PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : برنده ها و بازنده های گرند اسلم استرالیا


Sorou$h
01-30-2014, 05:12 PM
اولین گرند اسلم سال 2014 را پشت سر گذاشتیم ، با نامهای بزرگی که مبارزات سختی را در طول دو هفته در ملبورن داشتند و دو قهرمانی که همه را سورپرایز کردند.حالا که ملبورن دیگری را پشت سر گذاشتیم ، بد نیست نگاهی به برنده ها و بازنده های این تورنمنت بندازیم.

برنده ها :

1)استن وارونیکا : این یک موضوع غیرقابل باور برای وارونیکا بود ، کسی که نه تنها برای اولین بار یک گرند اسلم را از ان خود کرد ، بلکه آن را با پیروزی مقابل حریفی بدست آورد که حتی قبلا یک ست هم مقابلش برنده نشده بود.قهرمانی وارونیکا یک سورپرایز بود ، اما این مرد واقعا لیاقت این برد را داشت . با روشی که او بازی کرد ، نشان داد که شایسته این مقام است. ادمهای زیادی نیستند که بتوانند از پس نواک جوکوویچ و رافائل نادال در یک گرند اسلم بر بیایند و قهرمان بشوند ، اما این تورنمنت ، تورنمنت وارونیکا بود و او اینکار را بخوبی انجام داد.

2)لی نا : دومین گرند اسلمش را در سن 31 سالگی برنده شد ، اما وقتی که چند تا از بزرگان تنیس زود از گردونه مسابقات حذف شدند ، این لی نا بود که از فرصت استفاده کرد و با پیروزی مقابل دومنیکا سیبولکاوا ، قهرمان گرند اسلم استرالیا شد.

3)راجر فدرر : بله ، او در نیمه نهائی بازنده شد ، جائیکه شما اصولا عادت ندارید که راجر از گردونه مسابقات کنار برود ، اما هر چه سن او بالاتر میرود ، این هیجان انگیزتر میشود که ببینیم چطور میتواند سطح بازیش را حفظ کند.فدرر شاید هرگز نتواند گرند اسلم دیگری ببرد ، اما در یک چهارم نهائی مقابل اندی ماری برنده شد تا امیدواری را برای جامهای بعدی بوجود اورد ، هر چند در سه ست پیاپی در نیمه نهائی مقابل رافائل نادال بازنده شد.

4)دومنیکا سیبولکاوا :اگرچه او جام را از دست داده ، اما این تنیسور 24 ساله ، اولین فینال گرند اسلمش را با پیروزی مقابل ماریا شارپوا و رادونسکا تجربه کرد.این دو هفته برای دومنیکا فوق العاده بود ، کسی که امید است به این شکل خودش را پیدا کرده باشد و شاهد پیشرفتش در ادامه سال 2014 باشیم.

بازنده ها :

1)رافائل نادال : همه چیز اماده بود تا او 14 امین گرند اسلمش را برنده شود و با توجه به شانس زیادی که برای بردن رولند گاروس دارد ، خودش را نزدیکتر و نزدیکتر به 17 گرند اسلم راجر فدرر ببیند ، اما با زخمهای دستش و مشکلی که برای کمرش پیش اومد و حمایتهای تماشاگران از حریفش ، بنظر این یکشنبه ، روز برد او نبود. نادال بازیهای فوق العاده ای در دوران حرفه ایش انجام داده ، انهم در بازیهای مشابه روز یکشنبه در استرالیا ، اما این یکشنبه روز بد تنیس برای برنده سال 2009 استرالیا بود و فینال دیگری در ملبورن ، بدون رسیدن به جام قهرمانی.

2)نواک جوکوویچ : بنظر همه چیز آماده بود تا جوکوویچ با توجه به قرعه مناسبی که با حضور ماری و فدرر در انسوی جدول داشت ، قهرمان مسابقات شود ، اما نواک مقابل وارونیکا شکست خورد و واقعا تنها چند ضربه اشتباه به توپ در ست پنجم بود که باعث شد شانسش برای بردن چهارمین گرند اسلم پیاپی استرالیا را از دست بدهد.

3)سرنا ویلیامز : این بدترین گرند اسلم برای سرنا به حساب می آید ، کسی که دو سال پیش برنده مسابقات شد ، اما اینبار هم مانند سال گذشته نتوانست خودش را به نیمه نهائی هم برساند. این دومین سال پیاپی است که در استرالیا موفق نمیشود و یه پایان نا امید کننده برای فصل 2013 او. ( با توجه به اینکه استراحت بعد از فصل ، از پایان گرند اسلم استرالیا شروع میشود ، خیلیها استرالیا را ادامه مسابقات سال قبل به حساب می آورند –مترجم)

4)ویکتوریا آزرنکا : این گرند اسلم به نوعی گرند مورد علاقه اوست و با توجه به حذف سرنا به نظر میرسید که حداقل حضور او در فینال قطعی است ، اما آزرنکا نتوانست از پس رادونسکا بربیاید ، آنهم با بیگلی که در ست اخر نصیبش شد.

(ترجمه و تنظیم توسط مهدی عزیز)

http://tennis-image.com/images/21834612097745963744.jpg (http://tennis-image.com/images/21834612097745963744.jpg)

mspayam
01-30-2014, 08:08 PM
[CENTER]
3)سرنا ویلیامز : این بدترین گرند اسلم برای سرنا به حساب می آید ،[SIZE="4"] کسی که دو سال پیش برنده مسابقات شد ، اما اینبار هم مانند سال گذشته نتوانست خودش را به نیمه نهائی هم برساند. این دومین سال پیاپی است که در استرالیا موفق نمیشود و یه پایان نا امید کننده برای فصل 2013 او. ( با توجه به اینکه استراحت بعد از فصل ، از پایان گرند اسلم استرالیا شروع میشود ، خیلیها استرالیا را ادامه مسابقات سال قبل به حساب می آورند –مترجم)


(ترجمه و تنظیم توسط مهدی عزیز)
]


سروش جان ممنون از شما و دوستتون اما از قول من به این آقا "مهدی عزیز" سلام برسونین و بگین که سرنا ویلیامز آخرین باری که قهرمان استرالیا شد سال 2010 بود نه دو سال پیش.