PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : باد و باران، دو روز از رقابت های تنیس آزاد امریکا را مختل کرد!


PowerVu
09-08-2011, 03:06 AM
پس از لغو بازی های سه شنبه، دیدارهای روز چهارشنبه نیز فقط ۱۵ دقیقه دوام داشت.

آیا قرار است آخرین گرنداسلم سال تا سه هفته به طول بیانجامد؟ این پرسشی است که بستگی به کیفیت بارندگی ها در روزهای آینده دارد.


8806
باد و باران نظم رقابت های تنیس آزاد آمریکا را مختل کرده است



در تورنمنت امسال حتی وقتی که باران نمی آید هم به نحوی باد می وزد که کارولینه ووزنیاکی بانوی شماره یک تنیس جهان گفته است: " این طرف زمین که هستی باید با شدت بیشتری ضربه بزنی تا توپت را باد برنگرداند. در جهت موافق باد هم که هستی، باید آرام تر از حد معمول ضربه بزنی تا توپ به اوت نرود."

باد و باران، نظم رقابت های تنیس آزاد آمریکا در سال ۲۰۱۱ را مختل کرده اند. تنیس بازها به شدت عصبانی هستند. از نادال، اندی ماری و رادیک به عنوان معترضین اصلی نام برده می شود.

آن ها مثل تماشاگرانی که اطراف کورت ها سرگردان بودند، معتقدند نباید زمانی که اطمینانی نسبت به وضعیت جوی وجود ندارد وارد کورت شوند.

مرد شماره ۲ تنیس جهان از این که به رغم بارندگی وادار به انجام مسابقه شده اند گله مند است. او به کورت آمد و در ست اول، ۳-۰ از ژیل مولر لوکزاگبورگی عقب افتاد. دونالد یانگ آمریکایی هم ۲-۱ از اندی ماری پیش بود. اندی رادیک هم ۳-۱ از دیوید فرر جلو افتاده بود اما هر سه مسابقه فقط ۱۵ دقیقه برگزار شده و با شدت گرفتن باران، نیمه تمام ماندند.

نادال در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی به شدت از این که با این روش برنامه ریزی، سلامتی شان به خطر افتاده است انتقاد کرد.

اندی رادیک، اندی ماری و نوواک جوکوویچ هم در گفتگوهای کوتاهی پس از لغو شدن بازی هایشان از نادال حمایت کردند و برگزاری بازی ها در زیر باران را ریسک بزرگی برای سلامتی بازیکنان خواندند.

بارندگی در یواس اوپن اگرچه به شدت ویمبلدون نیست، اما در سال های اخیر چندان بی درد سر هم نبوده است.


8807
پارسال فینال مسابقات تنیس انفرادی مردان
بین نادال و جوکوویچ یک روز به تاخیر افتاد



در حالی که قرار بود دیدار نهایی بین رافائل نادال و نوواک جوکوویچ برگزار شود، بارندگی شدید مانع از انجام بازی شد.

آن بازی، سومین فینال پیاپی بود که با بارندگی شدید به تاخیر می افتاد. همچنین فینال سال ٢٠٠٧ بین جوکوویچ و راجر فدرر نیز به خاطر بارندگی با یک روز تاخیر در روز دوشنبه برگزار شده بود.

اما رقابت های امسال شاید دوشنبه هم تمام نشود. غیر از مسئله باد و باران، راجر فدرر اعتراضاتی به روند برگزاری مسابقات هم دارد.

او از ساعت های غیر معمول و بازی های نیمه شب گله مند است. فدرر و خوان موناکو باید در زمین مرکزی بازی می کردند.

اما هر چه منتظر ماندند، بازی ووزنیاکی با کوزنتسووا تمام نمی شد. رقابتی غیر معمول که بیش از سه ساعت طول کشید.

فدرر گفت: "ما ناگزیر بودیم دائماً بدن خودمان را گرم نگه داریم و زمانی که می دیدیم این بازی همچنان ادامه دارد. باز هم بدن سرد شده مان را گرم می کردیم. با این وضعیت به سختی می توان در این تورنمنت سنگین به موفقیت رسید."

اگر رقابت های روز پنجشنبه مطابق برنامه از پیش اعلام شده برگزار شود و شرایط جوی اجازه دهد، غیر از آن ۳ بازی نیمه تمامف جان ایسنر به مصاف ژیل سیمون خواهد رفت.

جوکوویچ مقابل هموطنش یانکو تیپسارویچ قرار می گیرد. راجر فدرر هم در نبردی انتقامی برای راهیابی به نیمه نهایی مقابل سونگا می ایستد.

در رقابت های زنان هم ۴ بازی به انجام خواهد رسید. کارولینه ووزنیاکی با آندریا پتکوویچ از آلمان روبرو می شود.

سرینا ویلیامز به مصاف آناستازیا پاولیوچنکووا تنیس باز شگفتی ساز اهل روسیه خواهد رفت که هم یلنا یانکوویچ را حذف کرده و هم از سد فرانچسکا شیاوونه گذشته است.

برنده های این دو مسابقه در نیمه نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت. در پایین جدول نیز آنگلیکا کربر (آلمان) رو در روی فلاویا پنه تا (ایتالیا) قرار خواهد گرفت.

ورا زوناروئه وا از روسیه نیز با سامانتا استوسر از استرالیا بازی خواهد کرد.

برندگان این دو بازی نیز در نیمه نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت.


بـی.بـی.سـی پارسـی