PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بحث و تبادل نظر و تحلیل و گفتگو پیرامون مسابقات تنیس Australian Open 2016 نخستین گرند اسلم فصل


مسعود 289
01-15-2016, 11:52 AM
با درود خدمت تمامی دوستان و عزیزان
رسیدیم به زمانی که مدتها برای رسیدن به اون عاشقان تنیس لحظه شماری میکردند
ساعاتی پیش اولین گرند اسلم سال قرعه کشی و جدول 128 نفری مسابقات مشخص شد
برای تحلیل جدول وقت زیاده اما در این پست افتتاحیه نگاهی میکنیم به سیاق پارسال به جدول و در 4 گروه
4 گروهی که از میان اونها 4 نفر قدم به سمی فاینال خواهند گذاشت

گروه 1: نواک سیمون سونگا نیشیکوری سپی کارلوویچ
گروه 2: فدرر دیمیتروف تیم گوفین چیلیچ کیریوس بردیچ
گروه 3: نادال مونفیس اندرسون رائونیچ واورینکا
گروه 4:فرر فلی لوپز ایسنر تومیچ ماری


جدول کامل مسابقات: http://www.ausopen.com/en_AU/scores/draws/ms/index.html


به امید تماشای بازیهای زیبا ؛ مشارکت و حضور تمامی سلیقه ها و اندیشه ها در تاپیک در چهارچوب موازین اخلاقی و نهایتا قهرمانی نابغه و قدرت بی چون و چرای تنیس این سالها نواک جوکوویچ

مسعود 289
01-15-2016, 12:13 PM
یک نگاه اجمالی به جدول بانوان هم نشون میده که بدترین قرعه ممکن برای سرنا و شاراپووا بوده که احتمالا در کوارتر به هم میخورن
جدول بانوان در 4 گروه
گروه 1: سرنا ارانی وزنیاکی کوزنتسوا شاراپووا
گروه 2: رادوانسکا استوسور استیفنز وینچی کویتووا
گروه 3: کربر باژینسکی آزارنکا موگوروزا
گروه 4: ونوس لیسیکی ایوانوویچ هالپ

http://www.ausopen.com/en_AU/scores/draws/ws/index.html

حقیقتا سخته تحلیل این جدول با توجه به اینکه بازیهای بانوان همیشه همراه با شگفتیهای زیادی بوده
اما دوست دارم شاراپووا کویتووا آزارنکا و هالپ را در سمی ببینم و فینال ماشا و ویکا

مسعود 289
01-15-2016, 01:06 PM
نگاه دوباره ای به جدول و موقعیت مدعیان کلاسیک تورنمنت
بنظر میاد ماری و نواک موقعیت بهتر و شرایط راحت تری برای رسیدن به کوارتر مسابقات را دارند
در واقع سخت ترین حریف احتمالی ماری میتونه تومیچ باشه البته تومیچ بازی دیشبش را از میانه بازی انصراف داد
و باید دید علتش مصدومیتی بوده که بر حضور و کیفیتش در ملبورن موثر باشه یا خیر
یک قرعه سخت برای استن هست بنظرم
یک بازی سخت با رائونیچ و اگر ببره بازی احتمالی با رافا
بنابراین سخت ترین مسیر برای سمی فاینال جاییه که در اون رافا استن و رائونیچ حضور دارند
اما فدرر یک بازی سخت با دولگوپولوف چغر بعد یک بازی سخت دیگه با دیمیتروف بعد احتمالا با گوفین و بعد یکی از میان بردیچ کیریوس چیلیچ
این اصلا مسیر همواری نیست برای راجر تا برسه احتمالا به نواک
نواک احتمالا یک بازی با سپی خواهد داشت و بعد ممکنه دیداری داشته باشه با گربه سیاه مخصوص خودش کارلوویچ البته کارلوویچ برای رسیدن به نواک یکی دومانع و سیمون را باید از پیش رو برداره

فینال مورد نظر من میان نواک و رافا غیر ممکن نیست از لحاظ احتمالات جدول هر کدام یک طرفن
راجر میتونست قرعه بدتری داشته باشه اگر به وضعیت استن نگاه کنیم
ترجیح می دادم راج سمت نواک باشه و استن سمت دیگه باشه که محقق شد
بازی اول نواک با بازیکن کره ای هست که کشف دوست خوبمون رضا دلپوترو بود
و اولین بار نامش را در این سایت ایشون مطرح کرد و فرصت خوبیه کیفیت این بازیکن را در مقابل نامبر وان ببینیم
رافا هم در مسیر اولیه ورداسکو چاردی مونفیس یا اندرسون را پیش رو داره
قرعه سختیه نسبتا بازی با ورداسکوی سختکوش در راند اول
رافا هم انصافا کار سختی در پیش داره برای رسیدن به سمی فاینال
فینالهای احتمالی که
نواک رافا
نواک استن
نواک ماری
اولویتهای من به ترتیب 1 3 2

شرایط برای گرند 11 به شدت مهیاست هم جدول نسبتا مناسبه و هم نواک در وضعیت عالی هست

omidd
01-15-2016, 03:27 PM
با سلام خدمت دوستان عزیزم.
بالاخره بعد وقفه ای طولانی اولین گرند سال قرعه کشی شدش
قبل شروع این گرند و قرعه پیش بینیم این بود که کیریوس و دیمیتروف و رائونیک میتونن شگفتی ساز باشن و بزرگان تنیسو مغلوب کنن که از بدشانسی ما دو نفرشون افتادن سمت راجر هرچند در مجوع قرعه کل نفرات متعادل بود جز ماری که از الان ی پای کوارتر بنظرم اگه همون فرم سال پیش داشته باشه.
اگه کسی بگه قرعه تاثیری در روند بازی ها نداره کاملا اشتباه میکنه حتی اگه اون کس نواک خیلی اماده باشه یادمون نره نواک در رولند چ قرعه سختی داشت و اخرسرم باخت.
نیشیکوری اگه رو فرم باشه میتونه نواک رو به چالش بکشونه ولی باز با این شرایط سخته نواک رو در خونه خودش شکست بده مدعی اصلی قهرمانی در گرند نخست سال همه انتظار قهرمانی دارن از نواک و با توجه به رقبا استن تنها کسی که نزدیک ترین فرد برای پیروزی بر نواک در این زمین راجر هرچقدرم خوب باشه در استرالیا و رولند امید زیادی بهش نمیره شرایط سنی و زمین کاملا به قدرت نواک اضافه میکنه، هرچند تنیس یاد داده خوب بلده عکس عمل کنه.
راجر قرعش خوب میشد اگه حداقل دیمیتروف نبود ولی شد دیگه با این حال دولگوپولوف نمیتونه کاری پیش ببره و تا رسیدن به سمی بنظرم سخت ترین بازی در دور سوم با گریگور و کوارتر اگه با کیریوس باشه توماس اگر بیاد بالا که خیلی بهتر بنظرم بازی با گریگور خیلی زیبا بشه دوس داشتم سمت دیگه میفتاد تا جز افراد مورد حمایت من باشه که نشد.
پایین جدول که قربونش برم اندی بهش زیاد فشار میاد و اگه اتفاق خاصی نیفته تا کوارتر و سمی میاد اما اگه سطح بازیش مثل پارسال باشه بنظرم سمی به مشکل میخوره باید چند دور از بازیا رو دید تا دقیقتر پیش بینی کرد.
اما سخت ترین بخش چهارگانه جدول برای استن که بازی سختی با رائونیک و احتمالا رافا خواهد داشت و بنظرم هر سه نفر شانس نسبتا برابری دارن برای رسیدن به فینال باید منتظر بود.
باید ببینیم نواک همچنان به روند خوبش میتونه ادامه بده یا بالاخره یک نفر جلوش استادگی میکنه اگه نیشیکوری راجر کوارتر و سمی نواک برسن نمیدونم چرا احساس میکنم اتفاق رولند باز هم برای نواک پیش میاد در کل با فاصله فراوان نواک مدعی اصلی قهرمانی و باقی نفرات شانس اندک و برابری دارن.
راجبع بازی های دوحه و بریزبین هم بگم بازی نواک با رافا الحق یکی از کم نقص ترین بازی هایی بودش که از نواک دیدم رافا هر چقدر سعی میکرد راهی پیدا کنه برای فرار از این شکست حتی نزدیکشم نشد و بنظر رافا حالا حالا ها باید برای پیروزی بر نواک اماده صبر کنه چون همخودش باید خیلی خیلی اماده باشه و همونقدرم نواک باید کمی افت کنه که مدتهاست نمیکنه که جای تحسین داره بخوبی ثبات خودشو حفظ کرده نواک جلو رافا از کوچکترین امتیازا هم عبور نمیکرد و فرقش با بقیه دقیقا همین میاد فقط برای اولی و هرگز سیر نمیشه با اینکه در تنیس فقط راجر دوس دارم اما نمیشه از بزرگی فنی رافا نواک عبور کرد در سن مناسبی و کسیم از تنیسورای جدید نتونسته سطحشو بالا بیار رائونیک بهتر شده اما باز کار داره گریگور دوسال افت داشته و این شانس خوبی برای نواک شده در حالیکه راجر در دوران اوجش جوونایی مثل رافا و اندی و نواک با 6سال جوونتر بودن عملکرد قابل تحسینی داشتن.
در هر صورت امیدوارم شایسته ترین فرد قهرمان بشه من بای اینکه امید زیادی به راجر برای فتح این مسابقات ندارم ولی میتونه درصد قهرمانی نوله پایین بیار و همچنان به راجر ایمان دارم برای فتح گرند 18 که با طعم چمن بنظر باشه خصوصا با برنامه ای که راجر برای امسالش ریخته انسان به امید که زندست و اگه تنیسوری ازش بربیاد فتح گرند در 35 سالگی همچون اغاسی اون راجر خواهد بود.
از همه دوستان خواهشمندم با رعایت ادب به بحث بپردازن و اقای j.f.k عزیز و پیمان برادر عزیزم خواهشمندم با حرفا و جملاتتون راجریون عصبی نکنین من همیشه جزو افرادی بودم که شدیدا ستایش کردم نتایج و بازی های درخشان نواک رو ولی گهگدار شما حرفایی میزنین که باعث میشه از نواک تعریف نکنن کسی و راجبش حرفی نزنن در حالیکه شایسته تعریف پس خواهشا بزارین جو جوری باشه که بشه بااحترام راجبع تنیسورا حرف زد الان نواک بهترین و راجر با توجه به سنو سالش کم نباید مورد ستایش قرار بگیره وقتی نواک اینقدر خوبه راجر با34.5 سال سن اینقدر نزدیک بازیاش با نواک فقط از نابغها برمیاد که راجرم جزو بزرگترین تاریخ چ بخوایم چ نخوایم دوس عزیز.
همینطور دوستان راجری خصوصا رژین جان لطف کنین همین رفتار متقابلو با باقی دوستان داشته باشین و از رو تعصب حرف نزنین و تنیسوری که لایق تعریف و تمجید زیرسوال نبرین هر کی میخواد باشه.
با تشکر فراوان موفق و سلامت باشین تا پست بعد:583::443:

rezapor
01-15-2016, 08:20 PM
سلام دوستان زمان مسابقات وكانالهاي پوشش دهندش رو كي پاورعزيزميگذاره؟

Ali.Stan
01-15-2016, 11:54 PM
با سلام خدمت همه دوستان
بالاخره اولین و پربیننده ترین گرند اسلم سال داره شروع میشه .امیدوارم گرند اسلم ملبورن 2016 مثل سالهای قبل پر از صحنه های زیبا و پر هیجان برا علاقه مندان تنیس باشه.
اما قرعه کشی
به نظر من فدرر راحت تا نیمه نهایی بالا میاد .اما از بالای جدول جوکو میرسه فینال هرچند شاید کارلوویچ یا تسونگا یا نیشی بتونن یکم به دردسر بندازنش.
اندی برا شروع با زورو آینده دار بازی داره احتمال داره به فونینی هم بخوره ولی در کل شانس زیادی برا رسیدن به نیمه نهایی داره ولی همون جا متوقف میشه.
اما نیمه اول پایین جدول کار خیلی سخته .نادال یکچهارم باید با یا واورینکا یا راونیچ بازی کنه . درمورد واورینکا باید حداقل سه بازی بکنه تا مشخص بشه در چه وضعیتی قرار داره .
پیشبینی من برا فینال جوکو با نادال یا جوکو با واورینکا
در بخش خانوما پیشبینی سخته ولی شاید فینال آزارنکا سرنا محتمل ترین باشه.
هرچند دوست دارم به جای سرنا شاراپووا بالا بیاد.
با تشکر فراوان. :583:

مسعود 289
01-16-2016, 02:26 AM
اولین بازی نواک و نادال کی برگزار خواهد شد؟

....................................

نواک جوکوویچ :
" من واقعا به بالاترین سطح تنیس رسیده ام و احساس میکنم که باید ذهنم رو طوری شکل بدم که دائما انگیزه های جدیدی رو در خودم بوجود بیارم و دنبال راههای جدیدی برای ایجاد انگیزه در خودم باشم.شما هر گز نمی تونید برای همیشه بهترین دنیا بمونید ، چون زندگی ادامه داره .شما باید آرزوهایتان رو باور کنید و برای آنها بجنگید تا بهشون برسید ، اما وقتیکه اینکار رو انجام دادید بعدش متوجه می شید که زندگی تنها تنیس نیست.فکر میکنم این همش بستگی به این داره که متوجه بشید که واقعا چی میخواهید و چی شما رو خوشحال میکنه.خانواده برای من خیلی مهمه.برای من معنی زندگی رو میده.من نوع جدیدی از عشق و شکل جدیدی از انرژی رو تجربه میکنم و این بهم کمک میکنه که به تنیسور بهتری تبدیل بشم."




و به امید یک 2016 رویایی برای نواک و تمام طرفدارانش

" با تنیس بود که اولین بار عشق را تجربه کردم ، اونم از وقتی که 4 سالم بود.همیشه از حمایتهای خانواده ام، هم تیمی هام و کشورم لذت بردم ، اما در سال 2010 ، رابطه من با ورزش تنیس پر از دو حس متفاوت عشق و تنفر بود.بازیهای زیادی را مقابل راجر فدرر و رافائل نادال بازنده میشدم و واقعا بصورت جدی داشتم به خداحافظی از تنیس فکر میکردم.بعدش با خودم گفتم که باید از این احساس خودم رو نجات بدم و ویمبلدون رو برنده شم ، عنوانی را که همیشه بزرگترین هدفم در زندگیم بود."

http://tennis-image.com/images/66101632131214934550.jpg


بزرگان درباره نواک جوکوویچ می گویند :


جان مک انرو (تنیسور بازنشسته امریکائی و برنده هفت گرند اسلم): این روزها بیشتر از قبل مبارزه میکنه ، ورزشکار بهتری شده و در زمین بهتر خودش رو نشون میده ، اینطور بگم که رکوردهای او از من هم حتی بهتره .این واقعا شگفت انگیزه که می بینیم او چه کارهای انجام داده و چقدر با اعتماد به نفس بازی میکنه.

دیگو مارادونا : باعث افتخارمه که با یک مرد بزرگ و برجسته مثل او دیدار داشتم.او یکی از بهترین ورزشکارانه.

مردی فیش(تنیسور امریکائی دارای مدال نقره المپیک 2004) : من با همه بازیکنان بزرگ بازی کردم ، اما بازی کردن با نواک از همه سخت تر بود ، چون او ضعف خاصی نداره.وقتی با او بازی میکنید ، جای خاصی نیست که بتونید توپ رو اونجا بزنید و او نتونه بگیره و بر طبق نتایجی که او میگیره ، فشار زیادی روی خودتون حس می کنید.

پائول آناکون( مربی سابق راجر فدرر و پیت سمپراس، اهل امریکا) : نواک ضربات فوق العاده ای نسبت به بقیه اونم وقتی که در حالت دفاعی هست به توپ میزنه و به همین دلیله که بازی کردن با او خیلی سخته.

رافائل نادال : همه میدونند که او چقدر کارش عالیه و چقدر میتونه خوب باشه ، اما او مثل چند سال قبل بازی میکنه. در حال حاضر او داره برنده میشه و با این قهرمانیها ، اعتماد به نفس او هر لحظه داره بیشتر و بیشتر میشه.

اندی ماری : به نظر من سبک بازی او خیلی تغییر نکرده.از نظر من او همیشه توانائی انجام یک بازی خوب رو داشته. فقط داره این روزها ، در همه بازیها عملکرد خوبی نشون میده.

تاد مارتین (تنیسور بازنشسته امریکائی که در دو گرند اسلم فینالیست بوده): فکر میکنم جوکوویچ یک انسان خیلی باهوشه.وقتی با او صحبت می کنید میتونید بگید که او خیلی خوب درباره هر موضوعی صحبت میکنه ، چه درباره تنیس ، چه مسائل جهانی و چه مسائل اجتماعی.

جیم کوریر(تنیسور بازنشسته امریکائی و برنده 4 گرند اسلم) : جوکوویچ یک بازیکن کامله.او هم از لحاظ دفاعی و هم از لحاظ هجومی یک بازیکن فوق العاده است.او میتونه از هر نقطه ای از زمین به شما آسیب برسونه.

خوان مارتین دل پوترو : او انسان فوق العاده ایه.ما رابطه خیلی خوبی با هم داریم.او شایسته قرار گرفتن در جایگاه بهترین تنیسوره.

پیت سمپراس (تنیسور بازنسته آمریکائی و برنده 14 گرند اسلم): تا بحال بازیکنی از نظر انعطاف بدنی مثل او ندیدم .از هر نظر بازیکن خوبیه. او همچنین یک انسان متواضعه.

عکس : نواک جوکوویچ و دیگو مارادونا در آغوش هم.

(گردآوری و ترجمه توسط مهدی عزیز)

[/URL][URL="http://tennis-image.com/images/61070355817434026632.jpg"]http://tennis-image.com/images/61070355817434026632.jpg (http://tennis-image.com/images/61070355817434026632.jpg)

شوخی خوان مارتین دلپوترو با نواک جوکوویچ در دبی :434:

http://tennis-image.com/images/37866464934667827692.jpg




" من 40 بار با رافا بازی کردم.این بزرگترین چالشم توی دوران حرفه ایم بوده.ما از یک نسل هستیم.هنوز زمان زیادی رو در پیش روی خود میبینیم.وقتی با رافا ، راجر ، و اندی بازی میکنم ، واقعا یک مبارزه بزرگه ، اما نبرد با رافا بزرگترین نبرد زندگی منه. نکته مثبت نبرد ما این است که این باعث میشود که سطح بازی خودمون رو ارتقا بدیم و باعث میشه درباره اینکه دفعه بعد باید چکاری رو بهتر انجام بدیم تا بازی بعد رو بازنده نشیم یا برنده شیم ، فکر می کنیم. چرخه بردی که بین او و من وجود دارد ، بدین معنی است که هر دوی ما هر روز در حال پیشرفت در بازیمان هستیم."


http://tennis-image.com/images/94062421225567170240.jpg (http://tennis-image.com/images/94062421225567170240.jpg)

نواک جوکوویچ و اسمایل های اپلیکیشن معروف واتساپ :434:
http://tennis-image.com/images/68682249811064327684.jpg


نگاهی می اندازیم به دستاورد ها و رکورد های نواک جوکوویچ در هفت ماه سال 2015 در تور جهانی:

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته 5 بار اپن استرالیا را تصاحب کند. ( 2008 ، 2011 ، 2012 ، 2013 ، 2015 )

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته دو مسترز ایندیان ولز و میامی را توامان در یک فصل ، سه نوبت تصاحب کند ( 2011.2014.2015 )

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته سه مسترز ابتدائی تور جهانی ( ایندیان ولز ، میامی ، مونته کارلو ) را در یک فصل تصاحب کند.

- تبدیل شدن به دومین شخصی که توانسته رافائل نادال رو در رولاند گاروس شکست دهد. ( رابین سودرلینگ 2009 )

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته رافائل نادال رو در تمام 4 گرند اسلم شکست دهد.

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته از عنوان قهرمانی خود ( بعد از سال 2007 توسط راجر فدرر ) در ویمبلدون دفاع کند.

- تبدیل شدن به اولین فردی که توانسته تا پایان ویمبلدون بیش از 17 بار تاپ 10 را در یک فصل شکست دهد.

- تبدیل شدن به اولین بازیکنی که توانسته رافادل نادال را در رولاند گاروس و راجر فدرر رو در ویمبلدون در یک فصل شکست دهد.

- تبدیل شدن به تنها کسی که توانسته بیش از 9500 پوئن را تا پایان ویمبلدون کسب کند. ) اوپن قطر 45 پوئن ، اپن استرالیا 2000 پوئن ، تورنومنت دبی 300 پوئن ، ایندیان ولز 1000 پوئن ، میامی 1000 پوئن ، مونته کارلو 1000 پوئن ، مسترز رم 1000 پوئن ، رولاند گاروس 1200 پوئن ، ویمبلدون 2000 پوئن. جمعاً 9545 پوئن تا پایان ویمبلدون )

- تبدیل شدن به تنها بازیکنی که توانسته بیش از بیست بار ( دقیقا 21 بار) رافائل نادال و دومین بازیکن که بیست بار راجر فدرر را شکست دهد.
و در پایان نواک تنها بازیکنی هست که از سال 2007 تا الان ( 2015 ) بصورت مستمر و پی درپی در بین 3 بازیکن برتر تور جهانی تنیس قرار داشته و می تواند این آمار بیشتر هم شود که این خود یک رکورد محسوب میشود. ( ثبات! )

البته جدا از آمار و رکورد ها که بسیار عالی و در برخی خیره کننده است اما همان طور که نواک خودش گفته :
همه چیز بردن و قهرمانی و کسب جام های مختلف نیست بلکه شخصیت و انسانیتیست که از شما به یادگار می ماند. و البته ورزشی که باعث تعالی روح ، اخلاقیات و انسان دوستی نشود ورزش کاملی محسوب نمی شود.

(ترجمه توسط دوست خوبم شوان شیدایی)

http://tennis-image.com/images/07592219818035946066.jpg



تجدید خاطرات با تاپیک استرالیای پارسال و قهرمانی نواک و دوست قدیمی خشایار و آیدی خاطره انگیز قبلی خودم:443:

........................


راستی کسی می دونه نقش اون خانوم در پایین ترین عکس در تیم نواک چیه؟ همیشه تو باکس نواک هست

http://www.shiaupload.ir/images/19256024943797825466.jpg

نواک جوکوویچ با پیروزی مقابل اندی ماری برای پنجمین بار قهرمان گرند اسلم استرالیا شد .
" فکر میکنم اراده و عزم راسخی که در زمین بازی ، امروز از خودم نشون دادم باعث شد که برنده تورنمنت بشم.بردن هشت گرند اسلم و اینکه ازت به عنوان یکی از نخبگان ورزش تنیس نام ببرند واقعا افتخار بزرگیه.نمیتونم بگم که چقدر از این بابت افتخار میکنم. فکر میکنم قهرمانی امروز ارزش بخصوصی در زندگی من داره ، چون من الان یک پدر و همسر هستم. ازدواج کردن و پدر شدن در شش ماه گذشته انرژی جدیدی به من تزریق کرده ، چیزی که قبلا تجربه نکرده بودم و حالا همه چیز داره در مسیر درست و خوب پیش میره .از این بابت خیلی خوشحالم."
اما نواک در ست سوم ناگهان بنظر میرسید که دچار مشکل بدنی شده ، اما بعد از آن توانست به بازی برگردد و بهترین شکل ممکن بازی رو به تمام برساند.
" من فقط احساس ضعف میکردم.برای مدت بیست دقیقه ای دچار بحران فیزیکی شده بودم و راستش رو بخواهید در دوران حرفه ایم زیاد همچین چیزی رو حس نکرده بودم.اما میدونستم که این قضیه شباهت زیادی به بازی دو سال گذشته ام با اندی در فینال استرالیا داره ، جائیکه دو ست اول بازی بیش از دو ساعت طول کشید . تقریبا امروز هم همون شکل رو تجربه کردیم.بازی خیلی فیزیکی بود.میتونستید ببینید که من در اواخر ست دوم و ابتدای ست سوم دچار مشکل شدم .فقط احساس خستگی زیادی میکردم و احتیاج به زمان داشتم که خودم رو پیدا کنم و تجدید قوائی کنم.اینکاری بود که انجامش دادم و شروع کردم به ضربه زدن به توپ و اینکه سعی کردم بیشتر تهاجمی بازی کنم و البته به سمت تور بیشتر حرکت کنم و امتیازات را سریعتر بگیرم.در اون لحظات سخت احساس میکردم که شور و اشتیاق زیادی برای بردن بازی دارم . این چیزی بود که در ذهنم میگذشت."
اما انگار اندی ماری از این موضوع خوشحال نبوده و می گوید که لنگ لنگان راه رفتن نواک و دیدن مشکلاتی که در دستش داشت موجب حواس پرتیش شده است.
" راستش ، قصد ندارم چیز بدی در کنفرانس خبری درباره او بگم یا دنبال بهانه ای یا چیزی مثل این باشم.در همچین بازیهای عکس العملهای متفاوتی رو خواهیم داشت .این راحت نیست که 100 درصد تمرکز داشته باشید. لحظه ای بود که مردم به زمین بازی میومدند و باعث حواس پرتی میشدند.اینکار باعث تاخیر در بازی شد . من تمرکزم بهم خورد و سرویس رو از دست دادم. او شروع به بهتر و تهاجمی تر بازی کردن کرد .بعدش به خوبی و سرحالی ست دوم و البته ست سوم ظاهر نشد. اما طبیعیه که این موضوع رو با توجه به ساعاتی که در زمین بودیم و رالیهای طولانی که داشتیم ببینیم. بازی واقعا فیزیکی بود.من نمیخواستم فیلم بازی کنم.من تقاضای وقت پزشکی بخاطر هیچی نکردم . این طبیعیه که در همچین بازیهای فیزیکی که مخصوصا ما در دو ست اول داشتیم ، کمی از لحاظ انرژی دچار مشکل شویم.این طبیعیه که در همه لحظات بازی صد در صد اماده نباشید. "
با وجود اینکه نواک پنج بار قهرمان استرالیا شده است ، اما جای خالی رولند گاروس همچنان در بین عناوین او خالیست.خبرنگاری از او در اینباره پرسید و آیا حاضر است یک یا دو تا از این جامها را با رولند گاروس عوض کند؟
" قویا اعتقاد دارم که هر چیزی به دلیلی در زندگی اتفاق میفتد.من وقتم رو با این موضوعات و حرفها تلف نمیکنم که اگر میشد چی میشد ؟ به دلایلی من در استرالیا خیلی خوب بازی میکنم و پنج بار قهرمان شدم و به دلایل دیگه ای هنوز گرند اسلم فرانسه رو نبردم .تا جائیکه ممکنه به تمرین کردن ادامه میدم و اینو باور دارم که تا پایان دوران حرفه ایم حداقل یکبار رولند گاروس را خواهم برد."
گفتنی است تورنمنت بعدی نواک ، تنیس 500 امتیازی دبی است که از 23 تا 28 فوریه برگزار خواهد شد.سال گذشته نواک در نیمه نهائی مغلوب راجر فدرر شد.


http://tennis-image.com/images/69464386512270236987.png

http://www.shiaupload.ir/images/40438172234741886791.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/00390357690059372244.png

http://www.shiaupload.ir/images/18526994117802867973.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/53657762671721961202.jpg

نکته ای که کسی بهش اشاره نکرد شکستن رکورد 4 قهرمانی فدرر در استرالیاست
امروز نواک 5th استرالیای خودش را گرفت که سه دوره اش متوالیه:655:

http://www.tennis-image.com/images/17023110315636773156.png (http://www.tennis-image.com/images/17023110315636773156.png)

فقط یک استرالیایی از سالیان دور هست که با 6 قهرمانی فعلا بالاتر از نواکه
ضمنا امروز نواک اندی ماری را در فینال استرالیا هت تریک کرد:434:




برگشت اندی در ست 2 هم مثالزدنی بود
2-0 جلو افتادسپس 4-2 عقب افتاد و سرانجام در تای برک سزاوارانه ست را گرفت

ابتدا تبریک به هواداران واقعی نواک جوکوویچ که حالا با 5 قهرمانی در استرالیا اگر اشتباه نکنم رکورد دار قهرمانی در تنیس مدرن هست.

