PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اخبار مسابقات آزاد بارسلونا


M∂hdi
04-24-2012, 02:28 PM
تنیس آزاد بارسلونا : راونیچ در راند دوم


12340
Santiago Giraldo ousted No. 18 seed Denis Istomin

میلوس راونیچ کانادایی، سید شماره 11 مسابقات با پیروزی 4-6 (3)6-7 در برابر الخاندرو فایا از کلمبیا به دور دوم راه یافت. راونیچ 21 ساله، هفت امتیاز سرویس داشت و سه فرصت از چهار بریک پوینت حریف را سیو کرد تا پس از یک ساعت و 42 دقیقه میدان را با برتری ترک کند "این گام خوبی به جلو بود" او گفت. کانادایی از تمرینات خوب در چند هفته گذشته می گوید و از بازی خود در مسترز مونته کارلو ابراز رضایت نمی کند.

راونیچ از کلمبیایی تعریف می کند و نقش سرویس را در برتری خود کلیدی می داند.

او در چنای هند (پیروزی برابر تیپسارویچ) و سن خوزه (پیروزی بر ایستومین) به قهرمانی رسید و رکورد فصل خود را 18 به 4 بهبود بخشید "هدف من پیروزی در دور بعد است". او با برنده دیدار اندریف - خونکیرا دیدار می کند "بهبود مهم است، اما می خواهم به خودم فرصت های بیشتری برای برنده شدن بدهم".

هموطن فایا، سانتیاگو جیرالدو، دنیس ایستومین سید شماره 18 را پس از 1 ساعت و 40 دقیقه (3)6-7 4-6 شکست داد.

رابین هاسه هلندی، که هفته قبل به یک چهارم نهایی مونته کارلو پیشرفت کرد، در برابر سرگئی بوبکا 1-6 و 2-3 پیش افتاد اما به علت آسیب دیدگی حریف از ناحیه مچ پا و کناره گیری از ادامه مسابقه، به دور بعد راه یافت.

یارکو نیمینن فنلاندی، در مقابل خاویر مارتی اسپانیایی مشکلی نداشت و 4-6 1-6 به برتری رسید.

استیو دارسیس بلژیکی، پس از دو ساعت و 36 دقیقه مبارزه 6-4 (2)6-7 (5)6-7 از سد آندری گلوبف قزاق گذشت.

با وجود کسب یک فرصت از 9 بار بریک پوینت، او در دور بعد با فرناندو ورداسکو قهرمان سال 2010 مسابقه می دهد. در همین حال، سرگی استاخوفسکی اوکراینی، یوگنی دانسکوی، بازنده خوش شانس را 2-6 3-6 مغلوب کرد تا در دور دوم به مصاف اندی ماری، شماره چهار مردان جهان برود.

رافائال نادال اسپانیایی، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است که از سال 2005 تاکنون، شش عنوان قهرمانی را بدست آورده و برای کسب هفتمین عنوان خود به بارسلونا سفر کرده است.

دقایقی قبل، برنارد تامیک سید شماره 15 رقابتها، در دو ست 3-6 4-6 از سد ارنست گولبیس لاتویایی عبور کرد. آلبرت مونتانس، حریف نوجوان استرالیایی در راند دوم است.

M∂hdi
04-25-2012, 10:32 AM
بیستمین پیروزی فصل برای ماری، پیشرفتِ آلماگرو و ورداسکو


12350
Andy Murray has a 2-3 record in Barcelona


اندی ماری هشتمین بازیکن این فصل شد که بیست پیروزی را به ثبت رسانده است. او روز سه شنبه در دور دوم مسابقات آزاد بارسلونا، با نتیجه 3-6 2-6 در برابر سرگی استاخوفسکی به برتری رسید.

