PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چه کسی در آستانه نخستین گرنداسلم 2012 تنیس جام را بالای سر می‌برد؟


PowerVu
01-15-2012, 11:24 PM
چه کسی در آستانه نخستین گرنداسلم 2012 تنیس جام را بالای سر می‌برد؟


http://www.tennis-image.com/images/23730364516706109782.jpg

تنیس‌بازان برتر جهان تا ساعاتی دیگر رقابت‌ خود را برای بالا بردن جام صدمین گرند اسلم در استرالیا آغاز می‌کنند.

نخستین گرند اسلم سال 2012 در تاریخ 16 ژانویه در استرالیا آغاز می‌شود و برترین‌های تنیس جهان برای بالا بردن صدمین جام این رقابت‌ها مقابل هم صف‌ آرایی خواهند کرد.

روی امرسون با شش بار قهرمانی در گرنداسلم استرالیا بیشترین عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد، بعد از او آندره آغاسی آمریکایی و راجر فدرر سوئیسی با چهار عنوان قهرمانی در رده‌های بعدی هستند.

امسال رقابت‌ در این مسابقات به اوج خود رسیده است، چرا که جوکوویچ می‌خواهد برای دومین سال پیاپی قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد (او در سال 2008 هم قهرمان استرالیا شده بوده). نادال هم می‌خواهد ناکامی خود در سال گذشته و از دست دادن رتبه اول برترین‌های جهان را به فراموشی بسپارد و با قهرمانی در این رقابت‌ها سال را با امیدواری شروع کند، اما چالش بزرگ در برابر راجر فدرر سوئیسی است چرا که برای نخستین بار او در سال گذشته نتوانست قهرمانی در هیچ کدام از چهار گرنداسلم معتبر را به دست آورد و امسال می‌خواهد به این ناکامی پایان دهد. از طرف دیگر اندی ماری اسکاتلندی می‌خواهد با مربی جدیدش ایوان لندل برای نخستین بار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند.

جوکوویچ که فصل گذشته با درخشش در رقابت‌های گرنداسلم توانست به پیشتازی نادال در فهرست برترین‌های تنیس جهان پایان دهد، انگیزه‌ی زیادی دارد تا با درخشش در رقابت‌های امسال صدرنشینی‌اش را حفظ کند. جوکوویچ 24 ساله، چهار گرند اسلم را در کارنامه دارد و برای رسیدن به جمع رکوردداران گرنداسلم کار آسانی پیش‌رو ندارد چرا که فدرر با دوازده قهرمانی بیشتر، دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

در میان تنیسورهای خانم هم رقابت‌ بسیار شدید است. کارولین ووزنیاکی نفر اول رنکینگ جهانی تنیسورهای زن هم می‌خواهد با قهرمانی در این رقابت‌ همچنان به پیشتازی خود ادامه دهد، از طرف دیگر پترا کویتووا تنیسور اهل چک در پی آن است که با قهرمانی در این رقابت‌ها جای ووزیناکی را در صدر جدول بگیرد و برای دومین بار فاتح یک رقابت‌ گرند اسلم شود، اما شاید سرینا ویلیامز آمریکایی که در حال حاضر در رده سیزدهم رنکینگ جهانی قرار دارد، بیشترین انگیزه را برای درخشش در این رقابت‌ها داشته باشد چرا که تازه از دوران مصدومیت خارج شده است و می‌خواهد بار دیگر خود را به جمع بزرگان دنیای تنیس برساند. از طرف دیگر ماریا شاراپووای روس که سال گذشته نمایش به نسبت خوبی داشت، می‌خواهد در سال جدید هم به روند رو به رشد خود ادامه دهد و پس از مدت‌ها فاتح یک جام معتبر در اندازه گرند اسلم شود.

http://www.tennis-image.com/images/89893000417287571741.jpg

در رقابت‌های سال گذشته گرند اسلم استرالیا نواک جوکوویچ با شکست اندی ماری قهرمان شد. در قسمت زنان هم کیم کلایسترز از بلژیک توانست لی‌نا از چین را به زانو درآورد و پیروز گردد.

در مجموع گرند اسلم‌ها (پس از آغاز دوران Open Era) راجر فدرر با شانزده بار قهرمانی در صدر است و پیت سمپراس آمریکایی و بیورن بورگ از سوئد با 14 و 11 عنوان در رده دوم و سوم این رده بندی هستند.

فدرر می‌خواهد نشان دهد هنوز تا بازنشستگی فاصله‌ی زیادی دارد و زود است از جمع مدعیان کنار گذاشته شود. نادال که سال گذشته از جوکوویچ زخم خورده با انگیزه‌ی جبران می‌آید. در سوی مقابل تنیسور صربستانی می‌خواهد نشان دهد موفقیت‌هایش اتفاقی نبوده است. اندی ماری بریتانیایی نیز می‌بایست ثابت کند پس از چند سال حضور در فینال استرالیا، زمان آن رسیده که بالاخره قهرمان این مسابقات شود. اما تاریخ نشان داده که جدال بر سر عنوان قهرمانی در گرنداسلم (نه فقط در استرالیا) احتمالاً باز هم بین سه نفر برتر خواهد بود.

zarin
01-16-2012, 02:04 PM
نواک جوکوویچ - نوله - جوکو - سونامی تنیس