PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گزارش روزانه مسابقات تنیس مسترز شانگهای


Mohammad
10-06-2014, 06:44 AM
درود

دوستان عزیز، این تاپیک رو باز کردم تا گزارش سفرم به شانگهای رو هر روز براتون بنویسم. البته چون در سفر هستم و خیلی وقت ندارم پیشاپیش بابت مشکلات دستوری و نگارشی نوشته‌هام عذرخواهی میکنم، چون واقعا فرصت دوباره خوندن و اصلاح رو ندارم.

پرواز به شانگهای

از اونجاییکه شانگهای در شرق چین قرار داره، پرواز مستقیمش حدود ۸ ساعت از تهران طول میکشه، خوشبختانه پروازم تاخیر نداشت و به موقع از زمین بلند شد و در زمان مقرر هم در فرودگاه پودونگ شانگهای به زمین نشست. بعد از اینکه داخل فرودگاه شدم و داشتم به سمت محلی که برای وارد شدن باید از اونجا گذشت میرفتم همش به این فکر میکردم که چهره و شمایل فعلیم هیچ ربطی به اون عکسی که تو پاسپورت دارم نداره و حتما این قضیه برام دردسر درست میکنه و بدون اینکه این قضیه ربطی به چشم شورم داشته باشه، همینطورم شد! افسر خانمی که معلوم بود تازه کار هم هست نتونست تشخصیص بده که من خودمم یا نه! برای همین از من خواست تا عینکم رو بردارم و موهام رو عقب بزنم، ولی باز هم هاج و واج مونده بود که یهو یه افسر دیگه اومد که به نظر میرسید افسر ارشدش باشه، اون که با تجربه تر میرسید دوباره کلی زل زد به قیافه نه چندان دیدنی من و هی برانداز کرد تا اینکه بالاخره با دیدن کارت خبرنگاری و ... قبول کرد که هویت من درسته و اجازه ورود رو صادر کرد.


فرار از اولین تله

زیاد طول نمیکشه که بفهمی مردم شانگهای هم تا حدود زیادی مثل مردم کشور خودمون بی حوصله و خیلی عذر میخوام بعضا کلاه بردارن هستند و به محض اینکه بفهمن کسی غریبه و ناآشناست سعی میکنن حسابی از خجالتش دربیان. البته نمیخوام حکم صادر کنم، ولی همون اول کار داشتم در تله یک چینی محترم گرفتار میشدم که میخواست من رو با ۴۵۰ یوان معادل ۲۴۰ تومن به هتل ببره ولی برای اولین بار در عمرم زرنگی به خرج دادم و با رد درخواستش به محل اصلی که برای سوار شدن تاکسی و اینچیزا بود رفتم و با یک تاکسی قراضه چینی که فک کنم برای کمپانی ولکس واگن یا به قول شما فولوکس واگن بود یا حداقل لوگوش تا حدود خیلی زیادی شبیه اون بود (میدونید که تو چین زیاد نمیشه مطمین درباره برندی صحبت کرد، ممکنه فقط ارتفاع اون W مستتر در لوگو با نمونه اصلی‌ش فرق کنه) با پرداخت فقط ۱۸۰ یوان (تومنش رو خودتون حساب کنید) برم به هتلم. (این تیکه آخر شبیه جملات احمد سلامتیان شد از بس که طولانی شد :-))


