PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : واکنش‌های تنیس‌بازان شاخص جهان به خداحافظی کیم کلایسترز از میادین حرفه‌ای


PowerVu
08-28-2012, 05:37 PM
واکنش‌های تنیس‌بازان شاخص جهان به خداحافظی «کیم کلایسترز» از میادین حرفه‌ای


http://www.tennis-image.com/images/61573162846184212766.jpg (http://www.tennis-image.com/)


کیم کلایسترز رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا را آخرین میدان حضورش در رقابت‌های تنیس عنوان کرد و پس از آن برای همیشه بازنشسته می‌شود.



تنیس آزاد آمریکا آخرین عرصه حضور کلایسترز بلژیکی در تنیس خواهد بود. زن شماره یک سابق تنیس جهان عنوان کرده است، پس از رقابت‌ها در نیویورک تنیس حرفه‌ای‌ را کنار خواهد گذاشت.

خبر کناره‌گیری کلایسترز واکنش‌های متفاوتی را در دنیای تنیس به دنبال داشته است. ماریا شاراپووا که از جمله مدعیان اصلی قهرمانی 2012 US OPEN شمرده می‌شود، دراین‌باره گفت: «کیم یکی از بهترین بازیکنان تنیس بود. یک قهرمان. یکی از بهترین ورزشکارانی که در تنیس زنان تاکنون دیده شده اند.»


http://www.tennis-image.com/images/61723975650967895806.jpg (http://www.tennis-image.com/)



از روز دوشنبه در حومه نیویورک آخرین گرنداسلم تنیس جهان در سال جاری میلادی آغاز شده است. رقابت‌هایی که نام کلایسترز در میان قهرمانانش دیده می‌شود. او پیش از این در سال 2007 به خاطر زایمان فرزندش از دنیای تنیس کناره‌گیری کرده بود و پس از دو سال بار دیگر به میدان بازگشت؛ بازگشتی که بسیار رویایی بود و با قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا نیز همراه شد.

کلایسترز نخستین زنی بود که با «وایلد کارت» در این رقابت‌ها حاضر می‌شد؛ نخستین مادر حاضر در تنیس آزاد آمریکا پس از 29 سال. او در سال 2010 قهرمانی‌اش در نیویورک را تکرار و چند ماه بعد در ملبورن، تنیس آزاد استرالیا را نیز فتح کرد. کلایسترز 29 ساله پیش از آغاز رقابت‌ها در نیویورک گفت: «هدفم قهرمانی در آمریکا است.»


http://www.tennis-image.com/images/48388820779474556188.jpg (http://www.tennis-image.com/)



چنانچه دوباره در عرصه ورزش معجزه‌ای رخ ندهد، رویای قهرمانی کیم کلایسترز تعبیر نخواهد شد. حریفانش بسیار قدرتمند هستند و عملکرد او نیز نه چندان قابل قبول. اما کلایسترز در تنیس زنان کارهای بزرگی را صورت داده است.

اندی ماری قهرمان اسکاتلندی رقابت‌های تنیس‌بازی‌های المپیک 2012 درباره کلایسترز می‌گوید: «او به عنوان انسان، شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی است. چیزی که بسیار بااهمیت‌تر از «تنیس» است. چنین بازگشتی و یک چنین قهرمانی در یک گرند اسلم تنیس باور نکردنی است. مطمئن هستم او یکی از بهترین ورزشکاران در 15 - 20 سال گذشته بوده و در یادها خواهد ماند و همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌ها.»

وینس ویلیامز، تنیس‌باز برجسته آمریکایی، ویکتوریا آزارنکا، زن شماره یک حال حاضر تنیس جهان از بلاروس و همچنین سامانتا استوزر، قهرمان سال گذشته تنیس آزاد آمریکا از دیگر ورزشکارانی هستند که به ستایش از کیم کلایسترز پرداخته‌اند.

ویلیامز دراین‌باره گفت: «فکر می‌کنم او الهام‌بخش هر کسی است که هدفی را در سر دارد و به خود می‌گوید: وقتی رویایی را در سر داری، می‌توانی به همه چیز دست پیدا کنی.»

آزارنکا هم گفت: «مردم عاشق او هستند. مطمئن باشید دل همه برای او تنگ خواهد شد.» استوزر هم عنوان می‌کند، تنیس زنان بدون کلایسترز «فقیر» خواهد شد: «او هنوز هم بسیار جوان است، اما بسیار خوب می‌توانم درک کنم که اینجا، جایگاهی کامل برای اوست تا به تنیس خود پایان دهد.»

این بار دیگر، از کناره‌گیری از بازنشستگی خبری نخواهد بود. کیم کلایسترز تاکید می‌کند، تنیس آزاد آمریکا ایستگاه پایانی است و زمانی مناسب برای خداحافظی او: «تو این موضوع را اینجا در قلبت احساس می‌کنی.»