PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نظر شما در خصوص عدم پوشش زنده تلویزیونی مسابقات تنیس گرند اسلم 2016 رولند گاروس از صدا و سیما


PowerVu
05-24-2016, 07:31 PM
نظر شما در خصوص عدم پوشش زنده تلویزیونی
مسابقات تنیس گرند اسلم 2016 رولند گاروس از صدا و سیما



[/URL][URL="http://www.tennis-image.com/images/32092170715880980921.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/32092170715880980921.jpg (http://www.tennis-image.com/images/32092170715880980921.jpg)



دوستان همانطور که مستحضر هستید با اینکه چند سالی است که صدا و سیما صاحب کانال ورزش شده اما کماکان همچون دوره‌های گذشته، از پخش زنده رقابت‌های سطح اول تنیس جهان خودداری می‌کند و این حقیقت را اثبات می‌نماید که پخش اتفاقی مسابقه جوکوویچ در ملبورن جرقه‌ای بیش نبوده و همچنان منجر به شکستن تابوی بی‌دلیل عدم پخش زنده تنیس سطح اول دنیا در صدا و سیما نشده. این در حالی است که مسابقات دیگری که هیچ وقت از این کانال پخش زنده نمی‌شدند مثل اتومبیل‌رانی فرمول یک، چند صباحی است که پوشش داده می‌شوند.

از آنجا که تنیس در کشور ما میان اکثر مردم هنوز بسیار ناشناخته است، تلویزیون دولتی کشور می‌تواند با پخش زنده این مسابقات، جمعیت عظیمی‌ از ایرانیان را با این رشته مهیج و دوست داشتنی آشنا کند. اما همچنان از انجام این کار سر باز می‌زند. حتی اگر لطف کند و هیچ گزارش‌گری را هم برای این مسابقات در نظر نگیرد که بهانه هزینه اضافی تحمیلی بر دوش سازمان را هم نداشته باشد!

آنچه که باعث تأسف شدید عاشقان این ورزش در ایران از جمله بنده به عنوان یک دلباخته تنیس شده، این بوده که در حال حاضر که مسابقات تنیس گرند اسلم آزاد فرانسه (رولند گاروس) 2016 در حال برگزاری است، تمامی‌ رقابتهای ورزشی فوتبالی محدودی که شبکه ورزش سیما آن‌ها را پوشش می‌داد، از جمله لیگهای فوتبال اروپایی و لیگ آماتوری فوتبال داخلی (هیاهو برای هیچ) به اتمام رسیده‌اند و بنابراین کنداکتور این کانال به اصطلاح ورزشی کاملاً خالی است، که در روزهای کنونی با بازپخش مسابقات ملال آور ضبط شده و قدیمی‌پر می‌شود.

با توجه به اینکه در روزهای نخست مسابقات تنیس آزاد فرانسه امسال، هوای بارانی و نسبتاً سردی را در محل برگزاری مسابقات شاهد هستیم به نحوی که اکثر تماشاگران به منظور تماشای از نزدیک بازی‌ها با پوشش کامل خود و حتی کلاه و روسری (!) برای حفظ خود از بارانهای بهاری حضور دارند، صدا و سیما که قاعدتاً نباید بهانه‌ای برای عدم پخش این مسابقات داشته باشد، به راستی چه دشمنی و عنادی تاریخی با این رشته ورزشی دارد که حتی اگر هیچ برنامه ای هم برای پخش در شبکه ورزش نداشته باشد (مثل روزهای کنونی) اما باز هم از آشنا شدن آحاد مردم با زیبایی‌های این رشته که اکنون در بالاترین سطح و Level ممکن در حال برگزاری است، سعی می‌کند تا با تمام توان جلوگیری کند.

در حالی که تمام کانالهای ورزشی جهان از امریکا گرفته تا اروپا و آسیا این روزها همگی حال و هوای المپیکی دارند و به عنوان نمونه امروز کانال دوم فرانسه در بالای لوگوی حلقه‌های المپیک شمارش معکوس آغاز این رقابتها را با درج J - 73 نوید می‌دهد، به این معنا که تنها 73 روز به شروع المپیک تابستانی 2016 ریو در برزیل باقی مانده است، به راستی تلویزیون دولتی و شبکه ورزش را چه می‌شود که بر خلاف رسالتش، هیچ گونه اهمیتی نه برای تنیس و نه برای حال و هوای المپیکی که از ماه‌ها پیش می‌بایست به عنوان رکن اصلی رسانه‌ای ورزشی در کشور ایجاد می‌کرد (و تا به حال نکرده) قائل نیست.

