PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نادال و ماری به نیمه نهایی گرند اسلم آزاد آمریکا رسیدند


PowerVu
09-10-2011, 08:53 AM
8844
نادال اسپانیایی در دیدار نیمه‌نهایی با اندی ماری، تنیس باز بریتانیایی بازی می‌کند


با صعود رافائل نادال و اندی ماری به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تنیس اوپن آمریکا، اکنون چهار مرد برتر تنیس جهان برای قهرمانی در آخرین گرند اسلم سال با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دو دیدار باقیمانده دور یک چهارم این مسابقات روز جمعه در شهر نیویورک برگزار شد و رافائل نادال و اندی ماری، هر دو حریفان خود را شکست دادند.

نادال، مرد شماره دو تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی برای صعود به نیمه‌نهایی اندی رادیک، تنیس‌باز آمریکایی و قهرمان سال ۲۰۰۳ این رقابت‌ها را مقتدرانه پشت سر گذاشت.

او در ست اول به سرعت چهار بر صفر پیش افتاد و در طول مسابقه فرصت خودنمایی به رادیک نداد. این بازی یک بار برای رسیدگی به آسیب دیدگی رادیک متوقف شد و در نهایت نادال پس از یک ساعت و ۵۳ دقیقه در سه ست با نتایج ۶-۲، ۶-۱ و ۶-۳ به برتری رسید.

نادال اسپانیایی در دیدار نیمه‌نهایی با اندی ماری، تنیس باز بریتانیایی بازی می‌کند که با پیروزی مقابل جان ایسنر از آمریکا به جمع چهار تنیسور برتر رقابت‌ها صعود کرد.

ماری، تنیس‌باز شماره چهار جهان با نتایج ۷-۵، ۶-۴، ۳-۶، و ۷-۶ (۷-۲) حریفش را برد. این اولین باری است که او توانسته است در چهار گرند اسلم سال به نیمه‌نهایی برسد.

نادال و ماری یک بار دیگر در سال ۲۰۰۸ در همین مرحله در مسابقات اوپن آمریکا روبروی هم قرار گرفتند که در آن دیدار تنیس‌باز بریتانیایی پیروز شد.

نادال با یادآوری آن دیدار گفت که ماری یکی از با استعدادترین بازیکنان حاضر در این مسابقات است و بازی کردن با او همیشه برایش لذت‌بخش بوده است.

تنیس باز شماره دو جهان اضافه کرد: "بازی کردن مقابل او همیشه برایم هیجان انگیز و سخت است. من یک بار در نیمه‌نهایی سال ۲۰۰۸ به او باختم و باید با او با روشی تهاجمی بازی کنم و بهترین بازی خود را مقابلش انجام دهم."

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی، نوواک جوکویچ، مرد شماره یک تنیس جهان با راجر فدرر، تنیس باز شماره سه جهان و برنده شانزده گرند اسلم روبرو می‌شود.

جوکویچ روز پنجشنبه در مرحله یک چهارم یانکو تیپسارویچ، هموطن صرب خود را از پیش رو برداشت و فدرر سوئیسی برابر جو ویلفرید سونگا از فرانسه پیروز شد.

جوکوویچ و فدرر سال گذشته هم در نیمه‌نهایی اوپن آمریکا مقابل یکدیگر قرار گرفتند و جوکوویچ توانست در دیداری جذاب و نفس‌گیر که پنج ست طول کشید، فدرر را شکست دهد.

با تاخیر‌هایی که به دلیل بارش باران در مسابقات ایجاد شد، برگزارکنندگان مسابقات اعلام کرده‌اند که دیدار فینال مردان با یک روز تاخیر در روز دوشنبه برگزار خواهد شد تا فینالیست‌ها پس از بازی نیمه‌نهایی بتوانند یک روز استراحت کنند.


بـی.بـی.سـی پارسی