PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تنیس زنان مونترئال؛ کویتووا با شکست لی نا قهرمان Rogers Cup شد


M∂hdi
08-14-2012, 07:08 PM
13606

با پیروزی در راجرز کاپ زنان، پترا کویتووا نه تنها اولین عنوان فصل خود را کسب کرد بلکه برای نخستین بار در (تورنمنت های) امریکای شمالی موفق نشان داد.

این هشتمین عنوان حرفه ای تنیس باز اهل جهموری چک است.

کویتووا که این هفته برای پیروزی در شمال امریکا با مشکلاتی مانند رطوبت بالا و آسم مواجه بود، امیدوار است این روند را ادامه دهد "برای من شمال امریکا همیشه سخت است". او از بازی این هفته خود ابراز خوشحالی می کند.

22 ساله اهل چک، در دیدار نهایی موفق شد لی نا از چین را با نتیجه 5-7 6-2 3-6 در دو ساعت و 17 دقیقه مغلوب کند.

این مسابقات از سری تورنمنت های فصل هارد کورت است که به گرنداسلم آزاد امریکا در پایان ماه اوت ختم می شود.


13607 13608


"بسیار عالی" کویتووا گفت، که موفق به کسب شش عنوان در سال گذشته از جمله ویمبلدون شد "من در نهایت موفق به کسب یک عنوان در سال جاری شدم. دیدار نهایی، مبارزه خوبی از هر دو طرف بود".

با این برد، کویتووا انتقام شکست سیدنی در اوایل سال را از چینی گرفت.

"این یک بازی سخت بود، این یک جنگ تنیس بود". لی گفت "هر دوی ما خوب بازی کردیم".

لی در ادامه از سختی های مسابقه و ضربات عمیق از سوی حریف می گوید "او بسیار دشوار است. من احساس می کردم همیشه در دفاع هستم. در دو بازی گذشته، من احساس می کردم می توانم در کورت تهاجمی باشم، اما این بار احساس کردم 70 درصد از زمان در دفاع بودم".

این مسابقه دو قهرمان گرنداسلم در سال گذشته بود که لی برنده آزاد فرانسه، در سال جاری سه فینال را از دست داده است.


13609

کویتووا برای رسیدن به دیدار نهایی، کرولاین وزنیاکی، سید هفتم را در سه ست شکست داد. مسیر لی نا سخت تر بود، پیروزی بر بوچارد، سید هشتم سارا ارانی و سید دوم رادوانسکا تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی. او در این مرحله تا آستانه شکست پیش رفت زمانی که در ست سوم 5-1 از لوسی سافاروا (چک) عقب بود و برای رسیدن به فینال، شش گیم متوالی را کسب کرد.

همچنین برخی از بازیکنان بزرگ، از جمله سرینا ویلیامز، ماریا شاراپووا و ویکتوریا آزارنکا به دلایل مختلف از جمله خستگی ناشی از مسابقات تنیس المپیک 2012 لندن (هر سه‌ی آنها مدال های انفرادی را کسب کردند) و مصدومیت از حضور در مسابقات مونترئال انصراف دادند.

از بین این سه نفر، تنها سرینا ویلیامز در تورنمنت این هفته سینسیناتی شرکت می کند.