PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ویمبلدون ۲۰۱۴: تنیس بازان و شکست فوتبال اسپانیا


PowerVu
06-28-2014, 02:22 PM
ویمبلدون ۲۰۱۴: تنیس بازان و شکست فوتبال اسپانیا


http://www.tennis-image.com/images/70053813028714534147.jpg (http://www.tennis-image.com/)


هر دو سال یک‌ بار که یا مسابقات جام جهانی یا جام قهرمانی ملت‌های اروپا با ویمبلدون همزمان می‌شود، شور و هیجان فوتبال به ورزشگاه تنیس سرایت می‌کند و همه از بازیکنان گرفته تا خبرنگاران و تماشاگران که باید حواسشان به تنیس باشد چشمی هم بر فوتبال دارند.


هرچه مسابقات جلوتر می‌رود و تیم ها صعود می‌کنند یا حذف می‌شوند می‌توان تأثیر آن را در ویمبلدون هم دید بخصوص در ایام جام جهانی که احساسات ملی بازیکنان تمام قاره ها تحریک می‌شود و شور و هیجان خاصی به وجود می‌آید.

امسال کاملا واضح است که تنیس‌بازان اسپانیایی که یکی از بزرگ‌ترین گروه های بازیکنان حرفه ای تنیس هستند بعد از حذف زودهنگام و غیرمنتظره تیم ملی کشورشان از جام جهانی حال زیاد خوشی ندارند.

پیشرفت و موفقیت تنیس و فوتبال در اسپانیا تقریبا همزمان بوده است. در سال ۲۰۰۸ که تیم ملی فوتبال اسپانیا توانست پس از ۴۴ سال بار دیگر قهرمان فوتبال اروپا شود، رافائل نادال قهرمان تنیس آن کشور با پیروزی در ویمبلدون نفر اول تنیس جهان شد و مدال طلای المپیک را در انفرادی مردان به دست آورد. در همان سال تیم ملی تنیس اسپانیا هم قهرمان جام دیویس شد.

از سال ۲۰۰۸ به بعد فوتبال اسپانیا در ۲۰۱۰ قهرمان جام جهانی شد و در ۲۰۱۲ بار دیگر قهرمان اروپا. در لیگ قهرمانان اروپا هم بارسلونا و رئال مادرید سه بار قهرمان شدند و در لیگ اروپای یوفا هم سه بار تیم های باشگاهی اسپانیا به مقام قهرمانی رسیدند.


http://www.tennis-image.com/images/88999233321022507683.jpg (http://www.tennis-image.com/)



همزمان در تنیس تیم ملی اسپانیا دو بار دیگر قهرمان جام دیویس شد و نادال ۹ بار دیگر در مسابقات گرانداسلم به پیروزی رسید و هم اکنون نفر اول رده بندی جهانی است. دیگر تنیس بازان اسپانیایی هم موفق بوده‌اند و در حال حاضر هفت بازیکن اسپانیایی جزو سی نفر اول رده بندی جهانی هستند که این تعداد از هر کشور دیگری بیشتر است.

بیشتر این تنیس‌بازان در نوجوانی فوتبال بازی می‌کرده اند و هم اکنون هم از علاقمندان پروپاقرص فوتبال، تیم ملی اسپانیاو باشگاه‌های آن کشور هستند مثل نادال که وقتی در اسپانیاست در تمام مسابقات رئال مادرید حضور پیدا می‌کند. طبیعی است که شکست غیرمترقبه تیم پرافتخار و پرستاره اسپانیا در مرحله اول جام جهانی احساسات ملی اسپانیایی‌ها را جریحه‌دار کند. اما در هرحال آنها به لندن آمده‌اند تا در مسابقات تنیس شرکت کنند و بطور قطع نخواهند گذاشت غم شکست تیم فوتبالشان روی تنیس آنها تأثیر بگذارد.

از آن گذشته حذف اسپانیا از جام جهانی تأثیری بر اشتهای تنیس بازان آن کشور برای تماشای مسابقات فوتبال نگذاشته. رافائل نادال پنجشنبه پس از پیروزی در دور دوم ویمبلدون به خبرنگاران گفت عجله دارد به خانه برود تا مسابقه آلمان و آمریکا را تماشا کند.

او همچنین در جواب این سوال که چرا معمولا در خانه می‌ماند و شب ها به رستوران‌های لندن نمی‌رود گفت: امسال سال جام جهانی است و او جلوی تلویزیون نشستن و دیدن مسابقات را به غذا خوردن در رستوران ترجیح می‌دهد.



بـی.بـی.سـی پارسی