PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : المپیک ریو 2016 (Rio de Janeiro Olympic Games ) دیدگاهها و تبادل نظر پیرامون مسابقات تنیس


مسعود 289
08-05-2016, 10:07 AM
موسم المپیک رسید و پایان انتظار چهارساله برای بسیاری از بازیکنان و علاقمندانشون جهت کسب مدال ارزشمند المپیک
همه می دونیم این دوره از مسابقات به علت مسائلی مثل ویروس زیکا یا نبود انگیزه مالی و امتیاز رنکینگ و مصدومیت
با استقبال نصفه نیمه ای از سوی بازیکنان مواجه شده اما از طرفی خوشبختانه سه ضلع از چهارضلع معروف بیگ فور در ریو حضور دارند
جای خالی فدرر و استن احساس خواهد شد اما مسلما مسابقات با حضور دو دارنده طلای المپیک نادال و ماری
و اسطوره و مرد شماره یک تنیس دنیا نواک جوکوویچ که برای طلا بیقراری میکنه داغ و پرشور خواهد بود
با انجام قرعه کشی مسیر برای مدعیان مشخص شده نواک و نادال در یک سمت و ماری و نیشیکوری در سمت دیگه قرار دارند
حریف اول نواک دلپوتروی دوست داشتنیه که چندماهیه بعد از دوری طولانی به جهت مصدومیت به میدان برگشته
و شاید بهترین نتیجه اش حذف کردن استن در ویمبلدون بود
متاسفانه این قرعه شاید در میان قرعه های موجود برای نواک آسان نبوده
اما برای دلپوترو که دارنده برنز المپیک لندنه تقریبا قرعه مرگ حساب میشه
نادال هم در اولین دیدارش به مصاف یک آرژانتینی جوان دیگه میره دلبونیس که در سال جاری کلا خوب کارکرده و حریف قابل احترامیه
ماری هم در اولین مسابقه خودش با ترویسکی صرب بازی میکنه که نباید براش مشکل باشه
بنظرمیاد مثل تمامی تورنمنتهای اخیر مدعی اول با فاصله زیاد نواک باشه
که با روحیه و آمادگی عالی از تورنتو به ریو اومده و اگر بتونه خیلی سریع به ریتم مناسبی که در دو بازی آخرش داشت برسه
قطعا طلای با ارزش المپیک را در کنار دیگر جامهای ارزشمندش قرار میده
فکر میکنم نهایتا مدالهای طلا نقره و برنز میان سه نفر از پنج نفر نواک اندی رافا نیشیکوری و گوفن تقسیم بشه

desham
08-05-2016, 10:50 AM
مرسی مسعود جان به خاطر زحماتی که میکشی تو سایت
دو تا سوال اول اینکه مسابقه اول نواک چه روزیه و دوم اینکه از شبکه های ماهواره ای پوشش دهنده ی مسابقات تنیس و کلا مسابقات دیگه ی المپیک اطلاعاتی نداری؟

مسعود 289
08-05-2016, 06:29 PM
سلام دوست عزیز
با سپاس از اظهار لطف شما
متاسفانه از برنامه و پخش بی خبرم
که تخصص حضرت پاور هست این مقوله
مشخصه بازیها فشرده و هر روزه است

نشاط
08-06-2016, 11:54 AM
در غیاب راجر فدرر و تنی چند از بازیکنان نامدار، مسابقات تنیس المپیک امروز آغاز می‌شود و نواک جوکوویچ مرد شماره ۱ تنیس جهان این فرصت را دارد تا کارنامه درخشان افتخارات خود را تکمیل نماید.
در بالای جدول و چارک اول، همه نگاه‌ها به دیدار دور اول جوکوویچ و دل‌پترو ست. این دو تنیس‌باز در المپیک لندن نیز باهم دیدار کردند. آرژانتینی ِ همیشه مصدوم که آن زمان بهترین تنیس خود در چمن را ارائه می‌داد، در بازی رده‌بندی بر قصاب صرب پیروز شد تا در جایگاه سوم قرار بگیرد و نوله را از کسب دومین مدال برنزش محروم کند. با اینکه میزان آمادگی خوان مارتین دل‌پترو مشخص نیست، اما سابقه مصاف‌های این دو تنیس‌باز موجب شده تا بازی‌شان هیجان‌انگیزترین دیدار دور نخست تنیس المپیک ریو باشد.
برنده این بازی در دورهای دوم و سوم، کار سختی نخواهد داشت و برای راه‌یابی به جمع ۸ نفر برتر، باید تنیس‌بازانی چون رابین هاسه، جک ساک یا کایل ادموند را از پیش رو بردارد. در قسمت پایین چارک اول نیز جو-ویلفرد سونگای فرانسوی حضور دارد. این نایب قهرمان بخش دونفره المپیک لندن، در بازی اول برابر مالک جزیری از تونس قرار می‌گیرد و برای صعود به یک‌چهارم نهایی باید بر حریفانی چون مولر، یانوویچ و بائوتیستا آخوت غلبه کند. احتمال شگفتی در بازی‌های دو سته بیش از رقابت‌های پنج ستی گرنداسلم است؛ اما محتمل ترین گزینه برای بازی یک‌چهارم نهایی این بخش، مصاف جوکوویچ و سونگا خواهد بود.
در چارک دوم نیز قهرمان المپیک پکن حضور دارد؛ رافائل نادال اسپانیایی که پس از ۲ ماه استراحت تمرینات خود را از سر گرفت تا نماینده اول کشورش در تنیس المپیک ریو باشد. سلطان خاک ابتدا مقابل دل‌بونیس آرژانتینی قرار می‌گیرد و در ادامه، برای حضور در جمع ۸ تنیس‌باز برتر، احتمالا با سپی در دور دوم و سیمون یا کوریچ در دور سوم پیکار خواهد کرد. حریف احتمالی او در یک‌چهارم پایانی، داوید گافن بلژیکی خواهد بود که برای رسیدن به این مهم باید تنیس‌بازانی چون گروث، سلا، کوئواس و بلوچی میزبان را شکست دهد.
برنامه روز اول بازی‌های تنیس المپیک ریو در زمین مرکزی
برنامه روز اول تنیس المپیک ریو در زمین مرکزی
در پایین جدول و در چارک سوم، کی نیشیکوری، گائل مونفیس و مارین چیلیچ از مدعیان هستند. بازی چیلیچ و گریگور دیمیتروف می‌تواند جذاب‌ترین دیدار دور نخست در این قسمت باشد. برنده این بازی با فرد پیروز بازی مونفیس و پاسپسیل برای حضور در جمع ۸ نفر برتر نبرد خواهد کرد. در بخش پایین چارک سوم نیز نیشیکوری در اولین بازی امروز، به مصاف آلبرت راموس می‌رود و سخت‌ترین حریفش در ادامه راه فیلیپ کولشرایبر آلمانی خواهد بود. پیش‌بینی بازی یک‌چهارم نهایی این بخش کمی سخت است؛ اما مصاف نیشیکوری و چیلیچ محتمل‌تر است.
و نهایتا در چارک آخر، مدافع عنوان قهرمانی، اندی ماری بریتانیایی حضور دارد. او در بازی اولش به مصاف ترویتسکی صرب می‌رود و در ادامه خوان موناکو، فابیو فونینی یا بنوا پیر را پیش رو خواهد داشت. در قسمت بالای این بخش نیز داوید فرر کهنه‌کار در بازی نخست با دنیس ایستومین روبرو می‌شود. اسپانیایی سخت‌کوش برای حضور در جمع ۸ نفر برتر، باید بازیکنانی چون استیو جانسون یا کوکیناکیس را از دور رقابت‌ها حذف نماید. در این چارک نیز به نظر می‌رسد که ماری کار سختی برای صعود ندارد و فرر، حریف احتمالی او در یک‌چهارم نهایی خواهد بود.
در حالی که اندی ماری برای حضور در دومین فینال پیاپی‌اش در المپیک، مسیر سختی ندارد؛ همه منتظر بازی بزرگ جوکوویچ و نادال در نیمه‌نهایی هستند. صربیناتور قرعه سختی دارد اما عزمش برای کسب مدال طلا جزم است و بعید به نظر می‌رسد در دورهای نخست از دور بازی‌ها کنار برود. در مقابل رافائل نادال برای رسیدن به بازی بزرگ نیمه‌نهایی کار آسان‌تری دارد؛ اما نامشخص‌بودن آمادگی‌اش همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
نواک جوکوویچ که در مصاحبه دیروز خود کسب مدال طلای المپیک را بزرگ‌ترین افتخار دوران ورزشی‌اش دانست، برای رسیدن به این مهم باید سخت‌ترین رقبایش در این سال‌ها را از پیش رو بردارد؛ کاری بسیار دشوار برای مردی که معروف به انجام دادن مشکل‌ترین کارهاست.

منبع : تنیسفا

rezaomo
08-06-2016, 03:18 PM
دوستان چنانچه مي دانيد چه كانالهايي تنيس پخش مي كنند لطفا اطلاع رساني فرمائيد .

behsen
08-07-2016, 09:11 AM
دوستان چنانچه مي دانيد چه كانالهايي تنيس پخش مي كنند لطفا اطلاع رساني فرمائيد .

امروز(بامداد) من یکی دو تا بازی جسته گریخته از شبکه های سوئیس(SRF Zwei و RTS Deux) دیدم که نشون میداد، البته بیشتر رو تنیسورای سوئیسی متمرکزه.

شبکه AD Sport 1 رو یاهستم دیدم بازی ونوس و حریف بلژیکیش که توی کورت اصلی بود رو پخش میکرد.

یورو اسپورتم از بخت بد یکی دو روزه ندارم، ولی احتمال اینکه بازیهای حساسو پخش کنه زیاده.


فعلا دور اول بازیهاست و مسابقاتم هم در رده های انفرادی، هم دو نفره برگزار میشه، رشته های دیگه هم هست و شبکه ها بدجور گیج شدن نمیدونن چیکار کنن:434:

یه نکته دیگه که خیلی دست و پا گیره واسه تنیسورا همزمانی برگزاری مسابقات سینگل و دوبله و بر خلاف گرندا نفرات برتر تو دوبلم شرکت میکنن. مثلا روز فینال دوبل، نیمه نهایی سینگل هم برگزار میشه، اگه یکی هر دو جا حاضر باشه یه نصف روز باید تنیس بازی کنه! :242: تازه بعضیا هستن که تو قسمت میکسد هم شرکت کردن و اونم از 2 3 روز دیگه شروع میشه که دیگه واویلا. مثلا نادال اگه تو هر سه قسمت بیاد بالا، روزای آخر باید صبونه ناهار شامشو تو کورتای ریو بخوره و همزمان فورهند بکهندم بزنه:434:

ای کاش اول انفرادی برگزار و تموم میشد، و بعدش دوبل شروع میشد، اینجوری نظم و هیجان کارم بیشتر میشد.

mspayam
08-07-2016, 09:51 AM
شبکه های پخش کننده بازیهای المپیک


ماهواره ی بدر:
فرکانس شبکه های Alkass
Badr 26°E
12245 V 27500
12417 H 27500
Alkass HD 1-2-3-5-6-7-8


Nilesat 7°W
11919 H 27500
Alkass HD 1-2-3-4-
این پکیج کاملا رایگان البته فقط در رسیورهای HD قابل دریافت هستند.(پیشنهادی من)البته باید رسیورتون با آخرین ورژن آپدیت باشه.


ماهواره ی هاتبرد:
پکیج srg سوئیس :
SRF we HD
Hotbird 13°E -10971 H 29700
RSI LA 2 HD
Hotbird 13°E -11526 H 29700
RTS Deux HD
Hotbird 13°E -10971 H 29700
(این پکیج رایگانه اما برای باز شدنش باید نرم افزار رسیورتونو آپدیت کنید)


پکیج Rai ایتالیا :
Hotbird 13°E
10992
V
27500
2/3






شبکه ZDF آلمان :
ZDF
Hotbird 13°E
11054
H
27500
(این شبکه رایگان هست و کیفیت SD داره)

کسایی که یاهسَت دارن :
شبکه ورزش تاجیکستان (رایگانه)
Varzish Sports HD
Yahsat52.5°E
11938 H 27500
Varzish Sports SD
Yahsat52.5°E
12015 H 27500
Biss Code: 12 34 AB F1 CD 56 78 9B


شبکه دبی اسپورت و ابوظبی اسپورت هم به صورت گزینشی برخی مسابقات رو نشون می دن. از طرف دیگه Bahrain Sport ها و BeIN Sport ها هم مرتب مسابقات رو پخش می کنن. مثلاً BeIN Sport HD دیروز با مسابقه ی نیشیکوری و راموس وینولاس شروع کرد، بعد از ست اول رفت روی راگبی، بعد هاکی و ....

FANTASTIC
08-07-2016, 10:20 AM
پس کو این پخش تیلیویزییونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاور خوابی دادا؟:242:

نشاط
08-07-2016, 11:46 AM
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند

...................


تنیس المپیک ریو؛ پیروزی نیشیکوری و حذف زودهنگام رادوانسکا، ویلیامز و ایوانوویچ

۱۷ مرداد , ۱۳۹۵ تنیس جهان


تنیس‌فا

مسابقات تنیس المپیک ریو ۲۰۱۶، دیروز آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه یافت. مهم‌ترین اتفاقات روز نخست در بخش بانوان رقم خورد؛ جایی که وینس ویلیامز، رادوانسکا، وینچی و باچینسکی و ایوانوویچ با شکست مقابل حریفان خود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.
در مهم‌ترین بازی‌های روز نخست بخش انفرادی مردان، کی نیشیکوری در دو ست پیاپی بر راموس وینیولاس اسپانیایی چیره شد (نتیجه: ۴-۶ ۲-۶) و جو-ویلفرد سونگا در یک بازی نزدیک از سد مالک جزیری تونسی گذشت (نتیجه: ۳-۶ ۵-۷ ۶-۴). مارین چیلیچ کروات نیز موفق شد گریگور دیمیتروف از بلغارستان را شکست دهد و به دور دوم راه پیدا کند (نتیجه: ۴-۶ ۱-۶).
در سایر بازی‌های این بخش، کایل ادموند از بریتانیا، تارو دنیل و یوچی سوگیتا از ژاپن، اندریاس سپی از ایتالیا، فیلیپ کولشرایبر از آلمان، استیو جانسون از امریکا، خوان موناکو از آرژانتین و ژیل سیمون از فرانسه با شکست حریفان خود به مرحله بعد صعود کردند.
اما در بخش بانوان و در بازی‌های مهم، کرستن فلیپکنز بلژیکی در یک دیدار نفس‌گیر وینس ویلیامز امریکایی (بخت ۵ مسابقات) را مغلوب کرد (نتیجه: ۶-۷ ۳-۶ ۶-۴). آگنیشکا رادوانسکا (سید شماره ۴ بازی‌ها) در دو ست متوالی از ژنگِ چینی شکست خورد (نتیجه:۵-۷ ۴-۶). کارلا سوارز ناوارو نیز موفق شد آنا ایوانوویچ صرب را از دور رقابت‌ها حذف کند (نتیجه: ۲-۶ ۱-۶ ۶-۲). ایوانوویچ بعد از این شکست از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.
در سایر بازی‌ها بوشار از کانادا، سارا ارانی از ایتالیا، استریتسوا و سافاروا از جمهوری چک، مدیسون کیز از ایالات متحده امریکا، پاولیوچنکوا از روسیه و اسویتولینا از اوکراین با برتری مقابل حریفان خود به دور دوم صعود کردند و روبرتا وینچی، تیمئا با چینسکی و انیکا بک از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
در بخش دونفره مردان، نواک جوکوویچ و نناد زیمونجیچ از صربستان، خوان مارتین دل‌پترو و ماکسیمو گونزالز از آرژانتین به دور دوم بازی‌ها راه پیدا کردند و تیم با تجربه هند متشکل از بوپانا و پیز با شکست مقابل کوبوت و متکووسکی از جمهوری چک با مسابقات وداع کردند.
در بخش دونفره بانوان نیز مارتینا هینگیس و تیمئا باچینسکی از سوئیس، ماکاروا و وسنینا از روسیه و موگوروسا و سوارز ناوارو از اسپانیایی با غلبه بر حریفان خود راهی دور دوم شدند و زوج فرانسوی گارسیا/ملادنوویچ که بخت شماره ۲ بازی‌ها به شمار می‌رفتند، با شکست از تیم ژاپن از المپیک حذف شدند.
امروز در مهم‌ترین بازی‌های دور نخست، اندی ماری با ویکتور ترویتسکی، رافائل نادال با فدریکو دل‌بونیس، گائل مونفیس با واچک پاسپسیل، داوید فرر با دنیس ایستومین و داوید گافن با سم گروث دیدار خواهند کرد.
در بخش بانوان نیز گاربینیه موگوروسا به مصاف یلنا یانکوویچ صرب می‌رود و سرینا ویلیامز، انجلیک کربر، سامانتا استوزر و پترا کویتوا مقابل حریفانشان صف‌آرایی می‌کنند

parizad
08-07-2016, 11:59 AM
ساعت بازيها رو كجا ميشه ديد؟

parizad
08-07-2016, 12:12 PM
آها.پيداش كردم
https://www.rio2016.com/en/venues/olympic-tennis-centre

taban
08-07-2016, 10:25 PM
سلام دوستان، داشتم شبکه ورزش نگاه میکردم، ررباره تنیس بحث میکردند که به یکباره کوینده تلویزیون گفت سرنا ویلیامز حذف شد، نکاه کردم سایت دیدم گاوریلوا از استرالیا رو برده.. عجیب بود...
فکر کنم ونوس رو اشتباهی گرفته بودند...