این فینال هم نکات مثبت داشت هم نکات منفی که هر دو از نظر من تاکتیکی بود


ست اول رو نواک با یک برک در ابتدای ست (چیزی که در این تونومنت خیلی انجام داد) خودش رو تو موقعیت مناسبی قرار داد که توسط ماری برک شد.

البته نواک به وضوح در این گیم با فشار اندی روی بکهندش دو تا ارور ساده داد و ماری به بازی برگشت.

بهترین خصوصیت نواک در این بازی مقاومت عالی نواک در مقابل برک مجددش بود و هولد گیم بی نقصی داشت.نواک با آرامش و تمرکز روی بازی خودش کارش رو پیش برد و بازی به تایبرک کشید.

در تایبرک هم نواک موفق تر بود .


ست دوم که از نظر من بهترین ست بازی بود بازی متعادل شروع شد تا اینکه نواک مجددا اواسط ست اندی رو برک کرد.ریترن های فوق العاده نواک در این ست بیشتر به چشم اومد و فورهند دون دلاین هاش کارساز بود و انرژی نواک هم خوب بود.

تا اینکه اندی به بهترین فرم خودش در بازی امروز رسید و با بریک نواک بازی رو به تعادل کشید.اندی به نظر من امروز برای برد به بازی تهاجمی به مانند اواخر ست دوم نیاز داشت تا نواک رو ببره

به ضربات با شدت بیشتر و کمی ریسکی اما اینکار به ندرت شکل گرفت.

باز هم آرامش نواک خیره کننده بود و با برک نشدن طوفان اندی و هواداش رو تحمل کرد.

کار به تایبرک کشید و اندی با ادامه بازی تهاجمی از عقب زمین نواک رو زمین گیر کرد.

با کم عمق شدن بکهند های نواک اندی فرصت ضربات اوت اینساید رو بدست آورد و بازی رو به دست گرفت.

این همون چیزی بود که اندی میخواست که تا پایان انجام نشد

به هر حال ست دوم رو اندی با شایستگی گرفت.



ست سوم (ست سرنوشت ساز) رو اندی با همون فرم قبلی شروع کرد و با فورهند و بکهند دون دلاین کنترل بازی رو گرفت و نواک رو تسلیم کرد و 2-0 هم جلو بود

تا اینکه نواک حالت عجیبی گرفت و به همه نشون داد که انرژی اون تموم شده و با حالت بی حوصله ای داره قدم میزنه.

با کمال احترام از نظر من این حرکت کاملا تاکتیکی بود و صرفا برای گرفتن ریتم بازی ماری بود چرا که نواک به وضوح اسرار در نشون دادن حال خودش در گیم سرو ماری داشت خصوصا در آخرین پوینت گیم دوم که از ماری ایس ساده خورد و این حالتش رو به اندی نشون داد.

این همون نکته منفی بازی بود که متاسفانه روی اندی جواب داد و نواک بعد از برگشت به بازی روحیه خود رو برگردوند(البته اون نوشیدنی هم بی تاثیر نبود). این نواک بود که با سرویس خوب و فورهند های تهاجمی کنترل بازی رو گرفت.

سرویسهای ماری هم خوب نبود و فرصت برک نواک رو فراهم کرد.نواک دیگه خستگی رو در انتهای ست نداشت و ست مهم بازی رو برد.



ست چهارم رو هم نواک با همون اقتدار انتهای ست سوم ادامه داد و با ریترنهای مرگبارش ماری رو به زانو در آوورد.

دیدیم که این نواک بود که با فورهند دون دلاین بارها ماری رو مغلوب کرد چرا که دیگه اندی اون سرعت و انرژی کافی برای پشت توپ رفتن و پسینگ زدن رو نداشت و رو به اسلایس های تدافعی آوورد.

بله ماری خسته شده بود اما نه به ظاهر بلکه کاملا صادقانه.

با خسته شدن و ارور های گاه و بی گاه اندی نواک به شکل عجیبی سوار بازی بود و ست فوق العاده ای رو پشت سر گزاشت

با این بیگل نواک اقتدارش رو به رخ ستارگان استرالیا کشید و با شایستگی قهرمان شد

http://www.shiaupload.ir/images/63930183162256130292.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/71417416873921873737.jpg

peRFect
01-16-2016, 06:05 PM
از صمیم قلب دوست دارم فدرر قهرمان بشه..
چون به احتمال زیاد سال دیگه فدرر اسمش بین بازیکنا نباشه و در کنار رودلیور در جایگاه وی ای پی بازی رو ببینه..:243::243:

مسعود 289
01-16-2016, 07:19 PM
از صمیم قلب دوست دارم فدرر قهرمان بشه..
چون به احتمال زیاد سال دیگه فدرر اسمش بین بازیکنا نباشه و در کنار رودلیور در جایگاه وی ای پی بازی رو ببینه..:243::243:

راج هر موقع که کنار بکشه واقعا فقدانش ضایعه جبران ناپذیریه
گرند اسلمی که راج تو دراو اون نباشه کمی بیمزه و نامانوس بنظر میاد
احتمالا تا اواخر 2017 بازی میکنه
بنظرم بازل 2017 یا لندن 2017 پایان کار راج در کورت باشه
من هم دوست دارم راج کماکان ادامه بده
واقعا دوست دارم حداقل تا 2018 ادامه بده و خودش گرند هجدهم را در یک فینال مهیج
تقدیم نواک کنه:866:

karam
01-16-2016, 11:51 PM
سلام به همه دوستان بخصوص به jfk عزيز كه گرمابخش تمام بحث هاست جدول رو كه ديدم ، ازميان بزرگان مسير رافا ازهمه مشكلتره كه با پشتكار فراواني كه ازش سراغ داريم قطعا به سمي ميرسه واونجا هم اندي رو ميزنه اين سمت هم كه احتمال زياد راجر ونوله سمي دوم رو برگزار ميكنن كه اونم اگه اتفاقي پيش نيادنواك تو فيناله و چه شود فينال نواك ورافا

.AMIR.
01-17-2016, 08:57 AM
Lleyton Hewitt Set To End Tennis Career In His 20th Australian Open

[/URL][URL="http://uupload.ir/files/bsy3_22.jpg"]http://uupload.ir/files/bsy3_22.jpg (http://uupload.ir/files/bsy3_22.jpg)
Thanks for some Great Tennis Over The Years
Youngest Male Ever To Be Ranked No. 1
Tribute To Lleyton . Good Luck

rezapor
01-18-2016, 02:50 PM
میگم چند وقتی است که دیگه مسابقه پیشبینی قهرمان ونایب قهرمان و نیمه نهایی و مسابقات و همچنین بهترین نفردرپایان سال رو نمیگذارید لطفا از ابتدای سال جدید میلادی 2016این بخش جذاب رو هم مجددا دوستان زحمت بکشن وبگذارند به طوری که قبل از هرمسابقه آپدیت بشه وهرنفر رنک خودش درجدول رو بتونه تماشا بکنه . مثل کاری که یه دوسالی هست برنامه 90برای پیشبنی مسابقات فوتبال گذاشته.
دوم ایتکه هرسال درشروع سال میلادی رای گیری میشد و بهترین مدیر.کاربر. فنی ترین و.... به وسیله رای گیری مشخص میشد.که متاسفانه دوسال هست این مسئله اجرا نمیشه درسایت .لطفا درصورتی که بعضی از مدیران سایت به علت مشغله کاری نمیتونند حضورموثری داشته باشند بوسیله رای گیری نفرات جایگیزین انخاب بشه. لطفا دوستان نظرات خودشون رو دراین ضمینه قراربدهند. باتشکرازهمگی .رضا

YOSEF
01-18-2016, 08:48 PM
افشاگری جوکوویچ: به من 200 هزار دلار برای تبانی پیشنهاد شده بود

در پی انتشار اخبار اخیر درباره تبانی در ورزش تنیس، نواک جوکوویچ اعلام کرد که به او نیز پیشنهادی برای تبانی در مسابقه شده است.
گزارش اخیر BBC و Buzz Feed news نشان می‌دهد که مسئله تبانی در تنیس عمیق است. این گزارش نشان می‌دهد که تعدادی از قهرمانی‌های تنیس‌بازان در گرند اسلم که حتی در بازی‌های اوپن استرالیا نیز حضور دارند مشکوک به تبانی بوده‌اند.
این دو منبع خبری اعلام کرده‌اند که هیچ اقدامی در این باره نشده است. خبرنگاران درباره این مسئله با تنیس بازان مطرح مصاحبه کردند و نظر آن‌ها را جویا شدند.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در این باره به خبرنگاران گفت: به من چنین پیشنهادی داده شده است. در سال 2007 فردی از طریق اعضای تیم چنین پیشنهادی را مطرح کرد که بلافاصله آن را رد کردم. آن فرد حتی نتوانست مستقیما با من صحبت کند. در آن زمان خبرهای این چنینی می‌شنیدیم شایعات و صحبت‌ها وجود داشت. فکر می‌کنم مسئله حل شده. در 6-7 سال اخیر چنین خبری نشنیده‌ام. در آن زمان من بسیار ناراحت شدم زیرا نمی‌خواستم در این مسائل دست داشته باشم. به نظر من این خیانت به صداقت در ورزش و جرم است. من از این کار حمایت نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم که جایی برای این قبیل فعالیت‌ها در هیچ ورشی وجود داشته باشد.
راجر فدرر نیز تایید کرد که از این نوع مسائل نگران است. او در این باره گفت: باید این مشکلات را بسیار جدی بگیریم. دوست ندارم نام افرادی که درگیر (

ahmad.f
01-18-2016, 09:57 PM
سلام...میشه از وضعیت دلپوترو اطلاعی بدید..تشکر

مسعود 289
01-18-2016, 10:41 PM
سلام...میشه از وضعیت دلپوترو اطلاعی بدید..تشکر

سلام
بنا به گفته دوست خوبم (رضا دلپوترو)
دلپوترو از مسترز ایندین ولز به صحنه رقابتها برمیگرده
.....
صحت گفته (رضا دلپوترو) را امروز عینا دیدم
واقعا رضا یک کارشناس خوب تنیسه که قدرش را نمی دونیم
این بازیکن کره ای که یکسال قبل رضا به عنوان پدیده و نیشی کره ای معرفیش کرد
امروز در مقابل نامبروان واقعا عالی و تحسین برانگیز بازی کرد
بنظرم میتونه یکی از قدرتهای اصلی تنیس تا 4 سال آینده باشه

zhako
01-19-2016, 10:59 AM
نادال داره از ورداسکو شکست میخوره

rezaomo
01-19-2016, 11:28 AM
نادال هم بسیار زود از دور رقابتهای اوپن استرالیا کنار رفت . اما باید تا رولان گاروس هم صبر کرد . با توجه به قدم گذاشتن نادال به سن 30 سالگی در چند ماه آینده و در صورت عدم نتیجه گیری احتمالی در رولان گاروس باید گفت نادال برای همیشه در عدد 14 در فتح گرند اسلم ها متاسفانه باقی خواهد ماند.

مسعود 289
01-19-2016, 02:32 PM
واقعا حیف شد
حذف شدن نادال باعث تاسف من شد
عمیقا برای دوستانی مثل پیمان پاور محمد بهراد و سایر رافایی های عزیز ناراحت شدم
گفته بودم ورداسکو حریف سختیه برای دور اول و امروز واقعا هم روزش بود
اما زندگی و تورنمنت ادامه داره
امروز شاهد یک بازی هم بودیم که کمتر مورد توجه قرار گرفت
جک ساک با رنک 22 در مقابل هموطن 18 ساله و گمنامش تیلور
اول نگاهی میندازیم به پست رضا

درود

با توجه به سابقه نسبتا خوبم :shame: در judging player potential در این تاپیک بازیکنانی رو که

دارای پتانسیل بالایی برای درخشش در میادین تنیس هستند رو معرفی میکنم.

در فصل 2012 مارتین کلیژان اسلواک رو معرفی کردم که در پایان فصل جایزه بازیکن تازه وارد ATP رو برد.

در فصل 2013 پابلو کارنو بوستای اسپانیایی دیگر بازیکن کشف شده توسط من بود که جایزه بیشترین پیشرفت سال رو از آن خود کرد.

و در فصل 2015 هیون چونگ کره ای که در فصل رو با رده 173 آغاز کرده بود ، با رسیدن به رده 51 جایزه بیشترین پیشرفت سال رو برد.

به بازی کارنو بوستا و چونگ زمانی علاقه مند شدم که خارج از تاپ 500 قرار داشتند.

در تعطیلات پیش فصل تنیس در این تاپیک چند استعدادی رو که گمان میکنم در فصل پیش رو بدرخشند رو از نظر خواهیم گذروند.

1- Taylor Fritz

http://s6.uplod.ir/i/00716/nzgy1ztd7jel.jpg

تیلور هری فریتز تنیسور هجده ساله آمریکایی امید اول من و گزینه شماره یک هست برای cheering در فصل آینده

هم اکنون در رده 177 رده بندی ATP ایستاده.

نفر اول دنیا در رده سنی جونیور بوده. در سال 2015 قهرمان یو اس اوپن و نایب قهرمان فرنچ اوپن شده در قسمت جونیور.

و تونسته قبل از هجده سالگی دو مقام قهرمانی در مسابقات چلنجر به دست بیاره.

فقط هشت نفر در تاریخ تنیس تونستن این کارو بکنند که نواک و نادال و دلپوترو و بردیخ ، گسکه و تومیک آن جمله اند.

وقتی بهش وایلدکارت داده شد برای شرکت در کوالیفیکیشن مسابقات یو اس اوپن در همون مرحله کوالیفیکیشن اوت شد.

بعد از بازی گفت سال دیگه تا قبل از یو اس اوپن رنکم زیر صد هست و نیازی به وایلد کارت و شرکت در کوالیفیکیشن ندارم.

در دو مسابقه چلنجری که قهرمان شد با 51 بریک پوینت مواجه شد که 47 تاشونو Save کرد. جوکوویچ وار.

تیلور امیدواره که روزی کریستیانو رونالدو در باکسش بشینه و مسابقشو در فینال گرند اسلم تماشا کنه.

به امید آن روز

تیلور سه بازی را در کوالیفیکیشن استرالیا برد و به جدول اصلی رسید
امروز ست اول را باخت
ست دوم را برد و ست سوم ساک را بیگل کرد!
و بعد در ادامه دچار مصدومیت کوچکی شد و دو ست بعدی را باخت
کلا عالی بازی کرد و نوید تولد یک پدیده جدید را داد
مرسی رضا دلپوترو برای معرفی تیلور و ...
جات خالیه هر جا که هستی خوش و سلامت و پر سود باشی

behsen
01-19-2016, 02:40 PM
http://uupload.ir/files/fhpv_505608600.jpg

حقیقتا یکی از معدود دفعاتی بود که از حذف شدن رقبای بزرگ و اصلی نواک اینقد ناراحت شدم. از اینکه یه بازیکن بزرگ که اخلاق و شخصیت خیلی خوبی هم داره رو اینجوری در گوشه ی رینگ و تو موضع ضعف دیدم حس خوبی نداشتم و ندارم. هیچوقت یادم نمیره نادال حتی وقتی با اختلاف از رقیب جلو بود و بردش مسجل شده بود هم از کوچیکترین موقعیت ها به سادگی نمیگذشت، اما الان حتی توی مهمترین لحظات بازی هم دابل فاولت میده و فورهنداش توی در و دیواره! نادال رو با رالیهای عالی، پسینگ شاتای کم نقص و فورهندای نابود کننده میشناختم، اما الان به معنای واقعی هیچی نداره، هیچ! یه بازیکن خیلی معمولی، در حد بقیه اسپانیایی های فعلی. واقعا تعجب آوره چنین افتی، و عجیب تر از اون اصرار روی موندن عمو تونی. دیگه هیچ بهونه ای واسه عوض کردن مربیش نداره نادال، حتی همون کارلوس مویا رو هم بیاره جای تونی دیگه بدتر از این نمیتونه نتیجه بگیره واقعا:242: اما ورداسکو هم امروز خیلی خوب بازی کرد، ضرباتش همه عمیق، جوری که نادال تو بیس لاین حبس شده بود، آخر کار دیگه ریترنا رو خط فرود میومد! یه مدت نادال رو به بادی سرو آورد تا حدی هم جواب گرفت و دو ست رو برد، اما توی ستهای بعدی این کار جواب نداد ریترنای ورداسکو مث موشک تاماهاوک میومد سمتش:242::434:

فد و جوکو هم که راحت اومدن بالا، خیلی به خودشون فشار نیوردن، این چانگ که نواک باهاش بازی کرد همونی بود که تو یو اس نفس واورینکا رو گرفته بود و هر سه ست رو به تای برک کشوند، اما جوکو کاملا مدیریت کرد بازیو و با کمترین فشار تموم کرد، جالب ترین نکته این بازی هم گیم پنجم ست دوم بود(اگه اشتباه نکنم) که 10 بار دوس شد:350::434: اما بدترین بازی که دور اول دیدم بازی ماری-زورف بود، این زورف خیلیا ازش به عنوان استعداد آینده تنیس نام میبردن، اما اینقد آماتور و مسخره بازی کرد که واقعا اعصابم بهم ریخت، انگار اومده پیکنیک با داداش کوچیکش داره بازی میکنه:242: استاد واورینکا هم که همین الان با یه Retired زیبا شروع کردن تورنومنتو، تا نشون بدن کماکان نسبت خویشاوندی نزدیکی با لوک خوش شانس دارن:434: سیمونا جون هم اونور حذف شد، واقعا ما رو باش دلمونو به کی خوش کرده بودیم!:434:

اینم مدافعان عنوان قهرمانی که امسال هم بیشترین شانس رو برای تکرار قهرمانی دارن
http://uupload.ir/files/7zyl_505012916.jpg

نکته ی جالبی که از این عکس دستگیر من شد اینه که عضله ی دو قلوی ساق سرنا از عضله ی چهارسر رونش بزرگته! که اینم نکته ایه واسه خودش!:434:

archi
01-19-2016, 03:40 PM
رافای عزیز سرتو بگیر بالا شهریار ، تو ای خاک باز بی تکرار ، نام و یادت در جهان تنیس هماره ماندگار .

Nadal.N1
01-19-2016, 04:37 PM
رافا چه کردی با ما!!!

دیگه واقعا مطمئنم باید مربیشو عوض کنه

هی زندگی هی تنیس
حرفی نیست

mspayam
01-19-2016, 06:12 PM
من تازه هایلایت های بازی نادال - ورداسکو رو دیدم، طبق اون چیزی که من دیدم و چیزایی که سایت اوپن استرالیا زده بود، این ورداسکوی امروز خیلی خیلی خوب بازی کرد. نادال واقعاً زحمت خودش رو کشید و کم نذاشت، و یه نمونه اش ست پوینت ست دومه که یکی از زیباترین رالی هایی هستش که تا حالا دیدم.

ورداسکو امروز 90 تا وینر زد و این همه وینر توی یه مسابقه یعنی اینکه کاملاً اولترا اگرسیو بازی کرده و این تعداد وینر رو حتی بازیکن هایی مثل گولبیس هم که عشق وینر زدن هستن بعیده تا حالا اینقدر وینر زده باشن. بازی گولبیس امرزو 5 سته شده و توی ست پنجم با نتیجه ی 13 - 11 باخت. تعداد کل وینراش توی بازی امروز 25 تا بود، توی اون بازی با نادال توی 2013 رم هم که فستیوال وینر راه انداخته بود و به قول نادال می خواست همه ی ضربه ها رو با بالاترین سرعت ممکن بزنه، 59 وینر زد. این اطلاعات باعث می شن که ملاک مناسبی برای مقایسه ی ورداسکوی امروز با ورداسکوی همیشگی داشته باشیم و ببینیم که امروز نادال چه فشاری رو تحمل کرده و با این وجود تونسته بازی رو 5 سته کنه. خود نادال هم توی مصاحبه ی بعد بازیش به همین نکته اشاره کرد که ورداسکو ریسک زیادی کرد و نتیجه اش رو هم گرفت.

یکی از خبرنگارا ازش پرسید تازگی بازیکن هایی مثل فونینی و کریوس دارن از شما می برن و فکر می کنن اونا خوب بازی می کنن یا اینکه تو در اون سطح بازی نمی کنی (نقل به مضمون) نادال هم پاسخ قشنگی داد و گفت بازی تنیس داره عوض می شه و امروزه بازیکن ها از موقعیت های سخت دارن ضربه های محکم می زنن. من همچنان تلاش می کنم که کار اونا رو سخت کنم و توپ راحت بهشون ندم اما اونا همچنان این ضربه ها رو می زنن.

نکته ی ارزشمند توی بازی ورداسکو اینه که تا آخر بازی و حتی توی لحظه های سخت بازی هم پاش رو از روی گاز برنداشت و حتی یه جایی از بازی هم توی ست چهارم که امتیاز 30 -0 و 5 - 4 به نفع نادال بود، باز ورداسکو از بازی تهاجمیش رو ادامه داد. به احتمال زیاد ورداسکوی امروز می تونست هر بازیکن دیگه ای حتی جوکر رو شکست بده. حیف که این ثبات رو فقط سالی یه بار داره و بعیده که در راند بعدی یا نهایتاً راند سوم هم پیروز از زمین بیرون بیاد. حالا باید تماشا کرد و دید چی می شه.

مسعود 289
01-19-2016, 08:02 PM
همانطور که دوستان توضیحات خوبی دادند
امروز رافا مشکل خاصی نداشت بلکه بدشانسیش این بود که
ورداسکو یکی از بهترین بازیهای عمرش را به نمایش گذاشت
در واقع قرعه بد با رافا یاری نکرد
خودتون بازی عالی امروز شناخت حریف تجربه و سختکوشی ورداسکو را مقایسه کنید با
باساشویلی گرجی حریف راج یا زورف حریف ماری
به نظر من حتی نواک هم خوش شانس نبود چون بازیکن کره ای بازیکن سختی برای راند یک بود
رافا بنظر من این شکست سخت اول سال میتونه انگیزه خاصی بهش بده برای بقیه سال
و شاید باعث بشه حریف خطرناک تری باشه برای نواک در رولند
به این ترتیب به احتمال زیاد
رافا در ایندین ولز میامی و شاید مسترزهای خاک بعیده در رنک 4 حاضر باشه

#سامان#
01-19-2016, 09:04 PM
باخت نادال کاملا عمدی بود و بوی تبانی میداد

omidd
01-19-2016, 10:23 PM
اکثر گفتنیا توسط دوستان گفته شد همه هم حول درخشش ورداسکو بود که هم بازی زیبایی بود همه نتیجش باب میل راجریون ولی از دوستان راجری خصوصا روژین جان تقاضا دارم بنزین رو اتیش رافا دوستان نریزی نتایج رافا نا امید کننده بوده و این اتفاقی که برای هر ورزشکاری میفته و دوره ای افت میکنن از شانس رافا مصدومیتاش اجازه نداد ریتم خودشو حفظ کنه و اعتقاد دارم پیروزی های اخیری که حریفان مقابل رافا بدست اوردن تابوی شکست ناپذیری رافا شکسته شد همین ورداسکو بازی های زیادی رو در تلاش بود فقط ست بگیره هرچند چند بارم یقه رافا رو گرفت ولی الان دیگه رافا اون فرد اماده قبلی نیست.
ضمنا از بازی خوب ورداسکو نباید گذشت از اون بازی هایی بودش که میتونست با نتیجه سنگین ببازه و یا پیروز بشه بازی بسیار پرریسکی ارائه کرد و کل بازی دستش بود بد بازی میکرد میباخت خوب بازی میکرد میبرد از شانسش بازیش گرفتش و تونست یجورایی انتقام شکست سمی 2009 بگیره هرچند زمین تا اسمان این بازی با اون بازی فرق داشت.
در هر صورت همچنان نادال تنیسور برجسته ای و همونطور که خودشم گفت باید راهشو پیدا کنه ولی شرایطش خوب نیست بنظرم رافا باید تمرکزشو بزار رو خاک چون تو خاک تنها جایی که بازی هجومی تنیسورا کمتر نمود داره و رافا میتونه نتیجه بگیره البته شرطم داره اونم این که باید رافا خودشو برای پیروزی بر نفر 1 دنیا یعنی نواک اماده کنه و راهی برای پیروزی بر نواک پیدا کنه نه اینکه خودشو وقف بازی با رنکینگهای پایین تر کنه و تا زمانیکه رافا نتونه نواک اماده رو شکست بده که خیلی خیلی سخته من پیش بینیم عدم توفیق در ادامه فصل برای تنیسور دوس داشتنی اسپانیایی.
کتمان نمیکنم مثل هر راجری دیگه خواهان شکست رافا و نواک هستم مثل رافا و نواک دوستان که دوس دارن راجر حذف بشه که طبیعی ولی وقتی بزرگ مردی مثل رافا در این شرایط قرار میگیره و شکستای خیلی دردناکی داره عمیقا ناراحت میشه ادم امیدوارم رافا هرچی مسترز ببره ولی رکورد راجر رو نزنه که فکرم میکنم کار خیلی خیلی خیلی سختی داره برای شکست رکورد گرند راجر ولی نواک فعلا شرایطش خوبه ولی تا زمانیکه به 14 رافا نرسه و اینکه چ زمانی برسه خیلی شرط اون موقعست میشه گفت نواکم میتونه یا نه در هر صورت به شخصه خودم نواک رو از نظر تکنیکی و هوش خیلی قبولش دارم و دوس ندارمرافا نواک رکورد گرند راجرو بزنن ترجیح میدم یک دهه دیگه این اتفاق بیفته تا الان ،ولی بین رافا و نواک خودم به شخصه نواک رو بیشتر قبول دارم بخاطر نوع بازی و تکامل و ثباتی که در بازیش داره قابل تقدیر،یکی از بهترین تصمیمان نواک اضافه کردن بکر به تیم مربیگریش بود بعد حضور بکر ،نواک تونسته با تسلط بیشتر و باهوش تر بازی کنه سرو بهتری داره رو نت خیلی بهتر کار میکنه هجومی تر از همه مهمتر توع بازیش و کلا بازیکن کامل تری شده تنیسوری که بنظرم در پایان کریر حرفه ایش با توجه به دستاورداش از نادال بزرگتر یاد میشه و شایدم از راجر پیشی بگیره که اگه این اتفاق بیفته من شخصا قبول میکنم بهترین تنیسور تاریخ نواک خواهد بود یکی از دلالیلی که گرندار رو داغ کرده رقابت این 3تنیسور تا چند سال دیگه مشخص میشه هر یک چه نتایجی دربر داشتن.
از استرالیا فاصله گرفتم حذف رافا ،هالپ و ونوس عجیب ترین نتایج دور اول بود باید بنتظر شگفتیهای دیگه در دورای بعدی بود اندی امروز براحتی پیروز شد باید ببینیم بچش در طول این دو هفته بدنیا میاد یا که اندی با توجه به قرعش بنظرم حداقل تا سمی خواهد اومد.
دور دوم هم از بین مدعیان سخت ترین بازی برای راجر که میتونه دردسر ساز بشه هم این دور هم دور بعد که احتمالا با گریگور ،راجر اگه بازی خودشو انجام بده قطعا پیروز ولی اگه مثل بازی با رائونیچ باشه شکست راجر تا قبل سمی میسر میشه در هر صورت اگه راجر در دور های ابتدایی حذف بشه تعجب نمیکنم هر چند احساس درونیم اینه که راجر اگه به کیریوس نخوره تا سمی میره هرجور شده.ضمن اینکه بنظرم نیشی میتونه مهمترین حریف نواک باشه تا قبل سمی و انتظارم اینه که نیشی برای نواک دردسر درست میکنه تنیسوری که اگه اماده باشه هر تنیسوری میتونه بد به چالش بکشونه.
به امید صعود راجر ،یا علی:583::443:

parizad
01-20-2016, 09:23 AM
آخه اينم شد شانس كه تو راند اول بين 128 تنيسور بخوري به ورداسكوي چپ دست هموطن كه هميشه جلوي رافا انگيزه اش دوچندانه.شانس بد جور از رافا روشو برگردونده!!!!

parizad
01-20-2016, 09:32 AM
کتمان نمیکنم مثل هر راجری دیگه خواهان شکست رافا و نواک هستم مثل رافا و نواک دوستان که دوس دارن راجر حذف بشه که طبیعی ولی وقتی بزرگ مردی مثل رافا در این شرایط قرار میگیره و شکستای خیلی دردناکی داره عمیقا ناراحت میشه ادم امیدوارم رافا هرچی مسترز ببره ولی رکورد راجر رو نزنه که فکرم میکنم کار خیلی خیلی خیلی سختی داره برای شکست رکورد گرند راجر


سلام
من به عنوان يه دوستدار رافا اصلا تمايلي به حذف راجر ندارم و سخت معتقدم تورنمنتي بدون حضور ايندو اصلا جذابيتي نداره
يكي از فانتزيهام ديدن فدال بوده هميشه.و با برنده شدن راجر هم حس خيلي خوبي دارم مثل برنده شدن رافا.ضمنا مطمئنم رافا قادر به شكست ركورد راجر نيست

pouriya.alex
01-20-2016, 12:31 PM
آخه اينم شد شانس كه تو راند اول بين 128 تنيسور بخوري به ورداسكوي چپ دست هموطن كه هميشه جلوي رافا انگيزه اش دوچندانه.شانس بد جور از رافا روشو برگردونده!!!!

