PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پیش نگاهی به مسابقات بخش انفرادی


Farid
11-18-2011, 06:27 PM
با سلام
در این مسابقات سعی خواهد شد در صورت امکان برای تمامی مسابقات بخش انفرادی Preview ئی مختصر نوشته بشه , دو بخش فرم و نتیجه گیری کلی به دلیل اینکه به شخصه ممکنه نتونم تمامی بازیها رو دنبال کنم فاکتور گرفته شده.

Farid
11-18-2011, 06:50 PM
Federer vs. Tsonga
Federer در برابر بازیکنان Big Server ی که یک بازی سراپا حمله ای را اجرا می کنند فوق العاده خوب بازی می کند و به هیچ وجه نگران Match Up نیست , به عنوان مثال:
Federer 15-1 vs. Soderling [ completed matches ] , 10-1 Blake , 10-4 Berdych
همچنین وی در برابر بازیکنانی که به روی تور هجوم می اورند به طور استثنائی ای خوب بازی می کند , به عنوان مثال:
Federer 9-1 vs. Karlovic , 8-2 Mirnyi , 9-0 Lopez , 2-0 Mahut

Farid
11-18-2011, 07:10 PM
Nadal vs. Fish
به نظر نمی رسد Fish بتواند بازیکنی مانند Nadal را از Baseline شکست دهد و بد شانسی وی اینست که , بازیکن اسپانیائی دوستار هدف بر روی تور است و قدرت لازمه برای عبور توپ از بازیکنانی که به روی تور هجوم می اورند را داراست , به رکورد بی نقص Nadal در برابر بازیکنانی که به روی تور هجوم می اورند توجه کنید:
Nadal 4-0 vs. Karlovic , 2-0 Mirnyi , 5-0 Kiefer , 2-0 Henman , 5-0 Stepanek
Nadal در سریهای Head-to-Head با نتیجه 7-1 پیش است ( 17-4 در ستها ) , و اگرچه Fish از بکهندی Solid و سرویسی مناسب برخوردار است , به نظر می رسد وی مجبور شود جور سرویسهای اول زیادی را که از دست می دهد بکشد , درحالیکه فرهند و حرکتش در زمین هم در رالی ها به چالش کشیده شود. همچنین Nadal این روزها نزدیکتر به Baseline بازی می کند , که این بدین معناست که Fish قادر نخواهد بود به اسانی راهش به سوی تور را پیدا کند.

Farid
11-19-2011, 10:40 AM
Murray vs. Ferrer
به نظر می رسد Murray در برابر بازیکنانی که به خوبی می توانند ترکیبی از دفاع و حمله را اجرا کنند از لحاظ ایده کم می اورد , حال چرا H2H چنین یکطرفه ای به دور از خاک رس بین ایندو وجود دارد ...
چیز خاصی به ذهنم نمیرسه جز اینکه:
Murray یک Big Server است که این مهارت وی قاعدتا باید توسط یکی از بهترین Return of Serve های جهان خنثی شود.
Murray از Slice استفاده می کند که Ferrer به علت دارا بودن Footwork خوب می تواند در این مواقع Run Around His Backhand کند و از Forehand خود استفاده کند.
Murray از Drop Shot استفاده می کند اما به علت اینکه Ferrer نزدیک به Baseline بازی می کند و Take the Ball Early می کند و از سرعت خوبی برخوردار است قاعدتا باید به Drop Shot های Murray برسد.
دو نکته منفی به نظر من در مورد Ferrer به چشم می خورد:
1- وی به دلیل پوشش بال ضعیفتر خود که بکهندش می باشد خیلی بیش از حد مایل به سمت چپ زمین می ایستد که این مساله باعث می شود تا طرف فرهند وی اسیب پذیر باشد در برابر بازیکنی که به خوبی بتواند از طرف بکهند Down the Line برد که Murray این مهارت را به خوبی اجرا می کند.
2- بهترین ظربه Ferrer در واقع Inside Out Forehand ش است که متاسفانه در برابر Murray این ضربه به سمت بال قویتر Murray که بکهندش است می رود و وی از انجا هم می تواند Crosscout ی عمیق بزند و هم می تواند با قدرت Down the Line برود.

Farid
11-19-2011, 10:58 AM
Djokovic vs. Berdych
توانائی عالی بازیکن صربستانی در Counter-Punch کردن سرعت ایجاد شده بر روی توپ وی را به یک Match-Up خیلی سخت در برابر بازیکنانی که از قدرت حرکتی ضعیفی در زمین برخوردارند تبدیل می کند , بازیکنانی که به علت اینکه معمولا باید خیلی از ضربات خود را در حالت Off Balance بزنند به خطا دادن وادار می شوند.