behsen
08-08-2016, 04:09 AM
کانال Rai sport 1 الان داره بازی جوکوویچ - دلپوترو رو پخش میکنه

من رو مسیر نایل ست دارم این کانالو

11823
V
27500

مسعود 289
08-08-2016, 06:20 AM
حق به حقدار رسید
باید تبریک گفت به خوان بابت بازی زیبا تهاجمی و کم اشتباهش
روز خوان بود و هرچی زد از پسینگ و فورهند نشست
نواک خیلی بد نبود تحت تاثیر خوان تهاجمی قرار گرفت و افت کرد
در این حذف زود هنگام نقش قرعه بد غیرقابل انکار بود
شاید اگر این بازی دوم یا سومش بود واگذارش نمیکرد همه میدونن نواک تو هر تورنمنت به تدریج بهتر میشه
در هر صورت امیدوارم در دوبل خوش شانس تر باشه

darksider
08-08-2016, 06:59 AM
فقط اومدم اینجا به JFK بگم که اتش نشانی 125 هستش اما شما به کارت نمیاد چون اونا این نوع سوختگی و ساپورت نمیکنن
خیلی ذلالت داره از بازیکنی که 1 سال و خورده ای به علت مصدومیت تو هیچ تورنمنتی نبوده تو دور اول ببازی و حذف بشی

نشاط
08-08-2016, 08:16 AM
امروز از طرفی روز شانس آرژانتینیها بود که هم در فوتبال هم والیبال هم بسکتبال و خصوصا تنیس بردهای درخشانی به دست آوردند و هم میشه گفت روز نحسی بود برای تعدادی از قهرمانان بزرگ تنیس به غیر از جوکو که خبر حذف عجیبش اومد برادران ماری در دوبل مردان و خواهران ویلیامز در دوبل زنان حذف شدند که حذف شدن اینها هم غیرمنتظره بود از طرفی بهترین تیم دوبل امسال مردان و شانس اول طلا تیم فرانسه شامل ماهو و هربرت هم ناباورانه حذف شد همینطور تیم دومشون مرکب از سونگا و مونفیس تا شگفتیها تکمیل بشه میشه گفت الان خوشحال ترین تنیسور ریو نادال هست که بازی دوبلش را برد و هم مهمترین حریفش تا قبل از فینال از سرراهش برداشته شد
در رابطه با حذف جوکو چیزی که میشه بهش اشاره کرد همین بدشانسیش در قرعه کشی بود به هرحال دلپوترو تنیسور شناخته شده و دارای کلاس و تجربه بالاییه کسی هست که گرنداسلم گرفته و بازی تهاجمی و تماشاگرپسندی ارائه میده امیدوارم برد امروزش جرقه نبوده باشه و هفته دیگه روی سکو ببینیمش دلپوترو احتمالا بتونه روند صعودی خوبی در جدول رنکینگ هم در ماههای آینده داشته باشه در ویمبلدون واورینکا را حذف کرد اینجا جوکو را و میتونه کابوس بزرگان در قرعه کشیهای تورنمنتهای دیگه باشه هفته دیگه سینسیناتی و بعدش اوپن آمریکا در پیشه
بد نیست اشاره ای کنیم به مرد اسطوره ای شنای آمریکا مایکل فلپس که ساعتی پیش در قالب تیم ۴۰۰متر امدادی شنای آزاد یک مدال طلای المپیک دیگه به بیست طلای المپیک قبلیش اضافه کرد واقعا اسطوره است این فکر میکنم چهارمین المپیکی هست که طلا میگیره

mspayam
08-08-2016, 09:17 AM
دل پوترو برای دومین بار جوکوویچ رو توی المپیک شکست داد تا جوکوویچ چهار سال دیگه در حسرت گرفتن طلای المپیک انفرادی بمونه. امروز زادروز راجر فدرر هم هست و تولدش رو به همه ی طرفدارهاش تبریک می گم.

mspayam
08-08-2016, 09:21 AM
در رابطه با حذف جوکو چیزی که میشه بهش اشاره کرد همین بدشانسیش در قرعه کشی بود به هرحال دلپوترو تنیسور شناخته شده و دارای کلاس و تجربه بالاییه کسی هست که گرنداسلم گرفته و بازی تهاجمی و تماشاگرپسندی ارائه میده امیدوارم برد امروزش جرقه نبوده باشه و هفته دیگه روی سکو ببینیمش دلپوترو احتمالا بتونه روند صعودی خوبی در جدول رنکینگ هم در ماههای آینده داشته باشه در ویمبلدون واورینکا را حذف کرد اینجا جوکو را و میتونه کابوس بزرگان در قرعه کشیهای تورنمنتهای دیگه باشه هفته دیگه سینسیناتی و بعدش اوپن آمریکا در پیشه

دوست عزیز
همونطور که قبلاً هم این نکته رو با یکی دیگه از دوستان در موردش صحبت کرده بودیم، جوکوویچ خوش اقبال بود که قرعه های خوبی براش میومد، ولی وقتی که قرعه اش مثل اینجا خوب نیاد، با مشکل مواجه می شه و از دور رقابت ها حذف می شه. اگه اینجا به بدشانسیش در قرعه کشی اشاره می کنین لازمه در تورنمنت های دیگه ای که خوش شانسی میاره هم به خوش اقبالیش اشاره کنین.

Nima88
08-08-2016, 09:42 AM
دوست عزیز
همونطور که قبلاً هم این نکته رو با یکی دیگه از دوستان در موردش صحبت کرده بودیم، جوکوویچ خوش اقبال بود که قرعه های خوبی براش میومد، ولی وقتی که قرعه اش مثل اینجا خوب نیاد، با مشکل مواجه می شه و از دور رقابت ها حذف می شه. اگه اینجا به بدشانسیش در قرعه کشی اشاره می کنین لازمه در تورنمنت های دیگه ای که خوش شانسی میاره هم به خوش اقبالیش اشاره کنین.


ربط دادن موفقیتها یه ورزشکاری اونم شخصی در سطح نواک به قرعه خارج از منطق . یه بار قرعه شانس بیاری ، دوبار ، سه بار ، چند سال الان نواک توی یه سطح عالی ؟
البته ربط دادن ناکامیهاش به قرعه به همون اندازه خارج از منطق.

mspayam
08-08-2016, 11:45 AM
ربط دادن موفقیتها یه ورزشکاری اونم شخصی در سطح نواک به قرعه خارج از منطق . یه بار قرعه شانس بیاری ، دوبار ، سه بار ، چند سال الان نواک توی یه سطح عالی ؟
البته ربط دادن ناکامیهاش به قرعه به همون اندازه خارج از منطق.

دوست عزیز من با حرفتون به طور کلی موافقم. یه تنیس باز خوب تنیس بازیه که هر قرعه ای هم براش بیاد بتونه حریف هاش رو کنار بزنه و به سطح بالا برسه و قهرمان بشه. دست کم این چیزی بود که از نادال و فدرر توی اوجشون زیاد می دیدیم و مخصوصاً اون آمار نیمه نهایی های پشت سر هم فدرر در گرند اسلم ها موید همین نکته است.
در عین حال نمی شه این نکته رو هم نادیده گرفت که قرعه ی سخت و قرعه ی آسون وجود داره و راه بعضی از سیدها برای رسیدن به مراحل بالاتر هموارتر از بقیه است. زمانی که قرعه سخت تر باشه چیزی که جوکوویچ نشون داده این بوده که توی اینجور مواقع ثبات کمتری داشته و باخت هاش بیشتر شده. همونطور که قبلاً هم گفتم، حاضرم قرعه های 19 گرند اسلمی رو که از سال 2012 تا الان برگزار شدن رو بیاریم و با همدیگه ببینیم از نظر آماری جوکر در زمانی که قرعه های سخت بهش می خوره چه آماری داشته.

مسعود 289
08-08-2016, 12:13 PM
دل پوترو برای دومین بار جوکوویچ رو توی المپیک شکست داد تا جوکوویچ چهار سال دیگه در حسرت گرفتن طلای المپیک انفرادی بمونه. امروز زادروز راجر فدرر هم هست و تولدش رو به همه ی طرفدارهاش تبریک می گم.
ظاهرا فشارناکامیهای بریزبن هاله اشتوگارت خیلی سنگین بوده!
باز حداقل ما طرفدارهاش امید داریم به نواک 33 ساله در توکیو
اما راج 39 ساله احتمالا توی توکیو مهمان افتخاریه یا تماشاچی
و از همین الان حسرت طلای انفرادی را داره
والبته تا قبل از توکیو افتخارات و رکوردهای نواک چنان خواهد بود
که نه تنها دیگه دهن هیترها بسته شده دیگه غیب هم شدن
البته لازم نیست برای شکستن رکوردهای راج تا 2020 صبر کنیم 2018 زمان موعود خواهد بود

مسعود 289
08-08-2016, 12:20 PM
دوست عزیز من با حرفتون به طور کلی موافقم. یه تنیس باز خوب تنیس بازیه که هر قرعه ای هم براش بیاد بتونه حریف هاش رو کنار بزنه و به سطح بالا برسه و قهرمان بشه. دست کم این چیزی بود که از نادال و فدرر توی اوجشون زیاد می دیدیم و مخصوصاً اون آمار نیمه نهایی های پشت سر هم فدرر در گرند اسلم ها موید همین نکته است.
در عین حال نمی شه این نکته رو هم نادیده گرفت که قرعه ی سخت و قرعه ی آسون وجود داره و راه بعضی از سیدها برای رسیدن به مراحل بالاتر هموارتر از بقیه است. زمانی که قرعه سخت تر باشه چیزی که جوکوویچ نشون داده این بوده که توی اینجور مواقع ثبات کمتری داشته و باخت هاش بیشتر شده. همونطور که قبلاً هم گفتم، حاضرم قرعه های 19 گرند اسلمی رو که از سال 2012 تا الان برگزار شدن رو بیاریم و با همدیگه ببینیم از نظر آماری جوکر در زمانی که قرعه های سخت بهش می خوره چه آماری داشته.

به جای ادعای پوچ مستند صحبت کن
هی بگم بگم راه ننداز
سند رو کن
از 2005 تا 2010 قرعه و مسیر گرندهای راجو بیار
از2011 تا 2016 هم مال نواک را

مسعود 289
08-08-2016, 12:32 PM
دوست عزیز
همونطور که قبلاً هم این نکته رو با یکی دیگه از دوستان در موردش صحبت کرده بودیم، جوکوویچ خوش اقبال بود که قرعه های خوبی براش میومد، ولی وقتی که قرعه اش مثل اینجا خوب نیاد، با مشکل مواجه می شه و از دور رقابت ها حذف می شه. اگه اینجا به بدشانسیش در قرعه کشی اشاره می کنین لازمه در تورنمنت های دیگه ای که خوش شانسی میاره هم به خوش اقبالیش اشاره کنین.



چه ادعای مضحکی!
یعنی 47 گرند مسترز و بارکلیز همه با خوش شانسی و قرعه خوب اتفاق افتاده!؟
واقعا ادبیات و منطق شما خیلی شبیه رییس جمهور سابق محموده!
راستی توجه کن 47 تای نواک 29 ساله الان برابر شده با 47 تای راج 35 ساله
فقط حیف که نواک به اندازه راج بازل و هاله و250 امتیازی نبرده
این آمار براتون دردآوره خبر دارم!

مسعود 289
08-08-2016, 12:44 PM
ربط دادن موفقیتها یه ورزشکاری اونم شخصی در سطح نواک به قرعه خارج از منطق . یه بار قرعه شانس بیاری ، دوبار ، سه بار ، چند سال الان نواک توی یه سطح عالی ؟
البته ربط دادن ناکامیهاش به قرعه به همون اندازه خارج از منطق.

اگر اشتباه نکنم نواک دقیقا ده سال متوالیه که پایان فصل اول تا سوم بوده
این رکوردیه که فقط مال نواکه
البته اینطور که میگن دلیل اصلیش مافیای صرب و خوش شانسیهای همیشگی و غیر طبیعی نواکه

مسعود 289
08-08-2016, 12:53 PM
امروز از طرفی روز شانس آرژانتینیها بود که هم در فوتبال هم والیبال هم بسکتبال و خصوصا تنیس بردهای درخشانی به دست آوردند و هم میشه گفت روز نحسی بود برای تعدادی از قهرمانان بزرگ تنیس به غیر از جوکو که خبر حذف عجیبش اومد برادران ماری در دوبل مردان و خواهران ویلیامز در دوبل زنان حذف شدند که حذف شدن اینها هم غیرمنتظره بود از طرفی بهترین تیم دوبل امسال مردان و شانس اول طلا تیم فرانسه شامل ماهو و هربرت هم ناباورانه حذف شد همینطور تیم دومشون مرکب از سونگا و مونفیس تا شگفتیها تکمیل بشه میشه گفت الان خوشحال ترین تنیسور ریو نادال هست که بازی دوبلش را برد و هم مهمترین حریفش تا قبل از فینال از سرراهش برداشته شد
در رابطه با حذف جوکو چیزی که میشه بهش اشاره کرد همین بدشانسیش در قرعه کشی بود به هرحال دلپوترو تنیسور شناخته شده و دارای کلاس و تجربه بالاییه کسی هست که گرنداسلم گرفته و بازی تهاجمی و تماشاگرپسندی ارائه میده امیدوارم برد امروزش جرقه نبوده باشه و هفته دیگه روی سکو ببینیمش دلپوترو احتمالا بتونه روند صعودی خوبی در جدول رنکینگ هم در ماههای آینده داشته باشه در ویمبلدون واورینکا را حذف کرد اینجا جوکو را و میتونه کابوس بزرگان در قرعه کشیهای تورنمنتهای دیگه باشه هفته دیگه سینسیناتی و بعدش اوپن آمریکا در پیشه
بد نیست اشاره ای کنیم به مرد اسطوره ای شنای آمریکا مایکل فلپس که ساعتی پیش در قالب تیم ۴۰۰متر امدادی شنای آزاد یک مدال طلای المپیک دیگه به بیست طلای المپیک قبلیش اضافه کرد واقعا اسطوره است این فکر میکنم چهارمین المپیکی هست که طلا میگیره

در افسانه و اسطوره بودنش شکی نیست
آمار درستش با طلای امروز 19 است که بینظیر و دست نیافتنیه
البته 2 نقره و 2 برنز هم داره
چند روز قبل هم عکس و خبرش با نواک تو دهکده اومد و گفته بود
بازیهای نواک را میبینه و چقدر نواک خاکیه


ویترین 19 طلایی فلپس

فوق ستاره شنا آمریکایی با قهرمانی در ۴ در ۱۰۰ متر یک طلای دیگر به افتخارات المپیکی اش اضافه کرد تا رکورد 19 طلا او دست نیافتنی تر شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی شنای آمریکا با درخشش مایکل فلپس به مقام قهرمانی مسابقات شنای 4 در 100 متر آزاد المپیک 2016 رسید. فلپس با این قهرمانی، نوزدهمین مدال طلای المپیک خود را به گردن انداخت. تیم آمریکا 61 صدم ثانیه زودتر از فرانسه به خط پایان رسید. در این رقابت تیم استرالیا هم پس از آمریکا و فرانسه سوم شد.

