PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گفتگوی شاراپووا با روزنامه روسی Kommersant


Ahoura
05-23-2013, 12:56 PM
مریا شاراپووا در 22 مِی با Kommersant (http://en.wikipedia.org/wiki/Kommersant) روزنامه مشهور روسی مصاحبه ای انجام داد و در مورد شکست ها و پیروزی ها ، مصدومیت های گذشته و بیزینس و کسب و کار صحبت کرد.


Kommersant : در این فصل شما موفق شدی دو تایتل مهم بدست بیاری یکی در اشتوتگارت و دیگری در ایندین ولز ، هم چنین 2 بار تونستی به فینال 2 تورنمنت WTA Premier مادرید و میامی راه پیدا کنی ، علاوه بر اینا در گرند اسلم استرالیا هم تا نیمه نهایی پیش رفتی . آیا از نتایجی که امسال بدست آوردی راضی هستی ؟

شاراپووا : من تا حالا آغازی بهتر از این هم داشتم. بهترین استارت فصل من در سال 2008 بود زمانی که توانستم قهرمان گرند اسلم استرالیا شوم. اما در کل از امسال هم راضی هستم. هیچ گونه مصدومیتی ندارم و کتفم هم مشکلی ندارد. پس از مصدومیت طولانی مدت سال 2008 که مرا از مسابقات تنیس دور کرد این مهم ترین چیز برای من بود که دوباره برگردم مسابقه دهم و پیروز شوم.

[/URL]http://www.tennis-image.com/images/47890080848823984141.jpg (http://www.tennis-image.com/images/47890080848823984141.jpg)


Kommersant : در میان شکست ها و پیروزی هایی که در مقابل تنیسور های تاپ داری یک تعادل برقرار است اما تنها استثنا سرنا ویلیامز است . در 15 دیداری که انجام دادی 13 بار شکست خوردی و هفته گذشته در فینال مادرید شانسی برای پیروزی نداشتی. چه مهارت خاصی به او کمک می کند که شما در مقابل تمام تنیسور ها خوب هستید به جز او ؟

شاراپووا : به نظرم دلیل اصلی قدرت بدنی خیلی بالای سرنا است و او همیشه خودش را در بالاترین سطح بازی نگه میدارد. یک مسابقه ممکن است 2 یا 3 ساعت طول بکشد و مهم ترین چیز این است که شما بتوانی خودت را در سطح بالا نگه داری . سطح بازی او خیلی بالاست. اکثر بازیکنان در طول بازی سطحشون کم و بیش بالا پایین می شود و سرنا هم از این قاعده مستثنی نیست اما فرق او با دیگران این است که خیلی سریع بر افت بازیش غلبه می کند و دوباره به مسابقه باز می گردد. هم چنین به جز این مورد او یک سلاح خیلی خطرناک به همراه دارد و آن هم سرویسش است.

http://www.tennis-image.com/images/10283868176737885852.jpg (http://www.tennis-image.com/images/10283868176737885852.jpg)


Kommersant : قبل از مادرید تورنمنت اشتوتگارت بود . جایی که شما تونستید در فینال لی نا رو مغلوب کنید. احتمالا دوست داشتی در این دیدار یک پیروزی خیلی سنگین در مقابل او بدست بیاری چرا که لی در نیمه نهایی استرالیا شما رو ناک اوت کرد .

شاراپووا : در حقیقت دوست ندارم هیچگاه ببازم اما اگر هم باختم همیشه به خودم می گویم که در دیدار بعدی باید مغلوبش کنی. البته این کاملا تصادفی بود که توانستم یک برد قاطع در مقابل او در اشتوتگارت بدست بیارم.

Kommersant : این دومین سالی بود که توانستی در اشتوتگارت قهرمان شوی و موفق شدی پورشه دیگری را نیز بدست بیاری . چگونه از 2 پورشه استفاده می کنی ؟ آیا یکی در میان با آن ها رانندگی می کنی ؟

شاراپووا : ماشینی که در سال قبل بدست آوردم اکنون در فلوریدا است. جایی که من زندگی می کنم. واقعا دوسش دارم. من هر موقع در فلوریدا باشم در طول روز باهاش رانندگی می کنم. امسال یک پورشه دیگر جایزه بردم. واقعا بهش احتیاجی ندارم اما به هر حال من از وقتی که ماشین دوم را بردم هنوز به خانه باز نگشتم. زمانی که دوباره به فلوریدا برگشتم می خواهم از ماشین جدید استفاده کنم. اکنون یک قرارداد هم با پورشه امضا کردم.

Kommersant : به یاد ماندنی ترین لحظه زندگی حرفه ای شما چی بوده ؟

شاراپووا : قطعا قهرمانی در اولین گرند اسلم. این بر می گرده به سال 2004 . من 17 سال داشتم که توانستم سرنا ویلیامز رو در فینال ویمبلدون مغلوب کنم. مورد دیگر قهرمانی در رولند گاروس سال گذشته و در نهایت زمانی که توانستم بر مصدومیت جدی شانه غلبه کنم.