نادال از پارسال و بازگشتش به مسابقات (تورنمنت پکن) حسابی با بازیکنای چپ دست مشکلش بیشتر شده و اغلب بازیهاشو باخته بهشون:

مارتین کلیژان
فلیسیانو لوپز (دو بار)
میشائیل برر
ورداسکو (دو بار)

مسعود 289
01-20-2016, 02:54 PM
یک جوان و استعداد خوش آتیه دیگه همین آلیس یا هالیس فرانسوی بود
سرویس بسیار خوب و با بازی خوبش از اواخر ست 2 نواک را دچار چالش کرد
حتی در ست 3 نواک را برک کرد و بالاخره در تایبرک باخت
....
پارسال راج صبح جمعه و در راند 3 با سپی بازی کرد و باخت
حالا تصادفا جمعه نواک احتمالا با سپی خواهد بود و راج با دیمیتروف
......
باز هم شگفتی در بانوان بعد از حذف هالپ حالا حذف کویتووا
آزارنکا دیروز عالی بود



https://www.facebook.com/Novak.Djokovic.Persian.Fans?fref=nf

ماتس ویلاندر ( برنده هفت گرند اسلم و کارشناس شبکه یورواسپورت ) پیش بینی می کند که نواک جوکوویچ که در سال 2015 سه گرند اسلم برنده شد، در سال 2016 هر چهار گرند اسلم را خواهد برد.
" بیشتر مردم پیش بینی می کنند که نواک امسال هر چهار گرند اسلم را میبره و منم یکی از اونها هستم.من بازم اینو تکرار میکنم.بله ، اگر نواک گرند اسلم استرالیا رو ببره ، هر چهار گرند اسلم سال رو برنده خواهد شد.او در سال 2015 فقط یکیشون رو نبرد و فکر میکنم که این انگیزه ای براش بشه که امسال همه راه رو بره. چیزی که درباره جوکوویچ شما باید بهش احترام بگذارید اینکه او داره یکی از بهترین نمایشهای تاریخ رو به اجرا میزاره.تنیس امروز خیلی سختتره.وقتی راجر در سالهای 2004 ، 2006 و 2007 سه گرند اسلم در سال برد ، جوکوویچ و ماری هنوز در ابتدای کارشون بودند.در سال 2015 شانس کمی بود که روز ، روز نواک نباشه.من بازیکنی رو نمی بینم که بتونه او رو به خطر بیندازه. در هر تورنمنتی او بازیکنان بزرگ رو از سر راهش بر میداره ، به فینال راه پیدا میکنه و معمولا هم برنده میشه."

..................


برنارد تومیک استرالیایی در آستانه گرند اسلم استرالیا درباره نواک جوکوویچ می گوید:
" نواک ، در حال حاضر بیشتر شبیه یه شوخیه.کاری که او داره انجام میده فوق العاده است.به همین خاطره که او بهترین بازیکن دنیاست.فکر میکنم حتی راجر و رافا هم اینطوریند که... وقتی پا به زمین بازی میزارید که حریفتون نواکه ، انگار اینطوریه که چطوری میشه شکستش داد؟ در بازی فینال دوحه که بازیکنی مثل رافا مقابل نواک بازی میکرد ، و بازی فوق العاده ای هم بود ، نتیجه فقط نشون داد که نواک چقدر در این ورزش قدرتمنده.فکر میکنم او در حال حاضر در سطح دیگه ای قرار داره و دلیلی وجود داره که او به اینجا رسیده.بنظرم بازیکنان دیگه کمی در مقابل او ضعیف بنظر میرسند.دلیلی وجود داره که نواک بهترینه و بدون ضعفه.من ضعف خاصی در او نمی بینم.او شایسته جایگاهی است که الان داره."

.................

نواک جوکوویچ در کنفرانس خبری خود در ملبورن قبل از شروع اوپن استرالیا گفت :
"تازه ابتدای فصله.خیلی زوده که درباره اینکه در این فصل چیکار میتونم انجام بدم یا ندم صحبت کنیم.من اینجام که درباره اوپن استرالیا تمرکز کنم.فکر میکنم مثل همه بازیکنها میخواهم بهترین عملکردی که میتونم رو داشته باشم و برای جام قهرمانی بجنگم.2015 بهترین فصل دوران حرفه ایم بوده.سعی می کنم اعتماد بنفسی که از اون بازیها بدست آوردم و اون نمایشی که داشتم رو به فصل جدید هم انتقال بدم.در دوحه قطر خیلی همه چیز خوب پیش رفت.ستی رو نباختم.خوب خودم رو آماده کردم و روی مسائل خاصی بشدت کار کردم.امسال سال المپیک هم هست که قطعا یکی از اولویتهای اصلی من و البته خیی از بازیکنان دیگه است.امیدوارم بتونم بازیهای زیادی انجام بدم ، که بدین معنی است که خوب عمل کنم.نمیدونم که بتونم مثل سال 2015 یا بهتر از اون عمل کنم یا نه ، در اینباره مطمئن نیستم. همونطور که گفتم تازه آغاز فصله و من تورنمنت به تورنمنت جلو میرم.
من موفقترین عملکرد رو در اوپن استرالیا داشتم و احتمالا یکی از دو تورنمنت برترم در دوران حرفه ایم بوده.من اینجا 5 بار قهرمان شدم.هر موقع که پا به رود لاور میزارم ، یاد بار اولی که در سال 2008 قهرمان شدم میفتم. سعی می کنم بهترین عملکرد رو داشته باشم مثل بقیه.اینجام که از ابتدا شروع کنم و باید ببنیم تا کجا پیش خواهم رفت."

....................

نواک جوکوویچ بعد از بازی اول خود در اوپن استرالیا ، جایزه بهترین ورزشکار سال 2015 ( انتخاب شده توسط شبکه یورواسپورت) را دریافت کرد.
" خیلی افتخار میکنم که به عنوان برترین ورزشکار توسط یورو اسپورت شناخته شدم.این وقتی بیشتر معنی میده که تلاش و تعهد من توسط کسی به رسمیت شناخته میشه که هر بازی منو دنبال میکنه.سعی میکنم بهترین تنیسم رو ارائه بدم و دلایل بیشتری برای جشن گرفتن داشته باشم."

................

همسر اندی ماری باردار است و طبق گفته او اگر در طول برگزاری اوپن استرالیا ( خصوصا بین مراحل نیمه نهائی و فینال) بچه بدنیا بیاید ، او از ادامه مسابقات انصراف خواهد داد.خیلی از خبرنگاران احتمال رویارویی نواک و اندی را در فینال غیر محتمل نمی دانند.نواک جوکوویچ در اینباره می گوید :
" اول از همه ، فکر میکنم این خیلی سخته که درباره اتفاقی که ممکنه در طول دو هفته آینده بیفته صحبت کنیم.ما باید به همه 126 بازیکن دیگه این مسابقات احترام بگذاریم.اونها هم به اندازه من و اندی تمام تلاششون رو خواهند کرد که به مراحل بالا برسند.با توجه به شرایط همسر اندی ، البته که من از تصمیم او حمایت می کنم و باهاش موافقم.منم همینکار رو انجام میدادم. تقریبا 15 ماهه که پدر شدم.کاملا شرایطی که داره رو درک میکنم.البته در زمان من ، گرند اسلمی در کار نبود.ما هنوز مطمئن نبودیم که زمان وضع حمل همسرم چه زمانیه..سال 2014 بود و در چین بودم.نمیدونستم که اتفاق میفته یا نه ، اما با این حال آماده بودم که چمدونهام رو بردارم و برگردم خونه.بازم میگم این موضوع حساسی برای صحبت کردنه.این یک تصمیم گیری شخصیه.شما باید به هر تصمیمی که گرفته میشه احترام بگذارید.البته که او یکی از بختهای اصلی قهرمانی استرالیاست و خیلی خوب اینجا بازی میکنه. اما متوجه هم هست که اولویتهای دیگه ای در زندگی وجود داره .من بشخصه خوشحالم که او بدین شکل فکر میکنه.برای او و همسرش بهترینها رو آرزو میکنم."

Najmeh5576
01-20-2016, 03:16 PM
حیف شد که نادال حذف شد امیدوارم هر چه زودتر به آمادگی کامل خودش برسه حالا به هر روشی که خودش و تیمش تشخیص میده اعم از تعویض مربی ؛ بدنسازی ؛ تمرینات حرفه ای؛ تغییر تکنیک یا تاکتیک و ... به این مهم دست پیدا کنه که این سالهای طلاییش رو از دست نده
به امید دیدن رافای آماده در تورنمنت بعدی

مسعود 289
01-20-2016, 10:35 PM
http://uupload.ir/files/dau_unfrertdrtbnfopltitled.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/k84r_unfrertdrtbnftitled.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/j6w_unfrertdftitled.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/7ofm_9vh5wrtwuutuuiiolijoig02.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/ikzf_9vh5wrtwuutuuiiolioig02.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/dgm7_photo_2016-01-21_02-09-44.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/zpvc_photo_2016-01-21_02-09-08.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/nffd_photo_2016-01-21_02-09-02.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/kmy7_photo_2016-01-21_02-08-57.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/13f8_photo_2016-01-21_02-08-49.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/w6xj_photo_2016-01-21_02-08-43.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/x618_photo_2016-01-21_02-08-01.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/4e8_photo_2016-01-21_02-25-28.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/dy9g_photo_2016-01-21_02-25-36.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/wzer_photo_2016-01-21_02-08-32.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/7zyl_505012916.jpg

مسعود 289
01-21-2016, 03:15 PM
نواک جوکوویچ با پیروزی مقابل هالیس از فرانسه به دور سوم اوپن استرالیا راه یافت.
" فکر میکنم بازی خوبی انجام دادم.ست سوم بازی نزدیکی بود.یک جنگ.باید حریفم رو بابت جنگندگیش و سرویسهای خوبش تحسین کرد.کار ما به تایبریک کشید ، جائیکه بر اعصابم مسلط بودم و تنیس قدرتمندانه ای بازی کردم.حریفم بازیکن قدرتمندی با فورهندی قوی بود.هر زمان که فرصت پیدا می کرد ، هجومی بازی میکرد.شایسته تحسین و تشویق همگان به خاطر جنگندگی که داشت بود."
نواک در دور سوم جمعه به مصاف آندریاس سپی خواهد رفت.
" فکر میکنم او بخاطر اینکه سالها جزو 30 بازیکن برتر بوده شایسته احترامه.خیلی قدرتمنده و بازی کردن در استرالیا رو دوست داره.او واقعا دارای توان زیادیه و بارها و بارها مقابل بزرگترین بازیکنان دنیا در بزرگترین استادیومها بازی کرده.انتظار دارم که بهترین نمایشش رو به اجرا بگذاره تا بتونه برنده بازی بشه.بازی سختی خواهد بود.باید امتیازات گیمهای خودم رو کاملا بدست بیارم و برای رالیهای زیاد خودم رو اماده کنم.بازی فیزیکی خواهد بود ، اما با همه اینها با توجه به نوع بازی که دارم انجام میدم ، نسبت به خودم و بازیم کاملا ایمان دارم و سرشار از اعتماد بنفسم."


http://uupload.ir/files/5pgd_photo_2016-01-21_15-32-18.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/kwko_photo_2016-01-21_15-32-23.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/295v_photo_2016-01-21_15-32-35.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/2f0t_photo_2016-01-21_15-32-40.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/skor_photo_2016-01-21_15-32-54.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/57yh_photo_2016-01-21_15-33-04.jpg (http://uupload.ir/)

http://uupload.ir/files/rzp0_photo_2016-01-21_15-32-29.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/z2fu_photo_2016-01-21_15-31-51.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/mazr_photo_2016-01-21_15-31-46.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/z1f8_photo_2016-01-21_15-31-36.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/2zvx_photo_2016-01-21_15-31-51.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/ld4v_photo_2016-01-21_15-31-31.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/kmol_photo_2016-01-21_15-31-26.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/6jgs_photo_2016-01-21_15-31-21.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/uyv0_photo_2016-01-21_15-31-12.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/thhb_photo_2016-01-21_15-30-55.jpg (http://uupload.ir/)

karam
01-21-2016, 04:23 PM
بازي ورداسكو و سلا رو ديدم واقعا حيف شد كه نادال نيومد راند دوم ، ورداسكو هم نشون داد روبروي نادال انگيزه داشته از ٤ نفري كه برا سمي پيش بيني كردم نادال كه رفت وفكر كنم اگه اتفاق خاصي نيفته رايونيك ميتونه تا سمي بياد بالا

Najmeh5576
01-22-2016, 07:48 AM
سلام
ست دوم بازی شاراپوا و دیویس خیلی قشنگ بود بخصوص سروی که شاراپووا در امتیاز ش6-د5 برای گرفتن ش40-د15 زد من تا حالا ندیده بودم ایسی بود که روی خط تی زد از اد کورت و پس از برخورد به زمین توپ کاملا به سمت مخالف انتظار، جهت گیری کرد!!! یعنی کاملا دور از دستای دریافت کننده سرویس. نمیدونم اتفاقی بود یا بهر حال توانایی شاراپووا بوده ؟؟؟

دوستانی که میتونند لطفا فایل تصویری این امتیاز رو بگذارند ممنون میشم

zhako
01-22-2016, 11:57 AM
دوستان سایت خیلی بی روح شده.چرا تفسیری درباره نحوه مسابقات بازیکنان کسی چیزی نمینویسه.بازی راجر با دیمیتروف درحد متوسط بود.ولی بهرحال راجر ازاین دور هم به سلامت عبورکرد.دیمیترف هم آسیب دیدگی مختصری داشت.ولی زیادفدرر رواذیت نکرد.به امید بازیهای قشنگ تر .دوستان هم لطفا کامنتها ونظرات خود را بنویسن.خواهشا شرکت کنید

beeroz
01-22-2016, 05:03 PM
اقا اين ايوان ليوبيجيج مكه مربيه راونيج نيست تو تيم راجر فدرر جرا ميشينه؟!

مسعود 289
01-22-2016, 06:02 PM
امروز ماریا ششصدمین پیروزی در زندگی حرفه ای تنیسش را جشن گرفت که جای تبریک داره به امید نهصدمی و قهرمانیهای مهم و زیادتر:866:
نواک هم که مثل همیشه یک بازی کم نقص را به نمایش گذاشت:151:
سیمون هم حریف سختی نیست بنظرم
حذف کیریوس شادم کرد و حذف چیلیچ شگفت زده ام
از بازی نواک راج هم استقبال میکنم:434:

http://uupload.ir/files/dyce_photo_2016-01-22_18-19-08.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/uu5w_photo_2016-01-22_18-19-51.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/lnb9_photo_2016-01-22_18-19-31.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/ptm9_photo_2016-01-22_18-20-06.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/4lxd_photo_2016-01-22_18-20-01.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/134t_photo_2016-01-22_18-19-37.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/iem_photo_2016-01-22_18-20-11.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/5wbc_photo_2016-01-22_18-19-56.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/lalh_photo_2016-01-22_18-19-42.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/r8x2_photo_2016-01-22_18-19-46.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/lv1q_photo_2016-01-22_18-20-17.jpg (http://uupload.ir/)

مسعود 289
01-22-2016, 06:10 PM
اقا اين ايوان ليوبيجيج مكه مربيه راونيج نيست تو تيم راجر فدرر جرا ميشينه؟!

دو سه ماهه جایگزین ادبرگ شده
به تعبیر من جایگزینی آنجلوتی با بنیتس:434:

omidd
01-22-2016, 08:17 PM
دور سوم هم درحال انجام و بجز نادال میشه گفت اتفاق عجیب زیادی نیفتاده
خوشبختانه راجر تونست گریگور ببره بازی سختی بود اعتقادم این که سخت ترین بازی راجر در 4دور اول این بازی بودش با جوفین هم بستگی به شرایط بازی داره ولی بعید میدونم بتونه بیشتر از گریگور اذیت کنه راجرو.
بازی نواک سپی هم بازی قشنگی بود باز هم پیروزی برای مرد صربستانی بازی سختی بود دقیقا مثل راجر اعتقاد دارم سخت ترین بازی نواک در 4دور ابتدایی بودش.
نواک در روزی که سپی بنظرم خیلی اذیتش کرد و از خوشحالی بعد بازیشم میشه پی برد بخوبی از سرو خوبش استفاده کرد رالی های زیبایی داشتن و در اخر نمیدونم چی بگم در هر صورت سپی نزدیک به پیروزی در ست 3بود ولی خودش بهتر بگیم ضعیف کار کرد انتظار نمیره نواک بهترین بازیشو در دور 3 انجام بده و طبیعی که بخاطر رالی زیاد ارور هم زیادتر بده از حد مجاز خودش بنظرم بهترین جمله برای این بازی مدیریت خوبه نواک بود وگرنه شاید هر کی بود حداقل 1.2 ست به سپی میداد منکه از بازی لذت بردم.
دور بعد نواک و راجر بنظرم پیروز خواهند بود هر جور شده اما دو بازی دیگه قابل پیش بینی نیست بائوتیستا هم خوب بوده و شاید شگفتی ایجاد کنه و از همه مهمتر بازی هیجان انگیز تسونگا نیشیکوری بی صبرانه منتظر این بازیم تسونگا بنظرم احتمال بردش بیشتر بخاطر سرو عالی که داره در هر صورت هر یک برنده بشن بازی سخت و نزدیکی با نواک دارن و فکر میکنم نواک دیگه باید کوارتر موتورش روشن بشه در هر صورت پیروزی بر این نواک بنظرم در حد قهرمان شدن و بسیار تاریخی و فوق العاده مشکل ، سپی ی لحظه اشتباه کرد باخت ستو، باید بازی با نواک ثبات داشت و البته باهوش بازی کرد و البته روزتم باشه همه باهم حالا میشه واقعا؟تا ببینیم امیدوارم شایسته ترین قهرمان بشه.
از راجرم انصافا کسی نباید انتظار شق القمر داشته باشه اینجا استرالیاست و همچون فرنچ اپن نواک با فاصله امید اول قهرمانی و راجر خیلی خیلی کم احتمال پیروزیش هست از اول هم انتظارم صعود به سمی بوده و هست کسب 600 امتیاز ارزشمند اونم بعد حذف سال گذشته بعد 10 سال امسال میتونه برای اگه اشتباه نکنم 11 سال به سمی برسه که رکورد جالبی هر چند همه قهرمانی نگا میکنن راجر در دوران خوبشم در استرالیا دوبار مغلوب نواک شده الان دیگه هیچ ،از راجر هیچوقت نا امید نیستم بقول دوستان منم معتقدم راجر در سمی بازی کنه با نواک براش بهتر و با استرس کمتر ولی در اپن استرالیا و فرنچ اپن فرق خیلی زیادی نداره فقط کمی اعتماد بنفسش بالا میره خودشم میدونه اینجا نواک فوریت و راجر نفر 3.4 بنظرم با شرایط خاص.
اینکه راجر گرند 18 میبره یا نه باید صبور بود بنظر راجر تا پایان 2017 بازی میکنه یعنی حدود 8گرند دیگه که استرالیا و فرنچ اپن حساب نکنیم میشه 4گرند باید ببینیم راجر در حضور این همه ستاره جوون و باتجربه چه نتیجه ای کسب میکن من بشدت ایمان دارم راجر تا 18 نگیره تنیس رها نمیکنه و امسال یا سال بعد در ویمبلدون بعد از 4،5 سال به این مهم میرسه.
باید ببینیم اخر این داستان تنیس چی میشه بالاخره رکورد گرند راجر توسط رافا و نواک زده میشه یا نه؟
با پیمان عزیز هم معتقدم که رافا میتونه رکورد بزنه اما بشرطی که امسال رافا 1الی 2گرند بگیره که خیلی سخته امسال به نتیجه ای برسه بعید میدونم بتونه برگشتی داشته باشه نواک که فعلا رو دور امسال باید ببینیم چند گرند میگیره خودم احساس میکنم اپن استرالیا قهرمان از پایین جدول باشه و نواک نتونه معمولا حسم درست میگه حالا....

موفق و پیروز باشین:583::443:

مسعود 289
01-23-2016, 11:33 AM
نواک جوکوویچ با پیروزی مقابل آندریاس سپی به دور چهارم گرند اسلم استرالیا راه یافت.
" فکر میکنم خیلی خوب شروع کردم.یک ست رو بردم و بعدش چند تا فرصت خوب در ابتدای ست بعد داشتم که استفاده نکردم.حریفم شروع به خوب سرویس زدن کرد.منم کمی عقب نشینی کردم.او شروع به هجومی بازی کردن کرد، اونم با اشتباهات کم. فکر میکنم با سرویسهام چند باری خودم رو از دردسر رهای دادم ، اما قطعا باید از این بابت که در سه ست تونستم بازی رو تموم کنم خوشحال باشم ، چون بازی در دو ست آخر ، خصوصا در ست سوم میتونست سرنوشت دیگه ای داشته باشه.من مقابل بازیکنی بازی میکردم که سال گذشته فدرر رو اینجا از دور مسابقات حذف کرده بود و برای سالهاست که در مسابقات تور حضور داره و از بازی کردن در استادیومهای بزرگ هیچ هراسی نداره.فکر میکنم اصلا عاشق اینکاره.آزمون خوبی برای من بود.بازی فیزیکی بود با کلی ضربات متفاوت در بیس لاین.خوشحالم که در ست ست متوالی بازی رو تموم کردم."
نواک در دور بعد به مصاف ژیل سیمون از فرانسه خواهد رفت.
https://www.facebook.com/Novak.Djokovic.Persian.Fans?fref=nf

................

پرت‌شدن‌پدرهمسراندی‌ماری‌ازسکوهادراوپن‌استرالیا

نایجل سیرز، پدر زدن اندی ماری، ستاره سرشناس دنیای تنیس، در حال تماشای بازی آنا ایوانوویچ مقابل ‏مادیسون کیز در اوپن استرالیا، از روی سکوها به پایین پرت شد و به طور جدی آسیب دید.‏
پرت‌شدن‌پدرهمسراندی‌ماری‌ازسکوهادراوپن‌استرالیا
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از گاردین، سیرز که مربی ایوانوویچ (نامزد باستین شواین اشتایگر) است، در زمان ‏استراحت بعد از گیم اول ست دوم، دچار این حادثه شد و خبرنگاران از خونریزی شدید او خبر دادند.‏

ایوانوویچ که از این اتفاق مطلع شده بود، شدیدا نگران حال مربی اش شد و بازی برای 50 دقیقه تعطیل ‏شد اما پس از اینکه خبر بهبودی سیرز و تثبیت شدن حال او منتشر شد، ایوانوویچ با لبخند به مسابقه ‏برگشت. البته داور مسابقه ادامه بازی یا تعلیق آن را در اختیار خود ایوانوویچ قرار داد اما او ترجیح داد ‏بازی را تمام کند.‏

در همان زمان اندی ماری در یکی دیگر از زمین های مسابقات، در حال مسابقه با ژوائو سوسا بود که این ‏خبر تلفنی به مادر او که روی سکوها حضور داشت، اطلاع داده شد. اما خود اندی ماری تا پایان مسابقه ‏اش از این موضوع باخبر نشد. ‏

ماری که منتظر به دنیا آمدن اولین فرزندش است، پیش از این گفته بود که اگر همسرش زودتر از موعد ‏وضع حمل کند، مسابقات را ترک خواهد کرد.‏

ماری از طریق نایجل سیرز با دختر او آشنا شد و این آشنایی به ازدواج منجر شد. سیرز یک تنیسور ‏معمولی بود اما به یکی از بهترین مربیان دنیای تنیس تبدیل شد. او پیش از این دانیلا هانتاچووا را به رتبه ‏پنجم بهترین های تنیس زنان رساند و از سال 2011 مربی ایوانوویچ شد. البته آنها در سال 2013 به ‏همکاری شان پایان دادند اما در بهار 2015 بار دیگر این همکاری را از سر گرفتند.‏

farzin123
01-23-2016, 11:43 AM
فدرر 17 سال پی در پی در اوپن استرالیا شرکت می کنه و الان با رنک 3 هنوز هم مثل جوان های تور پیش می رود و پیروزی هایی کسب می کند.
اکثر همسن و سال های فدرر بازنشسته شده اند مثل رادیک و Hewitt و Ferrero و غیره.........البته به غیر از فرر. اینم کارنامه اسطوره

farzin123
01-23-2016, 11:50 AM
کارنامه

aretobe7
01-23-2016, 01:24 PM
خیلیا در مورد تاثیر حضور لوبیچیچ در فدرر سوال می کنند. همین سوال از متز ویرلاندر هم پرسیده شد. مضمون صحبت او به این موارد اشاره می کرد. متز می گفت که کلا می تونه تاثیر بر روی توجه بیشتر بر روی اعداد و ارقام باشه. (همونجور که می دونید لیوبیجیچ بعد از دوران حرفه ای به عنوان بازیکن به تلویزیون اسکای ایتالیا رفت تا در اونجا به تفسیر و آنالیز بپردازه و تبدیل شد به یک آنالیزور. معمولا آنالیزور ها به اعداد و ارقام توجه بیشتری نشون می دهند)
به نظر من اولین نکته ای که با عدد و رقم به راجر ثابت شده درصد امتیازات برده شده در صورت زدن Backhand down the line بوده. به وضوح درصد پوینت هایی که در اون راجر از این ضربه استفاده می کنه داره رفته بالا. بارها هم به این موضوع اشاره شده قبلا که به خصوص در مقابل نواک و رافا اشاره شده که تنها چیزی که شاید بتونه راجر رو کمک کنه استفاده زیاد از این ضربه است (مثل استن). البته منکر این نیستیم که حضور اسطوره ای مثل ادبرگ در باکس اعتماد به نفس خاصی به بازیکن میده. مثل حضور بکر در باکس جکوویچ. ولی به نظر من فدرر به اینگونه نگاه کردن به بازی نیاز داشت. مثالی که متز بیان کرد این بود، در بازی ها با رافا، رافا تقریبا 100% سرو دوم ها رو روی بکهند راجر میزد. این در حالی بود که راجر فقط 3 یا 4 تارو Run Around می کرد. اگر مثلا راجر ببینه که در طول دوران رافا 98 درصد مواقع سرو 2 روی بکهند اون میزنه راحت تر میتونه مسیر ها رو پیشبینی کنه. به هر حال امیدوارم این تغییر برای راجر خوب باشه و باعث پیشرفتش حتی در این موقعیت از دینای حرفه ایش بشه. کما اینکه از لحاظ کیفیت بازی به نظر من در بهترین سطوح خودش قرار داره.

behsen
01-23-2016, 04:10 PM
خب سه دور از مسابقات تموم شد و به جز نادال تمام مدعیان به دور چهارم رسیدن. از سمت نادال استاد کوزنتسف به دور چهارم رسید، و این اولین باریم هست که به یک هشتم یه گرند اسلم میرسه، فکر کردن به این موضوع شاید باعث افسوس بیشتر هوادارای رافا بشه.