شانگهای در اولین نگاه

از فرودگاه تا شانگهای تقریبا ۴۰ ۵۰ کیلومتری راه بود. راننده همون تاکسی قراضه که بالا دربارش گفتم حتی یک کلمه انگلیسی بلد نبود، نه اینکه فک کنید من خودم بلدم، تازه آدم وقتی میاد جاییکه مجبوره انگلیسی حرف بزنه میبینه حتی برای گفتن پیش افتاده ترین چیزها هم بعضا باید کلی فکر کرد، ولی کلا چینی‌ها انگلیسی بلد نیستن حتی در حد I'm an umbrella که من بلد بودم هم بلد نبودند، حتی در فهمیدن اسامی خاص مثل هتل هیلتون هم مشکل داشتند! فک نکنید اینو گفتم که خواسته باشم پز بدم که محل اقامتم هتل هیلتونه! نه بابا ما از این پولا نداریم، تو کوچه پشتی هتل هیلتون یه هتل اروزنتر هست به نام هتل اکتوریال که به توصیه مسولین مسابقات من رفتم اونجا تا بتونم از ترنسپورتیشن اصلی مسابقات که از هتل هیلتونه استفاده کنم. آخه محل برگزاری مسابقات خیلی دوره از مرکز شهر. بگذریم، میخواستم از اولین مشاهداتم بگم که کار به اینجا کشید. خلاصش کنم. شانگهای هیچ ربطی به چین نداره! یعنی از نمادهای تیپیکال چینی هیچ خبری نیست، اگه یهو چششمتون رو ببندن بیارن اینجا عمرا نمیگید اینجا چینه (البته اگه از تابلوهای چینی صرف نظر کنیم)
کلا از سطل آشغال گرفته تا پلهای بتنی همه چیز اینجا تا حدود خیلی زیادی شبیه تهران خودمونه، نه خیلی تمیز نه خیلی شیک و مصنوعی مثل دوبی. فرهنگ رانندگیشون اگه بدتر نباشه شاید بهتر هم نباشه، قسمتش عجیبش برای من بوق زدن های بی‌خود و بی‌جهتشونه!

هتل هیلتون؛ هتل رسمی محل اقامت بازیکنان
بعد از اینکه لوازمم رو تو هتل خودم (همون که تو کوچه پشتی بود) گذاشتم سریع به سمت هتل هیلتون رفتم تا از اتوبوس یا شاتل مسابقات جا نمونم. طبق معمول از نگهبان و راننده اتوبوس که هیچ اطلاعاتی نمیشد گرفت، برای همین رفتم به سمت درب ورودی هتل، جلوی در طرفدارا و بچه های چینی رو دیدم که براشون محلی درنظر گرفته شده بود تا اونجا بایستن و از بازیکنا امضا بگیرن. من که راحت رفتم تو و هیچ کس کاری بهم نداشت، وارد لابی که شدم، تا اومدم ببینم چی به چیه یک‌هو دیدم که فلی لوپز از کنارم رد شد، تا سرم رو برگردوندم که مطمئن بشم خودش بوده، نگام به راجر رشید افتاد که با گریگور و مربی بدنساز جدیدش استفان ویویه (مربی سابق فدرر) دارن میان، سرم رو چرخوندم اونورتر یرزی یانوویچ رو دیدم که رو پله‌ها نشسته. سرتون رو درد نیارم، اینطوری بگم که درست در جایی قرار داشتم که هر طرفدار تنیسی دوست داره باشه. البته خیالتون راحت ضایع بازی درنیوردم برم بپرم بغلشون تقاضای امضا و عکس کنم، همین که اون وسط وایساده بودم و کسی کارم نداشت برای شروع برام خوب بود، برای همین به سرتکون دادن و سلام‌های مختصر بسنده کردم. در همین اثنا بود که یهو چهره‌ای رو دیدم که دیدنش برای ما ایرونی‌ها یه لطف دیگه‌ای داره، بله علی آقای نیلی. چون قبلا به واسطه مصاحبه‌ای که باهاشون داشتم (چاپ شده در روزنامه شرق) یه آشنایی دورادوری باهم داشتیم رفتم جلو و باهاشون سلام کردم و ایشون هم اتفاقا خیلی خوب و گرم با من سلام‌علیک کردم. علی آقا هم که داور بازی کوکوشکین و روبردو بودن داشتن آماده میشدن که برن به ورزشگاه و منم که نتونسته بودم شاتل اهالی میدیا رو پیدا کنم با ایشون سوار اتوبوس مخصوص بازیکنان شدم (دلتون بسوزه :434:) و این افتخار رو داشتم تا رسیدن به محل مسابقات باهاشون هم کلام بشم. البته زیادی هم حسودی نکنید تو اتوبوس بازیکنای زیادی نبودن. من فقط اگه اشتباه نکنم جیمی ماری (برادر اندی ماری) رو دیدم که اون جلو نشسته بود. اصولا فک کنم بازیکنای تاپ با تاکسی برن و بازیکنای فقیرتر مثل بازیکنای دوبل از اتوبوس استفاده کنن!

18502
بازی کوکوشکین و روبردو که در نهایت با برتری بازیکن قزاز با حساب ۶-۷ ۳-۶ ۶-۳ به پایان رسید.



