورنمنت از ناحیه مچ هر دو دست و آرنج دست چپ مشکل داشت که با انصراف حریفان فرصت ریکاوری رو پیدا کرد. تا قضیه انصراف احتمالی نواک بخاطر مصدومیت کاملا منتفی بشه

omidd
09-08-2016, 10:25 PM
آمار مستند(Fact)

تعداد رویارویی جوکوویچ با فدرر، ماری، نادال در 9 گرند اسلم قبل: 9 بار

تعداد پیروزی: 9 بار (7 بار در نیمه نهایی و فینال مقابل ماری و فدرر)


نتیجه: عدم حضور فدرر و ماری در مراحل بالا نه تنها شانس قهرمانی جوکوویچ رو افزایش نمیده، بلکه احتمال قهرمان نشدنش رو بیشتر میکنه. ضمن اینکه هر دو تنیس بازی که عامل آخرین شکست های جوکوویچ در نیمه نهایی و فینال گرنداسلم ها بودند در مسابقات هستند.

با دروووود بر دوست عزیزم با اینکه شما از افراد منطقی مرتبط با دوستداران نواکین بنظرم چندی که از منطق خارج میشین پستای قبلیتونم به همین صورت.

کسی نمیگه نادال راجر یا ماری بودش الان نواک میباخت نه اینطور نیست اتفاقا احتمال بردش خیلی بیشتر اما اما اما نکته مهمی که راجبع این 4تنیسور که برای پیروزی مقابل هم از لحاظ روحی روانی و فیزیکی حتی فشار زیادی روشون میاد و همین میشه که نواک رولند 2015 میاد فینال و میبازه یکی از فاکتورای بازی همین دوستمون گفتن قرعش راحت بوده خب واقعا بوده هر چند این قرعه واس همست و نواک نره فینال من برم نواک کم کسی نیستش بحث ما سر اپن امریکا 2016 و باید قبول کرد با توجه به شرایط فیزیکی و مچش بازیا یجورایی براش مطابق میلش دراومد نوش جونش ورزش همین.اینکه میفرمایین نواک چند سال اخیر رافا راجر اندی بودن برده الو بل کرده درسته اما یادمون نره هر تنیسوری دوره ای داشته راجر تا قبل 2010 دورش بود و نادالم یخورده بیشتر و همیشه مصدوم و عملا نواک بهترین استفاده کرد و خودش تاکید میکنم خودش واس خودش این عصر طلایی ساخت نوش جونش حقشه کسی که این همه ثبات داره بایدم تحسینش کرد.
بحث زیاد، این نکته رو هم به دوستان نازنین راجری میگم یکم شما هم مراعات کنین ممنونم.

behsen
09-09-2016, 12:40 AM
با دروووود بر دوست عزیزم با اینکه شما از افراد منطقی مرتبط با دوستداران نواکین بنظرم چندی که از منطق خارج میشین پستای قبلیتونم به همین صورت.

کسی نمیگه نادال راجر یا ماری بودش الان نواک میباخت نه اینطور نیست اتفاقا احتمال بردش خیلی بیشتر اما اما اما نکته مهمی که راجبع این 4تنیسور که برای پیروزی مقابل هم از لحاظ روحی روانی و فیزیکی حتی فشار زیادی روشون میاد و همین میشه که نواک رولند 2015 میاد فینال و میبازه یکی از فاکتورای بازی همین دوستمون گفتن قرعش راحت بوده خب واقعا بوده هر چند این قرعه واس همست و نواک نره فینال من برم نواک کم کسی نیستش بحث ما سر اپن امریکا 2016 و باید قبول کرد با توجه به شرایط فیزیکی و مچش بازیا یجورایی براش مطابق میلش دراومد نوش جونش ورزش همین.اینکه میفرمایین نواک چند سال اخیر رافا راجر اندی بودن برده الو بل کرده درسته اما یادمون نره هر تنیسوری دوره ای داشته راجر تا قبل 2010 دورش بود و نادالم یخورده بیشتر و همیشه مصدوم و عملا نواک بهترین استفاده کرد و خودش تاکید میکنم خودش واس خودش این عصر طلایی ساخت نوش جونش حقشه کسی که این همه ثبات داره بایدم تحسینش کرد.
بحث زیاد، این نکته رو هم به دوستان نازنین راجری میگم یکم شما هم مراعات کنین ممنونم.


همه حرفات درسته عزیزم، من به قسم اعتقادی ندارم، ولی حاضرم شرط ببندم(یا تضمین بدم یا یه چیزی تو این مایه ها) که هیچکسی تو این فروم حتی پر سن و سال ترین عضو فروم که عاشق سینه چاک فدرره اندازه ی من بازیهای فدرر توی اوج رو ندیده و لذت نبرده، و اکثر اعضا که حتی طرفدار فدرر هستن در بهترین حالت از 2008 9 با پدیده ای به اسم فدرر آشنا شدن، ولی من از سال 2004 و 2005 با اینترنت دایال آپ دنبال کد کانالای سوئیس میگشتم تا ویمبلدونو به خاطر فدرر نگاه کنم.

من ذره ای تنفر که هیچی، حتی حس بد نسبت به فدرر ندارم که عاشق این ورزشکار بزرگم، حالا هر چقدر طرفداری متعصب فدرر میخوان دستاوردای جوکوویچو زیر سوال ببرن هیچ حسی بدی نسبت به فدرر در من ایجاد نمیکنه.

اتفاقا من اهل بحث و کل کل های بچگانه نیستم، ولی خواستم یکم تنوع بدم تاپیک خلوتو شلوغ کنم، حالا چندتا از دوستان فدرری هم همکاری کردن دستشون درد نکنه این برهوت یکم پست به خودش دید:434:

خلاصه و لپ مطلبو بخوام بگم حقیقت اینه که فدرر تا این لحظه با قاطعیت بزرگترین و بهترین تنیسور تاریخه، اما جوکوویچ هم خیلی بزرگتر از چیزیه که اعضای این فروم به خصوص هواداران فدرر تصور میکنن(یه چیزی تو مایه های اجسام از آنچه به آینه میبینید به شما نزدیک ترند:434:)

sina1993
09-09-2016, 05:10 AM
بحث قرعه رو که خودتون باز کردید بعد که دربارش توضیح داده شد رفتید یه شاخه دیگه موضوع سن و تغییر کورتها(که بحث تخصصیه نه کل کل) پیش اومد که دربارش صحبت شد. آخرش جواب دوستان تعصب و توهم و... بود.

خودتون مسائل رو پیش میکشید بعد اگه دربارش توضیح داده بشه و صحبتها مطابق میلتون نباشه جبهه میگیرید حداقل یا بحثها رو باز نکنید یا همونطور که دلیل برای صحبتها ارائه شده شما هم با دلیل ردش کنید.

taban
09-09-2016, 05:30 AM
سرنا ویلیامز نتوانست رکورد اشتفی گرف رو بشکنه... باخت در مقابل پلیشکوا چک..

مسعود 289
09-09-2016, 01:56 PM
ظاهرا سرنا در آستانه رکوردها متوقف شده و البته هنوز فرصت داره ممکنه این ناکامی باعث بشه بقیه فصل را استراحت کنه مثل پارسال
اما این سرنا انگیزه اش را داره که حداقل برای یک فصل دیگه بجنگه و ماموریتش را کامل کنه
متاسفانه شماره یک جدید برای من چهره محبوبی نیست برعکس از این پلیسکووا خوشم میاد که در چندماهه گذشته یک رشد عالی داشته و ماه قبل در سینسیناتی هم همین کربر را برد و قهرمان شد
امیدوارم اون نتیجه باز هم تکرار شه واقعا در تنیس بانوان فعلا جای ماشا و ویکا خیلی خالیه امیدوارم هر دو خیلی زود و آماده برگردن

در مورد سه دیدار باقیمانده مردان واقعا هر احتمالی وجود داره مونفیس درسته که همواره به نواک باخته اما باز هم نمیشه نواک را از قبل در فینال دانست
بازی دوم که کاملا مبهمه شرایط زمان بازی تعیین کننده است و اینکه کدومشون کم اشتباه تر باشند
نیشی دو سال قبل در راه رسیدن به فینال در کوارتر استن را اینجا حذف کرد
واقعا لیاقت حضور در فینال را داره هم بازی زیبا و تهاجمی ارائه میکنه و هم در راه رسیدن به فینال بخت اصلی فینال را سزاوارانه حذف کرده
اگر مشکل جسمی نداشته باشه سخت میبازه بیشتر باختهای امسالش به نواک و اندی بوده و حالا رسیدن به دومین فینال گرنداسلمش اصلا براش دور از انتظار نیست

sina1993
09-09-2016, 03:32 PM
شاید بزرگترین مشکل واورینکا مقابل امثال نیشی که تیک د بال ارلی میکنن سوئینگ طولانیش از هر دوبال باشه حداقل سمت بکهند رو تا حدی با اسلایس پوشش میده ولی سمت فورهند در حد فاجعه است و دل پوترو هر وقت به سمت فورهندش حمله کرد واورینکا ارور داد و از این نظر احتمالا مقابل نیشی شرایط به مراتب سختتره.

جوکوویچ و مونفیس هم فکر نکنم خیلی نیاز باشه دربارش صحبت بشه اختلاف سطح دو بازیکن اونقدر هست که حرفی برای گفتن باقی نمیمونه فقط یه نکته ای که هست مونفیس کمی اگرسیو تر شده که این شانسش رو مقابل نواک زیاد میکنه ولی تنیسوری که یه عمر در حال کانترپانچ کردن بوده بعید میدونم بتونه تغییر زیادی نسبت به بازیهای قبل مقابل نواک بده

یو اس اپن 8سال پیش 13 امین گرند راجر بود یو اس اپن سه سال پیش 13 امین گرند نادال بود و یو اس اپن امسال ...(خدا نکنه:434:)

بنده که به شخصه آرزوی موفقیت برای استن توی بازی امشب میکنم چون تنها شانس برای اینه که جلوی نواک رو بگیره (دخیل یا استن:434:)

Najmeh5576
09-10-2016, 12:10 AM
تا حالا بازیکن به این بی انگیزگی مونفیس ندیده بودم چه میکنه نکنه عمدی اینطور رفتار میکنه تا انرژی جوکو رو بگیره

یه سوال : اگه یکی سر بازی حاضر نشه چی میشه ؟ یا بیاد و وسط بازی انصراف بده ؟ آیا ازلحاظ بازی و امتیازات و ... تفاوتی میکنه ؟

چون دیروز مت ویلاندر بعد از بازی سرنا و مصاحبه ی سر مربیش که علت باخت سرنا را یه جوری به ناخوشی ( اگه اشتباه نکنم ) ربط داد اصلا قبول نکرد و گفت فقط یه بهانه هست برای بازیکنی با این سابقه بازی قابل قبول نیست (شاید میخواست بگه میتونست انصراف بده یا همچین چیزی .)انگاری در گوشی به بیننده ها بخواد بگه نظرش بیشتر رو این بودسرنا در مقابل کسی قرار گرفت که مثل خودش سرو میزد و از پسش بر نیومد

ehsan.
09-10-2016, 01:48 AM
همه حرفات درسته عزیزم، من به قسم اعتقادی ندارم، ولی حاضرم شرط ببندم(یا تضمین بدم یا یه چیزی تو این مایه ها) که هیچکسی تو این فروم حتی پر سن و سال ترین عضو فروم که عاشق سینه چاک فدرره اندازه ی من بازیهای فدرر توی اوج رو ندیده و لذت نبرده، و اکثر اعضا که حتی طرفدار فدرر هستن در بهترین حالت از 2008 9 با پدیده ای به اسم فدرر آشنا شدن، ولی من از سال 2004 و 2005 با اینترنت دایال آپ دنبال کد کانالای سوئیس میگشتم تا ویمبلدونو به خاطر فدرر نگاه کنم.

من ذره ای تنفر که هیچی، حتی حس بد نسبت به فدرر ندارم که عاشق این ورزشکار بزرگم، حالا هر چقدر طرفداری متعصب فدرر میخوان دستاوردای جوکوویچو زیر سوال ببرن هیچ حسی بدی نسبت به فدرر در من ایجاد نمیکنه.

اتفاقا من اهل بحث و کل کل های بچگانه نیستم، ولی خواستم یکم تنوع بدم تاپیک خلوتو شلوغ کنم، حالا چندتا از دوستان فدرری هم همکاری کردن دستشون درد نکنه این برهوت یکم پست به خودش دید:434:

خلاصه و لپ مطلبو بخوام بگم حقیقت اینه که فدرر تا این لحظه با قاطعیت بزرگترین و بهترین تنیسور تاریخه، اما جوکوویچ هم خیلی بزرگتر از چیزیه که اعضای این فروم به خصوص هواداران فدرر تصور میکنن(یه چیزی تو مایه های اجسام از آنچه به آینه میبینید به شما نزدیک ترند:434:)

لا الله الا الله:254::254::254::254:
شمو كه راست ميگي
فرمودين دوهزار و چند!!!؟؟؟
ايني كه ميگين قبل ميلاد ميشه يا بعدش!!؟
از اظهارات اين بنده خدا به وجد اومدم و يه پستي دادم:251::434::251:

behsen
09-10-2016, 02:11 AM
نواک جوکوویچ به دومین بازیکن تاریخ بدل شد که در 5 سال مختلف به فینال حداقل 3 گرند اسلم رسیده. قبل از این راجر فدرر به این رکورد رسیده بود.

