PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دکترِِ نادال: مصدومیت زانو قابل توجه نیست


M∂hdi
08-19-2012, 07:25 PM
13626

پزشکِ رافائل نادال، انخل رویز-کوتورو از فدارسیون تنیس اسپانیا که این قهرمان 11 باره گرند اسلم را از سن 14 سالگی مورد درمان قرار داده است به موندو دیپورتیو می گوید که مصدومیت نادال" آزار دهنده و درد آورست اما خیلی بزرگ نیست".

او گفت: نادال از سندروم هوفا رنج می برد که التهاب چربی در عقب تاندون پاتلا در زانو می باشد. سندروم هوفا وقتی بوجود می آید که پد چربی در بین استخوان ران و کاسه زانو باریک می شود "او خوب پیش می رود، هفته آینده مورد آزمایش قرار گرفته و اگر نتایج مثبت باشد ما همان درمان را ادامه می دهیم". کوتورو اضافه کرد که نادال سعی می کند از متورم شدن بافت در زانوی خود در دوره توانبخشی بوسیله فیزیکال تراپی (درمان بدن)، الکترود، لیزر و ترموتراپی جلوگیری کند.

13628
دکتر انخل ریوز-کوتورو (سمت راست)

باتوجه به وب سایت این پزشک، اگر درمانی که نادال انجام می دهد کارساز نباشد ممکن است جراحی مورد پیشنهاد قرار گرفته که این خود ممکن است باعث برداشتن تمام پد چربی و یا قسمتی از آن باشد.

نادال به تلویزیون رویترز گفت که می خواهد زانویش قبل از بازگشت به تور مورد درمان کامل قرار گیرد، اما درنظر دارد تا در جام دیویس اسپانیا مقابل ایالات متحده بعد از آزاد یو اس بازی کند.
"چیز مهم این است که کامل بهبود یافته و با زانوی 100% عالی بازگردم. ما خواهیم دید اگر بتوانم برای خیخون، برای جام دیویس آمادگی داشته باشم. هدف من، آرزوی من این است که اگر کاپیتان به من اطمینان دارد اینجا باشم اما این فقط به کاپیتان و زانویم بستگی دارد.

نادال همچنین آشکار کرد که او اولین بار در فوریه و قبل از ایندین ولز احساس درد کرد.

"من این چند ماه را با مشکلات بازی کردم، مثلا در میامی (جایی که در مقابل اندی ماری کناره گیری کرد) اما طبیعتا می توانستم درد ناشی از مصدومیت را مورد کنترل قرار دهم. اما بعد از رولند گروس مصدومیت بدتر و مسابقه دادن غیرممکن شد و البته بعد از نبودن در شرایط عالی در ویمبلدون، بهبود یافتن سریع تا جایی که امکان پذیر باشد، چیزی ست که امروز مهم است.


Ticker - Friday, August 17, 2012