اما بر خلاف انتظار بازیهای مدعیان بالا و پایین جدول خیلی خوب و تماشاگر پسند از آب در اومد، هم دیروز جوکو و هم امروز ماری مقابل سپی و سوزا کمی اذیت شدند. نواک که بازی رو خیلی محکم و مقتدرانه شروع کرد در آستانه بیگل کردن ست اول هم بود توی دو ست بعدی با بازی هجومی و کم اشتباه و سرویس های خوب سپی کمی به چالش کشیده شد و چندجا سرویسای خوبش به کمکش اومد و تونست خودشو از مخمصه رها کنه. الان جوکو 39 بازی متوالیه که مقابل حریفان ایتالیایی برنده میشه. دور بعد هم به نظر من بازی نسبتا آسون و کم درد سری داره، سیمون نمیتونه هیچ خطری برای نواک ایجاد کنه.

بازی موری-سوزا به نظر من تا اینجا یکی از بازیهای خیلی خوب تورنومنت بوده، سوزا که تا قبل از این تو هارد 6 بازی متوالی به ماری باخته بود و حتی یه ست هم نگرفته بود امروز تو بیشتر زمان بازی پا به پای ماری پیش رفت و رالی های خیلی زیبایی هم داشتند. سوزا تقریبا به اندازه ی خود ماری بریک پوینت داشت، فقط چندجا اسیر تجربه و همینطور شانس ماری شد. توی ست اول 3 بار لبه ی تور به کمک ماری اومد و امتیازای حساسی رو بهش داد که اگه اینطور نمیشد شاید سرنوشت بازی هم تغییر میکرد.

استن هم که 3 4 سالی هست توی استرالیا خوب کار میکنه و تا اینجا مطابق انتظار اومده بالا، بازیش با استپانک رو دیدم، کماکان مثل دو سال گذشته از نظر بدنی کاملا سرحال و آماده و به قول معروف رو فرم هست که با توجه به سن و سالی که داره واقعا جالبه این موضوع. دور بعدی حساس ترین بازی قطعا بازی استن-رائونیکه، خیلی دلم میخواد ببینم رائونیک واقعا چیزی برای ارائه دادن مقابل نفرات بالای رنکینگ داره یا همینجوری یه چیزی گفته که اگه راهی واسه بردن نواک پیدا کنم میتونم قهرمان شم!

بازی فد رو هم فقط چند گیم جسته گریخته تونستم ببینم، اما میدونستم دیمیتروفو تقریبا راحت میبره، در کل اصن نمیدونم روی یه تنیسور متوسط مث دیمیتروف چرا اینقدر مانور داده میشه!

اما تو بخش زنان طبق معمول سرنا مث بولدوزر داره از رو همه رد میشه:434: من این یکی دو سال بازیهای زیادی ازش دیدم، انصافا خیلی خوب تنیس بازی میکنه و اصلا اینطور که بعضیا میگن موفقیتش فقط به خاطر قدرت بدنی و زور بازو و این حرفاست نیست! آزارنکا هم تورنومنت خیلی خوبی داشته تا الان، 3 بازی کرده و هنوز در مجموع 6 گیم نباخته! بانو ماریا هم که این دور با بنچیچ بازی داره، بازی آسونیم نیست، به نظرم اگه همین دور شکست بخوره خیلی بهتر از اینه که برای بار هزار و سیصدم سرنا راه فرودگاه رو بهش نشون بده!:434: در نهایت فکر میکنم رادوانسکا و مدیسون کیز در کنار همین سرنا و آزارنکا نیمه نهایی زنان رو برگزار میکنند.


http://uupload.ir/files/gx7a_12573174_10153886532983615_8946966585707103103_n.jpg
این عکسو دیدم یاد قدیما افتادم. یاد اولین استرالین اوپنی میفتم که از یورو اسپورت زنده میدیدم، سال 2006، فد از اواسط 2005 همه رو درو میکرد، 2006 هم به فینال رسید و از اونورم باغداتیس شگفتی ساز شده بود، اومد و ست اول فینالم برد و همه فکر میکردن یه پدیده جدیده، ولی خب داستان استاد باغداتیسم به همون استرالیای 2006 ختم شد:434: دقیقا روز فینالم یادمه که به خاطر درس مضحک آمادگی دفاعی باید میرفتیم میدون تیر و بنده به خاطر همین بازی فینال اصلا کل و یوم مدرسه نرفتم و نشستم پای تلویزیون و از دیدن فینال لذت بردم!:434: یادش بخیر، چه زود پیر شدیم:243::434:

ARY143
01-23-2016, 05:00 PM
سلام خدمت یاران همیشگی

دوستمون "behsen " به موضوعی جالبی اشاره کردند که خیلی با اهمیت هست
("نواک" آخرین باری هم که مقابل یه بازیکن خارج از تاپ 20 شکست خورده برمیگرده به 10 سال پیش)

راستش رو بخواهید خیلی وقته که می خوام با باخت نواک در دور اول یا دوم یک تورنمنت، خیر مقدم بگم به نواکیون عزیز جهت ورودشون به این کلوپ خاص که راجریون و نادالیون از سابقونش هستند:434::434: ولی عمرا این اتفاق بیفته

به عقیده من این عملکرد و این رکورد علاوه بر موارد قبلی که نواک داشته قابل تقدیر و احترام

حداقل طرفداران نواک تا کوارتر و سمی خیالشون راحته بازیها رو هم نبینند تا فینال چیزی از دست نمی دهند :443::443:

Behnam RF
01-23-2016, 05:27 PM
Men's Grand Slam Match Wins - Open Era :
Federer 300-49
Connors 233-49
Agassi 224-53
Lendl 222-49
Djokovic 209-34
Sampras 203-38
Nadal 198-30

rg7
01-23-2016, 08:50 PM
سلام
به نظر من اگر استن بتونه رائونیک رو از پیش رو برداره ماری هم جلودارش نیست و مثله دو سال گذشته یکی از نواک و استن قهرمان استرالیا بشه سونگا و نیشیکوری هم بازی جالبی غیرقابل پیش بینی باشه و فدرر هم اگه بتونه تا نیمه نهایی بالا بیاد براش عالی هست تو این سن اونم تو استرالیا
تو بخش زنان رادونسکا خیلی قوی داره بازی میکنه و میتونه سخت ترین رقیب ممکن سرنا برای رسیدن به فینال باشه
اونور جدول آزارنکا رو فینالیست میدونم اما اگه همین روندشو ادامه بده .در مورد قهرمان زنان اصلا نمیشه نظر داد چون نتایج عجیب زیاد داشته.

mspayam
01-23-2016, 09:04 PM
آخرین باری هم که مقابل یه بازیکن خارج از تاپ 20 شکست خورده برمیگرده به 10 سال پیش. دور بعد هم به نظر من بازی نسبتا آسون و کم درد سری داره، سیمون نمیتونه هیچ خطری برای نواک ایجاد کنه.



سلام خدمت یاران همیشگی

دوستمون "behsen " به موضوعی جالبی اشاره کردند که خیلی با اهمیت هست
("نواک" آخرین باری هم که مقابل یه بازیکن خارج از تاپ 20 شکست خورده برمیگرده به 10 سال پیش)


راستش من نمی دونم بعضی از این دوستان آمارشون رو از کجا میارن. اما نواک همین پارسال توی یک چهارم نهایی به ایو کارلوویچ توی قطر باخت و کارلوویچ هم رنکش تاپ 20 نبود. اگه اشتباه نکنم 27 بود رنک کارلوویچ.
سال 2013 هم به دیمیتروف و ایسنر باخت که رنکشون بالای 20 بود، 2012 هم به کوئری باخت که رنکش 23 بود. 2011 هم به نیشیکوری با رنک 32 باخت، بازم بگم؟
اگر هم منظور گرنداسلم هاست که سال 2008 و 2009 نواک به بازیکن هایی با رنک 75 و 29 باخت. پس دیگه این نباختن جوکوویچ از 10 سال قبل به بازیکن هایی که رنکشون بالای 20 بوده از کجا میاد؟

behsen
01-23-2016, 09:17 PM
راستش من نمی دونم بعضی از این دوستان آمارشون رو از کجا میارن. اما نواک همین پارسال توی یک چهارم نهایی به ایو کارلوویچ توی قطر باخت و کارلوویچ هم رنکش تاپ 20 نبود. اگه اشتباه نکنم 27 بود رنک کارلوویچ.
سال 2013 هم به دیمیتروف و ایسنر باخت که رنکشون بالای 20 بود، 2012 هم به کوئری باخت که رنکش 23 بود. 2011 هم به نیشیکوری با رنک 32 باخت، بازم بگم؟
اگر هم منظور گرنداسلم هاست که سال 2008 و 2009 نواک به بازیکن هایی با رنک 75 و 29 باخت. پس دیگه این نباختن جوکوویچ از 10 سال قبل به بازیکن هایی که رنکشون بالای 20 بوده از کجا میاد؟

اشتباه از من بود، معذرت میخوام، چندتا آمار رو باهم قاطی کردم! ویرایش شد.

ali mohsenian
01-23-2016, 10:03 PM
با سلام خدمت دوستان
با تشکر از حسن دقت دوست عزیز mspayam من فکر میکنم دوست عزیز behsen درباره ی اماری که دادند به تقصیرند اگر شما بازی نواک و سپی رو از یورواسپرت مشاهده میکردید میدیدید که در لحظاتی از بازی یورواسپرت همانند امارات رنکینگ در atp امار هایی مربوط به گرنداسلم ها را در اختیار بینندگان میزاره ایشون هم فکر کنم به دوتا از امار های یورواسپرت اشاره کردند و اشتباه ایشون فکر کنم مربوط به یورواسپرت باشه و اماری که مربوط به عدم شکست نواک به زیر top 20 در ده سال اخیر بوده فقط مربوط به گرنداسلم استرالیا بوده و چون این مسابقات در قالب استرالیا بوده یورو اسپرت به این امار اشاره کرده و به نظرمن این اشتباه ناشی از کوتاهی یورو اسپرت در اراعه کامل امار است و به نظرم دوستان عزیز behsen و علیرضا هیچ قصد و غرضی در تبلیغ نواک و فرافکنی نداشتند.
یا علی

مسعود 289
01-23-2016, 10:14 PM
به امید قهرمانی ماریا و نواک

http://uupload.ir/files/2ejl_photo_2016-01-23_22-37-28.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/srnd_photo_2016-01-23_22-36-46.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/6gpf_photo_2016-01-23_22-37-44.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/omen_photo_2016-01-23_22-37-49.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/696j_photo_2016-01-23_22-37-54.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/8hql_photo_2016-01-23_22-37-59.jpg (http://uupload.ir/)

Mahdi Naji
01-23-2016, 10:50 PM
سلام بر همه 3 راند زیبا از اسلم رو دیدیم من که خیلی چیز ها یاد گرفتم.
فکر کنم قبل از هر چیزی باید به خداحافظی لیتون اشاره کرد.بازیکنی که شاید در اولین سال های تنیس دیدنم به من خیلی چیز یاد داد همیشه 100% بود توی زمین اصلا کم نمی گذاشت واستقامتش هم حرف نداشت.به هر حال لیتون هیویت از تنیس خداحافظی کرد ولی خاطره هاش همیشه در ذهن ماخواهد بود گرچه در دیویس کاپ به عنوان کاپیتان میبینیمش.
اما بریم سراغ بازی ها راجر به نظر من خوب بود.به نظر من لیوبیجیج برای فدرر فعلا 2 تا چیز بوده backhand down the line و run around the backhand کردن.راجر کمتر روی تور میره ولی هنوز حضور ادبرگ رو در بازی راجر حس می کنم. راجر به انالیزور خیلی نیاز داشت شاید بیشتر از همیشه و حالا باید ببینیم چه تاثیری روی بازی راج می گذاره.فورهند هاش دوباره میلی متری از لب تور می گذره ولی خدا رو شکر فعلا خوب می زنه.
در مورد نوله اینو میگم که خیلی بیشتر از اینا ازش انتظار داشتم منتالش خیلی پایین تر از رنک یک دنیاست ولی می دونم که تا کوارتر و سمی و فینال روز به روز بهتر میشه و میاد بالاتر.یک کم هم شانس داره :434: توو شات ها داد میزنه بعضی هاش شانسیه ولی خب از بازی خوبش نمیشه چشم پوشی کرد.به نظر من در حال حاظر اندی خیلی خوب میزنه فقط نفهمیدیم پدرزنش چه جوری پرت شد پایین :379:اندی خیلی خب بزنه بی شوخی قهرمان میشه مثل تورنتو که انتظار می رفت ببره و برد.از اون طرف هم استن بد نیست فکر کنم داره انرژی جمع میکنه چون می دونه که یک کم سنش بالا رفته و باید ذخیره کنه.اما با رایونیچ خیلی خیلی بازی سختی داره من نمی تونم بگم که می بره اما امیدوارم میلوش نیاد بالا چون استن رو بیشتر دوست دارم.یک نکته دیگه برای راجر فوت ورک عالی توی بازی هاشه.واقعا خیلی خوب می ره پشت توپ و میدونه چی کار کنه چیزی که در سال 2013 کلا محو شده بود.به نظر من نکته ای که می شه به نوله در راند های بعد اضافه بشه بکهنده که خیلی خوب نزد جلوی سپی و باید بهتر بشه و البته باید ببینیم سیمون چه می کنه.راجر هم باز سرو می تونه خیلی بهتر بزنه.
به هر حال به نظر من تا حالا 3 راند به این جذابی در سال های اخیر در اسلم ها ندیدم.به امید بازی های بهتر و هفته ی جذاب تر

SABORI
01-23-2016, 11:46 PM
اپلیکیشن مسابقات برای اندروید فایل را از زیپ خارج کنید


https://mega.nz/#!R4c3nZCY

Najmeh5576
01-24-2016, 06:28 AM
سلام کسی با اینترنت میبینه ؟ streamhunter خوب جواب نمیده . لطفا اگه لینک دیگه ای دارید بذارید ممنون

rezapor
01-24-2016, 09:33 AM
عجب بازی شده جوکوییچ باسیمون توی ست سوم فقط دارن همدیگررو برک می کنند.حیفه ازدستش بدید من که مرخصی گرفتم اومدم خونه برای بازیهای امروز ازساعت 3صبح تا حالا بیدارم

MEHR
01-24-2016, 10:57 AM
semon2-novak2

behsen
01-24-2016, 12:17 PM
میگن نواک همین الان تو رختکنه داره آنفورسد ارور میده:242::434:
100 آنفورسد ارور رکورد شایان تقدیریه، آفرین جوکو:441::434:
گویا نواک به بکهندش مرخصی داده بود یکم استراحت کنه:434: 50 آنفورسد ارور با بکهند؟! بازم آفرین:441::434:
در دقایقی از بازی هم رقابت سختی بین ژیل سیمون و دراپ شاتِ خود جوکو برای شکست دادن نواک در گرفته بود که در نهایت دراپ شاتهای زیبا به برتری دست یافتند:434:
استاد سیمون هم چنان بنده رو ضایع فرمودند که دیگه تا استرالین اوپن 2096 روند هیچ بازی ای رو پیشبینی نمیکنم:434: 9 باخت متوالی بدی و تو استرالیا جوکوویچ رو تا آستانه ی حذف ببری یکی از نشونه های پایان دنیاست، نیست؟:434:

این بازیو از دو جهت مختلف میتونم ببینم، یکی روی بد قضیه: منو برد به سالهای 2012 و 13، و اون فینالهای اعصاب خورد کن که انگار ضربات جوکو تبدیل به اسلوموشن میشدن و ارور پشت ارور. دقیقا اون بازیهای کابوس وار که با اولین ارور کل گیم رو بیخیال میشد اومد جلو چشمم. روی خوب قضیه: بهبود معنی دار سرویس های نواک و بردن یه بازی حساس در یک روز افتضاح که حتی 20% بازیش رو هم نمیتونست ارائه بده. اگه نواک امروز مثل 3 4 سال پیش سرویس میزد قطعا این بازیو میباخت، ولی چند جا وقتی تمام علائم حیاتی تنیسش قطع شده بود با سرویس به زندگی برگشت:434: تو یه بازی 4 5 ساعته فقط یه دابل فاولت داد که این آمار کاملا با آدم حرف میزنه. هر چند اگه ست دوم اونهمه برک پوینت رو از دست نمیداد کار به اینجا نمیکشید، ولی خب ورزش و مسابقه همینه دیگه. جوکو وقتی اروراش تو رالیهای طولانی زیاد شد زاویه ضرباتشو کم کرد اما بازم اثر چندانی نداشت و به جای ارور دادن از حریف وینر میخورد! کلا حریف چغر و بد بدن، و بازی هم شدیدا رو مخ بود، شانس اوردیم ردش کردیم:434:

در نهایت فک میکنم جوکو به سندرم راند 4 دچار شده، ویمبی پارسال با اندرسون راند 4 بود که چیزی نمونده بود حذف شه، یو اس پارسال هم راند 4 خوبی نداشت با بائوتیستا آگوت، حتی همین استرالیای 2013 هم راند 4 تا پای حذف شدن رفت و به تورنومنت برگشت. جالبه 3 بار قبلی که راند 4 سختی داشت و تا آستانه ی حذف پیش رفت در نهایت قهرمان شد، باید دید اینجا چه اتفاقی میفته

beeroz
01-24-2016, 12:50 PM
سلام ،consecuitve point به جه امتيازي ميكن

مسعود 289
01-24-2016, 01:24 PM
سلام ،consecuitve point به جه امتيازي ميكن

اگر اشتباه نکنم به امتیازات متوالی میگن

مسعود 289
01-24-2016, 01:34 PM
میگن نواک همین الان تو رختکنه داره آنفورسد ارور میده:242::434:
100 آنفورسد ارور رکورد شایان تقدیریه، آفرین جوکو:441::434:
گویا نواک به بکهندش مرخصی داده بود یکم استراحت کنه:434: 50 آنفورسد ارور با بکهند؟! بازم آفرین:441::434:
در دقایقی از بازی هم رقابت سختی بین ژیل سیمون و دراپ شاتِ خود جوکو برای شکست دادن نواک در گرفته بود که در نهایت دراپ شاتهای زیبا به برتری دست یافتند:434:
استاد سیمون هم چنان بنده رو ضایع فرمودند که دیگه تا استرالین اوپن 2096 روند هیچ بازی ای رو پیشبینی نمیکنم:434: 9 باخت متوالی بدی و تو استرالیا جوکوویچ رو تا آستانه ی حذف ببری یکی از نشونه های پایان دنیاست، نیست؟:434:

این بازیو از دو جهت مختلف میتونم ببینم، یکی روی بد قضیه: منو برد به سالهای 2012 و 13، و اون فینالهای اعصاب خورد کن که انگار ضربات جوکو تبدیل به اسلوموشن میشدن و ارور پشت ارور. دقیقا اون بازیهای کابوس وار که با اولین ارور کل گیم رو بیخیال میشد اومد جلو چشمم. روی خوب قضیه: بهبود معنی دار سرویس های نواک و بردن یه بازی حساس در یک روز افتضاح که حتی 20% بازیش رو هم نمیتونست ارائه بده. اگه نواک امروز مثل 3 4 سال پیش سرویس میزد قطعا این بازیو میباخت، ولی چند جا وقتی تمام علائم حیاتی تنیسش قطع شده بود با سرویس به زندگی برگشت:434: تو یه بازی 4 5 ساعته فقط یه دابل فاولت داد که این آمار کاملا با آدم حرف میزنه. هر چند اگه ست دوم اونهمه برک پوینت رو از دست نمیداد کار به اینجا نمیکشید، ولی خب ورزش و مسابقه همینه دیگه. جوکو وقتی اروراش تو رالیهای طولانی زیاد شد زاویه ضرباتشو کم کرد اما بازم اثر چندانی نداشت و به جای ارور دادن از حریف وینر میخورد! کلا حریف چغر و بد بدن، و بازی هم شدیدا رو مخ بود، شانس اوردیم ردش کردیم:434:

در نهایت فک میکنم جوکو به سندرم راند 4 دچار شده، ویمبی پارسال با اندرسون راند 4 بود که چیزی نمونده بود حذف شه، یو اس پارسال هم راند 4 خوبی نداشت با بائوتیستا آگوت، حتی همین استرالیای 2013 هم راند 4 تا پای حذف شدن رفت و به تورنومنت برگشت. جالبه 3 بار قبلی که راند 4 سختی داشت و تا آستانه ی حذف پیش رفت در نهایت قهرمان شد، باید دید اینجا چه اتفاقی میفته

خیلی کامل و با زیباترین استعارات ممکن دوست عزیزم بهسن شرایط مسابقه امروز را به تصویر کشید:441::441:
تقریبا تمام اون چیزی که میخواستم اشاره کنم گفته شد
به هرحال نواک در بازی که شاید جز 3 بازی افتضاح 18 ماه اخیرش بود
با قدرت ذهنی بالا و سرویس عالی برنده شد
از بازی خوب و کم اشتباه و در عین حال شجاعانه سیمون هم غافل نشیم
سیمون واقعا چغر و بد بدن
که بدون ترس اومد و هر چی در توان داشت گذاشت
جالبه دقیقا برای من هم همون مشکلات بازی با اندرسون در ویمبی را تداعی کرد
ترجیح می دم نگاه مثبتی داشته باشم به قضیه و امیدوار باشم که
این لغزش کوچک باعث هشیاری و تمرکز بیشتر نواک برای سه بازی سخت تا گرند یازدهم بشه
اشاره ای هم بکنیم به نیشیکوری حریف بعدی نواک در کوارتر
که امروز فوق العاده بود

پیچ
01-24-2016, 02:32 PM
bathmanstream
ظاهرا اسم و آدرس جدید streamhunter اینه!
خیلی خوب و عالیه.
صد البته بهتر اگر ad block را بعنوان افزونه روی کروم نصب کنید.
با تشکر ویژه از پاور عزیز به خاطر زحمت این مطالب

King Rojer Federer
01-24-2016, 03:25 PM
هزار ماشاالله راجر عزیزمون چه بازی نازی داره می کنه.خدایی ایول داره.عزیز فدایی داری:443::443:

zhako
01-24-2016, 04:30 PM
چقدر مسلط ،چقدر زیبا وچشم نوازبازی کرد این راجرفدرر کبیر ودوست داشتنی.بدون تو تنیس لذتی نداره.امیدوارم تاچهل سالگی بازی کنی وتمام دوستداران میلیونی خودت رو ازبازیهای قشنگ وپراز تکنیک ناب خوت بی نیازکنی.به قول فردوسی پور جقدر خوبه این راجرفدرر

مسعود 289
01-24-2016, 05:26 PM
خوب خوشبختانه جام را امروز نمی دادن
و گرنه شاید نصیب نواک نمیشد امروز انصافا روز نیشیکوری و فدرر بود
هر دو خیلی خوب بازی کردند
امسال شاراپووا هم خیلی خوبه و امیدها را در دل ما زنده کرده
روز سه شنبه یک فینال زود هنگام داریم بین ماریا و سرنا
که امیدوارم ماریا برنده و سربلند باشه
بازیهای فردای مردان هم بسیار حساس و زیبا و غیرقابل پپیشبینی خواهد بود
امیدوارم شاهد برتری میلوش باشیم
یک هفته دیگه بازیها تمام شده یک هفته پرهیجان سرشار از تنیس ناب را پیش رو داریم
به امید قهرمانی نواک و ماریا

http://uupload.ir/files/dufu_photo_2016-01-24_17-34-39.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/49wl_photo_2016-01-24_17-34-07.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/m1n4_photo_2016-01-24_17-33-50.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/f0ow_photo_2016-01-24_17-33-20.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/86h_photo_2016-01-24_17-34-03.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/blrn_photo_2016-01-24_17-34-17.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/8z21_photo_2016-01-24_17-34-22.jpg (http://uupload.ir/)
http://uupload.ir/files/b1bi_photo_2016-01-24_17-34-32.jpg (http://uupload.ir/)

مسعود 289
01-24-2016, 07:01 PM
یک نکته جالب ترکیب 4 نفر بالای جدول و بازیهای کوارتر
این 4 نفر همان ترکیب گروهی در بارکلیز 2015 هست
اتفاقا در اولین بازیهای دور گروهی نواک با نیشی و راج با بردیک روبرو شدند
و هر دو هم 2-0 بردند
و دور دوم هم که خودتون می دونید!