18503

18504
تمرین فدرر و واورینکا در هوای نسبتا خنک عصر روز یک‌شنبه


18505
گریگور دیمیتروف بازیکن اهل کشور بلغارستان در جلسه تمرین بعدازظهر روز یک‌شنبه با خوان موناکو از آرژانتین

289
10-06-2014, 11:20 AM
ممنون
گزارش خیلی خوبی بود
امیدوارم مفصل تر ادامه پیدا کنه

rezaomo
10-06-2014, 03:22 PM
ممنون گزارش خوبی بود به هر حال یک نو آوری بود در سایت تنیس تاکرز , شما از طرف ارگان خاصی رفتید؟ , قراره همه بازیها را ببینید؟ , ممنون اگه بیشتر توضیح بدید.:583:

Mohammad
10-06-2014, 05:51 PM
ممنون گزارش خوبی بود به هر حال یک نو آوری بود در سایت تنیس تاکرز , شما از طرف ارگان خاصی رفتید؟ , قراره همه بازیها را ببینید؟ , ممنون اگه بیشتر توضیح بدید.:583:

ممنون، از طرف روزنامه شرق رفتم. البته این بدین معنی نیست که اونا هزینه‌های سفر رو تقبل کردن. بله تا آخر مسابقات هستم.

289
10-06-2014, 06:47 PM
ممنون، از طرف روزنامه شرق رفتم. البته این بدین معنی نیست که اونا هزینه‌های سفر رو تقبل کردن. بله تا آخر مسابقات هستم.

دوست عزیز امیدوارم حسابی به شما خوش بگذره
خوشحال میشیم گزارشهای خوب و اخبار و حواشی مسابقات را از قلم شیوای شما بخوانیم

289
10-06-2014, 11:04 PM
در همین اثنا بود که یهو چهره‌ای رو دیدم که دیدنش برای ما ایرونی‌ها یه لطف دیگه‌ای داره، بله علی آقای نیلی. چون قبلا به واسطه مصاحبه‌ای که باهاشون داشتم (چاپ شده در روزنامه شرق)



دیدار با داور ایرانی دیدار فدرر و جوکوویچ (http://fararu.com/fa/news/190956/دیدار-با-داور-ایرانی-دیدار-فدرر-و-جوکوویچ)

http://fararu.com/fa/news/190956/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%B1-%D9%88-%D8%AC%D9%88%DA%A9%D9%88%D9%88%DB%8C%DA%86

The Rock
10-07-2014, 12:24 AM
موفق باشید ، منتظر گزارش های بیشتر شما هستیم :583:

Mohammad
10-07-2014, 06:39 PM
دوستان عذر میخوام که دیروز نرسیدم مطلب بذارم. امروزم یه ذره سرما خوردم که فقط امیدوارم بدتر نشه و بقیه تورنمنت رو برام خراب نکنه. خب دیروز تازه فهمیدم که تلفظ اسامی خاص هم به چینی فرق میکنه واسه همین بود که وقتی اسم هتل رو هم میگفتم راننده متوجه نمیشد! تلفظ اسم خودم هم تا اونجا که یک چینی بهم گفت و من سعی کردم حفظ کنم یه چیزی تو این مایه هاست "موهامودو"

خب مهمترین خبر دیشب و امروز مشکل جدید رافا بود. دیروز قرار بود رافا ساعت ۷ شب بیاد تو استادیوم شماره سه مسابقات تمرین داشته باشه با مربیش فرانسیسکو رویگ که نیومد و حال طرفداراش رو که از ساعتها قبل تو استادیوم منتظرش بودن گرفت. جالبه بدونید که تمرین‌های رافا و راجر و نواک از بعضی از بازیهای رسمی بیشتر تماشاچی داره.
هر چند دیروز گفته شده بود که رافا یک مشکل ویروسی داره ولی امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشخص شد که مشکل از آپاندیس رافاست. فعلا با دارو جلوی مشکل رو گرفتن تا ببینن چی میشه، البته رافا امروز تمرین کرد و من سر تمرینش بودم و باید بگم که خیلی رو فروم به نظر نمی‌رسید. خیلی ارور میداد و خودش هم راضی نبود. نکته جالب در مورد تمرین رافا اینکه که اساسا هیچ ربطی به نوع بازیش تو مسابقه نداره. تقریبا ۹۰ درصد ضرباتش رو با نهایت قدرت و فلت و با حداقل فاصله از تور میزنه.