نواک همچنین با پشت سر گذاشتن نادال در جایگاه دوم بیشترین حضور در فینال در تاریخ مسابقات گرنداسلم قرار گرفت.

http://uupload.ir/files/4xim_14224945_1275104529189230_4757264888020655719_n.jpg


تکرار فینال رولندگاروس 2015

استن در فرم بسیار خوب و ایده آلی قرار داره، نیشی دو ست اول نمایشی دلپذیر و کم نقص از خودش ارائه داد، ولی استن با تجربه بالا به بازی مسلط شد و در نهایت بازی رو برد.
http://uupload.ir/files/7lw8_14212198_10154599136668701_6372960187162247484_n.jpg

ehsm
09-10-2016, 02:30 AM
بنظرم واورینکا باید برنده بشه.

ehsm
09-10-2016, 08:59 AM
بنظرم واورینکا باید برنده بشه.
بله واورینکا میره برا قهرمانی

taban
09-10-2016, 10:27 AM
این مصدومیت کتف جوکوویچ چیه آخه؟ خیلی شدیده...؟

masa
09-10-2016, 05:48 PM
استن تا قبل از فینال 23 ست بازی کرده و نواک 13 ست و اندی
باید ببینیم چی میشه ولی حقیقتاً فکر نکنم نواک همچین فرصت خوبی رو از دست بده برخلاف راجر که تو 2 سال اخیر چندبار فرصت سوزی کرد و سخت چنین فرصتهایی گیرش بیاد دیگه (ویمبلدون 2014 و 2015 و 2016، امریکا 2014 و 2015). درواقع بهترین فرم راجر بنظرم 2015 بود که خیلی روون بازی می کرد اما خوب به نتیجه نینجامید.
بهرحال نواک بهترین تنیسور چندسال اخیر بوده و اگر امسال هم سه گرند بگیره باید بگیم که شانس شکستن رکورد راجر رو داره، رکورد نامبروانی رو هم بنظرم میشکنه و با نتایج متوسط در دو سال آینده بهش میرسه.

نشاط
09-10-2016, 07:14 PM
جوکو دیشب اصلا سرحال نبود بنظر میومد درد و مصدومیت اذیتش میکنه همین به فینال رسیدنش هم در لحظاتی با تردید مواجه شده بود واقعا نمیشه گفت کدومشون شانس بیشتری دارند اگر جوکو همون جوکوی دیشب باشه احتمال زیاد میبازه

ali mohsenian
09-10-2016, 09:58 PM
با سلام خدمت دوستان
چند وقتی بود پستی نگذاشته بودم ولی یه نکته ای دیدم که کسی در پستای قبلی متذکر نشد و بد ندیدم که ذکرش کنم
اگر استن واورینکا فردا بتونه قهرمان بشه با ۳۱ سال و ۵. ماه سن رکورد مسن ترین قهرمان گرند اسلم را که فدرر با ۳۰ سال و ۱۱ ماه داشت را ازآن خود خواهد و میشه گفت یکی از ارزشمندترین رکورد های فدرر و ارزشمندترین رکوردی که برای قدرت نمایی در سن بالا بود از جیب فدرر خواهد رفت
پس میشه گفت حمایت فدرری ها از جوکویچ در برابر واورینکا بیشتر به نفع راجر خواهد بالاخره عقل حکم میکنه که نجات از خطر قطعی ( شکسته شدن رکورد سن فدرر توسط استن )
بر نجات از خطر احتمالی ( شکسته شدن رکورد ۱۷ گرنداسلم فدرر توسط جوکوویچ ) ارجحیت داره
میدونم هیچجوره دل شما دوستان فدرری با نواک نیست ولی خود دانید
پ.ن. تو چند روز اخیر چند نفر به جای اینکه بگن خداروشکر که نواک سر و سلامت داره میاد بالاکه از رکورد بازیکن محبوبشون محافظت و حمایت کنه نواک رو سوژه کرده بودن والا:434::434:
ما که نمیتونیم بازی رو ببینیم ولی به امید گرند ۱۳
یا حق

نشاط
09-10-2016, 10:46 PM
احتمال خیلی زیادی هست فردا شب شبکه ورزش پخش مستقیم کنه

نشاط
09-10-2016, 10:49 PM
این مصدومیت کتف جوکوویچ چیه آخه؟ خیلی شدیده...؟

در مصاحبه بعد از بازی و صحبتهای کارشناسان خوشبختانه اثری از مصدومیت خاصی نبوده بنابراین به امید خدا مشکل خاصی نداره جوکو و یک فینال ششدونگ را میبینیم در این صورت شانس بسیار بالایی داره جوکو که به سیزدهمین گرنداسلمش برسه

نشاط
09-10-2016, 10:56 PM
با سلام خدمت دوستان
چند وقتی بود پستی نگذاشته بودم ولی یه نکته ای دیدم که کسی در پستای قبلی متذکر نشد و بد ندیدم که ذکرش کنم
اگر استن واورینکا فردا بتونه قهرمان بشه با ۳۱ سال و ۵. ماه سن رکورد مسن ترین قهرمان گرند اسلم را که فدرر با ۳۰ سال و ۱۱ ماه داشت را ازآن خود خواهد و میشه گفت یکی از ارزشمندترین رکورد های فدرر و ارزشمندترین رکوردی که برای قدرت نمایی در سن بالا بود از جیب فدرر خواهد رفت
پس میشه گفت حمایت فدرری ها از جوکویچ در برابر واورینکا بیشتر به نفع راجر خواهد بالاخره عقل حکم میکنه که نجات از خطر قطعی ( شکسته شدن رکورد سن فدرر توسط استن )
بر نجات از خطر احتمالی ( شکسته شدن رکورد ۱۷ گرنداسلم فدرر توسط جوکوویچ ) ارجحیت داره
میدونم هیچجوره دل شما دوستان فدرری با نواک نیست ولی خود دانید
پ.ن. تو چند روز اخیر چند نفر به جای اینکه بگن خداروشکر که نواک سر و سلامت داره میاد بالاکه از رکورد بازیکن محبوبشون محافظت و حمایت کنه نواک رو سوژه کرده بودن والا:434::434:
ما که نمیتونیم بازی رو ببینیم ولی به امید گرند ۱۳
یا حق

به نکته خوبی اشاره کردی در مورد سن و رکورد فدرر اما شک ندارم که خود فدرر و اکثریت طرفدارانش به این رکورد اهمیتی نمیدن و ترجیح میدن واوی فردا دست جوکو را کوتاه کنه مضاف براینکه هنوز هم فدرر و فدرریون به کسب گرنداسلم در ۳۶سالگی و تا هر زمانی قبل از بازنشستگی امیدوارند
پ ن : یک لحظه با خواندن مطلب شما فکر کردم نکنه قراره قهرمان گرنداسلم با نظرسنجی و رای گیری از طرفداران فدرر مشخص شه فارغ از نتیجه امیدوارباشیم بازی زیبا و باکلاسی در حد فینال گرند ببینیم و هرکس شایسته تره قهرمان شه
امشب هم من رای به قهرمانی پلیچکوا میدم

مسعود 289
09-10-2016, 11:56 PM
نواک در آستانه تکمیل یک فصل خوب دیگه و گرفتن سومین گرنداسلم سالش هست
بعیده چنین فرصتی را از دست بده خیلی از طرفداران راج الان چشم امیدشون به یک حماسه آفرینی دیگه از استن هست
اما به چند دلیل فکر نمیکنم چنین اتفاقی بیفته مهمترین دلیلش اینکه استن اون شرت مسخره را نپوشیده:434:
اما جدای از شوخی اون شکست را میشه از جهات زیادی توجیه و تحلیل کرد
اینکه استن به دومین فینال گرنداسلم خودش رسیده بود و انگیزه و میل شدیدی داشت به برد که البته نواک هم داشت!
اما مساله خیلی مهم فشار و حساسیتی بود که نواک بخاطر ناکامیهای متعدد در رولند گاروس با اون رودر رو بود
مساله مهم دیگه برنامه فشرده نواک برای فینال یکشنبه بود که جمعه و شنبه دوبار برای مسابقه با اندی و فشار اون آماده شده بود و فرصتی برای ریکاوری نداشت
و بخش دیگه علت شکست معطوف میشه به بازی درخشان و تکرار نشدنی استن که واقعا روزش بود و همه توپهاش میخوابید و توپهای نواک را خیلی خوب ریترن میکرد
تمام این موارد جمع شدند تا اون شگفتی و نتیجه غیرقابل باور رقم بخوره اما الان نواک با توجه به اون شکست دیگه غافلگیر نخواهد شد با استراتژی متفاوت و احتمالا کیفیت بالاتر از سمی با یک انگیزه بالا وارد زمین میشه
تا اونجا که یادمه بعد از اون فینال نواک و استن حداقل ۲مسابقه دیگه با هم داشتن خصوصا بارکلیز ۲۰۱۵که استن را کاملا له و محوش کرد
تنها دلیل برای نگرانی و خطر شکست برای نواک مسئله آمادگی و سلامتیش هست که من ازش بیخبرم نواک در دو هفته گذشته از درد در مچ دستش صحبت میکرد و در مسابقه با مونفیس دوبار پزشک کتفهای اون را ماساژ داد
علائمی از درد و نارضایتی در چهره داشت که البته گرما و شرجی نیویورک هم در کیفیت بازیش موثر بود و سرویسهای پر خطا و انفورسدهای متعددی داشت
امیدوارم نواک سرحال و قبراقی را فردا شاهد باشیم نباید این فرصت طلایی و ارزشمند را برای نزدیک تر شدن به رکوردها از دست بده

ehsm
09-10-2016, 11:59 PM
با سلام خدمت دوستان
چند وقتی بود پستی نگذاشته بودم ولی یه نکته ای دیدم که کسی در پستای قبلی متذکر نشد و بد ندیدم که ذکرش کنم
اگر استن واورینکا فردا بتونه قهرمان بشه با ۳۱ سال و ۵. ماه سن رکورد مسن ترین قهرمان گرند اسلم را که فدرر با ۳۰ سال و ۱۱ ماه داشت را ازآن خود خواهد و میشه گفت یکی از ارزشمندترین رکورد های فدرر و ارزشمندترین رکوردی که برای قدرت نمایی در سن بالا بود از جیب فدرر خواهد رفت
پس میشه گفت حمایت فدرری ها از جوکویچ در برابر واورینکا بیشتر به نفع راجر خواهد بالاخره عقل حکم میکنه که نجات از خطر قطعی ( شکسته شدن رکورد سن فدرر توسط استن )
بر نجات از خطر احتمالی ( شکسته شدن رکورد ۱۷ گرنداسلم فدرر توسط جوکوویچ ) ارجحیت داره
میدونم هیچجوره دل شما دوستان فدرری با نواک نیست ولی خود دانید
پ.ن. تو چند روز اخیر چند نفر به جای اینکه بگن خداروشکر که نواک سر و سلامت داره میاد بالاکه از رکورد بازیکن محبوبشون محافظت و حمایت کنه نواک رو سوژه کرده بودن والا:434::434:
ما که نمیتونیم بازی رو ببینیم ولی به امید گرند ۱۳
یا حق

واقعا چه حرفهای بی خودی! چه اهمیتی داره اصلا؟!
من از بازی واورینکا خوشم میاد و امیدوارم بازی خوبی رو فردا انجام بده. هر دو تنیسور.
دیگه اینقدر هر چیزی رو ربط ندید به چیزی. بازی رو نگاه کنید.

omidd
09-11-2016, 02:04 AM
با سلام خدمت دوستان
چند وقتی بود پستی نگذاشته بودم ولی یه نکته ای دیدم که کسی در پستای قبلی متذکر نشد و بد ندیدم که ذکرش کنم
اگر استن واورینکا فردا بتونه قهرمان بشه با ۳۱ سال و ۵. ماه سن رکورد مسن ترین قهرمان گرند اسلم را که فدرر با ۳۰ سال و ۱۱ ماه داشت را ازآن خود خواهد و میشه گفت یکی از ارزشمندترین رکورد های فدرر و ارزشمندترین رکوردی که برای قدرت نمایی در سن بالا بود از جیب فدرر خواهد رفت
پس میشه گفت حمایت فدرری ها از جوکویچ در برابر واورینکا بیشتر به نفع راجر خواهد بالاخره عقل حکم میکنه که نجات از خطر قطعی ( شکسته شدن رکورد سن فدرر توسط استن )
بر نجات از خطر احتمالی ( شکسته شدن رکورد ۱۷ گرنداسلم فدرر توسط جوکوویچ ) ارجحیت داره
میدونم هیچجوره دل شما دوستان فدرری با نواک نیست ولی خود دانید
پ.ن. تو چند روز اخیر چند نفر به جای اینکه بگن خداروشکر که نواک سر و سلامت داره میاد بالاکه از رکورد بازیکن محبوبشون محافظت و حمایت کنه نواک رو سوژه کرده بودن والا:434::434:
ما که نمیتونیم بازی رو ببینیم ولی به امید گرند ۱۳
یا حق

دوست عزیزم آندره آغاسی با حدود فکر کنم 33 سال سن مسن ترین قهرمان گرنداسلم بوده نه راجر فدرر هر چند امیدوارم این رکورد در سال های آتی از آن راجر بشه.موفق باشین:583::443:

.AMIR.
09-11-2016, 08:17 AM
کن روزوال استرالیایی در سال 1972 با 37 سال سن با بردن استرالیا اوپن مسن ترین بازیکن برنده گرنداسلم محسوب میشه.

در 25 سال اخیر آندره آغاسی با 32 سال سن مسن ترین بازیکنی بوده که تونست گرند ببره. بعد از آغاسی به ترتیب، پیت سمپراس (31) و استاد سویسی (30 سال و 11 ماه) قرار دارند.

راجــر اگر سال آینده بتونه گرند ببره تبدیل میشه به دومین بازیکن مسن تاریخ که تونسته فاتح گرنداسلم بشه.

