PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ویمبلدون ۲۰۱۴؛ جدال برای صدرنشینی


PowerVu
07-02-2014, 12:21 PM
ویمبلدون ۲۰۱۴؛ جدال برای صدرنشینی


[/URL]http://www.tennis-image.com/images/55322039146244465494.jpg (http://www.tennis-image.com/)
رقابت برای صدرنشینی در رده بندی جهانی تنیس مردان میان جوکوویچ و نادال است


شرکت و پیروزی در مسابقات گرانداسلم جدا از افتخاری که نصیب بازیکنان می کند و پول نقد کلانی که به حسابشان واریز می شود، به علت اینکه این تورنمنت ها پرامتیازترین تورنمنت های تنیس هستند، بر موقعیت آنان در جدول رده بندی جهانی نیز تأثیر بسزایی دارد.

قهرمانان ویمبلدون در هر دو قسمت مردان و زنان یک میلیون و هفتصد و شصت هزار پوند استرلینگ یعنی به نرخ امروز حدود سه میلیون دلار آمریکا جایزه می گیرند و به هر یک دو هزار امتیاز هم در جدول رده بندی تعلق می گیرد که می تواند موقعیت بازیکن در جدول را زیر و رو کند.

به عنوان مثال اگر آلبرت مونتاینز نفر یکصدم رده بندی جهانی که در حال حاضر ۵۶۵ امتیاز دارد قهرمان ویمبلدون شود و دو هزار امتیاز بگیرد با ۲۵۶۵ امتیاز به رده چهاردهم صعود خواهد کرد. که البته نه چنین اتفاقی می افتد و نه محاسبه اش به همین سادگی است که گفته شد!

میزان امتیازات یک بازیکن در جدول رده بندی جهانی بر اساس عملکرد او در یک دوره زمانی ۵۲ هفته ای محاسبه می شود، یعنی قبل از اینکه امتیازاتی که یک بازیکن در یک تورنمنت به دست آورده به او داده شود امتیازاتی که او سال گذشته در همان تورنمنت کسب کرده از مجموع امتیازاتش کم می شود.

مثلا داوید فرر، بازیکن اسپانیایی پارسال در ویمبلدون به یک چهارم نهایی رسید و ۳۶۰ امتیاز گرفت، اما امسال در دوم شکست خورد و فقط ۴۵ امتیاز گرفت یعنی در مجموع ۳۱۵ امتیاز از دست داد. حالا اگر امسال به نیمه نهایی رسیده بود ۷۲۰ امتیاز می گرفت یعنی در مجموع ۳۶۰ امتیاز هم به دست می آورد.

در حال حاضر در تنیس مردان رقابت برای صدرنشینی فقط میان رافائل نادال نفر اول و نوواک جوکوویچ نفر دوم است که ۱۷۰ امتیاز میان آنها فاصله افکنده است. نفر سوم که استانیسلاس واورینکاست حدود ۷۰۰۰ امتیاز از این دو عقب است و به این زودی ها قادر به رقابت با آنان نخواهد شد.

برای این که جوکوویچ بتواند آخر همین هفته به صدر جدول برود باید به نحوی اختلاف ۱۷۰ امتیازی با نادال را پاک کند. نادال که پارسال در دور اول ویمبلدون حذف شد، امسال تا همین حالا تا دور چهارم بالا آمده بنابراین هر مقامی که به دست آورد به امتیازاتش اضافه خواهد شد. پس جوکوویچ باید به امتیازات خودش اضافه کند.

[URL="http://www.tennis-image.com/images/19813941670204886133.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/19813941670204886133.jpg (http://www.tennis-image.com/)
در تنیس زنان، سرینا ویلیامز با وجود حذف شدن از دور
مسابقات ویمبلدون، صدرنشین رده‌بندی جهانی خواهد ماند


تنها راهی که جوکوویچ بتواند به امتیازات خود بیفزاید این است که عملکردش از پارسال بهتر باشد. او سال گذشته به فینال رسید و ۱۲۰۰ امتیاز گرفت پس باید امسال قهرمان شود تا ۲۰۰۰ امتیاز بگیرد. در آن صورت به مجموع او ۸۰۰ امتیاز اضافه می شود و با محاسبه ۱۷۰ امتیازی که در حال حاضر عقب است، مجموعا ۶۳۰ امتیاز از نادال پیشی می گیرد.

از سوی دگر نادال اگر به نیمه نهایی برسد با ۷۲۰ امتیازی که می گیرد و ۱۷۰ امتیازی که از جوکوویچ جلو است همچنان درصدر باقی می ماند. بنابراین تنها احتمال تغییر نفر اول رده بندی جهانی تنیس مردان این است که نوواک جوکوویچ در ویمبلدون قهرمان شود و رافائل نادال به نیمه نهایی نرسد. در آن صورت یک اسپانیایی ۲۸ ساله در صدر جدول رده بندی جهانی جای خود را به یک صرب ۲۷ ساله خواهد داد.

در تنیس زنان با اینکه سرینا ویلیامز نفر اول رده بندی جهانی در مرحله سوم ویمبلدون حذف شد احتمال این که صدرنشینی را از دست بدهد وجود ندارد چون اختلافش با نفرات بعدی لی نا، سیمونا هالپ، ایگنیشکا رادوانسکا و ماریا شاراپووا بیش از حدی است که با یک تورنمنت دستخوش دگرگونی شود.



بـی.بـی.سـی پـارسی