PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رئیس WTA: اکنون تنیس‌بازان خانم آمادگی بازی در 5 ست را دارند


Hatam
10-02-2011, 11:05 PM
https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQw9aWb-mdVpOpeq9LWXOaHZ7xsPZ7NvNF0PjT8u61m0qcMNU9o2cJPG0Sj3Q


آیا بازهم شاهد برگزاری مسابقات 5 ستی در تنیس زنان خواهیم بود؟ خانم استیسی الاستر رئیس WTA در مصاحبه با روزنامه Daily Yomiuri اعلام کرد که باید بازیهای گرند اسلم زنان مانند مردان 5 ستی باشد این موضوع باعث اعتراضات گسترده ایی بین تنیسورها و همچنین برگزارکنندگان گرند اسلمها شده است.

خانم الاستر همچنین گفت که تنیسورهای زن به اندازه تنیسورهای مرد تمرین می کنند و الان به راحتی می توانند بازی های 5 ستی برگزار کنند و از نظر WTA مشکلی جهت برگزاری این مسابقات در 5 ست وجود ندارد ولی برگذارکنندگان گرند اسلمها مانع اینکار شده اند.

در گذشته نیز زنان مانند مردان 5 ست بازی میکردند. از سال 1881 تا 1901 فینال امریکا 5 ستی یا به اصطلاح best of five بود. همچنین از سال 1984 تا 1998 فینال مسترز نیز best of five بود. مارتینا هینگیز و لیندسی داونپورت آخرین بازی 5 ستی را برگزار کردند که مارتینا با نتیجه 7-5 6-4 4-6 6-2 به پیروزی رسید.

به اعتقاد خانم الاستر باید یک برابری بین مردان و زنان برقرار باشد و همانطور که در خیلی از ورزش ها مردان و زنان شرایط برابری دارند، مثلا در فوتبال هر دو 90 دقیقه بازی می کنند و باید در تنیس نیز اینگونه باشد.

برگذارکنندگان گرند اسلمها به شدت به مخالفت برخواستند و می گویند دو هفته برای برگزاری اسلم ها کم می باشد چه برسد به اینکه 256 تنیسور best of five بازی کنند. همچنین سرینا ویلیامز و ماریا شاراپووا نیز با این طرح مخالفت کردند.