"من فکر می کنم به خوبی به توپ ضربه زدم" ماری که هفته پیش به دور یک چهارم نهایی مونته کارلو (باخت به بردیچ) رسید، گفت. نیکلاس الماگرو، سید ششم رقابتها در نهمین حضور خود در ATP World Tour 500 clay-court tournament (رکورد 17-8) ادوارد راجر واسلین فرانسوی را (3)6-7 5-7 در یک ساعت و 48 دقیقه شکست داد. اسپانیایی که عنوان خاک رس آزاد برزیل را (با شکست فیلیپو ولاندی) به خود اختصاص داده اکنون دارای رکورد 16 پیروزی و 3 شکست در خاک رس 2012 است.

فرناندو ورداسکو سید نهم، که در دیدار نهایی سال 2010 رابین سودرلینگ را مغلوب کرد، مشکلات کمی را در برابر استیو دارسیس بلژیکی تجربه کرد و 3-6 1-6 برنده شد. شماره 20 مردان جهان، تنها 12 امتیاز سرویس اش را از دست داد تا دوازدهمین پیروزی (غیرمتوالی) خود در بارسلونا را پس از 73 دقیقه کسب کند.

در ادامه دور نخست، فردریکو گیل از پرتغال، مارسل گرانویرز سید دوازدهم را در 73 دقیقه 2-6 2-6 با شکست مواجه کرد. گرانویرز در حال حاضر رکورد 7-2 را در زمین های خاک رس رقم زده است.

برنارد تامیک، سید شماره 15 از استرالیا که جوانترین بازیکن حاضر در جمع پنجاه نفر برتر رنکینگ مردان است، 73 درصد از امتیاز های سرو اش را بدست آورد تا ارنست گولبیس لاتویایی را در 68 دقیقه حذف کند.

"من فکر می کنم در گیم های سرویسم خوب عمل کردم" تامیک 19 ساله گفت. او از شروع حرکت بر روی خاک رس ابراز رضایت کرده و از آن به عنوان بهترین بازی اش یاد می کند. تامیک در دور بعد با آلبرت مونتانس اسپانیایی دیدار می کند "امیدوارم در برابر او در اجرا و از لحاظ فیزیکی آماده باشم".

تامیک از نیاز خود به بازی تهاجمی تر سخن می گوید.

رافائل نادال، شش بار قهرمان تورنمنت، در دیدار نخست برابر هموطن‌اش گیرمو گارسیا لوپز مسابقه می دهد. لوپز در دور قبل اولیویه روخاس بلژیکی، نفر 23 سابق جهان را 3-6 3-6 از پیش روی برداشت. نادال در مقابل لوپز دارای رکورد سه پیروزی و یک شکست است. تنها دیداری که او واگذار کرده است، دو فصل پیش در نیمه نهایی هارد کورت بانکوک ثبت شد.

M∂hdi
04-26-2012, 08:06 AM
نادال و سی‌امین پیروزی متوالی در بارسلونا


12370
Rafael Nadal has won the Barcelona title six times

رافائل نادال، که به تازگی بیستمین عنوان ATP World Tour Masters 1000 را در مونته کارلو کسب کرده، اولین دیدار خود در تورنمنت بارسلونا را با پیروزی 1-6 2-6 در برابر گیرمو گارسیا لوپز آغاز کرد.

اسپانیایی، در 15 فرصت شکستن سرو حریف، شش بار موفق بود تا در 81 دقیقه به پیروزی دست یابد. قهرمان شش دوره مسابقات، رکورد خود در ATP World Tour 500 tournament به 1-31 بهبود داد که در این مسیر سی مسابقه را با برد های متوالی به پایان برده است.

نادال موفق به کسب پنج عنوان مستقیم از 2005 تا 2009 است و سال گذشته دوباره تاج قهرمانی را با پیروزی بر داوید فرر بالا برد. او سال 2010 در مسابقات شرکت نکرد.

تنیس باز 25 ساله، با پیروزی هفته گذشته در مونته کارلو (با برد برابر جوکوویچ) به ده ماه خشکسالی پایان داد . در حال حاضر او دارای رکورد 3-23 در فصل 2012 است. برجسته ترین باخت او در فینال آزاد استرالیا (در برابر جوکوویچ) رقم خورد.