توضیح در مورد تصویر بالا: در دیگر کشورها بر خلاف کشور ما، نه تنها تلویزیون از پخش تنیس خودداری نمی‌کند، بلکه همچون نمونه بالا از DirecTV امریکای جنوبی، سامانه‌ای را ایجاد می‌کنند تا علاقه‌مندان تنیس، با کنترل از راه دور، ابتدا تمام مسابقات پخش زنده رولند گاروس را به صورت موزاییکی و تصویر در تصویر در کنار هم ببینند، سپس هر یک از مسابقات را که مایل بودند، با زدن یک دکمه روی کنترل از راه دور به صورت HD تماشا نمایند و هر کدام از دیدارها را که بخواهند می‌توانند روی حافظه داخلی Decoder ضبط نمایند.



آماده شنیدن نظرات تک تک عزیزان تنیس تاکرزی در خصوص موارد بالا هستیم.

sspol
05-25-2016, 01:00 AM
بنظرم بيشتر بخاطر شرايط لباس تماشاچيان و توپ جمع كنها تنيس رو پوشش نميدن

mspayam
05-25-2016, 09:56 AM
پاور جان
فکر می کنم دلیل اصلیش اهمیت ندادن به مخاطب باشه و رویکرد سنتی اصحاب رسانه باشه که ما هرچی دلمون بخواد پخش می کنیم شما هم مجبورین ببینین و بگین به به. با این وجود شاید اگه زودتر خبردار می شدن که هوای پاریس اینقدر سرد می شه و تماشاچیاش از مردم ایران هم محجبه تر می شن شاید به طور جدی تر به فکر پخشش می افتادن.

lleyton
05-25-2016, 11:31 AM
ببخشید اگر سوال بی ربط می پرسم. می خواستم بدونم مسابقات والیبال انتخابی المپیک از چه شبکه هایی پخش میشه. اگه ممکنه یک سایت هم در مورد شبکه های پوشش دهنده مسابقات والیبال معرفی کنید

PowerVu
05-25-2016, 12:02 PM
ببخشید اگر سوال بی ربط می پرسم. می خواستم بدونم مسابقات والیبال انتخابی المپیک از چه شبکه هایی پخش میشه. اگه ممکنه یک سایت هم در مورد شبکه های پوشش دهنده مسابقات والیبال معرفی کنید

کانالهای پولی:
Polsat Sport / HD
Polsat Sport Extra/ HD
Polsat Sport News
روی هات برد

کانالهای پولی/رایگان
Rai Sport 1 / HD
Rai Sport 2
روی هات برد

کانالهای مجانی:

شبکه سه/ورزش
+
ابوظبي الریاضیة
AD Sport 1 / HD
AD Sport 2 / HD
روی بدر، نایل ست



در ضمن با توجه به اینکه چهار تیم حق صعود دارند، بدون شک تیم ملی به عنوان تیم نخست رنکینگ آسیا، به المپیک صعود میکنه و به این خاطر هست که این مسابقات گزینشی برای ما ایرانیان جذابیتی نداره. مگر اینکه ضعیفترین تیم ها رو هم نتونه ببره که خیلی خیلی بعیده.

اگر فقط یک یا دو تیم جواز صعود میگرفت، اون وقت این مسابقات واقعاً دیدن داشت اما با عنایت به موضوع بالا و اینکه اکثر بازی های تیم ملی چون در ژاپن برگزار می شه، به وقت ایران ساعت 5:30 بامداد هست، دیگه دیدن نداره...

rezaomo
05-25-2016, 12:31 PM
من فکر می کنم 2 دلیل اصلی وجود دارد 1- اینکه صدا و سیما فکر می کنه این رشته ورزشی در ایران مخاطب چندانی نداره. فکر می کنه تنیس هم مثل پاتیناژ و بولینگ اقشار خیلی خاصی بهش می پردازند پس چرا باید هزینه پخش مستقیم رو بدهد و تعداد کمی اون برنامه را نگاه کنند. صدا و سیما اصلا دنبال فرهنگ سازی نیست . یک سازمان فرمان بردار که اصلا یه چیزی تو مایه های ربات است که هر چی از بالا بهش گفته بشه باید انجام بشه. مخاطب و مخاطب شناسی واژه ای است مرده . 2- نگاهی سانسوری که هر چی با اصول دین منافات داشته باشه باید سانسور بشه و چون در تنیس این امکان وجود نداره و تماشاچیا نزدیک زمین هستند و مهمتر اینکه بعد از هر پوینتی دوربین تماشاچیا رو نشون میده . نشون دادن مسابقات تنیس به امر زجر آوری میتونه تبدیل بشه مثل نمی دونم کدوم بازی ایران با چه کشوری بود فکر کنم ایتالیا ( والیبال ) که واقعا بیننده های تلویزنونی را عذاب داد و کلی هم صدا بلند شد که یک صحنه را بیش از 100 بار جهت سانسور تصاویر تکرار می کرد.( صحنه آهسته افتادن سوت از دهان داور بازی:434:).حالا چرا صداو سیما مسابقات استرالیا اوپن را پخش کرد شاید می تونه یک تست باشه که چقدر علاقه مند به این ورزش در ایران هستند . چیزی که مجری برنامه عنوان کرد و گفت " تا حالا اینقدر پیامک به دست ما نرسیده بود" و موضوع دیگه وضعیت و نوع تصویر برداری مسابقات استرالیا اوپن که کمتر صحنه سانسوری وجود داره البته اکثر مسابقات آسیایی هم می تونند پخش بشود . مثل مسترز شانگهایی که بنده تا حالا حتی یک مورد سانسوری ندیم جز اینکه ممکنه توپ جمع کن ها در اون بازی خاص دختر ها باشند . به هر حال صدا و سیما = مال بابامه :434:

