PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ویمبلدون ۲۰۱۴: فرصتی دیگر برای رقیبان قدیمی


PowerVu
06-26-2014, 01:19 PM
ویمبلدون ۲۰۱۴: فرصتی دیگر برای رقیبان قدیمی



روز سه شنبه، در دومین روز مسابقات تنیس ویمبلدون، دو حریف قدیمی که زمانی رقابتشان شور و هیجان تنیس جهان بود همزمان اما در دو زمین مختلف تلاششان برای دستیابی به یک جام گرانداسلم دیگر را آغاز کردند.

در زمین شماره یک راجر فدرر سوئیسی رکورددار و برنده ۱۷ جام گرانداسلم که می خواهد با هشتمین پیروزی در ویمبلدون رکورد جدیدی از خود بجای بگذارد پائولو لورنزی از ایتالیا را به آسانی (ظرف یک ساعت و سی و سه دقیقه) در سه ست متوالی شش بر یک، شش بر یک و شش بر سه شکست داد و به دور دوم رفت.

[/URL][URL="http://www.tennis-image.com/images/11570388138527251955.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/11570388138527251955.jpg (http://www.tennis-image.com/images/11570388138527251955.jpg)
رقابت نادال و فدرر از جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ تنیس است


در زمین مرکزی رافائل نادال از اسپانیا نفر اول رده بندی جهانی و برنده ۱۴ جام گرانداسلم که به دنبال سومین پیروزی خود در ویمبلدون است با مارتین کلیزان از اسلواکی روبرو شد و با اینکه ست اول را با نتیجه جهار بر شش به او باخت، سه ست بعدی را هریک با نتیجه شش بر سه برد و پس از دو ساعت و پنجاه و پنج دقیقه یعنی تقریبا دو برابر زمانی که فدرر در زمین صرف کرده بود برنده به رختکن رفت.

رقابت فدرر و نادال در گرانداسلم ها در سال ۲۰۰۵ در پاریس آغاز شد که نادال ۱۹ ساله که برای اولین بار در رولان گاروس شرکت می کرد فدرر را که نفر اول جهان بود در نیمه نهایی شکست داد و سپس با پیروزی در فینال اولین جام گرانداسلم خود را به دست آورد.

یک سال بعد این دو بار دیگر در پاریس، این بار در فینال، به هم رسیدند که این بار هم نادال پیروز شد اما یک ماه بعد در فینال ویمبلدون این فدرر بود که با اقتدار نادال را شکست داد و بر جام قهرمانی بوسه زد. در سال ۲۰۰۷ هم این جریان تکرار شد یعنی بار دیگر در رولان گاروس و ویمبلدون این دو فینالیست شدند که نادال در پاریس و فدرر در لندن قهرمان شدند.

در ۲۰۰۸ ورق برگشت. در آن سال هم فدرر و نادال در رولان گاروس و ویمبلدون به فینال رسیدند اما این بار نادال هر دو مسابقه را برد. فینال ویمبلدون سال ۲۰۰۸ یکی از به یادماندنی ترین فینال های این تورنمنت عمده است.

از سال ۲۰۰۸ به بعد فدرر دیگر در هیچ فینال گرانداسلمی نتوانست نادال را شکست دهد اما چهار جام دیگر را از آن خود کرد و مجموع جام های خود را به ۱۷ رساند. نادال هم با این که دو بار به سبب مصدومیت مدتی طولانی از زمین مسابقات دور بود ۹ بار دیگر در گرانداسلم ها پیروز شد.

فدرر آخرین جام خود را در سال ۲۰۱۲ در ویمبلدون به دست آورد و از آن پس در مسابقات گرانداسلم از مرحله نیمه نهایی بالاتر نرفته است. نادال هم در ۲۰۱۰ بار دیگر در ویمبلدون موفق شد و در ۲۰۱۱ هم به فینال رسید اما از آن پس یک بار در مرحله دوم و یک بار در مرحله اول حذف شده است.

تا سال ۲۰۱۱ که نوواک جوکوویچ از صربستان به صدر تنیس جهان صعود کرد این ورزش زیر سلطه فدرر و نادال بود، اکنون با اینکه رقابت اصلی بین نادال و جوکوویچ است فدرر همچنان به عنوان نفر چهارم جهان جزو مدعیان است.

در آغاز ویمبلدون امسال فدرر و نادال هیچ کدام مدعی اصلی قهرمانی محسوب نمی شوند. جوکوویچ بخت اول و اندی ماری بریتانیایی مدافع عنوان قهرمانی هستند. با این همه حضور آنها در هر تورنمنتی خطری بزرگ برای مدعیان است.

بر اساس قرعه کشی، فدرر و نادال اگر پنج مسابقه خود را ببرند (که البته اگر بسیار بزرگی است) در نیمه نهایی با هم روبرو خواهند شد. اما فعلا باید به فکر دور دوم و حریف بعدی باشند.


بـی.بـی.سـی پارسی