نشاط
08-08-2016, 01:25 PM
طرفداری- نوواک جوکوویچ، نفر اول رده بندی جهانی که به عنوان شانس اول قهرمانی مسابقات تنیس المپیک 2016 پا به ریو گذاشته بود در همان گام اول مغلوب خوان مارتین دل پوتروی آرژانتینی شد.
به گزارش tennisworldusa، وی که زمین بازی را با چشمانی اشک بار ترک کرد پس از این شکست گفت:
“بدون شک این یکی از سخت ترین شکست های زندگی و حرفه ام است. کنار آمدن با آن آسان نیست، مخصوصاً حالا بعد از بازی؛ زخم ها تازه اند، اما باید با آن کنار آمد، اولین باری نیست که در یک بازی شکست می خورم اما المپیک کاملاً متفاوت است.

“ دلپو بازیکن بهتری بود و شایسته پیروزی، ورزش همین است. در لحظات تعیین کننده او تنیس فوق العاده ای بازی کرد و باید به او تبریک بگویم. حذف در مراحل ابتدایی ناامیدکننده است اما از طرفی خوشحام که یکی از دوستانم که در سال های گذشته سختی زیادی کشیده است برگشته و در این سطح بازی می کند.

وی درباره جو ورزشگاه و بازی گفت:
“این حال و هوا را کمتر در زندگی ام تجربه کرده ام، بیشتر در کشورم و اینجا هم حس می کردم در کشورم هستم. احساس کردم برزیلی هستم، شگفت انگیز بود و با تمام قلبم از آنها ممنون هستم.



جوکو اشاره قشنگی کرده در این مرحله باختن به کسی مثل دلپوترو که هم از دوستانشه و هم بازیکن بزرگی که از یک شرایط سخت برگشته کمی کمی شکست را سبکتر میکنه واقعا اگر به بازیکنی مثل سپی یا ساک میباخت و حذف میشد خیلی دردناکتر بود من بازی را گوشه هایی ازش دیدم ولی هر کی دیده میگه دلپوترو فوق العاده بوده فقط خدا کنه دلپوترو بره بالا و مدال بگیره این خودش عالی میشه

omidd
08-08-2016, 01:43 PM
در ابتدا تولد راجر فدرر عزیزو به دوستدارانش تبریک میگم امیدوارم بازم ببینیمش باصلابت در سال 2017.:583::583::583::583::866:
انصافا این خوان حیف شد توی تنیس نتونست به حقش برسه خیلی بدشانس بود که در اوج مصدوم شد دیشبم نشون داد چه تنیسور خوبی و جز معدود تنیسورایی که اکثرا دوسش دارن با اینکه خصوصا راجرو در فینال اپن امریکا بردش اما بسیار تنیسور خوب دوس داشتنی ، بی نهایت دیوووونه اون استایل فورهند این بشرم با اون قدرت خیلی خوب فورهند میزنه امیدوارم رو سکو ببینمش و بکهندشم به مرور رو فرم بیاد سال بعد قطعا میتونه مدعی جدی باشه در بازی ها.
اما نواک عزیز تنیسور خاص صربستانی باخت بدجاییم باختش و خیلی ناراحت شدم از اشکش که نشون میداد چقدر این المپیک مهم بودش نواک بیرون از زمین تنیس رفتار بسیار ستودنی داره که در دهکده المپیک بیشتر نمود پیدا کرد.
اما این نکته دوس داشتم بگم که حرف عجیب نزنین و بچه گانه فکر نکنین همه دنیا میدونن در المپیک مدال و جنسش مهم نه اینکه تیمی یا انفرادی.
کسی نمیاد بگه مایکل فلپس افسانه ای مثلا nتا چون تیمی طلا داره پس جزو افتخاراش نیست حرفی که قبلا علاقه مندان نادال میزدن که با کمی فکر میشه فهمید کیفیت اصل و خوشبختانه راجر طلا و نقره المپیکو داره که نه نواک داره و نه رافا هرچند رافا کارشو در 2008 به نحو احسن انجام داد نوش جونش.
اینو گفتم به اینجا برسم که نواک با اینکه حذف شد اما تو دو نفره شانس داره نبود برادران برایان و حذف برادران ماری و تیم فرانسوی شرایط برای هم رافا و خصوصا نواک خیلی بهتره با این تفاوت که دیگه در تنیس دو نفره فقط خود طرف مهم نیست و هم تیمی هم نقش بسزایی داره من اشنایتی نسبت به هموطنش ندارم اما حذف بنظرم صربیناتورانه(ناباورانه) نواک انگیزشو در دوبل بیشتر میکنه.نواک در المپیک ها فقط یدونه برنز داره و خودشم میدونه ی طلا المپیک میتونه کامل تر کنه کارنامشو حالا اگه میخواد انفرادی باشه میخواد دوبل باشه باید این چند روزو صبر کرد.
در هر صورت امیدوارم خوان رو سکو ببینیم و اصلا اول بشه چرا که نه ورزش غیرقابل پیش بینی و به شخصه دوس دارم کسی قهرمان بشه که کمتر کسی روش حساب باز کرده از شرایط نادال خبر ندارم اما قرعه ماری خیلی شانسشو برای مدال افزایش داده هرچند بنظرم باز هم شگفتی خواهیم دید.
واقعا حیف شد راجر اگه بود بنظرم با توجه به نبود خیلی از تنیسورا خصوصا در دوبل در کنار هینگیس بنظرم میتونست حداقل یه مدال خوش رنگ بگیره اما نشد و با طلا و نقره المپیک بنظر به پایان المپیکاش رسید دروووود بر شرفش:583:
یا حق:583::443:

FANTASTIC
08-08-2016, 03:02 PM
باختن گریه نداره :254::254::254::254::254::254: جوکوویچ عرضه نداره
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

ehsm
08-08-2016, 04:42 PM
فقط اومدم اینجا به JFK بگم که اتش نشانی 125 هستش اما شما به کارت نمیاد چون اونا این نوع سوختگی و ساپورت نمیکنن
خیلی ذلالت داره از بازیکنی که 1 سال و خورده ای به علت مصدومیت تو هیچ تورنمنتی نبوده تو دور اول ببازی و حذف بشی

البته این کاربر تنها نیستن **** هم هست.

sina1993
08-08-2016, 04:55 PM
باز دوباره این بحثها شروع شد برای خودتون میگم وارد این بحثهای بیهوده نشید هر کسی یه نظری داره اگه نمیتونید دوستانه بحث کنید کاری بهم نداشته باشید

289 هم سال دیگه وقتی متوجه شد رکورد راجر اونقدرها هم که فکر میکرد در دسترس نیست امضاش رو عوض میکنه و با همون اعتماد بنفس همیشگی حرفشو تغییر میده و دوباره از پیشبینی های خارق العادش صحبت میکنه و دوباره شماها رو توی یه دور باطل دیگه میندازه ما این دوره ها رو گذروندیم شما درس بگیرید

FANTASTIC
08-08-2016, 05:22 PM
http://prod.static9.net.au/_/media/2016/08/08/13/12/novak_0808g_1000.jpg


گریه نکن ایشالا 4 سال دیگه میبری طلارو
:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

behsen
08-08-2016, 08:25 PM
یه تنیس باز خوب تنیس بازیه که هر قرعه ای هم براش بیاد بتونه حریف هاش رو کنار بزنه و به سطح بالا برسه و قهرمان بشه. دست کم این چیزی بود که از نادال و فدرر توی اوجشون زیاد می دیدیم

از نادال زیاد دیدیم، از فدرر خیلی خیلی کم. فدرر توی گرند اسلم ها 26 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 18 بارشو باخته(70% باخت). از 27 فینال گرند اسلم هم 12 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 9 بارشو باخته(75% باخت). از مجموع 17 پیروزی تو فینال هم فدرر 14 بار مقابل شخصی غیر از این دو نفر پیروز شده.

2009 هم وقتی در اوج بود به همین دلپوترو که اون زمان 20 سالش بود تو فینال یو اس باخت.

مسعود 289
08-08-2016, 10:29 PM
از نادال زیاد دیدیم، از فدرر خیلی خیلی کم. فدرر توی گرند اسلم ها 26 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 18 بارشو باخته(70% باخت). از 27 فینال گرند اسلم هم 12 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 9 بارشو باخته(75% باخت). از مجموع 17 پیروزی تو فینال هم فدرر 14 بار مقابل شخصی غیر از این دو نفر پیروز شده.

2009 هم وقتی در اوج بود به همین دلپوترو که اون زمان 20 سالش بود تو فینال یو اس باخت.

لایک لایک لایک
از این بهتر و مستندتر نمیشد جواب عوامفریبیهای ا.ن تنیس تاکرز را داد
فکر کرده با چندتا ادعای بی سروته و کلی میتونه همه را فریب بده
همچنان منتظریم اون ادعای کذبش در مورد قرعه ها را ثابت کنه!

Nima88
08-09-2016, 08:40 AM
در ابتدا تولد راجر فدرر عزیزو به دوستدارانش تبریک میگم امیدوارم بازم ببینیمش باصلابت در سال 2017.:583::583::583::583::866:
انصافا این خوان حیف شد توی تنیس نتونست به حقش برسه خیلی بدشانس بود که در اوج مصدوم شد دیشبم نشون داد چه تنیسور خوبی و جز معدود تنیسورایی که اکثرا دوسش دارن با اینکه خصوصا راجرو در فینال اپن امریکا بردش اما بسیار تنیسور خوب دوس داشتنی ، بی نهایت دیوووونه اون استایل فورهند این بشرم با اون قدرت خیلی خوب فورهند میزنه امیدوارم رو سکو ببینمش و بکهندشم به مرور رو فرم بیاد سال بعد قطعا میتونه مدعی جدی باشه در بازی ها.
اما نواک عزیز تنیسور خاص صربستانی باخت بدجاییم باختش و خیلی ناراحت شدم از اشکش که نشون میداد چقدر این المپیک مهم بودش نواک بیرون از زمین تنیس رفتار بسیار ستودنی داره که در دهکده المپیک بیشتر نمود پیدا کرد.
اما این نکته دوس داشتم بگم که حرف عجیب نزنین و بچه گانه فکر نکنین همه دنیا میدونن در المپیک مدال و جنسش مهم نه اینکه تیمی یا انفرادی.
کسی نمیاد بگه مایکل فلپس افسانه ای مثلا nتا چون تیمی طلا داره پس جزو افتخاراش نیست حرفی که قبلا علاقه مندان نادال میزدن که با کمی فکر میشه فهمید کیفیت اصل و خوشبختانه راجر طلا و نقره المپیکو داره که نه نواک داره و نه رافا هرچند رافا کارشو در 2008 به نحو احسن انجام داد نوش جونش.
اینو گفتم به اینجا برسم که نواک با اینکه حذف شد اما تو دو نفره شانس داره نبود برادران برایان و حذف برادران ماری و تیم فرانسوی شرایط برای هم رافا و خصوصا نواک خیلی بهتره با این تفاوت که دیگه در تنیس دو نفره فقط خود طرف مهم نیست و هم تیمی هم نقش بسزایی داره من اشنایتی نسبت به هموطنش ندارم اما حذف بنظرم صربیناتورانه(ناباورانه) نواک انگیزشو در دوبل بیشتر میکنه.نواک در المپیک ها فقط یدونه برنز داره و خودشم میدونه ی طلا المپیک میتونه کامل تر کنه کارنامشو حالا اگه میخواد انفرادی باشه میخواد دوبل باشه باید این چند روزو صبر کرد.
در هر صورت امیدوارم خوان رو سکو ببینیم و اصلا اول بشه چرا که نه ورزش غیرقابل پیش بینی و به شخصه دوس دارم کسی قهرمان بشه که کمتر کسی روش حساب باز کرده از شرایط نادال خبر ندارم اما قرعه ماری خیلی شانسشو برای مدال افزایش داده هرچند بنظرم باز هم شگفتی خواهیم دید.
واقعا حیف شد راجر اگه بود بنظرم با توجه به نبود خیلی از تنیسورا خصوصا در دوبل در کنار هینگیس بنظرم میتونست حداقل یه مدال خوش رنگ بگیره اما نشد و با طلا و نقره المپیک بنظر به پایان المپیکاش رسید دروووود بر شرفش:583:
یا حق:583::443:


من اساسا از بیخ و بن با این قضیه مشکل در مورد جنس مدال المپیک.
ما در مورد کاروان ورزشی اسپانبا و یا سوئیس صحبت نمیکنیم که بگیم انفرادی یه طلا ، دوبل یه طلا و هیچ فرقی نداره.
داریم در مورد ورزش تنیس صحبت میکنیم که هممون میدونیم فرق انفرادی و دوبل

mspayam
08-09-2016, 09:21 AM
از نادال زیاد دیدیم، از فدرر خیلی خیلی کم. فدرر توی گرند اسلم ها 26 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 18 بارشو باخته(70% باخت). از 27 فینال گرند اسلم هم 12 بار با نادال و جوکوویچ بازی کرده که 9 بارشو باخته(75% باخت). از مجموع 17 پیروزی تو فینال هم فدرر 14 بار مقابل شخصی غیر از این دو نفر پیروز شده.

2009 هم وقتی در اوج بود به همین دلپوترو که اون زمان 20 سالش بود تو فینال یو اس باخت.

دوست عزیز ممنون از پاسختون. می شه گفت که دقیقاً بر اساس این آمار فدرر توی فینال ها و جلوی این دو بازیکن (به خصوص نادال) عملکرد موفقیت آمیزی نداشته.

ولی بحث من صرفاً فینال و بازی کردن جلوی دو تا بازیکن خاص نیست. با اینکه بدون شک قهرمانی هم اهمیت زیادی داره، ولی رسیدن به مراحل بالا اتفاقاً چیزیه که فدرر بیشتر از همه داشته. اگه به نظر شما 23 بار رسیدن متوالی به نیمه نهایی هر چهار گرند اسلم و 10 حضور متوالی در فینال هر چهار گرند اسلم نشونه ی این خوب بودن نیست، پس احتمالاً تعریف من و شما از خوب بودن فرسنگ ها با هم فاصله داره. بد نیست بدونین که جوکوویچ فقط 14 حضور متوالی در نیمه نهایی گرند اسلم ها و فقط 6 حضور متوالی در فینال گرند اسلم داشته. از طرف دیگه فدرر زمانی که رنک 1 بود توی هفته ی اول هیچ گرند اسلمی نباخت ولی این اتفاق توی اوج برای جوکوویچ افتاد. پس بد نیست به جای تاکید بر یه بخش از بازی این بازیکن ها نگاهی جامعتر داشته باشیم تا تصویر بزرگتری رو ببینیم و بهتر بتونیم ارزیابی کنیم.

ادیت: حذف جمله ی مربوط به تقسیم بندی.

#سامان#
08-09-2016, 09:38 AM
نوله جونتون تو دبل هم باخت و حذف شد:254::254::254::254::254::254::254::254::254:
این نولتون چه جور اسطوره ایه که حتی یه دونه مدال طلای المپیک هم نداره؟؟:254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254::254:

behsen
08-09-2016, 09:41 AM
دوست عزیز ممنون از پاسختون. به استثنای اون ایراد کوچکی که به جای 65% نوشتین 70% و در هر حال تفاوت زیادی هم ایجاد نمی کنه
.

دوست گرامی 18 تقسیم بر 26 میشه 0.692 نه 0.65! این ایراد کوچیک از جانب شماست نه بنده.

درباره ی باقی موارد هم من چندین بار نظرمو روشن گفتم که فدرر بهترین تنیسور تاریخه، امار و حساب کتاب فدرر رو هم من به خوبی حفظم، هیچوقت هم نگفتم 23 تا نیمه نهایی متوالی و 10 فینال متوالی فدرر خوب نیست که بخوایم دربارش بحثی کنیم!

mspayam
08-09-2016, 12:22 PM
دوست گرامی 18 تقسیم بر 26 میشه 0.692 نه 0.65! این ایراد کوچیک از جانب شماست نه بنده.

درباره ی باقی موارد هم من چندین بار نظرمو روشن گفتم که فدرر بهترین تنیسور تاریخه، امار و حساب کتاب فدرر رو هم من به خوبی حفظم، هیچوقت هم نگفتم 23 تا نیمه نهایی متوالی و 10 فینال متوالی فدرر خوب نیست که بخوایم دربارش بحثی کنیم!

بله حق با شماست. اون تقسیم شما درست بود. و به نظر میاد که در این زمینه با هم موافقیم. من چیزی که اون بالا نوشتم در جواب این گفته ی شماست بود که البته اگه فاعلش رو مشخص کرده بودین بهتر می شد گفت چه چیزی رو از نادال زیاد دیدین و از فدرر خیلی خیلی کم:

از نادال زیاد دیدیم، از فدرر خیلی خیلی کم.