taban
05-25-2016, 02:58 PM
صدا و سیما خودش از تنیس به درک کافی نرسیده و نمیدونه چه ورزش مهیجی است که میلیون ها نفر بیننده دارد.
من هم متاسفم بابت پخش نکردن بازی ها...
از شبکه های آمریکایی گرفته تا همین کانال ورزش سه افغانستان..... واقعا عجیبه....

PowerVu
05-25-2016, 04:26 PM
من فکر می کنم صدا و سیما فکر می کنه این رشته ورزشی در ایران مخاطب چندانی نداره. فکر می کنه تنیس هم مثل پاتیناژ و بولینگ اقشار خیلی خاصی بهش می پردازند پس چرا باید هزینه پخش مستقیم رو بدهد ?

چند مورد رو در خصوص موارد بالا میخواستم عرض کنم

تمام موارد گفته شده در بالا جملگی بهانه، سفسطه و مغلطه هستند و غیر قابل استناد.

مثلاً صدا و سیما روی چه حسابی فکر میکنه این رشته طرفدار نداره؟

(بنده میتونم اثبات کنم که پس از فوتبال و تا حدی بسکتبال، بالاترین بیننده تلویزیون در جهان رو تنیس داره منتها بحث طولانی و منحرف میشه، ازش صرف نظر میکنیم)

صدا و سیما مگر متر و معیاری در دستانش داره که چنین سنجشی انجام بده؟ مگر الان که داره مسابقات فرمول یک که یک زمانی اون هم تابو بود رو پخش میکنه میدونه که مخاطب داره؟ مردمی که اکثریت اونها یک پراید قراضه دارند، چطور علاقه مند به بالاترین سطح مسابقات اتومبیل رانی شدند و مهمتر از اون اینکه صدا و سیما با عقل نداشته اش، چطور تشخیص داده که فرمول یک خوبه اما تنیس خیر.

مطلب دوم: شما واقعاً فکر میکنید مسابقات کنونی که صدا و سیما پخش میکنه براشون حق پخش تلویزیونی پرداخته کرده؟! به هیچ وجه. معاون حقوقی صدا و سیما که در برنامه زنده، خودش رو فردی با عدم تعادل روانی نشان داد، در مصاحبه با فردوسی پور در برنامه نود علناً با پرخاشگری اعلام کرد صدا و سیما تا اجباری نباشه برای پخش بازی ها پولی پرداخت نمیکنه و برای این وقاحتش چنین بهانه ای رو ذکر کرد که باعث تحول اساسی در علم فلسفه شد: «هزینه حق پخش تلویزیونی، گران و ناعادلانه ست!»

صرف اینکه فلان بازی رو صدا و سیما بدون پوشاندن مارک کانال پخش کرده ملاک خریدن حق پخش نیست. تنها در صورتی میشه گفت سازمان برای فلان رویداد ورزشی هزینه حق پخش تلویزیونی رو پرداخت کرده که در وبسایت مسابقات (بخش پخش کنندگان تلویزیونی) نام IRIB را ببینید. اگر چنین چیزی نبود که نیست، صد در صد صدا و سیما به صورت غیر قانونی از Feedها که این روزها کدهای بازکننده آن توسط هکرها منتشر می‌شه، سوء استفاده کرده. بنده این مورد رو با اطمینان چند میلیارد درصدی به توان مثبت هزار تیلیارد خدمت شما عرض میکنم!