omidd
01-24-2016, 07:08 PM
امروزم تموم شدش و نواک راجر نیشی و بردیچ 4نفری که در 1گروه بازی های پایان فصل بودن این بار در کوارتر اپن استرالیا به مصاف هم میرن.
امروز باید تحسین کرد بازی ستودنی نیشی و راجر بسیار اماده نشون دادن حداقل در این بازی خصوصا انتظار همچین نتیجه ای از بازی نیشی سونگا نداشتم بازی نواک سیمون حرف زیاد داره اول از همه بازی یجوری بودش مشخص بود نواک میبره بازی کاملا رو ضربات نواک میچرخید در روزی که پراشتباه بود.
من قطعا خودمو داناتر از نواک و باکسش نمیدونم اما بنظرم نواک تاکتیک اشتباهی در بازی اتخاذ کرد با اینکه چندتا پسینگ شات خورد اما باید هجومی تر بازی میکرد رو تور بیشتر میومد تا بتونه تمرکز سیمون بهم بریزه خصوصا با توجه به سرو افتضاح سیمون چه سرو 1 و چه 2 نواک باید دنبال ریترن وینر میرفت چند باری اینکارو کرد جوابم داد اما اکثرا سعی میکرد فقط توپو رد کنه تا بره برای رالی، سیمونم که قربونش برم فقط توپو رد میکرد البته با دقت و میدونست داره چیکار میکنه و منتظر بود نواک ارور بده که نواکم دقیقا جوری بازی کرد که سیمون میخواست اگه نواک سرو زن خوبی نبود احتمال باختش بود اما سرو دو تنیسور زمین تا اسمون فرق داشت در هر صورت امروز نواک به بازی وحشتناک ضعیفش دو ست باخت نه بازی خیلی خوب سمون.
درسته که این بازی 4.30 ساعت طول کشید اما اکثر بازی رالی بود رالی های طاقت فرسا یکی از سنگین ترین بازی های چند سال اخیر بود ،اگه بازی با نیشی نزدیک باشه دردسر ایجاد میکنه برای نواک ،بستگی داره اون بازی فرم دو تنیسور چطور باشه نواک اگه میخواد به فینال برسه باید نیشی در زمان اندک ببره بعد از قرعه عرض کردم نواک راه سختی داره حالا من رو نیشی راجر و فینال اندی یا استن حساب کرده بودم اما دور 4 دیدیم چطور نفس نواکو گرفت هرچند فیزیک نواک فوق العادست ولی 4بازی سنگین پیاپی خیلی دیگه سخت میشه مگر بتونه نیشی رو خوب ببره.
با همه این اوصاف بازی نیشی نواک یبازی دیگست و بعیده نواک موتورش روشن نشه این بازی دیگه بهمین راحتی نمیتونه ازش رد بشه نیشی هرگز به سمی استرالیا نریسده شایستگیشو داره برسه حتی فینال ،از بازی تنیس یاد گرفتم راجبع هر بازی باید هنگام بازی دو تنیسور حرف زد چون ریتم و ثبات در تنیس خیلی سخته دیدیم چطور نواکی که خدای ثبات بود امروز دچار چ گرفتاری شد یا راجر که البته سنش در ثبات بسیار تاثیر داشته و میبینیم یبازی بی نقص یبازی پراشتباه بازی های قبلی دوستان میگفتن راجر فورهندش باطل شده امروز ولی پودر کرد جوفین هم بکهند هم فورهند عالی بود اما ایا بازی با بردیچم اینطوری بازی میکنه؟فکر کنم جواب مثبت باشه.
قابلی پیش بینی نیست حتی وقتی نواک خیلی اماده مدعی همیشگی قهرمانی، باز میشه رو قهرمانی نفر دیگه هم فکر کرد با این حال همچنان احساس میکنم نواک در این گرند به قهرمانی نمیرسه از رو احساس و منطق عرض میکنم، یجا جلوشو میگیرن حالا اون بازی در کوارتر ،سمی یا فینال خواهد بود از نظر بنده اون سمتم بنظرم بازی استن با رائونیچ مشخص کننده فینالیست این بازیاست بنظرم استن پیروز بشه به فینال میرسه مدعی اصلی قهرمانی میشه ولی اگه رائونیچ پیروز بشه بنظرم اندی راهی فینال میشه البته خیلی نزدیک میشه حالا باید ببینیم فردا چه نتایجی رقم میخوره اندی فرر مونفلیس بنظر پیروز میشن استنم نامشخص.
اگر نواک قهرمان این گرند بشه من شدیدا اعتقاد پیدا میکنم امسالم نواک حداقل 3گرند به افتخارات بی پایانش اضافه میکنه اما اگه نتونه بنظرم در بهترین حالت 2گرند کسب کنه.پیروزی های پیاپی باعث اعتماد بنفس نواک میشه و از دست دادن گرند استرالیا میتونه این نکته مثبتشو کمرنگ تر از قبل کنه.
ضمنا بردیچم خوب تونست برای چندمین بار در اپن استرالیا به کوارتر برسه سال پیش در همین مرحله رافا شکست داد اما با توجه به بازی های اخیر راجر با بردیچ امیدوارم راجر پیروز این بازی بشه نتیجه نیشی با نواک خیلی سخته نمیدونم کی میبره ولی هرچی که هست بازی فوق العاده نزدیک حساس و هیجان انگیزی میشه و بنظرم زیباترین بازی تور تا کوارتر این بازی خواهد بود کلا از سبک بازی هجومی نیشی بسیار لذت میبرم ژاپنیا کلا دوس داشتنین .
اوج هیجان در اپن استرالیا انتظار دوستداران تنیس میکشه...
به امید قهرمانی شایسته ترین :583::443:

masa
01-24-2016, 07:59 PM
امروزم تموم شدش و نواک راجر نیشی و بردیچ 4نفری که در 1گروه بازی های پایان فصل بودن این بار در کوارتر اپن استرالیا به مصاف هم میرن.
امروز باید تحسین کرد بازی ستودنی نیشی و راجر بسیار اماده نشون دادن حداقل در این بازی خصوصا انتظار همچین نتیجه ای از بازی نیشی سونگا نداشتم بازی نواک سیمون حرف زیاد داره اول از همه بازی یجوری بودش مشخص بود نواک میبره بازی کاملا رو ضربات نواک میچرخید در روزی که پراشتباه بود.
من قطعا خودمو داناتر از نواک و باکسش نمیدونم اما بنظرم نواک تاکتیک اشتباهی در بازی اتخاذ کرد با اینکه چندتا پسینگ شات خورد اما باید هجومی تر بازی میکرد رو تور بیشتر میومد تا بتونه تمرکز سیمون بهم بریزه خصوصا با توجه به سرو افتضاح سیمون چه سرو 1 و چه 2 نواک باید دنبال ریترن وینر میرفت چند باری اینکارو کرد جوابم داد اما اکثرا سعی میکرد فقط توپو رد کنه تا بره برای رالی، سیمونم که قربونش برم فقط توپو رد میکرد البته با دقت و میدونست داره چیکار میکنه و منتظر بود نواک ارور بده که نواکم دقیقا جوری بازی کرد که سیمون میخواست اگه نواک سرو زن خوبی نبود احتمال باختش بود اما سرو دو تنیسور زمین تا اسمون فرق داشت در هر صورت امروز نواک به بازی وحشتناک ضعیفش دو ست باخت نه بازی خیلی خوب سمون.
درسته که این بازی 4.30 ساعت طول کشید اما اکثر بازی رالی بود رالی های طاقت فرسا یکی از سنگین ترین بازی های چند سال اخیر بود ،اگه بازی با نیشی نزدیک باشه دردسر ایجاد میکنه برای نواک ،بستگی داره اون بازی فرم دو تنیسور چطور باشه نواک اگه میخواد به فینال برسه باید نیشی در زمان اندک ببره بعد از قرعه عرض کردم نواک راه سختی داره حالا من رو نیشی راجر و فینال اندی یا استن حساب کرده بودم اما دور 4 دیدیم چطور نفس نواکو گرفت هرچند فیزیک نواک فوق العادست ولی 4بازی سنگین پیاپی خیلی دیگه سخت میشه مگر بتونه نیشی رو خوب ببره.
با همه این اوصاف بازی نیشی نواک یبازی دیگست و بعیده نواک موتورش روشن نشه این بازی دیگه بهمین راحتی نمیتونه ازش رد بشه نیشی هرگز به سمی استرالیا نریسده شایستگیشو داره برسه حتی فینال ،از بازی تنیس یاد گرفتم راجبع هر بازی باید هنگام بازی دو تنیسور حرف زد چون ریتم و ثبات در تنیس خیلی سخته دیدیم چطور نواکی که خدای ثبات بود امروز دچار چ گرفتاری شد یا راجر که البته سنش در ثبات بسیار تاثیر داشته و میبینیم یبازی بی نقص یبازی پراشتباه بازی های قبلی دوستان میگفتن راجر فورهندش باطل شده امروز ولی پودر کرد جوفین هم بکهند هم فورهند عالی بود اما ایا بازی با بردیچم اینطوری بازی میکنه؟فکر کنم جواب مثبت باشه.
قابلی پیش بینی نیست حتی وقتی نواک خیلی اماده مدعی همیشگی قهرمانی، باز میشه رو قهرمانی نفر دیگه هم فکر کرد با این حال همچنان احساس میکنم نواک در این گرند به قهرمانی نمیرسه از رو احساس و منطق عرض میکنم، یجا جلوشو میگیرن حالا اون بازی در کوارتر ،سمی یا فینال خواهد بود از نظر بنده اون سمتم بنظرم بازی استن با رائونیچ مشخص کننده فینالیست این بازیاست بنظرم استن پیروز بشه به فینال میرسه مدعی اصلی قهرمانی میشه ولی اگه رائونیچ پیروز بشه بنظرم اندی راهی فینال میشه البته خیلی نزدیک میشه حالا باید ببینیم فردا چه نتایجی رقم میخوره اندی فرر مونفلیس بنظر پیروز میشن استنم نامشخص.
اگر نواک قهرمان این گرند بشه من شدیدا اعتقاد پیدا میکنم امسالم نواک حداقل 3گرند به افتخارات بی پایانش اضافه میکنه اما اگه نتونه بنظرم در بهترین حالت 2گرند کسب کنه.پیروزی های پیاپی باعث اعتماد بنفس نواک میشه و از دست دادن گرند استرالیا میتونه این نکته مثبتشو کمرنگ تر از قبل کنه.
ضمنا بردیچم خوب تونست برای چندمین بار در اپن استرالیا به کوارتر برسه سال پیش در همین مرحله رافا شکست داد اما با توجه به بازی های اخیر راجر با بردیچ امیدوارم راجر پیروز این بازی بشه نتیجه نیشی با نواک خیلی سخته نمیدونم کی میبره ولی هرچی که هست بازی فوق العاده نزدیک حساس و هیجان انگیزی میشه و بنظرم زیباترین بازی تور تا کوارتر این بازی خواهد بود کلا از سبک بازی هجومی نیشی بسیار لذت میبرم ژاپنیا کلا دوس داشتنین .
اوج هیجان در اپن استرالیا انتظار دوستداران تنیس میکشه...
به امید قهرمانی شایسته ترین :583::443:


بنظرم نواک نیشی رو خیلی راحت میبره (حسم میگه نه منطق). بردیچ عموماً تو استرالیا خوب بازی میکنه و امیدوارم مشکلی ایجاد نکنه. بهرحال خوشحال میشم که اگر قرار نواک و راج به هم بخورن تو سمی باشه و نه فینال. اگر فینال بود بنظرم بازم نواک میبرد اما فک کنم تو سمی راج تمرکز بهتری خواهد داشت چون فشار فینال گرند روش نیست. اما در کل با وجود بازی بد امروز، نواک رو شانس اول قهرمانی میبینم :243:

SABORI
01-24-2016, 08:42 PM
امروز راجر خیلی خوب بازی کرد / گوفین هیچ کاری نمیتونست بکنه / یادم به بازی راجر با دارسیس افتاد

King Rojer Federer
01-24-2016, 09:02 PM
دوستان عزیز.می خواستم یک نکته خیلی مهمی رو خدمتتون عرض کنم و اون اینه که درسته که امروز نواک خیلی پرنوسان و پر اشتباه ظاهر شد و بالعکس راجر بسیار پرقدرت بازی کرد.ولی این رو می دونم که این دلیل نمی شه که بگیم شانس قهرمانی نواک کم شده و یا شانس قهرمانی راجر زیاده چون تو همین مسابقات یو اس اپن سال قبل اگه دوستان یادشون باشه راجر خیلی خیلی آماده بود و خیلی عالی تا فینال بازی کرد ولی به یک باره تو بازی فینال جلوی نواک به طور کل بی اعتماد و پر اشتباه ظاهر شد و برعکس نواک که تو اون تورنمنت هم چندان قاطع رقیبانش رو شکست نداده بود ولی تو بازی فینال به طور کل یک آدم دیگه شده بود و بسیار بی نقص و بی استرس درست عکس راجر بازی کرده بود..یک نکته دیگه ای که وجود داره و اون اینه که به نظر من اگه راجر و نواک به هم برخورد کنند باز شانس نواک بیشتره چون یه جورهایی احساس می کنم راجر اعتماد به نفسش رو مقابل نواک از دست داده و مقابلش خیلی پر استرس بازی می کنه درست مثل اون روزهایی که راجر همه رو می برد ولی مقابل رافا که می رسید یه جورهایی انگار خودش از قبل اعتماد به نفسش رو از دست می داد.و خیلی پراشتباه بازی می کرد.در هر حال این هم یک معضلی شده که برای راجر به وجود اومده و امیدوارم که راجر عزیز یک فکر درست و حسابی به حالش بکنه.و در آخر به امید قهرمانی راجر عزیز و شکسته شدن طلسم 18مین گرنداسلم.

Mohammad Reza
01-24-2016, 10:12 PM
بازیای قشنگی رو فعلا دیدیم.
مهمترین اتفاقی که همه منتظرشن بیفته تکرار سناریوهای فدرر-جوکوست ، اما این بار با پیروزی بهترین مرد گرند اسلم!چیزی که شاید بیش از 70% تماشاگران کورت منتظر اون هستن.
البته زوده در مورد سمی حرف زد چرا که مرد سوئیسی با بردیچی که همیشه خطرناکه بازی داره و از اون طرف نیشیکوری با بازی نه چندان خوب نواک در مقابل سیمون امیدواره بتونه براش دردسر ساز بشه.

نکته ای که من بدم نیومد بگم در مورد تغییر در سرو دوم راجر اینه که راجر داره سعی میکنه سرو دومش رو تقویت کنه و تقریبا انجام داده.(این نکته رو بگم ک راجر قبلا هم سرو دومش با برنامه بوده) هم از لحاظ سرعت هم از لحاظ تکنیک روی سرو دومش کار کرده و بی شک ایوان کروات توی بهتر شدن سرو دومش دخیل بوده.
امیدوارم فدرر توی سه تا فینال پیش رو واقعا عالی باشه بخصوص اگر رفت سمی مقابل جوکویچ
به امید بهترین ها برای اسطوره تاریخ تنیس...

behsen
01-24-2016, 10:38 PM
فدرر تا 40 سالگی هم گرند شرکت کنه این جقله ها رو همینطوری میبره، در واقع اگه رو صندلی هم بشینه با همون سرو میتونه تا یک چهارم و نیمه بیاد:434:

اما درباره جوکو، به نظر من خیلیا زود احساسی و دچار اتمسفر شدن، تو پیج های تنیس فیسبوک خیلیا رو دیدم میگن نیشی نواکو میبره و شانسش خیلی زیاده و این حرفا، ولی باید بگم خیر، از این خبرا هم نیست:434: من قبول دارم که نواک تورنومنت خیلی فوق العاده ای نداشته تا الان، حتی مقابل چانگ و آلیس هم من از بازیش اصلا راضی نبودم. در واقع من فکر میکنم استراتژی جوکوویچ 2016 با جوکوویچ 2011 و 12 و 13 خیلی متفاوته. نواکِ 4 5 سال پیش میومد که با لذت بردن از بازی، قهرمان هم بشه. هیجان داشت، به سینش میکوبید، تماشاگرا رو تهییج میکرد، کنار توپ جمع کن مینشست و نوشیدنی میخورد، و ... ولی جوکوویچ حال حاضر فقط قهرمانی میخواد و بس، بدون توجه به هیچ آیتم دیگه ای. توی زمین کاملا خشک و ربات گونه رفتار میکنه. به نظر من این موضوع تمرکزش روی بازی رو خیلی بیشتر از قبل کرده و باعث شده کمتر اسیر اتفاقات، بدشانسی و حتی بازی ضعیف خودش بشه!

یه نکته دیگه هم توجه منو جلب کرده، اگه دقت کرده باشید نواک سالهای گذشته راندهای پایین رو خیلی مقتدرانه پشت سر میذاشت، یو اس 2012 و 13، اکثر ست ها رو 6-0 6-1 و 6-2 تموم کرد، اما هیچ کدوم از این دو سال نتونست قهرمان شه، ولی یو اس پارسال به جز یه نیمه نهایی مقابل چلیچ، بقیه بازیهاش از اقتدار آنچانی برخوردار نبود و فقط سعی میکرد بازی رو ببره، ولو با جزئی ترین اختلاف و برتری، و در نهایت هم قهرمان شد! به خاطر همین اونقدرا نگران بازی بد امروزش نیستم.

MRF
01-24-2016, 11:05 PM
فدرر تا 40 سالگی هم گرند شرکت کنه این جقله ها رو همینطوری میبره، در واقع اگه رو صندلی هم بشینه با همون سرو میتونه تا یک چهارم و نیمه بیاد:434:

اما درباره جوکو، به نظر من خیلیا زود احساسی و دچار اتمسفر شدن، تو پیج های تنیس فیسبوک خیلیا رو دیدم میگن نیشی نواکو میبره و شانسش خیلی زیاده و این حرفا، ولی باید بگم خیر، از این خبرا هم نیست:434: من قبول دارم که نواک تورنومنت خیلی فوق العاده ای نداشته تا الان، حتی مقابل چانگ و آلیس هم من از بازیش اصلا راضی نبودم. در واقع من فکر میکنم استراتژی جوکوویچ 2016 با جوکوویچ 2011 و 12 و 13 خیلی متفاوته. نواکِ 4 5 سال پیش میومد که با لذت بردن از بازی، قهرمان هم بشه. هیجان داشت، به سینش میکوبید، تماشاگرا رو تهییج میکرد، کنار توپ جمع کن مینشست و نوشیدنی میخورد، و ... ولی جوکوویچ حال حاضر فقط قهرمانی میخواد و بس، بدون توجه به هیچ آیتم دیگه ای. توی زمین کاملا خشک و ربات گونه رفتار میکنه. به نظر من این موضوع تمرکزش روی بازی رو خیلی بیشتر از قبل کرده و باعث شده کمتر اسیر اتفاقات، بدشانسی و حتی بازی ضعیف خودش بشه!

یه نکته دیگه هم توجه منو جلب کرده، اگه دقت کرده باشید نواک سالهای گذشته راندهای پایین رو خیلی مقتدرانه پشت سر میذاشت، یو اس 2012 و 13، اکثر ست ها رو 6-0 6-1 و 6-2 تموم کرد، اما هیچ کدوم از این دو سال نتونست قهرمان شه، ولی یو اس پارسال به جز یه نیمه نهایی مقابل چلیچ، بقیه بازیهاش از اقتدار آنچانی برخوردار نبود و فقط سعی میکرد بازی رو ببره، ولو با جزئی ترین اختلاف و برتری، و در نهایت هم قهرمان شد! به خاطر همین اونقدرا نگران بازی بد امروزش نیستم.


درباره رولندگاروس پارسال هم همین نظر را دارید ؟؟
و اینکه اگه راجر تو فینال یو اس اوپن از 24 امتیاز بریک بجای 3-4 تا چند تا بیشتر میگرفت باز هم همین را میگفتید ؟
تنیس خیلی بستگی به حال و روز بازیکن تو لحظه داره و کمی هم خوش شانسی تو امتیازهای حساس در بازیهای برابر و نزدیک
نواک پارسال فصل بی نظیری را داشت اما اینکه امسال بتونه اون افتخارات را تکرار کنه بعید میدونم
فعلا باید یک هفته صبر کرد تا قهرمان مشخص بشه

مسعود 289
01-24-2016, 11:27 PM
باز یک عده یه بازی خوب از راج دیدن و یه بازی متوسط از نواک جوگیر شدن:434:
یادشون رفته همین توهمات دردناک را توی ویمبلدون یواس بارکلیز 2015 داشتن و چه جوری ضدحال خوردن:251:
عموجون درسته که بوی کباب میاد ولی ....:443::434:

behsen
01-24-2016, 11:45 PM
درباره رولندگاروس پارسال هم همین نظر را دارید ؟؟
و اینکه اگه راجر تو فینال یو اس اوپن از 24 امتیاز بریک بجای 3-4 تا چند تا بیشتر میگرفت باز هم همین را میگفتید ؟
تنیس خیلی بستگی به حال و روز بازیکن تو لحظه داره و کمی هم خوش شانسی تو امتیازهای حساس در بازیهای برابر و نزدیک
نواک پارسال فصل بی نظیری را داشت اما اینکه امسال بتونه اون افتخارات را تکرار کنه بعید میدونم
فعلا باید یک هفته صبر کرد تا قهرمان مشخص بشه

رولند گاروس پارسال اگه نواک 3 روز آخر متوالی توی کورت نبود بله، به نظر من اونجا هم قهرمان میشد، البته تاکید میکنم این نظر منه. ضمنا هر فصل 4 تا گرند اسلم داره، با احتساب همون رولند گاروسی هم که جوکو از دست داد باز 3 گرند در یک فصل گرفت، در صورتی که در 3 سال قبلش هر سال فقط یک گرند کسب کرده بود، که این پیشرفت بزرگیه. وقتی صحبت از بهبود و پیشرفت میشه منظور بردن همه چیز از بیخ و بن و به صورت مطلق نیست که! بالاخره 127 تنیسور دیگه هم تو هر گرند اسلم حضور دارن! مطمئنم اگه جوکو، جوکوی 4 سال پیش بود، از بین ویمبی پارسال و استرالیای امسال حداقل یکیشو با باخت به اندرسون یا سیمون از دست میداد!

اگر راجر تو فینال یو اس اوپن از 24 برک پوینت چند تا بیشتر میگرفت بازهم این رو میگفتم؟ نه! ولی الان گفتم، چون نتونست بگیره!

مسعود 289
01-25-2016, 08:22 AM
نواک جوکوویچ در بازی که 100 اشتباه ( Unforced errors ) داشت موفق شد سیمون از فرانسه را شکست دهد و به یک چهارم نهایی گرند اسلم استرالیا راه یابد.
" واضحه که از اینکه بازی رو بردم خوشحالم ، اما در تمام مدت بازی ، به هیچ وجه نمایش خوبی نداشتم.شما میتونید زمانیکه با ژیل سیمون بازی می کنید انتظار داشتن اشتباهات زیادی رو داشته باشید ، اما راستش دیگه انتظار این تعداد اشتباه رو نداشتم .داشتن صد اشتباه در یک بازی برای من وحشتناکه .امروز واقعا اشتباهاتم خیلی زیاد بود.بنظرم بدتر از امروز دیگه نمی تونستم بازی کنم.میخواهم مطمئن باشم که این تعداد اشتباه رو به شدت کاهش خواهم داد و امیدوارم باشم که در بهترین حالتم قرار بگیرم.با توجه به نمایشهای که از خودم نشون دادم ، این بازی است که باید فراموشش کنم."
در پایان بازی یکی از طرفداران نواک از او خواست که از دراپ شات استفاده نکند.نواک در طول بازی با سیمون تعداد زیادی دراپ شات استفاده کرد که موفق هم نبود.
" جالب خواهد بود که ببینیم من چند تا دراپ شات را تابحال برنده شدم.درصد کمی رو بازنده بودم.اون تماشاگر که با صدای بلند این درخواست رو داشت همانطور که در زمین بازی گفتم کاملا در مورد این بازی حق داره.اما بعضی اوقات دراپ شات جواب میده.این قسمتی از بازی منه."
نواک برای 27 امین بار پیاپی است که به یک چهارم نهائی گرند اسلم ها راه می یابد و بدین ترتیب با رکورد جیمی کانرز( برنده هشت گرند اسلم از آمریکا) که رتبه دوم برترینهای تاریخ از این نظر را در اختیار دارد برابری می کند.
" من برای دستاوردها و کارهای که کانرز در ورزش تنیس انجام داده احترام قائلم .او خیلیها رو به سمت تماشای تنیس کشوند و در زمین بازی انرژی فراوانی میذاشت.کاریزمای خاصی داشت و کیفیت بالایی از خودش نشون میداد.به اینکه نامم در کنار همچین نابغه ای قرار میگیره افتخار میکنم.بابت این حقیقت که این تعداد تونستم بصورت پیاپی در یک چهارم نهائی گرند اسلمها حاضر بشم خیلی خوشحالم."
نوله در یک چهارم نهایی سه شنبه به مصاف کی نیشیکوری از ژاپن خواهد رفت.

https://www.facebook.com/Novak.Djokovic.Persian.Fans?fref=nf

ست سوم بازی رائونیچ استن و میلوش فوق العاده است عالی و آنفایر
اصلا با میلوش دوسال قبل که فقط سرویس داشت قابل مقایسه نیست
اندی کار بسیار سختی در پیش داره برای فینال
در واقع بنظرم یکپای فینال خود رائونیچ


بازی به ست 5 کشیده شد یک بازگشت عالی از استن جان سخت همچنان به میلوش امیدوارم

مسعود 289
01-25-2016, 10:43 AM
دمت گرم میلوش
کلک استن را کند
بردن استن در گرند اسلم اونهم استرالیا کار هر تنیسوری نیست
نکته مثبت این برد اینه که
با برک کردن استن در هر سه ست بازی را برد و نه با تای برک

مسعود 289
01-25-2016, 12:04 PM
این مطلب قدیمی را از یک منبع جدید دیدم و با نکات تازه
هرچند بی ربطه به استرالیا اما نه با استرالیاییها
چیزی که جالبه اینه که کیریوس و کوکیناکیس هر دو ریشه یونانی دارند که از اسمشون هم مشخصه

ماجرای توهین جنسی تنیس‌باز استرالیایی به استن واورینکا قهرمان اوپن فرانسه

نیک کیریوس تنیس باز استرالیایی در جریان مسابقه مقابل استن واورینکا به او توهین‌ کرد
نیک کیریوس، تنیس‌باز استرالیایی مدتی است که تلاش می‌کند به همه بقبولاند به همان اندازه که در تنیس استعداد دارد، در نابود کردن استعدادش با کارهای عجیب و غریب هم مستعد است. این تنیس‌باز ۲۰ ساله در ویمبلدون و مقابل ریچارد گاسکه، ناگهان هوس کرد که سرویس‌های حریف را پاسخ ندهد. مدتی بعد در جام دیویس، نارضایتی‌اش را از حضور در تیم ملی استرالیا نشان داد و در نتیجه در بازی دوم انفرادی، تیم گروث جای او را گرفت.
اما در مسابقه چهارشنبه گذشته با استن واورینکا در مسابقات راجرز کاپ بود که کیریوس، تک‌خال رفتارهای نامناسب خود را روی زمین کوبید. او در حین مسابقه حرفی «بی‌ادبانه» زد که توسط صدابرداران تلویزیونی ضبط شد:"کوکیناکیس (تنیس باز استرالیایی و دوست کیریوس)، با دوست دخترت خوابیده. متاسفم که این را بهت می‌گم رفیق!" او در بخش دیگری از مسابقه هم زیر لب و در اشاره به حریف سوئیسی‌اش گفت: "با یه دختر ۱۸ ساله می خوابه!"
اشاره کیریوس به دونا وکیچ، تنیس‌باز اهل کرواسی و نفر ۱۲۷ رده‌بندی جهانی است که گفته می‌شود مدتی است با واورینکا دوست شده و در چند مسابقه بین همراهان واورینکا در ورزشگاه حاضر شده و مسابقات قهرمان اوپن فرانسه را از نزدیک دیده است. تاناسی کوکیناکیس هم تنیس‌باز استرالیایی و یونانی‌تباری است که ۱۹ سال دارد و سال گذشته همراه وکیچ در تنیس دونفره مختلط جام آزاد استرالیا شرکت کرده بود.
واورینکا که در ست سوم مسابقه مقابل کیریوس به دلیل مصدویمت کمر، کنار کشید، در حین بازی متوجه حرف‌های کیریوس نشد، اما آن‌طور که کریستوس، برادر نیک کیریوس در صفحه فیسبوکش نوشته است، در راهروهای رختکن حسابی از خجالت کیریوس درآمد: "با دو دستش نیک را گرفت و کلی مزخرفات توهین‌آمیز به او گفت. این مرتیکه شانس آورد که من آن‌جا نبودم، وگرنه کاری می‌کردم که از چند مسابقه بعدی هم کنار بکشد."
واورینکا، همچنین در توئیتر هم به انتقاد از کیریوس پرداخت و نوشت: "آن حرف را من به بدترین دشمنم هم نمی‌زنم. این همه پستی پذیرفتنی و باورکردنی نیست."
کیریوس بعد از بازی در فیسبوک از واورینکا عذرخواهی کرد.
اما او در بازی روز بعد مقابل جان ایسنر توسط تماشاگران هو شد و در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه یکبار دیگر عذرخواهی کرد: "من هم به صورت خصوصی و هم رسمی و علنی از او معذرت خواستم. می دانید که جریمه هم شدم ... دیروز واورینکا در راهرو مرا دیدم و طبیعتا به طرفم آمد که تعجبی نداشت. ازش معذرت خواستم. طبیعتا خیلی عصبانی بود و من باید با او کنار می آمدم."
انجمن تنیس حرفه‌ای مردان کیریوس ۲۰ ساله را ۶۴۰۰ پوند جریمه کرد، اما انتقادات از حرف‌های او تمام نشد و مشاهیر تنیس در توئیتر به رفتار کیرویس اعتراض کردند. مارتینا ناوراتیلوا، دارنده ۱۸ گرند‌اسلم نوشت: "او باید با چیزی بیش از جریمه روبرو شود. (تنیس) جای این گونه رفتارها نیست."