Kommersant : آیا به این فکر هستی که زندگی حرفه ای رو به پایان برسونی ؟ و چه برنامه ای داری پس از این اتفاق ؟

شاراپووا : ( می خندد ) بله. من راجع به این موضوع فکر می کنم. قصد دارد یک بازرگان شوم. این در حقیقت یک بیزینس بود که در مسکو انجام دادم. در 29 آپریل یک تجارت جدید از آب نبات راه انداختم که اون رو شوگرپووا نام گذاری کردیم.

http://www.tennis-image.com/images/35373038779946126881.jpg (http://www.tennis-image.com/images/35373038779946126881.jpg)


Kommersant : چگونه به این فکر افتادید که وارد تجارت آبنبات شوید ؟

شاراپووا : من خودم واقعا آب نبات ها رو دوست دارم به خصوص پاستیل ها رو. دو سال قبل خط تولید آب نبات را راه انداختم و اکنون هم تاکید می کنم که این یک کسب و کار شخصی هست و هیچ گونه شریکی در شوگرپووا ندارم.

Kommersant : آیا شما وقت کافی برای انجام بیزینس دارید ؟

شاراپووا : قطعا زمان زیادی در دست من نیست اما من یک تیم خیلی خوب دارم که بسیار به کار هایم اهمیت می دهند و هم چنین این بیزینس را نیز کنترل می کنند. من در مورد بازار آبنبات های ژله ای ( پاستیل ها ) مطالعه کردم ولی هیچ تجارت ویژه و معتبر را در این قسمت پیدا نکردم. بسیاری از تولید کنندگان مشابه شیرینی های یکسانی رو در بسته بندی های مشابه وارد بازار می کنند و هدف اصلی آن ها تولید برای کودکان است. برند شوگرپووا با کیفیت بسیار بالا تولید می شود و یک محصول گران برای افراد بزرگسال است . از این نام تجاری در آگوست 2012 در نیویورک پرده برداری شد . دسته اول تولید به طور کامل در دو هفته به فروش رسید. در شش ماه اول راه اندازی فروش در امریکا ، کانادا ، انگلیس ، فرانسه و امارات آغاز شد. در شش ماه اول بیش از 200 هزار جعبه در ایالت متحده امریکا بفروش رسید.

Kommersant : دCole Haan, Evian, Head, Tiffany & Co., Nike, TAG Heuer, Samsung, Porsche - و اکنون شوگرپووا . آیا این همه تبلیغ تمرکز شما خراب نمی کنه و باعث انحراف نمیشه ؟

شاراپووا : درسته . من با این موضوع مقابله می کنم. شما می تونید به سادگی این رو ببینید.

Kommersant : شما تقریبا اکثر تایتل هایی که وجود دارد را پیروز شده اید . چگونه می توانید هم چنان برای قهرمانی تلاش کنید ؟

شاراپووا : من فقط عاشق تنیس هستم و دوست دارم پیروز شوم . زمانی که یک مچ پوینت در مسابقه بدست میارم و ان را پیروز میشوم احساسی دارم که آن را با هیچ احساس دیگری در تمام دنیا نمی توانم مقایسه کنم.

[URL="http://www.tennis-image.com/images/50967527912932499908.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/50967527912932499908.jpg (http://www.tennis-image.com/images/50967527912932499908.jpg)


Kommersant : در مورد المپیک لندن چه فکر می کنید ؟ می خواهید در المپیک ریو نیز حاضر شوید ؟

شاراپووا : قطعا دوست دارم به ریو بروم و شما این را به خوبی می دانید. در المپیک لندن توانستم نقره بگیرم . در دیدار پایانی مغلوب سرنا ویلیامز شدم. امیدوارم که بتوانم در ریو به مدال طلا دست پیدا کنم. به همین دلیل است که من به زندگی حرفه ایم قبل از سال 2016 پایان نخواهم داد.


Kommersant :زمانی که به آکادمی Nick Bollettieri در فلوریدا پیوستی فقط 8 سال سن داشتی. آیا این آسان بود که خود را با یک زندگی جدید در یک کشور جدید انطباق دهی ؟

شاراپووا : در ابتدا سخت بود. من با 2 دختر دیگر در یک اتاق زندگی می کردم که از من هم بزرگتر بودند. ما هیچ وقت با هم دوست نشدیم. شاید دلیلش سن بیشتر آن ها بود. هم چنین زبان همدیگر را نیز درست متوجه نمیشدیم. پدرم که من را به آمریکا فرستاده بود سرانجام یک شغل در آمریکا پیدا کرد. اما برای آمادن به آکادمی باید یک سفر دو ساعته انجام میداد. به همین دلیل حدودا 2 بار در هفته همدیگر را ملاقات می کردیم. مادرم نمی توانست ویزا بگیره بنابر این من 2 سال بدون او زندگی کردم.

Kommersant : آیا شما دوستی در بین بازیکنان زن دیگر حاضر در تور دارید ؟

شاراپووا : شما می دانید که برای بازیکن تنیس این نوع روابط بسیار دشوار هست . بازیکنان WTA به ندرت با یکدیگر دوست می شوند. برای مثال من نمی توانم امشب با بازیکنی بیرون بروم و شام بخورم. چرا که می دانم فردا ممکن است او را در زمین تنیس ملاقات کنم و باید او را شکست بدهم. من دوستان زن زیادی دارم اما هیچ کدام تنیسور نیستند .