التزام به مسائل دینی هم کاملاً بهانه است و نخ نما و کهنه. چطور فیلمها و سریالهای تلویزیونی خارجی که پس از گذر از زیر دست جلادی به نام سانسورچی، هنوز در اون بازوی دستها و گریبان خانم ها پیداست، حلاله؟ چطور مسابقات کشتی که در اون دستگاه تولید مثل ورزشکاران با جزئیات دقیق از خورشید هم واضح تر (اوضح من الشمس) نمایان است، حلاله؟ چطور به اصطلاح قرون وسطایی اونها «بد حجابی» بازیگران خانم در فیلمهای دهنمکی منافاتی با دین نداره؟ چطور در هنگام انتصابات، برای کشاندن امت همیشه در صحنه به پای صندوقهای غیر شفاف، مصاحبه با انواع مانکن ها و خانم های شیک پوش پیرو جدیدترین مدلهای فشن و یا نمایش انواع زنانی که به حجاب اصلا پایبند نیستند در صدا و سیما حلاله؟ و چطور روبوسی و در آغوش گرفتن رئیس دولت سابق و مادر فردی کمونیست به نام هوگو چاوز از ونزوئلا در جلوی دوربین‌های تلویزیونی، حلاله؟ (لینک (http://www.asriran.com/fa/news/261743/%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%DA%86%D8%A7%D9%88%D8%B2%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85)) اما ورزش کردن حرام؟

اینها که سراسر بهانه هستند دوست عزیز. افرادی که سر تا پای وجودشان ریا و تزویر و دروغ و فریب هست، برای ایرانیانی که سالهاست خدعه ها و نیرنگ هاشون رو از حفظ هستند، نمی‌تونن از دین مایه بگذارند. تمام کشورهای اسلامی که دین اسلام از اونجا به ایران آمده، الان دارند تمام این مسابقات رو با کیفیت HD پخش می‌کنند (از الجزایر و عربستان و عراق بگیرید تا اندونزی و مالزی). اعراب این مسابقات رو از سه کانال مستقل HD در حال تماشا هستند و خودشون میزبان مسابقات WTA هم هستند!!. اونوقت میشه مسئولین ما ادعا کنند که برای دین «کاسه داغ تر از آش»، «دایه مهربان تر از مادر» و «کاتولیک تر از پاپ» هستند؟ بنابراین به هیچ عنوان هیچ عقل سلیمی با چنین بهانه ها و دلایل من در آوردی موافق نیست. ضمن اینکه اصول دین عبارتند از: توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد و هیچ یک از اینها منافاتی با ورزش و تماشای اون ندارند. کجای ورزش کردن یا دیدن با «اصول دین» که پنج تا هستند منافات داره؟ بعدش مگر مردم میخواهند فیلم پـورنـو ببینند که صدا و سیما با این شدت، مخالفش هست؟ تنیس ورزش دوست داشتنی و بی نوای من رو چه به این حرف ها و بهانه ها آخه؟!!!

خانم‌ها و آقایون بیننده، خواهش می‌کنم در بحث مشارکت بفرمایید.
میزان رجوع و بازدید از تاپیک با تعداد نظر دهندگان اصلا تناسبی نداره.

behsen
05-25-2016, 05:39 PM
بعدش مگر مردم میخواهند فیلم پـورنـو ببینند که صدا و سیما با این شدت، مخالفش هست؟ تنیس ورزش دوست داشتنی و بی نوای من رو چه به این حرف ها و بهانه ها آخه؟!!!



دقیقا موضوع همینجاست که از نظر دین مبین تماشا کردن مو و دست و پای یه خانوم فرانسوی فیلم پورنوست و ستون دین مبین رو به لرزه در میاره باعث گمراهی امت متدین و مسلمان میشه. با قاطعیت عرض میکنم دلیل پخش نشدن تنیس تماشاگران خانوم مسابقات هستند. رولند گاروس و ویمبلدون دو تورنومنتیه که تقریبا با هر امتیازی که بین بازیکنان رد و بدل میشه دوربین میره رو تماشاگرا و از اونجایی که در دین مبین موجودی به اسم زن از بُن ممنوعه و به شکل یک کالا برای رفع نیاز جنسی هست و دیدنش باعث تحریک بیننده میشه، نگاه کردن بهش قدغنه، مثل آبیِ دریا و شوق تماشا!:443:

بحث بیننده و حق پخش و مخاطب شناسی و این حرفا هم مطلقا در کار نیست، همین چند هفته پیش ورزش مضحک کرلینگ با گزارش استاد بیژن خراسانی پخش مستقیم میشد، اونم در حدی که شبا بازیهای رئال و بارسا تو لالیگا رو قطع میکردن و به سالن برگزاری کرلینگ میرفتن!

momo 1364
05-25-2016, 09:37 PM
فکر میکنم بیشتر بحث سانسور تماشاگر و مخصوصا توپ جمع کن ها باشه که نشون نمیدن... مخصوصا تماشاگرها که در همه کادری تقریبا هستن