یه آمار جالب هم استن به جا گذاشته، اون در 3 سال اخیر و بعد از بردن گرنداسلم در هیچ فینالی بازند نبوده.که آمار جالب 10-0 رو به جای گذاشته . :655:

[/URL][URL="http://uupload.ir/files/i6yr_11-09-2016_08-26-49_%D9%82.jpg"]http://uupload.ir/files/i6yr_11-09-2016_08-26-49_%D9%82.jpg (http://uupload.ir/files/i6yr_11-09-2016_08-26-49_%D9%82.jpg)

Swiss Team :655:

mspayam
09-11-2016, 09:01 AM
تا حالا بازیکن به این بی انگیزگی مونفیس ندیده بودم چه میکنه نکنه عمدی اینطور رفتار میکنه تا انرژی جوکو رو بگیره

یه سوال : اگه یکی سر بازی حاضر نشه چی میشه ؟ یا بیاد و وسط بازی انصراف بده ؟ آیا ازلحاظ بازی و امتیازات و ... تفاوتی میکنه ؟

چون دیروز مت ویلاندر بعد از بازی سرنا و مصاحبه ی سر مربیش که علت باخت سرنا را یه جوری به ناخوشی ( اگه اشتباه نکنم ) ربط داد اصلا قبول نکرد و گفت فقط یه بهانه هست برای بازیکنی با این سابقه بازی قابل قبول نیست (شاید میخواست بگه میتونست انصراف بده یا همچین چیزی .)انگاری در گوشی به بیننده ها بخواد بگه نظرش بیشتر رو این بودسرنا در مقابل کسی قرار گرفت که مثل خودش سرو میزد و از پسش بر نیومد

عدم حضور سر بازی می شه walkover و انصراف وسط بازی هم می شه retire و هیچکدوم از لحاظ بازی و امتیازات فرقی ندارن. فقط اگه اشتباه نکنم این دو تا توی هد تو هد نمیان.

پس از باخت های ناگهانی سرنا در راندهای پایین گرند اسلم ها در سال 2014 در اوپن آمریکا قهرمان شده بود و در سه گرند اسلم ابتدای سال 2015 هم قهرمان شد. در نیمه نهای اوپن آمریکا در سال قبل کمتر کسی حدس می زد که سرنا قهرمان نشه و برای فتح گرند اسلم بعدی مجبور بشه تا ویمبلدون صبر کنه.
با این همه سرنا در این 186 هفته ی اخیر موفقیت های بیشماری به دست آورد که واقعاً تحسین برانگیزن. در این مدت 210 پیروزی در برابر 21 شکست داشت و 7 گرند اسلم رو برنده شد. سرنا فقط شش هفته از فدرر بزرگتره و بعیده که دیگه بتونه این تعداد هفته های متوالی رو در رنک 1 باشه. پارسال بعد از باختش در اوپن آمریکا از مسابقات ادامه ی فصل کناره گیری کرد و از اونجایی که سال گذشته در مسابقات قهرمانی انتهای فصل شرکت نکرد اگه امسال هم شرکت نکنه 125000 دلار جریمه می شه.

ترجمه ی کوتاهی از مطلب سایت USA Today
http://www.usatoday.com/story/sports/tennis/open/2016/09/10/serena-williams-dominant/90181984/

taban
09-11-2016, 09:52 AM
دوست عزیز ،walkover درسته تو هد تو هد حساب نمیشه ولی ریتایر تو هد تو هد حساب میشه چون بازی انجام شده.

omidd
09-11-2016, 03:10 PM
[QUOTE=.AMIR.;113065]کن روزوال استرالیایی در سال 1972 با 37 سال سن با بردن استرالیا اوپن مسن ترین بازیکن برنده گرنداسلم محسوب میشه.

در 25 سال اخیر آندره آغاسی با 32 سال سن مسن ترین بازیکنی بوده که تونست گرند ببره. بعد از آغاسی به ترتیب، پیت سمپراس (31) و استاد سویسی (30 سال و 11 ماه) قرار دارند.

راجــر اگر سال آینده بتونه گرند ببره تبدیل میشه به دومین بازیکن مسن تاریخ که تونسته فاتح گرنداسلم بشه.

یه آمار جالب هم استن به جا گذاشته، اون در 3 سال اخیر و بعد از بردن گرنداسلم در هیچ فینالی بازند نبوده.که آمار جالب 10-0 رو به جای گذاشته . :655:

دوست عزیز حرفتون درست من بد بیان کردم عذر، البته من منظورم عصر جدید گرند ها بوده نه گذشته هر چند خوب بیان نکردم.:583:

masa
09-11-2016, 03:19 PM
با سلام خدمت دوستان
چند وقتی بود پستی نگذاشته بودم ولی یه نکته ای دیدم که کسی در پستای قبلی متذکر نشد و بد ندیدم که ذکرش کنم
اگر استن واورینکا فردا بتونه قهرمان بشه با ۳۱ سال و ۵. ماه سن رکورد مسن ترین قهرمان گرند اسلم را که فدرر با ۳۰ سال و ۱۱ ماه داشت را ازآن خود خواهد و میشه گفت یکی از ارزشمندترین رکورد های فدرر و ارزشمندترین رکوردی که برای قدرت نمایی در سن بالا بود از جیب فدرر خواهد رفت
پس میشه گفت حمایت فدرری ها از جوکویچ در برابر واورینکا بیشتر به نفع راجر خواهد بالاخره عقل حکم میکنه که نجات از خطر قطعی ( شکسته شدن رکورد سن فدرر توسط استن )
بر نجات از خطر احتمالی ( شکسته شدن رکورد ۱۷ گرنداسلم فدرر توسط جوکوویچ ) ارجحیت داره
میدونم هیچجوره دل شما دوستان فدرری با نواک نیست ولی خود دانید
پ.ن. تو چند روز اخیر چند نفر به جای اینکه بگن خداروشکر که نواک سر و سلامت داره میاد بالاکه از رکورد بازیکن محبوبشون محافظت و حمایت کنه نواک رو سوژه کرده بودن والا:434::434:
ما که نمیتونیم بازی رو ببینیم ولی به امید گرند ۱۳
یا حق

مگه رکورد دست اغاسی نیست با 34 یا 35 سال؟!

نشاط
09-11-2016, 03:25 PM
تنیس‌فا: بامداد روز دوشنبه، فینال چهارمین و آخرین گرند اسلم سال برگزار می‌شود که در آن نواک جوکوویچ و استن واورینکا، بخت نخست و سوم قهرمانی به مصاف یک‌دیگر خواهند رفت. این دیدار توسط علی نیلی قضاوت می‌شود.
۱۳۶مین دوره‌ی مسابقات یو اس اوپن با شگفتی‌های زیادی همراه بوده است. از جمله شکست رافائل نادال مقابل لوکا پویی در دور چهارم، پیروزی کی نیشیکوری در برابر اندی ماری و رسیدن گائل مونفیس فرانسوی به دور نیمه‌نهایی.
نواک جوکوویچ، بهترین ‌تنیس‌باز ۵ سال اخیر، امسال با اما و اگرهای زیادی وارد آخرین گرند اسلم شد و در دیدارش در دور نیمه‌نهایی مقابل گائل مونفیس، با مصدومیت خفیف شانه روبه‌رو گشت. وی تاکنون یکی از منحصر به فردترین گرند اسلم‌های دوران ورزشی‌اش را تجربه کرده و توانسته با صرف زمانی کمتر از ۹ ساعت در ۶ مسابقه، راهی فینال مسابقات شود. او تنها ۳ مسابقه را به صورت کامل بازی کرده و در ۳ دیدار دیگر، با انصراف حریفانش حین و یا قبل از بازی به دور بعد صعود کرده است. در زیر راه جوکوویچ برای رسیدن به فینال تنیس آزاد امریکا در سال ۲۰۱۶ را مشاهده می‌فرمایید:
مرحله حریف نتیجه
اول یانوویچ ۶-۱ ۶-۲ ۵-۷ ۶-۳
دوم وسلی انصراف
سوم یوژنی ۴-۲ انصراف
چهارم ادموند ۶-۴ ۶-۱ ۶-۲
یک‌چهارم نهایی سونگا ۶-۲ ۶-۳ انصراف
نیمه‌نهایی مونفیس ۶-۲ ۳-۶ ۶-۲ ۶-۳

مرد اول تنیس جهان که برای کسب سیزدهمین عنوان گرند اسلم به میدان خواهد رفت، نقطه نظراتش را در مورد دیدار پایانی این‌گونه بیان می‌کند: “هر موقع که پا به یک گرند اسلم می‌گذارم، آرزویم این است که به فینال مسابقات برسم.” او همچنین درباره‌ی رقیبش در فینال می‌گوید: “استن مرد مسابقه‌های بزرگ است. او عاشق این است که در رویدادهای مهم و در مقابل بازیکنان بزرگ مسابقه دهد. چون در همین شرایط است که سطح بازی‌اش را ارتقا می‌دهد. او می‌تواند مقابل هر حریفی بسیار خطرناک باشد.”
نواک جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا 2016
نواک جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۶
در آن سوی زمین اما، استن واورینکا ی سوییسی قرار دارد که به دنبال سومین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم است و حالا با انصراف راجر فدرر از ادامه‌ی فصل، به نفر اول تنیس سوییس بدل گشته. وی برخلاف رقیبش بیش از ۱۶ ساعت را در زمین مسابقه گذرانده و با شکست خوان مارتین دل‌پوترو و کی نیشیکوری، به نظر می‌رسد که با فرم مناسبی پا به دیدار بامداد فردا می‌گذارد. نتایج واورینکا مقابل حریفانش را در زیر مشاهده می‌فرمایید:
مرحله حریف نتیجه
اول ورداسکو ۶-۴ ۶-۴ ۷-۶
دوم جانزی ۷-۵ ۷-۶ ۶-۱
سوم اونز ۶-۲ ۷-۶ ۶-۷ ۶-۳ ۴-۶
چهارم مارچنکو ۶-۳ ۶-۷ ۶-۱ ۶-۴
یک‌چهارم نهایی دلپوترو ۶-۲ ۶-۳ ۴-۶ ۷-۶
نیمه‌نهایی نیشیکوری ۶-۲ ۶-۴ ۷-۵ ۴-۶

دارنده ۲ عنوان گرند اسلم در مورد جوکوویچ می‌گوید: “وقتی شما با نواک بازی می‌کنید، با بزرگترین چالش ممکن مواجه خواهید شد. او بسیار قدرتمند است و از لحاظ روحی سرسخت. بازی در مقابل او آسان نیست. مطمئن هستم که در فینال بهترین نمایشش را ارائه خواهد داد. زمانی که به فینال مسابقه‌ای راه پیدا می‌کنم، سرشار از اعتماد به نفس هستم و آماده‌ام تا بهترین تنیسم را ارئه دهم. اما موقعی که با نواک مسابقه دارید، حتی اگر بهترین تنیس عمرتان را هم بازی کنید ممکن است نتیجه نزدیک شود.”
استن واورینکا در یو اس اوپن 2016
استن واورینکا در یو اس اوپن ۲۰۱۶
مگنوس نورمن، مربی واورینکا و مغز متفکر موفقیت‌های تنیس‌باز سوییسی در سال‌های اخیر، در مورد شاگردش اظهار داشت: “خیلی وقت‌ها استن حتی خود من را در مسابقات سه از پنج متعجب می‌کند، تو گویی چند تا جان دارد.” نورمن در ادامه می‌گوید: “وقتی چند مسابقه را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، به نظرم بسیار خطرناک می‌شود. فکر می‌کنم آمادگی روحی لازم را دارد. در فصل زمین‌های خاک رس و چمن نتوانست خیلی خوب ظاهر شود اما پس از ویمبلدون واقعا دارد جدی‌تر کار می‌کند.”
جوکوویچ مقابل واورینکا: رویارویی
این دو تنیس‌باز تا به حال ۲۳ مرتبه مقابل یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که سهم جوکوویچ ۱۹ پیروزی و ۴ شکست می‌باشد. در ۶ نبرد اخیر واورینکا توانسته ۲ پیروزی را در برابر صربیناتور بدست آورد که هر دو ی آن‌ها در مسابقات گرند اسلم (آزاد استرالیا ۲۰۱۴ و آزاد فرانسه ۲۰۱۵) اتفاق افتاده. از سوی دیگر در ۲ نبرد این دو در گرند اسلم آزاد آمریکا، همواره جوکوویچ فاتح میدان بوده است.
تلگرام تنیس‌فابرای اطلاع از آخرین اخبار مسابقات تنیس ایران و جهان به کانال تلگرام تنیس‌فا بپیوندید.
بامداد فردا (به وقت ایران) شهر نیویورک، اوج هیجان را تجربه خواهد کرد؛ عاشقان تنیس بی‌صبرانه منتظر آغاز این بازی سرتاسر-هیجان هستند تا ببینند کدام تنیس‌باز قهرمانی در آخرین رویداد بزرگ تنیسی سال ۲۰۱۶ را به نام خود ثبت می‌کند.
شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما پاداش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری این مسابقات نصیب کدام یک از این دو ابرقهرمان خواهد شد؟

rezaomo
09-11-2016, 04:33 PM
بدون شرح

rojhin
09-11-2016, 11:36 PM
پت کش توضیح میده که چرا جوکر به اندازه راجر و رافا محبوب نیست :
به نظر نمیاد جوکر به اندازه راجر و رافا محبوب باشه و این یک واقعیته . فقط نگاه کنید که راجر چه جوری تو فینال یو اس اوپن 2015 و دو فینالی که این دو تو ویمبلدون 2014 و 2015 داشتند تشویق شد .
پت توضیح میده که چرا جوکر به اندازه راجر و رافا محبوب و دوست داشتنی نیست . پت فکر میکنه شروع کریر جوکر تو محبوبیتش تاثیر داشته . روزهای اول جوکر جوان ، با اعتماد به نفس و کمی عجول و بی پروا و بد خلق بود . همچنین او تو بعضی از بازیهای بزرگ ریتایر میکرد مثل بازی با رافا تو فرنچ اوپن 2006 در حالیکه راجر و رافا برای نامبر وانی با هم در رقابت بودند . اینه که جوکر به اندازه ای که باید هوادار نداره . پت کش اضافه میکنه که من احساس عاطفی نسبت به هیچکدومشون ندارم و مهم نیست که چه کسی برنده میشه . من فقط تنیس زیبا میخوام ، اما انتظار دارم و امیدوارم که مردم جوکر رو به اندازه راجر و رافا دوست داشته باشن ...

#سامان#
09-12-2016, 01:36 AM
استن ریده اساسی :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

ehsm
09-12-2016, 02:13 AM
احسنت به واورینکا. امیدوارم قهرمان بشه. قهرمانی حقشه.