Farid
11-22-2011, 12:49 PM
Tsonga vs. Fish
سرویس: هر دو بازیکن Big Server هستند.
سبک بازی: هر دو بازیکن زمانی Serve and volleyer محض بودند اما Tsonga که چند سالیست ترجیح میده بیشتر از عقب زمین بازی کنه و Fish هم بعد از اینکه وزن خودشو کاهش داد قدرت حرکتیش تو زمین خیلی بهتر از قبل شده و بیشتر از عقب زمین بازی می کند و تبدیل به یک بازیکن Solid شده.
فرهند: برتری با Tsonga است.
بکهند: برتری با Fish است.
والی: هر دو بازیکن بنا به اقتضا سبک بازیشون از والی فوق العاده خوبی برخوردارند که باید دید کدام بازیکن سعی در به اختیار گرفتن تور از حریف می کند.
در کل انتظار دیدن یک بازی فوق العاده جذاب و به اصطلاح Old School رو داریم تنیسی که ممکن است در طول چند سال اینده به فراموشی سپرده بشه.

Farid
11-22-2011, 01:38 PM
Nadal vs. Federer
Federer و Nadal , امروز , برای 26 مین بار به مصاف یکدیگر می روند ( Nadal 17-8 پیش است ) , و هیچ رازی وجود ندارد که هر بازیکن چگونه این مسابقه را بازی می کند.
به دور از خاک رس , Federer در head-to-head 6-5 پیش است , که شامل چندین پیروزی داخل سالن بر روی سطح لغزنده و سریع Greenset در Shanhai و یک پیروزی در فینال دوره قبل در همین مسابقات است.
سرویس موثرتر نفر شماره 4 جهان و Backhand Slice بی نظیرش به وی در گذشته بر روی سطوح سریع , Low Bouncing برتری داده است.
مهارتهای Return فوق العاده Nadal و بازی Solid Baseline ش وی را همیشه به بازیکنی تبدیل می کند که در رالی ها به سختی بتوان مغلوبش کرد , در حالیکه توانائی وی به " moon ball " کردن به بکهند Federer می تواند واقعا از ان بال بازیکن سوئیسی خطا بیرون بکشد.
همانطور که Roddick در گذشته اشاره کرده است , بازیکنانی که قادرند در رالی بمانند و حریف را وادار به حرکت کردن از این سو به انسوی زمین کنند بهترین گزینه برای شکست دادن Federer به نظر می رسند , به عنوان مثال:
Canas , Nadal and Nalbandian
و Nadal , مطمئنا , بهترین بازیکن جهان در اینگونه بازی کردن است.
با تمامی این اوصاف من طرف نفر چهارم جهان هستم که از این بازی پیروز بیرون بیاید.
ممکن است که سطح بازیها انچنان سریع نباشد , اما ترکیبی از تنیس هجومی از طرف Baseline , سرویسی قوی و هجوم به روی تور در مواقع مناسب باید کافی باشد تا خطری که Nadal ایجاد می کند را از بین ببرد البته در صورتیکه Federer بینهایت خطا ندهد.

Farid
11-22-2011, 02:17 PM
Murray vs. Berdych
هر دو بازیکن از این نظر که Big Server ند و بال قویترشان بکهندشان است به هم شبیهند اما جائی که Murray بیشتر سعی می کند از عقب زمین با Grind کردن امتیازات حریف را وادار به دادن Unforced Error کند Berdych سعی بر بدست گرفتن امتیازات و دیکته کردن بازی را دارد , اگر چه Variety های فراوان Murray از جمله Slice که همواره برای مختل کردن ریتم حریفان به کار می برد در برابر Berdych ی که به علت داشتن قدی بلند و استفاده از ضربات Flat همواره در برابر این ضربه مشکل داشته است و همچنین Drop Shot های Murray در برابر اینگونه بازیکنان که به علت داشتن قدی بلند اگرچه از عقب زمین به خوبی حرکت می کنند اما جائی که صحبت از حرکت به روی تور و سمت جلو پیش بیاید همواره به سختی می افتند موثرند , مخصوصا اینکه سطح بازیها نیز Low Bounce است و با این دو مهارت Murray سازگار.

