PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یک‌چهارم پایانی تنیس گرند اسلم استرالیا؛ صعود فدرر، نادال، آزارنکا، کلایسترز و حذف ووزنیاکی


PowerVu
01-24-2012, 03:55 PM
یک‌چهارم پایانی مسابقات تنیس گرند اسلم استرالیا؛
صعود فدرر، نادال، آزارنکا، کلایسترز و حذف ووزنیاکی



در ادامه مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های تنیس Australian Open، اولین گرند اسلم سال 2012 میلادی که از ابتدا با حضور 128 بازیکن برتر جهان و جایزه بیش از 12 میلیون دلاری در حال برگزاری است، برنده ۱۶ گرند اسلم، به آسانی از سد خوآن مارتین دل‌پاتروی آرژانتینی گذشت و به سی و یکمین نیمه‌نهایی پیاپی خود رسید. همچنین نادال، مرد شماره 2 تنیس جهان به مرحله نیمه‌پایانی رقابت‌های تنیس Australian Open صعود کرد تا برای بیست و هفتمین بار به مصاف حریف سنتی خود راجر فدرر سوئیسی برود.

http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20120124/all/l5716424.jpg

در دومین دیدار این مرحله امروز رافائل نادال تنیس‌باز چپ‌دست اسپانیایی و قهرمان یک دوره رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به مصاف توماس بردیچ چک و بخت هفتم قهرمانی رفت و در حالی بازی را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان رساند که ست اول را با نتیجه 7 بر 6 واگذار کرده بود. نادال برای رسیدن به نیمه‌نهایی توماس بردیچ حریف چک خود را در چهار ست و با نتایج شش بر هفت ( پنج / هفت )،‌ هفت بر شش ( هشت / شش )، شش بر چهار و شش بر سه {(۷-۵) ۷-۶ (۶-۸) ۶-۷ ۴-۶ ۳-۶} شکست داد.

http://media.idahostatesman.com/smedia/2012/01/24/08/39/666-wZ24K.St.55.jpg

نادال و بردیچ امروز برای چهاردهمین با هم دیدار کردند. پیش از این 10 پیروزی به سود نادال و 3 برد به حساب حریف چک وی به ثبت رسیده بود.

http://euro.mediotiempo.com/media/2012/01/24/roger-federer-y-juan-martin-del-potro.jpg

در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها امروز راجر فدرر، پرافتخارترین بازیکن تاریخ گرند اسلم‌های تنیس و قهرمان 4 دوره مسابقات آزاد استرالیا که در فینال ۲۰۰۹ اوپن آمریکا مغلوب دل‌پاترو شده بود به مصاف خوآن مارتین‌ آرژانتینی رفت و در پایان با برتری 3 بر صفر مقابل حریفش، برای سی‌امین بار به مرحله نیمه‌پایانی تاریخ مسابقات گرند اسلم صعود کرد. این بازی در سه ست و با نتایج شش بر چهار، شش بر سه و شش بر دو (۴-۶ ۳-۶ ۲-۶) به سود راجر سوییسی به پایان رسید.


11023
فدرر با پیروزی بر دل‌پاترو برای سی‌ویکمین
بار پیاپی به نیمه‌پایانی گرند اسلم رسید


راجر فدرر سوئیسی که بخت سوم قهرمانی محسوب می شود در این دیدار در حالی برای دهمین بار مقابل د‌ل‌پاترو قرار گرفت که پیش از این 7 پیروزی به سود فدرر و دو پیروزی به سود حریفش به ثبت رسیده بود و امروز نیز اسطوره 30 ساله تنیس جهان در هزارمین دیدار خود در رقابت‌های تنیس حرفه‌ای هشتمین پیروزی‌اش را مقابل بخت یازدهم قهرمانی مسابقات و مرد شماره 11 تنیس جهان جشن گرفت تا به عنوان اولین بازیکن راهی مرحله نیمه‌پایانی شود. دیدار مرحله نیمه‌پایانی فدرر با رقیب دیرینه‌اش رافائل نادال خواهد بود.

به این ترتیب در نخستین دیدار مرحله نیمه‌پایانی رافائل نادال و راجر فدرر، مردان شماره 2 و 3 تنیس جهان برای بیست و هفتمین بار در حالی با هم دیدار می‌کنند که پیش از این 17 پیروزی به سود نادال و 9 پیروزی به سود فدرر به ثبت رسیده است.

http://www.foxsportsla.com/export/sites/fox-latam/img/12/01/23/Clijsters_y_Wozniacki.jpg_1854542250.jpg

اما در بخش خانم‌ها، کارولین ووزنیاکی، نفر نخست رده‌بندی جهانی، با شکست مقابل کیم کلایسترز، مدافع عنوان قهرمانی، حذف شد.


11024
کیم کلایستر با غلبه بر کارولین ووزنیاکی به
تکرار قهرمانی‌اش در این تورنمنت نزدیکتر شد


کلایسترز ۲۸ ساله که گفته آخرین باری است که در Australian Open شرکت می‌کند، این دیدار را در دو ست و با نتایج ۳-۶ (۴-۷) ۶-۷ به سود خود پایان داد. ووزنیاکی ۲۱ ساله که هیچ گرند اسلمی نبرده است، رتبه اولی خود در رده‌بندی جهانی را نیز از دست داد.

کلایسترز در مرحله نیمه‌پایانی با ویکتوریا آزارنکا مسابقه خواهد داد.

آزارنکا از بلاروس که بخت سوم قهرمانی است، برای صعود به نیمه‌پایانی، پیشتر آگنیژکا رادوانسکا از لهستان را با نتایج (۷-۰) ۷-۶ ۰-۶ ۲-۶ شکست داده بود.

http://news.ladbrokes.com/en-gb/wp-content/uploads/2012/01/Victoria-Azarenka2.jpg

آزارنکا در صورت فتح جام، رتبه یک جهانی را از ووزنیاکی خواهد گرفت.