D3ADMAN
09-12-2016, 02:33 AM
نواک بد داره تنبیه میشه.استن مرد روزهای سخته.با این شرایط قهرمانی حقشه.واقعا واورینکا دیر راه افتاد توی تنیس و حیف... نواک به شدت بدون فکر داره بازی میکنه و اونور استن داره با مغزش شکنجه میده

Ali.Stan
09-12-2016, 04:22 AM
استن مثل دو گرند اسلم قبلیش با شایستگی تمام قهرمان شد.
منتظرم ببینم اینبار چه بهانه ای میخان بیارن

ehsm
09-12-2016, 04:42 AM
بله واورینکا میره برا قهرمانی

بله. آفرین.

mohammad97
09-12-2016, 04:43 AM
استن قهرمان شد عالی بازی کرد و واقعا حقش بود
جالبه استن سه سال پشت سر هم داره گرند میبره

ehsm
09-12-2016, 04:43 AM
استن ریده اساسی :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

behsen
09-12-2016, 04:53 AM
جام به کسی رسید که شایستگیش رو داشت. تبریک به طرفداراش

http://uupload.ir/files/prj_14232665_1027792544006074_5354344811117732265_n.jpg

farhad20
09-12-2016, 07:59 AM
عجب اماری داره این استن سه تا فینال گرند اسلم با شماره 1 جهان هرسه تا رو هم برده. از نتایج همبازی بودن با استاده.استاد هم اگر چه در این گرند تشریف نداشتند در طبیعت سوییس عشق و حال میکردند و عکس در صفحات اجتماعی میگذاشتند ولی atp شش قسمت ویدیو گذاشت بنام roger reflects که مصاحبه با استاد بود اگر دوست داشتید سری به سایت atpبزنید و ببینید

taban
09-12-2016, 08:15 AM
من طرفدار نواکم ولی استن حقش بود ببره.. و از این به بعد 100 بارم با استن بازی کنه در گرند اسلم، بازم همشو میبازه چون دیگه ازش ترسیده و نمیتونه باهاش بازی کنه.. ولی اگه دیشب به جای نواک تو فینال کسه دیگه ای بود مثل مورای یا نادال صدر در صد بازی رو به اینا میباخت استن... نقطه قوتش همین جوکوویچ هست.... و بازم تبریک میگم به طرفدارای استن...

siavash4
09-12-2016, 09:10 AM
استن ریده اساسی :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

فکر کنم باید یه اکانت دیگه بسازی با این آیدی دیگه نظر ندی بهتره :254:

beeroz
09-12-2016, 09:52 AM
خداييش خيلي ترش ميكرد كه به اين مفتي بياد فينال وراحت قهرمان شه،درود به شرف استن

ibo8631
09-12-2016, 09:57 AM
خوابم برد :((
دمِ استن گرم

Ali.Stan
09-12-2016, 10:14 AM
من طرفدار نواکم ولی استن حقش بود ببره.. و از این به بعد 100 بارم با استن بازی کنه در گرند اسلم، بازم همشو میبازه چون دیگه ازش ترسیده و نمیتونه باهاش بازی کنه.. ولی اگه دیشب به جای نواک تو فینال کسه دیگه ای بود مثل مورای یا نادال صدر در صد بازی رو به اینا میباخت استن... نقطه قوتش همین جوکوویچ هست.... و بازم تبریک میگم به طرفدارای استن...

نادال نه ولی ماری حریف خطرناکتری برا استنه.برا بردن استن باید بیشتر جلو تور حمله کنی بویژه رو دریافت های واورینکا.برا همین فدرر ماری و راوونیچ حریفان سختری برا استن هستن.

masa
09-12-2016, 10:25 AM
استن یه ویمبلدون ببره تو تاریخ جاودانه میشه
مختصر و مفید

pouriya.alex
09-12-2016, 12:05 PM
پرچم بالاست...

http://tennis-image.com/images/76276706976525765998.jpg

#سامان#
09-12-2016, 12:22 PM
استن ریده اساسی :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

استن ریده به نواک اساسی :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

MEHR
09-12-2016, 12:22 PM
استن یه ویمبلدون ببره تو تاریخ جاودانه میشه
مختصر و مفید

همین حالا هم جاودانه

sina1993
09-12-2016, 12:24 PM
بینظیر بود یکبار دیگه نشون داد وقتی رو فرم باشه کسی نمیتونه جلوشو بگیره:655:

توی استرالیا شانسش بیشتره اگه برنامه درستی داشته باشه تکرار قهرمانی دور از دسترس نیست

http://tennis-image.com/images/76258846811987013428.jpg

#سامان#
09-12-2016, 01:30 PM
باز طبق معمول این jfk موش شد رفت تو سوراخ
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

#سامان#
09-12-2016, 01:41 PM
باز طبق معمول این jfk موش شد رفت تو سوراخ
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

بیا از نوله دفاع کن،بیا بگو که مصدومیت شصت پاش باعث باختش شده،احتمالا شصت پاش رفته بوده تو چشش :254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

omidd
09-12-2016, 01:45 PM
و اینگونه این پسر سوئیسی قهرمان شد اون هم برای 3بار به اندازه ماری!!!!!
بازی بسیار زیبایی بود خصوصا برای اون گروهی که طرفدار دو اتشه هیچکدوم نبودن خیلی ریلکس تر بود.انتظار همچین درخششی داشتم از استن و نواک اما انتظار همچین سرو افتضاحی از نواک نداشتم خیلی عجیب بود برام یکی از نقاط قوتشو از دست داد در باقی موارد خوب بود اما استن عالی بود این پسر ساخته شده بکهند بزنه فقط.
ست اول دقیقا میشد پیش بینی کرد که نواک ببره، نواک ست اول همیشه عالی و معمولا برده و برعکس استن دیر موتورش روشن میشه بعد اینکه تونست بریک کنه و بازی به تای بریک برسه بیشتر امیدوار شدم و باز هم ست دوم و اینکه نواک نباید از دستش میداد مشخص بود استن ستو ببره خیلی بهتر میشه و شد و تمرکز اصلیشم برای گیم های پایانی بخوبی جواب داد تا با شایستگی قهرمان بشه استرس خانواده نواک ریلکس بودن همسرش استرس شدید نامزد استن و خونسردی خانواده استن که مشخص استن بهشون رفته و چه میکنه این مگنوس نورمن ساخت این پسرو.
راجبع اون مدیکال میخواستم از دوستان بپرسم در بازی چند بار میشه مدیکال گرفت؟
وارد بحث مصدومیت نواک نمیشم و خودشم قبول کرد که استن بهتر بود در مواقع حساس.نواک باخت تا با 12 گرند همچنان حداقل دوسالی تلاش و ثبات رو ادامه بده که بعید نیست بتونه هنوز شرایط خوبی داره خصوصا در استرالیا.
واقعا سخت بازی کردن با این استن قبلا هم گفتم بردن استن اماده سخت البته راجر به نسبت باقی افراد سبک بهتری داره برای پیروزی بر استن اما باز استن رو فرم باشه خیلی خطرناک.
امیدوارم باز هم رو فرم ببنمش بازیش چشم نواز.ضرباتو از بس سنگین میزد نواک که هوش بالایم داره اگه قبلا در ثانیه فکر میکرد بازی با استن اماده باید در صدم ثانیه فکر میکرد و این در هر ورزشی کارو سخت میکنه.
سال دیگه بنظر ویمبلدون بگیر با این اوصاف.یا علی:583:
:443:

sina1993
09-12-2016, 02:16 PM
فکر کنم زمانش برای مصدومیتهایی که حاد نیستن سه دقیقه هست و یه بازیکن نمیتونه دو بار برای یه مصدومیت مشابه از وقت پزشکی استفاده کنه (فکر کنم بار دوم نواک مدیکال تایم نگرفت از زمان بین دو گیم استفاده کرد) برای مصدومیتهای حاد که توی جریان بازی باشه مثل افتادن توی رالی , پیچ خوردن مچ پا و ... زمانش محدود نیست

دقیقا نمیدونم اگه کسی میدونه توضیح بده ممنون:583:

مسعود 289
09-12-2016, 03:04 PM
واقعا کار استن و مربیش مگنوس نورمن فوق العاده بود
بازی فوق العاده زیبا و جذابی بود و صادقانه بگم با اینکه قهرمانی نواک میتونست خیلی خوشحال کننده باشه اما به همون نسبت باختش در فینال ناراحت کننده نبود
فاصله دو بازیکن در فینال خیلی زیاد نبود نواک بازی خیلی بدی به نمایش نگذاشت اما استن با سیو حدود ۲۰ برک پوینت عالی کار کرد
نواک با اوجش در اوایل سال و سال گذشته فاصله داشت و المانهای بازیش تفاوت چشمگیری با اون کیفیت مطلوب خودش داشت اما به هرحال جنگید و مبارزه کرد و یک بازنده سربلند بود
قدر مسلم اینکه که نواک در نیویورک سرحال و نزدیک به اوج نبود
بعد از باخت در المپیک و مصدومیت نصفه نیمه ای که داشت و خصوصا شرایطش در سمی واقعا باخت در فینال غیرمنتظره نبودخصوصا که استن سزاوارانه قهرمان شد
وقتی به گذشته نگاه میکنم به یاد میارم باخت در فینال رولند گاروس به استن بسیار دردناکتر و سخت تر بود حتی شکست در کوارتر استرالیای ۲۰۱۴ هم نتیجه دردناکتری بوذ برای نواک اما نتیجه این اوپن بنظرمن با توجه به شرایط اصلا دردناک و سخت نیست
به هرحال در این سطح رسیدن به فینال گرنداسلم کار آسانی نیست به یاد بیاریم راجر در ۳۵ سالگی ۲۷ حضور در فینال داره و نواک ۲۹ ساله ۲۱ حضور
نواک هنوز برای رسیدن به رکوردها در موقعیت ممتازیه و فرصت طولانی داره با حفظ کیفیت مطلوبش همچنان مرد اول تنیس جهان باشه
پرونده گرند اسلمهای امسال به این ترتیب بسته میشه و هرچند امسال نواک به خوبی پارسال نتیجه نگرفته اما کسب دو گرنداسلم و خصوصا رولند گاروس که جاش در ویترین افتخاراتش خالی بود میتونه کارنامه امسالش را هم درخشان و رشک برانگیز جلوه بده
به عنوان یک نواک فن از عملکرد و نتیجه اش در سال ۲۰۱۶ و حتی در این گرند اسلم راضی و خشنودم
و قویا ایمان دارم که نواک همچنان در مسیر افتخارآفرینی و رکورد شکنی پیش خواهد رفت و نام خودش را جاودانه تر میکنه
نیمه پر لیوان را که ببینیم افزایش فاصله با اندی ماری و گارانتی کردن عنوان نامبر وان بود
اگر نواک فینال را به اندی میباخت الان یکجورایی در بحران و فشار قرار میگرفت و بدون فرصت ریکاوری میبایست تحت فشار اندی در مسترزهای باقیمانده و مسترزکاپ از جان مایه میگذاشت
اما الان در صورت صلاحدید حتی میتونه به خودش استراحت بده و چین را کلا فراموش کنه و بدون فشار از عنوان نامبروان خودش دفاع کنه
فاصله امتیازی با اندی ۲۰۰۰امتیازه و نواک و اندی حدود ۴۰۰۰امتیاز دیگه تا پایان سال در دسترس دارند
بنظر من در بدترین شرایط نواک میتونه حدود ۱۰۰۰امتیاز دیگه اضافه کنه اما اندی در بهترین شرایط هم بعیده بتونه بیش از ۳۰۰۰امتیاز به دست بیاره
از این لحاظ نواک میتونه با آسودگی سومین نامبر وانی متوالی و پنجمینش در مجموع را به دست بیاره و به رکورد راجر برسه و تعداد هفته ها را به ۲۳۰
همه این موارد نشان میده در مجموع امسال هم نواک سال موفقی را پشت سر گذاشته و همچنان از مسیر تبدیل شدن به بهترین تنیسور تاریخ منحرف نشده

ehsm
09-12-2016, 03:46 PM
من طرفدار نواکم ولی استن حقش بود ببره.. و از این به بعد 100 بارم با استن بازی کنه در گرند اسلم، بازم همشو میبازه چون دیگه ازش ترسیده و نمیتونه باهاش بازی کنه.. ولی اگه دیشب به جای نواک تو فینال کسه دیگه ای بود مثل مورای یا نادال صدر در صد بازی رو به اینا میباخت استن... نقطه قوتش همین جوکوویچ هست.... و بازم تبریک میگم به طرفدارای استن...

صد در صد میباخت!!! مسیر اومدن واورینکا به فینال رو ببینید بعد نظر بدید. واورینکا نیشیکوری رو برد که نیشیکوری اندی ماری رو شکست داده بود. دل پوترو رو شکست داد که دل پوترو هم جوکو ویچ و هم نادال رو شکست داده بود. مثلجوکوویچ نبود که همینطوری تا فینال بیاد بالا.

khamooshy
09-12-2016, 04:54 PM
چه کرد این پسر.واقعا مرد میدان های بزرگه.
به شخصه معتقدم نه تنها بهترین بکهند تک دست تاریخ رو داره،بلکه بکهندش جزء بهترین ها در کل بکهند هاست.من از اون لحظه ای که بکهندهاش گرفت گفتم که تموم شد و استن میبره.
یه درس خوبی هم از استرالیای 2013 گرفت و به حرف داور گوش نکرد و چلنج داد تا همون گیم حساس پایانی رو بگیره و ست2 رو دربیاره.

نواک بیچاره هم نمیدونست چیکار کنه واقعا .چه مینداخت رو بکهند چه رو فورهند وینر میخورد.از زور عصبانیت خندش گرفته بود:434:


و در آخر


STAN THE MAN


http://s6.picofile.com/file/8267133500/photo_2016_09_11_17_12_32.jpg (http://s6.picofile.com/file/8267133500/photo_2016_09_11_17_12_32.jpg)

نشاط
09-12-2016, 05:29 PM










۲۰۱۶

































»تنیس جهان»واورینکا پس از قهرمانی در تنیس آمریکا: باید از سختی کشیدن، لذت ببرید!