باز هم ممنون از آماری که ارائه دادین. همیشه بحث و تبادل نظر با افرادی مثل شما که طرفدار چشم و گوش بسته ی یه بازیکن نیستین ارزشمنده.

sina1993
08-09-2016, 01:16 PM
من اساسا از بیخ و بن با این قضیه مشکل در مورد جنس مدال المپیک.
ما در مورد کاروان ورزشی اسپانبا و یا سوئیس صحبت نمیکنیم که بگیم انفرادی یه طلا ، دوبل یه طلا و هیچ فرقی نداره.
داریم در مورد ورزش تنیس صحبت میکنیم که هممون میدونیم فرق انفرادی و دوبل

فکر نمیکردم طرفدارای نادال هنوز حوصله کل کل با راجریون رو داشته باشن:434:

باز صدرحمت به شماها که با آمار و ارقام میگفتین نادال به راجر میرسه طرفدارای نواک برای اینکه به راجر برسن مسترز رو گرنداسلم حساب میکنن.

المپیک با گرنداسلم تفاوت داره بعد از قهرمانی توی دیویس کاپ همه جا از کامل شدن کلکسیون افتخارات راجر صحبت میکردن و کسی نمیگفت طلای انفرادی رو نداره ( از دونفره بودن طلای راجر به عنوان جزئیات بی اهمیت یاد میکردن)

مسعود 289
08-09-2016, 01:55 PM
فکر نمیکردم طرفدارای نادال هنوز حوصله کل کل با راجریون رو داشته باشن:434:

باز صدرحمت به شماها که با آمار و ارقام میگفتین نادال به راجر میرسه طرفدارای نواک برای اینکه به راجر برسن مسترز رو گرنداسلم حساب میکنن.

المپیک با گرنداسلم تفاوت داره بعد از قهرمانی توی دیویس کاپ همه جا از کامل شدن کلکسیون افتخارات راجر صحبت میکردن و کسی نمیگفت طلای انفرادی رو نداره ( از دونفره بودن طلای راجر به عنوان جزئیات بی اهمیت یاد میکردن)

هرکی گفته کلکسیون راج تکمیل شده زیادی اشتباه کرده!
تکمیل نشده و نخواهد شد
چون مسترز رم و مونت کارلو را نداشته و نخواهد داشت

ضمنا حرف من را تحریف نکن
توی سایت ATP
هرکسی میتونه ببینه عناوین مهم یا میجر تایتل نواک همین الان برابر با راج و مساوی با 47

مسعود 289
08-09-2016, 02:16 PM
برای اونهایی که دوست دارند بفهمند ونه آنهایی که بر تعصب و اعتقاد پوچ خود پافشاری میکنند


فدرر:17 گرند 24 مسترز 6 مسترز کاپ جمع 47 ارزش 64
نادال:14 گرند 28 مسترز 0 مسترز کاپ جمع 42 ارزش 56
جوکوویچ:12 گرند 30 مسترز 5 مسترز کاپ جمع 47 ارزش 61.5

نواک فعلا از لحاظ تعداد با فدرر برابره در حالیکه 6 سال جوانتره
از لحاظ ارزش 2.5 پوینت با فدرر اختلاف داره
که احتمالا میتونه همین امسال این فاصله را پر کنه
یک گرند سه مسترز و مسترز کاپ باقیمانده امسال جمعا 6.5 پوینت دارند
نواک با 3 پوینت دیگه میتونه بیاد صدر

مسعود 289
08-09-2016, 02:35 PM
دوست گرامی 18 تقسیم بر 26 میشه 0.692 نه 0.65! این ایراد کوچیک از جانب شماست نه بنده.

درباره ی باقی موارد هم من چندین بار نظرمو روشن گفتم که فدرر بهترین تنیسور تاریخه، امار و حساب کتاب فدرر رو هم من به خوبی حفظم، هیچوقت هم نگفتم 23 تا نیمه نهایی متوالی و 10 فینال متوالی فدرر خوب نیست که بخوایم دربارش بحثی کنیم!



اگر فدرر رکورد نیمه نهایی و فینال متوالی داره نواک رکورددار قهرمانی گرندهای متوالیه
که معلومه کدومش ارزشمندتره
نواک رکورد 6 مسترز در یکسال را داره که هیچکس نداره
بدون شک همین الان نواک رکورددار با ثبات ترین عملکرد در یک بازه ده ساله است
ده ساله که نواک پایان سال رنکی کمتر از 3 نداشته
ممکنه فعلا فدرر بهترین تنیسور تاریخ شمرده بشه
با تکیه بر دو رکورد اصلی و مهمش
که17 گرند اسلم و 302 هفته صدرنشینی رنکینگ باشه
اما اگر کسی بتونه این رکوردها را مال خود کنه اونوقت دیگه اینطور نیست
باید به آینده نگاه کرد
تهدید اصلی برای شکستن این رکوردها نواک هست
که حداقل فرصت حضور در 17 گرند فقط تا 33 سالگی خواهد داشت
الان 211 هفته صدر نشینی داره و تا کمتر از 2 سال دیگه میتونه به 302 برسه

rezaomo
08-09-2016, 04:47 PM
دوستان چرا اینقدر جرو بحث بیهوده میکنید . برای اینکه بهترین تنیس باز دنیا باشی 2 فاکتور یا بهتر بگم کسب دو فاکتور حیاتی هست .
1- تعداد گرند اسلم ها
2- تعداد هفته های نامبروانی
فعلا جوکویچ در هیچ کدام از این ها به فدرر نرسیده . پس جواب مشخصه . خیر ایشون بهترین تنیس باز تاریخ نیست . اما میشه بهش جایگاه مناسب در بین 5 تنیس باز برتر دنیا را داد . چون واقعا استحقاقشو داره .
نکته بعدی چطور بعضی از دوستان پیش بینی می کنند جوکو می تونه تا سال 2018 رکوردهای فدرر و نامبروانی را بزنه . آدمیزاد از فردای خودش خبر نداره. اگر قرار باشه همون اتفاقی که برای فدرر افتاد و از 2012 به این طرف حتی یک گرند نگرفت . این موضوع خیلی راحت برای جوکو هم می تونه اتفاق بیفته . از ویمبلدون 2012 که فدرر 30 سالش شده بود تا ویمبلدون 2016 دقیقا 15 تا گرند شرکت کرد. که حتی یک گرند هم نگرفت جوکو هم داره می چسبه به 30 سالگی احتمال اینکه بدن افت کنه و رقیبای جدید عرصه رو تنگ کنند خیلی زیاده پس تا اون زمان که کسی رکوردهای فدرر را نشکسته . فعلا پرچم سوئیس بالاست .:583:

behsen
08-09-2016, 10:52 PM
اگر فدرر رکورد نیمه نهایی و فینال متوالی داره نواک رکورددار قهرمانی گرندهای متوالیه
که معلومه کدومش ارزشمندتره
نواک رکورد 6 مسترز در یکسال را داره که هیچکس نداره
بدون شک همین الان نواک رکورددار با ثبات ترین عملکرد در یک بازه ده ساله است
ده ساله که نواک پایان سال رنکی کمتر از 3 نداشته
ممکنه فعلا فدرر بهترین تنیسور تاریخ شمرده بشه
با تکیه بر دو رکورد اصلی و مهمش
که17 گرند اسلم و 302 هفته صدرنشینی رنکینگ باشه
اما اگر کسی بتونه این رکوردها را مال خود کنه اونوقت دیگه اینطور نیست
باید به آینده نگاه کرد
تهدید اصلی برای شکستن این رکوردها نواک هست
که حداقل فرصت حضور در 17 گرند فقط تا 33 سالگی خواهد داشت
الان 211 هفته صدر نشینی داره و تا کمتر از 2 سال دیگه میتونه به 302 برسه

صحبت ما هم درباره ی شرایط فعلی و رکوردهای حال حاضر تنیسه نه آینده. قطعا در آینده خیلی چیزا تغییر میکنه. کسی چه میدونه شاید حتی اندی با گرفتن چندتا گرند خودشو به جمع بزرگان تاریخ تنیس برسونه. هر چند که من از سال پیش گفتم رکورد 302 هفته رنک یک رو نواک میشکنه. برای تعداد گرندها هم فعلا باید صبر کرد، عجله ای نیست، ببینیم در آینده چی میشه.

نشاط
08-10-2016, 11:17 AM
سرنا ناباورانه حذف شد تا شگفتیهای تنیس المپیک ادامه پیدا کنه موگوروزا هم که حذف شد و الان احتمالا بخت اصلی کسی جز کربر نیست هرچند که در تنیس بانوان همواره شاهد سورپرایزهای بزرگی هستیم
از عجایب تنیس المپیک اینکه امروز نادال بزرگ باید سه تا مسابقه بده! یعنی با یک دست چندتا هندوانه برداشتن ! منطقیه عایا؟نظر شما چیه؟
چقدر لذت بردم از تماشای دوقهرمانی و دو مدال طلای دیگه مایکل فلپس افسانه ای بیست و یک طلا در پنج المپیک البته المپیک آتن ۱۵سالش بوده و طلا نگرفته ولی این بشر فوق العاده است امروز فقط با اختلاف چهارصدم ثانیه نسبت به شناگر ژاپنی مدال طلای دویست متر پروانه را گرفت نیم ساعت بعد هم همراه با تیم آمریکا طلای چهار در دویست متر آزاد را شخصیت بسیار دوست داشتنی هم داره و چقدر محبوب هموطنانش باور کنید من بیشتر از موفقیت ورزشکار ایرانی خوشحال شدم و لذت بردم یک شناگر خانم هم آمریکا داره بنام کیتی لدیکی اونهم تا الان بنظرم سه طلا گرفته واقعا زیباست این ورزش المپیکی امروز روزیه که با حسرت بیشتری میگم کاش من یک آمریکایی بودم!

نشاط
08-10-2016, 11:36 AM
صحبت ما هم درباره ی شرایط فعلی و رکوردهای حال حاضر تنیسه نه آینده. قطعا در آینده خیلی چیزا تغییر میکنه. کسی چه میدونه شاید حتی اندی با گرفتن چندتا گرند خودشو به جمع بزرگان تاریخ تنیس برسونه. هر چند که من از سال پیش گفتم رکورد 302 هفته رنک یک رو نواک میشکنه. برای تعداد گرندها هم فعلا باید صبر کرد، عجله ای نیست، ببینیم در آینده چی میشه.

با شما کاملا هم نظرم و همین طور دوست دیگه rezaomo
واقعا افت و آسیب دیدگی خبر نمیکنه و سراغ همه میاد ضمن اینکه جوکو هم به میانسالی رسیده در تنیس. البته من نظرم اینه جوکو اگر دچار مصدومیت نشه حداقل تا دوسال دیگه میتونه در همین حد و اندازه مدعی باشه و این به این معناست که قریب به یقین به رکورد هفته ها میرسه و ازش عبور میکنه اما رسیدن به رکورد گرنداسلمهای فدرر واقعا کار آسانی نیست در تنیس مدرن امروز حتی بردن مسترز هم آرزوییه که برای خیلی از تنیسورهای معروف یک آرزوی محال شده نقش شگفتیها داره روز بروز پررنگ تر میشه چیزی که هست عملکرد فوق العاده و مافوق تصور جوکو در دوسه سال اخیر طرفدارانش را بدعادت کرده و انتظار دارند همه چی را درو کنه اما نظر من اینه که جوکو فقط در صورتی شانس رسیدن به هفده گرند را خواهد داشت که از پنج گرند بعدی به سه یا حداقل دوتای اون برسه اگر تا پایان ۲۰۱۷به ۱۵گرند اسلم رسید من مطمئن میشم رکورد را خواهد شکوند اما شکستن رکورد هفته ها را من از همین الان راجع بهش شک ندارم باری همانطور که دوستمون اشاره کرد جوکو حتی اگر در همین جای فعلی متوقف بشه اونقدر کارنامه اش در ده سال گذشته درخشان و پرباره که اگر نگیم داخل دایره پنج تنیسور برتر تاریخه حداقل بین ده نفر برتر هست

behsen
08-10-2016, 12:23 PM
این وسط یه پرانتزم باز کنیم یه گذری بزنیم به سایر رویداد های المپیک و اشاره ای کنیم به مرد افسانه ای تاریخ المپیک

فلپس با کساب 2 طلای 200 متر پروانه و 4 در 200 متر کرال سینه تیمی به رکورد عجیب غریب 21 طلا در مسابقات المپیک رسید. نکته جالب اینه که در طول تاریخ المپیک از سال 1896 تا حالا فقط چیزی حدود 35 کشور از اون بیشتر طلا کسب کردند و حدود 170 کشور کمتر! جالبه بدونید کل کاروان کشور ما از ابتدا تا کنون فقط 15 طلا کسب کرده.

فلپس همچنین مسن ترین شناگر تاریخ المپیکه که تونسته توی مسابقات انفرادی طلا کسب کنه.

ضمن اینکه هنوز 3 رقابت دیگه هست که فلپس توش شرکت میکنه و توی هر 3 هم شانس خوبی داره. 100 متر پروانه که 3 طلای المپیک 04 08 12 در این رشته مال خودش بوده. 200 متر مختلط انفرادی که اتفاقا طلای 3 المپیک قبلی این ماده رو هم داره. و یه 4 در 100 متر مختلط تیمی هم هست که فکر میکنم با ناتان آدریان و رایان لاکت و رایان مرفی توش شرکت میکنن و شنای پروانش به عهده ی فلپسه. هر چند توی دو تا رقابت انفرادی رقبای سختی داره و اگه یه طلا هم بگیره کار بزرگیه. البته اگه کاملا آماده باشه و کمی شانس هم داشته باشه کسب 3 طلای دیگه براش اصلا دور از دسترس نیست.

http://uupload.ir/files/ytvg_13902584_1106364339431275_2517085242960888412_n.jpg
گونه ای جدید از دوزیستان که در آمریکا کشف شده، ماهی انسان نما :434:
وضع یه جوری شده که اگه بپرسن فلپس چندتا طلا گرفته باید بگی الان؟ یا الان؟ :434:


دو نفر دیگه هم هستند که توی این المپیک درخشان ظاهر شدن. یکی کیتی لدکی که کاملا انتظارش میرفت. شناگر استثنایی کرال سینه که المپیک قبلی توی 15 سالگی قهرمان 800 متر کرال سینه شد. امسال تا اینجا کرال سینه 200 متر و 400 متر رو برده و طلای 800 متر رو هم قطعا میبره. همچنین 4 در 200 متر تیمی رو هم به احتمال خیلی زیاد قهرمان میشن و میتونه 4 طلا دشت کنه، یه نقره ی تیمی هم همون روز اول بردن. با توجه به سنی که داره احتمالا این درخششو توی المپیک بعدی هم تکرار میکنه و یه فوق ستاره ی دیگه میشه برای ورزش آمریکا.
http://uupload.ir/files/uk7i_crop_90jn3_22711470622390.jpg


نفر بعدی که با عملکردش خیلیها رو شگفت زده کرده کاتینکا هوسزو شناگر مجارستانیه که 3 طلای فوق العاده با ارزش برای کشورش کسب کرده و یه رکورد جهانم شکسته. اونم در حالیکه در 2 المپیک قبلی موفق به کسب هیچ مدالی نشده بود و تا قبل از این بیشتر افتخاراتش تو مسابقات قهرمانی جهان شنا بود. ضمن اینکه هنوز یه ماده دیگه از رقابتش باقی مونده و اگه بتونه توی اون مسابقه ینی 200 متر کرال پشت هم طلا بگیره به جرئت بزرگترین پدیده ی المپیک 2016 خواهد بود.
http://uupload.ir/files/snax_hosszu_ap.jpg

omidd
08-10-2016, 02:41 PM
من اساسا از بیخ و بن با این قضیه مشکل در مورد جنس مدال المپیک.
ما در مورد کاروان ورزشی اسپانبا و یا سوئیس صحبت نمیکنیم که بگیم انفرادی یه طلا ، دوبل یه طلا و هیچ فرقی نداره.
داریم در مورد ورزش تنیس صحبت میکنیم که هممون میدونیم فرق انفرادی و دوبل

