PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آقای شماره یک در اوج تنیس جهان از انگیزه‌هایش برای فصل جدید می‌گوید


PowerVu
01-16-2012, 11:18 AM
آقای شماره یک در اوج تنیس جهان
از انگیزه‌هایش برای فصل جدید می‌گوید

http://www.australianopen.com/images/pics/large/b_djokovic_14_01.jpg

نواک جوکوویچ: این روزها در اوج هستم



بدون تردید نواک جوکوویچ، مرد شماره یک دنیای تنیس، بخت اول قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم استرالیاست. «جوکر» که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هم به حساب می‌آید، اعتقاد دارد که می‌تواند سال درخشان گذشته‌اش را تکرار کند. او می‌خواهد از برتری‌اش نهایت استفاده را بکند و از تک‌تک لحظاتش لذت ببرد.



نواک، فکر می‌کنی بتوانی سال 2011 خودت را تکرار کنی؟ یا حتی سال 2012 موفق‌تری داشته باشی؟

همه چیز ممکن است؛ آنچه مشخص است اینکه سال 2011 تا به حال بهترین سال دوران حرفه‌ای من بوده است. راستش تکرار کارهایی که سال گذشته انجام داده‌ام، دشوار خواهد بود؛ با این حال اگر یک‌بار موفق شده‌ام این کارها را انجام بدهم چرا دوباره نتوانم؟ چرا نباید در مورد ادامه فصل خوشبین باشم؟ مطمئنا در حال حاضر نمی‌توانم خیلی فراتر از رقابت‌های اوپن استرالیا بروم و حواسم را معطوف این بازی‌ها کرده‌ام. می‌خواهم مثل بسیاری از تنیس‌بازهای دیگر سال را با موفقیت شروع کنم.


http://asset.ninemsn.com.au/img/000/000/209/850/Djokovic.jpg




در ابتدای سال پیش، فکر می‌کردی که چنین فصلی در انتظارت باشد؟

انتظار اتفاقاتی را که افتاد، نداشتم. سال‌های گذشته من در سطح بالایی بازی می‌کردم ولی نه اعتماد به نفس لازم را داشتم نه تجربه کافی را. حالا این روزها وقتی به کورت تنیس پا می‌گذارم یا خودم را برای رقابت‌های مهم آماده می‌کنم، حس متفاوتی دارم که در گذشته چنین نبود. این روزها اعتماد به نفس بیشتری دارم.



‌حسی هم در درونت هست که بگوید نمی‌توانی موفقیت سال 2011 را تکرار کنی؟

راستش را بخواهید نه. من تیم خوبی دارم و با همان رویکرد گذشته به کارمان ادامه می‌دهیم و مثل فصل گذشته خودمان را برای شرکت در گرنداسلم آماده کرده‌ایم.


http://static.sport360.com/sites/default/files/imagecache/main_image/15-Pg18-Djokovic-2-crop.jpg




در تعطیلات بین فصل، جنبه‌ای از بازی‌ات هم بود که روی آن کار و تلاش کنی تا تقویتش کنی؟

وقت کافی نداشتیم تا بتوانیم تجربه‌اندوزی کنیم؛ به طور کل فکر نمی‌کنم بازی‌ام نیاز به تغییر داشته باشد و نیازی هم نمی‌بینم که تغییر عمده‌ای در آن به وجود بیاورم. فقط فکر می‌کنم باید تمرکزم را حفظ کنم و روی یک سری چیزهای جزیی مثل اینکه تهاجمی‌تر بازی کنم یا سرویس‌هایم را بهتر کنم، کار کنم. البته این چیزهایی که گفتم کم و بیش شامل همه مواردی می‌شود که باید برای بردن آنها را رعایت کنم.



چطور مطمئنی مصدومیتی که آخر فصل گذشته به سراغت آمد، در کارت تاثیر منفی نمی‌گذارد؟

باید استراحت داشت؛ من سال 2011 به اندازه کافی استراحت نکردم. رفتن به بلگراد بعد از گرند اسلم آمریکا برای بازی در نیمه‌نهایی جام دیویس تصمیم سختی بود که در نهایت مرا به شدت مصدوم کرد. با این حال معتقدم سرک کشیدن به گذشته به هیچ دردی نمی‌خورد. آن اتفاق باعث شد درس مهمی بیاموزم؛ همان‌قدر که تمرین می‌کنیم و مسابقه می‌دهیم باید به فکر استراحت کردن هم باشیم.


http://mexico.cnn.com/media/2012/01/13/novak-djokovic.jpg




تو در سال 2011 تقریباً به همه اهدافت رسیدی. حالا به نظرت برای سال 2012 دیگر هدف مهمی نداری، درسته؟

این موضوع به این بستگی دارد که از چه زاویه‌ای به مسایل نگاه کنی؛ هم می‌توانید مثبت به مسایل نگاه کنید و هم منفی. به شخصه تلاش کرده‌ام تا همیشه از دید مثبت به ماجرا نگاه کنم و به خودم بگویم: «خب، یه بار این کارو کردی، پس یه بار دیگه هم می‌تونی انجامش بدی!» حس می‌کنم این روزها در اوج دوران حرفه‌ای قرار دارم؛ حالا چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ روحی و سطح فنی. من می‌خواهم یک‌بار دیگر همان طور که سال 2011 هم نشان داده‌ام، روی تمام سطوح تنیس اعم از هارد، خاک رس و چمن موفق باشم.