Mohammad
05-26-2016, 12:20 AM
همونطور که دوستان هم عنوان کردند، به نظر میرسه یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم پخش مسابقات، بحث پوشش خانم‌ها باشه. پاور جان، در ریاکاری این دوستان شکی نیست، ولی مسئله حجاب و پوشش اسلامی و شرعی براشون حیثیتیه و به هیچ وجه نمی‌خوان سرش کوتاه بیان. حتما به یاد دارید که همون چند صحنه کوتاه که سر بازی والیبال از زیر دستشون در رفت، چقدر جنجال به پا کرد، آنهم از جانب افراد به اصطلاح میانه‌رو!
مسئله پوشش و حجاب خانم‌ها، اساسا ریشه بسیاری از بدبختی‌های کشوره، از مشکلات صنعت توریزم گرفته تا برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزشی تا گسترش خطوط هواپیمایی و سهیم شدن در بیزنس پر رونق حمل و نقل هوایی، آنهم با موقعیت استثنایی کشوری مثل ایران که به راحتی میتونه به یک هاب بین‌المللی تبدیل بشه، کاری که الان خطوط هوایی ترکیش، امارت و قطر دارند می‌کنند. بگذریم یه مقدار از بحث اصلی دور شدم، من کماکان مشکل اصلی رو مربوط به مسایل دینی میدونم. ولی قطعا دلایل دیگری هم وجود داره. متاسفانه هم‌چنان به این ورزش به چشم یک ورزش لوکس و اشرافی نگاه میشه و از طرفی مسئولین تنیس ممکلت هم هیچ برنامه‌ای برای گسترش این ورزش ندارن. به شما قول میدم رییس فدراسیون این مملکت آشنایی مختصری با تنیس دنیا داره. بعد شما انتظار داری این‌ها تنیس نشون بدن؟ وقتی اونی که باید تنیس رو بشناسه، نمیشناسه، چه کسی، کدام ارگان باید پیگیر پوشش مسابقات تنیس بشه؟
شوربختانه در مملکت گل و بلبلمان تنیس یک ورزش انفرادی در نظر گرفته نمیشه و مثل بقیه ورزش‌ها فقط به بعد ملی این رشته توجه میشه و همونطور که میدونیم در تنیس دنیا، جنبه ملی تنیس در درجه دوم اهمیت قرار داره تا جایی‌که حتی امتیاز المپیک هم قرار حذف بشه (یا شده حتی الان). بعد فدراسیون برای گسترش تنیس برنامه اصلیش میدونید چیه؟ تنیس مدارس! آخه آقایون، بچه تا نادال و فدرر و جوکوویچ رو نبینیه و باهاشون هم‌ذات پنداری نکنه، چظور باید به این ورزش علاقه‌مند بشه؟ امثال کریستیانو رونالدو و مسی هستند که تبدیل به آیدل بچه‌های کوچک میشن و اونها رو عاشق فوتبال می‌کنند، از اروپا و امریکا گرفته تا همین افغانستان. دیگه قضیه اون کودک طرفدار مسی جهانی شد دیگه، همه می‌دونیم. حالا در ممکلت ما راکت مینی تنیس میبرن مدارس، بچه بی خبر از همه جا فوقش دو بار بازی میکنه فرداش میره دنبال همون فوتبالش! همین جوکوویچ گفته که بزرگترین منبع الهامش در کودکی سمپراس بوده، اون لحظه ای که پیت داشته جام ویمبلدون را میبرده بالای سرش، خیلی روش تاثیر میذاره به نحوی که تا مدت‌ها خودش را در حال بالا بردن جام ویمبلدون تصور میکرده. خب یه کودک باید یه تصویری تو ذهنش از یه ابر قهرمان داشته باشه دیگه؟ همینجوری یهو عاشق تنیس بشه؟ تنیس دنیا و حجاب رو اصلا بیخیال، الان بهترین تنیس‌بازهای این مملکت تو کشور و شهر خودشون چهره نیستند. انوشا شاهقلی بیشترین بازی ملی (دیویس کاپ) رو داره، ولی بعید میدونم یه نفر تو خیایون جلوش را بگیره ازش امضا بخواد. دیگه چه بحثی می‌مونه؟
نگاه به این ورزشه از پایه غلطه و تا وقتی این سیستم حکومتی در کشور بر سر کار باشه، من یکی هیچ امیدی به تغییر و بهبود شرایط ندارم. الان اگر ایران آزاد بود ما قطعا مسابقات مسترز هزار امتیازی تهران رو داشتیم. :243:

ببخشید اگه بعضی جاها از موضوع خارج شدم.