دیدار بعدی او در راند سوم با رابرت فرح، کوالیفایر کلمبیایی و مرد شماره 246 رنکینگ است که در مقابل پابلو اندوخار -قهرمان تورنمنت کازابلانکا- در سه ست و پس از دو ساعت و چهل و نه دقیقه به برتری دست یافت.

یارکو تیپسارویچ، شماره هشت جهان در اولین حضور خود در تورنمنت بارسلونا پس از سه سال، ویکتور هانسکو از رومانی را 5-7 4-6 در مدت زمان یک ساعت و 42 دقیقه شکست داد. برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی، تیپسارویچ باید از سد فردریکو گیل از پرتغال عبور کند که موفق شد هموطنش خوئوا سوزا را 6-4 4-6 3-6 از پیش روی بر دارد.

اولین دیدار امروز در پیستا سنترال بین نیکلاس آلماگرو از اسپانیا و میلوس راونیچ از کانادا خواهد بود.

M∂hdi
04-27-2012, 10:13 AM
نادال، ماری و راونیچ در یک چهارم نهایی


12408
Robert Farah (http://sports.yahoo.com/ten/players/5005/) of Colombia returns the ball to Rafael Nadal (http://sports.yahoo.com/ten/players/599/) during the Barcelona Open Tennis tournament
in Barcelona, Spain, Thursday, April 26, 2012. Nadal won 6-2, 6-3.

رافائل نادال و اندی ماری با پیروزی در ست های مستقیم در روز پنجشنبه، به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات آزاد بارسلونا راه یافتند.

مرد شماره دو جهان پس از 86 دقیقه حریف خود را مغلوب کرد

نادال در اولین گیم بازی، سرویس Robert Farah (http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/F525.aspx) کلمبیایی را شکست تا با نتیجه 2-6 و 3-6، سی و یکمین پیروزی پیاپی در بارسلونا را به ثبت برساند. اسپانیایی در یک چهارم نهایی به مصاف یارکو تیپسارویچ سید پنجم رقابتها می رود که در راند سوم موفق شد 2-6 2-6 فردریکو گیل از پرتغال را شکست دهد.

"ممکن است احمقانه به نظر بیاید ولی بر علیه بازیکنانی مثل او باید به سمت پیروزی بروید" تیپسارویچ گفت. "اگر دنبال مبارزه هستید در هر صورت باخته اید. رافا در حال بازی همیشه به مانند زمین های خاکی است. بهترین، من به دنبال برد خواهم رفت و باید دید چه اتفاقی می افتد".

در دیدار قبلی بین آنها که سه سال پیش در جام دیویس انجام شد، نادال با نتیجه 1-6 0-6 2-6 تیپسارویچ را مغلوب کرد.

ماری با اجرای سریع برابر سانتیاگو جیرالدو، دیگر بازیکن کلمبیایی را 1-6 2-6 شکست داد. شماره چهار رنکینگ از بریتانیا با نه امتیاز سرویس، پیروزی سریعی را رقم زد.

ماری با میلوس راونیچ روبرو خواهد شد که در دو ست با نتایج مشابه 3-6 3-6 نیکلاس الماگرو را از پیش روی برداشت.

همچنین، کی نیشیکوری از ژاپن در دیداری که ست نخست ان به تای بریک کشیده شد، آلبرت راموس اسپانیایی را با شکست مواجه کرد و فلیسیانو لوپز با پیروزی 3-6 1-6 در مقابل یارکو نیمینن، به جمع هشت تنیسور پایانی پیوست.

لوپز برای حضور در نیمه نهایی سد بزرگی به نام داوید فرر را می بیند که پس از 80 دقیقه، چهار بریک پوینت را سیو و فقط دو گیم را به هموطنش آلبرت مونتانس واگذار کرد. فرناندو ورداسکو نیز پس از برتری 4-6 4-6 برابر کوین اندرسون از افریقای جنوبی، به دیدار ژاپنی خواهد رفت.

ورداسکو از 12 فرصت شکستن سرویس حریف 2 بار موفق نشان داد تا بعد از یک ساعت و چهل و چهار دقیقه به پیروزی دست یابد.