Farid
11-22-2011, 02:39 PM
Djokovic vs. Ferrer
سطح برگزاری داخل سالن و با سرعت متوسط , در این مکان , بیشتر به نفع Djokovic است:
Djokovic 65-23 Indoors , Ferrer 31-23 Indoors
از انجائیکه Ferrer زمان کمتری برای Recover کردن موقعیتش در زمین , در بین ضربات , را دارد و سرویس نسبتا ضعیف این بازیکن اسپانیائی قاعدتا باید تحت تهدید قرار بگیرد.
واضح است که هر دو بازیکن از توانائی های دفاعی فوق العاده ای برخوردارند اما این بازیکن صربستانیست که از سرویس و ضربات قویتری برخوردار است که معمولا در اینگونه شرایط بازی رل اصلی را بازی می کند.

Farid
11-24-2011, 12:33 PM
Federer vs. Fish
Federer به عنوان نفر اول از گروه صعود کرده است و Fish شانسی برای صعود ندارد.

Farid
11-24-2011, 12:49 PM
Nadal vs. Tsonga
یک عملکرد سرویس Solid از Tsonga که وی معمولا اینگونه سرویس می زند در بازی امروز به او هر گونه شانسی را می دهد , و بازیکن فرانسوی از یک بازی زمینی حمله ای , Loose و Huge-Hitting برخوردار است تا خیلی از توپهای Mid-Court / Sitting ی که به نظر می رسد Nadal ارائه کند را تنبیه کند.
از سوی دیگر بازی فوق العاده قوی دفاعی بازیکن اسپانیائی Match-Up خوبی برای Tsonga نیست , به عنوان مثال:
defeats to
Ljubicic , Cuevas , Murray , Stepanek , Djokovic , Bogomolov and Nadal
in 2011
بازیکنی که در Approach های خود یه جورائی می تواند Hit-and-Miss باشد.

Farid
11-24-2011, 01:08 PM
Ferrer vs. Berdych
Ferrer یک Match-Up بد برای Berdych است از انجائیکه وی به خوبی سرویس را Return می کند , Takes the ball early و دوست دارد حریف را از این سو به انسو حرکت دهد.
از سوئی دیگر Berdych باید قاعدتا Service game های راحتتری داشته باشد و نیز باید قادر باشد تا هر گونه سرویس ضعیف از طرف بازیکن اسپانیائی را با قدم نهادن به داخل Baseline تنبیه کند.

Farid
11-24-2011, 07:38 PM
Djokovis vs. Tipsarevic
Tipsarevic یک بازیکن Big Server است که ترکیبی از دفاع خوب و حمله را بازی می کند. اگرچه وی در اجرای تاکتیک خود کامل نیست و معمولا برای ثبات در سرویس خود به زحمت می افتد , به عنوان مثال:
Tipsarevic 56% 2011 1st serves ; Djokovic 65%
و وی قادر است تا تعدادی خطای مفت بدهد , که در برابر بازیکنانی که خیلی کم امتیاز مفت به حریف می دهند می تواند برایش گران تمام شود , به عنوان مثال:
Tipsarevic 1-2 vs. Ferrer ; 1-2 Ferrero
هر دو بازیکن ترکیبی از یک بازی Solid All-Round با Controlled Aggression را بازی می کنند , مانند Djokovic.

Farid
11-26-2011, 05:05 PM
Ferrer vs. Federer
یکی از نقاط قوت Ferrer را می توان Return of Serve ش دانست اما وی در گذشته در برابر Federer به زحمت افتاده است ( h2h 0-11 , 3-23 in sets ).
Federer باید بتواند شانسهای زیادی را بر روی سرویس بازیکن اسپانیائی ایجاد کند , به عنوان مثال:
Federer: 49 breaks of serve from 115 return games played against Ferrer
و قدرت بیشتر وی در ضربات و Variation باید بازیکن اسپانیائی را از ریتمش خارج کند.
" David یک Grinder و Baseline Player فوق العاده است , و اگر وی خیلی خوب بازی کند شکست دادنش سخت است. اما من همیشه راهی برای Overpower کردنش از Baseline پیدا کرده ام و به اندازه کافی Variety دارم تا شاید کمی او را عصبی کنم , " Federer بعد از شکست دادن Ferrer در Monte-Carlo در 2007 چنین گفت.
Ferrer از خیلی از مهارتهای بازی ای که Nadal , Nalbandian , Djokovic و Canas دارند برخوردار است , بازیکنانی که Federer را به مشکل انداخته اند.

Farid
11-26-2011, 06:55 PM
Berdych vs. Tsonga
سبک بازی:
Berdych: Big Server who play with flat powerful groundstrokes
Tsonga: Used to be a serve and volleyer but nowadays plays more from the back of the court: Ultra-Aggressor
سرویس: هر دو بازیکن Big Server هستند.
بال قویتر:
Berdcyh: Backhand
Tsonga: Forehand
والی: برتری با Tsonga است.