بنظرت احترام میزارم نیما جان وقتی کسی حودشو بخواب میزنه هر کاری کنه قبول نمیکنه که نمیکنه دوستان حرف مرد افسانه ای تاریخ المپیکو زدن مایکل فلپس در شنا نزدیک به 10 مدال از این 24 که گرفته از نتیجه تیمی بود و کسی نمیگه چندتا انفرادی داره چند تا تیمی اوسین بولت کسی نمیگه چندتا طلای انفرادی داره چند تا طلای تیمی بنظرم درست که ارزش انفرادی بیشتر و بیشتر میچسبه اما خدایش انصافم خوب چیزی در المپیک فقط مدال مهم و بعدش جنس مدالش.
باز اگه بگین طلای انفرادی نداره خب نقرشو داره و طلای المپیکم داره حالا همچنان از بن مشکل دارین باشه طلای المپیک نداره چرا چون که نادال دار!!!!!!
راجبع شنا باید دست مریزاد گفت به مایکل فلپس بسیار لذت بردم فینال 200 متر پروانش که 6 صبح بود بی نهایت پرهیجان بود و منو دقیقا یاد همین ماده در المپیک لندن انداخت که در حالی که فلپس پیش بود در انتهای با ی اشتباه کوچیک در حرکت دستاش و میلی متری طلاش تبدیل به نقره شد اگه اشتباه نکنم همون شناگر افریقایی که چهارم شد 4سال پیش اول شد و امروزدقیقا یجورایی جبران اون نتیجه رو کرد و البته 3ماده دیگه شانس داره اگه فیزیکی دچار مشکل نشه بنظر دو طلا بگیره از سه تا ولی میدونم که این شناگر ی اعجوبه خالص و امیدوارم به 5طلای این المپیک با 23 طلا و 2 نقره و 2 برنز پایانی پر افتخارتر داشته باشه.
عجیب که از 2000 سیدنی که 15 سالش بود تا الان در تمام ماده هایی که شرکت کرده بود فقط تو دو تاش مدال نگرفت که یکیش همون 15 سالگی که فقط در ی ماده پروانه 5شد و المپیک قبل هم تیمی 4 شد امار از ذهن خارج سیری ناپذیر و البته بسیار دوس داشتنی و فراموش نشدنی در تاریخ...
از تنیس رفتیم رو شنا.
از دوستان کمکی میخواستم من دیروز شبکه های استانیم و شبکه های 1 تا 5 و ورزشم به یکباره سیگنالش پرید و درستم نشد رو بدر سرچ کردم پیدا نشد نمیدونم چطوری بیارمشون شدیدا به کمک نیاز دارم پاور عزیز فعلا جوابمو نداده کسی اگه میدونه لطف کنه ممنون میشم.
با سپاس

farhad20
08-10-2016, 03:28 PM
وقتی دوستان غیر از تنیس راجع به بقیه مسایل بحث میکنید منطقی هستید و بحث ها زیبا اما به تنیس که میرسید گاهی بحث ها از سر تعصب میشه چرا بجای خراب کردن حریف توانایی های بازیکن مورد علاقه مون رو نگیم.البته نصیحت نمیکنم هر طور راحتید.اما....چرا از اندی بی ادب:shame:صحبتی نیست.ظاهرا تنیس در راجر نادال و نوواک خلاصه شده .

مسعود 289
08-11-2016, 08:03 AM
ریزش باران و تعویق مسابقات نتیجه اش فشرده شدن رقابتهاست
نادال در سه جبهه کار سختی داره
سینسی هم سه چهار روز دیگه شروع میشه
نواک به توصیه دکترش کنار کشید
در غیاب نواک و راج خیلیها شانس دارند

مسعود 289
08-11-2016, 08:16 AM
این وسط یه پرانتزم باز کنیم یه گذری بزنیم به سایر رویداد های المپیک و اشاره ای کنیم به مرد افسانه ای تاریخ المپیک

فلپس با کساب 2 طلای 200 متر پروانه و 4 در 200 متر کرال سینه تیمی به رکورد عجیب غریب 21 طلا در مسابقات المپیک رسید. نکته جالب اینه که در طول تاریخ المپیک از سال 1896 تا حالا فقط چیزی حدود 35 کشور از اون بیشتر طلا کسب کردند و حدود 170 کشور کمتر! جالبه بدونید کل کاروان کشور ما از ابتدا تا کنون فقط 15 طلا کسب کرده.

فلپس همچنین مسن ترین شناگر تاریخ المپیکه که تونسته توی مسابقات انفرادی طلا کسب کنه.

ضمن اینکه هنوز 3 رقابت دیگه هست که فلپس توش شرکت میکنه و توی هر 3 هم شانس خوبی داره. 100 متر پروانه که 3 طلای المپیک 04 08 12 در این رشته مال خودش بوده. 200 متر مختلط انفرادی که اتفاقا طلای 3 المپیک قبلی این ماده رو هم داره. و یه 4 در 100 متر مختلط تیمی هم هست که فکر میکنم با ناتان آدریان و رایان لاکت و رایان مرفی توش شرکت میکنن و شنای پروانش به عهده ی فلپسه. هر چند توی دو تا رقابت انفرادی رقبای سختی داره و اگه یه طلا هم بگیره کار بزرگیه. البته اگه کاملا آماده باشه و کمی شانس هم داشته باشه کسب 3 طلای دیگه براش اصلا دور از دسترس نیست.

http://uupload.ir/files/ytvg_13902584_1106364339431275_2517085242960888412_n.jpg
گونه ای جدید از دوزیستان که در آمریکا کشف شده، ماهی انسان نما :434:
وضع یه جوری شده که اگه بپرسن فلپس چندتا طلا گرفته باید بگی الان؟ یا الان؟ :434:


دو نفر دیگه هم هستند که توی این المپیک درخشان ظاهر شدن. یکی کیتی لدکی که کاملا انتظارش میرفت. شناگر استثنایی کرال سینه که المپیک قبلی توی 15 سالگی قهرمان 800 متر کرال سینه شد. امسال تا اینجا کرال سینه 200 متر و 400 متر رو برده و طلای 800 متر رو هم قطعا میبره. همچنین 4 در 200 متر تیمی رو هم به احتمال خیلی زیاد قهرمان میشن و میتونه 4 طلا دشت کنه، یه نقره ی تیمی هم همون روز اول بردن. با توجه به سنی که داره احتمالا این درخششو توی المپیک بعدی هم تکرار میکنه و یه فوق ستاره ی دیگه میشه برای ورزش آمریکا.
http://uupload.ir/files/uk7i_crop_90jn3_22711470622390.jpg


نفر بعدی که با عملکردش خیلیها رو شگفت زده کرده کاتینکا هوسزو شناگر مجارستانیه که 3 طلای فوق العاده با ارزش برای کشورش کسب کرده و یه رکورد جهانم شکسته. اونم در حالیکه در 2 المپیک قبلی موفق به کسب هیچ مدالی نشده بود و تا قبل از این بیشتر افتخاراتش تو مسابقات قهرمانی جهان شنا بود. ضمن اینکه هنوز یه ماده دیگه از رقابتش باقی مونده و اگه بتونه توی اون مسابقه ینی 200 متر کرال پشت هم طلا بگیره به جرئت بزرگترین پدیده ی المپیک 2016 خواهد بود.
http://uupload.ir/files/snax_hosszu_ap.jpg

کیتی لدکی طلای 4*200 متر تیمی را هم گرفت
آمریکا این طلا را مدیون کیتی هست
کیتی به عنوان نفر چهارم تیمش و در حالیکه آمریکا حدود یک ثانیه عقب بود
شیرجه زد و نهایتا با یک ثانیه برتری تیمش را قهرمان کرد

مایکل فلپس هم در ادامه درخشش بینظیرش در نیمه نهایی 4*50 متر مختلط انفرادی
با بهترین زمان به فینال رفت و شانس بالایی برای طلا داره
جالبه که نفر دوم و رقیب مستقیمش هموطنش رایان لاکت هست
می تونید جریان رقابتها را فردا ساعت 5:30 از شبکه های سوییسی ببینید

ehsm
08-11-2016, 05:19 PM
البته بنظرم بهتره این عناوین در تایپیک دیگه ای که مربوط به المپیک هست مطرح بشه. این تایپیک اختصاصی برای تنیس هست.

ehsm
08-11-2016, 05:24 PM
بنظرت احترام میزارم نیما جان وقتی کسی حودشو بخواب میزنه هر کاری کنه قبول نمیکنه که نمیکنه دوستان حرف مرد افسانه ای تاریخ المپیکو زدن مایکل فلپس در شنا نزدیک به 10 مدال از این 24 که گرفته از نتیجه تیمی بود و کسی نمیگه چندتا انفرادی داره چند تا تیمی اوسین بولت کسی نمیگه چندتا طلای انفرادی داره چند تا طلای تیمی بنظرم درست که ارزش انفرادی بیشتر و بیشتر میچسبه اما خدایش انصافم خوب چیزی در المپیک فقط مدال مهم و بعدش جنس مدالش.
باز اگه بگین طلای انفرادی نداره خب نقرشو داره و طلای المپیکم داره حالا همچنان از بن مشکل دارین باشه طلای المپیک نداره چرا چون که نادال دار!!!!!!
راجبع شنا باید دست مریزاد گفت به مایکل فلپس بسیار لذت بردم فینال 200 متر پروانش که 6 صبح بود بی نهایت پرهیجان بود و منو دقیقا یاد همین ماده در المپیک لندن انداخت که در حالی که فلپس پیش بود در انتهای با ی اشتباه کوچیک در حرکت دستاش و میلی متری طلاش تبدیل به نقره شد اگه اشتباه نکنم همون شناگر افریقایی که چهارم شد 4سال پیش اول شد و امروزدقیقا یجورایی جبران اون نتیجه رو کرد و البته 3ماده دیگه شانس داره اگه فیزیکی دچار مشکل نشه بنظر دو طلا بگیره از سه تا ولی میدونم که این شناگر ی اعجوبه خالص و امیدوارم به 5طلای این المپیک با 23 طلا و 2 نقره و 2 برنز پایانی پر افتخارتر داشته باشه.
عجیب که از 2000 سیدنی که 15 سالش بود تا الان در تمام ماده هایی که شرکت کرده بود فقط تو دو تاش مدال نگرفت که یکیش همون 15 سالگی که فقط در ی ماده پروانه 5شد و المپیک قبل هم تیمی 4 شد امار از ذهن خارج سیری ناپذیر و البته بسیار دوس داشتنی و فراموش نشدنی در تاریخ...
از تنیس رفتیم رو شنا.
از دوستان کمکی میخواستم من دیروز شبکه های استانیم و شبکه های 1 تا 5 و ورزشم به یکباره سیگنالش پرید و درستم نشد رو بدر سرچ کردم پیدا نشد نمیدونم چطوری بیارمشون شدیدا به کمک نیاز دارم پاور عزیز فعلا جوابمو نداده کسی اگه میدونه لطف کنه ممنون میشم.
با سپاس
اینو اولین بار بود شنیدم. در المپیک اول مدال بعد جنسش؟؟؟ در المپیک فرق خیلی زیادی بین طلا و دو مدال دیگه هست از نظر امتیازی. همه هم میدونن که طلای المپیک چه جایگاهی داره. در کل مدال المپیک بسیار با ارزشه صرف نظر از جنسش.

مسعود 289
08-12-2016, 10:22 AM
نادال در ادامه المپیک خوبش به فینال دوبل مردان راه یافت و احتمالا به خاطر برنامه شلوغش تیم میکسش انصراف داد و موگوروزا در حسرت این بازی سوخت
کار بزرگی اندی ماری کرد که بعد از باخت در ست دوم به فونینی چغر و سه هیچ عقب افتادن در ست سرنوشت به پا خواست و شش گیم پیاپی گرفت و رفت کوارتر المپیک
اندی به سمی میکس هم راه یافته و قاعدتا در ریو حداقل یک مدال میگیره
فونینی هم چند ساعت بعد با همسرش تونست که به سمی میکس راه پیدا کنه

بازی بعدی نادال بازی سخت و پرفشاریه بلوچی از حمایت مطلق هموطنانش روحیه و قدرت دوچندان میگیره خودش هم تنیسور خوبیه
بلوچی همونه که سه چهارماه قبل نواک را یک ست بیگل کرد
نادال اگر از این سد محکم بگذره تازه احتمالا قبل از فینال باید در مقابل دلپوترو قرار بگیره
خلاصه برای رسیدن به طلای سینگل باید کاری کنه کارستان طلای دوبل به مراتب در دسترس تره

در تنیس روی میز هر دو فینال زنان و مردان کاملا چینی بود دوطلا و دونقره بی استرس برای چین

اما در والیبال باید گفت ایران شانس خوبی داشته که در این گروه قرار گرفته و با برد قطعی مقابل مصر میره کوارتر اما در اون گروه هر شش تیم مدعی صعودن و حریف ایران در کوارتر هر تیمی میتونه باشه

دیدن مستقیم حماسه سازی مایکل فلپس اعجوبه دوست داشتنی شنای آمریکا
برای من لذتی وصف نشدنی داره هریک طلایی که فلپس به سینه می زنه به اندازه یک گرند برای نواک برای من شادی بخشه
چهارمین مبارزه چهارمین فینال و چهارمین طلای باارزش در ریو و بیست و دومین طلای المپیکی خودش فقط گفتنش آسونه
حیف که لاکت نتونست نقره بگیره
اگر زمان خودش در سمی را تکرار میکرد نقره میگرفت ولی افت کرد و پنجم شد
نکته حاشیه ای اینکه خیلی متعجب شدم که فلپس بعد از روی سکورفتن با شناگران ژاپن و چین که نقره و برنز گرفته بودند
همراهی نکرد در دور افتخار و عکس گرفتن برام سوال شده بود که چرا! اما به فاصله سه دقیقه دیدم دوباره آماده مسابقه شده!
دلیلش همین بود حضوردر سمی فاینال صدمتر پروانه واقعا دست مریزاد و چه مبارزه سختی هم حریفان قوی و سرحالی داشت و هم خودش ده دقیقه قبل دویست متر پرفشار شنا کرده بود و طبیعتا خسته بود
خلاصه به فینال رفت اما با رتبه پنجم فاصله اش با نفر سوم چندصدم ثانیه بود ولی با نفر اول که سنگاپوری بود حدود هشتاد صدم ثانیه اختلاف داشت که فاصله عمیقیه
فردا کارش برای طلای پنجم واقعا سخته اما باید امیدوار بود که بتونه حداقل روی سکو بره

امروز آمریکا دوطلای تقریبا غیرمنتظره دیگه هم در شنا داشت هم رایان مورفی شانس اول نبود و هم سیمون شناگر بانوی نوجوان سیاهپوستشون
در حالیکه شناگر استرالیا در مرحله قبل رکورد شکونده بود و پنجاه متر اول هم پیشتاز بود ناباورانه پنجم شد و این سیمون و یک کانادایی بودند که در اتفاقی نادر همزمان با هم رکورد المپیک را شکسته و هر دو طلای صدمتر آزاد را گرفتند

mohammad97
08-13-2016, 12:14 AM
نادال بازی مقابل بلوچی برد، به امید بردن مدال طلا

omidd
08-13-2016, 01:01 AM
اینو اولین بار بود شنیدم. در المپیک اول مدال بعد جنسش؟؟؟ در المپیک فرق خیلی زیادی بین طلا و دو مدال دیگه هست از نظر امتیازی. همه هم میدونن که طلای المپیک چه جایگاهی داره. در کل مدال المپیک بسیار با ارزشه صرف نظر از جنسش.

عزیز دلم شما احتمالا کل متنای گذشته رو خوب نخوندی.
ورزشکار باید اول تلاش کنه مرحله به مرحله پیش بیاد نکه اول بره بهش مدال بدن پس مثل هر چیزی در زندگی باید ترتیب داشت اول باید جز برترین باشی(جز 3 نفر) و بعدش جنسش.من گفتم جنس مهم نیست؟من عمرمو پای عشق به ورزش های مختلف گذاشتم فرق جنس مدالو میدونم که داداش گلم اونم در المپیک.
با ارزوی موفقیت برای شما خواهشا کمی بیشتر تامل بفرمایید:583:
:443:

behsen
08-13-2016, 04:58 AM
تیم اسپانیا(رافا نادال و مارک) لوپز قهرمان مسابقات دوبل المپیک شد

http://uupload.ir/files/wxtb_dt.common.streams.streamserver.jpg

http://uupload.ir/files/9foo_13934866_1001733043278691_2520491038707837974_n.jpg

http://uupload.ir/files/lylc_13901375_10154009189256026_2670193983776141817_n.jpg

mspayam
08-13-2016, 08:23 AM
درود و هزاران به نادال که با وجود آسیب دیدگی مچ دست چپ و کناره گیریش دو ماه و نیمه اش از تنیس دوباره داره به اوج برمی گرده و در مسابقات دوبل که تخصص اصلیش نیست و روی سطح هاردکورت که سطح موردعلاقه اش نیست توی طلای المپیک رو برنده بشه.

