PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی ۸ تنیس باز زن و مرد برتر در رقابت های یو اس اوپن ۲۰۱۱


PowerVu
09-06-2011, 05:07 PM
8777
ووزنیاکی که ماه آینده، اولین سال صدرنشینی مداوم خود را سپری خواهد کرد،
تاکنون در هیچ کدام از رقابت های گرنداسلم به قهرمانی نرسیده است



۸ تنیس باز زن برتر در رقابت های یو اس اوپن ۲۰۱۱ که آخرین گرنداسلم سال محسوب می شود معرفی شدند.

در رقابت های مردان نیز، هماوردهای دو بازی از مرحله یک چهارم نهایی مشخص شدند.

در مسابقات زنان، رقابت بانوی شماره یک تنیس جهان با سوتلانا کوزنتسووا بیش از سه ساعت طول کشید و در عین حال، یکی از زیباترین بازی های های تورنمنت امسال رقم خورد.

ووزنیاکی فقط زمانی توانست عنان بازی را در اختیار بگیرد که رقیب روسی اش دچار خستگی شد.

ووزنیاکی که ماه آینده، اولین سال صدرنشینی مداوم خود را سپری خواهد کرد، تاکنون در هیچ کدام از رقابت های گرنداسلم به قهرمانی نرسیده است.

سرینا ویلیامز محبوب ترین تنیس باز میزبان در این رقابت ها، پس از کناره گیری تلخ خواهرش ونوس به دلیل بیماری، دو پیروزی درخشان مقابل ویکتوریا آزارنکا از بلاروس و آنا ایوانوویچ از صربستان کسب کرد.

او در یک چهارم نهایی، رقیب تازه نفس ۲۰ ساله ای را ملاقات خواهد کرد که هم یلنا یانکوویچ را حذف کرده و هم از سد فرانچسکا شیاوونه گذشته. برنامه بازی های یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به شرح زیر است.

کارولینه ووزنیاکی (دانمارک) – آندریا پتکوویچ (آلمان)
سرینا ویلیامز (آمریکا) – آناستازیا پاولیوچنکووا (روسیه)

برنده های این دو مسابقه در نیمه نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

آنگلیکا کربر (آلمان) – فلاویا پنه تا (ایتالیا)
ورا زوناروئه وا (روسیه) – سامانتا استوسر (استرالیا)

برندگان این دو بازی نیز در نیمه نهایی رویاروی هم قرار خواهند گرفت. کربر که تا یک چهارم نهایی پیشروی کرده و تا همین جا ۵۰۰ امتیاز در رنکینگ اندوخته است، دو هفته قبل در نیمه نهایی رقابت های تگزاس مغلوب ارغوان رضایی شده بود.

پنه تا نیز در یو اس اوپن امسال خوش درخشید. او در گام اول بر ارغوان رضایی غلبه کرد و در دور سوم نیز به سر و صدای هواداران پر شمار شاراپووا پایان داد.




رقابت های مردان؛ فدرر و جوکوویچ در نیمه نهایی؟
------------------------------------------------------

8778
نوواک جوکوویچ تنها تنیس بازی است که هنوز یک ست هم به رقبای خود واگذار نکرده است



نوواک جوکوویچ که ست اول را مقابل الکساندر دولگوپولوف اوکراینی به زحمت افتاده بود، سرانجام ۳-۰ بر او چیره شد.

او ست اول را با نتیجه ۷-۶ و در شرایطی به سود خود خاتمه داد که در تای برک طولانی و تمام نشدنی، ۱۶-۱۴ برنده شد. این ست، ۷۶ دقیقه به طول انجامید.

مرد شماره یک تنیس جهان برای راهیابی به نیمه نهایی باید با هموطنش یانکو تیپسارویچ روبرو شود.

در جمع راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی، نوواک جوکوویچ تنها تنیس بازی است که هنوز یک ست هم به رقبای خود واگذار نکرده است.

راجر فدرر اما برای رسیدن به جمع ۸ نفر برتر چندان به زحمت نیفتاد. او در ست اول مقابل خوان موناکو از آرژانتین، فقط پس از ۱۱ دقیقه ۵-۰ پیش افتاد.

این بازی ۳-۰ به سود مرد شماره ۳ جهان تمام شد.

فدرر در ست اول ۶-۱ به برتری رسید. ست دوم را ۶-۲ برنده شد و در ست سوم، نتیجه مرعوب کننده ۶-۰ را ثبت کرد.

خوان موناکو که چهره اش شباهت فراوانی با اندرانیک تیموریان بازیکن تیم ملی فوتبال ایران دارد، با صعود به جمع ۱۶ نفر پایانی، در رنکینگ ماه آینده صعود چشمگیری در جدول خواهد داشت. او فعلاً در رده ۳۹ ایستاده است.

فدرر برای راهیابی به نیمه نهایی کار سختی مقابل سونگا از فرانسه خواهد داشت. سونگا که در ویمبلدون ۲۰۱۱ فدرر را حذف کرد، برای رسیده به جمع ۸ نفر برتر، مردی فیش از آمریکا را ۳-۲ از پیش رو برداشت.

اگر فدرر بر سونگا غلبه کند و جوکوویچ از سد هموطنش بگذرد، آن ها در نیمه نهایی با هم روبرو خواهند شد. آخرین بار در نیمه نهایی رولان گاروس ۲۰۱۱، فدرر از سد جوکوویچ گذشت.

در پایین جدول مردان، اندی ماری مقابل دانلد یانگ آمریکایی قرار می گیرد که با وایلد کارت به این رقابت ها آمد و تا جمع ۱۶ نفر برتر، با موفقیت پیشروی کرد.

رافائل نادال نیز روبروی ژیل مولر لوکزامبورگی قرار خواهد گرفت. نادال در صورت پیروزی، در یک چهارم نهایی مقابل اندی رادیک قرار خواهد گرفت.


بـی.بـی.سـی پارسی