PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جوکوویچ قهرمانی‌اش در فینال تور جهانی تنیس را به پدرش تقدیم کرد


M∂hdi
11-14-2012, 06:27 PM
14661
جکوویچ برای دومین بار قهرمان فینال تور جهانی تنیس شد.


نواک جکوویچ پس از پیروزی بر راجر فدرر، قهرمانی‌اش در فینال تور جهانی را به پدر بیمارش تقدیم کرد. تنیس باز شماره یک جهان دیشب راجر فدرر در فینال آخرین تورنمنت سال، در دو ست شکست داد و سال دو هزار و دوازده را بعنوان بهترین تنیس باز جهان به پایان برد. جکوویچ دوساعت و ۱۴ دقیقه لازم داشت تا این بازی پر فراز و نشیب حریفش را شکست دهد. او پس از این مسابقه، گفت بیماری تنفسی پدرش به او انگیزه پیروزی در مسابقه فینال را داده است:" این عنوان قهرمانی برای پدرم است"


14662
Srdjan Djokovic، پدر نواک جوکوویچ

جکوویچ ۲۵ ساله که اهل بلگراد پایتخت صربستان است، در مورد بیماری پدرش گفت:" در حال حاضر اوضاع پدرم خیلی بهتر است، ولی در شروع بیماری حالش بسیار بحرانی بود. ما نمی دانیم که فردا چه اتفاقی می افتد اما فعلا حال او رو به بهبودی است."

این دومین قهرمانی نوواک جکوویچ در مسابقات فینال تور جهانی تنیس بود، او اولین بار چهار سال پیش در شانگهای قهرمان این رقابت‌ها شده بود. این مسابقات از آن زمان به بعد در لندن برگزار می شود. میزبانی لندن تا سال دو هزار و پانزده تمدید شده است. جکوویچ درباره مسابقه فینال گفت:" من سعی کردم بازی از دستم خارج نشود، این برای بار اول نیست که فدرر مقابل من مسابقه را خوب شروع می کند. من تجربه حملات او را داشتم" راجر فدرر قصد داشت مانند ایوان لندل که ۲۵ سال پیش سه بار قهرمان فینال تور جهانی شده بود، این هت تریک را بار دیگر تکرار کند ولی نتوانست مقابل جکوویچ مقاومت کند:" شاید یک مقدار تاسف بخورم چرا که من دوبار از او جلو افتادم، ولی در هر حال مسئله‌ای نیست، تو باید تا آخر ست و مسابقه بازی کنی و او در این زمینه بهتر از من بود."



منبع: بی‌بی‌سی فارسی / سه شنبه 13 نوامبر 2012 - 23 آبان 1391


موضوعات مرتبط:

اخبار مسابقات تنیس مردان لندن (http://tennistalkers.com/showthread.php?t=5631)

گالری عکس مسابقات تنیس مردان لندن (http://tennistalkers.com/showthread.php?t=5626)

نتایج مسابقات تنیس مردان لندن (http://tennistalkers.com/showthread.php?t=5630)

ویترین قهرمانی‌های نواک جوکوویچ
(http://tennistalkers.com/showthread.php?t=3913)