تنیسفا: استن واورینکای سوییسی که بامداد امروز نخستین یو اس اوپن و سومین گرند اسلمش را در سن ۳۱ سالگی کسب کرد، در گفت‌وگوی پس از قهرمانی، از چگونگی و سختی‌های این بازی مهم سخن گفت.
بیشتر بخوانید: مصاحبه نواک جوکوویچ پس از شکست مقابل واورینکا در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۶
قهرمان سابق تنیس آزاد استرالیا و فرانسه در مورد راز شکست جوکوویچ گفت:

هیچ رازی وجود ندارد. وقتی شما با می‌خواهید بهترین تنیس‌باز جهان را شکست دهید، باید تمام توان خود را در زمین اجرا کنید. من همین کار را انجام دادم و الان دیگر انرژی ندارم! من در زمین سختی کشیدم ولی هیچ چیزی از خودم نشان ندادم. هیچ چیز. نه ناراحتی نه گرفتگی عضله نه هیچ مصدومیتی. خیلی به خودم سخت گرفتم و تمام توانم را اجرا کردم.
واورینکا در رابطه با چگونگی بازگشت از ست اول اظهار داشت:

شما باید آماده سختی کشیدن باشید و از آن لذت ببرید! من در همان ست اول خسته بودم و در ست سوم و چهارم احساس درد می‌کردم. ولی مهم‌ترین چیزی که قبل از مسابقه راجع به آن با مگنوس نورمن صحبت کردم این بود که برای همه امتیازات تلاش کنم و از اول تا آخر مسابقه بجنگم.
این بازیکن قدرتی سوییسی اعتراف کرد که قبل از مسابقه نیز شرایط سختی داشته است:

امروز قبل از مسابقه بسیار مضطرب بودم. هیچ موقع چنین احساسی نداشتیم. ۵ دقیقه قبل بازی با مگنوس صحبت می‌کردم و خیلی نگران بودم. می لرزیدم و حتی گریه کردم! ولی مطمئن بودم که اگر تمام تلاشم را بکنم، شانسی برای پیروز شدن خواهم داشت.
واورینکا در رابطه با بازی‌های قبلی خود اظهار داشت:

در دورهای ابتدایی بهترین تنیس خودم را بازی نکردم ولی سعی کردم بازی به بازی بهتر شوم. در دیدار با اونز فشار زیادی به خودم وارد کردم و شرایط سختی داشتم. آرامش نداشتم و او هم عالی بازی می‌کرد. بنابراین جنگیدم تا راهی برای برد پیدا کنم. خوش‌شانس بودم که آن “مچ‌پوینت” را نجات دادم و این باعث شد بهتر شوم. دیروز در تمرین خیلی سر حال بودم. توپ را با تمام وجود حس می‌کردم و بهترین تنیسم را بازی کردم.
تنیس‌باز شماره ۱ سوییس که حالا جایگاه ویژه‌ای در تنیس دارد، در خاتمه در رابطه با ادامه کار خود نیز گفت:

همیشه پله پله پیش می‌روم. ابتدا می‌خواستم یک تنیس‌باز حرفه‌ای شوم. سپس تلاش کردم تا یکی از ۱۰۰ و بعد ۵۰ بازیکن برتر جهان تنیس شوم. هرگز تنیس را با این دیدگاه که شماره ۱ شوم یا گرند اسلم ببرم آغاز نکردم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که تا آخرین توانم مبارزه کنم و بعد از بازی هیچ پشیمانی در کار نباشم

نشاط
09-12-2016, 05:30 PM
ستن واورینکا قهرمان و نواک جوکوویچ نایب قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۶

جوکوویچ بعد از شکست در فینال آزاد آمریکا: “واورینکا استحقاق این را دارد که در جمع بازیکنان بزرگ به حساب آید.”
 1
۲۲ شهریور , ۱۳۹۵ تنیس مردان


تنیس‌فا: نواک جوکوویچ در هفتمین حضورش در فینال یو اس اوپن مغلوب استنیسلاس واورینکا شد تا تعداد عناوین گرند اسلم‌‌اش در عدد ۱۲ باقی بماند. مرد اول تنیس جهان بعد از این مسابقه در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
بیشتر بخوانید: استن واورینکا با شکست نواک جوکوویچ موفق شد سومین عنوان گرند اسلم خود را به دست آورد.
بیشتر بخوانید: مصاحبه استن واورینکا پس از قهرمانی در یو اس اوپن ۲۰۱۶
جوکوویچ که سال گذشته در فینال آزاد فرانسه نیز مغلوب واورینکا شده بود در پاسخ به این پرسش که آیا تنیس در حال حاضر به جای “چهار ابر بازیکن”، پنچ بازیکن بزرگ دارد، گفت:

“استن استحقاق این را دارد که در جمع بازیکنان بزرگ به حساب آید، هیچ شکی درباره آن وجود ندارد. در سه گرند اسلم مختلف قهرمان شده، در المپیک مدال دارد و سال‌های زیادی است در سطح بالا بازی می‌کند. استن در مسابقات بزرگ بهترین بازی‌اش را انجام می‌دهد. او قطعا لیاقت این‌ را دارد که نامش با بزرگان آورده شود.”
جوکوویچ در این مسابقه فرصت‌های “بریک” بسیاری را هدر داد. او از ۱۷ امتیاز “بریک”ی که به دست آورد تنها سه بار موفق به شکستن گیم واورینکا شد، مسئله‌ای که خود او را نیز ناامید کرده بود:

“من از فرصت‌هایم استفاده نکردم؛ موقعیت‌های “بریک” زیادی داشتم. عملکردم در این قسمت افتضاح بود. در مسابقاتی مثل این، اگر از فرصت‌هایتان استفاده نکنید، حریف‌تان به جای شما این کار را می‌کند و این کاری‌ست که استن انجام داد. او شجاعت به خرج داد و جاهایی که منتظر بودم مرتکب خطا شود، به داخل زمین آمد و تهاجمی بازی کرد.”
دارنده دوازده عنوان قهرمانی در مسابقات گرند اسلم، درباره مصدومیتی که در ست چهارم برایش اتفاق افتاد نیز توضیح داد:

“ناخن انگشت پایم کنده شده بود و مقداری خون‌ریزی داشت که این باعث شده بود هنگام حرکت در زمین درد داشته باشم.”
وقتی از جوکوویچ درباره ضربات سهمگین واورینکا پرسیده شد، عنوان کرد:

“او ضربات سنگینی می‌زند، به خصوص از سمت بک‌هند. فورهندش هم خیلی تخت “Flat” است. او از فورهندش برای تمام کردن امتیازها استفاده می‌کند. بک‌هند اسلایس فوق‌العاده‌ای هم دارد، با آن دفاع می‌کند و می‌تواند با استفاده از ضربات “کراس‌کورت”ش شما را از جریان بازی خارج کند. احتمالا بک‌هند‌ش یکی از بهترین‌های ضربه‌های تنیس باشد. استن از لحاظ فیزیکی هم خیلی قوی است و برای مدت طولانی دوام می‌آورد.”
مرد اول تنیس جهان عملکردش در مسابقات گرند اسلم این فصل را این‌گونه ارزیابی کرد:

“بردن چهار گرند اسلم به صورت متوالی دست‌‌آورد فوق‌العاده‌ای برای من بود؛ به آن افتخار می‌کنم. بنابراین این شکست، نمی‌تواند لحظات خوبی را که در استرالیا و به خصوص در پاریس تجربه کردم، تحت تاثیر قرار دهد. فکر می‌کنم بردن ۲ تا از ۴ گرند اسلم و حضور در فینال آزاد آمریکا، عملکرد خوبی در یک فصل باشد. شکایتی ندارم. قطعا بدم نمی‌آمد که یکی دیگر را هم می‌بردم، اما اتفاق نیفتاد. شکست از بازیکن بهتر را باید پذیرفت و به مسابقات بعدی فکر کرد. این اولین بار نیست که یک مسابقه بزرگ را می‌بازم و آخرین بار هم نخواهد بود. امیدوارم درس‌هایم را از این شکست آموخته باشم و بازی‌ام را بهبود ببخشم. چرخه زندگی برای ما ورزشکاران اینگونه است

behsen
09-12-2016, 06:03 PM
شکست پایان دنیا نیست:583:
http://uupload.ir/files/1l24_14322227_10154605434053701_1294493369769781228_n.jpg

مسعود 289
09-12-2016, 06:06 PM
جوکوویچ پس از شکست در فینال گرند اسلم آمریکا مقابل استن واورینکا گفت: " زندگی درس بزرگی است ، یک کتاب بزرگ.ما دائما سعی می کنیم داستان دیگری بنویسیم و همیشه داستان دیگری نوشته میشه.آرزو میکردم کمی اینبار متفاوت باشه ، اما دوباره میگم که فکر میکنم ما از باختهامون بیشتر از بردهامون یاد می گیریم.راهی که من به مسائل نگاه میکنم اینکه چه برنده بشید چه بازنده ، در پایان باید به حریفتون احترام بگذارید ، به ورزش، به تورنمنتی که در اون حضور دارید و مردمی که برای دیدن بازی شما اومدند.
آسون نیست که فینال یک گرند اسلم ، یک بازی بزرگ رو که چهار ساعت هم بازی کردید ببازید.البته که همه میخواهند پیروز شند ، اما در آخر بعضی اوقات شما میبرید و بعضی اوقات میبازید و شما باید اینو بپذیرید و ازش بگذرید.از دید مهمتری که نگاه کنم ، من این می پذیرم چون واقعا در شک و تردید بودم که آیا میتونم به اینجا برسم یا نه. در چند روز ابتدای تمریناتم و بازی اولم خیلی اذیت شدم و بعد به فینال رسیدم.منظورم اینکه نتیجه خوبی گرفتم.چند هفته قبل واقعا نمی دونستم که میتونم به اینجا برای بازی کردن بیام یا نه ، چون از نظر فیزیکی مشکلاتی داشتم.اگر کسی بهم میگفت که قراره توی فینال بازی کنم ، قطعا می پذیرفتم.من در چندین سال گذشته نتایج خوبی گرفتم و در بالاترین استاندارد بازی کردم.واقعا موفق بودم و از این بابت شکر گذارم.البته که هر کسی ورزش رو بازی میکنه چون دلش میخواهد در زندگی موفق باشه. موفقیت برای هر کدوم از ما تعریف متفاوتی داره.برای من ، موفقیت تنها بردن بازی تنیس و جامها نیست.بیشتر از اینه.فکر میکنم دلیل اصلی اینکه من، بازی کردن تنیسه ، دلیل اصلی که من تنیس بازی میکنم اینکه واقعا عاشق این ورزشم.
باید به استن و تیمش تبریک بگم.او در لحظات مهم بازیکن بهتری بود و شایسته قهرمانی. با بهترین شرایطش به بازی اومد ، در بالاترین سطح بازی کرد ، بازیکن بهتری بود و البته از نظر ذهنی هم قویتر بود."

با تشکر از مترجم متن
واقعا در این مصاحبه فهم شعور و بزرگی نواک بخوبی دیده میشه

mspayam
09-13-2016, 09:04 AM
درود بر استن عزیز که بار دیگه ما رو شاد کرد و باعث شد دوباره پس از 8 سال پرچم سوییس در اوپن آمریکا بره بالا. حالا دیگه وقت اون رسیده که به جای بیگ فور از بیگ فایو یاد کنیم.

وقتی که در ست چهارم علی نیلی زمانی که نتیجه 3 - 1 به نفع استن بود به جوکر تایم آوت پزشکی داد به نظر میومد رفتارش درست نبوده و استن هم به درستی بهش اعتراض کرد، چون بازی اون رو از ریتم انداخت و توی گیم بعدی که استن سرو می زد هم چندتا برک پوینت داشت که نزدیک بود گیمش رو بشکنه. ولی این وسط جوکوویچ کار قشنگی کرد و از استن عذرخواهی کرد و با این حرکت به حریفش احترام گذاشت.

بازی رو هم که دوستان به خوبی اشاره کردن که استن به وضوح از جوکوویچ بهتر بود و استحقاق این پیروزی رو داشت. ولی در عین حال، همونطور که قبلاً هم گفته بودم دوران افول جوکوویچ شروع شده و با اینکه ممکنه این اوایل خیلی چشمگیر نباشه ولی به تدریج خودش رو نشون می ده. بالا رفتن سن عواقب خاص خودش رو داره و جوکوویچ با اینکه تنیس بی نقصی رو بازی می کنه، اما ربات نیست و با این سبک تنیسی که اون و ماری بازی می کنن، خیلی خیلی بعیده که بتونن بعد از سی سالگی عملکرد همین یکی دو سال اخیر رو داشته باشن و بدون شک نواک و تیمش این رو بهتر از هر کس دیگه ای می فهمن.


از دوستانی که طرفدار جوکر هستن ولی منصفانه نظر دادن و گفتن استن استحقاق پیروزی رو داشت هم تشکر می کنم. چه خوبه که همه ی ما از این دوستان یاد بگیریم و بدون تعصب نظر بدیم تا به جای فحش دادن و استفاده از الفاظ رکیک - که متاسفانه به خاطر وجود یکی از کاربران در این فوروم به وجود اومده بود - در فضایی دوستانه در مورد سرگرمی مورد علاقه ی همه مون صحبت کنیم.

نشاط
09-13-2016, 06:38 PM
درود بر استن عزیز که بار دیگه ما رو شاد کرد و باعث شد دوباره پس از 8 سال پرچم سوییس در اوپن آمریکا بره بالا. حالا دیگه وقت اون رسیده که به جای بیگ فور از بیگ فایو یاد کنیم.

وقتی که در ست چهارم علی نیلی زمانی که نتیجه 3 - 1 به نفع استن بود به جوکر تایم آوت پزشکی داد به نظر میومد رفتارش درست نبوده و استن هم به درستی بهش اعتراض کرد، چون بازی اون رو از ریتم انداخت و توی گیم بعدی که استن سرو می زد هم چندتا برک پوینت داشت که نزدیک بود گیمش رو بشکنه. ولی این وسط جوکوویچ کار قشنگی کرد و از استن عذرخواهی کرد و با این حرکت به حریفش احترام گذاشت.