اینم اضافه کنم اینجا گوگل هم علاوه بر فیس بوک فیلتره و این مسئله واقعا اذیت کنندست. به خصوص که من رو گوشیم نمیتونم وی پی ان رو راه بندازم و واقعا حتی برای نگاه کردن به گوگل مپ هم باید کلی دردسر بکشم. همین الان برای آپلود چهار تا عکس پدرم دراومد.

18521
تمرین روز گذشته داوید فرر و استن واورینکا

18520
مسابقه بین میخاییل یوژنی و ارنستس گولبیس

18522
نادال در زمین شماره ۷ در تمرین عصر روز سه‌شنبه

18523
اندی ماری در بازی در برابر گاباشویلی

Dariush.roger
10-08-2014, 09:20 PM
دوست عزيز واقعا ممنون????????????????????????

Mohammad
10-09-2014, 07:50 AM
اینجا من با یکی از کارمندهای شرکت ASAP Sports آشنا شدم و در طول روز خیلی باهاش صحبت میکنم. دوستانی که در طول سال‌های قبل مصاحبه‌ها رو دنبال کردند، حتما میدونند کار این شرکت چیه اما برای اونایی که نمیدونن باید بگم که این شرکت نماینده‌هاشو به تورنمنت های ورزشی میفرسته و اونا در اتاق‌های کنفرانس حضور دارند و همون موقع که بازیکنا مصاحبه می‌کنن متنشو تایپ میکنن و در اختیار ژورنالیست‌ها میذارن تا در گزارش‌هاشون استفاده کنن. البته به فاصله یک روز متن مصاحبه‌ها در سایت مسابقات هم قرار می‌گیره. برای اینکار یه ماشین تایپ مخصوص دارن که به لپ‌تاپشون وصل میکنن و همزمان تایپ میکنن. شاید سخت‌ترین قسمت کارشون تشخیص لهجه‌های مختلف باشه که البته وقتی من از ایشون در اینباره پرسیدم گفت ما دیگه عادت کردیم. این شخصی که من باهاشون آشنا شدم یک آقای امریکایی خیلی مهربانه که اتفاقا سابقه زیادی هم در این کار داره. خیلی اهل مطالعست و چیزهای زیادی حتی از ایران میدونه و مشخصا دوست داره همینطور بیشتر هم بدونه. تقریبا فاصله یک ساعته از هتل تا محل برگزاری مسابقات رو باهم صحبت میکنیم درباره مسائل مختلف و همینطور اگه وسط روز هم وقت گیر بیاریم گپ میزنیم. دو روز پیش درباره موسیقی ایران صحبت کردیم و فک میکرد شبیه موسیقی اعراب باشه که من براش چند قطعه از شجریان و اینا گذاشتم تا بیشتر آشنا بشه. البته هر چی صبر میکردیم این اینترو آهنگهای استاد تموم نمیشد ۵۰ بار تکرار میشد تا برسه به قسمت آواز! خلاصه نتونستم از اون تحریر‌های اساسیش گیر بیارم پز بدم.
دیروز هم دیگه بحث رسید به داعش و سنی و شیعه که ازم پرسید قران درباره سنی و شیعه چی میگه! که دیگه واقعا تو اون لحظه کارد میزدید خونم درنمی‌یومد، بهش گفتم آخه پدرت خوب مادرت خوب من به فارسی هم نمیتونم دیگه اینقدر تخصصی توضیح بدم، بیخیال داداش!
خلاصه برگردیم به تنیس، ایشون در مورد تنیس با من هم عقیدست و علی رغم که به فدرر به خاظر بازیش خیلی احترام میذاره از شخصیت مغرور بیرون زمینش اصلا خوشش نمیاد و تجربه‌های خوبی در ارتباط باهاش نداشته و برعکس از بازیکنایی مثل رافا، کیم کلایسترز و خیلی های دیگه نام برد که واقعا شخصیت خوبی دارن بیرون زمین. و نکته جالب رو هم درباره اوژنی بوشار گفت که خیلی بداخلاق و مغروره و با اینگه جلوی دوربین همش میخنده پشت صحنه کاملا متقاوته. همینطور در مورد ژوستین هنین هم با قطعیت میگفت که لزبینه و دارو تزریق میکرده و ...