مسعود 289
05-26-2016, 12:31 AM
خوشحالم از سوال پاور عزیز و جوابهای زیبای دوستان
به امید صبح سپید وپایان سیاهیها
و باز هم درود به شرف تک تک عزیزانی که چراغ سایت را روشن نگه داشتند

key1nadal
05-26-2016, 11:15 AM
یعنی تعداد علاقه مندان به تنیس از علاقه مندان به هاکی روی یخ کمتره؟؟؟

Yashar
05-27-2016, 08:28 PM
پخش نکن به درک
من ۱۰ ساله اصلا تلوزیون ایرانو ندیدم
سالی ۶۰ تومن می دی تنیسو با بهترین کیفیت می بینی
و همچنین فوتبال و کلی کانال مربوط به هر چی که دوس داری
تازه از جایی دارم این پستو می نویسم که حتی خیابوناش آسفالت نیست
پس نیازی هم به این حضرات و تلوزیون در پیدشون ندارم
من می دونم منظور نظر شما آشنا کردن آحاد مردم با ورزش مهیج تنیسه از طریق مجرایی که همه بهش دسترسی دارن ولی به نظر من بحث در مورد سیاسیت حضرات در مورد اشاعه ورزش آب در هاون کوفتنه
الویت آقایون فراتر از چیزایی هست که مورد نظر امثال من و شماست

PowerVu
05-28-2016, 06:49 PM
پخش نکن به درک
من ۱۰ ساله اصلا تلوزیون ایرانو ندیدم
سالی ۶۰ تومن می دی تنیسو با بهترین کیفیت می بینی
و همچنین فوتبال و کلی کانال مربوط به هر چی که دوس داری
تازه از جایی دارم این پستو می نویسم که حتی خیابوناش آسفالت نیست
پس نیازی هم به این حضرات و تلوزیون در پیدشون ندارم
من می دونم منظور نظر شما آشنا کردن آحاد مردم با ورزش مهیج تنیسه از طریق مجرایی که همه بهش دسترسی دارن ولی به نظر من بحث در مورد سیاسیت حضرات در مورد اشاعه ورزش آب در هاون کوفتنه
الویت آقایون فراتر از چیزایی هست که مورد نظر امثال من و شماست

دوست خوبم بنده هم همان‌طور که مدت‌هاست در جریان هستید، افکارم نزدیک به شماست اما این رو هم نباید از نظر دور داشت که همانطور که بهتر از بنده اطلاع دارید، رونق گرفتن این رشته ورزشی به واسطه پخش زنده مسابقات اون از صدا و سیما (البته به همراه صدای خالص برخورد توپ با راکت و Grunt بازیکنان و تشویق و هیجان تماشاگران در استادیوم) به سود همه هست. وقتی متقاضی این رشته زیاد بشه، از اونجا که اجاره دادن زمین برای تمرین و مسابقه، درآمد زاست، باعث می‌شه کم کم زمین‌های بیشتری در سطح شهرستان‌ها ساخته بشه و به خاطر رقابتی که به وجود میاد، از هزینه بالای اجاره کنونی، به مرور کاسته بشه. همینطور در مورد وارد کردن تجهیزات تنیس به ایران که باعث خواهد شد از این حالت خارج بشه که اکثر اونها تقلبی و کم کیفیت هستند و چون تشخیص بین اصل و قلابی اونها برای عموم ساده نیست، حتی به قیمت بالاتر از جنس اصل در حال فروش هست! به عنوان مثال شما ببینید الان یک دستگاه درست و حسابی توپ انداز تنیس که خراب کار نکنه رو میتونین پیدا کنین؟ اولاً اینهایی که هستند چه قیمت گزافی دارند و بعد ببینین چه مارکهای بی اصل و نسب چینی هستند و چه کارایی افتضاحی دارند.

