PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : راجر فدرر با قهرمانی در مسابقات تنیس پایان فصل تور جهانی ATP در لندن رکورد دار شد


PowerVu
11-28-2011, 04:27 PM
راجر فدرر با قهرمانی در مسابقات تنیس پایان فصل تور جهانی ATP در لندن رکورد دار شد


http://tisfooon.tk/images/ii0caifmmuzgi08ivbbx.jpg
راجر فدرر، تنیس‌باز سوییسی روز یکشنبه برای ششمین بار در آخرین رقابت فصل تنیس لندن موسوم به ATP World Tour Finals به قهرمانی رسید. فدرر در بازی فینال این تورنمنت بر جو-ویلفرد سونگا فرانسوی غلبه کرد. فدرر در سه ست با نتایج شش بر سه، شش بر هفت (شش / هشت) و شش بر سه مقابل سونگا پیروز شد. این هفتادمین عنوان قهرمانی راجر فدرر در مسابقات حرفه‌ای دنیای تنیس مردان به شمار می‌رود.

http://tisfooon.tk/images/k0upj6czeosbp9xrbb5.jpg

وی با این قهرمانی در آخرین تورنمنت فصل بیش از یک میلیون پوند پاداش نقدی دریافت کرد. فدرر 30 ساله در خصوص کسب این قهرمانی که پس از فتح جام بازل و مسترز پاریس به دست آمد، گفت: "از این بهتر نمی‌شود." سونگا حریف فدرر نیز پس از مسابقه فینال اظهار داشت: "به راجر تبریک می‌گویم. اگر او نبود شاید من می‌توانستم چند عنوان قهرمانی به دست بیاورم اما او بهترین است."

http://tisfooon.tk/images/y7bwakysqlrz1ky4hk1c.jpg

راجر فدرر با این پیروزی رکورد پیت سمپراس و ایوان لندل را در تعداد قهرمانی در رقابت‌های پایان فصل ATP در لندن ترقی داد. این تنیس‌باز بعد از فینال پاریس - برسی و بازی افتتاحیه پایان فصل لندن، در طول سه هفته سومین بار متوالی سونگا را شکست داد.

http://tisfooon.tk/images/s54ofta45x44zlbgxpm.jpg

راجر فدرر در یکصدمین فینال دوره ورزشی خود هفتادمین قهرمانی را کسب کرد و رقابت‌های این فصل را که نا امید کننده شروع کرده بود به خوبی به پایان رساند. او نخستین بار بعد از سال 2003 در کسب قهرمانی در مسابقات گرند اسلم ناموفق بود. اسطوره‌ی سوییسی که بار دیگر ثابت کرد بزرگترین تنیس‌بازان تاریخ است، به لطف این قهرمانی در رده بندی جهانی به رده سوم صعود می‌کند و بالاتر از اندی ماری اسکاتلندی قرار می‌گیرد.

http://tisfooon.tk/images/u7n1cgmfi6k2rpu72op8.jpg

مسابقات ATP World Tour Finals لندن که فدرر سی ساله، مسن‌ترین قهرمان آن لقب گرفت، سومین عنوان متوالی او بعد از بازل و پاریس - برسی است. این تنیس‌باز بعد از سپتامبر در هفده مسابقه متوالی به پیروزی رسیده است.

http://tisfooon.tk/images/cu3gd2f28e4sfozf2eg7.jpg

سونگا 26 ساله که تاکنون در تنیس پایان فصل لندن عملکرد خوبی نداشت، با حضور در فینال مهمترین مسابقه خود بعد از فینال تنیس آزاد استرالیا در سال 2008 که در آن از نوواک جوکوویچ صرب شکست خورده بود را تجربه کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، سونگا در تلاش بود به عنوان نخستین فرانسوی در تورنمنت مهم پایان فصل قهرمان شود.

مسابقه دیشب بعد از رقابت‌های مسترز پاریس و همچنین مرحله گروهی تور جهانی، سومین یکشنبه ای بود که فدرر و سونگا رو در روی هم قرار می‌گرفتند.

AFP