نادال طبق گفته ی خودش توی این دو ماه و نیم فقط می تونسته توی باشگاه بدنسازی تمرین کنه و تمرین تنیسش خیلی کم بوده. با این حال همراهی با دوست دوران کودکیش در المپیک باعث شد که هر دوی اون ها موفق به کسب مدال طلا باشن.

نشاط
08-13-2016, 12:21 PM
قهرمانی نادال و لوپز را تبریک میگم بازی سخت و نزدیکی بود

نشاط
08-13-2016, 12:24 PM
ظاهرا نادال کار سختی در پیش داره اما نشدنی نیست اگر طلای انفرادی را هم بگیره به یک دستاورد بینظیر رسیده

rezaomo
08-13-2016, 12:41 PM
مچ پوينت ديدار فينال دوبل مردان - المپيك ريو 2016

http://s2.picofile.com/file/8263586418/match_point.mp4.html

mohammad97
08-13-2016, 01:03 PM
نادال قهرمان دبل شد خیلی خوشحالم به امید طلای سینگل

مسعود 289
08-13-2016, 01:50 PM
این وسط یه پرانتزم باز کنیم یه گذری بزنیم به سایر رویداد های المپیک و اشاره ای کنیم به مرد افسانه ای تاریخ المپیک

فلپس با کساب 2 طلای 200 متر پروانه و 4 در 200 متر کرال سینه تیمی به رکورد عجیب غریب 21 طلا در مسابقات المپیک رسید. نکته جالب اینه که در طول تاریخ المپیک از سال 1896 تا حالا فقط چیزی حدود 35 کشور از اون بیشتر طلا کسب کردند و حدود 170 کشور کمتر! جالبه بدونید کل کاروان کشور ما از ابتدا تا کنون فقط 15 طلا کسب کرده.

فلپس همچنین مسن ترین شناگر تاریخ المپیکه که تونسته توی مسابقات انفرادی طلا کسب کنه.

ضمن اینکه هنوز 3 رقابت دیگه هست که فلپس توش شرکت میکنه و توی هر 3 هم شانس خوبی داره. 100 متر پروانه که 3 طلای المپیک 04 08 12 در این رشته مال خودش بوده. 200 متر مختلط انفرادی که اتفاقا طلای 3 المپیک قبلی این ماده رو هم داره. و یه 4 در 100 متر مختلط تیمی هم هست که فکر میکنم با ناتان آدریان و رایان لاکت و رایان مرفی توش شرکت میکنن و شنای پروانش به عهده ی فلپسه. هر چند توی دو تا رقابت انفرادی رقبای سختی داره و اگه یه طلا هم بگیره کار بزرگیه. البته اگه کاملا آماده باشه و کمی شانس هم داشته باشه کسب 3 طلای دیگه براش اصلا دور از دسترس نیست.

http://uupload.ir/files/ytvg_13902584_1106364339431275_2517085242960888412_n.jpg
گونه ای جدید از دوزیستان که در آمریکا کشف شده، ماهی انسان نما :434:
وضع یه جوری شده که اگه بپرسن فلپس چندتا طلا گرفته باید بگی الان؟ یا الان؟ :434:


دو نفر دیگه هم هستند که توی این المپیک درخشان ظاهر شدن. یکی کیتی لدکی که کاملا انتظارش میرفت. شناگر استثنایی کرال سینه که المپیک قبلی توی 15 سالگی قهرمان 800 متر کرال سینه شد. امسال تا اینجا کرال سینه 200 متر و 400 متر رو برده و طلای 800 متر رو هم قطعا میبره. همچنین 4 در 200 متر تیمی رو هم به احتمال خیلی زیاد قهرمان میشن و میتونه 4 طلا دشت کنه، یه نقره ی تیمی هم همون روز اول بردن. با توجه به سنی که داره احتمالا این درخششو توی المپیک بعدی هم تکرار میکنه و یه فوق ستاره ی دیگه میشه برای ورزش آمریکا.
http://uupload.ir/files/uk7i_crop_90jn3_22711470622390.jpg


نفر بعدی که با عملکردش خیلیها رو شگفت زده کرده کاتینکا هوسزو شناگر مجارستانیه که 3 طلای فوق العاده با ارزش برای کشورش کسب کرده و یه رکورد جهانم شکسته. اونم در حالیکه در 2 المپیک قبلی موفق به کسب هیچ مدالی نشده بود و تا قبل از این بیشتر افتخاراتش تو مسابقات قهرمانی جهان شنا بود. ضمن اینکه هنوز یه ماده دیگه از رقابتش باقی مونده و اگه بتونه توی اون مسابقه ینی 200 متر کرال پشت هم طلا بگیره به جرئت بزرگترین پدیده ی المپیک 2016 خواهد بود.
http://uupload.ir/files/snax_hosszu_ap.jpg

کیتی لدکی طلای 4*200 متر تیمی را هم گرفت
آمریکا این طلا را مدیون کیتی هست
کیتی به عنوان نفر چهارم تیمش و در حالیکه آمریکا حدود یک ثانیه عقب بود
شیرجه زد و نهایتا با یک ثانیه برتری تیمش را قهرمان کرد

مایکل فلپس هم در ادامه درخشش بینظیرش در نیمه نهایی 4*50 متر مختلط انفرادی
با بهترین زمان به فینال رفت و شانس بالایی برای طلا داره
جالبه که نفر دوم و رقیب مستقیمش هموطنش رایان لاکت هست
می تونید جریان رقابتها را فردا ساعت 5:30 از شبکه های سوییسی ببینید



تبریک و شادباش میگم قهرمانی تاریخی اسطوره اسپانیایی را در المپیک به جمیع عاشقان خسته اما امیدوار رافا خصوصا رئیس و پاور عزیز.
دومین مدال طلای المپیک هر چند به سختی در فینال دوبل میسر شد اما رافا به چیزی رسید
که قریب به یقین راجر و نواک به اون نخواهند رسید
و این تازه در حالی هست که رافا این شانس را داره برای یک طلای دیگه مبارزه کنه
صادقانه بگم این چیزیه که دوست ندارم اتفاق بیفته و احتمال وقوع اون هم زیاد نیست
از این جهت مایلم رافا در بازی امشب متوقف بشه که فکر میکنم کسی که با اون بازی درخشان نواک باانگیزه را حذف کرده
لیاقت و توان طلا را هم داره از این جهت که دلپو بعد از اون مصدومیت بد و دوری دوساله
از سطح یک تنیس دنیا در بهترین دوران عمر و تنیس خودش
لیاقت این پاداش را داره که انگیزه و روحیه بگیره دوباره به جمع برترینهای تنیس دنیا برگرده
و به اونچه حقشه و تا حال بهش نرسیده دست پیدا کنه
حق دلپوترو فقط یک گرنداسلم نبوده و نیست دلپوترو کسی هست که
در بیست سالگی در فینال گرنداسلم فدرر را در اوج خودش شکست داده و قهرمان شده
قهرمانی اون مثل قهرمانی چیلیچ یک جرقه و حادثه نبود یک استعداد درخشان بود که متاسفانه تا حدود زیادی سوخت
چهارسال قبل دلپوترو در چنین مرحله ای در سمی سینگل المپیک در یک ماراتن تنیس
ودر ست سوم ۱۹بر ۱۷مغلوب فدرر آماده شددر چمن ویمبلدون
فدرری که یکی دوماه قبلش همونجا آخرین گرنداسلمش را گرفته بود و آماده و با روحیه به نوعی در زمین خودش بازی میکرد
دلپوترو در نبرد برای برنز المپیک نواک را شکست داد و به حداقلی رسید
حالا امروز دلپوترو با انگیزه ملی و برای گرفتن مدالی خوشرنگ تر به مصاف رافا می ره
مسلما رافا خسته تره حداقل ده ساعت کمتر از خوان استراحت کرده و شاید با گرفتن طلای دیروز تا حدی ارضا شده باشه
و روی دیگه سکه اینکه رافا الان بمب روحیه است هرچند بنظرم دلپوترو برای بردن رافا خیلی هم محتاج چنین آوانتاژ و رانتی نیست
دلپو تورنمنت خیلی خوب و پایداری داشته و به حد خودش پتانسیل برد رافا را داره براش آرزوی موفقیت میکنم
در سوی دیگه نبرد بین دو گلادیاتور را داریم یا گلادیاتور و سامورایی
اندی و نیشی هر دو در ماههای اخیر عالی بودن هر دو در این تورنمنت قدرت بالای ذهنی
و میل به برد و روحیه مثال زدنی خودشون را به نمایش گذاشتند
نیشی دیشب در مقابل مونفیس خیلی خوب و آماده سه مچ پوینت در تایبرک سیو کرد
و اندی در دو بازی با فونینی و جانسون واقعا برگشتهای عالی و برک بکهای ستودنی داشت
این بازی یک جنگ تمام عیار و دیدنی خواهد بود دوست دارم اون چیزی که از دل سمی بیرون میاد دو فینالیست جدید و غیرمنتظره باشند
نیشی و دلپو هر دو میتوانند برای اولین مدال طلای المپیک خودشون مبارزه جذابی داشته باشند
صادقانه بگم از چنین فینالی فقط لذت خواهم برد طلا برای هر کدوم از اینها به دلیلی خوشحالم میکنه


باز هم به سیاق روزهای المپیک اشاره ای کنم به رقابتهای جذاب شنا
ایالات متحده واقعا غوغا کرده در این مسابقات و نتایجی گرفته کاملا غافلگیر کننده
ساعاتی پیش باز هم شاهد چند نتیجه غافلگیر کننده بودیم
در ۲۰۰متر کرال پشت بخت اصلی و رکورد دار جهان شناگر مجارستانی بود که تا یکی دومتر آخر مدال طلای چهارم خودش را قطعی می دید
اما به ناگهان اسیر تیزهوشی و سرعت شناگر آمریکایی و سید ۳فینال شد و با اختلاف کمتر از یک دهم ثانیه نقره گرفت
خود شناگر آمریکا باورش نمیشد طلا گرفته!
در شنای ۵۰متر آزاد باز هم شناگران آمریکایی غافلگیرمون کردند
در حالیکه بختهای اول و دوم اکراین و فرانسه بودند اما طلا و برنز نصیب آمریکا شد باز هم ناباورانه
واقعا نمیشه انتخاب کرد که بهترین شناگر آمریکا و دنیا در این المپیک کیتی لدکی بوده یا مایکل فلپس
هر دو فوق العاده و مافوق بشری بودند هر دو عملکرد یکسانی داشتند چهار طلا و یک نقره
اگر لدکی نوزده ساله رکورد دنیا و المپیک را شکوند در عوض فلپس در سی و یک سالگی عملکردی باورنکردنی داشت
هردو در شب آخر گل کاشتند درسته که فلپس نقره گرفت اما این نقره واقعا ارزشمند بود
در پست قبلی اشاره کرده بودم شناگر سنگاپور فوق العاده سریع و چالاک بود و بسیار جوان
در ماده صدمتر پروانه که قدرت و سرعت جوانی حرف اول را می زنه فلپس در مرحله قبل از فینال پنجمین زمان برتر را داشت
و من فقط امیدوار بودم روی سکو بره و بیشتر از برنز را انتظار نداشتم
اما در یک شگفتی و رویداد بینظیر سه شناگر شامل فلپس مجارستان و آفریقای جنوبی
هر سه زمان مشابهی تا صدم ثانیه داشته و هر سه نقره گرفتند
واقعا عدالت محض بود یکصدم ثانیه تاخیر برای هر کدومشون نقره و سکوی دوم را تبدیل میکرد به هیچ و رتبه ۴
انصافا هم حق هرسه نفر که در المپیک لندن هم قهرمان و روی سکو بودند حداقل نقره بود به پاس ممارست و زحمات چند ساله شون
بانوی اول آمریکا در شبانگاه ریو محتمل ترین و کم ریسک ترین طلا را برای علاقمندان و هموطنانش به ارمغان آورد
لدکی که رکورددار ماده ۸۰۰متر آزاد جهان بود و در دور مقدماتی با کمترین فشار رکورد المپیک را هم مال خودش کرد
از لحظه استارت خودش را کند و هر لحظه فاصله خودش را با بقیه زیادتر کرد در این شنای زیبای نزدیک به هشت دقیقه و پنج ثانیه
در تمام لحظات لدکی جلوتر از خط رکورد جهان بود و سرانجام با اقتدار و فاصله ای معنا دار مجددا رکورد جهان و المپیک را شکست
در ریو چیزی حدود چهاردرصد رکورد المپیک را کاهش داد که این فقط قابل مقایسه است با عملکرد یوسین بولت در دو صدمتر در المپیک قبل
در پایان بد نیست اشاره کنم به دوعکس که در شبکه های اجتماعی دست به دست و دیده میشد
در یکی از این عکسها فلپس در حال امضا دادن به دخترکی ده دوازده ساله و خندان بود که امروز قهرمان جهان و المپیکه یعنی کیتی لدکی
و در عکس دیگه فلپس در کنار پسربچه ای ده دوازده ساله چشم بادامی و عینکی دیده میشد که فلپس را الگو و قهرمان خودش قرار داد
و اون هم دیشب موفق شد قهرمان خودش را شکست بده و حتی رکورد هشت سال قبل المپیکش را هم بشکنه همان شناگر سنگاپوری

افسوس که کشور ما علیرغم ثروت خدادادی نه زیر ساختی برای اینگونه ورزشهای مادر و پر مدالی فراهم کرده
و نه حتی با نشون دادن چنین رویدادهایی در سطح ورزشهای دیگه برای نسل جدید و نونهالان الگو و قهرمانسازی میکنه

ebrahimsarani
08-13-2016, 03:39 PM
یک کانال پر از فیلم و گیف های آموزشی تنیس:

https://telegram.me/tennis_lovers

ARY143
08-13-2016, 06:56 PM
عرض تبریک و شادباش خدمت نادالیون عزیز بابت کسب طلای دیگری از المپیک

یک چند لحضه ائی تصاویر رافا هنگام زدن سرویس را دیدم با همان استایل و حرکات همیشگی - واقعا دلم برای دیدنش در کورت تنگ شده بود و حال کردم از تماشای این لحضات :583::583::655::655:

behsen
08-14-2016, 12:25 AM
بعد از حذف جوکوویچ، دلپوترو نادال رو هم حذف کرد و فینالیست شد. اونورم ماری راحت نیشیکوری رو برد.

http://uupload.ir/files/1xqi_hi-res-0aa878867113eb10abdfa82b07c2653e_crop_north.jpg

بازگشت فوق العاده ای به تنیس داشته، اگه المپیک همون امتیازای 4 سال پیشو داشت با یه رنک خوب به یو اس میومد و راه براش هموار تر بود.

mohammad97
08-14-2016, 12:30 AM
حیف شد که نادال باخت واقعا ناراحت شدم، امیدوارم که دلپوترو قهرمان بشه چون واقعا حقش اول که جوکوویچ شکست داد الانم که نادال، ماری کارش برای رسیدن به فینال خیلی اسون بود، ببینیم چی میشه

مسعود 289
08-14-2016, 01:08 AM
یک بازی کلاسیک و فوق العاده زیبا حقیقتا بازی بسیار نزدیک و پر از لحظات و رالیهای جذاب بود
روحیه عالی رافا ناشی از طلای دیشب جنگندگی مثالزدنی رافا موقعی که سرو فور مچ خوان را برک کرد
دقیقا یادآور رافای در اوج بود درباره نمایش ستودنی خوان چی میشه گفت!؟
کسی که نواک را اونطور کناربزنه لیاقت رسیدن به فینال را داشته خوان داره با سرعت به اون کیفیت ممتاز خودش نزدیک میشه
سرویس عالی و فورهندهای زیبا و وحشتناک جای تاسفه باز هم خوان با رنک پایین وارد یواس اوپن میشه
روبرو شدن با این خوان در راندهای ابتدایی قرعه کابوس واریه همون بلایی که همینجا سر نواک اومد
در بازی اول نیمه نهایی اندی با یک نمایش مقتدرانه نیشی را حذف کرد
با اینکه قلبا مایلم خوان ماموریت خودش را کامل کنه و با پیروزی بر سه نفر از بیگ فور طلا بگیره
ولی به شدت بعید می دونم اونهم در یک بازی بست آو فایو و بعد از بازی پرفشار امروز
اندی بهترین دوران تنیسش را سپری میکنه و به شدت به تاریخسازی و کسب دو مدال طلای سینگل متوالی نزدیکه
بازی رده بندی چیزیه که باید دید کدومشون انگیزه بیشتری برای برنز دارند
شانس نیشی را اندکی بیشتر می دونم ولی با توجه به شروع لب به لب سینسی
و مسافت طولانی برزیل تا آمریکا
و قرعه سخت برای رافا که دور دوم سوم احتمالا به کوئری و کیریوس برخورد میکنه
شرایط برای رافا خیلی پیچیده میشه البته اندی و نیشی هم که در مسیر کوارتر هم در سینسی هستند کمابیش مشکل خواهند داشت
با این تفاصیل و غیبت نواک و راج به گمانم امسال یک چهره جدید قهرمان مسترز سینسیناتی خواهد بود