M∂hdi
04-28-2012, 10:32 AM
نادال تحت تاثیر پیروزی در برابر تیپسارویچ


12411
Rafael Nadal improved to 3-0 against Janko Tipsarevic.

رافائل نادال مدافع عنوان قهرمانی، با نتیجه 2-6 2-6 یانکو تیپساریوچ، سید پنجم رقابتها را شکست داد تا 25مین پیروزی فصل را در روز جمعه ثبت کند.

شماره دو جهان، موفق به کسب 81 درصد از ریترن پوینت های سرو دوم شد و پنج بار سرویس تیپسارویچ، شماره هشت جهان را شکست تا سومین پیروزی خود برابر صرب را در 83 دقیقه بدست آورد. او فقط یک بار در گیم چهارم از ست دوم به خطر افتاد.

نادال رکورد خود در این تورنمنت به 1-33 بهبود بخشید.

"من احساس خوبی داشتم. یک بازی بسیار خوب، بهتر از روز گذشته" نادال گفت. "بسیار خوشحالم که در نیمه نهایی هستم. شما نمی توانید انتظار یک بازی آسان را در برابر شماره هشت جهان داشته باشید. 2-6 2-6 نتیجه بسیار خوبی برای من است".

نادال 25 ساله، از سال 2003 در تورنمنت کلی کورت (زمین خاک رس) تور جهانی ای تی پی 500 شکست نداشته و در شش حضور قبلی (2009-2005، 2011) به پیروزی رسیده است. او هفته پیش هشتمین عنوان متوالی در مسترز مونته کارلو را (با شکست جوکوویچ) بدست آورد، جایی که با رکورد شکنی بیستمین عنوان مسترز 1000 ای تی پی را جمع آوری کرد.

"من مقدار زیادی اعتماد به نفس از نتایج گذشته در اینجا دارم اما به این معنا نیست که مسیر ادامه خواهد داشت" نادال گفت. "هر مسابقه متفاوت است". نادال در ادامه از رفتن به کورت و سعی و تلاش در هر لحظه و امید به پیروزی می گوید.

در نیمه نهایی، نادال با ورداسکو سید شماره نه بازی خواهد کرد. عنوان دار 2010، پس از آسیب از ناحیه شکم و کناره گیری کی نیشیکوری ژاپنی در زمانی که نتیجه 2-4 پیش می رفت، به دور بعد صعود کرد.

ورداسکو به دنبال دومین عنوان خود پس از پیروزی دو سال پیش در بارسلوناست. او در آکاپولکو به فینال رسید و مغلوب داوید فرر شد.

اسپانیایی با هدف نخستین پیروزی در 13مین ملاقات با نادال به میدان می رود.

آخرین دیدار هیجان انگیز آنها در سینسیناتی، سه تای بریک را به همراه داشت.


12412
Milos Raonic recorded his first win over a Top 4 player.

اما میلوس راونیچ شماره 25 جهان، با شکست 4-6 (3)6-7 اندی ماری در روز جمعه، به اولین پیروزی خود در مقابل چهار نفر برتر دست یافت تا به دومین نیمه نهایی خاک رس در تور جهانی ای تی پی راه یابد "این خیلی، خیلی دشوار است و به علاوه یک اعتماد به نفس بزرگ برای من است" راونیچ گفت. "خاک، بهترین سطح او نیست، اما او به طور مداوم بر روی آن خوب کار می کند. سال گذشته به نیمه نهایی آزاد فرانسه، مونته کارلو و رم رسید، بنابراین او می تواند به خوبی بر روی آن عمل کند. برای من، بدون در نظر گرفتن سطح، پیروزی بزرگی بود".

کانادایی، تنها چهار امتیاز سرو در ست نخست را از دست داد و شکستن سرو ماری از گیم هفتم آغاز شد. او در بازی فقط یک بار گیم اش را در ست دوم از دست داد با این حال در تای بریک و پس از یک ساعت و چهل و چهار دقیقه پیروزی میدان بود. با 195 سانتی قد، راست دست 14 امتیاز سرویس به ثبت رساند و در 84 درصد امتیازهای سرو نخست موفق بود.