دیروز تو کنفرانس استن و رافا بودم و ازشون سوال پرسیدم. از استن درباره اینکه چه اتفاقی در ست سوم افتاد که جربان بازی عوض شد و تاثیر خنک شدن هوا بر بازیش در اواخر مسابقه پرسیدم و از رافا درباره توپ‌های این مسابقات. متن دو مصاحبه رو براتون ضمیمه میکنم.
بازم عذر میخوام که اگه کیفیت نگارشی مطالبم خیلی مناسب نیست.


18528
ریشار گسکه در حال خروج از هتل


18529
استن واورینکا در مسابقه با ژیل سیمون


18530
دومنیک تیم بازیکن اهل اتریش در حال سرویس زدن در برابر نواک جوکوویچ


18532
دیدار بین رافائل نادال و فلیسیانو لوپز


18531
رافائل نادال در مصاحبه مطبوعاتی بعد از قبول شکست از هم‌وطنش فلی لوپز


18534
آخرین دیدار شب گذشته بین راجر فدرر و لئوناردو مایر


18533
نمایی از استادیوم مسابقات در نیمه‌شب

Mohammad
10-10-2014, 09:41 AM
دوستان ببخشید دیروز نتونستم مطلبی بفرستم. باید بگم که تقریبا حالم اصلا خوب نیست و یه جورایی این سفر داره از دماغم در میاد. حقیقش دیروز عکسی نگرفتم. بهتره یه سری اطلاعات دیگه در مورد این مجموعه بهتون بدم. اینجا خیلی بزرگه بعد از اینکه مسترز کاپ رفت به لندن این مجموعه رو برای برگزاری مسابقات مسترز که طبیعتا بازیکنای بیشتری توش شرکت میکنن گسترش دادند. استادیوم شماره ۲ یا همون Grand Stand اینقدر دوره که من فقط یه بار حالشو داشتم برم! وقتی بازیکنا بازی دارن اونجا با یه شاتل‌های مخصوصی میبرنشون اونجا. با اینکه در سطح شهر کلی تبلیغ درباره این مسابقات وجود داره ولی تا حالا موفق نشدند سر هیچکدوم از بازی‌ها کل استادیوم رو پر کنن. با یک چینی که صحبت میکردم معتقد بود که تنیس اینجا زیاد محبوب نیست و مردم بیشتر بسکتبال رو دوست دارن.
در مورد راجر و اینکه همه بازی‌هاش آخر شب برگزار میشه و مشکلات احتمالی اون که شاید سوال خیلی از دوستان باشه باید بگم. خودش میگفت چون از دوبی میاد اینجا. ساعت ۳ نصفه شب اینجا مثل ساعت ۱۱ شبه براش و زیاد از لحاظ فیزیکی اذیت نمیشه. برنامش هم هر شب اینطوریه که حدود ساعت ۳ میخوابه و فردا ساعت ۱۲ ظهر از خواب بیدار میشه و حدود ساعت ۴ میاد به ورزشگاه.

Mohammad
10-11-2014, 06:13 AM
دوستان هی بهم میگم چرا با بازیکنا عکس نمیگیری، حقیقتش اینه که از لحاظ قانونی این کار برای کساییکه با Badge خبرنگاری اونجا هستند امکان‌پذیر نیست. چون ما به جاهایی دسترسی داریم که بازیکنا هم هستند و اگه قرار باشه هر کی بره عکس بگیره بازیکن دیگه هیچ جا احساس آرامش نمیکنه. البته اینطورم نیست که اصن نشه به هر حال یه سری چینی‌ها هستند اینجا که کار خودشون رو میکنن ولی بخوای کلا قاطی این قضیه عکس و امضا گرفتن بشی یه جورایی اعتبار خودت رو بین بقیه خبرنگارا از دست میدی و برای کار خودتم بد میشه. البته یکی دو روز پیش یک موقعیت طلایی رو برای عکس گرفتن از دست دادم، شب که برگشتم از استادیوم رفتم نزدیک هتل هیلتون یه ذره بشینم ببینم کی میاد کی میره. یه مقدار کمی دورتر از در اصلی‌ش ایستاده بودم که یکی از اون تاکسی‌ها قراضه‌ها وایساد و اندی ماری ازش پیاده شد، فک کنم رفته بود خرید، از جلوم که داشت رد می‌شد یه احوالپرسی باهاش کردم اتفاقا اونم کمی مکث کرد و خیلی متین جواب داد و حالم رو پرسید (با اینکه صبحش به داوید فرر باخته بود) کسی هم نبود اصن اونجا و میشد یه کارایی کرد. البته من چون آدم با ملاحظه‌ای هستم گفتم بیچاره باخته حالا من دیگه اذیتش نکنم. مریضم که هستم برم کنارش ویروسم رو بدم بهش، بعد آخر فصل یهو نمیفهمیم چی میشه یه بابایی دوباره از این تاتیل‌های بادآورده میبره :434: ما به اندی بیشتر از این‌ها نیاز داریم!