دونا بکیچ تینس باز کروات که گفته می‌شود با واورینکا دوست شده است
کریس اورت، زن شماره یک پیشین جهان که او نیز ۱۸ گرند‌اسلم در کارنامه‌اش دارد، نوشت: "زدن چنین حرف ناراحت‌کننده و توهین‌آمیزی، نه برای کیریوس خوب است و نه برای تنیس."
مگنوس نورمن، مربی واورینکا نوشت: "حرفت خیلی خیلی بد بود نیک کیریوس. امیدوارم کسانی دور و برت باشند که امشب یکی دو چیز در مورد زندگی بهت یاد بدهند."
ویکتوریا آزارنکا، زن شماره یک پیشین تنیس جهان و قهرمان المپیک لندن نوشت: "حداقل از جلوی میکروفون کنار می‌رفتی. باید به حریفت احترام بگذاری...همه باید این کار را بکنند...همیشه."
استیسی آلستر، رئیس و مدیر اجرایی «WTA» (اتحادیه تنیس زنان) نیز خواهان مجازات بیشتر تنیس‌باز استرالیایی شد: "کار کیریوس بی‌ادبانه و غیر قابل قبول بود. من از اتحادیه تنیس حرفه‌ای مردان خواستم تا بیشترین جریمه ممکن را برای او در نظر بگیرند و در فرآیند بررسی‌شان، محرومیت‌های بیشتر را هم در نظر بگیرند."
در این میان و به رغم کارنامه اخلاقی نه چندان قابل دفاع کیریوس در ماه‌های اخیر، برخی هم معتقند که نباید از او یک هیولا ساخت. اندی ماری، مرد شماره ۳ تنیس جهان که حریف احتمالی کیریوس در نیمه‌نهایی جام دیویس (ماه آینده در گلاسکو) است، موضعی ملایم‌تر داشت و گفت با این که به هیچ عنوان کار او را قابل تایید نمی‌داند، اما معتقد است که باید به این استرالیایی فرصتی برای نفس کشیدن داد: "در سایر رشته‌ها و به خصوص ورزش‌های تیمی این نوع حرف‌ها زده می‌شود. در تنیس کارهای مشخصی است که شما نباید انجام دهید و این هم یکی از آنهاست. امیدوارم که او از این قضیه درس بگیرد. نیک پسر کاملا بدی نیست، او جوانی است که زیر توجه بسیار زیاد، بزرگ می‌شود. در چند ماه اخیر مسائل منفی زیادی در مورد او به وجود آمده که کنار آمدن با آن کار آسانی نیست."
والی ماسور، سرپرست تیم جام دیویس استرالیا هم مانند ماری معتقد است که فقط نباید جنبه‌ها منفی کیریوس را برجسته کرد: "داریم در مورد جوانی حرف می‌زنیم که پتانسیل خیلی زیادی دارد. او جوان خوش قلبی است که دارد چم و خم کار را یاد می‌گیرد."

طرفداری دختر خجالتی از پسر بی ادب


رسانه‌های استرالیا: رابطه بوچارد و کیریوس بیشتر از یک دوستی ورزشی است.

«ئیوجین بوچارد» تنیس‌باز خوش اندام و خوش بر و روی کانادایی در میان تنیس‌بازان و تنیس‌دوستان بسیار محبوب است.

او ۲۱ سال دارد، و نفر بیست و پنجم رده‌بندی زنان تنیس‌باز جهان است. بوچارد در محیط تنیس حرفه‌ای به دختری خجالتی که در بیشتر تورنمنت‌ها مادرش او را همراهی می‌کند شناخته می‌شود.

در جریان مسابقات تنیس آزاد استرالیا یکی از گزارشگران ورزشی تلویزیون آن کشور هنگام گفتگو با بوچارد در پایان یکی از مسابقه‌های او از وی خواست دور خودش بچرخد تا دوربین فیلم‌برداری بتواند تمامی‌اندام او را به بینندگان تلویزیون نشان دهد. البته درخواست گزارشگر و لحن او نیز با چاشنی سکسی همراه بود.


به هر حال این حادثه ساعاتی بعد در رسانه‌های دنیا بازتاب داده شد و بوچارد به خبرنگاران گفت وقتی گزارشگر تلویزیون چنین درخواستی از من کرد نمی‌دانستم منظور او چیست و چه واکنشی باید نشان بدهم به هر حال از خجالت به لکنت زبان افتاده بودم.

بوچارد در یو.اس.اوپن امسال همبازی نیک کیریوس در مسابقات دو نفره بود. آنها در نخستین بازی بر حریفان خود پیروز شدند و به دور دوم راه یافتند. در پایان مسابقه از ئیوجین درباره همبازی استرالیایی اش پرسیدند، تنیس‌باز کانادایی از کیریوس کلی تعریف کرد او گفت: کیریوس نه تنها تنیس‌باز قابلی است بلکه انسانی است با مزه، فروتن و بسیار جالب.

آن دو در تمام طول بازی با هم شوخی می‌کردند و الفاظ و کلمات خیلی محبت‌آمیز به کار می‌بردند به طوری که تماشاچیان و خبرنگاران کاملا متوجه رابطه‌ای بیشتر از هم‌گروه ‌بودن آن دو شدند.

بوچارد ضمن تحسین کیریوس وجود او را برای ورزش تنیس مفید خواند.


نیک کیریوس از پدر مالزیایی و مادر یونانی در استرالیا به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده است. او ۲۰ سال دارد و نفر سی و هفتم مردان جهان است و تا کنون دو بار رافائل نادال را شکست داده.

اما آنچه وی را بر سر زبان‌ها انداخت سخنان او و رفتار گستاخانه‌اش در جریان یک مسابقه با داور و دختر توپ جمع‌کن و توهین به همسر! استفن واورینکا تنیس‌باز سوئیسی بود که باعث شد ۲۵ هزار دلار جریمه شود.

MRF
01-25-2016, 12:15 PM
رولند گاروس پارسال اگه نواک 3 روز آخر متوالی توی کورت نبود بله، به نظر من اونجا هم قهرمان میشد، البته تاکید میکنم این نظر منه. ضمنا هر فصل 4 تا گرند اسلم داره، با احتساب همون رولند گاروسی هم که جوکو از دست داد باز 3 گرند در یک فصل گرفت، در صورتی که در 3 سال قبلش هر سال فقط یک گرند کسب کرده بود، که این پیشرفت بزرگیه. وقتی صحبت از بهبود و پیشرفت میشه منظور بردن همه چیز از بیخ و بن و به صورت مطلق نیست که! بالاخره 127 تنیسور دیگه هم تو هر گرند اسلم حضور دارن! مطمئنم اگه جوکو، جوکوی 4 سال پیش بود، از بین ویمبی پارسال و استرالیای امسال حداقل یکیشو با باخت به اندرسون یا سیمون از دست میداد!

اگر راجر تو فینال یو اس اوپن از 24 برک پوینت چند تا بیشتر میگرفت بازهم این رو میگفتم؟ نه! ولی الان گفتم، چون نتونست بگیره!


دوست عزیز نوله پارسال 3 گرند گرفت و یکی را نگرفت نگاهی بندازیم
1- استرالیا بازی خوب ماری داشت باعث قهرمانیش میشد که یکدفعه نواک با راه انداختن فیلم مصدومیت تمرکز و ریتم ماری را بهم زد تا جاییکه بعد از قهرمانی ماری این موضوع را مطرح کرد و جوکویچ مجبور به عذرخواهی و توضیح شد که نه فیلم نبود و ....
2- رولند جوکو بهترین بازیهای سال را انجام داد و در فینال هم عالی بود اما در برابرش استن اماده بود که بهترین بازی را کرد و زورش به حریف نرسید
3- ویمبلدون - راجر بدترین بازی را در فینال کرد و جوکویچ قهرمان شد ( البته جنگ روانی قبل از بازی توسط مربیش و خودش را هم یادمون نرفته چون بعد از بازی ماری فدرر اگه راجر همون بازی را انجام میداد حتما قهرمان میشد ولی بازی ضعیف راجر در فینال جای هیچ شانسی برایش باقی نذاشت و جوکویچ آماده قهرمان شد
4-یو اس اوپن - با وجودیکه هر دو اماده بودن راجر بیشتر اشتباه داشت و نتونست قهرمان بشه

اینکه نوله تو رولند 3 روز تو زمین بود بنظرم کم لطفی هست چون نوله در فینال رولند از 3 فینال دیگه گرند اسلم بهتر بازی کرد قهرمان نشد چون حریفش بهتر بازی کرد دقیقا مثل کاری که 3 تا فینال دیگه حریفهاش نکردن پس لطفا قهرمان نشدن در رولند را بهانه خستگی نیارید چون کمی خنده داره

masa
01-25-2016, 10:02 PM
حذف استن فکر کنم به نفع نواک باشه. بنظرم ماری برسه فینال

karam
01-25-2016, 11:04 PM
:297:سطح بازي برديچ تو اين تورنمنت پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته من كه خيلي اميدرارم تا ١٠ صبح فردا فدرر هتل رو تخليه كنه

Dariush.roger
01-25-2016, 11:35 PM
:297:سطح بازي برديچ تو اين تورنمنت پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته من كه خيلي اميدرارم تا ١٠ صبح فردا فدرر هتل رو تخليه كنه

فدرر برديچو خيلي راحت تر از اوني كه فك ميكني شكست ميده فك نكنم ست هم بده اولين نفر راهي نيمه نهايي ميشه و سد راه نواك بي رقيب براي رسيدن به فينال تو اين فيلد ضعيف ميشه چوا نواك تا قبل از ٢٠١٥ اين همه دستاورد نداشت البته بجز سال ٢٠١١ بخاطر اينكه نادال ضعيف شد فدرر سنش زياد شد و اندي هم مصدوم شد وگرنه اين همه قهرماني پارسال نداشت نادال اگه ٥٠ درصد امادگي سالهاي گذشته رو داشت تو ١/٤ تو رولند عمرا به نواك ميباخت يا تو فينال مسترز مادريد به اندي نميباخت نميخوام قهرمانيهاي نواكو زير سوال ببرم كارش بينظير بوده ولي همه اينه تو اين دستاوردها تاثير گذار بوده ماري هيچ شانسي براي قهرماني نداره واقعا امثال سطح بازيش مثل پارسال نيس پيش بيني من از قهرمان اين دوره فدرر جوكو و نيشي كوريه
انشالا يكشنبه جام در دستان راج كبيره هرچند خيلي سخته ولي من مطمئنم

Dariush.roger
01-25-2016, 11:37 PM
من تصحيح كنم منظورم از امثال ( امسال بود)
با عرض پوزش

ali ahwazi
01-26-2016, 09:16 AM
تبریک بابت برد فدرر....:583:

ARY143
01-26-2016, 09:19 AM
:297:سطح بازي برديچ تو اين تورنمنت پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته من كه خيلي اميدرارم تا ١٠ صبح فردا فدرر هتل رو تخليه كنه

کرم جان ، کدوم مدیر هتلی مشتری باکلاس و جنتلمنی مثل راجر رو که حضورش در اون هتل 5 تا ستاره بهش اضافه می کنه را چک اوت میکنه !!

ازش خواستن تا آخر هفته بمونه اون هم مجانی :434::434::583::583:

pouriya.alex
01-26-2016, 09:30 AM
خدافظ توماااس! خدافظ!


http://tennis-image.com/images/71285348237609180847.jpg

zhako
01-26-2016, 09:42 AM
نمایش بی نقص فدرر رو مقابل بردیچ هیچکی نمیتونه انکاربکنه.امیدوارم اینبار فدرر این گرند رو بگیره.واقعا شایسته هست.سرویسهای بردیچ رو خوب ریترن میکرد.به قول دوستمان پوریا جان که تکیه کلام جناب خان رو در اینجا نمایش گذاشت وخیلی هم بجا بود. خدافظ توماس خدافظ .....

ARY143
01-26-2016, 01:40 PM
تبریک خدمت نواکیون عزیز ،
فوق العاده هست این نواک ،
به قول معروف سایه اش هم تو کورت باشه برای بردن خیلی از این تنیسورها کافی هست

می ریم که داشته باشیم یک جدال دیگر بین نواک و راجر ( فدکویچ :434::434:) و امید وارم بازی مهیج و زیبائی از کار در بیاد :583::583:

karam
01-26-2016, 02:09 PM
انصافافدرر ونواك بازي بي نقصي رو به نمايش گذاشتن حيف كه اين بازي تو سمي برگزار ميشه هردوشون لايق قهرمانين

behsen
01-26-2016, 02:23 PM
http://uupload.ir/files/ya4_12549010_10153902684778615_3848443122896056047_n.jpg

تبریک به هواداران دو تنیسور. هر دو راحت یک چهارم رو پشت سر گذاشتن و به نیمه رسیدند، همونطوری که انتظار میرفت. قبل از اینم گفتم نگرانی بابت بازی با نیشی ندارم. الان چند وقته که 5 بازی اول نواک تو گرند تقریبا همینطوره، بعد از باختهای زیاد توی نیمه و فینال 2012 13 14 حس میکنم تصمیم خودش و تیمش نگهداری انرژی برای دو بازی پایانیه که کار درستیه. البته خب این وسط ممکنه بازیهای قبل از نیمه هم کمی گره بخوره که به هر حال باید باهاش کنار بیاد و با تمرکز اونا رو پشت سر بذاره، مثل اتفاقی که تو بازی با سیمون براش افتاد.

تو بخش زنان هم دقیقا همون دو تنیسوری که انتظار میرفت بازیهاشونو راحت بردند. داستان سرنا-شاراپووا هم دیگه خیلی تکراری شده، هولناک ترین هد تو هد تاریخ تنیس:242:

King Rojer Federer
01-26-2016, 03:50 PM
به امید خدا می ریم که بترکونیم فدررو.. نواک یادت باشه دیگه نباید ست بدی تا قهرمانی:583:
جناب آقای بادکنک مواظب باش یه وقت نواکتون نترکه.:dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4:

ARY143
01-26-2016, 04:27 PM
خیلی خیلی کم لطف هستید ، روی سخن من با اون دوستانی هست که علمش را دارند قدرت تجزیه و تحلیل منظقی تنیس را دارند بازی ها را هم دنبال می کنند عضو سایت هم هستند و بعضا به سایت مراحعه هم می کنند ولی یک مطلب فنی و آنالیز ما بچه ها را که خواهان مطالبشون هستیم را مهمون نمی کنند

خدائیش اگه خودم بلد بودم و علمش رو داشتم می نوشتم و کم فروشی نمی کردم :182::182:

Dariush.roger
01-26-2016, 05:10 PM
جناب آقای بادکنک مواظب باش یه وقت نواکتون نترکه.:dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4::dance4:

محمد علي جان داداشي اصلا وارد كل كل با اين دوستان نواكي نشيد شخصيت شما بالاتر از اين حرفاس راجر جايگاش مشخصه

Mohammad Reza
01-26-2016, 07:52 PM
جنگ روانی،اعتماد به نفس،حمله قلبی در 17مین گرند اسلم،احتیاج به شک و دکتر خوب

با حذف ماتادور اسپانیایی نگاه های کمتری به پایین جدول اپن استرالیا 2016 می شود. همه نگاه ها به نیمه نهایی جوکویچ-فدرر می باشد..رویارویی که همه بخت فدرر را بالا می دانند اما...
نگاهی کوتاه به تور 2015 میکنیم...
فدرر با عملکرد فوق العاده مقابل اندی ماری بریتانیا را شگفت زده کرد،سطح مورد علاقه فدرر و امید برای عدد 18.در حالی که همه انتظار قهرمانی در ویمبلدون برای مرد سوئیسی داشتن اما نواک جوکویچ باز هم همانند سال قبل پادشاه ویمبلدون رو به زحمت انداخت و مانع 18تایی شدن فدرر شد.
سری به یو اس اپن میزنیم جایی که فدرر سال ها بود از رسیدن به فینال باز مانده بود.بازی های خوب و بردهای با اقتدار باز هم شانس فدرر بالا اما باز هم جوکویچ مانع فدرر شد.
اگر یک گرند اسلم در سالن سربسته و سطح هارد وجود داشت شاید تعداد گرندهای فدرر در عدد 17 ایست نمی کرد!!!
بارکلیز لندن جایی بود ک حتی طرفداران نواک هم به شک افتاده بودن چرا که فدرر با برد در مرحله گروهی مقابل جوکویچ امید و ارزو طرفدارانش برای قهرمانی یک تورنمنت مهم زنده نگه داشته شد اما رویارویی در فینال چیزی دیگر گفت...
پس با این شرایط در سال 2016 و در گرم ترین روزهای تابستان در استرالیا نمی شود گفت فدرر با بازی های خوبش در دور قبل مقابل جوکویچ هم می تواند با همان شرایط بازی کند.
اعتماد به نفس مهمترین سلاح جوکویچ که باید دید در نیمه نهایی چقد از ان استفاده می کند

چیزایی که در ذهن جوکویچ قبل از بازی با فدرر می گذرد: مانند سه بازی مهم قبل فدرر را با اعتماد به نفس شکست می دهم،او پیر شده و نمی تواند مقابل بازی من دوام بیاورد،اگر بازی رو 5 سته کنم فدرر شکست میخورد،امیدوارم سرویس های او خوب نباشد،من برای شکستن رکورد های او باید این بازی رو ببرم،فدرر بازی مقابل من استرس دارد و عملکرد بازی های قبل را ندارد،اگر سرویس های او رو خوب ریترن کنم در سرویس زدن افت میکند و ....
چیزایی که در ذهن فدرر قبل از بازی می گذرد : یعنی باز هم در این بازی افت می کنم؟،امیدوارم سرویس های من Fresh باشد،سرویس های دومم بهبود یافته و این می تواند او را اذیت کند،باید زیاد متکی به سرویس هایم نباشم،امیدوارم همانند بازی های قبل باشد،شاید امسال تنها سال من برای گرفتن گرند باشد پس باید ریسک کنم....

چیزی که من دوست دارم در بازی پس فردا ببینم این است که هر دو آماده باشند و ببینیم سبک بازی کدام یک بر دیگری چیره می شود!بازی به دور از ارورهای زیاد.
بی شک بازی مقابل جوکو نشان می دهد که ایوان چقد روی فدرر تاثیر گذاشته...


به امید یک بازی زیبا از هردو و در نهایت هدبند و مچ بند فدرر به سمت تماشاگران انداخته شود....

Najmeh5576
01-27-2016, 09:03 AM
سلام مفهوم Pace چی هست؟

behsen
01-27-2016, 11:50 AM
یه مطلب جالب خوندم شاید به این تاپیک ربطی نداشته باشه، اما خوندنش خالی از لطف نیست تو این روزهای پر هیجانِ دنیای تنیس


عادت‌های عجیب ستاره‌های تنیس

شاید بتوان گفت در میان ورزشکاران مختلف، تنیس‌بازها بیش از سایرین برای کارهای عجیب و غریب مشهور هستند. کارهایی که در نگاه اول مضحک و احمقانه به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که زمین تنیس محلی منطقی برای این کارهای عجیب و غریب است.
در دنیای ورزش مکان‌های زیادی وجود ندارند که یک ورزشکار مجبور باشد برای دو، سه و یا چهار ساعت با تفکراتش تنها باشد. این موقعیت موجب اضطراب ورزشکار می‌شود و یکی از راه‌های کسب آرامش هم انجام مناسکی خاص و تکرار مو به موی آن‌هاست. در واقع تمرکز تنیس بازان روی جزئیاتی که گاه بی اهمیت به نظر می رسد، باعث می شود جلوی هجوم افکار مزاحم و منفی در طول مسابقه گرفته شود.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به کارهای عجیب و غریب شماری از مشهورترین ستاره‌های تنیس دنیا:


راجر فدرر

پرافتخارترین تنیس‌باز دنیا حساسیت خاصی روی عدد ۸ دارد. هشت حوله با خودش دارد، هشت بطری آب (فقط مارک اِویان) و هشت راکت برای هر مسابقه در ساکش می‌گذارد. البته یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش هم این است که برای بار هشتم قهرمان ویمبلدون شود.


نواک جوکوویچ

مرد شماره یک تنیس جهان همیشه سگ نژاد پودل خود، پی‌یر، را با خودش به ویمبلدون می‌آورد. در مورد او همچنین گفته می‌شود که در حین مسابقات هرگز زیر یک دوش دوبار حمام نمی‌کند.


رافائل نادال
http://ichef-1.bbci.co.uk/news/ws/624/amz/worldservice/live/assets/images/2015/12/12/151212142622_nadal_640x360_getty_nocredit.jpg
رافائل نادال برنامه‌ای کاملا دقیق برای شروع هر مسابقه دارد و در این میان بطری‌های آب او نقشی بسیار مهم دارند. این تنیس‌باز اسپانیایی دو بطری آب را درست به موازات هم قرار می‌دهد. جای بطری‌ها هم جلو و سمت چپ صندلی‌اش است. او هر بار از یکی از بطری‌ها آب می‌نوشد و هرگز دوبار پشت سر هم یکی از آنها را بر‌نمی‌دارد. جان لوید، تنیس‌باز سال‌های گذشته بریتانیا یک بار گفت که یکی از حریفان باید با لگد زیر بطری‌های نادال بزند و ببیند او چه واکنشی نشان می‌دهد.
در زمین‌های خاک رس هم، خط انتهایی زمین در هنگام پاسخ‌دادن به سرویس حریف باید کاملا پاک باشد. او قبل از هر سرویس موهای پشت گوشش را مرتب می‌کند و در هنگام عوض کردن زمین هم دقت می‌کند که بعد از حریف از کنار تور رد شود.


سرینا ویلیامز

بهترین تنیس‌باز زن جهان، دمپایی‌هایی که زیر دوش به پا دارد را با خودش به زمین می‌آورد. همیشه بند کفش‌هایش را به یک شیوه می‌بندد. سعی می‌کند قبل از سرویس اول، ۵بار و قبل از سرویس دوم، ۲بار توپ را به زمین بزند. سرینا ویلیامز در طول هر تورنمنتی فقط یک جفت جوراب می‌پوشد. او معتقد است دلیل قهرمان نشدنش در برخی از گرند‌اسلم‌ها این است که این برنامه را دقیق انجام نداده است.



آندره آغاسی

این تنیس‌باز آمریکایی در کتاب زندگی‌نامه‌اش، "اوپن"، مطالب زیادی راجع به زندگی‌اش داخل و خارج از زمین نوشته است. از میان آن‌ها یکی از جالب‌ترین داستان‌ها مربوط به اوپن فرانسه ۱۹۹۹ است. در آغاز تورنمنت او متوجه می‌شود که یادش رفته شورت‌هایش را در چمدانش بگذارد. او بازی اول را می‌برد و تا آخر تورنمنت هم حاضر نمی‌شود که زیر شورت ورزشی‌اش، چیزی بپوشد و آخر کار هم قهرمان می‌شود.


بیورن بورگ

بیورن بورگ نه تنها در تالار افتخارات که در انجام کارهای عجیب و غریب هم چهره‌ای شاخص میان تنیس‌بازها است. البته تمام تمرکز این تنیس‌‌باز سوئدی روی ویمبلدون بود، تورنمنتی که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰، پنج‌بار پیاپی در آن قهرمان شد. او قبل از ویمبلدون ریش می‌گذاشت و در طول مسابقات هم هرگز ریشش را نمی‌زد و همیشه هم لباس مارک "FILA" می‌پوشید.
در ویمبلدون سال ۱۹۷۹ مارگریتا، مادر بیورن بورگ، که میان تماشاگران نشسته بود، حین مسابقه ۵ ستی پسرش با راسکو تانر مشغول جویدن آدامسی بود. او سرانجام خسته شد و آدامس را تف کرد. بورگ لحظاتی بعد یک گیم را باخت و مارگریتا هم بلافاصله آدامس را از زمین برداشت و در دهانش گذاشت. کار وحشتناکی بود البته اگر جواب نمی‌داد؛ اما این کار اثر کرد و بورگ مسابقه را برد و بعد هم از مادرش تشکر کرد.


ریشار گاسکه

ریشار گاسکه وقتی امتیاز می‌گیرد، بازی را با همان توپ‌هایی که برایش شانس آوردند ادامه می‌دهد و وقتی هم که امتیاز از دست می‌دهد حتما توپ‌ها را عوض می‌کند. به بیان دیگر شاید گاسکه تنیس‌بازی بسیار محبوب در فرانسه و جهان باشد، اما بعید است چندان مورد علاقه توپ‌ جمع‌کن‌ها باشد.


مارین چیلیچ

این تنیس‌باز کروات به همراه مربی‌اش گوران ایوانیسویچ برای جلوگیری از هرگونه بدیمنی تصمیم گرفتند که در مسابقات اوپن آمریکا ۲۰۱۴ ریش‌شان را نزنند. چیلیچ با قهرمانی در آن مسابقات تنها گرند‌اسلم زندگی‌اش را به دست آورد.


ماریا شاراپووا

این تنیس‌باز روس بین امتیازها دوست ندارد رو به زمین بایستد و همیشه پشتش را به زمین می‌کند و بعد‌ بر‌می‌گردد. او در هنگام سرویس زدن این برنامه را مو به مو اجرا می‌کند:
۱- رویش را از حریف برمی‌گرداند و به سیم‌های راکتش تمرکز می‌کند.
۲- گوشه زمین می‌رود و توپ می‌گیرد.
۳- به سمت خط انتهای زمین می‌آید و توپ را یک بار زمین می‌زند.
۴- موهایش را از صورتش کنار می‌زند.
۵- توپ را دو بار به آرامی زمین می‌زند.
۶- و سرانجام سرویس.

منبع: BBC

پ.ن: همیشه دنبال راز موفقیت و قهرمانی های بیشمار گاسکه بودم، بالاخره بهش پی بردم!:434:

omidd
01-27-2016, 03:40 PM
کوارتر هم تموم شد و فقط 3بازی دیگه تا پایان این گرند جذاب باقیست من بشخصه بسیار از بازی ها لذت بردم خوشبختانه راجرم برای اگه اشتباه نکنم برای دوازدهمین بار به سمی اپن استرالیا رسید که واقعا عجیب و تحسین برانگیز.
از بازی راجر شروع میکنم که خوشبختانه راجر تونست بازی خودشو انجام بده و پیروز بشه ست 1 بازی خیلی مهم بود و میتونست روند بازی رو عوض کنه اگه بردیچ میبرد اما راجر در تای بریک هم خوب سرویس زد هم خوب رالی کرد ست دو و سه هم راجر خوب بود در اکثر دقایق بازی به نسبت از بریک هایی که داشت خوب استفاده کرد در مجموع خوب رالی کرد سرویس دراپ والی و همه در شرایط خوبی بود و برای برد در این بازی بس بود با توجه به قدو قامت بردیچ راجر خوب با زاویه ضربه زد و نسبتا دو برابر بردیچ وینر داشت.
نواک هم براحتی کامل پیروز شد نمیدونم نواک بگم خوب بود یا نیشی ولی اون چیزی که خیلی مشخص بود بعد بریکی در ست نخست شد نیشی، همونجا که 40.0 جلو بازی از دستش خارج شد و عملا نیشی فقط میخواست وینر بزنه ولی دفاع خوب و رالی های مستمر از نواک و کم اشتباه بودنش باعث شد خود نیشی عملا بخودش ببازه دقیقا بازی که سیمون جلو نواک انجام داد نواک جلو نیشی انجام داد.
بنظرم نیشی و تیم مربیگریش باید میدونستن در این زمین نواک براحتی وینر نمیخوره و بازی قبلی نواکم نشون دادش که اگه تنیسوری خوب رالی کنه میتونه نواک به چالش بکشونه ولی نیشی دقیقا عکسش عمل کرد باز اگه بازی در اپن امریکا بود یچیزی ، وقتی پشت سر هم سعی میکنی وینر بزنی نمیشه بهتر بود زاویه و عمق ضرباتشو کم میکرد که نکرد و نواک در روزی که بازی متوسط به بالا انجام داد با مدیریت خوبش پیروز شد.
امروزم که اندی و رائونیچ به سمی رسیدن هر دو تنیسور قبلا 3بار پیروز شدن بازی امروزشونم بخاطر برفی که داره میاد تصاویرمون قطع شد و نشد ببینیم ،باید دید اندی در مقابل این جوان کانادایی چه میکنه ،سرویس خوب رائونیچ و ارامش مثال زدنی این پسر پیروز ،یا تجربه بالای اندی،امیدوارم شایسته ترین ها به فینال بیان.