شماره چهار جهان فصل خاک رس را با صعود به یک چهارم نهای مونته کارلو (باخت به بردیچ) آغاز کرد. او اوائل سال در بریزبن به پیروزی رسید و اکنون رکورد 6-21 در این فصل را داراست.

در دیگر دیدار این مرحله که تمام اسپانیایی بود، فلیسیانو لوپز سه بار بخت پیروزی برابر داوید فرر را از دست داد تا شماره شش جهان پس از 2 ساعت و 45 دقیقه حریف میلوس راونیچ در نیمه نهایی شود.

فرر در ست دومِ هیجان انگیز 5-4 و 40-15 عقب افتاد اما به سرعت بازی را به تای بریک کشاند و در انجا هم نتیجه 7-6 به نفع حریف پیش رفت که در نهایت 7-9 به پیروزی رسید و از شش فرصت بریک پوینت در ست نهایی، یک بار کافی بود تا مسابقه را با برتری به پایان ببرد.

Ferrer is bidding to win an ATP-best fourth title this season, having already triumphed in Auckland (d. Rochus), Buenos Aires (d. Almagro) and Acapulco (d. Verdasco). He improved to a 27-4 match record on the season.

M∂hdi
04-29-2012, 01:57 PM
در فینال تمام اسپانیایی؛ نادال به دیدار فرر می رود


12424

رافائل نادال، مرد شماره دو جهان، پس از شکست 0-6 4-6 فرناندو ورداسکو در نیمه نهایی روز شنبه، در تکرار فینال 2011 آزاد بارسلونا به مصاف داوید فرر خواهد رفت.

نادال در تلاش برای کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود است در حالی که فرر برای چهارمین به فینال مسابقات راه می یابد "من بسیار خوشحالم" فرر گفت. "من یک ارتباط خاص با این تورنمنت دارم". او از امیدواری و رویای خود برای قهرمانی در این تورنمنت می گوید.

نادال در دیدارهای رودر رو با فرر 13 به 4 پیش است.

در فینال فصل پیش، نادال تنها شش گیم را به هموطنش واگذار کرد و از یازده دیدار بر روی خاک، فرر در 2004 اشتوتگارت به برتری رسیده است.

Nadal improved to 13-0 all time against Verdasco and predicted a close final

"من از این تورنمنت خیلی لذت می برم" نادال گفت. او از نیاز به بازی بی نقض برای شکست دادن یکی از بهترین بازیکنان جهان می گوید "تلاش خواهم کرد تهاجمی تر بازی کنم و امیدوارم داوید در یکی از بهترین روزهای خود نباشد".

نادالِ 25 ساله، در ست نخست بازی برابر ورداسکو که 29 دقیقه به طول انجامید، بی رحم نشان داد. او در شش گیم متوالی فقط پنج امتیاز روی سرو اش را از دست داد. او در ست دوم با مقاومت بیشتری از سوی ورداسکو مواجه شد و هر سه فرصت شکستن سرویس اش را نجات داد تا پس از 85 دقیقه به دیدار نهایی پیشرفت کند.

Nadal has won 76 straight matches on clay in the month of April

او در تلاش برای کسب چهل و هشتمین عنوان حرفه ای خود در تور جهانی مردان است.

داوید فرر نیز برای صعود به فینال کار سختی برابر میلوس راونیچ داشت و پس از کشیده شدن هر دو ست به تای بریک توانست کانادایی جوان را مغلوب کند.

دیدار نهایی از ساعت 18:30 (به وقت ایران) آغاز می‌شود

راونیچ 15 امتیاز سرویس داشت و در 70 درصد سرو های نخست اش موفق بود. او چهار بار فرصت شکستن گیم حریف را از دست داد در حالی که 7 بار بریک پوینت های اسپانیایی را سیو کرد.

پس از دو ساعت و پنج دقیقه، متولد آلیکانته (2)6-7 (5)6-7 پیروز میدان شد.

نتایج کامل مسابقات (http://tennistalkers.com/showthread.php?t=5012)