PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فینال زنان تنیس آزاد آمریکا: قهرمانی یک استرالیایی پس از ۳۱ سال


PowerVu
09-12-2011, 11:11 AM
پس از ۳۱ سال عنوان قهرمانی مسابقات تنیس زنان یو. اس. اوپن، به یک استرالیایی رسید


[/URL][URL="http://asset.ninemsn.com.au/img/000/000/188/902/Stosur9.jpg"]http://asset.ninemsn.com.au/img/000/000/188/902/Stosur9.jpg (http://asset.ninemsn.com.au/img/000/000/188/902/Stosur9.jpg)


در فینال مسابقات تنیس زنان یو اس اوپن، سامانتا استوسور با شکست سرینا ویلیامز آمریکایی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. در این فینال که دیروز در ورزشگاه فلاشینگ مدوز شهر نیویورک و با یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان حملات یازده سپتامبر برگزار شد، ویلیامز، قهرمان سه دوره این مسابقات قصد داشت پس از رهایی از بند مصدومیت با حمایت تماشاگران خودی حریفش بخت نهم فتح این جام را از پیش رو بردارد اما بازی خیره کننده استوسور ست نخست را با نتیجه شش بر دو به سود این تنیسور به پایان برد تاویلیامز با کوبیدن راکتش به زمین نشان دهد که از لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی به سر نمیبرد.

از آغاز ست دوم داور نخست اوا آسدراکی به بهانه تحریک مستقیم حریف با اخطار به سرینا امتیاز را به استوسور داد که این امر اعتراض شدید قهرمان سابق جهان را به دنبال داشت. ویلیامز دو سال پیش در دیدار نهایی این مسابقات به همین داور اعتراض شدیدی کرده بود که بعدها مجبور به عذرخواهی شد. استوسور ست دوم این مسابقه را هم با قدرت و با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خود به پایان برد تا برای نخستین بار به مقام قهرمانی مسابقات گرند اسلم دست یابد. پس از قهرمانی ایوونه گوالونگ کاولی در مسابقات ویمبلدون سال ۱۹۸۰ ، استوسور ۲۷ ساله نخستین تنیسور استرالیایی است که به مقام قهرمانی یک مسابقه گرند اسلم دست می یابد.

http://www.sport1.nl/files/thumb/H/u/_Tennis_A_L_auto_auto_c651_c370_od41_q95_HuberRaymond651.jpg


برخلاف رقابتهای انفرادی زنان، مقام قهرمانی مسابقات دوبل زنان به زوج آمریکایی رسید. در فینال دوبل زنان مسابقات تنیس یو اس اوپن، روز گذشته زوج لیزل هوبر (چپ) و لیسا ریموند، بختهای چهارم قهرمانی این مسابقات، در برابر وانیا کینگ آمریکایی و یاروسلاوا شویدووای قزاق با نتیجه دو بر یک به برتری رسیدند تا مقام قهرمانی این مسابقات را به دست آورند.



بخش پارسی صدای امـریکـا V.o.A PNN

PowerVu
09-12-2011, 01:32 PM
تنیسور استرالیایی با غلبه بر حریف آمریکایی قهرمان مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد


http://www.dawn.com/wp-content/uploads/2011/09/Stosur-543.jpg



با شروع رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا، بازگشت قدرتمندانه سرنا ویلیامز تیتر بسیاری از روزنامه‌ها را در اختیار داشت. وی که پس از دوری یک ساله به دلیل بیماری و مصدومیت به دنیای تنیس بازگشته است، فصل تابستان را بدون شکست سپری کرد و به رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا راه یافت.

اما انقلاب آرام و تاریخی در شرف وقوع بود و نماینده تنیس بانوان استرالیا به روند رو به رشد دارنده 13 عنوان قهرمانی رقابت‌های گراند اسلم پایان داد و اولین زن کشورش در طول 31 سال اخیر نام گرفت که توانست جام قهرمانی مسابقات گراند اسلم را بالای سر برد.
سم استوسر با به نمایش گذاشتن یکی از زیباترین بازی‌هایش در چند تورنمنت اخیر با نتیجه 6 بر 2 و 6 بر 3 ویلیامز، تنیسور شماره 28 بانوان جهان را در فینال رقابت‌‌های تنیس آزاد آمریکا شکست داد.

استوسر پیش از این دو بار موفق شده بود ویلیامز را شکست دهد که یک بار آن در مسابقات تنیس آزاد فرانسه 2010 بود. استوسر 27 ساله با شکست سرنا، اسطوره تنیس بانوان جهان یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های عمرش را تجربه کرد.



فارس؛ رسانه وابسته به سپاه پاسداران