اما بازی 45 راجر نواک اینبار برای چهارمین بار در اپن استرالیا برگزار میشه دو پیروزی 3.0 برای نواک و 1پیروزی 3.0 برای راجر و هر کدوم تونستن 22 بار پیروز باشن مقابل حریفشون.
نکته جالب و تحسین امیز برای نواک حضور نواک در 5 سمی اپن استرالیا که هر پیج بار به فینال رفته و قهرمانم شده امار بسیار جالبی ولی در مقابل راجر 11بار به سمی رسیده که 5تا به فینال رفته و 4بار قهرمانی امار فینالش خوبه اما امار نیمه نهایی از حیث رسیدن به این مرحله فوق العادست و بعید کسی تا دهها سال دیگه به این رکورد برسه اما عجیب که حدودا 60درصد حذف شده که خودش گویای همه چیز.
من این امارو دادم که دوستداران تنیس بدونن نواک از هر جنبه شرایط پیروزی داره ، شانس پیروزی نواک ، راجر رو 1 به 3 حدودا بسود نواک دادن که درصد پیروزی نواک رو 3برابر راجر میدونن که جزوه بالاترین درصد پیروزی هایی بوده که در بازی های رودرو این دو بزرگ مرد تنیس دادن البته به سود نواک در چند سال اخیر.
راجر خوشبختانه تورنمنت خوبی داشته تا همچنان هوادارنشو امیدوار نگه دار برای گرند 18 اتفاقی که بخاطر ممارست و تلاش بی پایان راجر یقین دارم بهش خواهد رسید بهترین جا هم برای اسطوره قطعا در ویمبلدون و بعد اپن امریکاست شایدم یکشنبه بعد شگفتی صورت بگیره و راجر پیروزم بشه اما خب درصدش خیلی پایین.
نواک اکثرا در مراحل پایانی بهترین بازیشو انجام میده ولی راجر ثبات نداشته که کاملا طبیعی با این سن همه بازیاشو بهترین باشه خصوصا مقابل بهترین تنیسور این دهه کمتر ثبات داشته ولی با این حال همیشه هم بازیاشون نزدیک بوده مثل ویمبلدون 2012 و 2014 و خصوصا اپن امریکا 2015 که وقتی بازی رو میبینم بیشتر حسرت از دست دانشو میخورم راجر بزرگترین مشکلی که جلو نواک داشته حتی در روزی که خوب بوده استفاده نکردن از فرصتای بریکی که داره ،راجر قطعا فردا چند بار بریک میشه ولی باید ببینیم چند بار میتونه بریک کنه از فرصتاش چقدر میتونه استفاده کنه تا چه اندازه میتونه رالی کنه از سرویس خوب والی دراپ و خصوصا بکهند و فورهندش در چ وضعیتین ،
این بازی نواک قطعا دوس داره رالی بشه باید ببینیم داون د لاین راجر چطور نواخته میشه، ضربه ای که بنظرم مهمترین سلاح برای اذیت کردن نواک.
بازی های این دو نفر نشون داده قابل پیش بینی اصلا نبوده شانس بیشتر با نواک ولی باید نشست و شرایط دو تنیسور در بازی دید باید ببینیم روند بازیشون چطور و از لحاظ روحی روانی در چه وضعیتین.
و مثل همیشه مهم ترین ست بازی قطعا ست نخست بوده و هست و اگه راجر میخواد این بازی سوار قطار پیروزی بشه ایستگاه اولش از همه مهمتر در بازی های چند سال اخیر اکثرا پیروز ست نخست فاتح بازی شده نکته ای که نواک خیلی خوبه همین،اکثرا ست 1 میبره و بعدم بخوبی با مدیرت بازی تموم میشه به نفع این تنیسور صرب.
راجر ست اول باید بهترین بازیشو انجام بده بنظرم پیروزی در این ست میتونه ذهن راجر برای پیروزی مهیا کنه و نواک بیشتر تحت فشار باشه البته به شرطی که ست دوم براحتی و زود عقب نیفته.
در هر صورت امیدوارم شایسته ترین تنیسور به فینال بره و قهرمان بشه راجر اینجا قهرمان نشه بالاخره یکی از اون خوشگلاشو برای خودش خانوادش و هواداراش کنار گذاشته.
ایمان داریم به راجر برو جلو مرد ما هیچوقت از دیدن بازیت سیر نمیشیم.
نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت که داره برف میاد تا احتمالا فردا و تصویر نداریم اعصابم خیلی خورد باید از تصاویر شفاف hd به تصاویر ضعیف اینترنتی بسنده کنم قربون خدا برم باز شکر.
موفق پیروز و سلامت باشین کنار خانواده محترمتون عزیزانم.یاعلی:583: :443:

rezaomo
01-27-2016, 05:00 PM
بله من هم تبلیغ پخش زنده این بازی رو در جدول پخش فردای شبکه ورزش دیدم . واقعا اولین باری است که تلویزیون ایران اقدام به پخش مسابقات تنیس می کنه . به نظرم خیلی عجیبه . :379::379::379:

behsen
01-27-2016, 06:42 PM
از اینکه بالاخره تابوی پخش زنده تنیس شکسته شد خیلی خوشحالم، شاید تنها کشور دنیا باشیم که سال 2016 برای اولین بار(!!!) مسابقات تنیس به صورت زنده پخش میشه! به هر حال اینم از برکات انفجار نوره:443: ولی با این حال همه ی تنیس دوستان از این اتفاق خوشحالند، اما...

فک میکنم دلیل اصلی پخش این مسابقه فقط یک چیزه و بس، اگه بازیهای استرالیای امسال رو دیده باشید متوجه میشید که تقریبا 99% تصاویر پخش شده در طول بازی از کورت و بازیکناست و خیلی خیلی کم پیش میاد که تلویزیون استرالیا تصویر تماشاگران و بانوان زیبا روی استرالیایی رو نشون بده. ولی توی رولند گاروس و ویمبلدون تقریبا هر امتیازی که بین بازیکنا رد و بدل میشه دوربین بلافاصله میره رو تماشاگرا و از اونجایی که فرانسه و انگلیس به نور اسلام عزیز منور نشدند و بانوان فاسق از نعمت حجاب برخوردار نیستند تلویزیون ایران هیچ رقمه نمیتونه اون بازیا رو پخش کنه!

Nadal.N1
01-27-2016, 08:56 PM
دیشب هم بازی فدرر و بردیچ رو نشون داد بدون کمترین سانسور البته بازپخش بود اما سانسور یا اینکه خلاصه بازی باشه نبود بازی رو کامل نشون داد دیشب

گزارشگر خوبی هم داشتن

Farid
01-27-2016, 10:50 PM
سلام مفهوم Pace چی هست؟

با سلام
Pace يعني سرعت
اگه تو جمله سوالتون رو مطرح مي كردين بهتر مي شد جواب داد اما
من جاهائي كه تو تنيس از واژه pace استفاده ميشه رو اينجا مي نويسم
مثلا گزارشگر ميگه:
He doesn't give him the pace to counter
اين در مورد بازيكنان counter punchers به كار ميره كه از pace يا قدرت و سرعتي كه بازيكن حريف بر روي توپ اعمال كرده استفاده مي كنند براي بازگرداندن يا counter punch كردن توپ
مثال واضحش در اين مسابقات simon بود كه pace ي بر روي توپ اعمال نمي كرد تا djokovic بتونه از اون استفاده كنه براي counter punch كردن و بازگرداندن توپ و وقتي مي خواست اين pace رو خودش بر روي توپ ايجاد كنه unforced error مي داد
it`s fascinating how much pace he can generate from that wing
جمله بالا یه جمله دیگست که گزارشگر ممکنه به کار ببره که به این معنی ه که عجیبه که چقدر قدرت و سرعت می تونه بر روی توپ اعمال کنه از طرف بکهند یا از طرف فورهند
یا مثلا گزار شگر بگه که فلان بازیکن عاشق بازی با سرعت بالا ه یعنی سریع سرویس میزنه و بین پوینتها معطل نمی کنه باز از Fast pace استفاده می کنه مانند Federer
الان حظور ذهن ندارم کاربردای زیادی داره این کلمه در تنیس
گغتم اگه تو جمله می نوشتید بهتر می شد منظور اصلی رو فهمید

farzin123
01-27-2016, 11:46 PM
یه سوال؟
اینکه در ابتدای هر ست چه کسی سرویس می زنه؟ به چه شکل مشخص میشه؟
البته سرویس ست اول رو قرعه تعیین می کنه؟ بقیه ست ها چطوریه؟

Farid
01-28-2016, 02:00 AM
یه سوال؟
اینکه در ابتدای هر ست چه کسی سرویس می زنه؟ به چه شکل مشخص میشه؟
البته سرویس ست اول رو قرعه تعیین می کنه؟ بقیه ست ها چطوریه؟
با سلام
شما ست رو ول کن اصلا
Game به Game عوض میشه
Tiebreak رو هم یک Game حساب کن

Mohammad_Joulaei
01-28-2016, 06:40 AM
پخش مستقیم بازی نواک و راجر پنجشنبه ساعت 12 ظهر شبکه ورزش

vanquishers
01-28-2016, 08:52 AM
سلام

دوستان واقعا شبکه ورزش پخش میکنه بازیو؟

من دیدن این گرندو به علت شرایط کاری از دست دادم حتی هایلایت هم ندیدم از بازیا
خبر کذب که نیست؟

davidbeckham
01-28-2016, 10:34 AM
come on novak:583:

SOROOSH_RF
01-28-2016, 12:02 PM
فدرر فعلا همش تو در و ديوار بوده

MRF
01-28-2016, 12:04 PM
این بازی پر اشتباه اگر راند اول راجر کرده بود همون روز اول حذف شده بود
چقدر پراسترس و بد بازی میکنه
حالا امیدوارم ست دوم بخودش بیاد و یک بازی خوب را شاهد باشیم

aboos
01-28-2016, 12:15 PM
سلام،

واقعا متاسفم که سراسر یک تورنمنت اینقدر خوب بازی کرده و امیدوار شدیم و بعد توی این بازی مهم ....

افسوس...

masa
01-28-2016, 12:22 PM
بنظرم برک شدن در گیم اول خودش باعث شد هر آنچه رشته کرده بود، پنبه بشه، بعدشم استرس گرفت. حتی امکان بیگل شدنم داره با این بازی

MRF
01-28-2016, 12:24 PM
مشکل راجر جلوی نوله هم شده مثل رافای قدیم اعتماد بنفسشو از دست میده
دیگه ساده ترین توپها رو هم خراب میکنه
حیف که تماشای یک بازی خوب را ازمون گرفت

farhad10
01-28-2016, 12:39 PM
فکر کنم نوله با رنک 100 هم بازی میکرد اینطوری راحت نبود

مشکل فدرر روحی هست و اصلا نمیته دیگه برش غلبه کنه

به نظر من دوره راجر برای گرفتن گرند و مسترز دیگه تموم شده مگر اینکه بازیکنای شاخ مصدوم بشن همشون

نوله اینطور پیش بره رکورد گرند اسلم ها رو به راحتی میشکنه .

MRF
01-28-2016, 01:53 PM
با شروع بازی داشت رکورد کوتاهترین بازی بین این دو نفر در گرنداسلم ها شکسته میشد
که این اتفاق نیفت

MRF
01-28-2016, 02:04 PM
قهرمانی نواک مبارک تبریک به نواکیون
در روزیکه راجر بدترین بازیشو کرد و جوکویچ شایسته برد بود
اما این بازی نشون داد که راجر در بدترین فرم هم میتونه از نواک ست بگیره فقط برای بردنش باید خوب بازی کنه
ولی خسته نباشی راجر

ARY143
01-28-2016, 02:14 PM
تبریک - تبریک - تبریک خدمت دوستان گل نواکیمون

واقعا عالی بازی کرد و شایسته پیروزی بود - بردن این نواک به خیلی عوامل احتیاج داره که جمع شدن همه این عوامل در کنار هم شاید بشه گفت محاله

شاد باشید و خوش و سلامت :583::583:

behsen
01-28-2016, 02:24 PM
http://uupload.ir/files/qrz2_12647220_1107953785904306_5939057530011556055_n.jpg

تبریک به هواداران نواک، خسته نباشید به راجر فدرر.

نوزدهمین فینال گرند اسلم، ششمین فینال استرالیا. سلطان استرالین اوپن.

djoker
01-28-2016, 02:29 PM
این عادل فدرری پور چقد آنتی جوکوویچ هست.
بعید نیس یکی از فدرری های تندروی اینجا باشه:251::251::251:
تو رالی هم نواک زیاد خوب نبود ولی در عوض یکی از بهترین بازی هاش از نظر سرویس زدن انجام داد.سبکی که به نظرم جلو فدرر بهتر جواب میده برا همینم نتیجه بهتری حتی از روز های اوجش در مقابل فدرر گرفت.ولی در مقابل سایر بازیکنا ممکنه به مشکل بر بخوره!!!!!!

delpotro
01-28-2016, 02:35 PM
نا گفته پیداست خیلی خوشحالم از این برد.

تبریک به هوادارای نواک و همچنین هیترهای راجر

خب نواک برد اما کیفیت بازی داغون بود ، ست پایانی چند تا سوپر پوینت داشت ‌

از لحاظ فنی نواک چیز خاصی ارائه نکرد. اگر راجر فدرر بازی خودش رو ارائه میکرد قطعا نتیجه متفاوت و دستکم بازی پنج سته میشد.

نواک معمولی و فدرر خیلی بد بود.

نکته مهم این بود که فورهند و بکند و ریترن و سرویس و همه اجزای بازیش خیلی پایین تر از نرمال بود و نمیشد بگیم مثلا پارامتر ایکس مشکل داره.

امیدوارم نیمه نهایی دوم بهتر باشه کیفیتش.

از نتیجه راضی ام :396:

Najmeh5576
01-28-2016, 03:02 PM
حیف شد فدرر از فینال بازموند :( ولی همون ست سوم را خیلی لذت بردم

برد جوکو را هم تبریک میگم

علت اینکه بازی منصور بهرامی کنسل شد میدونید چی هست ؟

این پخش مستقیم بازی از تلویزیون به داد من یجورایی رسید چون همون ابتدای بازی اینترنتم تموم شد و تا تمدید کنم زمان گذشت. ;)

Ali.Stan
01-28-2016, 05:43 PM
تبریک به هواداران جوکوویچ.مطابق انتظار بازیکن کامل تر برد.دو ست اول فدرر افتضاح بود اگه به خودش نمیومد.معلوم نبود چه نتیجه ای رقم میخورد.اما دو ست بعدی بسیار زیبا بود
تو گیمی هم که بریک شد فدرر بدشانسم بود.
من به عنوان یکی از دوستاران راجر.انتظار برد تو بازیهای مهم مقابل جوکوویچو رو ندارم .فدرر هنرمنده. نه مبارز.و این برا برد مقابل جوکو کافی نیست .از هنر نمایی راجرز لذت ببریم ولی ازش انتظار نداشته باشیم

omidd
01-28-2016, 06:17 PM
و اینگونه نواک برای بار 6 به فینال اپن استرالیا رسید بازی که باید به دو قسمتش کنیم دو ست نخست راجر خیلی خیلی بد بود و نواک بنظرم خوب اجازه نداد راجر بخودش بیاد راجر هم دیر بخودش اومد ، اما در دو ست بعدی بازی پایاپایی دیدیم اما باید قبول کرد راجر وقتی دو ست اولو باخت عملا بازی رو باخت اما تقلا میکرد برای با شرافت باختن ، همونطور که قبلا عرض کردم پارامترهای اپن استرالیا باب میل نواک و راجر نمیتونه بهمین راحتیا پیروز بشه اونم با این بازی ضعیف.
مهمترین سلاح راجر در چنین بازی هایی سرو خوب که امروز بدترین سرو ممکن در طول تورنمنت داشت اواخر بهتر شده بود ریترن هم عجیب بد بود ضمنا کمی هم شانس با نواک بود چند امتیاز مویی گرفت حتی ست چهارم گیمی که برک شد توپ خورد به نوک تور و نزاشت راجر والی کنه تا قبل اون اصلا فرصتی برای برک شدن به نواک نداد ،در مجموع شایسته ترین به فینال رفتش باید ببینیم ماری یا رائونیچ به فینال میان یا نه اگه ماری بیاد بازی جذاب تری شاهد خواهیم بود نواک شرایط خوبی داره برای قهرمانی استراحت بیشترم داشته و پر از اعتماد بنفس.
خداروشکر راجر در مجموع در این گرند نتیجه خوبی گرفت تا نیمه نهایی اومد باید ببینیم در تورنمنت بعدی در روتردام راجر میتونه اولین قهرمانی فصلشو بدست بیاره که شدیدا بهش نیاز داره یا نه.
راجر باید تمام ذهن قدرت و تاکتیکاشو برای بازی در ویمبلدون اماده تر کنه با برنامه سنگینیم که برای چمن ریخته میشه امیدوار بود به راجر باز هم در نیمه نهایی ویمبلدون باشه بایدم برای قهرمانی از سد مدعیان بگذره کسی جز خود راجر از پس نواک برنمیاد راجر باید خودشو به رنکینگ 2 برسونه تا شاید مثل چند سال گذشته بدشانس نباشه و ماری یبارم شده بیفته سمت نواک در ویمبلدون. در ادامه فصل قطعا بازی های زیادی از راجر نواک خواهیم دید که نتایج مختلفی خواهند داشت.
زاضیم ازت مرد ،خواستن تو وجودت بالاخره میشه ،اره.
یا علی:583::443:

karam
01-28-2016, 07:22 PM
با تبريك به همه نواكيون انصافا دو ست اول بازي يكطرفه بود هر چي سرويس وريترن نوله عالي بود در مقابل راجر از پيش باخته بود اگه بازي به ست ٥ هم ميرفت بازم نواك برنده ميشد تو فينال هم اگه ماري باشه بازي جذابتري رو شاهد خواهيم بود اين ميلوش از تنيس فقط سرو روياد گرفته به اميد قهرماني در گرند ١١

karam
01-29-2016, 04:02 PM
طبق پيش بيني اندي به فينال رسيد واگه اشتباه نكنم براي بار چهارم كه اين دو فينال ملبورن رو برگزار مي كنن

karam
01-29-2016, 04:04 PM
jfk عزيز كجايي بي تو تاپيك سوت وكوره

behsen
01-29-2016, 04:31 PM
رائونیچ اگه فقط یکم پرتجربه تر بود بازی رو 3-0 تموم میکرد، تقریبا 3 ست کم نقص و با ثبات عالی بازی کرد و فقط یه ارور بی موقع تو گیم آخر ست دوم کارو براش سخت و در نهایت تموم کرد. قبل از استرالیا گفته بود اگه بتونم راهی برای بردن جوکو پیدا کنم میتونم گرند ببرم، اون موقع خیلیا مسخرش کردن، ولی به نظرم کاملا درست میگفت، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته. اصلی ترین نقطه قوت رائونیچ که مشخصه و همه هم میدونن، سرویسای فوق العاده و سرو اند والی، اما به هیچ وجه بازیکن تک بعدی نیست، فورهند کراس یکی دیگه از نقاط قوت بارز رائونیچه، خیلی پر قدرت و عمیق فورهند کراس میزنه و با زاویه عالی. و همچنین فوت ورکش به نسبت قدش عالیه. اما خب در کنار اینا یکی دو نقطه ضعف هم داره، ضربات داون د لاین ضعف بزرگشه، مخصوصا بکهند که تقریبا هر چی بزنه ارور میشه. یه نقطه ضعف دیگه هم که داره اینه که منطقه بازیو نمیتونه به موقع عوض کنه، حتی وقتی دقیقا وسط بیس لاینم وایساده و زمان خوبی برای تصمیم گیری داره براش سخته این کار و اینقد توپو به یه نقطه میزنه که پیشبینی ضربه بعدی برای حریف خیلی ساده میشه تو رالی ها. ولی با این حال من فکر میکنم رائونیچ با توجه به سنش شانس خیلی خوبی برای موفقیت تو گرند اسلم های آینده داره، مخصوصا از 2017 به بعد که همه رقبای اصلیش بالای 30 سال میشن و رائونیچ تازه 26 ساله میشه.

desham
01-30-2016, 02:10 PM
ای ول دختر :441::441:
خوب حال رهبر اورک ها رو گرفتی:251:

behsen
01-30-2016, 02:12 PM
کربر تو یه بازی فوق العاده زیبا تونست اسطوره تنیس جهان رو شکست بده و برای اولین بار قهرمان گرنداسلم شد. جدا از تنیس زیبای دو بازیکن، این صحنه به نظرم زیباترین تصویر این مسابقه بود، جایی که سرنا بعد از باخت با خنده و روحیه عالی به سمت قهرمان رفت و اینجوری بهش تبریک گفت. و توی مراسم اهدای جام هم با همین لبخند با برنده خوش و بش میکرد. سرنا ویلیامز یه اسطورست، چه از نظر فنی، چه اخلاقی:583:

http://uupload.ir/files/1iq0_snapshot_2016-01-30_143755.jpg

ARY143
01-30-2016, 02:53 PM
کربر تو یه بازی فوق العاده زیبا تونست اسطوره تنیس جهان رو شکست بده و برای اولین بار قهرمان گرنداسلم شد. جدا از تنیس زیبای دو بازیکن، این صحنه به نظرم زیباترین تصویر این مسابقه بود، جایی که سرنا بعد از باخت با خنده و روحیه عالی به سمت قهرمان رفت و اینجوری بهش تبریک گفت. و توی مراسم اهدای جام هم با همین لبخند با برنده خوش و بش میکرد. سرنا ویلیامز یه اسطورست، چه از نظر فنی، چه اخلاقی:583:

http://uupload.ir/files/1iq0_snapshot_2016-01-30_143755.jpg (http://uupload.ir/files/1iq0_snapshot_2016-01-30_143755.jpg)

behsen عزیز ، از آنجائی که خیلی به ندرت این اتفاق می افتد که سرنا گرندی را از دست بدهد آن هم در فینال:434::434:
من بسیار پیگیر بودم که عکس العمل ایشان را بعد از باخت ببینم ، واقعا با برخوردی که داشت ( بر خلاف انتطار من ) لحظات شیرین و به یاد ماندنی از خودش بجای گذاشت که در خور تحسین هست و حلاوت این پیروزی را هم برای برنده مسابقه دو جندان نمود

با این رفتار من هم از دوستدارانش شدم هرجند قبل از آن اصلا دل خوشی ازش نداشتم :shame::shame:

Navidi
01-30-2016, 07:35 PM
سلام به همه دوستان گرامی.

تبریک به همه طرفداران "واقعی" نواک جوکوویچ به خاطر بردن راجر فدرر و بهترین آرزوها برای بازی فردا.

آخرین پستی که نوشتم بعد از مسابقات آخر فصل و فینال جوکوویچ-فدرر بود و بعد از دو ماه و نیم همچنان نظر من تغییر نکرده و دلم می خواد اگر دوستان عزیز نظرات دیگه ای دارن حتما بیان کنن. من اونجا هم گفتم که بعد از فینال ویمبلدون 2014 فکر می کردم اون آخرین شانس راجر برای بردن گرند اسلم بود اما بعد از فصل 2015 و دو فینال ویمبلدون و مخصوصا یو.اس. اوپن فکر می کردم و می کنم اون دو فینال به هیچ وجه آخرین فینال های راجر در گرند ها نخواهند بود و راجر توی همین سن هم به شدت شانس بردن هجده لعنتی رو داره.

در مورد مسابقه پنجشنبه چند تا نکته برام مهم هستند که دیشب بعد از دیدن دوباره و اینبار بدون استرس و دغدغه بازی بیشتر نسبت بهشون مطمئن شدم:

1) به نظر من نواک جوکوویچ وقتی بوریس بکر رو به عنوان مربی خودش انتخاب کرد بزرگترین قمار زندگیش رو برد و به نظر من بیشتر از شصت درصد موفقیت این دو سال رو مدیون اونه. برای من بکر مثل یک آنالیزور-مربی فوق العاده هوشمند هست که همیشه در حال تحلیل و آنالیز هر حرکت نواک و مخصوصا رقباش هست. وقتی راجر برای بار اول سیبر رو در سینسیناتی به دنیا معرفی کرد و اون رو به نواک نشون داد قیافه بکر دیدنی بود، مخلوطی از شگفتی و در عین حال تفکر. اینکه چطور یک تنیسور تونسته همچین ایده ای رو برای بردن کسیکه مربی اش هستم بکار ببره و نکته مهمتر فکر کردن درباره اینکه باید از فردا برای آنتی-سیبر راجر، نواک رو چطور آماده کنم و به نظر من دلیل موفقیت نواک این هست. اینکه یک مربی به شدت هوشمند، به شدت متفکر و به شدت خلاق داره که از هر نظر بازیکنش رو برای "همه" احتمالات مسابقه آماده می کنه.

2) از نظر من فرق نواک و راجر این هست که نواک مثل یک دانش آموز با هوش متوسط و راجر فردی با هوش خیلی بالا و تیزهوش هست. راجر برای قبول شدن در کنکور شاید بتونه با روزی شش یا هفت ساعت درس خوندن یک جای خیلی عالی قبول بشه ولی نواک باید برای همین کار روزی 14 ساعت وقت بگذاره و واقعا هم اینکار رو میکنه. در زمین تنیس تفاوت راجر (که برای من همیشه یگانه Court Dancer تاریخ تنیس باقی میمونه) و نواک مثله تفاوت فوتبال با رقص سامبای برزیلی و فوتبال سازمان یافته کاتاناچیوی ایتالیا یا تفاوت مجیک جانسون و لری برد با امثال تیم دانکن هست که باید برای موفقیت خیلی تلاش کنه ولی در عین حال موفقه ولی اون دو نفر همه چیز به صورت غریزی توی وجودشون بود.

3) علت اصلی باخت فدرر به جوکوویچ از نظر من نه قدرت جوکوویچ بلکه ترس و استرس بیش از حد و باورنکردنی راجر در مسابقه پنجشنبه بود. پاتریک مک انرو، یکی از گزارشگرهای شبکه ای.اس.پی.ان دو سال پیش که راجر به خاطر کمر درد در اوج مشکلاتش بود گفت از نظر من راجر هنوز هم می تونه گرند ببره ولی وقتی به این سن میرسی و وقتی ماهیت فیزیکی این ورزش ( به نسبت تنیس دهه هشتاد و نود که همش سرو و والی بود) رو می بینیم باید این نکته رو در نظر داشته باشیم که برای تنیسوری در سن راجر روزهای بد از نظر بدنی خیلی بیشتر از روزهای خوب هستن. به نظر من راجر نمی تونه همیشه و حالا که به سن 34 سالگی رسیده در پیک بازیش باشه اما شما به مصاحبش بعد از باخت به نواک دقت کنین که یک جورایی با عصبانیت گفت چرا شما خبرنگارها به این اشاره نمی کنین که من توی این چهار تا گرند آخر تا مراحل آخر بالا اومدم و تنها حریف من نوله هست که الان در اوجش هست یا استن در روز فوق العادش در یک چهارم نهایی رولند گاروس و اینکه چرا توجه نمی کنین قرعه من در این دوره اوپن استرالیا چقدر سخت بود.
به نظر من حرفش کاملا درست هست. هیچکس به این توجه نمی کنه که راجر در این سن و توی اوپن استرالیا همه رو خیلی راحت 3-0 می بره (به جز دیمیتروف) و ممکنه در یک روز بد اونهم به روی فرم ترین بازیکن فعلی دنیای تنیس ببازه.

