PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فینال تنیس جام دیویس؛ ماتادورها به یک قدمی پنجمین قهرمانی در جهان نزدیک شدند


PowerVu
12-03-2011, 05:31 AM
فینال تنیس جام دیویس؛ ماتادورها به یک قدمی پنجمین قهرمانی در جهان نزدیک شدند

http://tisfooon.tk/images/arhyom8ga0jpcx334cgl.jpg


در رقابتهای نهایی تنیس جام دیویس که در ورزشگاه المپیک شهر سه‌ویا اسپانیا برگزار می شود تیم ملی اسپانیا درحال حاضر دو بر صفر از ارژانتین جلو افتاده است و بعد از پیروزی های رافائل نادال ‌و داوید فرر‌، در آستانه كسب عنوان قهرمانی رقابت های جام دیویس برای پنجمین بار قرار گرفت. اسپانیایی‌ها با برتری در روز نخست دیدار فینال جام دیویس به پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها نزدیک شد.

فینال رقابت‌های تنیس جام دیویس شب گذشته بین تیم‌های اسپانیا و آرژانتین آغاز شد. اسپانیا در حالی در این دیدار به منظور فتح پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها قدم به میدان گذاشت که این تیم در مرحله نیمه‌نهایی از سد فرانسه گذشته بود و در سوی دیگر میدان نیز آرژانتین که تیم قدرتمندی را در این رقابت‌ها به همراه دارد در یک بازی مانده به فینال مقابل حریفی به برتری رسیده بود که مرد شماره تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ صربستانی را در جمع خود داشت.

http://tisfooon.tk/images/edy51cda4cnv79nuk08.jpg


دو تیم شب گذشته در دیدارهای انفرادی در جریان رقابت فینال جام دیویس به مصاف هم رفتند که هر دو دیدار با برتری اسپانیا به پایان رسید تا این تیم در آستانه فتح یک جام قهرمانی دیگر در این رقابت‌ها قرار بگیرد.

http://tisfooon.tk/images/mfupj4ombybikh8zf1q.jpg


در نخستین بازی شب گذشته رافائل نادال، مرد شماره دوی تنیس جهان 3 بر صفر از سد خوان موناکوی آرژانتینی و مرد شماره 26 تنیس جهان گذشت تا کار با برتری ماتادورها آغاز شود.

http://tisfooon.tk/images/h4f325i3oqvxmnvtuaf.jpg


نادال نیز كه به راحتی موفق شد موناكو را با نتایج شش یک و شش یک و شش دو مغلوب كند بعد از این پیروزی گفت: بردن با چنین نتیجه ای مقابل یك تنیس باز قدر فوق العاده است. وی افزود: مسابقه سختی بود و من از عملكردم بسیار راضی هستم. فرر مرد شماره پنج تنیس جهان هم گفت: شاید بهترین بازی دوران حرفه ای ام را انجام دادم و از این بابت خیلی خوشحالم.

http://tisfooon.tk/images/1e0um4klpqng7a6jffq.jpg


در دیگر دیدار انفرادی این مرحله نیز دیوید فرر، مرد شماره 5 جهان مقابل خوان مارتین دل‌پوترو، مرد شماره 11 جهان قرار گرفت که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود تنیس‌باز اسپانیایی به پایان رسید. داوید فرر ورزشکار اسپانیایی با شکست دادن خوان مارتین دلپورتو تیم خود را در این رقابتها پیشتاز کرد تا سرخ‌های اسپانیا در صورت برتری در یکی از 3 دیدار باقی مانده خود یک بار دیگر عنوان قهرمانی این مسابقات را جشن بگیرند.

http://tisfooon.tk/images/rd6cit8p8p0z47ro32y.jpg


مسابقه نزدیك فرر و دل پورتو كه نزدیك به پنج ساعت طول كشید، تماشاگرانی را كه به سه‌ویا رفته بودند، كاملا به وجد آورده بود. به این ترتیب اسپانیا برای قهرمانی فقط نیاز به برد در یكی از سه مسابقه باقی مانده خود دارد.

اسپانیا برای پیروزی در این فینال به یک برد دیگر نیاز دارد و امروز قرار است مسابقات دوبل میان دو تیم برگزار شود.

برطبق برنامه امروز؛ شنبه 12 آذر، دیدار دوبل برگزار می شود که طی آن تیم فلیسیانو لوپز و فرناندو ورداسکو از اسپانیا با زوج داوید نلبندیان و ادواردو شوآنک از آرژانتین روبرو خواهد شد. در صورتیکه تیم اسپانیا این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد، دو دیدار انفرادی روز آخر (در صورت برگزاری) جنبه تشریفاتی پیدا خواهد کرد.

برنامه روز یکشنبه (دو دیدار انفرادی):
رافائل نادال از اسپانیا - خوآن مارتین دل پوترو از آرژانتین
داوید فرر از اسپانیا - خوآن موناکو از آرژانتین

فینال مسابقات جام دیویس تكرار رقابت های 2008 است كه اسپانیا با وجود غیبت نادال، مقابل آرژانتین به پیروزی رسید. آرژانتین گرچه سه عنوان نایب قهرمانی در سال 1981، 2006 و 2008 را در كارنامه دارد اما هنوز موفق به قهرمانی نشده است. از سوی دیگر اسپانیا قبل از این چهار بار در سال های 2000، 2004، 2006 و 2009 قهرمان شده است.