بازی رو هم که دوستان به خوبی اشاره کردن که استن به وضوح از جوکوویچ بهتر بود و استحقاق این پیروزی رو داشت. ولی در عین حال، همونطور که قبلاً هم گفته بودم دوران افول جوکوویچ شروع شده و با اینکه ممکنه این اوایل خیلی چشمگیر نباشه ولی به تدریج خودش رو نشون می ده. بالا رفتن سن عواقب خاص خودش رو داره و جوکوویچ با اینکه تنیس بی نقصی رو بازی می کنه، اما ربات نیست و با این سبک تنیسی که اون و ماری بازی می کنن، خیلی خیلی بعیده که بتونن بعد از سی سالگی عملکرد همین یکی دو سال اخیر رو داشته باشن و بدون شک نواک و تیمش این رو بهتر از هر کس دیگه ای می فهمن.


از دوستانی که طرفدار جوکر هستن ولی منصفانه نظر دادن و گفتن استن استحقاق پیروزی رو داشت هم تشکر می کنم. چه خوبه که همه ی ما از این دوستان یاد بگیریم و بدون تعصب نظر بدیم تا به جای فحش دادن و استفاده از الفاظ رکیک - که متاسفانه به خاطر وجود یکی از کاربران در این فوروم به وجود اومده بود - در فضایی دوستانه در مورد سرگرمی مورد علاقه ی همه مون صحبت کنیم.

حرف زدن از دوران افول جوکو یا شوخی و مزاحه یا گزافه گویی و بیان آرزوها . ما داریم در مورد یک قدرت واقعی صحبت میکنیم با آمار خیره کننده ای در این دو سال همه هم خبر دارند وضعیت جوکو بعد از رولند ایده آل نبوده دلیلش هم مشخص شده مشکلات خانوادگی و مشکلات جسمانی اما در همین حالت آمادگی نصفه نیمه یک مسترز گرفت و تا فینال گرنداسلم هم اومد همونطور که خودش اشاره کرد و در زمان مسابقه هم مشخص بود جوکو با گشاده رویی شرایط را پذیرفته بود و به عملکردش رضایت داشت و نایب قهرمانی را کافی میدونست چرا؟چون هم به ضعف و ناآمادگی و مصدومیت خودش واقف بود و هم به قدرت و آمادگی واوی حالا کی گفته قراره بعد از این همینجوری به افتش ادامه بده؟اتفاقا جوکو نشون داده این زخمها قویترش میکنه و گرسنه تر از قبل برای عناوین مهم خیز برمیداره هیچ آلترناتیو و تهدید بالقوه ای در حال حاضر و در آینده نزدیک جوکو و موقعیتش را به خطر نمیندازه مگر اینکه اسیر مصدومیت باشه در مورد سن و سال هم اصلا موافق نیستم اگر واوی تازه بعد از ۲۹سالگی ۳تا گرند گرفته چرا جوکو نتونه به گرند گرفتن ادامه بده اگر راجر فدرر تا ۳۴سالگی به فینال گرنداسلم میرسه و مسترز میگیره جوکو هم این پتانسیل و امید به آینده را خواهد داشت با شرایط فعلی فیلد حتی همین جوکو نصفه نیمه با ۶۰درصد آمادگی مطلوب خودش هم تا دو سه سال آینده میتونه به قدرتنماییاش ادامه بده و گرند و مسترز بگیره یکی از دوستان با ارقام نشون داد و کاملا واضحه جوکو همچنان داره به راجر فدرر نزدیکتر و نزدیکتر میشه و افتخاراتش را تکمیل میکنه امسال رولندگاروس را گرفت رکورددار مسترزها شد رکورددار جوایزمالی شد همچنان عنوان نامبروان خودش را حفظ کرد و در حال حاضر کمتر از دوسال دیگه صدرنشینی براش کافیه تا به تعداد هفته های فدرر برسه

behsen
09-13-2016, 08:04 PM
جوکوویچ بعد از استرالیای 2013 5 گرند متوالی قهرمان نشد اما بعدش تو 8 گرند متوالی 6 تاشو قهرمان شد. الان که فقط دو گرنده که قهرمان نشده و تازه یکیشم تا فینال اومد و فینال هم با توجه به میزان آمادگی و شرایطی که داشت بازی نسبتا خوب و قابل قبولی ارائه داد. جدا از این، مشخص بود که بزرگترین و اصلی ترین هدف امسالش کسب رولنده و برای همه واضحه بعد از رسیدن به این هدف که از قضا خیلیم طولانی و خسته کننده شده بود براش، دیگه تو شرایط آرمانی و پیک خودش قرار نداشت.

از نظر سنی هم نواک در شرایط مطلوب و خوبیه. 29 سال و چند ماه که سنی نیست. وحی منزل نیومده که چون نتایج فدرر از 28 سالگی به بعد با افت فاحشی رو برو شده هر ورزشکاری به این سن رسید با مخ زمین بخوره که. استن 6 ماه دیگه 32 سالش تکمیل میشه، نواک دقیقا 10 گرنداسلم دیگه تازه میشه همسن استن الان!

نواک از نظر شرایط جسمانی و بدنی یکی از بهترین تنیسورای دنیاست. هم کم مصدوم میشه و هم میتونه تعداد زیادی تورنومنت و بازیهای سنگین در طول فصل انجام بده و در عین حال خودشو در شرایط خوب بدنی نگه داره. از مجموع 128 گرند و مسترزی که از سال 2007 تا الان برگزار شده، نواک در 122 تاش حاضر بوده و فقط 3 یا 4 تا مسترزو به خاطر مصدومیت یا عدم آمادگی از دست داده(2 مسترز مادرید رو به دلایلی غیر از آسیب دیدگی شرکت نکرد).

این شرایط جسمانی تاثیر خیلی زیادی تو بازی و نتایج نواک داره. یکی از دلایل نتایج خیره کننده اش تو استرالیا استراحت کامل و ریکاوری مناسب و حضور با صد در صد آمادگی تو این مسابقاته. اینجوری میشه که تو استرالیا 2012 میاد دو بازی 5 سته با ماری و نادالو میبره و قهرمان میشه. یا 2015 تو ست پنجم واورینکا رو بیگل میکنه. حتی در بین مسترزا هم بهترین نتایج جوکو توی دو مسترز ابتدای فصل رقم میخوره(اینیدین ولز و میامی).

استرالیا 2017 جاییه که میشه منطقی تر راجع به میزان آمادگی و آینده ی نواک نظر داد. راه طولانی و اهداف بزرگ، هنوز برای ایستادن خیلی زوده:443:

Dariush.roger
09-14-2016, 12:28 AM
دو تا كارشناس عزيز نظرات شما دو تا بزرگوار عزيز درسته ولي منظور عمر ورزشي يه ورزشكار مهمه من بعد از رولند عرض كردم خدمت بعضي دوستان گفتم نواك دوران رو به افولش بعد از رولند شروع ميشه كه شد تو اوج موندن مگه چند سال ميتونه طول ميكشه استن ٢٩ سالگي تازه شد تنيسور اومد جز ٨ تا منظورمه نواك از سال ٢٠٠٧ تو اوج داره بازي ميكنه اوميدوارم نواك همچنان بتونه به قهرمانياش ادامه بده ولي بعيده بتونه به حتي ركورد ١٥ گرند برسه شماها هميشه ركورداي فدررو زير سوال ميبرين فقط جوكويچ ميتونه درك كنه راجر كيه و چيكار كرده اين همه گرند گرفته اين همه سال داره به سختي تمرين ميكنه اين همه جام پشت سر هم درو ميكنه ولي حالا حالاها بايد جام بياره سخت تلاش كنه به ركورد راج برسه نواك جز برترين تنيسوراي ادواره ولي بايد ٥ سال ديگه تو اوج بمونه تا بتونه جاي فدرر افسانه ايو بگيره نواك بي نظيره ولي فدرر شاهكاره يه اسطوره اگه تو تنيس باشه كسي نيس جز فد عزيز بعد سمپراس و نادال فعلا بزار از اينا بگذره بعد بعضياتون راجع به شكستن وكورد راج صحبت كنيد اينكه ميگين نواك تا ٣٥ سالگي ميتونه تنيس بازي كنه بله ميتونه ولي تو اوج موندن مهمه با فدرر مقايسش نكنيد سبكشون فرق ميكنه عمر ورزشي نواك بيشتر قدرتي و فيزيكيه اخراشه برادراي عزيز بدرود

nima.a
09-14-2016, 12:38 AM
درود بر استن عزیز که بار دیگه ما رو شاد کرد و باعث شد دوباره پس از 8 سال پرچم سوییس در اوپن آمریکا بره بالا. حالا دیگه وقت اون رسیده که به جای بیگ فور از بیگ فایو یاد کنیم.

وقتی که در ست چهارم علی نیلی زمانی که نتیجه 3 - 1 به نفع استن بود به جوکر تایم آوت پزشکی داد به نظر میومد رفتارش درست نبوده و استن هم به درستی بهش اعتراض کرد، چون بازی اون رو از ریتم انداخت و توی گیم بعدی که استن سرو می زد هم چندتا برک پوینت داشت که نزدیک بود گیمش رو بشکنه. ولی این وسط جوکوویچ کار قشنگی کرد و از استن عذرخواهی کرد و با این حرکت به حریفش احترام گذاشت.

بازی رو هم که دوستان به خوبی اشاره کردن که استن به وضوح از جوکوویچ بهتر بود و استحقاق این پیروزی رو داشت. ولی در عین حال، همونطور که قبلاً هم گفته بودم دوران افول جوکوویچ شروع شده و با اینکه ممکنه این اوایل خیلی چشمگیر نباشه ولی به تدریج خودش رو نشون می ده. بالا رفتن سن عواقب خاص خودش رو داره و جوکوویچ با اینکه تنیس بی نقصی رو بازی می کنه، اما ربات نیست و با این سبک تنیسی که اون و ماری بازی می کنن، خیلی خیلی بعیده که بتونن بعد از سی سالگی عملکرد همین یکی دو سال اخیر رو داشته باشن و بدون شک نواک و تیمش این رو بهتر از هر کس دیگه ای می فهمن.


از دوستانی که طرفدار جوکر هستن ولی منصفانه نظر دادن و گفتن استن استحقاق پیروزی رو داشت هم تشکر می کنم. چه خوبه که همه ی ما از این دوستان یاد بگیریم و بدون تعصب نظر بدیم تا به جای فحش دادن و استفاده از الفاظ رکیک - که متاسفانه به خاطر وجود یکی از کاربران در این فوروم به وجود اومده بود - در فضایی دوستانه در مورد سرگرمی مورد علاقه ی همه مون صحبت کنیم.

درباره اون تایم اوت اینجوری که من از صحبت های گزارشگرها (john fowler - john mcenroe -patrick mcenroe) فهمیدم روند متدوال گرفتن تابم استراحت برای بازیکنان قبل از سوریس خودشان هست و ظاهرا زمانی میشود بعد از سرویس خودش یک بازیکن تایم استراحت بگیرد که اعلام وضعیت اضطراری کند.
گزارشگران به نحوی صحبت می کردند که باور نداشتند مشکل جکویچ از شست پا هست (که خودش اعلام کرده بود) بلکه معتقد بودند به علت گرفتگی عضله هست و طبق قوانین اصلا نمی توانسته تایم اوت بگیره مگه اینکه آسیب دیدگی اش رو چیز دیگری اعلام می کرده که این کار را کرده و در زمان سرویس واورینکا قبل از بریک پوینت اولی یکی از گزارشگر ها با عصبانیت جمله ای شبیه به این رو گفت "Yet again another clear abuse of rules and it is up to officials to do something about it and they just don't have the guts to do it" و به نظر من با یه عذز خواهی ساده ی "stan sorry man i can't stand"مشکل رفع نمیشه و در صورتی که اون بریک پوینت ها سیو نشده بود بازی شاید نتیجه دیگری داشت.
بعد از این اتفاق نا خودآگاه ناراحتی ماری از جکویچ در فینال استرالیا اوپن با جکویچ به یاد میاد. تازه درباره اون امتیاز جنجالی ای که نواک توپ رو آروم رد کرد و همه من جمله واورینکا فکر کردن می خواد چلنج کنه ولی نکرد و واورینکا توپ رو خطا کرد خیلی چیزا میشه گفت

mspayam
09-14-2016, 08:35 AM
ممنون از دوستانی که نظر دادن، من ادعای پیش گویی و اینجور چیزها رو ندارم و نظرم رو گفتم که ممکنه در آینده هم خلاف گفته های من اتفاق بیافته و واقعیت به چیزی که دوستان گفتن نزدیکتر باشه. در هر حال گذر زمان نتیجه رو بهمون نشون می ده و سال آینده پس از اوپن آمریکا بهتر می تونیم درستی یا نادرستی ادعاهامون رو ارزیابی کنیم.

اما چون حرف از فدرر شد بد نیست که ببینیم دوران افول فدرر از کی شروع شد. شاید هیچکس از طرفدارهای فدرر سال 2009 بعد از اینکه بالاخره رولن گروس رو فتح کرد و یک ماه بعد هم ویمبلدون رو در اون فینال طولانی و تماشایی برنده شد، حتی فکرش رو هم نمی کرد که فدرر در سال های آتی فقط دو گرند اسلم بگیره. حتی اگه مصاحبه ی بعد از قهرمانیش در اوپن استرالیای 2010 رو یادتون باشه، خودش برمی گرده و می گه که بعضی ها می گفتن دوران من به سر رسیده ولی نتایج اخیر من به خودم و بقیه ثابت می کنه که هنوز اینطور نیست. (نقل به مضمون). ولی دیدیم که به هر دلیلی آینده چیزی غیر از این بود و با اینکه فدرر تونست خودش رو توی تاپ 5 نگه داره، ولی در بیست و هفت گرند اسلم بعدی فقط تونست یکیشون رو برنده بشه و توی چهارتای دیگه هم به فینال برسه که با توجه به آمار سابقش افت چشمگیری رو نشون می ده چون در بیست و چهار گرند اسلم قبلی بیست بار به فینال رسیده بود.