اما چیزی که درد و ناراحتی این باخت رو برای من بیشتر کرد این بود که همیشه فکر می کردم راجر در این سن بعد از مرحله یک چهارم نهایی برای مسابقه های گرند اسلم به مشکل بر میخوره چون بازی کردن از جمعه تا یکشنبه با دو حریف تاپ در بازی های نیمه نهایی و فینال بهترین از پنج واقعا بهش فشار میاره اما اینبار توی پیک بازیش به جوکوویچ خورد و از همه مهمتر اینکه اگر می برد دو روز کامل برای ریکاوری وقت داشت.

دلیل اصلی باخت راجر برای من استرس و ترس از نواک هست و وقتی توی گیم دوم بازی برک شد این ترس صد برابر شد. سرویس ها یکی یکی به تور می خوردن یا به اوت می رفتن یا تعداد آنفورس ارورهای راجر به طرز وحشتناکی بالا بود. درسته میشه گفت حریف میتونه با ضرباتش کاری کنه که شما آنفورس بدی ولی اگه دوباره بازی رو در دو ست اول ببینید متوجه می شین که راجر یک تنیسور ترسو، بیش از اندازه پر اشتباه و بازیکنی بود که حتی یک ضربه گراند استروک که ممکنه من هم بتونم بزنم نمی تونست بزنه و همه رو با اختلاف زیاد به اوت یا به تور می زد. من روی این عقیده خودم هستم که راجر وقتی ست سوم از بار فشار روحی راحت شد و مطمئن شد که "حذف" میشه تازه شد بازیکنی که همه ما توی همه این سالها می شناختیم و این بار انقدر خوب بازی کرد و درصد سروهای اولش بالا رفت که یک ست از نواک گرفت و اگر اون Let Cord لعنتی توی گیم هفتم ست چهارم اتفاق نمی افتاد به نظرمن می تونست بازی رو به ست پنجم بکشونه و این رو لوتی که مربی فدرر هست به نیویورک تایمز گفت. گفت من توی اواسط ست چهارم احساس کردم که حتی بعد از اون بازی بد در دو ست اول میشه امیدوار بود که راجر برنده بشه و اینکه می تونست بازی رو به ست پنجم بکشونه.
اما اینجا متاسفانه شانش با راجر همراه نبود و پرونده اوپن استرالیا براش بسته شد.

4) به نظر من سطح بازی نواک نسبت به بازی با سیمون و سپی تغییر نکرده بود. میدونین دوستان، من همچنان فکر می کنم اگه فردا نواک دوباره با سیمون یا سپی بازی کنه دوباره همون مشکلات براش به وجود میان. به جز راجر (که به نظر من در تورنمنت های بعدی هم تنها کسی هست که میتونه نواک رو ببره و استن در اوجش) تنیسورهایی که بتونن خوب رالی کنن و مخصوصا ضرباتشون روی بیس لاین بیاد پایین نواک رو خیلی اذیت میکنن. اینجاست که تو همه مسابقه ها داد نواک بلند میشه چون ریترن این ضرباتی که روی بیس لاین فرود میان براش خیلی سخته و به همین دلیل همیشه با سپی، کولشرایبر و سیمون و حتی ورداسکو مشکل داشته (هرچند در نهایت به خاطر تجربه و هوش بیشترش نسبت به اونا راه برد رو پیدا کرده) اما می خوام بگم که اینجا برای دنیای تنیس آخر خط نیست و از این به بعد همه گرند ها به اسم جوکوویچ ثبت نمیشه. اون همیشه با تنیسورهایی که خوب رالی کنن و از رالی های بالای بیست تا خسته نشن و اشتباه نکنن (مثل سیمون و سپی) مشکل داشته و "خواهد" داشت چون مثل راجر اونقدر خلاقیت نداره که بتونه برای این شرایط یک راه خوب پیدا کنه (مثل بازی راجر با دولگوپولف که بازیکن فوق العاده و رالی بازی هست اما فدرر برای بردنش انقدر هوشمندانه رالی ها رو به زیر 5 تا کشوند و سریع تموم کرد که اصلا نگذاشت کار به رالی های طولانی بکشه و همه چی خیلی سریع تموم شد). یکی دیگه از مشکلات نواک تنیسورهایی با سرو عالی و بیگ سروها هستند که البته توی بازیشون تداوم داشته باشن ( مثلا راوونیچ توی سه ست اول بازی با ماری یا کوین اندرسون توی ویمبلدون و به شرط اینکه سرویس اولشون رو خوب بزنن) اما نواک همیشه شانس میاره که توی این چند تا گرند اسلمی که برده خیلی کم با اینها مواجه شد. شخصا احساس می کنم برای بازی پنجشنبه با فدرر در دو ست اول، بیشتر از قدرت نواک اشتباهات فدرر باعث برد جوکر شد.وقتی حریفت همه سرویس های اولش رو میزنه به تور و همه بک هندهاش رو خراب می کنه و توپ های معمولی رو خراب می کنه بردنش زیاد سخت نیست و این باخت و مخصوصا دو ست اول بازی راجر من رو یاد بازی هاش با نادال در روزهای اوج رافا در رولند گاروس مینداخت که راجر واقعا نمیدونست باید چیکار کنه.

به نظرم تنیسوری مثل گریگور دمیتروف هم به شدت میتونه برای نواک مشکل ساز بشه. واقعا با استعداد هست و تنها کسی هست که می تونه سلطه بیگ فور رو تموم کنه اما مشکلش این هست که بیش از حد Casual بازی می کنه و ثبات نداره. یک موقع مثل ویمبلدون 2014 ماری رو نابود می کنه و یک موقع هم به حریفی خارج از رنک صد می بازه. من این رو یک بار بعد یکی از بازیهاش به خودش هم گفتم و با هم چند دقیقه حرف زدیم و خودش هم قبول داشت اما به عنوان یک طرفدار سرسخت راجر این رو از من بپذیرین که این پسر فوق العاده با استعداده و اگه همیشه متمرکز باشه به تنیس و حواسش از ماریا شاراپووا به نیکول شروزینگر و زندگی خارج از کورت نره می تونه به جز راجر هم جوکوویچ، هم استن و هم ماری رو ببره.

5) برخلاف نظر بعضی از دوستان که میگن این کورت، کورت مورد علاقه راجر نبود باید بگم من اصلا این رو قبول ندارم. راجر توی همه سطوح میتونه عالی بازی کنه و فقط توی خاک رس به خاطر سرعت پایین توپ بین ده تا بیست درصد توانایی هاش میاد پایین. اما به نظرم بعد از ویمبلدون که کورت سریعی هست تفاوت زیادی بین کورت آرتور اش و راد لیور آرینا برای راجر وجود ندارن و نمونه این رو می تونین در چهار قهرمانی در استرالیا ببینین و اینکه توی سال 2013 که به خاطر کمر درد در اوج مشکل بود و حتی به روبردو و استاکوفسکی باخت توی ملبورن به نیمه نهایی رسید و در پنج ست به ماری باخت.

6) ناراحتی من از این هست که چرا تنیسور بی خاصیتی مثل ماری الان باید توی رنک دو باشه و راجر تو سمی به جوکر بخوره. از نظر من ماری همچنان همون تنیسور پراشتباه، عصبی و ... قبلی هست و حیف که این دوره با آسون ترین قرعه ممکن مواجه شد. پارسال هم که ویمبلدون به راجر اونجوری باخت و در آخر فصل هم با اون وضع افتضاح حذف شد. حیف که این تنیسور که به نظر من حتی نادال توی همین فرم نزول کردش می تونه این رو ببره باید رنک دو باشه. امیدوارم راجر روتردام و دبی رو ببره و با توجه به اینکه اگه از ماه مارچ تا رولند گاروس توی هیچ مسترزی شرکت نکنه 995 امتیاز از دست میده حداقل برنامه خودش رو با شرکت در مادرید عوض کنه و کاری کنه که با رنک دو وارد رولند گاروس و مخصوصا ویمبلدون بشه. در ضمن به نظر من تنها مقطع درخشان ماری توی نیمه دوم سال 2012 بود و بس و اونهم با عوض کردن لندل بزرگترین اشتباهش رو انجام داد.

7) جوکوویچ بعد از فینال یو.اس.اوپن که به نظرم راجر توی اون روز می تونست هرکسی رو سه-صفر با اون بازی ببره به ویلاندر گفت که راجر در همه بازی هایی که باهاش توی این سالها داشتم حتی یکبار هم متوسط بازی نکرده و همیشه چند درصد کمتر یا بیشتر عالی بوده و مردم نمیدونن با اینکه انقدر تفاوت سن داریم برای بردنش چقدر سختی کشیدم اما بعد از بازی پنجشنبه و در تائید حرف من گفت این بهترین بازی بود که تاحالا در مقابل راجر انجام دادم و اینکه "اشتباهات" راجر در دو ست اول برام عجیب و غریب بود.

8) من به همه طرفداران نادال میگم که با اینکه میدونم چه دوران سختی رو سپری می کنین اما یادتون نره که این پسر یک نابغه به معنی واقعی کلمه هست و بعد از راجر دنیای تنیس بدون اون لطفی نداره (تصور تنیس بدون راجر و نادال مثل تصور ...) و مطمئن باشید با تلاش دوبارش بر می گرده و هرچند ممکنه دیگه گرندی نگیره اما راه رفتنش هم توی زمین با شکوه هست.

9) در مورد راجر هم وقتی توی سن 34 سالگی می تونه انقدر راحت به نیمه نهایی برسه و فقط یک حریف به اسم جوکوویچ داشته باشه به نظرم منطقی هست که میتونه تا آخر سال 2017 توی همین سطح (البته با مدیریت بدن و شرایط فیزیکیش) بازی کنه و همیشه مدعی باشه و مطمئن باشید در بازی بعدی راجر و نواک (احتمالا در فینال دبی) دیگه از این اشتباهات خبری نخواهد بود اما راجر همونجوری که دو ماه و نیم پیش نوشتم باید برای بردن نواک ده تا بیست درصد دقت بکهند هاش رو بیشتر کنه که کار خیلی خیلی خیلی سختیه اما برای راجر همه چیز حتی در 34 سالگی شدنیه. نواک توی بازی پنجشنبه و مثل خیلی از بازی های دیگه این چند ساله مثله یک ربات هوشمند بدون اینکه اصلا ببینه راجر کجاست فقط توپ ها را به سمت بکهند راجر می فرستاد و اونهم همینجور آنفورس می داد.

10) به همه دوستان عزیز طرفدار نواک میگم که مطمئن باشین با وجود تمام احترامی که برای این تنیسور و سخت کوشی که داره قائلم دنیا همیشه اینجوری نمیمونه. مطمئنم نواک تا آخر امسال امتیازهای زیادی رو از دست میده و به خیلی از قهرمانی های پارسال (گرنداسلم و مسترز) نمی رسه و من فقط وقتی در مورد شکسته شدن رکورد راجر توسط نواک احساس نگرانی می کنم که نواک اول به 14 تای رافا برسه که تا اون موقع راه "خیلی خیلی" طولانی باقی هست. کافی یک نگاهی به رافا بندازین و انقدر در مورد همه چیز مطمئن نباشین... اما تا اون روز و در حال حاضر بهترین تنیسور جهان نواک جوکوویچ هست و فکر می کنم برای بازی فردا، ماری فقط نهایتا توی دو ست اول میتونه یک مقدار نواک رو اذیت کنه و شاید توی دو ست اول کار رو بکشونه به تای برک اما از اوایل ست سوم همه چیز خیلی راحت برای نواک پیش میره و یازدهمین قهرمانیش هم پیشاپیش مبارک.

ببخشید که سرتون رو درد آوردم. نوشته بعدی من بعد از انتهای رولند گاروس خواهد بود و تا اون موقع مزاحم نمیشم.

همیشه موفق و شاد و سالم باشین.

Nadal.N1
01-30-2016, 09:07 PM
امیدوارم یه بازی سالم و بدون حاشیه بخصوص از جانب نواک شاهد باشیم
سال قبل فیلم بازی کردن نواک رو شاهد بودیم
و……
هر کدوم حقشون بود قهرمان شه

Nadal.N1
01-30-2016, 09:17 PM
و....
دم کربر هم گرم
عالی بازی کرد
چپ دستها رو عشق است

sina1993
01-30-2016, 09:43 PM
بنظرمن هر انشای بالابلندی پرمغز و صحیح نیست و نمره ۲۰ نمیگیره تودل نوشته بالا البته مطالب صحیحی بود ولی فقط برای پوشوندن عصبانیت و ناراحتی و خیلی چیزای دیگه از نوله کبیر و خشم و ناراحتی و نومیدی شدید از ضعف فدر در مقابل نوله نوله اگر باعث شده فدر اونجوری در مقابلش ضعیف باشه با جادوجنبل نبوده بلکه قدرت و اسلحه نوله فدررو اینطوری تسلیم کرده جالبه که خود فدررو دوستداران واقبینش فهمیدن نوله چه بلایی سر رکورداش میاره اما بعضیا سرشونو کردن تو برف و بزور نمیخوان حقیقت را باور کنن فدرر اگر دنسر و رقاص کورت و هرلقب دیگه باشه خوب باشه نوله اگر ماشین وربوت وهرچی میخواد باشه مهم نتیجه و سرانجامه بقیش داستانه داداش خودتونو زیاد اذیت نکنینو و از دوران نابغه معاصر و یکه تاز مطلق تاریخ تنیس لقبی که دهسال دیگه به نوله میدن استفاده کنین این بود انشای من شبخوش


شما این دفعه به بزرگی خودت ببخش کاربر Navidi تازه وارد هستن نمیدونن اگه بحث فنی کنن شما حس کم اوردن بهت دست میده و شروع میکنی به مسخره کردن و توهین کردن.
آره همونی که تو میگی درسته فقط جان من دوباره شروع به فحاشی نکن

behsen
01-30-2016, 10:11 PM
http://uupload.ir/files/owkw_12650971_1081204908566591_6974844165860648993_n.jpg

8 سال پیش در چنین روزهایی

بازیکن بسیار جوان و 20 ساله با نمایشی کم نظیر و بی نقص قهرمان گرنداسلم استرالیا شد. حالا بعد از 8 سال همون بازیکن اما اینبار کاملا پخته و در اوج، در راه تاریخ سازی و کسب عنوان بیشترین قهرمانی تاریخِ استرالین اوپن از ابتدا تا حالاست.

به نظر من اگه نواک بتونه قهرمانی امسال رو کسب کنه میتونه در سالهای آینده به رکورد استثنایی نادال ینی 9 قهرمانی در یک گرند حمله کنه(البته اگه رکورد نادال اضافه نشه). فراموش نکنید جوکو در سالهای سختی مثل 2011 و 12 که نادال در اوج قرار داشت، ماری بهترین تنیسش رو ارائه میکرد و فد هم هنوز جوون بود و شادابی و اعتماد به نفس گذشته خودش رو داشت تونست قهرمانی استرالیا رو کسب کنه. البته من آنچنان در بند و اسیر آمار و رکورد نیستم، همین که نواک بعد از شکست های مهم و بزرگی که در گذشته داشت به اینجا رسیده پیش من احترام ویژه و بزرگی داره و به عنوان یه ورزشکار بسیار بزرگ قبولش دارم، هرچند میدونم که شایستگی و توانایی بیش از این رو هم داره و میتونه به جاهای بزرگتری برسه.

در نهایت با توجه به تمام پیشبینی ها و حتی ضریب سایت های بزرگ شرط بندی که شانس نواک رو خیلی بالا میدونن اما من هنوز کار رو تموم شده نمیدونم و برای بازی فردا استرس و هیجان زیادی دارم. به امید یازدهمی:388::434:

Nadal.N1
01-31-2016, 01:34 PM
بی لیاقت ترین بازیکنان
ماری و بردیچ

Dariush.roger
01-31-2016, 01:41 PM
ماري با قرعه خوب به اين مرحله رسيد مثل پارسال واقعا لياقت اين جايگاهو نداره خاك تو سر نادال حداقل با اين افتش خيلي از اين ماري بهتره

delpotro
01-31-2016, 02:02 PM
یازدهم بهمن

یازدهمین گرنداسلم

بهمن ، فر ایمان ماست

behsen
01-31-2016, 02:45 PM
http://uupload.ir/files/mmpr_12593621_10153913810738615_1441625010170679960_o.jpg

نواک جوکوویچ برای ششمین بار قهرمان استرالین... ببخشید، جوکوویچ اوپن شد:434:

تبریک به هواداران بهترین ورزشکار حال حاضر جهان:583:

rezaomo
01-31-2016, 02:49 PM
خوب . گرند اسلم استرالیا هم به پایان رسید . تبریک به هواداران جوکوویچ. امیدوارم مبارکشون باشه . مخصوصا بهسن عزیز .در خلال برگزاری تورنمنت میخواستم مطالبی را در خصوص مسابقات و بازیکنان بنویسم که متاسفانه فرصت نشد . اما امروز که این گرند به پایان رسید . به یک نکته خیلی مهم حداقل برای خودم رسیدم
که اندی ماری اسکاتلندی بی خاصیت ترین رنگ 2 تاریخ تنیسه که واقعا نبودش در بین تاپ تن های امروز تنیس هیچ خللی را برای تماشاچی و بیننده های تلویزیونی ایجاد نمی کنه .

omidd
01-31-2016, 03:21 PM
منم به نوبه خودم قهرمانی نفر 1 دنیای تنیس رو به دوستداران این تنیسور تبریک میگم.
تنیسوری که یکی میگه ربات یکی میگه صربیناتور یکی میگه جلاد هر چی که هست همچنان بهترین و در حال نزدیکتر شدن به گرند رافا راجر.
بی شک هر چقدر گرند بیشتر نواک میبره حساسیت بین رافا راجر و نواک بیشتر میشه.
رولند گاروس باید ببینیم رافا چیکار میکنه بنظرم اخرین فرصت برای برگشت به تنیس قهرمانی در رولند برای رافاست که خیلی کار سختی داره،درسته که نواک قهرمان شدش در این گرند اما خودش بهتر از هر کس میدونه کوچک ترین غفلت باعث شکستش میشه و باید ببینیم رافا راجر و نواک در ادامه فصل چیکار میکنن امیدوارم راجر روتردادمو ببره تا برگرده به رنک دو انصافا راجر 1لول و نواک 2لول از باقی تنیسورا بالاترن و امیدوارم راجر با کسب امتیازات مناسب به رنک دو بیاد تا در ادامه فصل شرایط بهتری داشته باشه.
یاعلی:583:
:443:

Rajjoko
01-31-2016, 03:30 PM
تبریک به هوادارای نواک
ماری هم تقصیری نداره واقعا زورش به این نواک نمیرسید

beeroz
01-31-2016, 03:33 PM
سيمون درب و داغون داشت جوكويجو ساندويج ميكرد خيلي شانس اورد كه نجات كرد،اين اميلي موريسمو نميتونه جاي لندل و افتخاراتشو تكرار كنه بايد ايوان خودش بياد بالاسره اندي

Ali.Stan
01-31-2016, 04:51 PM
تبریک به هواداران جوکوویچ.
مطابق انتظار بخت اول قهرمانی قهرمان شد.
به نظر من تو این تورنمنت سه مسابقه که 5 سته هم شدن از همه بازیا مهتر بودن
1-بازی نواک با سیمون .که جوکو به زحمت افتاده بود.
2- نادال ورداسکو که با توجه به سبک بازی دو نفر و اون بازی با ریسک بالای وردسکو که گرفت و نذاشت نادال خودشو پیدا کنه
3-استن راوونیچ. که من این بازیو مهمترین بازی تورنمنت میدونم .سبک بازی راوونیچ مقابل استن(سرو اند والی) بدترین بازی ممکن برای استن بود .وگرنه استن اگه این بازیو رد میکرد میتونست ماری و هم شکست بده و تو فینال سختترین بازیکن ممکن برا جوکو استن بود.
ملبورن 2013 2014 2015 سه بار جوکو استن با هم بازی کرده بودن که هرسه 5 سته شده بود. 2015 جوکو برد .2014 استن .2013 هم استن برد ولی با اشتباه عجیب داوری جوکو برد و درادامه به راحتی قهرمان شد.
به هرحال جوکو امسال بحق قهرمان شد.
صحبت از رولند گاروس شد مطمءن هستم روزی جوکو به حسرت قهرمانی تو این گرند اسلم پایان خواهد داد .ولی نه امسال تا وقتی نادال و استن هستن.
ببخشید زیاد حرف زدم موفق باشید

delpotro
01-31-2016, 05:00 PM
اردشیر حیا کن

این تاپیکو رها کن

گزارشگر شبکه ورزش میگفت فردا جوکوویچ دو هزار امتیاز بهش اضافه میشه و میشه 18700امتیاز.

با سیستم رنکینگ‌ آشنایی نداشت مرتیکه


یاد آهنگ محسن نامجو افتادم كه میگه :

از آسمان میکروفون میبارید جبرا

گوساله هم یکی را بلعید سهوا

گفت نواک در سه ست فدرر رو در نیمه نهایی شکست داد

و کلی سوتی دیگه ...

اردشیر رو میذاشتن بهتر گزارش میکرد!

behsen
01-31-2016, 08:15 PM
http://uupload.ir/files/pe36_507763056.jpg

http://uupload.ir/files/3dux_507739182.jpg

http://uupload.ir/files/ldz9_507765578.jpg

:866::583:

Dariush.roger
01-31-2016, 08:53 PM
اين اردشير تازه وارده چجوري اين سايتو پيدا كرده نوله همون نوله چند ساله پيشه شما بازيشو نگاه كن سال ٢٠١١ بي نظير بود تازه ضعيفتر شده الان فقط فيلد داغونه تو يو اس اپن ٢٠١٣ نادال چه بلايي سرش اورد تو ويمبلدون ٢٠١٣ ماري تركوندش بازم بگم الان واقعا فيلد ضعيفه خيلي هم ضعيفه فدرر با ٣٤ سال سن اگه استرس نداشت بازيو ميبرد يو اس اپن جوكو با خوش شانسي قهرمان شد يا ويمبلدون ٢٠١٤ برادر الان دور دور جوكويچه داره جولان ميده ٣٠ تا گرند هم بگيره باز يه سروگردن از نادال و فدرر پايينتره
البته تبريك ميگم به بهسان عزيز اين قهرمانيو همچنين طرفداراي واقعي نواك

zhako
01-31-2016, 08:56 PM
منم به نوبه خود به طرفداران نواک تبریک بگم.الحق والانصاف حق به حقداررسید.نواک داره خوب بازی میکنه وبا تمرکز وخونسردی هرچه تمامتر وبایک برنامه ریزی کاملا حرفه ای داره پیش میره.به نظرمن اندی ماری بدترین تنیسور در رنک دو هست که همیشه هیچ پیشرفتی برای گرفتن گرندی مثل استرلیا نداشته.پارسال به نسبت امسال بهتربود.نوله داره همه جامها رودرو میکنه روزگارش بروفق مرادش هست تا ببینیم تا کی این تداوم رو داره.

Roger Federer#1
01-31-2016, 09:00 PM
تبریک به تمامیه نواک فن های عزیز مخصوصا سروش جان و آقا رضای گل و خشی خان.
نواک سال به سال داره لول خودشو ار بقیه بالاتر میبره و هر تور و هر فصل روند رو به رشدی رو طی میکنه این تور هم به حقش رسید امیدوارم تنها کمبود ویترینش با گرفتن رولند تکمیلشه.
و در آخر زنده باد راجر اسطوره تکرار نشدنی تنیس.

djoker
01-31-2016, 10:10 PM
دلپوترو شانس اوردی امروز خوش اخلاق و سرحالم تو ابرام جای تورا که تنگ نکردم که مگه کردم؟برو برس به همون تنیسور جانباز خودت چیکار به ما نواکیون داری
اما در مورد گزارشگرای درپیت داخلی بات موافقم امروز که کامل روی یورو دیدم اما بازی با فد یکی دودقه که که از ورزش دیدم یارو تعطیل تعطیل بود خود مجریه رنکبنگ ۸ ماه قبل را داشت میگفت که نوله ۱۱۰۰۰امتیاز داشت و فدرر دوم بود واقعا احمق و بیسوادن حیف این بودجه صداسیما

گزارشگر امروز خیلی بی سواد تر از اون یکی که نیمه نهایی رو گزارش کرد بود.کارشناسشم که افتضاح جفتشون دو بارم تنیس ندیده بودن فک کنم.انگلیسیشم که تعطیل.

farzin123
02-01-2016, 12:11 AM
اگه استرالیا مال نواک........
رولند مال نادال.......
ویمبلدون هم مال فدرر...
البته us open هم مال فدرر هستش.

peRFect
02-01-2016, 05:11 PM
دوستان عزیز کسی صحبتای فدرر بعد از بازی مقابل ژوکویچ رو نداره؟؟؟
دوست دارم بدونم فدرر سال دیگه هست یا نه ؟؟؟ همین فقط.

Ali.Stan
02-01-2016, 05:39 PM
دوستان عزیز کسی صحبتای فدرر بعد از بازی مقابل ژوکویچ رو نداره؟؟؟
دوست دارم بدونم فدرر سال دیگه هست یا نه ؟؟؟ همین فقط.

مصاحبه فدرر

http://www.khabarsport.com/detail/50260/toop/Tennis

Najmeh5576
02-02-2016, 06:39 AM
سلام دوستان مسابقات المپيك كي شروع ميشه ؟ و برنامه اش آيا مشخص شده ؟
ممنون.

behsen
02-02-2016, 02:09 PM
نواک بعد از قهرمانی در ملبورن به یک مرکز نگهداری کودکان رفت و مدتی با اونها به بازی پرداخت. همچنین بنیاد خیریه جوکوویچ 20 هزار دلار به این مرکز نگهداری کمک کرد.

http://uupload.ir/files/kiup_12654410_10153915748713615_4293529149257107374_n.jpg

http://uupload.ir/files/58dv_12644724_10153915748628615_1368354047383015278_n.jpg


6 استرالیا در یک قاب. به امید اضافه شدن یه ردیف دیگه(حداقل):434:
http://uupload.ir/files/rjp_12654415_10153913976968615_8849459764728215425_n.jpg




سلام دوستان مسابقات المپيك كي شروع ميشه ؟ و برنامه اش آيا مشخص شده ؟
ممنون.
6 تا 14 آگوست 2016 معادل 16 تا 24 مرداد 95.
دو دور اول مسابقات در 4 روز برگزار میشه، دور سوم، چهارم(یک چهارم) و پنجم(نیمه نهایی) پشت سر هم. و فینال هم دو روز بعد از نیمه نهایی.

masa
02-03-2016, 12:55 PM
راه پیروزی فدرر بر نوله در گرند
پیروزی در 2 ست از 3 ست ابتدایی
بیشترین تلاش باید در ست 1 انجام بشه
ست دوم رو باید پس از نتیجه ست 1 برنامه ریزی کنه (اگر برده یکمی به فکر تقسیم انرژی باشه و تمرکز روی گیم سروهاش و اگر باخته، تلاش و جنگ برای پیروزی در ست دوم)
تقسیم انرژی با انجام بازی متوسط و ضعیف در ستهای اول هرگز کمکی به فدرر در پیروزی بازی نکرده

فدرر اگر 2 ست برده باشه اقلاً اینه که شانس پیروزی داره و باید از فرصتهاش استفاده کنه.
بهرحال برد نوله در گرند با این آمادگی دشواره اما ناممکن نیست.

درهر حال بنظر من نوله هم با کسب این گرند در مسیر افتخار قرار گرفته و باید ببینیم چقدر دنیای تنیس رو تحت سلطه خودش نگه می داره.