PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رده‌بندی تنیس بانوان جهان؛ سقوط چهار پله‌ای ووزنیاکی در روز صدرنشینی آزارنکا


PowerVu
01-30-2012, 01:15 PM
آخرین رده‌بندی تنیس بانوان جهان اعلام شد:
سقوط چهار پله‌ای ووزنیاکی در روز صدرنشینی آزارنکا


http://tisfoooon.tk/images/uqfpxhakgbq2cnjlntzq.jpg


تنیس‌باز دانمارکی در آخرین رده‌بندی تنیس بانوان جهان چهار پله سقوط کرد تا حریف بلاروسی‌اش بانوی شماره یک دنیا شود.


ویکتوریا آزارنکا بلاروسی در رده بندی جدید تنیس‌بازان خانم جهان که روز دوشنبه منتشر شد، در صدر قرار گرفت. ویکتوریا آزارنکا بعد از قهرمانی در تنیس آزاد استرالیا، نخستین‌ «گرند اسلم» سال، به صدر رده بندی صعود کرد. آزارنکا در ملبورن در بازی فینال ماریا شاراپووا روس را شکست داد. این تنیس‌باز در سن 22، بیست و یکمین تنیس‌باز شماره یک جهان از زمان انتشار رده بندی تنیس‌بازان جهان در 1975 است.

کارولین ووزنیاکی که بدون قهرمانی در مسابقات‌ «گرند اسلم» از اکتبر 2011 تنیس‌باز شماره یک جهان بود، به رده چهارم نزول کرد. لازم به ذکر است که کیم کلایسترز بلژیکی فوریه 2011 تنها یک هفته ووزنیاکی را از رده نخست جهان محروم کرد.

ماریا شاراپووا با صعود یک پله ای بعد از پترا کویتوا اهل جمهوری چک در رده سوم قرار گرفت. لی نا چینی، فینالیست تنیس آزاد استرالیا در سال 2011 که در مکان ششم قرار داشت در و مسابقات امسال در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد، در آخرین رده‌بندی با سه رده نزول به مکان نهم جدول سقوط کرد. کلایسترز قهرمان سال دو هزار و یازده هم که امسال در مرحله نیمه نهایی حذف شد، شانزده پله نزول کرد و در رده سی ام قرار گرفت.

بر اساس آخرین رده‌بندی تنیس بانوان جهان ویکتوریا آزارنکا که توانست در اولین ماه سال 2012 در رقابت‌های تنیس اوکلند و پس از آن در‌ «گرند اسلم» استرالیا به عنوان قهرمانی برسد، با صعود ۲ پله‌ای در جایگاه نخست جدول رده‌بندی قرار گرفت تا کارولین ووزنیاکی دانمارکی با 4 پله سقوط در مکان چهارم جدول برترین‌ها جای بگیرد.

ارغوان رضایی، تنیس‌باز ایرانی‌الاصل فرانسه با 3 پله سقوط در مکان 123 جدول ایستاد و سرنا ویلیامز، تنیس‌باز مطرح آمریکایی بدون تغییر همچنان دوازدهم است.


* تازه‌ترین رده‌بندی تنیس بانوان جهان به شرح زیر است:

1- ویکتوریا آزارنکا از بلاروس 8585 امتیاز ( 2+ ) (رتبه قبلی: 3)
2- پترا کویتووا از جمهوری چک 7690 امتیاز (رتبه قبلی: 2)
3- ماریا شاراپووا از روسیه 7560 امتیاز (1+) (رتبه قبلی: 4)
4- کارولین ووزنیاکی از دانمارک 7085 امتیاز (3-) (رتبه قبلی: یک)
5- سامانتا استوسر از استرالیا (رتبه قبلی: 5)
6- آگنیسزکا رادوانسکا از لهستان (رتبه قبلی: 8)
7- مارین بارتولی از فرانسه (رتبه قبلی: 9)
8- ورا زواناروا از روسیه (رتبه قبلی: 7)
9- نا لی از چین (رتبه قبلی: 6)
10- آندریا پتکوویچ (رتبه قبلی: 10)