دوران افول بعد از رسیدن به قله شروع می شه و چون تا قبل از اون لحظه بازیکن مورد نظر بزرگترین افتخاراتش رو کسب کرده، برای طرفداران اون بازیکن به "شوخی و گزافه گویی و بیان آرزوها" به نظر میاد (همونطور که شاید خود ما هم به کسی که در ژانویه ی 2010 می گفت فدرر داره دوران افول رو طی می کنه، همین جواب رو می دادیم). ولی زمان و بالا رفتن سن با هیچ کس شوخی نداره.

دوستمون داریوش هم در مورد سبک بازی به نکته ی خوبی اشاره کرد. برای بازیکن های بیس لاینر ادامه ی این سبک بازی در سال های بعد از سی سالگی خیلی خیلی سخت می شه و خود نواک هم سال ها پیش گفته بود که ماها با این سبک بازی نمی تونیم به اندازه ی فدرر بازی کنیم. به همین خاطر شاید نواک هم سبک بازیش رو عوض کنه و بتونه سال های بعد هم در اوج بمونه، ولی با این سبک بازی خیلی دور از ذهن به نظر میاد.

mspayam
09-14-2016, 08:36 AM
درباره اون تایم اوت اینجوری که من از صحبت های گزارشگرها (john fowler - john mcenroe -patrick mcenroe) فهمیدم روند متدوال گرفتن تابم استراحت برای بازیکنان قبل از سوریس خودشان هست و ظاهرا زمانی میشود بعد از سرویس خودش یک بازیکن تایم استراحت بگیرد که اعلام وضعیت اضطراری کند.
گزارشگران به نحوی صحبت می کردند که باور نداشتند مشکل جکویچ از شست پا هست (که خودش اعلام کرده بود) بلکه معتقد بودند به علت گرفتگی عضله هست و طبق قوانین اصلا نمی توانسته تایم اوت بگیره مگه اینکه آسیب دیدگی اش رو چیز دیگری اعلام می کرده که این کار را کرده و در زمان سرویس واورینکا قبل از بریک پوینت اولی یکی از گزارشگر ها با عصبانیت جمله ای شبیه به این رو گفت "Yet again another clear abuse of rules and it is up to officials to do something about it and they just don't have the guts to do it" و به نظر من با یه عذز خواهی ساده ی "stan sorry man i can't stand"مشکل رفع نمیشه و در صورتی که اون بریک پوینت ها سیو نشده بود بازی شاید نتیجه دیگری داشت.
بعد از این اتفاق نا خودآگاه ناراحتی ماری از جکویچ در فینال استرالیا اوپن با جکویچ به یاد میاد. تازه درباره اون امتیاز جنجالی ای که نواک توپ رو آروم رد کرد و همه من جمله واورینکا فکر کردن می خواد چلنج کنه ولی نکرد و واورینکا توپ رو خطا کرد خیلی چیزا میشه گفت

ممنون دوست عزیز از توضیح خوبی که دادین.
گزارشگرهای یورو اسپرت هم تقریباً حرف مشابهی زدن و از اینکه علی نیلی به نفع نواک گرفته بود ناراحت بودن.

مسعود 289
09-14-2016, 08:49 PM
حرف زدن از دوران افول جوکو یا شوخی و مزاحه یا گزافه گویی و بیان آرزوها . ما داریم در مورد یک قدرت واقعی صحبت میکنیم با آمار خیره کننده ای در این دو سال همه هم خبر دارند وضعیت جوکو بعد از رولند ایده آل نبوده دلیلش هم مشخص شده مشکلات خانوادگی و مشکلات جسمانی اما در همین حالت آمادگی نصفه نیمه یک مسترز گرفت و تا فینال گرنداسلم هم اومد همونطور که خودش اشاره کرد و در زمان مسابقه هم مشخص بود جوکو با گشاده رویی شرایط را پذیرفته بود و به عملکردش رضایت داشت و نایب قهرمانی را کافی میدونست چرا؟چون هم به ضعف و ناآمادگی و مصدومیت خودش واقف بود و هم به قدرت و آمادگی واوی حالا کی گفته قراره بعد از این همینجوری به افتش ادامه بده؟اتفاقا جوکو نشون داده این زخمها قویترش میکنه و گرسنه تر از قبل برای عناوین مهم خیز برمیداره هیچ آلترناتیو و تهدید بالقوه ای در حال حاضر و در آینده نزدیک جوکو و موقعیتش را به خطر نمیندازه مگر اینکه اسیر مصدومیت باشه در مورد سن و سال هم اصلا موافق نیستم اگر واوی تازه بعد از ۲۹سالگی ۳تا گرند گرفته چرا جوکو نتونه به گرند گرفتن ادامه بده اگر راجر فدرر تا ۳۴سالگی به فینال گرنداسلم میرسه و مسترز میگیره جوکو هم این پتانسیل و امید به آینده را خواهد داشت با شرایط فعلی فیلد حتی همین جوکو نصفه نیمه با ۶۰درصد آمادگی مطلوب خودش هم تا دو سه سال آینده میتونه به قدرتنماییاش ادامه بده و گرند و مسترز بگیره یکی از دوستان با ارقام نشون داد و کاملا واضحه جوکو همچنان داره به راجر فدرر نزدیکتر و نزدیکتر میشه و افتخاراتش را تکمیل میکنه امسال رولندگاروس را گرفت رکورددار مسترزها شد رکورددار جوایزمالی شد همچنان عنوان نامبروان خودش را حفظ کرد و در حال حاضر کمتر از دوسال دیگه صدرنشینی براش کافیه تا به تعداد هفته های فدرر برسه

جوکوویچ بعد از استرالیای 2013 5 گرند متوالی قهرمان نشد اما بعدش تو 8 گرند متوالی 6 تاشو قهرمان شد. الان که فقط دو گرنده که قهرمان نشده و تازه یکیشم تا فینال اومد و فینال هم با توجه به میزان آمادگی و شرایطی که داشت بازی نسبتا خوب و قابل قبولی ارائه داد. جدا از این، مشخص بود که بزرگترین و اصلی ترین هدف امسالش کسب رولنده و برای همه واضحه بعد از رسیدن به این هدف که از قضا خیلیم طولانی و خسته کننده شده بود براش، دیگه تو شرایط آرمانی و پیک خودش قرار نداشت.

از نظر سنی هم نواک در شرایط مطلوب و خوبیه. 29 سال و چند ماه که سنی نیست. وحی منزل نیومده که چون نتایج فدرر از 28 سالگی به بعد با افت فاحشی رو برو شده هر ورزشکاری به این سن رسید با مخ زمین بخوره که. استن 6 ماه دیگه 32 سالش تکمیل میشه، نواک دقیقا 10 گرنداسلم دیگه تازه میشه همسن استن الان!

نواک از نظر شرایط جسمانی و بدنی یکی از بهترین تنیسورای دنیاست. هم کم مصدوم میشه و هم میتونه تعداد زیادی تورنومنت و بازیهای سنگین در طول فصل انجام بده و در عین حال خودشو در شرایط خوب بدنی نگه داره. از مجموع 128 گرند و مسترزی که از سال 2007 تا الان برگزار شده، نواک در 122 تاش حاضر بوده و فقط 3 یا 4 تا مسترزو به خاطر مصدومیت یا عدم آمادگی از دست داده(2 مسترز مادرید رو به دلایلی غیر از آسیب دیدگی شرکت نکرد).

این شرایط جسمانی تاثیر خیلی زیادی تو بازی و نتایج نواک داره. یکی از دلایل نتایج خیره کننده اش تو استرالیا استراحت کامل و ریکاوری مناسب و حضور با صد در صد آمادگی تو این مسابقاته. اینجوری میشه که تو استرالیا 2012 میاد دو بازی 5 سته با ماری و نادالو میبره و قهرمان میشه. یا 2015 تو ست پنجم واورینکا رو بیگل میکنه. حتی در بین مسترزا هم بهترین نتایج جوکو توی دو مسترز ابتدای فصل رقم میخوره(اینیدین ولز و میامی).

استرالیا 2017 جاییه که میشه منطقی تر راجع به میزان آمادگی و آینده ی نواک نظر داد. راه طولانی و اهداف بزرگ، هنوز برای ایستادن خیلی زوده:443:

دو نوشته خوب و منطقی ...با سپاس

Sajad
09-14-2016, 09:04 PM
Djokovic's foot is infected, he'll need surgery to remove toe-nails. He may be unable to play in his own exho.

برای اون دسته از دوستانی که از پشت تلویزیون در حال قضاوت هستند.

نشاط
09-14-2016, 11:58 PM
یک عده کنار گودنشستن میگن لنگش کن از هیچجا خبر ندارن به داور و زمین و زمان ایراد میگیرن یا جوکو را متهم به رفتارغیرورزشی و مدیکال تایم فیک یا غیرضروری میکنن اونشب توی تصاویر هم مشخص بود هم درد و هم خونریزی و پانسمان انگشت پای راست جوکو..جوکو عملکردش با این حال خیلی خوب بود در حالی وارد بازیها شد که وضعیت مچ دستش مبهم بود توی بازی با منفیس وضعیت کتفش و در فینال هم به این صورت.. فکر میکنم هم خودش و هم طرفدارانش با این وضعیت از نتیجه اش راضی بودند

omidd
09-15-2016, 02:43 AM
ممنون از دوستانی که نظر دادن، من ادعای پیش گویی و اینجور چیزها رو ندارم و نظرم رو گفتم که ممکنه در آینده هم خلاف گفته های من اتفاق بیافته و واقعیت به چیزی که دوستان گفتن نزدیکتر باشه. در هر حال گذر زمان نتیجه رو بهمون نشون می ده و سال آینده پس از اوپن آمریکا بهتر می تونیم درستی یا نادرستی ادعاهامون رو ارزیابی کنیم.

اما چون حرف از فدرر شد بد نیست که ببینیم دوران افول فدرر از کی شروع شد. شاید هیچکس از طرفدارهای فدرر سال 2009 بعد از اینکه بالاخره رولن گروس رو فتح کرد و یک ماه بعد هم ویمبلدون رو در اون فینال طولانی و تماشایی برنده شد، حتی فکرش رو هم نمی کرد که فدرر در سال های آتی فقط دو گرند اسلم بگیره. حتی اگه مصاحبه ی بعد از قهرمانیش در اوپن استرالیای 2010 رو یادتون باشه، خودش برمی گرده و می گه که بعضی ها می گفتن دوران من به سر رسیده ولی نتایج اخیر من به خودم و بقیه ثابت می کنه که هنوز اینطور نیست. (نقل به مضمون). ولی دیدیم که به هر دلیلی آینده چیزی غیر از این بود و با اینکه فدرر تونست خودش رو توی تاپ 5 نگه داره، ولی در بیست و هفت گرند اسلم بعدی فقط تونست یکیشون رو برنده بشه و توی چهارتای دیگه هم به فینال برسه که با توجه به آمار سابقش افت چشمگیری رو نشون می ده چون در بیست و چهار گرند اسلم قبلی بیست بار به فینال رسیده بود.

دوران افول بعد از رسیدن به قله شروع می شه و چون تا قبل از اون لحظه بازیکن مورد نظر بزرگترین افتخاراتش رو کسب کرده، برای طرفداران اون بازیکن به "شوخی و گزافه گویی و بیان آرزوها" به نظر میاد (همونطور که شاید خود ما هم به کسی که در ژانویه ی 2010 می گفت فدرر داره دوران افول رو طی می کنه، همین جواب رو می دادیم). ولی زمان و بالا رفتن سن با هیچ کس شوخی نداره.

دوستمون داریوش هم در مورد سبک بازی به نکته ی خوبی اشاره کرد. برای بازیکن های بیس لاینر ادامه ی این سبک بازی در سال های بعد از سی سالگی خیلی خیلی سخت می شه و خود نواک هم سال ها پیش گفته بود که ماها با این سبک بازی نمی تونیم به اندازه ی فدرر بازی کنیم. به همین خاطر شاید نواک هم سبک بازیش رو عوض کنه و بتونه سال های بعد هم در اوج بمونه، ولی با این سبک بازی خیلی دور از ذهن به نظر میاد.


