PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شماره یک تنیس جهان مغلوب اسطوره سوییسی: دستیابی به رکورد هشتمین حضور در فینال ویمبلدون


PowerVu
07-07-2012, 05:22 AM
شماره یک تنیس جهان مغلوب اسطوره سوییسی:
دستیابی به رکورد هشتمین حضور در فینال ویمبلدون


http://www.dehek.us/images/35589554747103084047.jpg (http://www.dehek.us/)


راجر فدرر از رویارویى غول‌هاى تنیس جهان سربلند بیرون آمد. او توانست در نیمه نهایى ویمبلدون نوواک جوکوویچ نفر اول رده بندی جهانی از صربستان و مدافع عنوان قهرمانى را در چهار Set شکست دهد و براى هشتمین بار به فینال ویمبلدون برسد که خود رکوردی دیگر براى این قهرمان سوییسى است.



فدرر سوییسی که با 16 قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم (ویمبلدون، رولند گاروس، آزاد آمریکا و آزاد استرالیا) پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ است، در بازی مقابل جوکوویچ صربستانی با نتیجه سه بر یک و در چهار Set با نتایج شش بر سه، سه بر شش، شش بر چهار و شش بر سه (6-3, 3-6, 6-4, 6-3) پیروز شد تا پس از دو سال، بار دیگر به فینال ویمبلدون راه پیدا کند.

نواک جوکوویچ صرب که در حال حاضر در رده بندی برترین تنیس‌بازهای جهان در رده نخست قرار دارد در حالی با شکست مقابل فدرر حذف شد که سال گذشته با شکست رافایل نادال قهرمان این رقابت‌ها شده بود و مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌رفت.


http://www.dehek.us/images/94563714524553600939.jpg (http://www.dehek.us/)



دو بازیکن بسیار محتاط شروع کردند اما درخشش فدرر و اشتباهات متعدد جوکوویچ باعث شد که فدرر با یک بازى منسجم، Set نخست را با نتیجه شش بر سه به نفع خود تمام کند.

در Set دوم جوکوویچ قدرتمند ظاهر شد و دیگر خبرى از اشتباهات Set اول نبود. فدرر با این که کیفیت بالای بازى خود را حفظ کرد، این Set با نتیجه شش بر سه به قدرت برتر جوکوویچ واگذار کرد.

در Set سوم دو بازیکن پا به پاى هم پیش رفتند تا در Game هفتم که جوکوویچ موقعیتى پیدا کرد تا Service-Game فدرر را ببرد. اما به گفته خود فدرر در پایان مسابقه، کمی شانس به کمکش آمد و نجاتش داد. در Game بعد، اشتباه فاحش جوکوویچ که یک ضربه ساده را به خارج فرستاد، Set را با نتیجه شش بر چهار، تقدیم فدرر کرد.


http://www.dehek.us/images/13102960889021245489.jpg (http://www.dehek.us/)



در Set چهارم جوکوویچ اولین Service-Game خود را باخت و بازى برتر فدرر هرگز اجازه جبران مافات را به او نداد. فدرر Set چهارم را هم با نتیجه شش بر سه به نفع خود پایان داد و به فینال رفت.

مى‌توان گفت که نتیجه این رویارویى، برخلاف اکثر پیش بینى‌ها بود. جوکوویچ در پنج مسابقه قبلى خود در ویمبلدون بسیار قدرتمند ظاهر شده بود اما فدرر به غیر از یک چهارم نهایى در برابر میخاییل یوژنى روس، بازى‌هاى همیشگی‌اش را ارایه نکرده بود.


http://www.dehek.us/images/80762288768763293854.jpg (http://www.dehek.us/)



با این‌حال در نیمه نهایى، هرقدر راجر فدرر دقیق بود و بدون اشتباه بازى کرد، روند اشتباهات جوکوویچ فزونی گرفت. او پس از شکست در گفتگو با خبرنگاران قبول کرد که خیلى بد بازى کرده و گفت فرصت هایى را در اختیار فدرر گذاشته و فدرر هم به خوبى از این فرصت‌ها استفاده کرده است.

تا قبل از این مسابقه این دو قهرمان 26 بار با هم مسابقه داده بودند که 14 بار آن به نفع فدرر تمام شده بود اما در 7 مسابقه آخر پیروزى 6 بار نصیب جوکوویچ شده بود، بار آخر ماه گذشته بود در نیمه نهایى گرند اسلم رولند گاروس در پاریس فرانسه.


http://www.dehek.us/images/57604659662981588637.jpg (http://www.dehek.us/)



فدرر تا کنون 16 گرند اسلم برده که رکوردی جهانى است. او آخرین بار در سال 2010 در استرالیا قهرمان شد. او تا کنون 6 بار فاتح گرند اسلم ویمبلدون شده و اگر امسال هم به این مقام برسد تعداد قهرمانى هایش با پیت سمپراس قهرمان نامدار آمریکایى برابر خواهد شد. راجر فدرر آخرین بار در سال 2009 با شکست اندی رادیک آمریکایی قهرمان ویمبلدون شده است.

این پیروزى که فدرر را برای بیست و چهارمین بار به فینال گرند اسلم برد، از یک نظر دیگر هم مهم است. پس از حذف رافایل نادال در مرحله دوم ویمبلدون امسال، فدرر با یک رتبه ترقى به ردیف دوم رده بندى جهانى صعود کرد و اگر در فینال هم پیروز شود بار دیگر نفر اول جهان خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد تنیس باز سوییسی رکورد سمپراس را خواهد شکست و مدت زمانی که شماره یک رده بندی جهانی بوده از هر کس دیگری طولانی‌تر خواهد شد.


http://www.dehek.us/images/91555419292297548287.jpg (http://www.dehek.us/)



اما فدرر هنوز یک قدم دیگر با این رکورد فاصله دارد، قدمی که باید در فینال روز یکشنبه مقابل اندی ماری اسکاتلندی بردارد.