PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روز نخست تنیس گرند اسلم استرالیا؛ پیروزی مدعیان، حذف ارغوان رضایی


PowerVu
01-16-2012, 07:36 PM
روز نخست تنیس گرند اسلم استرالیا؛
پیروزی مدعیان، حذف ارغوان رضایی




10960




مسابقات تنیس آزاد استرالیا، اولین گرند اسلم سال، از امروز (شانزدهم ژانویه) در ملبورن آغاز شد.


در بخش مردان چهار نفر نخست رده‌بندی جهانی یعنی نوواک جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی، رافائل نادال، راجر فدرر، و اندی ماری همچون سال پیش، امیدهای اصلی قهرمانی مسابقات امسال نیز هستند.

البته از میان آنها تنها اندی ماری اسکاتلندی است که با وجود چندین بار فینالیست شدن، تاکنون موفق به قهرمانی در هیچ یک از چهار گرند اسلم جهان نشده است.

بریتانیایی‌ها امیدوارند اندی ماری با قهرمانی در این مسابقات اولین جام گرند اسلم خود را به دست آورد و آرزوی چندین ساله آنها را نیز برآورده کند.

10961
کرولاین ووزنیاکی بخت نخست قهرمانی نیز بازی نخست خود را به راحتی برد

در بخش زنان نیز کرولاین ووزنیاکی دانمارکی بخت نخست این مسابقات است. کیم کلایستر، مدافع عنوان قهرمانی، نیز از بخت‌های اصلی قهرمانی است

10962
ارغوان رضایی با شکست در نخستین باز خود حذف شد.
گرمای شدید رضایی بازی رضایی را تحت تاثیر قرار داده بود

پیروزی مدعیان؛ حذف ارغوان رضایی
ارغوان رضایی، تنیس‌باز ایرانی‌الاصل فرانسوی، در نخستین دور مسابقات در دو ست پیاپی در مقابل "شوای پنگ" از چین شکست خورد. رضایی در طول مسابقه به دلیل گرمازدگی شدید تحت درمان قرار گرفت.

رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان و قهرمان پیشین این مسابقات، در نخستین بازی خود، به راحتی الکس کوزنتسوو از آمریکا را در سه ست پیاپی شکست داد. نادال در دور بعدی با تامی هاس، تنیس‌باز آلمانی، روبرو خواهد شد.

راجر فدرر، مرد شماره سه جهان و قهرمان چهار دوره این مسابقات، نیز به راحتی و در سه ست پیاپی از سد الکساندر کودریاتسف از روسیه گذشت. فدرر در دور بعد با آندریاس بک از آلمان روبرو خواهد شد.

در بخش زنان نیز کیم کلایستر و کرولاین ووزنیاکی به راحتی از سد رقبای خود گذشتند. ووزنیاکی دانمارکی، آناستازیا رادیونوا را در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ شکست داد. کیم کلایستر بلژیکی نیز با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ بر ماریا خوآ کوهلر غلبه کرد.

10963
هواداران برنارد تامیک از امیدهای استرالیا میزبان مسابقات

شگفتی روز نخست
تنها شگفتی روز نخست مسابقات امسال را برنارد تامیک، تنیس‌باز استرالیایی، خلق کرد. تامیک که در چند تورنمنت سال گذشته نیز نتایج خوبی گرفته بود، در یک بازی حساس فرناندو ورداسکو، تنیس‌باز اسپانیایی و نفر ۲۲ بخت قهرمانی مسابقات را در چهار ساعت و یازده دقیقه شکست داد.

10964
برنارد تامیک استرالیایی با غلبه بر فرناندو ورداسکو
اسپانیایی شگفتی روز نخست مسابقات را رقم زد

تامیک در حالیکه دو ست نخست را با نتایج ۴-۶ و ۶-۷ به حریف واگذار کرده بود، سه ست بعدی را با نتایج ۶-۴، ۶-۲، و ۷-۵ برده و تماشاچیان هموطنش را به وجد آورد. او در دور بعدی با سام کوئری آمریکایی روبرو خواهد شد.

مسابقات تنیس استرالیا که نخستین دوره آن به سال ۱۹۰۵ باز می‌گردد، تا سال ۱۹۶۹ به نام جام قهرمانی استرالیا شناخته می شد و از آن سال نام جام آزاد (اوپن) استرالیا را بر خود گرفت. تا سال ۱۹۸۷ مانند ویمبلدون، همه بازی‌های این مسابقات روی زمین‌های چمن انجام می‌شد. اما از سال ۱۹۸۸ زمین‌های هارد کورت جایگزین شد.

تا پیش از سال ۱۹۷۲ که شهر ملبورن به دلایل اقتصادی و شاخصه‌های توریستی به عنوان محل دائمی این مسابقات برگزیده شد، تغییر محل برگزاری مسابقه‌ها از سنت‌های مرسوم این تورنمنت بود، و حتی نیوزیلند هم سابقه برگزاری این مسابقات را دارد.