یا مثلاً فرهنگ سازی که پخش زنده تنیس از تلویزیون میتونه ایجاد کنه اونقدر جنبه های مثبتی داره که باید در موردش ده ها مطلب نوشت. مثلاً من اصلاً یادم نمی‌ره اون سالی که مهذب نیا در قالب تیم ملی به میزبانی ایران در مسابقات دیویس کاپ بازی می‌کرد. حدود شش هفت سال پیش بود. حتماً شما هم یادتون هست. بازیکن عرب که روبروی مهذب نیا بازی می‌کرد، در موقعیتی قرار گرفت که یک توپ با ارتفاع زیاد در جلوی تور براش مهیا شد و اون هم طبیعتاً رفت جلو و محکم با زدن Smash در بالای سرش، اون توپ سرگردان رو به Winner تبدیل کرد. این ضربه در نزدیکی مهذب نیا به زمین برخورد کرد و بعد از کورت بیرون رفت. حدس می‌زنید تماشاگران ما که اون روز برای دیدن مسابقه اومده بودند چه عکس العملی نشون دادند؟ باورتون نمی‌شه اما همگی پس از ضربه اسمش حریف، یک صدا و با تمام قدرت، بازیکن بی نوای حریف رو « هو » کردند! من اصلاً در اون لحظه شوکه شدم و برای چند ثانیه مبهوت دور و برم رو نگاه می‌کردم که چرا این تماشاگران مثل مسابقات فوتبال فکر می‌‎کنند هر کاری در استادیوم 100 هزار نفری آزادی می‌کنند، اینجا هم مجازه.( البته اسم صحیحش باید «ورزشگاه 100 هزار پسری زندانی» باشه چون فقط پسرا حق رفتن دارند و من درش آزادی که نمیبینم هیچ بلکه اسارت و زندان رو میبینم که هیچ خانمی حق رفتن به اونجا رو نداره.) آخه وقتی طرف باید Smash رو بزنه تا امتیاز رو بگیره، آیا باید چون ما میزبان هستیم، به احترام میزبان، رها کنه و بگذاره برای دومین بار توپ در زمین خودش بخوره زمین تا امتیاز رو به ما بدن؟!!! یا اگر زد، باید اون رو با اووووووون شدت هو کنید؟ ای کاش ویدیوش رو داشتم تا می‌گذاشتم ببینید.

یا همین پارسال که کویتی ها اومده بودند تهران (اواخر تیر ماه بود) یادتونه که حین برگزاری دیویس کاپ بارون شدیدی گرفت و طوفان شد و مسابقه قطع شد؟ ای کاش اونجا می بودید و از نزدیک می دیدید که تماشاگران چه آبرو ریزی راه انداخته بودند... به محض اینکه سرویس دست کویت می افتاد، هو کردن با صدایی کر کننده رو شروع می‌کردند و جالب اینجا بود که در زمان رالی توپ که باید همه ساکت بشن، اونها شدیدتر از قبل هو می کردند و اصلاً نمیدونستند که این ورزش با والیبال و فوتبال فرق داره و فقط شما وقتی که بازی در جریان نیست حق شلوغ کردن و سر و صدا رو دارید. سرتون رو درد نیارم، هر چقدر داور طفلک خواهش میکرد که ساکت بشید، کسی گوشش بدهکار نبود و سر و صداها بیشتر می‌شد که کمتر نمی‌شد.

چشمتون روز بد نبینه، وقتی این سوت و همهمه ها ادامه پیدا کرد، سوپروایزر فدراسیون جهانی تنیس ITF اومد که به خاطر عدم تمکین میزبان به درخواست داور مبنی بر سکوت تماشاگران در هنگام زدن سرویس، می‌خواست چندین بار، بازی رو قطع کنه. نمی‌دونین مسئولین فدراسیون ما به چه خواهش و التماسی افتاده بودند که ناظر رو از این تصمیم درستش منصرف کنند. خلاصه با بدبختی به خیر گذشت. ما سالهاست در تمام کشورهای دنیا شیوه هواداری تنیس و تشویق رو می‌بینیم. در تمام دنیا وقتی حریف ضربه سرویسش رو می‌زنه و رالی شروع می‌شه، تمام تماشاگران تا به ثمر رسیدن اون توپ، سکوت می‌کنند یا جیغ بنفش می‌کشند؟ شما به من بفرمایید! آیا تا به حال در عمرتون دیدید که از اول تا آخر یک مسابقه، این اتفاق تلخ مدام تکرار بشه و تماشاگر اصلاً توجیه نباشه که آیا باید در هنگام رد و بدل شدن توپ سکوت کنه یا نعره بزنه؟ (اون هم با اون شدت که زمین رو روی سرشون گذاشته بودند)؟ واقعاً نبودید تا ببینید تماشاگرا چه عکس العملی نشون میدادن از خودشون. من که همینجوری فقط داشتم حرص می‌خوردم!

خب... خودمونیم، اینجا کسی غریبه نیست، به نظر دوستان، اگر این تماشاگران که تماماً جوان و نوجوان بودند، اگر قبلاً در تلویزیون مسابقات سطح اول تنیس جهان رو با صدای استادیوم تماشا کرده بودند، آیا این افتضاح که با ریش گرو گذاشتن مسئولین فدراسیون کشور به خیر گذشت رو رقم می‌زدند؟ وقتی این بمبهای متحرک هیجان، فقط توی عمرشون فوتبالهای لیگ برتر کشور (هیاهو برای هیچ) رو از نزدیک دیده اند که مؤدبانه ‌ترین تشویقش شیر سماور یا داور دقت کن هست یا مثلاً بهترین خوش و بش با تماشاگران حریف در اون پرتاپ سنگ و آجر و صندلی شکسته و آتش زدن سکوها با چاشنی پرتاب نارنجک دستی و ترقه هست، خب نتیجه می‌شه همین افتضاح کابوس‌واری که بنده اون روز دیدم و آرزو می‌کنم هرگز دوباره مشابهش رو نه خودم و نه هیچ کس دیگری نبینه.

