PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رویارویی فدرر و جوکوویچ در نیمه‌ نهایی مسابقات تنیس گرند اسلم اوپن آمریکا


PowerVu
09-09-2011, 05:32 PM
راجر فدرر، تنیسور شماره سه جهان با شکست جو ویلفرید سونگا به مرحله نیمه نهایی مسابقات اوپن آمریکا صعود کرد و حریف نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان شد.

فدرر سوئیسی که قهرمان پنج دوره این رقابت‌هاست، در یک بازی برتر در سه ست با نتایج ۶-۴، ۶-۳ و ۶-۳ مقابل سونگا پیروز شد. او ماه ژوئن گذشته در دور یک چهارم مسابقات ویمبلدون به این تنیس‌باز فرانسوی باخته بود.


8815
راجر فدرر پیش از این پنج بار قهرمان یو اس اوپن شده است



پیش از این، جوکوویچ با پیروزی در دیداری سخت برابر هموطن صرب خود، یانکو تیپسارویچ به نیمه نهایی راه یافته بود.

هم‌تیمی جوکوویچ در مسابقات جام دیویس در دو ست اول به خوبی مقابل بهترین تنیس‌باز جهان مقاومت کرد و حتی ست اول را هم برد، اما در ست چهارم به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست به مسابقه ادامه دهد.

جوکوویچ و فدرر سال گذشته نیز در نیمه نهایی اوپن آمریکا روبروی هم قرار گرفتند و جوکوویچ در دیداری جذاب و نفس‌گیر که پنج ست طول کشید، فدرر را شکست داد.

رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هم با برتری مقابل ژیل مولر از لوکزامبورگ به دور یک چهارم صعود کرد.

دیدار این دو تنیس‌باز روز چهارشنبه در حالی که نادال در ست اول سه بر صفر از مولر پیش بود، به دلیل بارش باران نیمه تمام ماند و به پنجشنبه موکول شد.

با از سرگیری مجدد بازی، نادال توانست در سه ست حریفش را شکست دهد.

نادال برای رسیدن به نیمه نهایی باید اندی رادیک، تنیس‌باز آمریکایی و قهرمان سال ۲۰۰۳ این مسابقات را پشت سر بگذارد.

بازی دیگر مرحله یک چهارم بین اندی ماری، تنیس‌باز بریتانیایی و جان ایسنر از آمریکا برگزار می‌شود.

ماری، تنیس‌‌باز شماره چهار جهان با شکست دانلد یانگ آمریکایی به دور یک چهارم رسیده است.

با تاخیر‌هایی که به دلیل بارش باران در مسابقات ایجاد شده است، برگزارکنندگان مسابقات اعلام کردند که بازی فینال مردان با یک روز تاخیر در روز دوشنبه برگزار خواهد شد تا فینالیست‌ها پس از بازی نیمه نهایی بتوانند یک روز استراحت کنند.


بـی.بـی.سـی پارسی