نشاط
08-14-2016, 01:50 AM
۲۴ مرداد , ۱۳۹۵ تنیس مردان


خوان مارتین دل‌پوترو در دیداری جذاب و هیجان‌انگیز موفق شد رافائل نادال اسپانیایی را از پیش رو بردارد و به فینال مسابقات تنیس المپیک ریو ۲۰۱۶ راه پیدا کند. او در بازی پایانی مقابل اندی ماری، مدافع عنوان قهرمانی به میدان خواهد رفت.
تنیس المپیک ریو؛ اندی ماری با غلبه برنماینده قاره آسیا راهی فینال شد.
دل‌پوترو که برای دومین المپیک متوالی به مرحله نیمه‌پایانی رسیده بود، توانست در مسابقه‌ای که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، با نتیجه‌ی نزدیک ۶-۷ و ۴-۶، ۷-۵ دارنده‌ی مدال طلای دونفره ریو را راهی دیدار رده‌بندی کند. این پنجمین پیروزی برج تاندیل مقابل ماتادور اسپانیایی بود. ستاره آرژانتینی که به تازگی از مصدومیت بازگشته، از همان دور نخست با شکست نواک جوکوویچ سر و صدای زیادی به پا کرده بود.
دل‌پوترو حالا برای کسب مدال طلا باید در مسابقه نهایی به مصاف اندی ماری بریتانیایی، از آماده‌ترین تنیس‌بازان این روز‌ها برود. پیش از شروع المپیک، کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که دل‌پوتروی همیشه مصدوم بتواند نمایش خوبی در این بزرگترین رویداد ورزشی جهان داشته باشد و از سد تنیس‌بازان بزرگی چون نواک جوکوویچ و رافائل نادال بگذرد. قهرمان آزاد امریکا ۲۰۰۹ در صورت قهرمانی اولین آرژانتینی‌ای خواهد بود که در تاریخ بازی‌های المپیک به مدال طلای انفرادی تنیس دست می‌یابد.
‌در بازی نادال و دل‌پوترو چه گذشت؟
طبق معمول بازی‌های حساس، نادال بازی‌اش را کند شروع کرد و بلافاصله در همان گیم آغازین “بریک” شد. دل‌پوترو که به داشتن ضربات برق‌آسا شهره است، به چهار سرویس قدرتمند نیاز داشت تا گیم دوم را هم در یک چشم بهم زدن از آن خود کند. با آغاز گیم سوم، نادال تازه خودش را پیدا کرد و رفته رفته سطح بازی‌اش را بالا برد تا اینکه در گیم ششم “بریک” از دست رفته را پس گرفت. پیش از مسابقه، خیلی از کارشناسان بر این باور بودند که این تنیس‌باز اسپانیایی نمی‌تواند عمق ضرباتش را در برابر دل‌پوترو حفظ کند -مشکلی که همیشه او را در برابر بازیکنان “Flat hitter” آسیب پذیر کرده- اما هر چه از زمان بازی گذشت، نادال نشان داد این بار قرار نیست با فرستادن توپ‌های کوتاه، فرصت زدن ضربات برنده بسیاری را به دل‌پوترو تقدیم کند. استراتژی اصلی پادشاه زمین‌‌های رسی به وضوح به حرکت در آوردن تنیس‌باز بلندقامت آرژانتینی در زمین بود؛ او هم‌چنین سعی می‌کرد با استفاده به موقع از ضربات اسلایس و حفظ عمق بکهند‌هایش از حریفش خطا بگیرد. بازی تا پایان ست پایاپای پیش رفت تا اینکه نادال در حالی‌که ۶ بر ۵ از دل‌پوترو پیش بود موفق شد سر بزنگاه و برای بار دوم او را بریک کند و ست اول را به نفع خود به پایان رساند.
ست دوم حکم مرگ و زندگی را برای دل‌پوترو داشت؛ برج تاندیل که مدال برنز المپیک لندن را برده بود، نمی‌خواست باز هم بازی رده‌بندی سهمش شود. خودش بهتر از کسی می‌دانست که تنها راه عبور از دفاع رسوخ‌ناپذیر نادال، استفاده از ضربات با ریسک بالاتر است و به همین علت از هر فرصتی برای شلیک موشک‌هایش بهره برد تا این‌که در گیم سوم نادال را بریک کرد. همین یک “بریک” کافی بود تا د‌لپو، این ست را با نتیجه ۶ بر ۴ ببرد و کار را به ست سرنوشت‌ساز بکشاند.
نادال، ست سوم را از همان ابتدا با جدیت آغاز کرد و در حالی‌که از حمایت برزیلی‌های تشنه به خون آرژانتینی حاضر در میدان برخوردار بود، فشار زیادی بر روی گیم‌های سرویس دل‌پوترو گذاشت، اما هر بار به در بسته ‌می‌خورد. در گیم پنجم نوبت به تنیس‌باز آرژانتینی رسید تا نادال را در گیم سرویس خودش تحت فشار بگذارد، ولی مرد امتیاز‌های حساس که همیشه از کمترین موقعیت بیشترین نتیجه را می‌گیرد، دو بار فرصت “بریک” کردن را از دلپوترو گرفت و به هر زحمت ممکن گیم را مال خود کرد.
ترکیب سرویس “Wide” از سمت چپ زمین و فورهند “Down the Line” که تا به اینجای کار نادال را در امتیازهای تعیین کننده یاری رسانده بود، در گیم نهم بازی (۴-۴) او را ۰-۳۰ عقب انداخت تا در بدترین زمان ممکن دل‌پوترو را در موقعیت بریک کردن قرار دهد. اتفاقی که سرانجام افتاد و دلپوترو را در آستانه صعود به فینال قرار داد.
اما این پایان کار نبود؛ تا وقتی جنگجوی مایورکا یک پای کار است، بازی به این راحتی‌ها تمام نمی‌شود؛ نادال دلاورانه در گیم بعد جنگید و با “بریک” کردن ‌دل‌پوترو حساب کار را (۵-۵) کرد. هیجان به اوج خودش رسید و تماشاچیان یک‌صدا از نادال حمایت ‌می‌کردند. اما طولی نکشید و دوباره ورق برگشت؛ نادال در گیم بعدی بلافاصله ۰-۴۰ عقب افتاد و در شرایطی که خوش‌بین‌ترین طرفدارش هم شانسی برای او در این گیم متصور نبود، موفق شد گیم را ببرد.
با پیروزی دل‌پوترو در گیم بعدی کار به گیم “تایبریک” کشید. اولین “مینی‌بریک” سهم تنیس‌باز آرژانتینی شد که در المپیک قبل در این مرحله از فدرر شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. وقتی دو بازیکن در میانه این گیم زمین‌ها را عوض کردند، این دل‌پو‌ترو بود که به لطف همان “مینی‌بریک” ۴ بر ۲ پیش بود. سرانجام دل‌پوترو که در دیدار اول با شکست جوکوویچ خبرساز شده بود توانست تای‌یریک را ۷ بر ۵ از آن خود کند و در مجموع با کسب پیروزی دو بر یک مقابل قهرمان رقابت‌های المپیک ۲۰۰۸، به بازی پایانی در برابر اندی ماری برسد

قبل از نیمه نهایی


دل‌پوترو: هرشب گریه می‌کنم. حالا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم!
 0
۲۳ مرداد , ۱۳۹۵ تنیس مردان


خوان مارتین دل‌پوترو پس از مشاهده قرعه تنیس ریو، فکرش را هم نمی‌کرد که در بازی نخست نواک جوکوویچ را شکست دهد و برای دومین المپیک متوالی به نیمه‌نهایی برسد. دیدار امروز او مقابل نادال در نیمه‌نهایی تنیس المپیک ریو از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.
دارنده مدال برنز المپیک لندن اظهار داشت: “در ابتدا به راه انداختن باربیکیو در تاندیل فکر می‌کردم! اما با گذر زمان متوجه شدم که می‌توانم کارهای بزرگی انجام دهم. حالا باید با رافا بازی کنم که انگیزه بسیار زیادی دارد. شانس او برای رسیدن به فینال و کسب مدال بیشتر است؛ اما من هم از موفقیتم راضی هستم و تلاش می‌کنم تا تمام توان خود را به نمایش بگذارم و بازی خوبی انجام دهم.”
این تنیس‌باز آرژانتینی که سابقه قهرمانی در گرند اسلم آزاد امریکا در سال ۲۰۰۹ را در کارنامه دارد، در رابطه با نتایجش در ریو خاطرنشان کرد: “تا همین جا هم موفقیت بزرگی کسب کرده‌ام. نمی‌توانم باور کنم به نیمه‌نهایی رسیدم. حمایت تماشاگران اشکم را در می‌آورد و هر شب گریه می‌کنم. این تورنمنت بسیار خاص است و هر بازی آن برایم به‌مانند یک فینال است. برای هر امتیاز نهایت تلاشم را انجام می‌دهم و انرژی بسیاری از تماشاگران می‌گیرم.”
دل‌پوترو دیشب موفق شد روبرتو بائوتیستا آخوت، دیگر تنیس‌باز اسپانیایی را شکست دهد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شود

منبع:تنیسفا

ehsm
08-14-2016, 08:23 PM
دل پوترو بازیهای سختی داشته تا به فینال برسه. بخصوص بازی سختی که روز گذشته با نادال داشت. مسیر ماری راحتتر بود. امیدوارم بتونه قهرمان بشه.

نشاط
08-14-2016, 09:23 PM
پیش‌نگاهی به بازی دل‌ پوترو و ماری در فینال تنیس المپیک ریو
 0
۲۴ مرداد , ۱۳۹۵ تنیس مردان, مقالات


تنیس‌فا: پرونده مسابقات تنیس المپیک ریو امشب با برگزاری فینال بخش انفرادی مردان بسته خواهد شد. در این دیدار، خوان مارتین دل پوترو از آرژانتین، قهرمان سال ۲۰۰۹ گرند اسلم آزاد امریکا در برابر اندی ماری بریتانیایی، مدافع عنوان قهرمانی المپیک و برنده ۳ عنوان گرند اسلم به میدان می‌رود.
قبل از هر چیز باید بگویم که نگارنده بر این باور است که این دیدار احتمالا از آن دیدارهایی خواهد شد که روند آن برخلاف تمام ارزیابی‌های فنی پیش برود. چرا که در یک سوی میدان، ورزشکاری قرار دارد که حضورش در این بازی‌ها و صعودش به فینال با معیارهای منطقی قابل سنجش نیست.
تمام افرادی که در جریان اوضاع و احوال خوان مارتین دل پوترو و مصدومیت‌های مکررش در طول چند سال گذشته بوده‌اند، می‌دانند که چقدر داستان او در این المپیک، استثنایی پیش رفته است. روند اتفاقات از همان دور نخست افسانه‌ای رقم خورد؛ برج تاندیل که تکرار آسیب‌دیدگی‌‌های مچ‌دستش امانش را بریده بود و حرف از خداحافظی همیشگی از تنیس می‌زد، بدترین قرعه ممکن نصیبش شد تا نشان دهد در بداقبالی هم‌چنان حرف اول را می‌زند؛ نواک جوکوویچ، در دور اول! بله، دل‌پوترو که اکنون نفر ۱۴۱ اُم تنیس جهان است، در همان ابتدای راه به سد مرد اول تنیس جهان خورد که پس از قهرمانی در رولند گروس، فقط به یک طلای المپیک برای تکمیل افتخاراتش نیاز داشت. اما خیلی زود مشخص شد که طبق روال افسانه‌‌‌ها، این نبرد تنها گره‌ای کوچک در مسیر پر افت‌وخیز قهرمان داستان است؛ دل پوترو که سال ۲۰۰۹ در اولین حضورش در فینال یک گرند اسلم موفق شد راجر فدرر، بزرگ‌ترین تنیس‌باز تاریخ را در دیدار پایانی آزاد آمریکا شکست دهد، بار دیگر و این‌بار در آوردگاه المپیک جنم‌اش را به رخ حریفان کشید و ستاره صرب را ناباورانه در گام نخست مغلوب کرد و با گریه از ریو بیرون راند.
بیشتر بخوانید: دل‌ پوترو با شکست نادال حریف ماری در فینال المپیک ریو شد
همانجای کار، زنگ خطر برای سایر مدعیان به صدا درآمد. مرد ۲۷ ساله‌ی آرژانتینی امتیاز به امتیاز و مسابقه به مسابقه جنگید تا به دیدار بزرگ مرحله نیمه‌پایانی مقابل نادال برسد. وقتی صحبت از غیرت و جنگندگی می‌شود، سلطان زمین‌های رسی جایی برای بحث نمی گذارد؛ به اذعان بسیاری از علاقه‌مندان و صاحب‌نظران، ماتادور اسپانیایی، دلاورترین تنیس‌باز و حتی ورزش‌کار تاریخ است. او که خاطره شکست سنگین‌ از تنیس‌باز آرژانتینی در نیمه‌پایانی آزاد امریکا ۲۰۰۹ هرگز از ذهنش پاک نمی‌شود، خوب می‌دانست که این دل‌پوترو از جنس همان دل‌پوتروی ۲۰۰۹ است که فورهندش به سان سیلی، برق از چشمان رقبایش می‌پراند و سرویس‌های سهمیگن‌اش حتی فرصت واکنش را به آن‌ها نمی‌داد. لحظه به لحظه‌ی نبرد این دو دلاور لاتین جذاب و تماشایی پیش رفت، هر دو مستحق برد بردند، اما آرژانتینی بیش‌ از نادال به این پیروزی نیاز داشت، او در دوره قبلی المپیک در همین مرحله در یک ماراتن سه ساعته با نتیجه ۱۹ به ۱۷ در ست سوم، مغلوب فدرر شده بود و نمی‌خواست دوباره به دیدار رده‌بندی برود؛ یک مدال برنز دیگر هرگز او را راضی نمی‌کرد. جانب انصاف را هم که بگیریم، نوبت دل‌پوترو بود که شانس‌اش را در بازی فینال برای کسب مدال طلا آزمایش کند. نادال پیش‌تر مدال طلای دونفره ریو را تصاحب کرده و در المپیک پکن هم در انفرادی قهرمان شده بود. سر انجام هم همین‌طور شد و برج تاندیل با شکست نادال به بازی فینال در برابر اندی ماری رسید.
اما در بازی فینال کفه ترازو به سمت چه کسی سنگینی می‌کند؟
ماری و دل‌پوترو تا به حال هفت بار به مصاف یک‌دیگر رفته‌اند که سهم تنیس‌باز بریتانیایی ۵ برد و ۲ باخت بوده است. به جز دیدار آخرشان در ایندین‌ولز ۲۰۱۳ که با برتری دل پوترو همراه بود، سایر دیدارهای این دو، پیش از سال ۲۰۱۰ و آغاز مصدومیت‌های تنیس‌باز آرژانتینی رقم خورده‌اند.
مرد شماره ۲ تنیس جهان که با قهرمانی در ویمبلدون و بازگشت لندل، اعتماد به نفس‌اش را بازیافته، به صورت طبیعی از بازیکنانی که از ضربات تخت (Flat) برخوردار هستند، استقبال می‌کند. او یکی از بهترین برگشت‌دهنده‌های سرویس در جهان است که این می‌تواند اصلی‌ترین اسلحه آرژانتینی ۱۹۸ سانتی‌متری را کم‌اثر کند. در جریان بازی هم به نظر می‌رسد شرایط به نفع قهرمان ویمبلدون است؛ ماری یک “Counter Puncher” است که به راحتی از انرژی ضربات حریف علیه خودشان استفاده می‌کند. همانطور که گفته شد دل‌پوترو از ضربات تخت بهره می‌برد و چرخش (Spin) زیادی بر بروی توپ ایجاد نمی‌کند و این همان چیزی است که ماری می‌خواهد. به گفته بسیاری از بازیکنان از جمله سرینا ویلیامز، زمین‌ سبز استادیوم تنیس ریو از سرعت بالایی برخوردار نیست که این هم باب میل اندی ماری خواهد بود؛ زمین‌های کند به او این فرصت را می‌دهد که ضربات سهمگین شماره ۴ سابق تنیس جهان را راحت‌تر برگرداند. بنابراین دل پوترو در این مسابقه برای زدن ضربات برنده “Winner” کار دشواری در پیش خواهد داشت و احتمالا خطاهای غیرضروری بسیاری مرتکب شود.
در المپیک، مسابقه پایانی انفرادی مردان به صورت سه از پنچ ست برگزار می‌شود و همین مسئله آمادگی جسمانی را به عاملی تعیین کننده تبدیل می‌کند. ماری در راه رسیدن به فینال دو بازی سه سته انجام داده اما دل‌پوترو در سه مسابقه‌ مجبور به جنگیدن در ست سوم شده است. در مرحله نیمه‌پایانی نیز دارنده برنز المپیک لندن کار دشوارتری در پیش داشت؛ او یک نبرد بسیار سنگین را در برابر نادال انجام داد، در حالی که ماری به راحتی از سد کی‌ نیشیکوری ژاپنی عبور کرد. در مجموع به نظر می‌رسد، هر چه بازی طولانی‌تر شود شانس تنیس‌باز اسکاتلندی برای تصاحب مدال طلا بیشتر می‌شود.
فارغ از همه نکات فنی، دیدار امشب یک نبر تمام عیار است که در آن غیرت و جنگدگی حرف اول را می‌زند. به خصوص برای دل پوترو که خطر تکرار مصدومیت مچ دستش هم‌چنان آینده ورزشی او را تهدید می‌کند. خوان مارتین که می‌داند این فرصت دیگر برایش تکرار نمی‌شود، امشب فقط به طلا فکر خواهد کرد.
این بازی پس از اتمام فینال دونفره بانوان در زمین مرکزی تنیس ریو برگزار می‌شود و شروع آن قبل از ساعت ۲۳ به وقت ایران نخواهد بود