این تنها یک اپسیلون فایده از پخش زنده تنیس با صدای استادیوم از صدا و سیما بود که همانا ایجاد فرهنگ صحیح هواداری در استادیوم‌ها و احترام به حریف هست.

Nima88
06-05-2016, 10:09 AM
به نظرم بحث اصلی همون حجاب خانمهاست ، البته نه اینکه مسئولین واقعا اعتقاد داشته باشن به همچین چیزی نه همش بحث ریا و تزویر.
اگر میبینید فرمول یک و موتو جی پخش میشه که من خودم طرفدارشم ، به این دلیل که دوربین همش روی ماشین و موتورهاست و خیلی کم میره سمت تماشاچیا ، در حالی که تو تنیس به این شکل نیست.

delpotro
06-05-2016, 12:52 PM
یه حسنی که پخش کردن مسابقات انتخابی المپیک داشت ، این بود که بی شعوری تماشاگران والیبال ایران رو ثابت کرد.ژاپنی ها هرگز موقع سرویس زدن تیم مقابل ، نعره نزدن.

دلیل اصلی عدم پوشش تنیس در شبکه تخصصی ورزش ، حجاب اسلامیه.

چرا در سایر کشورهای مسلمان تنیس پخش میشه؟

چون اونا سنی مذهب هستند. معاویه مذهب هستن. معاویه میگفت هر چی هست مردم بخورن و حالشو ببرن. منم سلطنت کنم از صدقه سر مردم.

اما علی و آل علی با شیادی و ریاکاری ، مانند امام جمعه تهران ، مردم رو به زهد و تقوا و کم خوری تشویق میکردند و خود در پشت پرده به عیش و نوش میپرداختند.

به این روایت که از کتاب منتهی الامال نوشته شیخ عباس قمی از معتبرترین کتب شیعه براتون مینویسم دقت نمایید:

قطب راوندی و ابن شهر آشوب از هشام بن الحکم روایت کرده اند که مردی از ملوک جبل از دوستان حضرت صادق بود و هرسال به جهت ملاقات آن جناب به حج میرفت و چون به

مدینه میآمد حضرت او را منزل میداد.

تا یک نوبت که مدینه آمد پس از آنکه از خدمت آن جناب مرخص شده به عزم حج خواست حرکت کند «ده هزار درهم» به ان حضرت داد تا برای او خانه ای بخرد که هرگاه مدینه بیاید

مزاحم آن جناب نشود و به حج رفت .چون از حج مراجعت کرد و خدمت حضرت آمد عرض کرد برای من خانه خریدید ؟ حضرت فرمود : بلی و کاغذی به او داد و

گفت این قباله آن خانه است، آن مرد چون آن قباله را خواند دید نوشته اند :

بسم الله الرحمن الرحیم

این قباله خانه ایست که جعفر بن محمد خریده از برای فلان بن فلان و آن خانه واقع است در فردوس برین محدود به حدود اربعه:

حد اول به خانه رسول خدا ، حد دوم امیر المومنین ، حد سوم حسن بن علی ، حد چهارم حسین بن علی

چون آن مرد نوشته را خواند عرض کرد فدایت شوم راضی هستم به این خانه. حضرت فرمود که من پول خانه را پخش کردم در فرزندان حسن و حسین و امیدوارم که حق تعالی از تو

قبول فرموده باشد و در عوض در بهشت به تو عطا فرماید.

(منتهی الآمال، شیخ عباس قمی صفحه 718)

novak djokovich
06-06-2016, 11:54 AM
به نظر من هم تنها دلیلش فقط پوشش تماشاگرا و توپ جمع کنهاست وگرنه هیچ رسانه ای از مخاطب بیشتر بدش نمیاد و شک نکنید میدونن تنیس چقد طرفدار داره و بدنه صدا و سیما هم موافق فضای باز هستن ولی قدرتی ندارن و قدرت دست امثال احمد خاتمی و علم الهدی ست که با یه جملشون کنسرت لغو میشه و اسم تیم فوتبال عوض بشه ... مطمئنن اگه فشار اقایون نبود خیلی چیزا به مرور عوض میشد