PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تغییرات در زمین‌های تنیس اسپانیا؛ مادرید بر روی خاک رُس آبی


M∂hdi
12-03-2011, 05:22 AM
مسابقات تنیس ۲۰۱۲ مادرید بر روی خاک رس آبی


10539


تنیس اسپانیا در این هفته به دلیل دیگری خبرساز شد. برگزار کننده های مسابقه های آزاد مادرید قصد دارند تا در تورنمنت سال آینده تغییرات گسترده ای در زمین های تنیس انجام دهند. تغییری که در قوانین و نحوه امتیازدهی تاثیری نخواهد داشت ولی از دیدگان کسی هم پنهان نخواهد ماند. پوریا ژافره گزارش می دهد.

برگزارکنندگان مسابقات ادعا می کنند که خاک رس آبی، هم بین بیست تا پنجاه درصد دید بازیکنان و داوران را افزایش می دهد و هم کیفیت پخش تلویزیونی را بالا می برد

استدلال آنها ساده است : تفاوت رنگ های زرد و آبی بهتر از تفاوت رنگ های زرد و نارنجی ست.


10541


اما قهرمانان تنیس دنیا، از جمله راجر فدرر و رافائل نادال ترجیح می دهند روی زمین های خاک رس نارنجی بازی کنند

10540

یون تیریاک، برگزار کننده مسابقه های آزاد مادرید ضمن احترام به دو بازیکن و تجلیل از آنها می گوید ما به تنیس هم احترام می گذاریم. او در ادامه از بازدید سافین، ورداسکو و لوپز از زمین های جدید صحبت می کند و می گوید فدرر و نادال هنوز این زمین را امتحان نکرده اند "کسانی که روی زمین خاک رس آبی توپ زده اند می گویند بهتر است، جهش توپ هم فرقی با زمین خاک رس نارنجی ندارد و برای پخش تلویزیونی هم مناسبتر است".

پوریا ژافره در پایان : آیا قهرمانان تنیس هم متقاعد خواهند شد تا روی این رنگ زمین مبارزه کنند ؟


نسخه کامل گزارش در اینجا (http://www.bbc.co.uk/persian/sport/2011/12/111202_l95_tennis_court_vid.shtml)

بی‌بی‌سی فارسی

___________________________________

نادال تغییرات جدید را "فقدان احترام به سنت و تاریخ این منطقه" برشمرد و فدرر، در حال حاضر بحث در مورد آنرا "دشوار" توصیف کرده بود .

اطلاعات بیشتر در این باره (http://www.tennisearth.com/news/tennisNews/Nadal-objects-to-blue-clay-at-2012-Madrid-Masters-892151.htm)