ehsm
08-15-2016, 12:42 AM
دل پوترو خسته هست

mohammad97
08-15-2016, 04:23 AM
اندی ماری برد و برنده طلای المپیک شد، راجب اندی که امسال عالی بوده تا الان سه گرند اسلم و یک المپیک برگزار شده که اندی در سه تای اون بوده و ویمبلدون برده و در المپیک به فینال امد و قهرمان شد به احتمال قوی به فینال ازاد امریکا راه پیدا میکنه، راجب دل پوترو عالی بود و تا اخرین لحظه جنگید و به نظر من حقش طلای المپیک بود. نشکوری که یه جورایی بین خوبا به حقش نمیرسه تونست خودی نشون بده و برنده مدال برنز بشه و شانسش در المپیک بعدی خیلی بالاست. نادال عالی کار کرد و برنده طلای دونفره شد ولی در مسابقات تک نفره تنونست مدالی کسب کنه اما واقعا عالی کار کرد و نشون داد که هنوز امادگی داره.

mspayam
08-15-2016, 08:40 AM
المپیک امسال هم به پایان رسید و نتایج غیر منتظره ای داشت.
1. مهمترین اتفاق در المپیک امسال هفته ی طلایی دلپوترو بود که با وجود قرعه ی بسیار سختی که داشت تونست به فینال برسه و با اینکه در فینال شکست خورد ولی برای نخستین بار از ژانویه 2014 تونست پنچ پیروزی پشت سر هم به دست بیاره. احتمال زیاد در اوپن آمریکا بهش Protected Ranking بدن و قرعه ی راحت تری داشته باشه. ولی با نتایجی که اینجا به دست آورد (و همچنین شکست دادن واورینکا در ویمبلدون) می شه ازش انتظار شگفتی های بیشتری رو داشت و امیدوارم که به این زودی ها مصدومیت به سراغش نیاد.

2. اندی ماری باثبات ترین بازیکن المپیک امسال بود و از همون راندهای پایین نشون داد که سرسختانه می خواد از قهرمانیش در المپیک لندن دفاع کنه. این نخستین باریه که در تنیس مردان یه نفر دو بار پشت سر هم قهرمان می شه.
3. سرنا ویلیامز امسال مثل سال 2004 نتونست هیچ مدالی به دست بیاره و به آمریکا برگشت تا شاهد پیروزی هموطن پورتوریکویی خودش باشه. پوئیگ با این پیروزی اولین مدال طلا را برای ساکنین این جزیزه ی زیبا به ارمغان آورد و تاریخ ساز شد.
4. با وجود شکست خوردن نادال در دو بازی آخرش، نشونه های خوبی از بازگشت نادال رو دیدیم که می تونه بسیار امیدوار کننده باشه. هر دو بازی نادال با دل پوترو و نیشیکوری بازی های تماشایی ای بودن. در بازی دیشب در برابر نیشیکوری هر دو بازیکن بارها و بارها با هدف گرفتن توپ هاشون به روی خط های زمین طرف مقابل رو غافلگیر کردن و رالی های دیدنی به وجود آوردن که بی شک برای هر بیننده ای لذت بخش بود.

نشاط
08-15-2016, 01:43 PM
المپیک امسال هم به پایان رسید و نتایج غیر منتظره ای داشت.
1. مهمترین اتفاق در المپیک امسال هفته ی طلایی دلپوترو بود که با وجود قرعه ی بسیار سختی که داشت تونست به فینال برسه و با اینکه در فینال شکست خورد ولی برای نخستین بار از ژانویه 2014 تونست پنچ پیروزی پشت سر هم به دست بیاره. احتمال زیاد در اوپن آمریکا بهش Protected Ranking بدن و قرعه ی راحت تری داشته باشه. ولی با نتایجی که اینجا به دست آورد (و همچنین شکست دادن واورینکا در ویمبلدون) می شه ازش انتظار شگفتی های بیشتری رو داشت و امیدوارم که به این زودی ها مصدومیت به سراغش نیاد.

2. اندی ماری باثبات ترین بازیکن المپیک امسال بود و از همون راندهای پایین نشون داد که سرسختانه می خواد از قهرمانیش در المپیک لندن دفاع کنه. این نخستین باریه که در تنیس مردان یه نفر دو بار پشت سر هم قهرمان می شه.
3. سرنا ویلیامز امسال مثل سال 2004 نتونست هیچ مدالی به دست بیاره و به آمریکا برگشت تا شاهد پیروزی هموطن پورتوریکویی خودش باشه. پوئیگ با این پیروزی اولین مدال طلا را برای ساکنین این جزیزه ی زیبا به ارمغان آورد و تاریخ ساز شد.
4. با وجود شکست خوردن نادال در دو بازی آخرش، نشونه های خوبی از بازگشت نادال رو دیدیم که می تونه بسیار امیدوار کننده باشه. هر دو بازی نادال با دل پوترو و نیشیکوری بازی های تماشایی ای بودن. در بازی دیشب در برابر نیشیکوری هر دو بازیکن بارها و بارها با هدف گرفتن توپ هاشون به روی خط های زمین طرف مقابل رو غافلگیر کردن و رالی های دیدنی به وجود آوردن که بی شک برای هر بیننده ای لذت بخش بود.

معنیش چیه؟یعنی سرنا پورتوریکوییه؟یا پورتوریکو قسمتی از آمریکاست؟ پس چرا تیم جدا داشت پورتوریکو؟

نشاط
08-15-2016, 02:10 PM
از درخشش دلپوترو لذت بردم خوشحالم که برگشته پرقدرت هم برگشته و میتونه تنیس را جذاب تر کنه و البته تا وقتی که رنکینگ خودش را بهتر نکرده میتونه کاسه کوزه خیلیا را بهم بریزه مثل جوکو در المپیک و واورینکا در ویمبلدون به اعتقاد من در فینال دو عامل نقش مهمی در باخت دلپوترو داشت یکیش خستگی و فرسودگی حاصل از چندبازی پرفشار خصوصا بازیش با نادال و دیگری ثبات و اعتمادبنفس ماری که واقعا چندماهه حسابی در اوجه احتمالا با وایلد کارت دلپوترو مجوز اوپن آمریکا را میگیره و از الان میتونه کابوس بزرگان باشه روبرو شدن احتمالی با اون در دورهای پایین دلپوترو اگر خوش شانس باشه و در مسیر جوکو و ماری قرار نگیره خیلی راحت حداقل تا یک چهارم و هشت نفر نهایی میاد و بعدش دیگه به حوادث و احتمالات بستگی داره شاید در جدول دلپوترو از سیدهای برتر نباشه ولی در واقع با پتانسیلی که اینجا ازش دیدیم و زمینهای سریعتر نیویورک میتونه حداقل شانس پنجم قهرمانی باشه. نیشیکوری یکبار دیگه کیفیت و کلاس بالای بازی خودش را ثابت کرد هرچند نادال هم از بازی قبلش خسته بود اما انگیزه برنز را داشت نیشیکوری براحتی میتونست ست دوم را هم شش دو ببره مثل ست اول اما بد جایی واداد و نادال را شیر کرد و برتری پنج دو را با باخت در تایبرک عوض کرد برگردوندن سرنوشت بازی در ست سوم بنفع خودش وقتی که نادال حسابی روحیه گرفته بود شاهکار نیشیکوری بود در مورد ماری نیازی به تعریف بیشتر نیست کافیه به نتایجش از استرالیای ۲۰۱۵به بعد نگاه کرد تا فهمید چه ثبات و کیفیتی داشته و مرتب داره بهتر میشه و الان مسلما نقشه میکشه مرد شماره یک تنیس بشه که واقعا قابلیتش را داره کافیه جوکو یکی دو جا دچار لغزش بشه تا ماری آخر فصل همه را شگفت زده کنه چهارماه تا آخر فصل مونده و شک ندارم شاهد رقابت تنگاتنگی میان ماری و جوکو خواهیم بود اگر از الان نگاهی به بارکلیز لندن داشته باشیم جایی که ماری هیچوقت در اون موفق نبوده درست مثل نادال ، امسال میتونه همه چیز تغییر کنه و حتی بارکلیز حکم به قهرمانی پایان فصل ماری بده چیزی که در حال حاضر بعیده اما اگر کسی بتونه تاج و تخت جوکو را تهدید کنه و به کمک فدرر بیاد در حفظ رکوردهاش اون همین جناب ماریه و نه کس دیگه

mspayam
08-16-2016, 08:24 AM
معنیش چیه؟یعنی سرنا پورتوریکوییه؟یا پورتوریکو قسمتی از آمریکاست؟ پس چرا تیم جدا داشت پورتوریکو؟

دوست عزیز
سرنا پورتوریکویی نیست ولی پورتوریکو جزیره ایه که نیمه خودمختاره، یعنی مردمش شهروند آمریکا به حساب میان، با این حال حق رای ندارن ولی رییس جمهورش، همون رییس جمهور آمریکاست. این کشور در مواردی غیر از مسائل مالی، اقتصادی، دفاعی، روابط خارجی و تجاری هم می تونه مستقل عمل کنه به همین خاطر می تونه تیم ورزشی جدا داشته باشه. کلاً مردمش یه جورایی هم آمریکایی هستن و هم نیستن ولی در عوض در یکی از زیباترین جزایر دنیا زندگی می کنن.

Alireza_Alemi
08-16-2016, 10:55 AM
مسابقه اندی ماری با جانسون خیلی جذاب بود
تنها تونستم این مسابقه رو ببینم

نشاط
08-16-2016, 02:31 PM
دوست عزیز
سرنا پورتوریکویی نیست ولی پورتوریکو جزیره ایه که نیمه خودمختاره، یعنی مردمش شهروند آمریکا به حساب میان، با این حال حق رای ندارن ولی رییس جمهورش، همون رییس جمهور آمریکاست. این کشور در مواردی غیر از مسائل مالی، اقتصادی، دفاعی، روابط خارجی و تجاری هم می تونه مستقل عمل کنه به همین خاطر می تونه تیم ورزشی جدا داشته باشه. کلاً مردمش یه جورایی هم آمریکایی هستن و هم نیستن ولی در عوض در یکی از زیباترین جزایر دنیا زندگی می کنن.

بله می دونستم برای همین برام سوال شد با همه این تفاصیل سرنا را نمیشه هموطن پویگ دونست معنی وطن کاملا معلومه مثال واضحش اندی ماری با اینکه اسکاتلند تحت پرچم بریتانیا در المپیکه کسی نمیگه وطنش انگلیسه دیگه چه برسه به پویگ که زیر پرچم پورتوریکو شرکت کرده ولی در هرصورت کار پویگ در حد شگفتی بود برای رسیدن به طلا سه دارنده گرنداسلم را شکست داد که خودش رکورده موگوروزا کویتووا و انجی کربر تا یکبار دیگه ثابت بشه تنیس زنان تا چه حد آبستن حوادث و اتفاقات عجیبه

نشاط
08-16-2016, 02:39 PM
مسابقه اندی ماری با جانسون خیلی جذاب بود
تنها تونستم این مسابقه رو ببینم

اندی ماری واقعا برای طلا زحمت کشید و به حقش رسید الان دیگه دنیای تنیس به عنوان یک قدرت مسلم قبولش داره اینهمه موفقیت شانسی و اتفاقی نیست یک زمانی تنیس صحنه رقابت جذاب افسانه سوییسی و ماتادور بود الان دوران رقابت قصاب بلگراد و ماریه من خیلی باور دارم که ماری بتونه تو ماههای آینده به سلطه جوکو خاتمه بده یا حداقل حسابی تو زحمتش بندازه

نشاط
08-16-2016, 02:50 PM
بحث درباره المپیک را خاتمه بدم با این مطلب که در المپیک ۲۰۲۰ در تنیس ژاپن خودش مدعی اوله به غیر از نیشیکوری که قدرت شناخته شده ای هست و جوان هم هست الان جوانان تازه نفس و خوبی داره مثل نیشیوکا و تارو دانیل و سوگیتا که در حال پیشرفتن و تا چهارسال دیگه به درجه ای از قدرت و تجربه رسیدن که در توکیو یقه بزرگان را بگیرند شاید این هم یک نشانه باشه برای اینکه جای مدال طلای المپیک در کلکسیون جوکو خالی بمونه جالب اینجاست اندی ماری با دوطلای انفرادی تنیس بهترین عملکرد را در بین تمام بزرگان این رشته در المپیک داره و بعدش ناداله با یک طلای انفرادی و یک طلای دوبل

نشاط
08-17-2016, 12:41 AM
۲۶ مرداد , ۱۳۹۵ تنیس مردان


تنیس‌فا: خوان مارتین دلپوتروی آرژانتینی که با کسب مدال نقره المپیک ریو بازگشت شکوه‌مندانه‌ای به میادین تنیس داشت، با وایلد کارت در گرند اسلم آزاد امریکا شرکت می‌کند.
قهرمان سال ۲۰۰۹ یو اس اپن که بعد از سال ۲۰۱۳ در این مسابقات حضور نداشته، با استفاده از سهمیه اعطایی یا وایلد کارت مجوز شرکت در آخرین گرند اسلم سال را دریافت کرد. دل پورتروی ۲۷ ساله با شکست جوکوویچ و نادال در المپیک سر و صدای زیادی به پا کرد و در بازی نهایی برابر اندی ماری نیز نمایش تحسین برانگیزی داشت؛ او که همیشه اهمیت زیادی برای کشورش (در دیویس کاپ و المپیک) قائل بوده، همگان را به این باور رساند که دوباره می‌تواند روزهای درخشانی در دنیای تنیس داشته باشد.
دلپوترو اواخر سال قبل و پس از عمل سوم مچ دست چپش، تصمیم به خداحافظی از تنیس گرفت؛ اما در ماه فوریه به میادین برگشت و در گرند اسلم ویمبلدون استن واورینکا را شکست داد. نمایش حیرت انگیز برج تاندیل در المپیک ریو امتیازی برایش به همراه نداشت و او همچنان در رده ۱۴۱ تنیس جهان قرار دارد. بنابراین دلپوترو یکی از ۸ سهمیه وایلد کارت انفرادی مردان در تنیس آزاد امریکا را دریافت کرد تا به خطرناک‌ترین بازیکن غیر “سید” در این تورنمنت تبدیل شود؛ کسی که حالا هیچکس دوست ندارد با او روبرو شود