دروووود بر شما دوست عزیز صحبتای جالبی داشتین که بطور کلی گفته شد اما نکته مهمی که باید بهش اضافه کنین این که نواک همچون راجر حریف چغری ندار که بتونه جلودارش باشه و بعید تنیسوری در حدو حدود نواک حالا حالاها سبز بشه خوان هست استن اندی و تیم هستن بخصوص تیم خیلی خوب اما اون ثبات نواک رو ندارن و به همین دلیل نواک میتونه طی دو سه سال اینده به این رکورد برسه هرچند سخته و گفتنش راحت اما شرایط بهتری به نسبت دوران راجر داره که گرنداشو افزایش بده ،سال دیگه بنظرم بعد اپن امریکا میشه بهتر نظر داد بنظر سال اینده باید حداقل دو گرند نواک بتونه بگیره که بنظرم در دو گرند اول شرایط بهتری داره اگه نتونه قهرمان بشه میشه رو افتش صحبت کرد.
در هر صورت رکوردها روزی زده میشن و نواک در حال حاضر بهترین و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی میفته.:583:

hana
09-15-2016, 03:02 PM
نواک جوکوویچ (نوله)همیشه قهرمانه:441::441:441:

hana
09-15-2016, 03:11 PM
من طرفدار نواک جوکوویچ مرد شماره1تنیس جهان هستم ....وبه شخصه اعتقاد دارم تاروزی که ایشون هستن حریف قدری ندارن و همچنان با قدرت ادامه میدن و افتخاراتشون از این هم بیش تر میشه ...همچینین حالا دلایل افتششون بنابر هر شرایطی که باشه چه مصدومیت یا دلایل دیگه ای با وجود باخت توی فینال بازم میگم چه از نظر تکنیک و فن بازی و چه از نظر اخلاق ورزشی در این گرند اسلم فوق العاده بودن و با وجود مصدومیت بازم بازی رو ادامه دادن .......و مطمئننا اگه تو بازی مصدومیتی که از ناحیه پا از بازی های قبلی داشتن تشدید نمیشد ایشون قهرمان این گرند اسلم می شدن و اگر غیر از این بود که تا فینال نمیتونستن رقیباشون رو قاطعانه و با قدرت شکست بدن و این طور مسلم و قدرتمند به فینال برسن...
در هر حال دوستان نظرات مختلفی دارن که قابل احترام هست...:001_smile::441:

farhad20
09-15-2016, 09:55 PM
نادال 2013 رو فراموش شده. 2گرند رو از همین جوکو گرفت. اما به یکباره افول کرد. البته امیدوار بودن خوبه

farhad20
09-15-2016, 10:07 PM
این هم استاد که از قله تشریف میارند پایین
http://uupload.ir/files/tegf_csvzay0uiaakggp.jpg

desham
09-15-2016, 11:51 PM
این هم استاد که از قله تشریف میارند پایین
http://uupload.ir/files/tegf_csvzay0uiaakggp.jpg

مجموعه ی آواتارت و لحن صحبتت و تنیسوری که طرفدارشی جمع اضداده
بیشتر بهت میاد ظرفدار کیریوس باشی

ehsm
09-16-2016, 04:50 AM
من طرفدار نواک جوکوویچ مرد شماره1تنیس جهان هستم ....وبه شخصه اعتقاد دارم تاروزی که ایشون هستن حریف قدری ندارن و همچنان با قدرت ادامه میدن و افتخاراتشون از این هم بیش تر میشه ...همچینین حالا دلایل افتششون بنابر هر شرایطی که باشه چه مصدومیت یا دلایل دیگه ای با وجود باخت توی فینال بازم میگم چه از نظر تکنیک و فن بازی و چه از نظر اخلاق ورزشی در این گرند اسلم فوق العاده بودن و با وجود مصدومیت بازم بازی رو ادامه دادن .......و مطمئننا اگه تو بازی مصدومیتی که از ناحیه پا از بازی های قبلی داشتن تشدید نمیشد ایشون قهرمان این گرند اسلم می شدن و اگر غیر از این بود که تا فینال نمیتونستن رقیباشون رو قاطعانه و با قدرت شکست بدن و این طور مسلم و قدرتمند به فینال برسن...
در هر حال دوستان نظرات مختلفی دارن که قابل احترام هست...:001_smile::441:
تا فینال رقباشون رو قاطعانه شکست داد!!!!!!!! منظورت جوکوویچه؟؟؟ ایشون که در سه دور همینطوری اومد بالا و خیلی راحت به فینال رسید. شاید منظورت واورینکا بود.

farhad20
09-16-2016, 08:26 AM
مجموعه ی آواتارت و لحن صحبتت و تنیسوری که طرفدارشی جمع اضداده
بیشتر بهت میاد ظرفدار کیریوس باشی

ظرفدار یا طرفدار؟البته ممکنه اشتباه تایپی باشه ولی شاید هم نباشه
اما چرا کیریوس؟
اواتار و تنیسوری که شما میگی طرفدارش هستم مشخص هست اما لحن صحبت اگر با اواتار و تنیسور مشابهت نداره و متضاده به چی یا کی میخوره؟ کیریوس؟
ممنون از نظرت

mspayam
09-16-2016, 09:22 AM
Djokovic's foot is infected, he'll need surgery to remove toe-nails. He may be unable to play in his own exho.

برای اون دسته از دوستانی که از پشت تلویزیون در حال قضاوت هستند.

چون اون صفحه طرفداران ایرانی رو سروش که از بچه های همینجاست اداره می کنه، می تونین درستی و نادرستیش رو از ایشون که از طرفدارای قدیمی جوکوویچ هستن بپرسین.

mspayam
09-16-2016, 09:32 AM
یک عده کنار گودنشستن میگن لنگش کن از هیچجا خبر ندارن به داور و زمین و زمان ایراد میگیرن یا جوکو را متهم به رفتارغیرورزشی و مدیکال تایم فیک یا غیرضروری میکنن اونشب توی تصاویر هم مشخص بود هم درد و هم خونریزی و پانسمان انگشت پای راست جوکو..جوکو عملکردش با این حال خیلی خوب بود در حالی وارد بازیها شد که وضعیت مچ دستش مبهم بود توی بازی با منفیس وضعیت کتفش و در فینال هم به این صورت.. فکر میکنم هم خودش و هم طرفدارانش با این وضعیت از نتیجه اش راضی بودند

دوست عزیز، در مورد درد و خونریزی و اینجور مسایل که شکی نیست و اتفاقاً به نظر من بهتر شد که علی نیلی اون تایم اوت پزشکی رو همون وسط بهش داد تا بهونه ای برای شکست نمونده باشه. ولی خود شما به درستی به مصدومیت هایی که در پایان این فصل به سراغ جوکوویچ اومدن اشاره کردین و همین قضیه هم نشونه ی کوچکیه از اینکه این مصدومیت ها در درازمدت گریبانگیرش خواهند بود و بدنش در انتهای فصل هایی مثل این که بازی ها زیادی انجام می ده کم میاره و اون توانایی سابق رو نداره.

من طرفدار نواک جوکوویچ مرد شماره1تنیس جهان هستم ....وبه شخصه اعتقاد دارم تاروزی که ایشون هستن حریف قدری ندارن و همچنان با قدرت ادامه میدن و افتخاراتشون از این هم بیش تر میشه ...همچینین حالا دلایل افتششون بنابر هر شرایطی که باشه چه مصدومیت یا دلایل دیگه ای با وجود باخت توی فینال بازم میگم چه از نظر تکنیک و فن بازی و چه از نظر اخلاق ورزشی در این گرند اسلم فوق العاده بودن و با وجود مصدومیت بازم بازی رو ادامه دادن .......و مطمئننا اگه تو بازی مصدومیتی که از ناحیه پا از بازی های قبلی داشتن تشدید نمیشد ایشون قهرمان این گرند اسلم می شدن و اگر غیر از این بود که تا فینال نمیتونستن رقیباشون رو قاطعانه و با قدرت شکست بدن و این طور مسلم و قدرتمند به فینال برسن...
در هر حال دوستان نظرات مختلفی دارن که قابل احترام هست...:001_smile::441:

احتمالاً منظور شما از "مسلم و قدرتمند" همون سه تا بازی انجام نشده و ناتمومه که باعث شدن جوکوویچ با کلاً 8 ساعت بازی به فینال برسه، در حالیکه استن برای رسیدن به فینال 16 ساعت بازی کرده بود.

hana
09-16-2016, 11:31 AM
تا فینال رقباشون رو قاطعانه شکست داد!!!!!!!! منظورت جوکوویچه؟؟؟ ایشون که در سه دور همینطوری اومد بالا و خیلی راحت به فینال رسید. شاید منظورت واورینکا بود.

هردوی این عزیزان عالی بودن و هستن و هر کدومشون بازی منحصر به فرد خودشون رو دارن ....خب من از اون دسته بازیکنانی طرفداری میکنم که
1.پشتکار و تلاش فوق العاده ای داشته ....البته در این که استن واورینکای عزیز پشتکار و تلاششون برای رسیدن به فینال فوق العاده بود شکی نیست و مسلما در آینده شاهد پیروزی ها و درخششهای بیشتری از مرد شماره ی 3تنیس خواهیم بود:441:
2.سطح بازی بالایی داشته باشن ...که هردوی این عزیزان دارن:441:
3.بازی که انجام بده زودتر از زمان عادی برنده بشه....که عادت هیشگی من تو همه کارهام هست...حالا احتمالا مخالفهای زیادی در این مورد ممکنه داشته باشم ولی به هرحال نظر و عقیده ی هر کسی محترمه واینم نظر منه....
و یه سری ویژگیهای دیگه که بازیکن های محبوب من دارن و ممکنه یه سری از این ویزگیها اونا رو خاص بکنه...
و در نهایت ممنونم از شما دوست عزیز که اگه نوشته ی من از نظر شما درست نبود ارزش قائل شدین و گفتین موفق باشین:441::583:
باآرزوی موفقیت برای جوکوویچ...واورینکا و همه ی بازیکنان تنیس در دنیا و دوستداران این ورزش محبوب:441::441::441::441::583::583::583::583::001_smile::001_smile::001_smile:

ehsm
09-16-2016, 06:02 PM
هردوی این عزیزان عالی بودن و هستن و هر کدومشون بازی منحصر به فرد خودشون رو دارن ....خب من از اون دسته بازیکنانی طرفداری میکنم که
1.پشتکار و تلاش فوق العاده ای داشته ....البته در این که استن واورینکای عزیز پشتکار و تلاششون برای رسیدن به فینال فوق العاده بود شکی نیست و مسلما در آینده شاهد پیروزی ها و درخششهای بیشتری از مرد شماره ی 3تنیس خواهیم بود:441:
2.سطح بازی بالایی داشته باشن ...که هردوی این عزیزان دارن:441:
3.بازی که انجام بده زودتر از زمان عادی برنده بشه....که عادت هیشگی من تو همه کارهام هست...حالا احتمالا مخالفهای زیادی در این مورد ممکنه داشته باشم ولی به هرحال نظر و عقیده ی هر کسی محترمه واینم نظر منه....
و یه سری ویژگیهای دیگه که بازیکن های محبوب من دارن و ممکنه یه سری از این ویزگیها اونا رو خاص بکنه...
و در نهایت ممنونم از شما دوست عزیز که اگه نوشته ی من از نظر شما درست نبود ارزش قائل شدین و گفتین موفق باشین:441::583:
باآرزوی موفقیت برای جوکوویچ...واورینکا و همه ی بازیکنان تنیس در دنیا و دوستداران این ورزش محبوب:441::441::441::441::583::583::583::583::001_smile::001_smile::001_smile:

شما کار خودتون رو دارید با مسابقه تنیس مقایسه میکنید؟

hana
09-16-2016, 08:35 PM
[QUOTE=ehsm;113133]شما کار خودتون رو دارید با مسابقه تنیس مقایسه میکنید؟[/QU
منظور من مقایسه تنیس با کارهام نبود شاید اشتباه بیان کردم......:001_smile:من توی تنیس دوست دارم زود تموم کنم....و البته هیچ وقت دوست ندارم نیمه کاره ولش کنم مسابقه ای که زیبا باشه،و دو تنیسور نهایت تلاششون رو بکنن واقعا دوست دارم و لذت می برم حتی اگه از صبح تا شب هم طول بکشه تمومش میکنم و اون مورد زود تموم کردن رو که گفتم کلی گفتم و حتما نباید این طور باشه که در کل میگم بازم اشتباه منظورم رو چه تو پست اول و چه قبلی گفتم:583:
برای مثال مسابقه ی فینال المپیک به نظر من زیبا بود و دل پوترو واقعا همت خوبی داشت که تو مسابقه فینال به خوبی مسابقه داد و با این که طرفدارش نبودم ولی اون مسابقه رو دو بار دیدم حتی وقتی باخت ناراحت شدم چون خوب بازی کرد کسی که خوب بازی کنه حقش برده مثل فینال us open که واورینکا خیلی زیبا بازی کرد و حقش برد بود:441:

نشاط
09-16-2016, 10:36 PM
از حاشیه دور بشیم و به متن بپردازیم ، خوان مارتین دلپوترو کار بسیار بزرگی کرد و در چهارچوب رقابتهای دیویس کاپ تونست در یک بازی بست آو فایو اندی ماری بریتانیایی را در خاک اسکاتلند شکست بده و این واقعیت را به نوعی ثابت کرد که کمتر از دوماه قبل هم میتوانست قهرمان المپیک شه اگر اونطور خسته و بدون استراحت به فینال در مقابل ماری نمی رفت هر چند که نقره المپیک هم بینهایت ارزشمند بود
دلپوترو از ویمبلدون تا الان واورینکا جوکویچ نادال و ماری را شکست داده عملکردش فراتر از عالی بوده و بسیار نوید بخشه که در ماههای انتهایی سال و خصوصا از فصل دیگه شاهد یک قدرت اوج گرفته دیگه و رقابتهای نزدیک و زیبایی باشیم تصورش هم زیباست گرنداسلم استرالیا با حضور بزرگان سرحال و باانگیزه ای شامل جوکو فدرر ماری نادال واورینکا دلپوترو واقعا با وجود این اساتید حالاحالاها کسی نباید فکر گرفتن مسترز را بکنه چه برسه به گرنداسلم

nemanaldin
09-17-2016, 11:47 PM
هردوی این عزیزان عالی بودن و هستن و هر کدومشون بازی منحصر به فرد خودشون رو دارن ....خب من از اون دسته بازیکنانی طرفداری میکنم که
1.پشتکار و تلاش فوق العاده ای داشته ....البته در این که استن واورینکای عزیز پشتکار و تلاششون برای رسیدن به فینال فوق العاده بود شکی نیست و مسلما در آینده شاهد پیروزی ها و درخششهای بیشتری از مرد شماره ی 3تنیس خواهیم بود:441:
2.سطح بازی بالایی داشته باشن ...که هردوی این عزیزان دارن:441:
3.بازی که انجام بده زودتر از زمان عادی برنده بشه....که عادت هیشگی من تو همه کارهام هست...حالا احتمالا مخالفهای زیادی در این مورد ممکنه داشته باشم ولی به هرحال نظر و عقیده ی هر کسی محترمه واینم نظر منه....
و یه سری ویژگیهای دیگه که بازیکن های محبوب من دارن و ممکنه یه سری از این ویزگیها اونا رو خاص بکنه...
و در نهایت ممنونم از شما دوست عزیز که اگه نوشته ی من از نظر شما درست نبود ارزش قائل شدین و گفتین موفق باشین:441::583:
باآرزوی موفقیت برای جوکوویچ...واورینکا و همه ی بازیکنان تنیس در دنیا و دوستداران این ورزش محبوب:441::441::441::441::583::583::583::583::001_smile::001_smile::001_smile:
سلام
فکر کنم شما بازی های نواک تو یو اس اوپن رو ندیدین
منظور دوستان از راحت به فینال رسیدن جوکویچ این نبود که حریفهاش رو زود و اسون برد
بلکه این بود که حریفها به دلیل مصدومیت و یا دلایل دیگه نتونستن با جوکویچ بازی کنن!!