PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سرینا ویلیامز با قهرمانی در اوپن 2013 آمریکا، هفدهمین گرند اسلم را بالای سر برد


PowerVu
09-10-2013, 08:17 AM
سرینا ویلیامز با قهرمانی در اوپن 2013 آمریکا،
هفدهمین گرند اسلم را بالای سر برد


http://tennis-image.com/images/53857985135433088063.jpg (http://tennis-image.com/)


سرینا ویلیامز، برای هفدهمین بار قهرمان یک گرند اسلم شد و خاطره فینال سال گذشته این مسابقات را تکرار کرد. او در فینال تنیس آزاد آمریکا ویکتوریا آزارنکا را شکست داد و برای پنجمین بار قهرمان این مسابقات شد و نامش را در فهرست نامداران تنیس زنان جهان ثبت کرد.



ویلیامز بانوی شماره یک تنیس جهان در فینال رقابتهای اوپن آمریکا با نتیجه 2 بر یک ویکتوریا آزارنکا بانوی بلاروسی و شماره دو تنیس جهان را با نتایج 7 بر 5، 6 بر 7 و 6 بر یک شکست داد و پنجمین عنوان قهرمانی خود در اوپن آمریکا را جشن گرفت.

در این دیدار که 2 ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید آزارنکا در ست دوم فوق العاده ظاهر شد و موفق شد ویلیامز را شکست دهد اما در ست سوم دیگر توانی برای این تنیسور بلاروسی باقی نمانده بود و به راحتی این ست را واگذار کرد تا سره نا بار دیگر قهرمان شود. این هفدمین عنوان قهرمانی سرینا ویلیامز در رقابتهای گرند اسلم بود.

سرینا ویلیامز، نفر شماره یک تنیس زنان جهان، برای پنجمین بار قهرمان مسابقات انفرادی زنان اوپن آمریکا شد. این پنجمین قهرمانی سرینا در این تورنمنت ( 1999، 2002، 2008 و 2012 ) و هفدهمین عنوان او ( مانند "راجر فدرر" سوییسی) است.

او موفق شد در مسابقه نهایی، ویکتوریا آزارنکا از بلاروس را با نتیجه ۵-۷ ۷-۶ (۸-۶) و ۱-۶ شکست دهد. ویلیامز سال گذشته نیز آزارنکا را در فینال تنیس آزاد آمریکا شکست داده بود.

این دومین مقام قهرمانی گرند اسلم سرینا ویلیامز در سال ۲۰۱۳ بود؛ او پیش از این موفق شده بود برنده فینال اوپن فرانسه شود.

به گزارش بی بی سی اسپورت، اکنون ویلیامز ۱۷ بار قهرمان رقابت های انفرادی گرند اسلم شده و نامش در میان نامدارانی چون مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت قرار گرفته است.

تنیس بازان زن که رکورد دار قهرمانی گرند اسلم هستند:

مارگارت کورت - استرالیایی - ۲۴
اشتفی گراف- آلمانی - ۲۲
هلن ویلز مودی- آمریکایی - ۱۹
کریس اورت و مارتینا ناوراتیلووا - آمریکایی - ۱۸
سرینا ویلیامز- آمریکایی - ۱۷
بیلی جین کینگ - آمریکایی - ۱۲

تنیس‌باز ۳۱ آمریکایی گفت: "با اینکه در سال جاری قهرمان اوپن فرانسه شدم اما از نتیجه دو گرند اسلم دیگر (اوپن استرالیا و مسابقات ویمبلدون) راضی نبودم."

او در ادامه اضافه کرد: "با خودم فکر کردم که بهتر است قهرمانی اوپن آمریکا رو هم به کارنامه‌ام اضافه کنم."

ویلیامز در ارتباط با باخت ست دوم گفت: "خوب بازی نمی‌کردم بنا بر این، خودم را آروم کردم و گفتم که دیگر نباید ببازی؛ همین کار را هم کردم."

سرینا ویلیامز که ۲۶ سپتامبر ۳۲ ساله می‌شود، این روزها در "بهترین شرایط" حرفه‌ای خود است و به نظر می‌رسد که تا بازنشستگی فاصله زیادی دارد.

او در مصاحبه خبری بعد از قهرمانی گفت: " احساس بسیار خوبی دارم، هیچ‌وقت این قدر عالی نبوده‌ام، می‌توانم در یک همچین مسابقه‌ای بازی کنم [و قهرمان بشوم]."

ویلیامز پس از این مسابقه گفت: ویکا یک حریف و مبارزی عالی است و به همین خاطر است که توانسته درچندین گرند اسلم به قهرمانی برسد.


http://tennis-image.com/images/23856869525206942395.jpg (http://tennis-image.com/)



آزارنکای ۲۴ ساله امسال دو بار از ویلیامز شکست خورده است. بار قبل او در سین سیناتی باخت و اکنون در مسابقات آزاد آمریکا ولی بر این باور است که در صحنه ای بزرگ تر می‌تواند این تنیس باز آمریکایی را شکست دهد.

وی گفت: باخت سختی است ولی در فینال، آن هم مقال بهترین تنیس باز باختم، کسی که لیاقت این پیروزی را داشت. ما از دل و جان بازی کردیم و سخت جنگیدیم.

پاتریک مراد اوغلو، مربی فرانسوی ویلیامز، که از سال گذشته مربیگری او را به عهده دارد گفت که مصمم بودن ویلیامز برای اثبات قابلیت‌هایش، او را تبدیل به پدیده‌ای منحصر به فرد در ورزش تنیس کرده است.

او در ادامه گفت: "او (ویلیامز) یک قهرمان است و سر در آوردن از اینکه در سر یک قهرمان چه می‌گذرد کار سختی است."

مراد اوغلو با اشاره اعتماد به نفس ویلیامز گفت که این اعتماد به نفس و احساس "بهترین" بودن باعث می‌شود که در زمین مسابقه تلاش کند تا حسش را به خودش ثابت کند، "او، سرینا ویلیامز است و هم‌تا ندارد."

بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سرینا ویلیامز را به عنوان نمونه‌ای الهام بخش برای دیگران توصیف کرد و گفت: "او همیشه می‌خواهد که راه‌های نویی را برای زنان و دختران باز کند."

ویکتوریا آزارنکا، نفر دوم جهان، که شجاعانه برای قهرمانی مقابل ویلیامز بازی کرده بود گفت که متمرکز نبودن روی بازی باعث شد که نتواند در ست سوم روی دور بردن باقی بماند.

او با اشاره به اینکه بهترین بازی اش را در فینال به نمایش گذاشته است گفت: "چیزی که برای من مهم است این است که به یک قهرمان بزرگ باخته‌ام، اما هنوز می‌توانم سرم را بالا نگه دارم."

ویلیامز ۱۷ قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه خود دارد؛ ۷ قهرمانی کمتر از مارگارت کورت استرالیایی، رکوددار این رشته.

ویلیامز که ماه جاری 32 ساله می‌شود مسن‌ترین برنده اوپن آمریکا از زمانی است که تنیس 45 سال پیش حرفه ای شد. در این رده بندی بعد از او مارگارت کورت استرالیایی که در سال 1973 با 31 سال و 55 روز قهرمان اوپن آمریکا شد قرار دارد.


B.B.C