PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نگاهی به شانس‌‌های قهرمانی مسابقات تنیس ویمبلدون 2012؛ جوکوویچ و شاراپووا و یا دیگران؟


PowerVu
06-25-2012, 11:32 AM
نگاهی به شانس‌‌های قهرمانی مسابقات تنیس
ویمبلدون 2012؛ جوکوویچ و شاراپووا و یا دیگران؟


http://www.dehek.us/images/84112408660381968783.jpg (http://www.dehek.us/)


نوواک جوکوویچ قهرمان سال گذشته و ماریا شاراپووا قهرمان آزاد فرانسه در صدر بخت‌‌های قهرمانی رقابت‌‌های امسال ویمبلدون قرار گرفتند.


معیار ویلمبدون برای Seed بندی مردان عملکرد آنها در زمین چمن است، به این ترتیب امسال پنج نفر اول رده بندی جهانی و پنج Seed اول مردان در ویمبلدون تفاوتی با یکدیگر ندارند اما داوید فرر و توماس بردیچ که به ترتیب در رده بندی جهانی ششم و هفتم هستند، جایشان را در جدول شانس‌‌های قهرمانی ویمبلدون با یکدیگر عوض شده است.

جوکوویچ Seed اول اگر فینال امسال رولند گروس را به رافائل نادال (Seed دوم) واگذار نمی‌کرد، تنها تنیس‌بازی بود که پس از 44 سال توانسته در هر چهار گرند اسلم قهرمان شود. راجر فدرر تنیس‌باز سوئیسی که پر افتخارترین تنیس‌باز تاریخ لقب دارد، سومین بخت قهرمانی ویمبلدون امسال است.

اندی ماری بیست و پنج ساله که امید قهرمانی بریتانیایی‌ها در رقابت‌‌های ویمبلدون است، بخت چهارم این مسابقات و پشت سر رافائل نادال قهرمان دو دوره این رقابت‌ها و راجر فدرر برنده شش دوره ویمبلدون قرار گرفته است. ماری سال گذشته، در نیمه نهایی مقابل رافائل نادال شکست خورد و نتوانست به فینال این رقابت‌ها راه یابد. در بخش مردان ویمبلدون، هفتاد و شش سال است که هیچ بریتانیایی توانسته قهرمان این مسابقات شود.


http://www.dehek.us/images/13670805462472503784.jpg (http://www.dehek.us/)



اندی رادیک تنیس‌باز آمریکایی که نفر سی و سوم رده بندی جهانی است و تا به سه بار فینالیست ویمبلدون بوده، به دلیل کنار گیری گل مونفیس، شانس و بخت سی‌ام قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داده است.

برناد تامیک استرالیایی که سال گذشته تا مرحله یک چهارم این مسابقات پیش رفت، امسال به لطف شیوه خاص ویمبلدون در Seed‌بندی تنیس‌بازان مرد، شانس بیستم قهرمانی قلمداد شده در حالیکه در رده‌بندی جهانی بیست و هفتم است.


http://www.dehek.us/images/94327468974662991360.jpg (http://www.dehek.us/)



اما تعیین بخت‌‌های قهرمانی مسابقات زنان در ویمبلدون، دقیقا بر اساس رده بندی جهانی است و این یعنی پترا کویتووای چک که سال گذشته ماریا شاراپووای روس را در فینال شکست داد و قهرمان شد، امسال Seed چهارم است.


http://www.dehek.us/images/40573574458298646211.jpg (http://www.dehek.us/)



پترا کویتووا در آخرین مسابقه پیش از ویمبلدون، در دور اول تورنمنت تنیس "ایستبورن"، هفت بر پنج و شش بر چهار از اکاترینا ماکارووای روس شکست خورد، بنابراین مدافع عنوان قهرمانی چندان آماده به نظر نمی رسد: " آمادگی خوبی نداشتم ولی چند روز تا ویمبلدون وقت دارم، باید سخت تلاش کنم تا بازی‌ام را بهتر کنم."

از خواهران ویلیامز که در دوره‌‌های قبلی از امید‌های اصلی قهرمانی در ویمبلدون بودند، سرینا جایگاه نسبتاً مناسبی در Seed‌بندی دارد و بخت ششم قهرمانی است اما وینس ویلیامز، قهرمان پنج دوره ویمبلدون هم اکنون در رده جهانی پنجاه و پنجم است.