PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پس از نزدیک 8 ماه مصدومیت؛ بازگشت رافائل نادال اسپانیایی به میادین در رقابت‌های تنیس شیلی


PowerVu
02-05-2013, 06:20 AM
پس از نزدیک 8 ماه مصدومیت؛ بازگشت رافائل
نادال اسپانیایی به میادین در رقابت‌های تنیس شیلی


[/URL][URL="http://www.tennis-image.com/images/70176527831270566910.jpg"]http://www.tennis-image.com/images/70176527831270566910.jpg (http://www.tennis-image.com/images/70176527831270566910.jpg)


رافائل نادال تنیس باز اسپانیایی، ستاره تنیس جهان و شماره پنج فعلی جدول رنکینگ پس از بیش از هفت ماه مصدومیت زانو که وی را از زمین تنیس دور کرد، در مسابقات شیلی به زمین تنیس باز می گردد.



به گزارش اسکای اسپورتز، رافائل نادال پس از حدود هشت ماه مبارزه با مصدومیت زانو، رقابت های اوپن شیلی را به عنوان بازگشت خود انتخاب کرده است. نادال در حالی مسابقات وینیا دل مار شیلی را آغاز می کند که در ماه ژوئن سال گذشته در مرحله دوم بازی های ویمبلدون انگلیس شکست خورد و از آن پس به دلیل عارضه التهاب زانو نتوانسته است بازی کند.

وی گفت: «در حالی که برای بازگشت تمرین می کند اما باید صبر داشته باشد چرا که نمی خواهد مصدومیت خود را بدتر کند. این تنیسور که عنوان قهرمانی 11 گرند اسلم را در پرونده خود دارد بازگشت خود را این هفته در وینیا دل مار آغاز می‌کند.»

ماتادور اسپانیایی 26 ساله پس از شکست شوک برانگیز خرداد ماه قبل در بازی مقابل لوکاس روسول از جمهوری چک، هنوز از آسیب دیدگی زانو رنج می برد. نادال گفته است هرچند زانویش هنوز درد دارد اما او باید روزی می‌بایست به زمین تنیس بازمی‌گشت و برای همین، مسابقات شیلی را انتخاب کرده است.

وی در این رابطه گفت: «من باید به آرامی و با احتیاط به مسابقات باز گردم. می دانم که اوضاع به خوبی قبل از مصدومیت نخواهد بود و در نتیجه باید هفته ها به تمرین ادامه دهم و صبور باشم تا بتوانم به سطح قابل قبولی برسم.»

وی در ادامه افزود: «مشکل اصلی من درد شدید زانوست. اگر زانویم درد نکند من هیچ ترس دیگری نخواهم داشت چرا که بارها در گذشته نیز مصدومیت را تجربه کرده ام و هراسی از آن ندارم.»

این تنیس باز اسپانیایی در اواخر سال 2012 میلادی اعلام کرده بود که در مسابقات تنیس ابوظبی به منظور آماده سازی خود برای مسابقات باز استرالیا ، اولین گرند اسلم فصل شرکت خواهد کرد اما ابتلا به ویروس گوارشی بازگشت وی را به مسابقات به تعویق انداخت . مرد اسبق شماره یک تنیس جهان همچنین مجبور شد از رقابت های گرند اسلم اوپن استرالیا نیز به علت یک بیماری ویروسی دستگاه گوارشی صرف نظر کند. او همچنین اوپن آمریکا و رقابت های المپیک 2012 در لندن را نیز در سال گذشته از دست داده است که خود شکستی بزرگ در سطح نخست تنیس جهان محسوب می شود.

پس از آغاز سال 2013 میلادی، وی در مسابقات دوحه قطر و گرند اسلم آزاد استرالیا و چند تورنمنت دیگر نیز شرکت نکرد و تصمیم گرفت به تور آمریکای جنوبی برود تا بتواند خود را برای مسابقات خاک رس امریکای لاتین و پس از آن برای مسترزهای هزار امتیازی ایندین ولز و مایمی آماده کند. گفتنی است نادال اعلام کرد نتیجه در حال حاضر در کمترین درجه اهمیت برای وی قرار دارد.