[/URL]http://tennis-image.com/images/25787147773285952595.jpg (http://tennis-image.com/images/25787147773285952595.jpg)
نقشه مجموعه Qizhong

http://tennis-image.com/images/65852456287286419608.jpg (http://tennis-image.com/images/65852456287286419608.jpg)
دیدار نواک جوکوویچ از صربستان در برابر داوید فرر بازیکن کشور اسپانیا

[URL="http://tennis-image.com/images/31410510196267520871.jpg"]http://tennis-image.com/images/31410510196267520871.jpg (http://tennis-image.com/images/31410510196267520871.jpg)
فدرر در حال دریافت سرویس ژولین بنتو در دیدار مرحله یک چهارم پایانی

Mohammad
10-12-2014, 06:42 AM
به یادمادنی‌ترین اجابت مزاج زندگی!

قبل از هر چیز واقعا باید بگم گلاب به روتون، شرمندم که مجبورم درباره این قضیه بنویسم امروز! راستشو بخواین دیروز قبل از بازی راجر و نواک رفتم به دستشویی (دوباره گلاب به روتون) که بازی رو با خیال راحت ببینم. همینطور که نشسته بودم (گلاب به روتون باز) یهو صدای یه نفر رو شنیدم که به گوشم خیلی آشنا اومد، تو همین اثنا که داشتم صداشو آنالیز میکردم یهو یه نفر دیگه هم شروع کرد به حرف زدن که اتفاقا صدای اونم برام غریبه نبود، دیگه تقریبا مطمئن شده بودم که کیا دارن اون طرف حرف میزنن، سریع کارم رو تموم کردم (بازم گلاب به وجودتون) با هیجان رفتم بیرون که دیدم بعله! خودشونن، محبوب‌ترین تیم گزارش تنیس، جیسون گودال و راب کونیگ! باورم نمی‌شد که اونا را دیدم، تو تو طول هفته هی فکر می‌کردم که اینا احتمالا باید اینجا باشن چرا پس من نمی‌بینمشون! خلاصه باهاشون احوال‌پرسی کردم و گفتم که چقدر به گزارش‌هاشون علاقه دارم، اونا هم فوق‌العاده تحویل گرفتن! کلی سوال پرسیدن که تنیس‌باز تو تور کی رو دارید و کودوم تورنمنت‌ها قبلا رفتی و چی می‌نویسی و ... بعدش من ازشون درخواست کردم که یه عکس یادگاری باهاشون بگیرم و با روی باز پذیرفتن، اومدم خودم سلفی بگیرم، راب یکی رو صدا کرد بیاد از ما یه عکس درست و حسابی بگیره، بعدش جیسون پیشنهاد داد بریم به محل مخصوصی که اسپانسرها درست کردن برای عکس گرفتن، رفتیم اونجا و چند تا عکس گرفتیم!

http://tennis-image.com/images/97141352783883764087.jpg (http://tennis-image.com/images/97141352783883764087.jpg)
برادران برایان در برابر تیم بوپانا/مرجیا در مرحله نیمه‌پایانی، استادیوم اصلی

http://tennis-image.com/images/53102348934650709282.jpg (http://tennis-image.com/images/53102348934650709282.jpg)
نمایی از بازی دوم مرحله نیم‌پایانی دونفره، لوپز و گرانویز در برابر بنتو و راجر وسلین

http://tennis-image.com/images/64882250170577417881.jpg (http://tennis-image.com/images/64882250170577417881.jpg)
از راست به چپ: رابی کونیگ، محمد مافی، جیسون گودال :434:

http://tennis-image.com/images/15146739871081215580.jpg (http://tennis-image.com/images/15146739871081215580.jpg)
راجر فدرر در حال سرویس زدن در مسابقه در برابر نواک جوکوویچ

http://tennis-image.com/images/32673849735467956470.jpg (http://tennis-image.com/images/32673849735467956470.jpg)
تمرین مراسم اهدای جایزه، شنبه‌ شب بعد از بازی فدرر و جوکوویچ